Ухвала
від 12.10.2020 по справі 426/15669/19
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

12 жовтня 2020 року

м. Київ

справа № 426/15669/19

адміністративне провадження № К/9901/24196/20

Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Чиркіна С.М., перевіривши касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 02.06.2020 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 18.08.2020 у справі № 426/15669/19 за позовом ОСОБА_1 до Сватівської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення Сватівської районної державної адміністрації, Комісії з розгляду неординарних питань для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, субсидій, пільг Сватівської районної державної адміністрації Луганської області про визнання протиправними дій і бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

У 2019 році ОСОБА_1 звернувся до Сватівського районного суду Луганської області з позовом до Сватівської райдержадміністрації Управління соціального захисту населення, в якому просив:

- скасувати, як протиправні рішення відповідача;

- визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Сватівської райдержадміністрації щодо припинення виплати субсидії з 01.10.2018;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Сватівської райдержадміністрації відновити виплату субсидії, виплатити компенсацію за 2018 опалювальний сезон, та розпочати виплату з 01.10.2019.

Ухвалою Сватівського районного суду Луганської області від 17.12.2019 позов передано за підсудністю до Луганського окружного адміністративного суду.

11.02.2020 позивач надав уточнений позов, в якому як відповідача визначив - Управління соціального захисту населення Сватівської районної державної адміністрації та з урахуванням уточнених позовних вимог просив:

- скасувати, як протиправне рішення відповідача Управління соціального захисту населення Сватівської райдержадміністрації, щодо припинення виплат субсидії з01.10.2018;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Сватівської райдержадміністрації, відновити виплату субсидії з 01.10.2019.

12.02.2020 позивачем надано заяву про уточнення позовних вимог, з урахуванням якої просив:

- визнати протиправним рішення (листа Управління соціального захисту населення від 21.01.2018) і бездіяльність Управління соціального захисту населення Сватівської райдержадміністрації щодо припинення виплат субсидії з 01.10.2018;

- визнати протиправним і скасувати рішення районної комісії - протокол від 29.11.2020 № 41 з розгляду неординарних питань для призначення соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям субсидій, пільг про відмову в наданні субсидії.

24.02.2020 від позивача надійшов уточнений позов з такими уточненими позовними вимогами:

- визнати протиправними дії і бездіяльність відповідача, щодо припинення субсидійних виплат з 10.10.2018;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Сватівської районної державної адміністрації відшкодувати невиплачені субсидійні кошти з розрахунку попереднього 2017 - 2018 років опалювального сезону - 4 815,79 грн, відповідно на 2018 - 2019 роки і 2019-2020 року в сумі 9 631,58 грн.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 02.06.2020 позов задоволено частково:

- визнано протиправним та скасовано рішення районної комісії з розгляду неординарних питань для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, субсидій, пільг, викладене в протоколі від 29.11.2019 № 41 щодо відмови у призначенні позивачу житлової субсидії, прийнятого за результатами розгляду заяви про призначення житлової субсидії від 23.10.2019;

- визнано протиправним та скасовано рішення Управління праці та соціального захисту населення Сватівської районної державної адміністрації від 13.12.2019, яким не призначено позивачу житлову субсидію з 01.10.2019;

- зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Сватівської районної державної адміністрації повторно розглянути заяву позивача на отримання житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг від 23.10.2019, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні;

- у задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 18.08.2020 апеляційні скарги відповідачів залишено без задоволення, апеляційну скаргу позивача задоволено частково:

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 02.06.2020 в частині відмови у задоволенні позовних вимог про визнання протиправними дії скасовано та прийнято в цій частині нову постанову, якою позов задоволено частково:

- визнано протиправним та скасовано рішення Управління праці та соціального захисту населення Сватівської районної державної адміністрації від 26.11.2018 № 1526 про відмову в наданні субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг позивачу;

- зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Сватівської районної державної адміністрації повторно розглянути заяву позивача про призначення житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг від 24.10.2018, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні;

- в іншій частині позовних вимог відмовлено.

22.09.2020 на електронну пошту Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга позивача, в якій скаржник просить скасувати рішення Луганського окружного адміністративного суду від 02.06.2020 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 18.08.2020 і прийняти нову постанову, якою позов задовольнити.

Відповідно до частини першої статті 330 та частини першої статті 331 КАС України касаційна скарга подається у письмовій формі безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Згідно з частиною восьмою статті 18 КАС України особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, подають процесуальні та інші документи, письмові та електронні докази, вчиняють інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, з використанням власного електронного цифрового підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", якщо інше не визначено цим Кодексом.

Слід зазначити, що згідно з частинами сьомою, восьмою статті 44 КАС України документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.

Частиною десятою статті 44 КАС України передбачено, що у разі якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника).

Процесуальні документи в електронній формі мають подаватися учасниками справи до суду з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом заповнення форм процесуальних документів відповідно до Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

За змістом підпункту 15.16 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" КАС України, Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система починає функціонувати через 90 днів з дня опублікування Державною судовою адміністрацією України у газеті "Голос України" та на веб-порталі судової влади України оголошення про створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

У газеті "Голос України" (№ 42 (7048) від 01.03.2019) опубліковано повідомлення Державної судової адміністрації України, згідно якого відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 28.02.2019 № 624/0/15-19 та враховуючи результати обговорення з судами, іншими органами та установами системи правосуддя питання необхідності відтермінування початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС), Державна судова адміністрація України повідомила про відкликання оголошення, опублікованого в газеті "Голос України" (№ 229 (6984) від 01.12.2018).

Відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 26.04.2019 № 429 "Про внесення змін до наказу ДСА України від 22.12.2018 № 628" з 02.05.2019 у Касаційному адміністративному суді у складі Верховного Суду розпочалась тестова експлуатація підсистеми "Електронний суд".

Під час тестової експлуатації підсистеми "Електронний суд" Касаційному адміністративному суду та учасникам судового процесу необхідно керуватися вимогами Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (у редакції рішення Ради суддів України від 02.03.2018 № 17 зі змінами).

Водночас, надсилання в електронному вигляді процесуальних документів до суду має здійснюватися з використанням сервісу Електронний суд, розміщеному за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua/login.

Для можливості користування цим сервісом необхідно здійснити реєстрацію офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) з обов`язковим використанням власного електронного підпису.

Тобто, законодавцем було надано сторонам та учасникам справи альтернативне право звернення до суду з позовними та іншими заявами, скаргами та іншими визначеними законом процесуальними документами: в електронній формі (з обов`язковою реєстрацією офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) та підписанням вказаних документів власним електронним підписом) або в паперовій формі (з обов`язковим скріпленням вказаних документів власноручним підписом учасника справи (його представника)).

Отже, касаційну скаргу не можна вважати такою, що підписана скаржником, оскільки вона була направлена на електронну поштову адресу суду касаційної інстанції та не підписана скаржником з використанням електронного цифрового підпису.

Пунктом 1 частини п`ятої статті 332 КАС України встановлено, що касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем також, якщо касаційна скарга подана особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписана або підписана особою, яка не має право її підписувати, або особою, посадове становище якої не зазначено.

Враховуючи вище викладене касаційна скарга вважається не підписаною, а тому не може бути прийнята до розгляду і підлягає поверненню особі, яка її подала.

Керуючись пунктом 1 частини п`ятої статті 332, статтями 355, 359 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 02.06.2020 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 18.08.2020 у справі № 426/15669/19 за позовом ОСОБА_1 до Сватівської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення Сватівської районної державної адміністрації, Комісії з розгляду неординарних питань для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, субсидій, пільг Сватівської районної державної адміністрації Луганської області про визнання протиправними дій і бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії- повернути скаржнику.

Роз`яснити скаржнику, що повернення касаційної скарги не позбавляє права повторного звернення до суду касаційної інстанції в порядку, встановленому законом.

Копію ухвали про повернення касаційної скарги надіслати учасникам справи, в порядку, визначеному статтею 251 КАС України. Скаржнику надіслати копію ухвали про повернення касаційної скарги разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя - доповідач: С.М. Чиркін

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення12.10.2020
Оприлюднено13.10.2020
Номер документу92136855
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —426/15669/19

Постанова від 07.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 18.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 18.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні