Рішення
від 06.10.2020 по справі 160/7571/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2020 року Справа № 160/7571/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняШурпіновій К.О. за участю представників: позивача відповідача Савченка І.В. Кісенка Є.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ФГ Тетріс Агро до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 07.07.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю ФГ Тетріс Агро звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про:

- визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.06.2020 за № 1620199/42899701 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку;

- зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області виключити з бази переліку ризикових платників ТОВ ФГ Тетріс Агро (ЄДРПОУ 42899701) в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ITC Податковий блок ;

- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, за датою її подання до реєстрації ТОВ ФГ Тетріс Агро (ЄДРПОУ 42899701), а саме: податкову накладну № 2 від 05.05.2020.

2. Ухвалою суду від 15.07.2020 адміністративний позов залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. 03.08.2020 на виконання вимог ухвали суду позивачем надано письмове підтвердження про те, що позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав; належним чином засвідчені докази на обґрунтування позовних вимог; належним чином оформлений адміністративний позов та його копію відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі, із викладенням наступного змісту позовних вимог:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.06.2020 за № 1620199/42899701;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, за датою її подання до реєстрації ТОВ ФГ Тетріс Агро (ЄДРПОУ 42899701), а саме: податкову накладну № 2 від 05.05.2020.

4. Ухвалою суду від 10.08.2020:

- прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито провадження у справі;

- призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін;

- учасникам справи встановлено строки для подання заяв по суті спору;

- витребувано від ТОВ ФГ Тетріс Агро : докази направлення та отримання документів (у кількості 55), доданих до Повідомлення № 1 від 02.06.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (у тому числі документи у довільній формі, квитанції № 1, № 2).

5. 21.08.2020 позивачем надані витребувані судом докази.

6. 21.08.2020 від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за участі сторін, оскільки позивач бажає надати суду пояснення по суті спору, які мають важливе значення для вирішення справи.

7. 09.09.2020 від відповідачів надійшли відзиви на позовну заяву із доказами їх направлення засобами електронного зв`язку позивачу.

8. Ухвалою суду від 11.09.2020: клопотання ТОВ ФГ Тетріс Агро про розгляд справи № 160/7571/20 у судовому засіданні з викликом сторін задоволено; призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні на 06.10.2020.

9. У судове засідання 06.10.2020 прибули представник позивача та ГУ ДПС у Дніпропетровській області, які підтримали обрані правові позиції.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

10. Товариство обробляє орендовані земельні ділянки на території Раївської ОТГ, Новоолександрівського старостату.

11. На виконання вимог чинного законодавства України, ТОВ ФГ Тетріс Агро за результатами здійснення господарської операції з поставки насіння соняшнику Товариству з обмеженою відповідальністю Кернел-Трейд (податковий номер 31454383) було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 05.05.2020 на суму 741 610,28 грн.

12. Згідно квитанції реєстрацію податкової накладної зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, а саме у зв`язку із відповідністю платника податку пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано за вказаною квитанцією надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН.

13. Відсутність в таблиці даних платника податку на додану вартість коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, не відповідає дійсності. Як вбачається з таблиці у рядку 6 зазначений код УКТЗЕД насіння соняшнику 120600, що відповідає коду УКТЗЕД зазначеному в податковій накладній № 2 від 05.05.2020.

14. Проте, таблиця даних платника податку на додану вартість, подана позивачем у лютому 2020 року, відповідно до рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 21.02.2020 № 1463147/42899701, не була врахована контролюючим органом, а тому посилання на неї у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної є неправомірним.

15. Не зрозуміло відповідно до яких показників контролюючий орган прийшов до висновку про перевищення обсягу постачання величини залишку обсягу придбаного товару/послуги, оскільки товар, що постачався контрагенту за даною податковою накладною вирощується безпосередньо позивачем. Специфіка діяльності позивача передбачає укладання з контрагентами договорів на поставку майбутнього врожаю. А тому перевищення обсягу вирощуваної продукції розміру реалізованої можливий лише у випадках отримання попередньої оплати за договорами по яким поставка товару здійснюється після збору врожаю. В той же, позивачем підтверджуються обсяги вирощування продукції відповідними первинними документами. Отже, застосування даного критерію до такого виду діяльності є передчасним.

16. Позивачем направлені пояснення із підтверджуючими документами, однак відповідачем прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, яке позивач вважає необґрунтованим та таким, що підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

17. На думку ТОВ ФГ Тетріс Агро , надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в ЄРПН податкової накладної, складеної позивачем.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

18. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що по податковій накладній щодо реалізації ТОВ ФГ Тетріс Агро надано документи не в повному обсязі, а саме: документи які підтверджують наявність необхідної техніки щодо посіву та збирання урожаю (надано документи щодо оренди двох тракторів).

19. Відсутні документи які підтверджують транспортування придбаних добрив, насіннєвого матеріалу та документи які підтверджують транспортування зібраного насіння соняшнику, яке передано на зберігання ТОВ Славгород-Агро .

20. Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області правомірно прийнято рішення від 09.06.2020 № 1620199/42899701 щодо відмови у реєстрації податкової накладної на підставі ненадання платником податку копій документів.

21. Підприємство відсутнє в переліку ризикових платників податку.

Державної податкової служби України

22. Вимога щодо зобов`язання зареєструвати податкові накладні є похідною вимогою до ДПС України від вимог до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

23. Товариство з обмеженою відповідальністю ФГ Тетріс Агро (код ЄДРПОУ 42899701) зареєстроване 21.03.2019, основним видом діяльності товариства є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код 01.11).

24. 05.05.2020 між ТОВ ФГ Тетріс Агро (постачальник) та ТОВ Кернел-Трейд (покупець) укладено договір про поставку № ДН20678, відповідно до якого постачальник зобов`язаний поставити, а покупець прийняти та оплатити насіння соняшнику українського походження, врожаю 2019 року.

25. 29.05.2020 ТОВ ФГ Тетріс Агро подано на реєстрацію податкову накладну від 05.05.2020 № 2 за номенклатурою товарів/послуг продавця: насіння соняшнику українського походження врожаю 2019 року (код товару згідно УКТ ЗЕД 120600), кількість 69,3 т, обсяги постачання без урахування ПДВ 617 925,23 грн, сума ПДВ 123 585,05 грн.

26. Згідно квитанції про реєстрацію податкова накладна від 05.05.2020 № 2 надійшла 29.05.2020 о 12:57:29 та зареєстрована за № 9120538090, результат обробки: Документ доставлено до ДПС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 05.05.2020 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D = 19.8709%, P = 0.

27. 02.06.2020 платником податків направлено Повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, по податковій накладній від 05.05.2020 № 2 на обсяг постачання без урахування ПДВ 617 925,23 грн, ПДВ 123 585,05 грн, отримувач (покупець) Товариство з обмеженою відповідальністю Кернел-Трейд , із поясненнями: ТОВ ФГ Тетріс Агро реалізовано насіння соняшника врожаю 2019 року ТОВ Кернел-Трейд (ЄДРПОУ 31454383) за видатковою накладною № РН-0000002 від 05.0.2020 на суму 741 510,28 грн в тому числі ПДВ 123 585 грн, у зв`язку з чим була складена податкова накладна № 2 від 05.05.2020. Поставка товару EXW франко-склад Покупця (місце поставки: ТОВ Славгород-Агро , розташований за адресою Україна, Дніпропетровська обл., Синельниківський р-н., смт. Славгород, вул. Майська, 1).

28. До повідомлення додано наступні документи: пояснення на упередження зупинення реєстрації податкових накладних, видаткову накладну № РН-0000002 від 05.05.2020 на суму 741 510,28 грн, з ПДВ, рахунок-фактуру № СФ-0000002 від 05.05.2020, складську квитанцію на зерно № 2096 від 05.05.2020, податкову накладну № 2 від 05.05.2020, квитанцію про зупинення реєстраційний номер 9120538090 від 01.06.2020, договір поставки № ДН20678 від 05.05.202020, картку рахунку 361 з ТОВ Кернед Трейд , платіжне доручення № 1107696 від 06.05.2020, договір № 85 складського зберігання сільськогосподарської продукції, акт здачі прийняття робіт (послуг) № 590 від 20.11.2019, акт здачі прийняття робіт (послуг) № 655 від 12.12.2019, акт здачі прийняття робіт (послуг) № 32 від 31.01.2020, акт здачі прийняття робіт (послуг) № 687 від 31.12.2019, платіжне доручення № 45 від 27.11.2019 на суму 1 013,44 грн, платіжне доручений № 50 від 16.12.2019 на суму 94,49 гри, платіжне доручення № 49 від 16.12.2019 на суму 782 грн, платіжне доручення № 56 від 09.01.2020 на суму 9 993,61 грн, картку рахунку 631 ТОВ Славгород Агро , видаткову накладну № Дн000195 від 20.08.2019 на суму 90 048 грн ТОВ Украгроком , видаткову накладну № Дн000149 від 07.06.2019 на суму 8 600 грн ТОВ Украгроком , видаткову накладну № Дн000148 від 07.06.2019р. на суму 7 575 грн ТОВ Украгроком , видаткову накладну № Дн000107 від 19.02.2020 на суму 37 400 грн ТОВ Украгроком , картку рахунку 631 з ТОВ Украгроком , платіжне доручення № 27 від 01.07.2019 на суму 920 048 грн, платіжне доручення № 37 від 07.06.2019 на суму 8 600 грн, платіжне доручення № 38 від 07.06.2019 на суму 7 575 грн, платіжне доручення № 51 від 17.12.2019 на суму 43 900 грн, платіжне доручення № 68 від 28.02.2020 на суму 8 430 грн, видаткову накладна № 29 від 19.02.2020 ТОВ Госппостач на суму 52 500,06 грн, видаткову накладну № 33 від 21.02.2020 ТОВ Госппостач на суму 11 099,98 грн, платіжне доручення № 65 від 18.02.2020 на суму 52 500,06 грн, платіжне доручення № 66 від 21.02.2020 на суму 11 099,98 грн, оборотно-сальдову відомість 631 по ТОВ Госппостач , договір поставки нафтопродуктів № НПО-900189 від 28.05.2019, картку рахунку 631 з ТОВ Палладіум Оіл , видаткову накладну № НПО-221125 від 22.11.2019 на суму 52 488 грн, ТТН на відпуск нафтопродуктів НПО-903991 від 22.11.2019, платіжне доручення № 72 від 22.11.2019, договір № 01/04-19 від 01.04.2019 оренди техніки, Інформацію щодо земель та їх площі, які знаходяться у користуванні (власності) ТОВ ФГ Тетрис Агро на території Синельниківського району Дніпропетровської області станом на 08.11.2019, форма № 29-сг звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду, наказ № 1/к від 02.04.2019 про призначення директора, податкову декларацію з податку на прибуток за 2019 рік, податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік, ідентифікаційні дані платника податків з електронного кабінету, калькуляцію вартості виробництва продукції № КА-0000001 від 18.11.2019, калькуляцію вартості виробництва продукції № КА-0000002 від 11.12.2019, акт на списання від 25.11.2019, акт на списання від 27.09.2019, акт на списання від 12.06.2019, акт на списання від 12.06.2020, акт на списання 27.09.2019, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур форма № 4-сг.

29. Згідно квитанції № 2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Дніпровсько-Новомосковське управління, Синельниківська ДПІ (Синельниківський район), документ доставлено 03.06.2020 о 13:36:11, реєстраційний № 9123782793, повідомлення від 02.06.2020 № 1 прийнято до розгляду.

30. 09.06.2020 Комісією регіонального рівня прийнято рішення № 1620199/42899701 про відмову у реєстрації податкової накладної від 05.05.2020 № 2 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

31. 10.06.2020 ТОВ ФГ Тетріс Агро подано скаргу на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

32. Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.06.2020 № 26377/42899701/2 скаргу залишено без задоволення, рішення комісії від 09.06.2020 № 1620199/42899701 залишено без змін.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

33. На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 статті 201 ПК України).

34. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).

35. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).

36. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

37. Станом на дату виникнення спірних правовідносин є чинним Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, яка набрала чинності 01.02.2020 (далі - Порядок № 1165), порядком визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

38. Згідно пункту 2 Порядку № 1165:

- автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;

- комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

- комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС;

- критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

39. Порядком № 1165 передбачено здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.

40. Згідно пункту 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

- загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

- значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

- значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

41. Пунктом 4 Порядку № 1165 визначено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

42. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3) (абзац другий пункту 5 Порядку № 1165).

43. Згідно із пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

44. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

45. Пунктом 10 Порядку № 1165 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

46. Згідно із пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

47. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (абзац другий пункту 25 Порядку № 1165).

48. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном (пункт 26 Порядку № 1165).

49. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (пункт 44 Порядку № 1165).

50. Згідно із пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку № 1165) відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

51. Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/342216 (далі - Порядок № 520) визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

52. Прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня) (пункт 2 Порядку № 520).

53. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

54. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4 Порядку № 520).

55. Згідно пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

56. Відповідно до пункту 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

57. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

58. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).

59. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9 Порядку № 520).

60. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку (пункт 10 Порядку № 520).

61. Згідно пункту 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

62. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), згідно пункту 17 якого у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

63. Згідно пункту 18 Порядку № 1246 на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

64. За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

65. Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

66. Пунктом 19 Порядку № 1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

67. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

VІ. ОЦІНКА СУДУ

68. Враховуючи обов`язок платника податків відповідно до пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації на дату виникнення податкових зобов`язань на суму вартості відвантажених товарів та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач склав податкову накладну та направив її для реєстрації.

69. Судом встановлено, що в розглянутому спорі контролюючий орган зупинив реєстрацію податкової накладної згідно пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та оскаржуваним рішеннями відмовив у її реєстрації з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, відповідно до пункту 5 Порядку № 520.

70. Вирішуючи спір по суті, надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із того, що одним із способів здійснення податкового контролю є ведення обліку платників податків та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів, яке є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (статті 62, 71 ПК України).

71. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

72. Ризик, відповідно до підпункту 14.1.221 пункту 14.1 статті 14 ПК України це ймовірність недекларування (неповного декларування) платником податків податкових зобов`язань, невиконання платником податків іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

73. Процедура зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування впроваджена з метою виконання функції податкового контролю, який здійснюється за діяльністю платників податку в цілому, та з метою перевірки додержання податкового законодавства при реєстрації в ЄРПН певно визначеної податкової накладної / розрахунку коригування.

74. При цьому, згідно із пунктом 2 Порядку № 1165 ризик порушення норм податкового законодавства - це ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку.

75. Здійснивши зупинення реєстрації податкової накладної, відповідач посилався на відсутність в таблиці даних платника ПДВ товарів за кодом УКТ ЗЕД 1206, як пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

76. З матеріалів справи вбачається, що ТОВ ФГ Тетріс Агро подано на реєстрацію Таблицю даних платника податку на додану вартість, яка відповідно до квитанції № 2 прийнята 19.02.2020 реєстраційний номер 9029397981.

77. Однак, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатами розгляду Таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 19.02.2020 за № 9029397981, відповідно до пункту 16 Порядку № 1165 прийнято рішення про її неврахування, оскільки відсутні пояснення.

78. Розрахунок, відповідно до якого відповідач дійшов висновку про відповідність першому критерію ризиковості здійснення операцій, до матеріалів справи не надано, у квитанціях повідомлено показники D , P .

79. Таким чином, матеріалами справи та доводами відповідача не підтверджено правомірність зупинення податкової накладної.

80. Відповідач, зупинивши реєстрацію податкової накладної запропонував платнику податків надати документи, необхідні для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної у Реєстрі, без визначення переліку документів.

81. При цьому, перелік таких документів визначений пунктом 5 Порядку № 520.

82. Платником податків до повідомлення надані контролюючому органу первинні документи на підтвердження зазначених у податковій накладній операцій.

83. Суд зазначає, що в надісланій позивачу квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.

84. У постанові Верховного Суду від 18.12.2019 в справі № 560/435/19 (ЄДРСР 86504198) касаційний суд сформував правовий висновок, що конкретний перелік документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

85. У разі спору щодо правомірності рішення суб`єкт владних повноважень може посилатися тільки на ті обставини, що зазначені у рішенні як підставу його прийняття. Не зазначення в рішенні цих обставин тлумачиться на користь висновку про його неправомірність. З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації ПН не відповідає критерію обґрунтованості.

86. У постанові Верховного Суду від 20.11.2019 у справі № 826/9457/18 (ЄДРСР 85803891) зазначено, що надаючи правову оцінку прийнятим податковим органом рішенням, суди також повинні з`ясувати, чи містять вони конкретну інформацію щодо причин та підстав для їх прийняття, із зазначенням того, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, як того вимагає форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН визначена Порядком.

87. Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 21.05.2019 у справах № 620/3556/18 (ЄДРСР 81857391), № 815/2791/18 (ЄДРСР 81858145), від 14.05.2019 у справі № 817/1356/18 (ЄДРСР 81727808), від 22.04.2019 у справі № 2040/5445/18 (ЄДРСР 81366622).

88. Здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

89. Аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 18.07.2019 у справі № 1740/2004/18 (ЄДРСР 83105330), від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18 (ЄДРСР 81858144), від 25.10.2019 у справі № 0340/1834/18 (ЄДРСР 85207548), від 12.11.2019 у справі № 816/2183/18 (ЄДРСР 85574619).

90. Відмовляючи у реєстрації податкової накладної відповідач мав можливість підкреслення первинних документів серед наведених у такому рішенні (у встановленій формі), які були ненадані платником податків. Проте вказані дії відповідачем не вчинені.

91. Отже, в даному випадку суд зазначає, що використання податковим органом загального пункту щодо різновидів оцінки за критеріями ризику є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком. Відмовляючи у реєстрації податкових накладних відповідач так і не вказав, які документи не були подані платником податків.

92. Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.

93. Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

94. Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі.

95. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

96. Отже, суд доходить висновку про протиправність оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

97. Виходячи з аналізу пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд зазначає, що законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, у зв`язку із чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваним рішенням.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

98. З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

щодо розподілу судових витрат

99. З урахуванням викладеного, відповідно до частини першої статті 139 КАС України, суд присуджує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 2 102 грн.

100. Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -

вирішив:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ФГ Тетріс Агро (код ЄДРПОУ 42899701; вул. Центральна, буд. 83, с. Новоолександрівка, Синельниківський район, Дніпропетровська область, 52561) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015; вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49005), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053), про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.06.2020 за № 1620199/42899701.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 05.05.2020 № 2, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ФГ Тетріс Агро , в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування датою її фактичного отримання.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ФГ Тетріс Агро за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 2 102 грн.

5. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

6. Повне рішення складено 12.10.2020 з урахуванням вимог частини шостої статті 120 КАС України.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92126036
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/7571/20

Ухвала від 30.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 13.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні