195/1575/20
У Х В А Л А
Іменем України
16.10.2020 року смт.Томаківка Дніпропетровської області
Слідчий суддя Томаківського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання - ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в с-щі Томаківка Дніпропетровської області клопотання прокурора у кримінальному провадженні начальника Томаківського відділу Нікопольської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 про арешт майна, у кримінальному провадженні за №42020041490000109 від 10.09.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого чч.2,4 ст.197-1 КК України,
В С Т А Н О В И В:
Прокурор у кримінальному провадженні - начальник Томаківського відділу Нікопольської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням, у якому просить накласти арешт на майно визнане речовими доказами відповідно до постанови прокурора від 10.09.2020 р., а саме: 1) земельну ділянку з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467, площею 12.6726 га в межах якої розташовані 2 споруди (умовно №1-1157 кв.м, №2 - 1607 кв.м);
1) бетонні дорожні плити, розташовані на поверхні земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467.
Заборонити будь-яким фізичним чи юридичним особам розпоряджатися та користуватися майном, окрім випадків виконання заходів, спрямованих на встановлення обставин кримінальних правопорушень:
1) земельну ділянку з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467, площею 12.6726 га в межах якої розташовані 2 споруди (умовно №1-1157 кв.м, №2 - 1607 кв.м);
1) бетонні дорожні плити, розташовані на поверхні земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467.
Дане клопотання обґрунтоване тим, що слідчим відділенням Томаківського ВП НВП ГУ НП в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020041490000109, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань «10» вересня 2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2, 3 ст. 197-1 КК України.
Під час досудового розслідування, 10.09.2020 прокурором у кримінальному провадженні проведено огляд ділянки місцевості з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467.
10.09.2020 в ході огляду ділянки місцевості частини земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467, цільове призначення: «16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)», площа: 12.6726 га, що перебуває на території Томаківської ОТГ, встановлено факт її зайняття 2однотипними спорудами(умовно№1-1157кв.м.,№2-1607кв.м.), встановлено орієнтовну площу самовільного зайняття земель - орієнтовно 3300кв.м., в т.ч. в охоронній зоні лінії електропередач, земель транспорту.
Під час досудового розслідування на адресу Томаківської селищної ради направлено вимогу про надання інформації про передачу у користування земельних ділянок з кадастровими номерами 1225455100:01:005:0467, 1225455100:01:005:0347, 1225455100:01:005:0341.
Відповідно до наданої Томаківською селищною радою інформації, земельні ділянки з кадастровими номерами 1225455100:01:005:0467, 1225455100:01:005:0347, 1225455100:01:005:0341 у користування в період 2015-2020 рр. не передавалися, право розпорядження вказаними земельними ділянками органом місцевого самоврядування не набувалося в зв`язку з триваючим характером реформ у сфері земельних правовідносин, для нарахування збитків необхідно організувати роботу відповідної комісії та забезпечити доступ її членів для огляду відповідних територій та споруд.
Обставини самовільного зайняття земельних ділянок знайшли своє підтвердження у відомостях викладених у протоколі огляду.
Окрім того встановлено, що частина земельної ділянки на якій розташовано самовільно зведені споруди №1, 2 поєднана зі спорудами на суміжній земельній ділянці 1225455100:01:005:0347 та в цілому є єдиним майновим комплексом, при цьому самовільно зайнята земельна ділянка огороджена спільним парканом, обладнана системою відеоспостереження, поверхня ділянки вимощена залізобетонними плитами, залізничне полотно перекрито воротами, споруди №1, 2 зведено на самовільно зайнятій земельній ділянці в безпосередній близькості до ліній електропередач та залізничного полотна в напрямку смт. Мирова. Під час проведення огляду проведено аерофотозйомку, виготовлено фотознімки, відеозаписи. При експлуатації споруд №1, 2 використовується залізничне полотно, що розташовано на земельній ділянці з кадастровим номером 1225455100:01:005:0341 (державна власність, землі транспорту).
Відповідно до матеріалів кримінального провадження, до вчинення розслідуваних кримінальних правопорушень причетні невстановлені особи, які діяли в інтересах та за вказівкою ОСОБА_4 , за сумісництвом керівника ТОВ «Весела Долина» (ЄДРПОУ: 43696975), щодо якого зареєстровано право власності на будівлі і споруди на території земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0347 за адресою: АДРЕСА_1 та який користується будівлями і спорудами на самовільно зайнятій частині земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467.
З метою перевірки обставин самовільного зайняття земельних ділянок на адресу відділу ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області спрямовано лист про вжиття заходів щодо перевірки обставин самовільного зайняття земельних ділянок.
З метою перевірки обставин самовільного зайняття частини земельної ділянки з категорії земель транспорту на адресу Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області направлено запит з приводу інформації про похідні речові права щодо земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0341 (територія Томаківської філії підприємства-балансоутримувача доріг).
Відповідно до наданої Томаківською селищною радою інформації, земельні ділянки з кадастровими номерами 1225455100:01:005:0467, 1225455100:01:005:0347, 1225455100:01:005:0341 у користування в період 2015-2020 рр. не передавалися, право розпорядження вказаними земельними ділянками органом місцевого самоврядування не набувалося в зв`язку з триваючим характером реформ у сфері земельних правовідносин, відомості проречові правата їхобтяження у розпорядженні Томаківської селищної ради відсутні.
За даними державного реєстру речових прав на нерухоме майно, відомості відносно споруд та будівель зазначеної конфігурації за адресою: АДРЕСА_1 , а також за кадастровими номерами 1225455100:01:005:0467, 1225455100:01:005:0347 не зареєстровано.
Відповідно до даних Реєстру дозвільних документів ДАБІ України (https://dabi.gov.ua/declarate/list.php) відомості за критерієм пошуку «Міжколгоспбудівська» за 2013-2020 роки відсутні.
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 підтримав клопотання про арешт майна та про розгляд даного клопотання без повідомлення третіх осіб.
Розглянувши клопотання прокурора, перевіривши матеріали досудового розслідування, доходжу висновку про необхідність накладення арешту на майно виходячи з наступних обставин справи.
З огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза пошкодження, псування, знищення та приховування майна зазначеного в клопотанні, розгляд даного клопотання необхідно проводити без повідомлення третіх осіб, оскільки це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Як вбачається з матеріалів даного клопотання, слідчим відділенням Томаківського ВП НВП ГУ НП в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020041490000109, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань «10» вересня 2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2, 3 ст. 197-1 КК України.
Під час досудового розслідування, 10.09.2020 прокурором у кримінальному провадженні проведено огляд ділянки місцевості з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467.
10.09.2020 р. в ході огляду ділянки місцевості частини земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467, цільове призначення: «16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)», площа: 12.6726 га, що перебуває на території Томаківської ОТГ, встановлено факт її зайняття 2однотипними спорудами(умовно№1-1157кв.м.,№2-1607кв.м.), встановлено орієнтовну площу самовільного зайняття земель - орієнтовно 3300 кв.м., в т.ч. в охоронній зоні лінії електропередач, земель транспорту.
Під час досудового розслідування на адресу Томаківської селищної ради направлено вимогу про надання інформації про передачу у користування земельних ділянок з кадастровими номерами 1225455100:01:005:0467, 1225455100:01:005:0347, 1225455100:01:005:0341.
Відповідно до наданої Томаківською селищною радою інформації, земельні ділянки з кадастровими номерами 1225455100:01:005:0467, 1225455100:01:005:0347, 1225455100:01:005:0341 у користування в період 2015-2020 рр. не передавалися, право розпорядження вказаними земельними ділянками органом місцевого самоврядування не набувалося в зв`язку з триваючим характером реформ у сфері земельних правовідносин, для нарахування збитків необхідно організувати роботу відповідної комісії та забезпечити доступ її членів для огляду відповідних територій та споруд.
Обставини самовільного зайняття земельних ділянок знайшли своє підтвердження у відомостях викладених у протоколі огляду, який долучено до матеріалів даної справи.
Окрім того встановлено, що частина земельної ділянки на якій розташовано самовільно зведені споруди №1, 2 поєднана зі спорудами на суміжній земельній ділянці 1225455100:01:005:0347 та в цілому є єдиним майновим комплексом, при цьому самовільно зайнята земельна ділянка огороджена спільним парканом, обладнана системою відеоспостереження, поверхня ділянки вимощена залізобетонними плитами, залізничне полотно перекрито воротами, споруди №1, 2 зведено на самовільно зайнятій земельній ділянці в безпосередній близькості до ліній електропередач та залізничного полотна в напрямку смт.Мирова. Під час проведення огляду проведено аерофотозйомку, виготовлено фотознімки, відеозаписи. При експлуатації споруд №1,2 використовується залізничне полотно, що розташовано на земельній ділянці з кадастровим номером 1225455100:01:005:0341 (державна власність, землі транспорту).
Відповідно до матеріалів кримінального провадження, до вчинення розслідуваних кримінальних правопорушень причетні невстановлені особи, які діяли в інтересах та за вказівкою ОСОБА_4 , за сумісництвом керівника ТОВ «Весела Долина» (ЄДРПОУ: 43696975), щодо якого зареєстровано право власності на будівлі і споруди на території земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0347 за адресою: АДРЕСА_1 та який користується будівлями і спорудами на самовільно зайнятій частині земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467.
Відповідно до наданої Томаківською селищною радою інформації, земельні ділянки з кадастровими номерами 1225455100:01:005:0467, 1225455100:01:005:0347, 1225455100:01:005:0341 у користування в період 2015-2020 рр. не передавалися, право розпорядження вказаними земельними ділянками органом місцевого самоврядування не набувалося в зв`язку з триваючим характером реформ у сфері земельних правовідносин, відомості проречові правата їхобтяження у розпорядженні Томаківської селищної ради відсутні.
За даними державного реєстру речових прав на нерухоме майно, відомості відносно споруд та будівель зазначеної конфігурації за адресою: АДРЕСА_1 , а також за кадастровими номерами 1225455100:01:005:0467, 1225455100:01:005:0347 не зареєстровано.
Відповідно до даних Реєстру дозвільних документів ДАБІ України (https://dabi.gov.ua/declarate/list.php) відомості за критерієм пошуку «Міжколгоспбудівська» за 2013-2020 роки відсутні.
Статтею 14Конституції України встановлено, що земля є основним національним багатством, яке перебуває під особливою охороною держави.
Відповідно до частини 1 статті 79 Земельного кодексу України, земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Відповідно до частини 3 статті 79 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку розповсюджується на простір, що знаходиться над та під поверхнею ділянки на висоту і на глибину, необхідні для зведення житлових, виробничих та інших будівель і споруд.
Відповідно до частини 1 статті 211 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи несуть кримінальну відповідальність за самовільне зайняття земельних ділянок.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», самовільне зайняття земельної ділянки - це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо земельної ділянки.
Відповідно до пункту «б» частини 1 статті 112 Земельного кодексу України, охоронні зони створюються уздовж ліній зв`язку, електропередачі, земель транспорту, навколо промислових об`єктів, для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об`єкти.
Відповідно до положень «Правил охорони електричних мереж» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 1997 р. N 209 Правила охорони електричних мереж (далі - Правила) запроваджуються з метою забезпечення збереження електричних мереж, створення належних умов їх експлуатації та запобігання нещасним випадкам від впливу електричного струму і використовуються у разі проектування, будівництва та експлуатації електричних мереж, а також під час виконання робіт або провадження іншої діяльності поблизу електричних мереж.
Таким чином, має місце ситуація, в якій, внаслідок відсутності належної охорони земельної ділянки та стану використання земель запасу, на її територію здійснюється безконтрольний доступ транспортних засобів та сторонніх осіб та операції суб`єктів сільськогосподарського виробництва, що підпадають під дію Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про фермерське господарство», Закон України «Про особисте селянське господарство».
Відповідно до вимог Закону України від 06 вересня 2012 року № 5245- VI (далі Закон 5245- VI) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», який набрав чинності з 01 січня 2013 року, землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими.
Пунктом 6 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» визначено, що у разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються: у межах населених пунктів сільськими, селищними, міськими радами; за межами населених пунктів органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.
Під час аналізу відомостей Публічної кадастрової карти та їх співставлення з даними фотознімків системи супутникового зондування Землі «Google Earth» встановлено, що на частині площі (орієнтовно 3300 кв.м.) земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467, що перебуває у державній власності та віднесена до категорії земель запасу (у власність чи користування будь-яким суб`єктам не передана) протягом 2015-2020 років, вздовж залізничного полотна та ліній електропередач побудовано 2 окремо розташовані споруди складського типу орієнтовною площею 1157 кв.м. (споруда №1) та 1607 кв.м. (споруда №2).
На даний час, представник контролюючого органу Держгеокадастру виїзд на місце проведення огляду місця події не здійснював. В разі не накладення арешту на майно, спеціаліст залучений для проведення перевірки буде поставлений у складні для дослідження умови (вірогідна зміна обстановки в місці вчинення злочину, недопуск до огородженої території), неможливість встановлення способу вчинення злочину та слідів, які зберігає обстановка на місці події.
Під час досудового розслідування землекористувач вказаних земельних ділянок не встановлений, встановлено сукупність обставин, що дають підстави зробити висновок про достовірність факту самовільного зайняття земель запасу, що належать державі Україна.
Під часдосудового розслідування,10.09.2020р.прокурором прийняторішення провизнання речовимидоказами наступнихматеріальних об`єктів:земельну ділянкуз кадастровимномером 1225455100:01:005:0467,площею 12.6726га тарозташовані наній 2споруди (умовно№1-1157кв.м.,№2-1607кв.м.); бетонні дорожні плити, розташовані на поверхні земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467.
Відповідно до вимог ч.1 ст.170 КПК України в редакції Закону України «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо виконання рекомендацій, які містяться у шостій доповіді Європейської комісії про стан виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, стосовно удосконалення процедури арешту майна та інституту спеціальної конфіскації» №1019-VIII від 18 лютого 2016 року, який набрав чинності 28 лютого 2016 року (тут та далі Закону),- арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно в тому числі є доказом злочину.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Відповідно до положень ч.2 ст.168 КПК України, тимчасове вилучення майна може здійснюватися під час обшуку, огляду.
Відповідно до положень ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Згідно ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Вищевказане майно, є об`єктами матеріального світу, що відповідають критеріям визначеним ст. 98 КПК України, а саме були знаряддям вчинення кримінального правопорушення (бетонні дорожні плити), зберегли на собі його сліди (земельна ділянка), можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. В зв`язку з цим, 11.09.2020 р. прокурором винесено постанову про визнання їх речовими доказами вказаного майна.
Під час досудового розслідування, постановою прокурора від 05.10.2020 змінено попередню правову кваліфікацію з ч.2, 3 ст. 197-1 КК України на ч.2, 4 ст. 197-1 КК України.
Внаслідок вжиття такого заходу забезпечення буде досягнуто мети його застосування, а саме запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, що матимуть на меті ухилення від притягнення до визначеної законом відповідальності.
Обставини встановлені під час досудового розслідування вказують на те, що існують підстави вважати, що незастосування заборони користування вказаним майном призведе до його втрати, зміни, пошкодження, псування, продовження використання у протиправний спосіб.
В загальному підсумку, реалізація ризиків вказаних дій призведе до зміни слідової картини, яку зберігає на собі вищезазначене майно, визнане речовими доказами по справі, неможливості досягнення мети кримінального провадження в наступному.
З урахуванням вищевикладеного, враховуючи переважання інтересів суспільства у розкритті кримінального правопорушення над негативними наслідками арешту майна для інших осіб, з метою запобігання можливості приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження тимчасово вилученого майна та іншого майна визнаного речовим доказом, право на відчуження, розпорядження та користування вищезазначеним майном підлягає тимчасовому обмеженню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.36,131-132,170-173,309-310,369,371-372 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора у кримінальному провадженні начальника Томаківського відділу Нікопольської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 задовольнити.
Накласти арешт на майно визнане речовими доказами відповідно до постанови прокурора від 10.09.2020 р., а саме :
1) земельну ділянку з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467, площею 12.6726 га в межах якої розташовані 2 споруди (умовно №1-1157 кв.м, №2 - 1607 кв.м);
1) бетонні дорожні плити, розташовані на поверхні земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467.
Заборонити будь-яким фізичним чи юридичним особам розпоряджатися та користуватися майном, окрім випадків виконання заходів, спрямованих на встановлення обставин кримінальних правопорушень:
1) земельну ділянку з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467, площею 12.6726 га в межах якої розташовані 2 споруди (умовно №1-1157 кв.м, №2 - 1607 кв.м);
1) бетонні дорожні плити, розташовані на поверхні земельної ділянки з кадастровим номером 1225455100:01:005:0467.
Ухвала про арешт майна виконується негайно прокурором.
На ухвалуслідчого суддіможе бутиподано апеляційнускаргу безпосередньодо Дніпровськогоапеляційного судупротягом п`ятидіб здня їївинесення.
Суддя: ОСОБА_1
16.10.2020
Суд | Томаківський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2020 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 92222509 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Томаківський районний суд Дніпропетровської області
Скрипченко Д. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні