Рішення
від 06.10.2020 по справі 380/3741/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/3741/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2020 року зал судових засідань №7

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Тронка О.В.,

за участю представників сторін:

позивача Яцуляка Т.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом Завідувача Дошкільного навчального закладу №2 "ВИШЕНЬКА" Золочівської міської ради Львівської області Борняк Галини Володимирівни до начальника Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області Бартошика Володимира Зіновійовича, Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Дошкільний навчальний заклад №2 "ВИШЕНЬКА" Золочівської міської ради Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 про визнання незаконним та скасування наказу, -

в с т а н о в и в :

Завідувач Дошкільного навчального закладу №2 ВИШЕНЬКА Золочівської міської ради Львівської області ОСОБА_2 (місце проживання: АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) звернулася з позовною заявою до начальника Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області Бартошик Володимира Зіновійовича (місцезнаходження: вул.Івасюка, 12, м.Золочів, Львівська область, 80700), Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області (місцезнаходження: вул.Івасюка, 12, м.Золочів, Львівська область, 80700; код ЄДРПОУ: 39297986), за участю третьої особи що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Дошкільного навчального закладу № 2 ВИШЕНЬКА , третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 , в якій просить:

-визнати незаконним Наказ Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області № 69 від 10 квітня 2020 року Про відміну наказів , який виданий та підписаний Начальником Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області Бартошиком Володимиром Зіновійовичем;

-скасувати Наказ Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області № 69 від 10 квітня 2020 року Про відміну наказів , який виданий та підписаний Начальником Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області Бартошиком Володимиром Зіновійовичем;

-стягнути солідарно з Начальника Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області Бартошика Володимира Зіновійовича та Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської обласної ради (код ЄДРПОУ 39297986) на користь ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) судові витрати (на професійну правничу допомогу) 10 000,00грн.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідач відміняючи наказ від 20.03.2020 № 12 Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 та наказ від 06.04.2020 № 13 Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 , як такі, що не відповідають законодавству України, фактично вирішував трудовий спір та втручався в роботу закладу дошкільної освіти використовуючи адміністративні владні повноваження. Згідно Положення про відділ освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області відповідачі не наділений згаданими вище повноваженнями, а тому оскаржуваний наказ № 69 від 10 квітня 2020 року Про відміну наказів є протиправним та незаконним, а тому підлягає скасуванню.

Від відповідача, начальника Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що до відділу освіти надійшла скарга ОСОБА_1 на неправомірні дії позивача щодо видання наказів від 20.03.2020 № 12 Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 та від 06.04.2020 № 13 Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 . Приймаючи рішення про скасування вищезгаданих наказів Відділ освіти виходив виключно із очевидної та об`єктивної їх невідповідності чинному законодавству, зокрема ст.. 179 КЗпП та ст. 18 Закону України Про відпустки . Окрім того, внаслідок незаконних дій позивача, ОСОБА_1 була позбавлена можливості пройти чергову атестацію педагогічних працівників, у відповідності до ст. 50 Закону України Про освіту . Таким чином, приймаючи оскаржуваний наказ, відповідач наданих повноважень не перевищував, а тому відсутні підстави для задоволення позову.

Від третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 надійшли пояснення по суті спору, у яких зазначено, що позивачем безпідставно було винесено накази про продовження відпустки по догляду за дитиною, оскільки 20.03.2020 вона приступила до виконання обов`язків дистанційно зважаючи на карантин. Також зазначає, що внаслідок видання таких наказів, була позбавлена можливості пройти атестацію педагогічних працівників. Просить в задоволенні позову відмовити.

Ухвалою від 25.05.2020 відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 15.07.2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимог підтримав та просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача та треті особи, що не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору в судове засідання не з`явились, клопотань про відкладення чи розгляд справи за їх відсутності не подали.

Дослідивши докази, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Позивач, ОСОБА_2 , 01.09.2016 прийнята на посаду завідувача Дошкільного навчального закладу №2 ВИШЕНЬКА Золочівської міської ради Львівської області.

ОСОБА_1 з квітня 2005 року працює на посаді вихователя дошкільного навчального закладу №2 Вишенька Золочівської міської ради Львівської області.

Відповідно до наказу №1 від 03.01.2020 року ОСОБА_1 було надано відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 05 січня 2020 року по 20.03.2020.

23 березня 2020 року ОСОБА_1 не з`явилася на своє робоче місце, що підтверджується Актом про відсутність працівника протягом більше ніж трьох годин на робочому місці від 23 березня 2020 року.

Наказом дошкільного навчального закладу №2 Вишенька Золочівської міської ради Львівської області №12 від 20 березня 2020 року Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 продовжено відповідну відпустку з 20 березня 2020 року по 03 квітня 2020 року включно.

06 квітня 2020 року ОСОБА_1 не з`явилася на робочому місці, що підтверджується Актом про відсутність працівника протягом більше ніж трьох годин на робочому місці від 06 квітня 2020 року.

Наказом дошкільного навчального закладу №2 Вишенька Золочівської міської ради Львівської області №13 від 06 квітня 2020 року Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 продовжено відпустку з 03 квітня 2020 року по 24 квітня 2020 року.

Вважаючи такі дії по виданню наказів про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 звернулась 06.04.2020 із скаргою до начальника Відділу освіти Золочівскої РДА.

З метою розгляду скарги вихователя ОСОБА_1 відповідачем було винесено наказ від 08.04.2020 № 66 Про проведення службового розслідування з приводу скарги вихователя ЗДО №2 Вишенька ОСОБА_1 .

Згідно Акту службової перевірки від 10.04.2020 комісія дійшла висновку, що накази Завідувача ДНЗ №2 Вишенька від 20.03.2020 № 12 Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 та від 06.04.2020 № 13 Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 суперечать чинному законодавству України, а саме статті 18 Закону України Про відпустки , та статті 179 Кодексу законів про працю України, оскільки із заявою про продовження відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 не зверталась.

10.04.2020 відповідачем прийнято Наказ № 66 Про відміну наказів , а саме відмінено наказ від 20.03.2020 № 12 Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 та наказ від 06.04.2020 № 13 Про продовження відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 .

Позивач, вважаючи, що такий наказ прийнято відповідачем із перевищенням повноважень звернулась із даним позовом до суду.

Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.

Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України Про дошкільну освіту законодавство України про дошкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України "Про освіту", цього Закону, інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

У відповідност до ч. 1 ст. 11 Закону України Про дошкільну освіту заклад дошкільної освіти - навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.

Згідно ч. 1 ст. 13 Закону України Про дошкільну освіту заклад дошкільної освіти діє на підставі статуту.

У відповідності до ч. 2 ст. 13 Закону України Про дошкільну освіту установчі документи розробляються відповідно до Конституції України, Закону України "Про освіту", цього Закону, Положення про заклад дошкільної освіти, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до ч. 1 ст. 15 Закону України Про дошкільну освіту заклад дошкільної освіти є юридичною особою.

Форма власності закладу дошкільної освіти визначається відповідно до законодавства. Заклади дошкільної освіти можуть бути засновані на засадах державно- приватного партнерства (корпоративний заклад дошкільної освіти).

Згідно ч. 1 ст. 17 Закону України Про дошкільну освіту управління системою дошкільної освіти здійснюють:

центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти;

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти;

інші центральні органи виконавчої влади, яким підпорядковані заклади дошкільної освіти;

Рада міністрів Автономної Республіки Крим;

обласні, Київська та Севастопольська міські, районні державні адміністрації; органи місцевого самоврядування.

У відповідності до ч. 1 ст. 18 Закону України Про дошкільну освіту основними завданнями органів управління системою дошкільної освіти є:

створення умов для здобуття дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти;

прогнозування, забезпечення розвитку дошкільної освіти та мережі закладів дошкільної освіти незалежно від типів і форми власності відповідно до освітніх запитів населення;

ліцензування освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти відповідно до законодавства;

соціальний захист, охорона життя, здоров`я та захист прав учасників освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;

здійснення контролю за виконанням завдань дошкільної освіти та додержанням вимог Базового компонента дошкільної освіти, навчально-методичного керівництва та державного інспектування в закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів та форми власності;

організація науково-методичного забезпечення дошкільної освіти, впровадження в практику досягнень науки, передового досвіду, новітніх педагогічних технологій; ведення обліку дітей дошкільного віку; проведення експериментальної та інноваційної діяльності; здійснення міжнародного співробітництва у системі дошкільної освіти; забезпечення системи дошкільної освіти керівними і педагогічними кадрами, сприяння їх підготовці, підвищенню кваліфікації і проведенню атестації.

Згідно ч. 2 ст. 19 Закону України Про дошкільну освіту рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції:

забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти;

виконують функції засновника закладів дошкільної освіти на відповідній території; беруть участь у розробленні та реалізації змісту дошкільної освіти; створюють умови для одержання дітьми, у тому числі з особливими освітніми потребами, дошкільної освіти;

організовують наукове, програмно-методичне, кадрове, матеріальне забезпечення діяльності педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти, їх підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та атестацію;

здійснюють добір, призначення на посади та звільнення з посад керівних кадрів у комунальних закладах дошкільної освіти;

створюють умови для розвитку закладів дошкільної освіти усіх форм власності; організовують підготовку, проведення експериментальної та інноваційної діяльності у закладах дошкільної освіти та контролюють хід їх здійснення; забезпечують організоване оздоровлення дітей дошкільного віку; забезпечують доступність будівель, споруд і приміщень закладів дошкільної освіти згідно з державними будівельними нормами і стандартами;

здійснюють контроль щодо проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень закладів дошкільної освіти з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування;

забезпечують соціальний захист, охорону життя, здоров`я та захист прав учасників освітнього процесу та обслуговуючого персоналу в закладі дошкільної освіти;

здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про освіту", цього Закону та положень про них.

У відповідності до ч. 1 ст. 20 Закону України Про дошкільну освіту керівництво закладом дошкільної освіти здійснює його директор.

У відповідності до ч.1 ст. 21 Закону України Про дошкільну освіту державний нагляд (контроль) у сфері дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту".

Згідно ч. 1 ст. 69 Закону України Про освіту державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в цій сфері та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

Згідно ч. 2 ст. 69 Закону України Про освіту державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами.

Згідно ч. З ст. 69 Закону України Про освіту центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені цим Законом та іншими законами України.

Згідно ч. 4 ст. 69 Закону України Про освіту центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит, позапланові перевірки відповідно до цього Закону та згідно з порядками, затвердженими центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

У відповідності до ч. 1 ст. 31 Закону України Про дошкільну освіту трудові відносини у системі дошкільної освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них.

Згідно п. 8.7 Статуту дошкільного навчального закладу № 2 Вишенька , який затверджено Золочівською міською радою та погоджено з Відділом освіти Золочівської РДА Львівської області безпосереднє керівництво роботою дошкільного закладу здійснює керівник (завідувач), якого призначає та звільняє з посади керівник відповідного органу управління освіти.

Також, згідно положень Статуту Дошкільного навчального закладу №2 "ВИШЕНЬКА" питання трудового законодавства між керівником закладу і працівником вирішуються відповідно до норм КЗпП України.

Вказані вище Накази Позивач видавала з метою регулювання трудових правовідносин всередині Дошкільного навчального закладу №2 "ВИШЕНЬКА" Золочівської міської ради Львівської області.

Відповідно до ч. 1 ст. 221 КЗпП України трудові спори розглядаються:

1.комісіями по трудових спорах;

2.районними, районними у місті, міськими чи міськрайонними судами.

Такий порядок розгляду трудових спорів, що виникають між працівником і власником або уповноваженим ним органом, застосовується незалежно від форми трудового договору.

Згідно Положення про відділ освіти Золочівської районної адміністрації львівської області, яке затверджене Розпорядженням Золочівської районної державної адміністрації Львівської області від 29 січня 20218 року № 41 начальник відділу освіти не наділений повноваженнями щодо вирішення трудового спору між керівником дошкільного закладу та його працівником.

Більш того, Золочівським районними судом Львівської області розглядалась справа №445/1032/20 за позовом ОСОБА_1 до Завідувача Дошкільного навчального закладу №2 "ВИШЕНЬКА" Золочівської міської ради Львівської області про визнання протиправними та скасування наказів № 12 та № 13, що підтверджує вирішення трудового спору саме у судовому порядку.

Щодо посилань відповідача на Закон України Про звернення громадян , то слід зазначити, що вирішення питань, зазначених у скарзі, орган якому вона адресована, вирішує в межах його компетенції, а Відділ освіти не наділений правом втручатись у трудові відносини керівника закладу освіти та працівника, який у ньому працює.

Враховуючи наведене та встановлені обставини справи суд вважає, що винесений Відділом освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області наказ №69 від 10 квітня 2020 року "Про відміну наказів" є протиправним, а тому наявні підстави для його скасування.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.139 КАС України на користь позивача слід стягнути понесені судові витрати у сумі 840, 80 грн сплачені при поданні позовної заяви до суду.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати наказ Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області № 69 від 10 квітня 2020 року "Про відміну наказів".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області (вул.Івасюка, 12, м.Золочів, Львівська область, 80700; код ЄДРПОУ: 39297986) на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) судовий збір у сумі 840 (вісімсот сорок) грн 80 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення виготовлено 16 жовтня 2020 року.

Суддя Братичак Уляна Володимирівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2020
Оприлюднено19.10.2020
Номер документу92258698
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/3741/20

Постанова від 21.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Постанова від 21.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Постанова від 21.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Постанова від 21.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 19.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні