Постанова
від 11.10.2020 по справі 160/12408/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

11 жовтня 2020 року м. Дніпросправа № 160/12408/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Юрко І.В. (доповідач), суддів: Чабаненко С.В., Чумака С.Ю.,

секретарі судового засідання Сколишеві О.О.,

за участі представника позивача Голосного М.І.,

представника відповідача Поршика М.В.,

представника відповідача Левицького Р.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу кандидата на посаду Кам`янського міського голови Кам`янського району Дніпропетровської області в єдиному одномандатному виборчому окрузі від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання БАТЬКІВЩИНА ОСОБА_1 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року у справі №160/12408/20 (головуючий 1-ї інстанції Серьогіна О.В.) за позовом кандидата на посаду Кам`янського міського голови Кам`янського району Дніпропетровської області в єдиному одномандатному виборчому окрузі від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання БАТЬКІВЩИНА ОСОБА_1 до Дніпропетровської обласної територіальної партійної організації Політичної партії БДЖОЛА , Політичної партії БДЖОЛА про визнання дій протиправними, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач 05.10.2020 року звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Дніпропетровської обласної територіальної партійної організації Політичної партії БДЖОЛА , Політичної партії БДЖОЛА , в якому просив визнати протиправними дії відповідачів щодо розміщення друкованого передвиборного агітаційного матеріалу за адресами у АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 , без використання коштів виборчого фонду та такі, що містять завідомо неправдиву інформацію.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ним 01 жовтня 2020 року отримано усну інформацію від Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області про відсутність відкритих виборчих рахунків відповідача Дніпропетровської обласної територіальної партійної організації Політичної партії БДЖОЛА . Відповідно до повідомлення банку ПуАТ КБ АкордБАНК лише 02.10.2020 року цим відповідачем відкрито рахунок виборчого фонду в цьому банку. Проте, 01 жовтня 2020 року за адресами місті Кам`янське: проспект Василя Стуса, буд. 2Б; АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 , позивачем зафіксовано факти виготовлення та розміщення відповідачем передвиборчої агітації Політичної Партії БДЖОЛА та кандидата від політичної Партії БДЖОЛА ОСОБА_2 , шляхом розміщення друкованих матеріалів на білбордах. Вказаний факт підтверджується фото-фіксацією.

Позивач вважає, що відповідачами порушено вимоги частини 1 статті 51, абзацу другого частини четвертої статті 51, статті 213 та статті 214 Виборчого кодексу України, здійснення передвиборчої агітації з розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами не за рахунок коштів виборчого фонду.

На думку позивача, виготовлення та розміщення подібних матеріалів порушує чинне законодавство і створює нерівні умови для кандидатів, а також підпадає під визначення підкупу виборців. За таких обставин позивач вважає, що вибори в місті Кам`янське Дніпропетровської області є не рівними, тому як одна з політичних партій, використовуючи незаконно кошти невідомого походження, безкарно здійснює незаконну політичну агітацію, тим самим, створюючи особливі умови для своєї політичної сили та висунутих нею кандидатів. Окрім цього зазначені матеріали передвиборчої агітації містять твердження що Політична Партія БДЖОЛА є партією ОСОБА_3 . Проте, згідно інформації, наявної у відкритих інформаційних джерелах в ЄДР вказана особа не є керівником цієї партії та не має відношення до керівництва партією. Крім того, - згідно інформації з сайту Політичної Партії БДЖОЛА місце розташування офісу ПП БДЖОЛА : м.Кам`янське, пр. Свободи, 36, 2-й поверх. Проте, згідно інформації з ЄДР за цією адресою знаходиться взагалі інша Громадська організація БДЖОЛА! . Таким чином, зазначені вище матеріали передвиборної агітації, на думку позивача, розміщені без використання коштів виборчого фонду та є такими, що містять завідомо неправдиву інформацію, яка призводить до обману виборців.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Апелянт навів в скарзі мотиви та підстави визнання протиправними дій відповідачів щодо розміщення друкованого передвиборного агітаційного матеріалу без використання коштів виборчого фонду, аналогічні вказаним в адміністративному позові. Крім того, в апеляційній скарзі позивач зазначив, що адвокатом ОСОБА_4 не було надано суду першої інстанції договору про надання правової допомоги, а тому суд першої інстанції не повинен був приймати у цього адвоката будь-які процесуальні документи (відзив на позов) з додатками, а тому долучені у такий спосіб до матеріалів справи документи є неналежними та недопустимими доказами.

Позивач в судовому засіданні апеляційної інстанції вимоги апеляційної скарги підтримав, просив їх задовольнити.

Представники відповідачів проти вимог апеляційної скарги заперечували, просили рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення позивача та представників відповідачів, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на скаргу, встановила наступне.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 24 вересня 2020 року ОСОБА_1 зареєстрований Кам`янською міською територіальною виборчою комісією Кам`янського району Дніпропетровської області кандидатом на посаду Кам`янського міського голови Кам`янського району Дніпропетровської області в єдиному одномандатному виборчому окрузі від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання БАТЬКІВЩИНА .

Постановою Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області від 19 вересня 2020 року за №31 кандидатом на посаду Кам`янського міського голови Кам`янського району Дніпропетровської області в єдиному одномандатному виборчому окрузі від Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії Бджола зареєстровано ОСОБА_2 .

Вказані обставини сторонами не заперечуються та не спростовуються.

З тексту позовної заяви вбачається, що позивач 01 жовтня 2020 року отримав усну інформацію від Кам`янської міської ТВК про відсутність відкритих виборчих рахунків Дніпропетровської обласної територіальної партійної організації Політичної партії БДЖОЛА .

Згідно з повідомленням керуючого відділенням №44 ПУАТ КБ АКОРДБАНК , яке надійшло до Територіальної виборчої комісії 02.10.2020 року за вх.№299, накопичувальний рахунок № № НОМЕР_1 Дніпропетровської обласної територіальної партійної організації Політичної партії БДЖОЛА відкрито 02 жовтня 2020 року.

В позові зазначено, що 01 жовтня 2020 року за адресами: АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 , відповідачем розміщувалась передвиборча агітація Політичної Партії БДЖОЛА та кандидата від політичної Партії БДЖОЛА ОСОБА_2 , шляхом розміщення друкованих матеріалів на білбордах.

Згідно надрукованої інформації замовником друкованих матеріалів є: Дніпропетровська ОТО ПП БДЖОЛА . Установа, яка здійснила друк є ТОВ Формат-М . Тираж складає 200 одиниць. Відповідальна за випуск особа - ОСОБА_5 ..

Крім того, зазначені матеріали передвиборчої агітації містять твердження що Політична Партія БДЖОЛА є партією ОСОБА_2 ..

Позивач вважаючи, що діями відповідачів порушено встановлений Виборчим кодексом України порядок ведення передвиборної агітації, яка містить до того ж завідомо неправдиву інформацію, оскаржив такі дії відповідачів до суду.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції зазначив, що з аналізу статті 56 ВК України, Закону України Про рекламу , Закону України Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні суд дійшов висновку, що обмеження у вигляді заборони публікації агітаційних матеріалів без укладання угоди між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата, партії (організації партії) та редакцією друкованого засобу масової інформації та надходження коштів на рахунок виконавця стосується виключно друкованих засобів масової інформації, а не розміщення політичної реклами на носіях зовнішньої реклами. Крім того, суд зазначив, що з урахуванням приписів частини 5 статті 57 Виборчого кодексу України зазначення інформації на матеріалах передвиборчої агітації щодо причетності ОСОБА_2 до Політичної партії БДЖОЛА , не може визнатися недостовірною (неправдивою), оскільки ОСОБА_2 присвоєно звання Лідера Політичної партії Бджола .

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відмову в задоволенні позовних вимог з огляду на таке.

Постановою Верховної Ради України Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році №795-ІХ від 15.07.2020 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25.10.2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісії Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 року №160 від 08.08.2020 року призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів на неділю, 25.10.2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісії Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій №172 від 10.08.2020 року утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Дніпропетровської області, серед яких Кам`янська міська територіальна виборча комісія Кам`янського району Дніпропетровської області.

01 січня 2020 року набрав чинності Виборчий кодекс України

Відповідно до частини 3 та частини 4 статті 12 ВК України усі кандидати, зареєстровані у порядку, встановленому цим Кодексом, мають у виборчому процесі виборів, на яких вони висунуті, рівні права та беруть участь у цьому процесі на умовах, рівних для відповідних виборів. Усі партії (організації партій), які набули статусу суб`єкта виборчого процесу відповідно до цього Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених цим Кодексом.

Частиною 1 статті 51 Виборчого кодексу України визначено, що передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата, партію (організацію партії) - суб`єктів виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції Українита законам України.

Тією ж частиною статті 51 Виборчого кодексу передбачено, що передвиборна агітація може проводитися у таких формах, в тому числі:

4) оприлюднення в друкованих та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації політичної реклами, виступів, інтерв`ю, нарисів, відеофільмів, аудіо- та відеокліпів, інших публікацій та повідомлень;

5) розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації; 6) розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами.

З наведеної норми вбачається, що законодавець визначає як окремі форми передвиборної агітації, зокрема:

- оприлюднення в друкованих (електронних) засобах масової інформації політичної реклами;

- розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами.

Згідно із приписами частини 4 статті 51 Виборчого кодексу України передвиборна агітація здійснюється за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Підтримка кандидатами (кандидатом), партією (організацією партії) - суб`єктом виборчого процесу від свого імені чи від імені висунутого ним кандидата (кандидатів) проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів, телепередач, проведення інших публічних заходів, а також проведення зазначених публічних заходів на підтримку кандидата (кандидатів), суб`єкта їх висування може здійснюватися лише у разі повного фінансування таких заходів із коштів виборчого фонду відповідного суб`єкта виборчого процесу.

Порядок утворення накопичувального та поточних рахунків організації партії, яка висунула виборчий список, кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови для фінансування своєї виборчої кампанії, в тому числі передвиборної агітації, передбачений статтею 213 ВК України.

Згідно Повідомлення керуючого відділенням №44 ПуАТ КБ АКОРДБАНК , яке надійшло до Територіальної виборчої комісії 02.10.2020 року за вх.№299, накопичувальний рахунок Дніпропетровської обласної територіальної організації Політичної партії БДЖОЛА відкрито 02 жовтня 2020 року.

Довідками керуючого відділенням №44 ПуАТ КБ АКОРДБАНК від 02 жовтня 2020 року за вих. №0430/171 та за вих. №0430/173 підтверджується відкриття 02 жовтня 2020 року відповідно накопичувального та поточного рахунку Дніпропетровською обласною територіальною організацією Політичної партії БДЖОЛА .

Колегія суддів зазначає, що Дніпропетровська обласна територіальна організація Політичної партії БДЖОЛА є осередком Політичної партії БДЖОЛА , в розумінні п.3 ч.1 ст.22 ВК України є організацією партії.

Предметом даного позову є здійснення передвиборчої агітації відповідачами шляхом розміщення 01.10.2020 року друкованих матеріалів на білбордах за адресами: Дніпропетровська область м.Кам`янське: проспект Василя Стуса 2Б, проспект Аношкіна 68, та проспект Свободи, буд. 46, що є порушенням вимог ст. 51, 57 та ст. 12 Виборчого кодексу України щодо здійснення передвиборчої агітації з розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами лише за рахунок коштів виборчого фонду.

Як зазначалось вище, відповідно до частини 1 статті 51 ВК України законодавець розрізняє як окремі форми передвиборної агітації: оприлюднення в друкованих (електронних) засобах масової інформації політичної реклами та розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами.

Статтею 1 Закону України Про рекламу №270/96-ВР від 03.07.1996 року визначено, що політична реклама - інформація у будь-якому вигляді, поширена в будь-якій формі, яка має на меті популяризацію діяльності політичної партії (організації партії), привернення уваги до діяльності політичної партії (організації партії) та її позиції щодо питань загальнодержавного (місцевого) значення. До політичної реклами належать також використання символіки або логотипів політичних партій (організацій партій), повідомлення про підтримку політичною партією (організацією партії) видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах політичної партії (організації партії).

Зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Відповідно до статті 1 Закону України Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні №2782-XII від 16.11.1992 року під друкованими засобами масової інформації (пресою) в Україні розуміються періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.

Додатки до друкованих засобів масової інформації у вигляді видань газетного та журнального типу є окремими періодичними і такими, що продовжуються, друкованими виданнями і підлягають реєстрації на загальних підставах.

Зазначені в частинах першій та другій цієї статті Закону друковані видання можуть включати до свого складу інші носії інформації (платівки, дискети, магнітофонні та відеокасети тощо), розповсюдження яких не заборонено чинним законодавством України.

Друкований засіб масової інформації вважається виданим, якщо він підписаний до виходу в світ і видрукований будь-яким тиражем. Сфера розповсюдження друкованого засобу масової інформації не обмежується.

Частинами 1, 2 статті 56 Виборчого кодексу України визначено, що кандидат, партія (організація партії) - суб`єкти виборчого процесу мають право за рахунок коштів власного виборчого фонду публікувати агітаційні матеріали в друкованих засобах масової інформації. Агітаційні матеріали, зазначені участині першій цієї статті, публікуються на підставі угоди, що укладається між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата, партії (організації партії) та редакцією друкованого засобу масової інформації . Без укладення угоди та надходження коштів на рахунок редакції друкованого засобу масової інформації публікація таких матеріалів забороняється.

Натомість, відповідно до статті 53 ВК України (Матеріали передвиборної агітації) кандидат, партія (організація партії) - суб`єкти виборчого процесу можуть на власний розсуд виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів свого виборчого фонду. Кандидат, партія (організація партії) - суб`єкт виборчого процесу можуть також виготовляти друковані матеріали передвиборної агітації з використанням обладнання, що їм належить. Відомості, що містяться у таких матеріалах, повинні відповідати вимогам законодавства (частина 1 статті 53 ВК України).

Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про підприємство, що здійснило друк , або інформацію, що друк здійснено з використанням обладнання відповідного кандидата або партії (організації партії), яка висунула кандидата (кандидатів), їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів (частина 2 статті 53 ВК Уукраїни).

Місцеві органи виконавчої влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування не пізніш як у перший день виборчого процесу відповідних виборів відводять місця та обладнують стенди, дошки оголошень у людних місцях для розміщення матеріалів передвиборної агітації (частина 3 статті 53 ВК України).

Вказана норма встановлює, що виготовлення матеріалів передвиборної агітації проводиться за рахунок і в межах коштів виборчого фонду кандидата, партії (організації партії). Проте, вказана норма не встановлює обов`язковість надходження коштів на рахунок підприємства, що здійснило друк таких матеріалів до їх виготовлення.

Аналізуючи зазначені вище норми законодавства, апеляційний суд дійшов висновку, що обмеження у вигляді заборони публікації агітаційних матеріалів без укладання угоди між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата, партії (організації партії) та редакцією друкованого засобу масової інформації та надходження коштів на рахунок виконавця, стосується виключно друкованих засобів масової інформації, а не матеріалів передвиборної агітації, розміщеної на носіях зовнішньої реклами.

Як зазначалось вище, спірні агітаційні матеріали не є публікацією в друкованих засобах масової інформації, а є матеріалами передвиборчої агітації на носіях зовнішньої реклами .

Крім того, судом встановлено, що 28.09.2020 року між Дніпропетровської обласної територіальної організації Політичної партії БДЖОЛА , в особі розпорядника поточного рахунку виборчого фонду ОСОБА_6 , та Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Формат-М укладено договір №280901 на виготовлення друкованого матеріалу передвиборної агітації, згідно з яким замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання по своєчасному і якісному виконанню робіт з виготовлення (друку) друкованих матеріалів передвиборної агітації на підставі переданого замовником оригіналу-макету.

Пунктами 3.2 та 3.3 вказаного договору встановлено, що сформована вартість виготовлення поліграфічної продукції виставляється замовникові у вигляді рахунку-фактури. Оплата даного рахунку проводиться замовником шляхом перерахування грошових коштів з поточного рахунку виборчого фонду замовника, відкритого в порядку, який встановлений Виборчим кодексом України, на розрахунковий рахунок виконавця у строк та порядку, визначеному в Додатках до договору.

Додатком №1 до Договору №280901 від 28.09.2020 року передбачено, що оплата здійснюється замовником на підставі виставленого виконавцем рахунку-фактуру, не пізніше 20 жовтня 2020 року.

Розміщення політичної реклами на носіях зовнішньої реклами, відбулось на підставі укладеного 01.10.2020 року договору РД-28 між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 та суб`єктом виборчого процесу - кандидатом на посаду Кам`янського міського голови Кам`янського району Дніпропетровської області в єдиному одномандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_2 , в особі розпорядника поточного рахунку виборчого фонду ОСОБА_5 , який діє на підставі Постанови №73 Кам`янської міської територіальної виборчої комісії Кам`янського району Дніпропетровської області від 26 вересня 2020 року.

Пунктом 4.2 вказаного договору договору визначений порядок розрахунків, а саме: у гривні шляхом безготівкового банківського переказу грошових коштів з поточного рахунку виборчого фонду замовника на поточний рахунок виконавця протягом 14 (чотирнадцяти календарних днів) з моменту укладення договору.

Розміщення політичної реклами на носіях зовнішньої реклами, відбулось також на підставі укладеного 01.10.2020 року договору РД-27 між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 та суб`єктом виборчого процесу - Дніпропетровською обласною територіальною партійною організацією Політичної партії БДЖОЛА , в особі розполрядника поточного рахунку виборчого фонду ОСОБА_6 ..

Пунктом 4.2 вказаного договору договору визначений порядок розрахунків, а саме: у гривні шляхом безготівкового банківського переказу грошових коштів з поточного рахунку виборчого фонду замовника на поточний рахунок виконавця протягом 14 (чотирнадцяти календарних днів) з моменту укладення договору.

З наведеного вище вбачається, що посилання позивача на те, що відповідачами 01.10.2020 року здійснено розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами не за рахунок коштів виборчого фонду, є безпідставним та необгрунтованим, а з урахуванням виконання умов порядк та сроків розрахунків по вказаним договорам - передчасним.

Стосовно посилань апелянта про те, що на агітаційних матеріалах вказано неправдиву інформацію, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно тексту позовної заяви, спірні матеріали передвиборчої агітації містять інформацію, що Політична Партія БДЖОЛА є партією ОСОБА_2 .. Проте, як зазначає позивач, згідно інформації, наявної у відкритих інформаційних джерелах в ЄДР, вказана особа не є керівником цієї партії та не має відношення до керівництва партією.

Приписами частини 5 статті 57 Виборчого кодексу України забороняється поширення завідомо неправдивих відомостей про кандидата, партію (організацію партії) - суб`єктів виборчого процесу. Засіб масової інформації, що оприлюднив інформацію, яку кандидат, партія (організація партії) вважають явно недостовірною, не пізніш як через три дні після дня оприлюднення таких матеріалів, але не пізніш як за два дні до дня виборів зобов`язаний надати кандидату, партії (організації партії), стосовно яких поширено недостовірні відомості, на їхню вимогу можливість спростувати такі матеріали: надати такий самий ефірний час відповідно на телебаченні чи радіо або опублікувати в друкованому засобі масової інформації наданий кандидатом чи партією (організацією партії) матеріал, який має бути набраний таким самим шрифтом і розміщений під рубрикою Спростування на тому самому місці шпальти в обсязі не меншому, ніж обсяг повідомлення, що спростовується. Спростування повинно містити посилання на відповідну публікацію в друкованому засобі масової інформації, передачу на телебаченні або радіо та на факти, що спростовуються. Спростування має бути оприлюднено без додатків, коментарів і скорочень та здійснюється за рахунок коштів засобу масової інформації.

З аналізу вказаної норми можливо зробити висновок, що вимоги щодо спростування завідомо неправдивої інформації можливо лише на вимогу кандидата, партії (організації партії), стосовно яких поширено недостовірні відомості, та таке спростування здійснюється засобом масової інформації, що оприлюднив інформацію.

Крім того, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що зазначення інформації на матеріалах передвиборчої агітації щодо причетності ОСОБА_2 до Політичної партії БДЖОЛА не може визнатися судом недостовірною (неправдивою), оскільки ОСОБА_8 присвоєно звання Лідера Політичної партії Бджола , що підтверджується Протоколом VIII-го (позачергового) з`їзду політичної партії Народний Парламент від 25 лютого 2019 року, зокрема перейменовано політичну партію Народний Парламент у політичну партію Бджола , а також присвоєно звання Лідера Партії ОСОБА_2 безстроково, з чим погоджується колегія суддів.

З наведеного колегія суддів дійшла висновку про відсутність в діях відповідачів щодо розміщення друкованого передвиборного агітаційного матеріалу за адресами у АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 , ознак протиправності та відсутності в агітаційному матеріалі неправдивої інформації.

Інші доводи апеляційної скарги не мають вирішального значення, а тому не вимагають правового аналізу.

З рахуванням практики Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах Салов проти України , Проніна проти України та Серявін та інші проти України , наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі повинні оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду. Відтак, інші, зазначені в апеляційній скарзі доводи, окрім проаналізованих вище, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин справи і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді або спростування.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних та обгрунтованих юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255, 271, 272, 276, 278, 308, 315, 316, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу кандидата на посаду Кам`янського міського голови Кам`янського району Дніпропетровської області в єдиному одномандатному виборчому окрузі від Дніпропетровської обласної організації Всеукраїнського об`єднання БАТЬКІВЩИНА ОСОБА_1 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року у справі №160/12408/20 залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року у справі №160/12408/20 залишити без змін

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржена.

Головуючий - суддя І.В. Юрко

суддя С.В. Чабаненко

суддя С.Ю. Чумак

Дата ухвалення рішення11.10.2020
Оприлюднено13.10.2020
Номер документу92135598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12408/20

Постанова від 11.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні