ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2020 року Справа № 215/1388/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до директора Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради Бовкуна Олександра Петровича, Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
І. ПРОЦЕДУРА
1. 03.03.2020 ОСОБА_1 звернувся до Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області з адміністративним позовом до директора Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради Бовкуна Олександра Петровича про:
- визнання протиправною бездіяльності директора Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради Бовкуна Олександра Петровича, яка виявилась у порушенні правової позиції статей 3, 8, 19, 22, 33, 34, 46, 68 Конституції України;
- визнання протиправною бездіяльності директора Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради Бовкуна Олександра Петровича, яка виявилась у порушенні права бути присутнім при розгляді заяви (запиту) від 02.08.2019;
- визнання протиправною бездіяльності директора Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради Бовкуна Олександра Петровича, яка виявилась у неприйнятті після розгляду заяви від 02.08.2019 нормативно-правового акта на підставі статей 3, 8, 19, 33, 46, 68 Конституції України, статей 7, 18, 19 Закону України Про звернення громадян і зазначити закон, вимоги яких порушено згідно частини четвертої статті 249 КАС України;
- захист права на інформацію, зазначивши окремим пунктом рішення, що без винесення за результатами розгляду звернення нормативно-правового акта визнати протиправною бездіяльність директором Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради Бовкуном Олександром Петровичем, заява від 02.08.2019 вважається належно не розглянутою.
2. Ухвалою Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області від 03.03.2020 справу № 215/1388/20 (провадження № 2-а/215/113/20) передано до Дніпропетровського окружного адміністративного суду за предметною підсудністю відповідно до положень статей 20, 29 КАС України.
3. Справа № 215/1388/20 (провадження № 2-а/215/113/20) надійшла до Дніпропетровського окружного адміністративного суду 25.03.2020, та за результатами автоматизованого розподілу передано на розгляд судді Є.О. Жуковій.
4. Ухвалою суду від 27.03.2020 заяву про самовідвід судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Жукової Є.О. в адміністративній справі № 215/1388/20 задоволено, справу передано до відділу з організаційного забезпечення суду для подальшого перерозподілу.
5. Справа № 215/1388/20 (провадження № 2-а/215/113/20) за результатами автоматизованого розподілу передана на розгляд судді Верба І.О. 01.04.2020.
6. Адміністративний позов ухвалою суду від 06.04.2020 залишений без руху із наданням строку для усунення недоліків.
7. Конверт, направлений на поштову адресу позивача, яка зазначена в адміністративному позові, з ухвалою суду від 06.04.2020, повернуто зворотно до суду із зазначенням за закінченням терміну зберігання , у зв`язку із чим судом 28.05.2020 повторно направлено на адресу позивача ухвалу суду від 06.04.2020.
8. На адресу суду повернуто поштове відправлення, яким на адресу позивача було повторно направлено ухвалу суду від 06.04.2020, з відміткою поштового відділення за закінченням терміну зберігання , у зв`язку із чим судом 20.07.2020 утретє направлено на адресу позивача ухвалу суду від 06.04.2020.
9. 02.09.2020 засобами поштового зв`язку на виконання вимог ухвали суду судом отримано заяву про відкриття провадження по справі після усунення недоліків, якій позивач просить суд вважати виконаними вимоги ухвали від 06.04.2020, від 20.07.2020; звільнити від сплати судового збору згідно з доходом нижчим від 5% розміру річного доходу при захисті соціальних прав; ухвалою визнати розгляд справи, який буде проводитися за правилами загального позовного провадження в режимі відеоконференції в приміщені Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області; витребувати докази за поданою заявою від 03.03.2020.
10. Ухвалою суду від 07.09.2020 клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору задоволено, звільнено позивача від сплати судового збору за подання до суду цього позову; прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі; залучено до участі у справі в якості відповідача Комунальну установу Будинок нічного перебування Криворізької міської ради ; у задоволенні клопотання позивача про розгляд справи за правилами загального провадження, призначення відеоконференції відмовлено, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін; встановлено, що питання щодо строку звернення до суду суд розгляне під час розгляду справи після отримання всіх заяв по суті спору та документів; встановлено учасникам справи строки для надання заяв по суті спору; клопотання позивача про витребування доказів задоволено частково, витребувано належним чином засвідчені копії: заяви (запиту) від 02.08.2019 із доданими до неї документами (у разі наявності); відповіді на заяву (запит) від 02.08.2019, поясненнями чи запрошувався позивач для розгляду звернення з підтверджуючими документами; докази направлення позивачеві відповіді на заяву (запит) від 02.08.2020; пояснення із підтверджуючими доказами, чи були подані позивачем заяви з подібними вимогами, які викладені у заяві 02.08.2019 (у разі наявності надати зазначені заяви та відповіді на них); пояснення із підтверджуючими доказами щодо порядку/процедури розгляду заяв (запитів) в установі.
11. 06.10.2020 засобами електронного зв`язку та 12.10.2020 засобами поштового зв`язку надійшов відзив на позов.
12. Вирішуючи питання строку звернення до суду, суд дійшов висновку про відсутність підстав для твердження про пропущення строку звернення до суду та необхідність розгляду справи по суті, оскільки позивач не підтвердив подання спірної заяви відповідачу, а відповідач стверджує про ненадходження такої заяви до установи.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
13. Позивач 02.08.2019 подав відповідачу заяву через голову Тернівської районної ради В.Солода, проте рішення, постанову, тобто правовий акт на запит не отримав
14. Позивач вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо розгляду його звернення з питань реєстрації місця проживання за адресою установи, надання довідки про склад сім`ї, та не запрошення на розгляд заяви.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
15. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що позивач з 2016 по неодноразово звертався із заявами стосовно реєстрації за адресою комунального закладу, однак, відповідно до вимог Закону України Про основи соціального захисту бездомних осіб та безпритульних дітей , позивач не відноситься до категорії безпритульної особи, у зв`язку із чим підстави для його реєстрації за юридичною адресою комунальної установи відсутні. На всі звернення надані відповіді у встановленому порядку.
16. Щодо надання копії заяви від 02.08.2019 та відповіді на неї, відповідач зазначив, що вказана заява ОСОБА_1 не надходила до установи, особисто заявником не подавалась.
17. Як бездомна особа ОСОБА_1 в закладі не мешкав, соціальні послуги не отримував та законних підстав для його перебування у закладі соціального захисту не було. Чинним законодавством України передбачений певний порядок та умови здійснення надання реєстрації місця перебування/проживання бездомним особам.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
18. Позивач зазначив, що 02.08.2019 через голову Тернівської районної ради В. Солода подав директору Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради Бовкуна Олександра Петровича заяву від 02.08.2019, в якій просив:
1) індивідуальним актом дати згоду на реєстрацію з 02.08.2019 ОСОБА_1 за юридичною адресою АДРЕСА_1 спеціалізованого закладу, який здійснює облік бездомних громадян і відповідно до статті 2, 6, 9 Закону України Про основи соціального захисту бездомних осіб та безпритульних дітей та прийняти мене на обслуговування;
2) надати ваші рішення та вхідний номер і дату отримання моєї зави від 18.06.2019;
3) вжити системи заходів, спрямованих на усунення правових, соціальних та інших причин виникання бездомності та забезпечити моє вільне волевиявлення на виборах, звернувшись до відділу реєстрації місця проживання громадян виконавчого комітету Покровської районної у місті Кривий Ріг ради та надати мені вихідний номер і дату відправки цих звернень;
4) надати довідку про склад моєї сім`ї, мені та УПСЗН виконавчого комітету Тернівської районної у місті ради про склад сім`ї відповідно до реєстрації мене для призначення усіх видів допомоги згідно статей 3, 19, 22, 33,46,48, Конституції України;
5) індивідуальним актом гарантувати моє право на одержання допомоги та свободу перебування та вільний вибір місця проживання відповідно до статей 19, 33, 46, 68 Конституції України, копію якого надати мені для ознайомлення;
6) прийняти мене на обслуговування та надати довідку про склад моєї сім`ї для призначення усіх видів допомоги належно оформлену;
7) надати вихідний номер і дату відправки мені повідомлення про день, час і місце розгляду питання зняття мене з реєстрації за юридичною адресою вул. Сєченова 50а спеціалізованого закладу м. Кривий Ріг та копію поштового повідомлення, що я таке повідомлення отримав;
8) надати рішення, розпорядження, накази, акти КУ Будинку нічного перебування КМР з приводу зняття мене з реєстрації за юридичною адресою вул. Сєченова 50а спеціалізованого закладу м. Кривий Ріг;
9) надати копію нормативно-правового акту відповідно до якого виконавчому комітету Покровської районної у м. Кривий Ріг ради підпорядковується КУ Будинку нічного перебування КМР;
10) надати копію нормативно-правового акту відповідно до якого виконкому Криворізької міської ради підпорядковується КУ Будинок нічного перебування КМР.
19. Позивач не надав підтвердження подання вказаної заяви від 02.08.2019, відповідач зазначив, що така заява до комунального закладу не надходила.
20. На заяву позивача від 28.03.2019 № С-1 відповідачем надана відповідь 19.04.2019, у якій зазначено, що заявник не відноситься до категорії бездомних осіб, а зняття з реєстрації місця проживання здійснюється відповідно до Порядку № 1077 на підставі повідомлення про припинення підстав для проживання особи у спеціалізованій установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту. Як бездомна особа Ви в закладі не мешкали, соціальні послуги не отримували та законних підстав для перебування у закладі не було.
21. Аналогічні відповіді направлені позивачу 19.04.2019 на заяву від 08.04.2019 № С-2, 17.07.2019 на заяву від 18.06.2019 № С-4.
V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
22. Загальні засади соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей, забезпечує правове регулювання відносин у суспільстві, які спрямовані на реалізацію бездомними особами і безпритульними дітьми прав і свобод, передбачених Конституцією та законодавством України, створює умови для діяльності громадських та благодійних організацій, що працюють у сфері соціального захисту населення врегульовані Законом України Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей від 02.06.2005 № 2623-IV (далі - Закон № 2623-IV).
23. Відповідно до статті 2 Закону № 2623-IV:
- бездомність - соціальне становище людини, зумовлене відсутністю в неї будь-якого житла, призначеного та придатного для проживання;
- бездомна особа - особа, яка перебуває у соціальному становищі бездомності. До бездомних осіб належать безпритульні особи та особи, які мають притулок;
- безпритульна особа - повнолітня особа, яка проживає на вулиці, в парках, підвалах, під`їздах будинків, на горищах, об`єктах незавершеного будівництва, в інших місцях, непризначених та непридатних для проживання, у тому числі жилих приміщеннях, що перебувають в аварійному стані.
24. Згідно із статтею 5 Закону № 2623-IV бездомні особи зобов`язані надавати достовірну інформацію щодо наявності у них житла та іншу інформацію, спрямовану на розв`язання їхніх життєвих проблем.
25. Закладами соціального захисту для бездомних осіб і безпритульних дітей, згідно статті 19 Закону № 2623-IV, є:
- будинок нічного перебування;
- центр реінтеграції бездомних осіб;
- соціальний готель;
- інші заклади, що надають послуги бездомним особам.
26. Відповідно до статті 20 № 2623-IV будинок нічного перебування - заклад соціального захисту для ночівлі (розміщення на ніч) бездомних осіб, прийом до якого не потребує попереднього медичного обстеження.
27. Діяльність будинку нічного перебування регулюється типовим положенням, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.
28. Відповідно до статті 6-1 Особливості реєстрації місця проживання бездомних осіб Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні від 11.12.2003 № 1382-IV, бездомні та інші особи, які не мають постійного місця проживання, реєструються за адресою спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту, створених органами місцевого самоврядування.
29. Подання заяви про реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання таких осіб у порядку і строки, встановлені цим Законом, покладається на відповідну спеціалізовану соціальну установу, заклад соціального обслуговування та соціального захисту, де проживають зазначені особи.
30. Відповідно до статті 7 Закону України Про звернення громадян від 02.10.1996 № 393/96-ВР (далі - Закон № 393/96-ВР) звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов`язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення. Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об`єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п`яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз`ясненнями. Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
31. Статтею 18 Закону №393/96-ВР передбачено, що громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; знайомитися з матеріалами перевірки; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги; вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.
32. Згідно статті 19 Закону №393/96-ВР органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; відміняти або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв`язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об`єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз`яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.
VІ. ОЦІНКА СУДУ
33. Оскільки позивач не надав підтвердження подання вказаної заяви від 02.08.2019, а відповідач зазначив, що така заява до комунального закладу не надходила, тобто матеріалами справи не підтверджено подання спірної заяви, суд вважає, що позовні вимоги, які пов`язані із неналежним розглядом такої заяви, не підлягають задоволенню.
34. Суд зазначає, що спір щодо бездіяльності відповідача щодо розгляду аналогічної заяви позивача від 12.02.2019 № С-1, направленої через Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Тернівської районної у м. Кривий Ріг ради за вих. № 1125 від 14.02.2019, вирішено у справі № 212/2627/19, рішення від 19.12.2019 (ЄДРСР № 86493482).
35. Постановою суду апеляційної інстанції від 20.08.2020 у справі № 212/2627/19 (ЄДРСР № 91098411) встановлено:
- заявою від 12.02.2019 вх. № С-1 позивач просив відповідача індивідуальним актом дати згоду на реєстрацію позивача за юридичною адресою спеціалізованого закладу; надати рішення та вхідний номер і дату отримання заяви від 08.01.2019 та 12.02.2019; надати вихідний номер і дату відправки звернення відділу реєстрації місця проживання громадян виконавчого комітету Покровської районної у м. Кривий Ріг ради для вжити системи заходів, спрямованих на усунення правових, соціальних та інших, причин виникнення бездомності; надати довідку заявнику та УПСЗН виконавчого комітету Тернівської районної у м. Кривий Ріг ради про склад сім`ї відповідно до реєстрації позивача з 12.02.2019 для призначення усіх видів допомоги, індивідуальним актом гарантувати право на одержання допомоги та свободу пересування, та вільний вибір місця проживання;
- відповідь на звернення позивача, яка надана відповідачем листом від 19.04.2019 № 293/1, містить у собі вичерпну інформацію щодо питань порушених позивачем;
- будинок нічного перебування це заклад для ночівлі (розміщення на ніч) бездомних осіб, тобто осіб, які перебуває у соціальному становищі бездомності, у зв`язку відсутністю будь-якого житла, призначеного та придатного для проживання;
- оскільки матеріали справи свідчили про те, що позивач має місце проживання у АДРЕСА_2 , то він не відноситься до категорії бездомних осіб;
- з цих підстав суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що відповідач не мав підстав для реєстрації позивача за юридичною адресою спеціалізованого закладу, та відповідно направляти документи про таку реєстрацію іншим особам, є відсутніми підстави для видачі відповідачем довідки про склад сім`ї.
36. Суд вважає за необхідне надати оцінку поясненням позивача щодо подання відповідачу заяви через голову районної у місті ради.
37. За правилом статті 16 Закону № 393/96-ВР скарга на дії чи рішення органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі.
38. Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки (частина третя статті 15 Закону № 393/96-ВР).
39. Мінімальними стандартами (вимогами) до звернення, встановленими статтею 5 Закону № 393/96-ВР, є, зокрема:
- звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об`єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань;
- у зверненні має бути викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
- письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу.
40. Згідно із частиною восьмої статті 5 Закону № 393/96-ВР звернення, оформлене без дотримання вимог визначених вказаною статтею, повертається заявнику з відповідними роз`ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.
41. Відповідно до частини першої статті 7 Закону № 393/96-ВР звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов`язковому прийняттю та розгляду.
42. Згідно доводів позивача, наведених у позові та копії заяви від 02.08.2019, адресатом такої заяви є директор Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради Бовкун Олександр Петрович, однак, як зазначив позивач, заява подана не адресату, а голові Тернівської районної у місті ради В.Солоду.
43. Суд зазначає, що позивачем не додержано встановленого порядку подання заяви, у разі її подання через голову Тернівської районної у місті ради.
44. Наявність повноважень голови Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради на прийняття звернень громадян адресованих комунальним установам міської ради судом не встановлена.
45. При цьому, за правилом частини третьої статті 7 Закону № 393/96-ВР, якщо питання, порушені в одержаному органом місцевого самоврядування зверненні, не входять до його повноважень, воно в термін не більше п`яти днів пересилається ним за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.
46. Отже, наведеною нормою визначено, що у разі порушення перед адресатом питань, які не входять до його компетенції у останнього виникає обов`язок передати таке звернення за належністю.
47. Оскільки заява від 02.08.2019 за поясненнями позивача подана заявником через голову Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради, якому скарга не адресована, і у такій скарзі не порушувались перед виконкомом районної ради відповідні питання, згідно із частиною третьою статті 7 Закону № 393/96-ВР, у останнього не виникав обов`язок по передачі такої заяви адресату або іншій особі, до повноважень якої входить вирішення порушених питань.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
48. З аналізу матеріалів справи та наведених норм права суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову та постановлення окремої ухвали в порядку статті 249 КАС України.
49. Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -
вирішив:
50. У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ; АДРЕСА_3 ) до директора Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради Бовкуна Олександра Петровича (вул. Сеченова, 50-а, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50012), Комунальної установи Будинок нічного перебування Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 23643203; вул. Сеченова, 50-а, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50012), про визнання протиправної бездіяльності - відмовити повністю.
51. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 КАС України.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 23.10.2020 |
Номер документу | 92322129 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні