Постанова
від 09.10.2020 по справі 540/2883/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2020 р.м.ОдесаСправа № 540/2883/20 Головуючий в 1 інстанції: Дубровна В.А.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді - доповідача - Турецької І. О.,

суддів - Стас Л. В., Шеметенко Л. П.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року у справі за позовом Херсонської обласної організації політичної партії "За Майбутнє" до Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області про визнання протиправною та скасування постанови від 02.10.2020 р. в частині

В С Т А Н О В И В:

Короткий зміст позовних вимог.

03 жовтня 2020 р. Херсонська обласна організація політичної партії "За Майбутнє" звернулась до суду першої інстанції з позовом до Каховської районної територіальної виборчої комісії (далі - Каховська районна ТВК), в якому просила визнати протиправною та скасувати постанову від 02 жовтня 2020 року "Про скасування постанов Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області № 16, 17 і 18 від 25.09.2020 року" в частині скасування постанови №18 "Про реєстрацію кандидатів в депутати, включених до єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків виборчих округів Херсонської обласної організації політичної партії "За Майбутнє" на перших місцевих виборах депутатів Великолепетиської селищної ради".

В обґрунтування заявлених вимог позивач указує, що за змістом пункту 1 ч.1 ст. 230 Виборчого кодексу України, порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення кількості кандидатів у депутати в єдиному та територіальних виборчих списків на виборах, є підставою у відмови в реєстрації усіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій на місцевих виборах.

За поясненнями позивача аналіз даної норми, а також інших норм Виборчого кодексу України не містить того, які саме дії є порушенням порядку висування депутатів, що тягнуть за собою відмову в реєстрації кандидатів у депутати.

Тому, на думку позивача, приймаючи оскаржуване рішення Каховська районна ТВК порушила основні принципи виборчого права, закріплених у Виборчому кодексі України, а саме: право бути обраним та право висувати кандидатів на вибори.

До того ж, позивач зосередив увагу суду на тому, що ст. 231 Виборчого кодексу України встановлює вичерпний перелік підстав для скасування реєстрації кандидата в депутати і за даним переліком відсутня підстава, що зазначена в оскаржуваному рішенні територіальної виборчої комісії.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року позовні вимоги задоволено.

Суд визнав протиправною та скасував постанову Каховської районна ТВК від 02.10.2020 року "Про скасування постанов Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області № №16, 17 і 18 від 25.09.2020 року" в частині скасування постанови № 18 "Про реєстрацію кандидатів в депутати, включених до єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків виборчих округів Херсонської обласної організації політичної партії "За Майбутнє" на перших місцевих виборах депутатів Великолепетиської селищної ради".

Вирішуючи справу по суті та задовольняючи вимоги, суд першої інстанції, за проведеним аналізом норм Виборчого кодексу України, дійшов висновку, що Каховська районна ТВК при прийнятті оскаржуваного рішення перевищила свої повноваження, оскільки не є комісією вищого рівня по відношенню до Великолепетиської селищної ТВК.

Найважливішим, на думку суду першої інстанції, є те, що для суб`єктів владних повноважень у сфері публічно - правових відносин діє правило "дозволено лише те, що прямо передбачено законом".

На це правило, як наголошує суд, прямо вказують положення частини 2 статті 19 Конституції України, згідно якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та відзиву.

Оскаржуючи рішення суду першої інстанції Каховська районна ТВК вказує на порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також на невідповідність висновків суду обставинам справи.

Порушення норм матеріального права, на думку скаржника, виразилося в неправильному висновку суду першої інстанції, що Каховська районна ТВК не є комісією вищого рівня щодо Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області (далі - Великолепетиська селищна ТВК), адже відповідно до ст. 202 Виборчого кодексу України, яка встановлює систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів, а всі інші виборчі, комісії, перелічені в цьому списку в порядку підпорядкованості. За таких умов, на думку скаржника, оскільки Каховська районна ТВК, перелічена у наведеному списку перед Великолепетиської селищної ТВК, є підстави вважати, що вона наділена повноваженнями скасовувати рішення, підлеглої їй комісії.

Далі, представник Каховської районної ТВК вважає необґрунтованим недослідження судом першої інстанції обставин порушення Херсонської обласної організації політичної партії "За Майбутнє" гендерної квоти при проведенні процедури висування кандидатів у депутати селищної ради.

На думку Каховської районної ТВК, прийняте нею рішення про скасування постанов Великолепетиської селищної ТВК, як комісії нижчого рівня, відповідає вимогам ст. 230 Виборчого кодексу України, яка встановлює підстави для відмови в реєстрації всіх кандидатів в депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій, зокрема, у випадку порушення, встановленого цим Кодексом, порядку висування кандидатів.

У судове засідання суду апеляційної інстанції учасники справи не з`явилися, повідомлені належним чином. Відповідно до приписів п.2 ч.1 ст.311 КАС України, неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, надає суду право розглянути справу в порядку письмового провадження, за наявними у справі матеріалами.

Фактичні обставини справи.

Постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році на неділю, 25 жовтня 2020 року, призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

29 вересня 2020 року постановою Великолепетиської селищної ТВК № 18 "Про реєстрацію кандидатів в депутати, включених до єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків виборчих округів Херсонської обласної організації політичної партії "За Майбутнє" на перших місцевих виборах депутатів Великолепетиської селищної ради" зареєстровано кандидати у депутати, згідно єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків виборчих округів № 1, 2, 3, 4 з виборів депутатів Великолепетиської селищної ради 25 жовтня 2020 року від Херсонської обласної організації політичної партії "За Майбутнє" згідно з Додатком.

02 жовтня 2020 року постановою Каховської районної ТВК від 02.10.2020 року №30 "Про скасування постанови Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області № 16, 17 і 18 від 29.09.2020 року" вирішено визнати протиправними та скасувати постанови Великолепетиської селищної ТВК №№ 16, 17 і 18 від 29.09.2020 року.

Спірна постанова була прийнята за результатами розгляду скарги представника Херсонської обласної організації політичної партії "Слуга народу" Сандулаєва В. У. від 01 жовтня 2020 року щодо встановлених порушень вимог ч. 4, 7 ст. 227, п. 9 ст. 219 Виборчого Кодексу України, п. 8 постанови ЦВК від 11.09.2020 року № 249.

Приймаючи оскаржувану постанову, Каховська районна ТВК виходила з порушень порядку висування кандидатів, передбаченого пунктом 9 ст. 219 Виборчого кодексу України, яке полягає в тому, що від Херсонської обласної організації політичної партії "За Майбутнє" подано до єдиного виборчого списку 15 чоловіків і 11 жінок, до територіального списку округу 1 - 3 чоловіка і 3 жінки, до територіального списку округу 2 - 3 чоловіка і 3 жінки, до територіального списку округу 3 - 4 чоловіка і 3 жінки, до територіального списку округу 4 - 4 чоловіка і 2 жінки.

Наведена постанова, прийнята за правилами розділу XI Виборчого кодексу України та Порядку розгляду скарг виборчими комісіями, затвердженим постановою ЦВК № 192 від 21 серпня 2020 р.

Джерела правового регулювання (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та оцінка суду апеляційної інстанції доводів апеляції і висновків суду першої інстанції.

Переглянувши справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що відсутні підстави для задоволення апеляції, з огляду на таке.

Як зазначалося вище, рішення суду про визнання протиправною та скасування постанови Каховської районної ТВК від 02.10.2020 року №30 "Про скасування постанови Великолепетиської селищної територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області № 16, 17 і 18 від 29.09.2020 року" ґрунтувалося виключно на тому, що відповідач діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, позаяк вийшов за рамки, делегованих йому повноважень.

Суд апеляційної інстанції поділяє таку позицію суду першої інстанції, висновуючись на таких правових нормах.

Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Пунктом 20 частини 1 статті 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

01 січня 2020 року набрав чинності Виборчий кодекс України, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Стаття 32 Виборчого кодексу України унормовує, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

До виборчих комісій належать, у тому числі, територіальні виборчі комісії.

Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом.

За приписами частин 1, 2, 4 статті 33 Виборчого кодексу України, виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Статус Центральної виборчої комісії визначається Конституцією України, цим Кодексом, Законом України "Про Центральну виборчу комісію" та іншими законами. Центральна виборча комісія очолює систему виборчих комісій, які забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних виборів, і є комісією вищого рівня щодо всіх окружних, дільничних виборчих комісій та всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Пункти 13-16 статті 36 Виборчого кодексу України встановлюють, що член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден з рішенням, прийнятим комісією, має право протягом двох днів після засідання, на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити окрему думку, яка додається до протоколу відповідного засідання виборчої комісії.

Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання.

Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом. У такому разі виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення по суті питання.

Заяви, скарги та інші документи, що надійшли до виборчої комісії, мають право приймати члени відповідної виборчої комісії, уповноважені на це її рішенням. Усі заяви, скарги та інші документи приймаються та реєструються у виборчій комісії у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.

За приписами статті 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до відповідної виборчої комісії, а також розгляд скарг та прийняття рішення виборчою комісією здійснюються в порядку, визначеному цим Кодексом.

Повноваження територіальної виборчої комісії щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів викладені в статті 206 Виборчого кодексу України.

Пункт 2 частини 2 статті 202 Виборчого кодексу України встановлює, що повноваження виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, зокрема, щодо територіальної виборчої комісії поширюється на територію відповідного виборчого округу або частини виборчого округу в межах адміністративно-територіальної одиниці стосовно відповідних місцевих виборів.

Повноваження територіальної виборчої комісії встановлені в статті 206 Виборчого кодексу України.

Дана норма, зокрема, встановлює, що відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови:

1) забезпечує підготовку та проведення відповідних місцевих виборів;

2) утворює територіальні, багатомандатні виборчі округи відповідно до цього Кодексу, встановлює їхні межі та єдину нумерацію, визначає кількість мандатів, які розподіляються у багатомандатних виборчих округах;

3) надає правову, організаційну, методичну, технічну допомогу нижчестоящим виборчим комісіям в частині їхньої діяльності, що стосується виборів відповідної ради, сільського, селищного, міського голови, організовує навчання членів цих комісій з питань організації виборчого процесу;

4) реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення;

5) розглядає питання щодо скасування реєстрації кандидатів у випадках, передбачених цим Кодексом;

6) інформує населення про зареєстрованих кандидатів у депутати у відповідних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови;

7) затверджує текст виборчих бюлетенів на відповідних місцевих виборах, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів та передачу їх відповідним територіальним, дільничним виборчим комісіям;

8) вирішує питання щодо використання коштів на проведення відповідних місцевих виборів, забезпечує їх цільовим використанням;

9) сприяє організації зустрічей кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови з виборцями;

10) забезпечує виготовлення бланків протоколів та іншої виборчої документації, а територіальна виборча комісія, яка утворює дільничні виборчі комісії, - також печаток, штампів і передає їх відповідним дільничним виборчим комісіям, якщо Центральною виборчою комісією не встановлено інший порядок їх виготовлення;

11) заслуховує інформацію відповідних територіальних, дільничних виборчих комісій, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань, пов`язаних з підготовкою і проведенням відповідних місцевих виборів;

12) здійснює контроль за наданням списків виборців дільничними виборчими комісіями для загального ознайомлення та уточнення;

13) реєструє офіційних спостерігачів від кандидатів, місцевих організацій партій - суб`єктів виборчого процесу відповідних місцевих виборів, від громадських організацій;

14) здійснює контроль за використанням коштів виборчих фондів суб`єктів виборчого процесу на відповідних місцевих виборах;

15) здійснює контроль за дотриманням встановленого цим Кодексом порядку проведення передвиборної агітації;

16) визнає голосування на виборчій дільниці недійсним за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у випадках та порядку, передбачених цим Кодексом;

17) встановлює результати виборів депутатів, сільського, селищного, міського голови в порядку, визначеному цим Кодексом, здійснює офіційне оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів;

18) реєструє обраних депутатів, сільського, селищного, міського голову;

19) організовує проведення повторного голосування і повторних місцевих виборів у випадках, передбачених цим Кодексом;

20 ) розглядає звернення, заяви і скарги стосовно підготовки та проведення відповідних місцевих виборів, приймає щодо них рішення;

21) забезпечує передачу на зберігання до відповідної архівної установи виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією;

22) здійснює в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується відповідних місцевих виборів; скликає у разі необхідності за власною ініціативою засідання дільничної виборчої комісії;

23) здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом та законами України.

Отже, враховуючи вищевикладені норми права, суд першої інстанції правильно зазначив, що серед повноважень, визначених у вказаній статті, відсутнє право (повноваження) територіальної виборчої комісії скасовувати постанови іншої виборчої територіальної комісії.

На користь такої правової позиції свідчать також приписи частин 10 та 11 статті 72 Виборчого кодексу України, згідно яких у разі задоволення скарги виборча комісія може прийняти рішення, яким:

1) визнати рішення суб`єкта оскарження чи окремих його положень, дії чи бездіяльність такими, що не відповідають вимогам законодавства (є протиправними), порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу;

2) скасувати оскаржене рішення;

3) зобов`язати суб`єкта оскарження здійснити дії, передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів;

4) зобов`язати суб`єкта оскарження утриматися від вчинення певних дій;

5) поновити в інший спосіб порушені виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу;

6) зобов`язати суб`єкта оскарження здійснити передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів, дії, які випливають із факту скасування рішення, визнання оскаржених дій або бездіяльності протиправними.

Виборча комісія вищого рівня за результатом розгляду скарги, на підставі рішення суду або з власної ініціативи може скасувати рішення виборчої комісії нижчого рівня та прийняти рішення по суті питання.

Якщо йти за логікою даної статті, Каховська районна ТВК повинна була за результатами розгляду скарги прийняти своє рішення по суті питання, а саме: відмовити Херсонській обласній організації політичної партії "За Майбутнє" в реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків на перших місцевих виборах депутатів Великолепетиської селищної ради".

Водночас такі повноваження у Каховської районної ТВК на території Великолепетиської селищної ради відсутні, як і відсутні повноваження скасовувати рішення Великолепетиської селищної ТВК

Європейський суд з прав людини у низці рішень зазначав, що остаточне рішення з приводу права "бути обраним" приймає Суд. Він повинен упевнитися, що такі обмеження не обмежують ці права до такої міри, що вони втрачають реальний зміст, що ці обмеження переслідують правомірну мету і що використовувані засоби є співмірними (див., зокрема, mutatis mutandis Рішення від 8 липня 1986 року у справі «Літгоу та інші проти Сполученого Королівства» , рішення від 2 вересня 1998 року у справі Ахмед та інші проти Сполученого Королівства; рішення від 30 березня 2004 року у справі Херст проти Сполученого Королівства).

При розгляді цього питання, Суд зосереджує свою увагу, головним чином, на двох критеріях: чи мало місце свавілля або відсутність пропорційності і чи вплинуло обмеження на вільне вираження думки народу.

Таким чином, доводи апеляції про те, що оскаржуване рішення прийняте на підставі і в межах повноважень є такими, що не засновані законодавстві України та суперечать принципу верховенства права, з судової практики Європейського суду з прав людини.

Оцінку аргументам апеляції щодо порушення Херсонської обласної організації політичної партії "За Майбутнє" гендерної квоти при проведенні процедури висування кандидатів у депутати селищної ради, колегія суддів не дає, оскільки порушення процедури прийняття рішення суб`єктом владних повноважень саме по собі може бути підставою для визнання його протиправним та скасування, якщо, внаслідок процедурного порушення такий акт суперечитиме закону.

Узагальнюючи викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, що, відповідно до приписів ст. 316 КАС України, є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду без змін.

Відповідно до ч.3 ст.272 КАС України судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.

Враховуючи відсутність сплати скаржником судового збору за подання апеляційної скарги, є підстави, відповідно до частини 9 статті 273 КАС України, для його стягнення в сумі 3153 грн.

Керуючись статтями: 272, 273, 308, 311, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області - залишити без задоволення.

Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року у справі за позовом Херсонської обласної організації політичної партії "За Майбутнє" до Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області про визнання протиправною та скасування постанови від 02.10.2020 р. в частині - залишити без змін.

Стягнути з Каховської районної територіальної виборчої комісії Херсонської області (код за ЄДРПОУ 43758093) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача - UA9089 9998 03131 1125 60000 26001; код класифікації доходів бюджету - 22030106) судовий збір за звернення до суду з апеляційною скаргою в сумі 3153 (три тисячі сто п`ятдесят три) грн.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Доповідач - суддя І. О. Турецька

суддя Л. В. Стас

суддя Л. П. Шеметенко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2020
Оприлюднено13.10.2020
Номер документу92115784
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2883/20

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Постанова від 09.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні