Постанова
від 13.10.2020 по справі 320/9557/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/9557/20 Суддя (судді) першої інстанції: Головенко О.Д.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Беспалова О. О. суддів: Парінова А.Б., Ключковича В. Ю. за участю секретаря: Присяжної Д. В.

позивача ОСОБА_1 , представника позивача Ніколаєнка М.В., представників відповідача Мельника В.В., Павліченко А.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві апеляційну скаргу Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2020 року (місце ухвалення: місто Київ, час ухвалення: не зазначений, дата складання повного тексту: 11.10.2020року) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області про визнання протиправним та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області, в якому просив суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області № 44 від 06.10.2020 "Про скасування реєстрації кандидата на посаду Гатненського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Гатненського сільського голови на чергових та перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 ";

- зобов`язати Гатненську сільську територіальну виборчу комісію Фастівського району Київської області включити ОСОБА_1 до виборчого бюлетеню з місцевих виборів Гатненського сільського голови Фастівського району Київської області, що відбудуться 25.10.2020.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2020 року позов ОСОБА_1 задоволено у повному обсязі.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції з огляду на порушення норм матеріального і процесуального права та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції зроблено безпідставні висновки щодо відсутності у відповідача підстав для прийняття оскаржуваної постанови та про порушення порядку прийняття такої постанови.

Апелянтом зазначено, що судом першої інстанції не враховано, що на засіданні Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області, що відбулось 06.10.2020 року на членів комісії чинився тиск.

Крім того, до Шостого апеляційного адміністративного сулу 13.10.2020 року від голови Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області Павліченко А.І. надійшло клопотання про відкликання апеляційної скарги.

Колегією суддів у прийнятті відмови від апеляційної скарги відмовлено, в силу не надання Павліченко А.І. підтвердження повноважень представляти інтереси Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області як колегіального органу саме щодо оскарження рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 та відмови від його оскарження.

До Шостого апеляційного адміністративного суду 13.10.2020 року від позивача надійшли відзив на апеляційну скаргу та доповнення до відзиву зареєстровані за № 39061 та № 39087 відповідно. Позивачем щодо задоволення вимог апеляційної скарги заперечено, зазначено, що рішення суду першої інстанції ухвалено правомірно та з урахуванням усіх обставин справи.

У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, осіб що з`явились, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного висновку.

Як вбачається з матерів справи, 20.09.2020 відповідно до постанови № 21 Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області було зареєстровано кандидатом на посаду Гатненського сільського голови висунутого шляхом самовисування - ОСОБА_1 та видано посвідчення кандидата на посаду Гатненського сільського голови від 22.09.2020 № 3.

05.10.2020 засобами телефонного зв`язку, голова Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області повідомила позивача, що 06.10.2020 о 20 год. 00 хв. буде розглядатись скарга про порушення ОСОБА_1 виборчого законодавства.

В той самий день позивачу також стало відомо, що невідома йому особа з аналогічними позивачеві анкетними даними зареєстрована кандидатом на посаду Рубіжанського міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Рубіжанського міського голови, відповідна постанова за № 27 від 27.09.2020 Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Луганської області була опублікована в мережі інтернет.

Дізнавшись про вказані обставини реєстрації особи, яка за паспортними даними збігалася з ОСОБА_1 , позивач звернувся за даним фактом до Департаменту захисту інтересів суспільства та держави Національної поліції України із заявою від 06.10.2020 (реєстрація ДЗІСД вх. №7-П від 06.10.2020) про неправомірні дії осіб, що умисно внесли неправдиві відомості до Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії.

Також, 06.10.2020 року позивачем складено заяву, засвідчену приватним нотаріусом Києво-Святошинського районного нотаріального округу Київської області Фоліс І.А. до Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Луганської області, в якій останній зазначив, що жодних дій щодо реєстрації його як кандидата на посаду Рубіжанського міського голови він не вчиняв, а тому просив зняти його з реєстрації на вказану посаду.

Постановою Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Луганської області від 06.10.2020 № 68 о 18 год. 00 хв. скасовано реєстрацію ОСОБА_1 на посаду Рубіжанського міського голови.

Перед засіданням Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області, 06.10.2020 року на яке було запрошено позивача на 20 год. 00 хв. для розгляду питання щодо скарги, яка надійшла відносно нього як кандидата на посаду Гатненського сільського голови, ОСОБА_1 звернувся із заявою про підтвердження згоди балотуватися на посаду Гатненського сільського голови Фастівського району Київської області. Відповідна заява була зареєстрована Гатненською сільською територіальною виборчою комісією Фастівського району Київської області за № 248 від 06.10.2020 о 18 год. 55 хв.

Як зазначено позивачем, на засіданні 06.10.2020 року Гатненською сільською територіальною виборчою комісією Фастівського району Київської області рішення за результатом розгляду питання про порушення ОСОБА_1 виборчого законодавства не прийнято, у зв`язку з відсутністю більшості голосів.

Однак 08.10.2020 відповідачем опубліковано протокол засідання № 12, а також постанову № 44 від 06.10.2020 "Про скасування реєстрації кандидата на посаду Гатненського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Гатненського сільського голови на чергових та перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 "

Не погоджуючись із зазначеною постановою, позивач звернувся із даним адміністративним позов до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами ст. 36 Конституції України, закріплено право громадян України на свободу об`єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей..

Згідно ст. 71 Конституції України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовка та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначені та регулюються положеннями Виборчого кодексу України від 19.12.2019 № 396-ІХ (далі - ВК України).

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 3 ВК України відповідно до Конституції України в Україні проводяться, зокрема місцеві вибори.

Статтею 216 ВК України визначено, що висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку. Не може бути суб`єктом виборчого процесу організація партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Особа може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі не більше ніж у два рівні місцевих рад.

Особа, висунута кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших єдиних одномандатних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.

Особа, висунута кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), може одночасно бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі до відповідної сільської, селищної міської ради та/або до відповідної обласної ради.

Особа, висунута кандидатом на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше), може одночасно бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі тільки до відповідної міської ради.

Особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад та кандидатом на посаду сільського, селищного, або міського голови шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом самовисування.

Статтею 229 ВК України встановлено порядок реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Так, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених ст. 224 цього Кодексу.

Подання документів до відповідної сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від такої організації партії, а кандидатів, висунутих шляхом самовисування, - ними особисто, крім випадків подачі таких документів за допомогою електронних сервісів у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.

Кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, який на день подання заяви організації партії про реєстрацію його кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови не подав заяви про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, вважається таким, що не надав відповідної згоди. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію його кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, не приймається.

Особа, висунута організацією партії на посаду сільського, селищного, міського голови, має право до дня реєстрації її кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії.

Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від відповідної організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до сільської, селищної, міської виборчої комісії.

У такому разі особа вважається такою, що відмовилася від балотування. Про отримання такої заяви сільська, селищна, міська виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніш як у триденний строк з дня отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається.

У разі якщо особа, висунута організацією партії за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, одночасно висунута кандидатом від іншої організації партії та/або шляхом самовисування, уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від однієї організації партії або шляхом самовисування. Така заява може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або подана до комісії особисто.

У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови шляхом самовисування територіальна виборча комісія відмовляє в її реєстрації кандидатом від організацій партій.

У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії територіальна виборча комісія відмовляє в її реєстрації кандидатом від решти організацій партій та/або в порядку самовисування.

У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення територіальна виборча комісія відмовляє в її реєстрації кандидатом від усіх організацій партій та/або в порядку самовисування.

Сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.

Відомості про реєстрацію кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови із зазначенням суб`єкта висування, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), всіх попередніх прізвищ, власних імен, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання кожного кандидата не пізніш як за двадцять два дні до дня голосування оприлюднюються територіальною виборчою комісією у визначений нею спосіб.

У разі реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія у триденний строк з дня прийняття рішення про реєстрацію видає представнику організації партії або кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови відповідне посвідчення кандидата за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Рішення про реєстрацію кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в триденний строк з дня його прийняття розміщується відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності), веб-сайті відповідної місцевої ради або в інший визначений нею спосіб та/або на стенді офіційних матеріалів комісії.

Відомості щодо зареєстрованих кандидатів на посаду міського голови із зазначенням суб`єкта висування, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), всіх попередніх прізвищ, власних імен, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання кожного кандидата передаються для оприлюднення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку.

При цьому, згідно змісту пункту 7 частини 1 статті 231 ВК України територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі порушення порядку висування кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого частиною четвертою статті 216 цього Кодексу, в тому числі неподання кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови у порядку, встановленому цим Кодексом, заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії у разі виявлення включення цієї особи до виборчих списків, списків кандидатів до відповідної ради кількох організацій партій.

Як вбачається з матерів справи та вірно встановлено судом першої інстанції постановою Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області від 20.09.2020 року за № 21 ОСОБА_1 зареєстровано кандидатом на посаду Гатненського сільського голови висунутого шляхом самовисування.

В подальшому, а саме 05.10.2020 року до Гатненської сільської територіальної виборчої комісії надійшла скарга від адвоката Хальзєва Сергія Івановича щодо порушення позивачем виборчого законодавства, а саме кандидат на посаду сільського голови Гатненської сільської ради ОСОБА_1 одночасно є кандидатом на посаду Рубіжанського міського голови, у зв`язку з чим Гатненською сільською територіальною виборчою комісією призначено розгляд скарги на 06.10.2020року о 20:00 год. про що, також повідомлено позивача.

Гатненською сільською територіальною виборчою комісією за результатом розгляду скарги прийнято постанову 06.10.2020 року № 44 "Про скасування реєстрації кандидата на посаду Гатненського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Гатненського сільського голови на чергових та перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 "

Як вбачається з матеріалів справи підставою для скасування реєстрації кандидата на посаду Гатненського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Гатненського сільського голови на чергових та перших місцевих виборах ОСОБА_1 була саме наявна реєстрація позивача одночасно у двох виборчих комісій, а саме Рубіжанською міською територіальною виборчою комісією Сєвєродонецького району Луганської області (постанова № 27 від 27.09.2020), а також Гатненською сільською виборчою комісією Фастівського району Київської області.

Як вірно встановлено судом першої інстанції постановою Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Луганської області № 27 від 27.09.2020 зареєстровано ОСОБА_1 як кандидата на посаду Рубіжанського міського голови шляхом самовисування.

Позивач стверджував, що документи до Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Луганської області не подавав, про що подав заяву до правоохоронних органів.

Крім того, позивачем до Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії 06.10.2020 року подано нотаріально засвідчену заяву про зняття з реєстрації кандидатом на посаду Рубіжанського міського голови.

Постановою Рубіжанської міської територіальної виборчої комісії Сєвєродонецького району Луганської області № 68 від 06.10.2020 року, прийнятою о 18 год 00 хв. скасовано реєстрацію кандидатом на посаду Рубіжанського міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі.

Колегія суддів зазначає, що на час прийняття оскаржуваної постанови, відповідачу про зазначені обставини було відомо, що останнім також не заперечується.

Крім того, в матеріалах справи міститься заява позивача про підтвердження згоди балотуватися на посаду Гатненського сільського голови Фастівського району Київської області. Дана заява була подана та зареєстрована Гатненською сільською виборчою комісією Фастівського району Київської області 06.10.2020 о 18 год. 55 хв.

Відтак, як на час реєстрації позивача Гатненською сільською виборчою комісією Фастівського району Київської області відповідно до постанови від 20.09.2020 № 44, так і на час прийняття оскаржуваної постанови, позивач був зареєстрованим лише в одній виборчій комісії, саме на посаду Гатненського сільського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Гатненського сільського голови.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відсутності у відповідача підстав для прийняття оскаржуваної постанови та відповідно скасування реєстрації позивача кандидатом на посаду Гатненського сільського голови.

Також, в силу протиправності оскаржуваної постанови Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області від 06.10.2020 про скасування реєстрації позивача як кандидата, є обґрунтованим задоволення позовних вимог в частині зобов`язання відповідача включити ОСОБА_1 до виборчого бюлетеню з місцевих виборів Гатненського сільського голови Фастівського району Київської області, що відбудуться 25.10.2020 року.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують позицію суду першої інстанції та відхиляються колегією суддів за необґрунтованістю.

Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Щодо сплати судового збору.

Апелянтами при зверненні з апеляційною скаргою, а також на момент їх вирішення не було сплачено судовий збір.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягненим судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини другої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

При задоволенні позову стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (ч.1 ст. 139 КАС України).

Частиною першою стані 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на І січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подасться до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір", за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI ставка судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв`язку з нововиявленими обставинами становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" передбачено, що з 1 січня 2020 року установлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2102 грн.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, суд приходить до висновку про необхідність стягнення з Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області витрат зі сплати судового збору у розмірі 1261,20 грн за подання апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 229, 271, 272, 308, 310, 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області про визнання протиправним та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2020 року залишити без змін.

Стягнути з Гатненської сільської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області (08160, Київська область, Фастівський район, с. Гатне, вул. Київська, 138, код ЄДРПОУ 43779087) на користь Державного бюджету України: отримувач коштів - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача - UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету - 22030106 судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 1261,20 грн.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач О. О. Беспалов

Суддя А.Б. Парінов

Суддя В. Ю. Ключкович

(Повний текст постанови складено 13.10.2020 року)

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92165421
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/9557/20

Постанова від 13.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Рішення від 11.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 10.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 10.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні