ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
10 серпня 2009 року 13:07 № 11/436
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Винокурова К.С. при секретарі судового засідання Давиденко Д.В. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
За позовом Відкритого акціонерного товариства Державний ощадний банк України
до Управління Пенсійного фонду України в Машівському районі Полтавської
області
про скасування рішення
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Відкрите акціонерне товариство Державний ощадний банк України (надалі ВАТ Ощадбанк , позивач) звернулось до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України у Машівському районі Полтавської області (надалі УПФ України у Машівському районі Полтавської області, відповідач) про визнання нечинним та скасування рішення Управління Пенсійного фонду України в Машівському районі Полтавської області від 08.05.2008 р. № 2, яким було застосовано до позивача фінансові санкції у розмірі 326,69 грн. Позовні вимоги викладені з урахуванням змін, поданих позивачем 11.06.2009 року.
Ухвалою суду від 12.11.2008 р. відкрито провадження у справі та призначено попереднє судове засідання
У судовому засіданні 10.08.2009 року за згодою сторін розпочато судовий розгляд.
Представник позивача під час судового розгляду підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Позивач вважає, що Закон України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування`є спеціальним Законом, який регулює порядок страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, а дія інших нормативно-правових актів може поширюватись на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом або в частині, що не суперечить цьому Закону. Згідно з п. 5 Положення про Пенсійний фонд України, останній може застосовувати фінансові санкції, передбачені Законом. Проте Закон не передбачає застосування Пенсійним фондом до банку санкцій у вигляді штрафу за несвоєчасне повернення з банківського рахунку пенсіонера зарахованих сум.
Відповідачем позову не визнано, в матеріалах справи наявні заперечення на позов, у яких зазначено про безпідставність заявлених вимог про скасування рішення, прийнятого УПФ України у Машківському районі.
Так, в обґрунтування заперечень відповідач зазначав, що фінансові санкції застосовані до позивача згідно з ч. 11 ст. 106 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування`на підставі акту перевірки, в якому зафіксовано несвоєчасне повернення на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду суми коштів невикористаних для здійснення пенсійних виплат. Відповідно до п. 13 Порядку виплати пенсій та грошової допомоги за згодою пенсіонерів та одержувачів допомоги через їх поточні рахунки у банках, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.1999 р. № 1596, який є чинним на час винесення спірного рішення, суми пенсій та грошової допомоги, зараховані на поточний рахунок разом з нарахованими на них відсотками, починаючи з місяця, наступного операційного за місяцем смерті пенсіонера, підлягають повернення уповноваженим банком відповідно до органів Пенсійного фонду та органам праці та соціального захисту населення не пізніше наступного операційного дня надходження відомостей про смерть одержувача.
Враховуючи те, що позивачу лист про повернення пенсії ОСОБА_1 в сумі 326,69 грн. було надіслано 06.07.2007 р., а кошти надійшли на рахунок управління 13.07.2007 р. із затримкою у два дні, відповідач вважає, що ним законно і обґрунтовано прийнято рішення № 2 від 08.05.2008 року.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, адміністративний суд,-
ВСТАНОВИВ:
За результатами проведеної УПФ України у Машівському районі Полтавської області перевірки правильності зарахування та виплати пенсій через поточні рахунки пенсіонерів в ТВБВ 10016/01 філії Полтавського облуправління ВАТ Ощадбанк`складено акт від 26.03.2008 р.
В акті зазначено про виявлені порушення вимог ч. 11 ст. 106 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", які полягають в тому, що уповноваженим банком несвоєчасно із затримкою повернуто кошти за розпорядженнями управління по нарахуванню пенсій та допомог. Зокрема, листом від 03.07.2007 року № 470 - 18 головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області надіслало позивачу письмове розпорядження про повернення пенсії за липень 2007 року ОСОБА_1 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 , в сумі 326 грн. 69 коп.
В свою чергу лист головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області позивач отримав 03.07.2007 року, про що свідчить запис № 442 із журналу реєстрації вхідної кореспонденції Банку. Отже, повернення коштів мало здійснитися не пізніше 04.07.2007 року. Однак, кошти надійшли на рахунок зазначеного управління 13.07.2007 року (затримка становить 10 днів).
Рішенням УПФ в Машівському районі Полтавської області № 2 від 08.05.2008 р. застосовано фінансові санкції за несвоєчасне повернення коштів згідно розпорядження у сумі 326,69 гривень, які підлягають сплаті на рахунки управління протягом 10 робочих днів.
Позивачем було оскаржене рішення відповідача до вищестоящого органу Пенсійного фонду.
Так, рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області від 06.06.2008 № 4065/11-18 скаргу Державного ощадного банку України`щодо скасування рішення управління Пенсійного фонду України №2 від 08.05.2008 про застосування фінансової санкції залишено без задоволення, а рішення без змін.
Рішенням Пенсійного фонду України від 21.08.2008 № 14786/09-20 рішення управління Пенсійного фонду України в Машівському районі Полтавської області від 08.05.2008 № 2 про застосування фінансових санкцій та рішення головного управління Пенсійного фонду України у Полтавській області від 06.06.208 року № 4065/11-18 залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.1999 року № 1596 (із змінами) затверджено Порядок, що регулює питання виплати пенсій та грошової допомоги, що нараховуються відповідно органами Пенсійного фонду та органами праці та соціального захисту населення і фінансуються за рахунок коштів Пенсійного фонду та відповідних бюджетів, за згодою пенсіонерів та одержувачів допомоги через їх вклади до запитання (поточні рахунки) в установах уповноважених банків.
Відповідно до п.13 Порядку у разі надходження до уповноваженого банку відомостей про смерть одержувача пенсії та грошової допомоги уповноважений банк зобов`язаний припинити зарахування коштів на поточний рахунок з місяця, наступного за місяцем смерті одержувача, і зробити відповідну помітку у примірнику списку на зарахування пенсій та допомоги, що підлягає поверненню органу Пенсійного фонду або органу праці та соціального захисту населення.
Суми пенсій та грошової допомоги, зараховані на поточний рахунок разом з нарахованими на них відсотками починаючи з місяця, наступного операційного за місяцем смерті пенсіонера, підлягають поверненню уповноваженим банком відповідно органам Пенсійного фонду не пізніше наступного операційного дня надходження відомостей про смерть одержувача.
Пунктом 4 згаданого Порядку встановлено, що установи уповноважених банків здійснюють відкриття поточних рахунків, проводять операції із зарахування сум пенсій та грошової допомоги на поточні рахунки відповідно до цього Порядку, угод, укладених ними з управліннями Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, управліннями праці та соціального захисту населення.
Виплату пенсії через поточні рахунки пенсіонерів управління Пенсійного фонду України в Машівському районі фінансує на підставі договору, який укладено 16.01.2002 р. між Головним управлінням Пенсійного фонду України в Полтавській області та Полтавським обласним управлінням ВАТ Державний ощадний банк України .
Відповідно до Додаткової угоди до цього Договору від 16.01.2004 року ст.6 розділу III Договору викладена у наступній редакції: За несвоєчасне зарахування сум пенсій на поточний рахунок пенсіонера або несвоєчасне повернення органам Фонду незарахованих сум установи Банку сплачують штраф у розмірі своєчасно незарахованих або своєчасно не повернених сум пенсійних виплат .
Строк дії цього Договору продовжено додатковою угодою від 06.01.2006 року до 01.01.2008 року.
Відповідно до п.3 ст.8 розділу IV Договору суми пенсій та грошової допомоги, зараховані на поточний рахунок одержувача, починаючи з місяця, наступного за місяцем його смерті, або виїзду на постійне місце проживання за кордон, установи Банку протягом одного банківського дня повертають органам Фонду за їх письмовим розпорядженням, при умові наявності цих сум на поточному рахунку пенсіонера.
Таким чином, Договором від 16.01.2002 року, укладеним головним управлінням Пенсійного фонду України в Полтавській області та Полтавським обласним управлінням ВАТ Державний ощадний банк України , передбачено обов`язок банку повернути кошти на рахунки органів Пенсійного фонду України за їх письмовим розпорядженням.
Частиною 11 статті 106 Закону № 1058 передбачено, що за несвоєчасне повернення на банківські рахунки органів Пенсійного фонду сум коштів, не використаних для здійснення пенсійних виплат, на організації, у тому числі банки, які здійснюють виплату і доставку пенсій, накладається штраф у розмірі своєчасно не виплачених, не доставлених чи не зарахованих або своєчасно не повернених сум пенсійних виплат.
Отже, ч. 11 ст.106 Закону № 1058 прямо встановлена відповідальність банків за несвоєчасне повернення органам Пенсійного фонду України коштів, не використаних для здійснення пенсійних виплат.
У частині 2 статті 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 15 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 р. № 1261, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управління в районах, містах і районах у містах.
Відповідно до п. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративний суд перевіряє, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
У відповідності до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Суд звертає увагу, що згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач, як суб`єкт владних повноважень довів правомірність прийнятого рішення про застосування фінансових санкцій по відношенню до позивача.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача не є обґрунтованими та відповідно такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.С. Винокуров
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -18.08.2009.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2009 |
Оприлюднено | 19.10.2020 |
Номер документу | 92253739 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Винокуров К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні