Справа № 420/10910/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2020 року 20 год. 25 хв. м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
судді Бутенка А.В.,
за участі секретаря судового засідання Сініцина А.С.
за участі сторін:
представника позивачів адвоката Коваль Н.С.,
представника позивачів - адвоката Кравченка І.В.,
представника повивачів - адвоката Лупу С.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 ), Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВЛАДА НАРОДУ» (вул. Івана Франка, 8, м. Ізмаїл, Одеська область, 68600), Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» (вул. Петра Могили, буд.8, м. Рівне, 33001), Регіональної організації політичної партії «НАРОД» в Одеській області (65123, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семена Палія, буд. 113, корп. А, кв.29), Одеської обласної регіональної організації політичної партії «НАШ ДІМ - ОДЕСА» (65023, Одеська обл., м. Одеса, пров. Топольського, 4-А, прим. 101), Одеської обласної організації політичної партії «УСПІШНА КРАЇНА» (65007, Одеська обл., м. Одеса, вул. Водопровідна, буд.1-А, кв.109), Одеської обласної організації політичної партії «ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК» (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Олександрійська, 21, кв.51), кандидата на посаду сільського голови, виборця ОСОБА_8 ( АДРЕСА_8 ), кандидатів у депутати, виборців ОСОБА_9 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_10 ), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_8 ), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_11 ), ОСОБА_14 ( АДРЕСА_12 ), ОСОБА_15 ( АДРЕСА_13 ), ОСОБА_16 ( АДРЕСА_14 ), ОСОБА_17 ( АДРЕСА_15 ) до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (вул. Приморська, буд.1, с. Кароліно-Бугаз, Овідіопольський район, Одеська область, 67844) про визнання протиправними та скасування постанов,-
ВСТАНОВИВ:
Стислий зміст позовних вимог.
До Одеського окружного адміністративного суду 19 жовтня 2020 року о 22:51 год. надійшла позовна заява членів виборчої комісії ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВЛАДА НАРОДУ» , Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» , Регіональної організації політичної партії «НАРОД» в Одеській області, Одеської обласної регіональної організації політичної партії «НАШ ДІМ - ОДЕСА» , Одеської обласної організації політичної партії «УСПІШНА КРАЇНА» , Одеської обласної організації політичної партії «ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК» , кандидата на посаду сільського голови, виборця ОСОБА_8 , кандидатів у депутати, виборців ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправними та скасування постанов.
Виклад позиції позивача.
В обґрунтування позовних вимог позивачі посилаються на те, що оскаржувані постанови прийняті відповідачем неповноважним складом Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, а саме постанови: № 174 від 14.10.2020 «Про реєстрацію довіреної особи кандидата в депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області» ; № 175 від 14.10.2020 «Про реєстрацію довіреної особи кандидата в депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області» ; № 177 від 14.10.2020 «Про реєстрацію офіційного спостерігача від кандидата в депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород- Дністровського району Одеської області» ; № 178 від 14.10.2020 «Про визначення уповноважених осіб Кароліно-Бугазської сільської ТВК на отримання виготовлених виборчих бюлетенів з виборів депутатів Одеської обласної ради, депутатів Білгород-Дністровського району Одеської області, та виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради та Кароліно-Бугазського сільського голови» ; № 181 від 17.10.2020 «Про реєстрацію довірених осіб кандидата на посаду Кароліно-Бугазського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області» ; № 182 від 14.10.2020 «Про затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у відповідних територіальних виборчих округах єдиного багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ряди Білгород-Дністровського району Одеської області» ; № 183 від 14.10.2020 «Про затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Кароліно-Бугазського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області від 25 жовтня 2020 року» .
Окрім іншого, у позовній заяві вказано, що постановами Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії повторно скасовано реєстрацію кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади по багатомандатним виборчим округам ОСОБА_13 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_16 , ОСОБА_14 та повторно скасовано реєстрацію кандидата на посаду Кароліно-Бугазського сільського голови ОСОБА_8 , які, на думку позивачів, прийняті також неповноважним складом Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії, без належних на те правових підстав та з метою ухилення від виконання судових рішень, якими фактично поновлено реєстрацію зазначених вище громадян у якості кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади по багатомандатним виборчим округам шляхом самовисування та, відповідно, поновлено реєстрацію кандидата на посаду Кароліно-Бугазського сільського голови.
21.10.2020 року від відповідача надійшов відзив, у якому, зокрема, зазначено, що позивачі - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 позбавлені статусу членів ТВК з огляду на постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії №38 від 05.10.2020 року, якою внесені відповідні зміни у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області №3 від 26.08.2020 року . Відповідачем також зазначено, що станом на 01.01.2020 року відсутні дані про запис та свідоцтва наступних політичних партій: політичної партії ВЛАДА НАРОДУ , політичної партії ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ , політичної партії НАРОД , політичної партії НАШ ДІМ - ОДЕСА , політичної партії УСПІШНА КРАЇНА .
Щодо правомірності прийнятих рішень, відповідач у відзиві зазначає, що Кароліно-Бугазська селищна територіальна виборча комісія усі оскаржувані рішення приймала колегіально відповідно до складу комісії, який був затверджений Білгород-Дністровською районною територіальною комісією Одеської області на час прийняття відповідних рішень.
Процесуальні дії, вчинені судом.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20.10.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, та відкрито провадження у справі №420/10910/20.
Відповідачу надано строк для подання відзиву на позов, та для повного всебічного, об`єктивного розгляду справи витребувано у відповідача належним чином засвідчені копії оскаржуваних постанов та протоколів до них, а саме: № 174 від 14.10.2020 «Про реєстрацію довіреної особи кандидата в депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області» ; № 175 від 14.10.2020 «Про реєстрацію довіреної особи кандидата в депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області» ; № 177 від 14.10.2020 «Про реєстрацію офіційного спостерігача від кандидата в депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород- Дністровського району Одеської області» ; № 178 від 14.10.2020 «Про визначення уповноважених осіб Кароліно-Бугазської сільської ТВК на отримання виготовлених виборчих бюлетенів з виборів депутатів Одеської обласної ради, депутатів Білгород-Дністровського району Одеської області, та виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради та Кароліно-Бугазського сільського голови» ; № 181 від 17.10.2020 «Про реєстрацію довірених осіб кандидата на посаду Кароліно-Бугазського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області» ; № 182 від 14.10.2020 «Про затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у відповідних територіальних виборчих округах єдиного багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ряди Білгород-Дністровського району Одеської області» ; № 183 від 14.10.2020 «Про затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Кароліно-Бугазського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області від 25 жовтня 2020 року» , а також постанови Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області щодо повторного розгляду про реєстрацію кандидатами у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади по багатомандатним виборчим округам та щодо повторного скасування реєстрації кандидатами у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади по багатомандатним виборчим округам.
Під час судового засідання представниками позивачів до суду надано заяву про уточнення позовних вимог в частині позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування постанов Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, прийняті у період з 14.10.2020 року по 19.10.2020 року, якими повторно розглянуто питання щодо реєстрації кандидата у депутати Кароліно-Бугазської міської об`єднаної територіальної громади по багатомандатному виборчому округу ОСОБА_14 .
У судовому засіданні 21.10.2020 року представники позивачів позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили їх задовольнити, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 21.10.2020 року.
Представник відповідача до судового засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Обставини справи.
Постановою Центральної виборчої комісії №160 від 8 серпня 2020 року «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року» (зі змінами згідно з Постановою Центральної виборчої комісії №181 від 18.08.2020 року), призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1 - 24.
Постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області «Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області» №3 від 26.08.2020 року утворено та сформовано склад, зокрема, Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області у складі 18 осіб.
Постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії №27 від 30 вересня 2020 року, достроково припинено повноваження членів Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області: ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 (а.с.11-14).
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі №420/10006/20 від 3 жовтня 2020 року (суддя ОСОБА_20 ), залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року, визнано протиправною та скасовано постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області №27 від 30 вересня 2020 року «Про дострокове припинення повноважень членів Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області» (а.с.19-24).
Постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії №38 від 05 жовтня 2020 року «Про внесення змін до постанови «Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області №3 від 26.08.2020 року» внесено зміни до складу Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній у справі №420/10276/20 від 09 жовтня 2020 року (суддя ОСОБА_21 ), зокрема, визнано протиправною та скасовано постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області №38 від 05 жовтня 2020 року «Про внесення змін у постанову «Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020» у частині включення до складу Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 .
Рішення Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі №420/10276/20 від 09 жовтня 2020 року набрало законної сили 13 жовтня 2020 року на підставі Постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 45 від 12.10.2020 року «Про внесення змін у постанову «Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області» №3 від 26.08.2020» , повторно припинено повноваження наступних членів виборчої комісії: ОСОБА_3 , 1980 р.н.; ОСОБА_7 1983 р.н.; ОСОБА_2 1987 р.н.; ОСОБА_6 1978 р.н.; ОСОБА_1 , 1981 р.н.; ОСОБА_4 1989 р.н.; ОСОБА_5 , 1983 р.н..
Постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії №46 від 12.10.2020 року «Про внесення змін у постанову «Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020» достроково припинено повноваження членів Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області: ОСОБА_22 , 1980 р.н.; ОСОБА_23 , 1975 р.н.; ОСОБА_24 , 1989 р.н.; ОСОБА_25 , 1987 р.н.; ОСОБА_26 , 1979 р.н.; ОСОБА_27 , 1997 р.н. та включено до складу Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород - Дністровського району Одеської області: ОСОБА_28 , 1999 р.н.; ОСОБА_29 , 1957 р.н.; ОСОБА_30 , 2000 р.н.; ОСОБА_31 , 1990 р.н.; ОСОБА_32 , 1990 р.н.; ОСОБА_33 , 2000 р.н.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній у справі №420/10800/20 від 18 жовтня 2020 року (суддя ОСОБА_34 ), зокрема, визнано протиправною та скасовано постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії №45 від 12.10.2020 «Про внесення змін у постанову «Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області» № 3 від 26.08.2020» , визнано протиправною та скасувати постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області №46 від 12.10.2020 року «Про внесення змін у постанову «Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020» у частині включення до складу Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії ОСОБА_28 , 1999 р.н.; ОСОБА_29 , 1957 р.н.; ОСОБА_30 , 2000 р.н.; ОСОБА_31 , 1990 р.н.; ОСОБА_32 , 1990 р.н.; ОСОБА_33 , 2000 р.н. Станом на день розгляду справи рішення суду не набрало законної сили в зв`язку з поданням апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Судом встановлено, що 14.10.2020 року Кароліно-Бугазською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області прийняті постанови №№174, 175, 177, 178, 181, 182, 183 про реєстрацію довірених осіб кандидатів в депутати Кароліно-Бугазької сільської об`єднаної територіальної громади; реєстрацію офіційного спостерігача від кандидата в депутати Кароліно-Бугазької сільської об`єднаної територіальної громади; визначення уповноважених осіб Кароліно-Бугазької ТВК на отримання виготовлених виборчих бюлетенів з виборів депутатів Одеської обласної ради, депутатів Білгород-Дністровського району Одеської області, та виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради та Кароліно-Бугазського сільського голови; реєстрацію довірених осіб кандидата на посаду Кароліно-Бугазського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області; затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у відповідних територіальних виборчих округах єдиного багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області; затвердження тексту виборчих бюлетенів з виборів Кароліно-Бугазського сільського голови для голосування у відповідному єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Кароліно-Бугазського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області від 25.10.2020 року.
Судом також встановлено, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08.10.2020 у справі № 420/10197/20 (набрало законної сили 12.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 137 від 06 жовтня 2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно- Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_13 , як кандидата в депутати.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08.10.2020 у справі № 420/10199/20 (набрало законної сили 12.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 145 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата на посаду голови Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_8 , як кандидата на посаду сільського голови.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08.10.2020 у справі № 420/10200/20 (набрало законної сили 12.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 159 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_11 , як кандидата в депутати.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08.10.2020 у справі № 420/10201/20 (набрало законної сили 12.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 136 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_10 , як кандидата в депутати.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08.10.2020 у справі № 420/10202/20 (набрало законної сили 12.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської № 133 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно - Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_18 , як кандидата в депутати.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08.10.2020 у справі № 420/10280/20 (набрало законної сили 12.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 134 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно - Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_19 , як кандидата в депутати.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08.10.2020 у справі № 420/10283/20 (набрало законної сили 11.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 138 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого місцевою організацією політичної партії ДОВІРЯЙ ДІЛАМ , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_15 , як кандидата в депутати.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 у справі № 420/10281/20 (набрало законної сили 13.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 142 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом само висування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_17 , як кандидата в депутати.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 у справі № 420/10284/20 (набрало законної сили 13.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 141 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_16 , як кандидата в депутати.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 у справі № 420/10284/20 (набрало законної сили 13.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області № 141 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_16 , як кандидата в депутати.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 року у справі №420/10282/20 (набрало законної сили 12.10.2020) визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області №132 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , якою скасовано реєстрацію ОСОБА_14 , як кандидата в депутати.
Натомість, 14.10.2020 року Кароліно-Бугазською сільською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області прийнято постанови про повторне скасування реєстрації кандидатами у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування ОСОБА_13 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_16 , ОСОБА_14 , а також про повторне скасування реєстрації кандидата на посаду Кароліно-Бугазського сільського голови ОСОБА_8 ..
Вважаючи, що прийняті відповідачем постанови є протиправними, позивачі звернулись до суду з даною позовною заявою.
Джерела права та акти їх застосування.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, відповідно до Конституції України врегульовано Виборчим кодексом України, відповідно до статті 1 якого вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Згідно із ст.32 Виборчого кодексу України, в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії, як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів. До виборчих комісій належать, у тому числі, територіальні виборчі комісії. Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.
Відповідно до частин 1, 4 статті 33 Виборчого кодексу України, виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства. Територіальні виборчі комісії у межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Статтею 36 Виборчого кодексу України визначено організацію роботи виборчих комісій. Зокрема, Центральна виборча комісія організовує свою роботу відповідно до Закону України «Про Центральну виборчу комісію» та Регламенту Центральної виборчої комісії.
Порядок організації роботи виборчих комісій нижчого рівня визначається Центральною виборчою комісією відповідно до цього Кодексу.
Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу третини складу виборчої комісії, голова виборчої комісії або його заступник зобов`язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги.
Проведення голосування виборців не є засіданням дільничної виборчої комісії.
У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.
Перше засідання виборчої комісії скликається не пізніш як на другий день після дня її утворення, а наступні засідання - за необхідності.
Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини її складу.
Засідання виборчої комісії скликається з обов`язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.
Повідомлення про засідання може здійснюватися телефоном, електронною поштою чи з використанням інших засобів телекомунікаційного зв`язку. Особа вважається повідомленою, зокрема, у разі надсилання відповідної інформації на її контактний номер телефону, зазначений у поданні до складу відповідної виборчої комісії.
Членам виборчої комісії надаються проекти рішень комісії та необхідні матеріали, як правило, не пізніш як за день до дня проведення засідання комісії, але не пізніш як до початку засідання.
Засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник. У разі невиконання ними цієї функції комісія визначає із свого складу головуючого на засіданні.
Статтею 37 Виборчого кодексу України передбачено, що документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.
На засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.
Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: 1) найменування комісії; 2) найменування постанови; 3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; 4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; 6) резолютивну частину.
Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).
Постанова, прийнята виборчою комісією, не пізніше 11 години наступного дня після її прийняття, а прийнята напередодні дня голосування, у день голосування та під час підрахунку голосів, встановлення підсумків голосування, - не пізніш як через чотири години після завершення засідання виборчої комісії вивішується для загального ознайомлення на стенді офіційних матеріалів комісії, облаштованому у приміщенні комісії у місці, вільно доступному для відвідувачів.
У такі самі строки постанова, прийнята окружною виборчою комісією, надсилається через автоматизовану інформаційно-аналітичну систему до Центральної виборчої комісії, яка оприлюднює її на своєму офіційному веб-сайті невідкладно після надходження.
Копія постанови, прийнятої виборчою комісією, засвідчена головою виборчої комісії чи його заступником і секретарем виборчої комісії та скріплена печаткою виборчої комісії, видається суб`єкту виборчого процесу, якого вона стосується, на його вимогу не пізніше ніж через чотири години після її прийняття, а копія постанови, прийнятої напередодні дня голосування та в день голосування, - невідкладно.
З питань поточної діяльності виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.
Виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлену і визнану комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією.
Акти і протоколи виборчої комісії складаються у випадках, передбачених цим Кодексом, за формами, затвердженими Центральною виборчою комісією, та у кількості примірників, встановленій цим Кодексом. Акт або протокол комісії підписується всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії. Перший примірник акта чи протоколу мають право підписати присутні на засіданні кандидати, їх довірені особи, уповноважені представники партій (місцевих організацій партій), кандидатів, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі.
Відповідно до частини 15 статті 36 Виборчого кодексу України, рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом.
Вищевказані правові норми знайшли своє відображення у п.9.10 частини 9 Постанови «Про Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів» № 173, затвердженої Центральною виборчою комісією 10 серпня 2020 року.
Згідно з ч. 6 ст. 64 ВК України, в разі скасування судом рішення виборчої комісії, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, встановлення підсумків голосування та результатів виборів, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення.
Відповідно до ч.2 ст.231 ВК України, рішення про скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови з підстав, передбачених у пунктах 3-8 частини першої цієї статті, приймається відповідною виборчою комісією не пізніш як на третій день після отримання нею документів, що встановлюють відповідні факти чи підтверджують настання відповідних обставин. Територіальна виборча комісія може прийняти рішення про скасування реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування.
Висновки суду.
Судом встановлено, що на момент вирішення даного спору, рішенням Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі №420/10006/20 від 03.10.2020 року (суддя ОСОБА_20 ), залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2020 року, визнано протиправною та скасовано постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області № 27 від 30 вересня 2020 року «Про дострокове припинення повноважень членів Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області» .
У свою чергу, скасування у судовому порядку постанови Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області №27 від 30 вересня 2020 року «Про дострокове припинення повноважень членів Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області» нівелює наслідки прийняття постанови Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії №38 від 05 жовтня 2020 року, зокрема, у частині включення до складу територіальної виборчої комісії: ОСОБА_35 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 та ОСОБА_27 .
Крім того, рішенням Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі №420/10276/20 від 09.10.2020 року (суддя ОСОБА_21 ), яке набрало законної сили 13.10.2020 року, зокрема визнано протиправною та скасовано постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області №38 від 05.10.2020 року «Про внесення змін у постанову «Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020» .
Таким чином, на момент вирішення даного спору, судом встановлено, що повноваження членів комісії ОСОБА_3 , 1980 р.н.; ОСОБА_7 1983 р.н.; ОСОБА_2 1987 р.н.; ОСОБА_6 1978 р.н.; ОСОБА_1 , 1981 р.н.; ОСОБА_4 1989 р.н.; ОСОБА_5 , 1983 р.н. перевірялися судами у рішеннях які набрали законної сили.
Отже, повноваження членів Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 було відновлено на підставі рішень суду, які набрали законної сили.
Суд відхиляє твердження відповідача про те, що позивачі - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 позбавлені статусу членів ТВК з огляду на постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії №38 від 05.10.2020 року, оскільки судовим розглядом у даній справі встановлено, що постанова Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії №38 від 05.10.2020 року скасована рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі №420/10276/20 від 09 жовтня 2020 року, яке набрало законної сили 13.10.2020 року.
Разом з тим, згідно з п.1 ч.1 ст. 202 ВК Кодексу України, комісіями вищого рівня є: Центральна виборча комісія - для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів. Територіальна виборча комісія, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів,- стосовно територіальних виборчих комісій, що встановлюють підсумки голосування з відповідних місцевих виборів (частина четверта статті 65, частина одинадцята статті 72, пункт 3 частини другої статті 206 Кодексу).
Центральною виборчою комісією прийнято Постанову №351 від 06 жовтня 2020 року, про роз`яснення щодо порядку дострокового припинення повноважень усього складу та окремих членів виборчих комісій з місцевих виборів, відповідно до п.п. 1.1. та 1.3. розділу 1 яких визначено, що, територіальні виборчі комісії є постійно діючими органами. Повноваження окремого члена виборчої комісії припиняються достроково шляхом внесення змін до складу відповідної виборчої комісії у разі наявності передбаченої частиною четвертою статті 208 Кодексу підстави для дострокового припинення повноважень такого члена комісії.
Згідно з п. 3.2., у разі виникнення обставин, передбачених підпунктами 1 - 6, 8 - 14 пункту 3.1 цього Роз`яснення (пунктами 1 - 6, 8 - 14 частини четвертої статті 208 Кодексу), повноваження члена виборчої комісії припиняються з моменту прийняття рішення про дострокове припинення його повноважень виборчою комісією, яка її утворила (сформувала склад).
Таке рішення оформлюється постановою про зміни в складі відповідної виборчої комісії, в якій зазначається підстава дострокового припинення повноважень такого члена комісії відповідно до частини четвертої статті 208 Кодексу.
У судовому засіданні судом досліджено протокол засідання Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області №12 від 14 жовтня 2020 року, на якому прийняті оскаржувані постанови.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, відповідно до протоколу засідання Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, засідання виборчої комісії було розпочато 14 жовтня 2020 року о 14 годині 45 хвилин та завершено 14 жовтня 2020 року о 15 годині 05 хвилин.
З 18 членів комісії, на вищевказаному засіданні Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області були присутніми 14 членів комісії: ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_35 , ОСОБА_28 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_33 , ОСОБА_29 , ОСОБА_44 , ОСОБА_31 .
При цьому, члени виборчої комісії ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , були повноважними та мали право брати участь у засіданнях виборчої комісії на підставі Постанови БДРТВК № 46 від 12.10.2020 року, а члени виборчої комісії ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 не мали повноважень на участь у засіданні та голосування на підставі Постанови БДРТВК № 45 від 12.10.2020 року, оскільки на той час були відсутні будь-які судові рішення щодо протиправності прийнятих комісією вищого рівня постанов, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.10.2020 року у справі №420/10800/20 не набрало законної сили станом на час розгляду справи.
Протиправність індивідуального акту виникає, у разі набрання судового рішення про його протиправність законної сили, з моменту прийняття такого акту суб`єктом владних повноважень.
Враховуючи викладене, з урахуванням рішень суду, які набрали законної сили та з аналізу норм права, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що оскаржувані постанови прийняті 14.10.2020 року уповноваженими членами територіальної виборчої комісії.
Інших рішень про внесення змін до складу територіальної виборчої комісії з боку територіальної виборчої комісії вищого рівня, або судових рішень які набрали законної сили, суду не надано.
Щодо прийняття відповідачем у період з 14.10.2020 року по 19.10.2020 року постанов про повторне скасування реєстрації кандидатами у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування ОСОБА_13 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_16 , ОСОБА_14 , а також постанови про повторне скасування кандидатом на посаду Кароліно-Бугазського сільського голови ОСОБА_8 , суд зазначає наступне.
Як вже встановлено судом, рішеннями Одеського окружного адміністративного суду у справах №№ 420/10197/20, 420/10200/20, 420/10201/20, 420/10202/20, 420/10280/20, 420/10283/20, 420/10281/20, 420/10284/20, 420/10199/20, 420/10282/20, які набрали законної сили, скасовані постанови Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області про скасування реєстрації кандидатів у депутати та кандидата на посаду голови Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади щодо ОСОБА_13 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_16 , ОСОБА_14 та ОСОБА_8 .
Суд зазначає, що скасування акта суб`єкта владних повноважень як способу захисту порушеного права позивача застосовується тоді, коли спірний акт не має породжувати жодних правових наслідків від моменту прийняття такого акта.
Отже, з моменту набрання законної сили вказаними рішеннями Одеського окружного адміністративного суду у справах №№ 420/10197/20, 420/10200/20, 420/10201/20, 420/10202/20, 420/10280/20, 420/10283/20, 420/10281/20, 420/10284/20, 420/10199/20, 420/10282/20, скасовані у судовому порядку постанови Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області №№ 137,159,136,133,134, 138,142,141 про скасування реєстрації кандидатів у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади та постанова № 145 від 06.10.2020 року Про скасування реєстрації кандидата на посаду голови Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування , не породжують для ОСОБА_13 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_16 , ОСОБА_14 , ОСОБА_8 будь-яких правових наслідків.
Окрім того, відповідно до ст.64 Виборчого кодексу України, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення.
Натомість, як вбачається з витягу з протоколу №12 засідання Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 14.10.2020 року (час проведення засідання - 14 год. 49 хв.), по другому питанню порядку денного комісії Про розгляд рішень суду щодо питань реєстрації кандидатів в депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області , прийняті постанови про повторне скасування реєстрації кандидатами громадян ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_45 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 .
При цьому, хоча судом по справі 420/10788/20 вже прийнято рішення про визнання протиправною та скасування постанови Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області №170 від 14.10.2020 року Про відмову у повторному розгляді документів громадянки ОСОБА_14 , яке набрало законної сили, суд звертає увагу на те, що згідно з витягом з протоколу засідання комісії від 14.10.2020 року, повторно скасовано реєстрацію цієї особи кандидатом у депутати, отже існує невідповідність змісту протоколу та постанови №170 від 14.10.2020 року.
Водночас, з копії протоколу засідання Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області №12 від 14.10.2020 року (час проведення засідання з 14 год 45 хв. до 15 год. 05 хв.), вбачається, що відповідно до другого питання порядку денного Про розгляд рішень суду щодо питань реєстрації кандидатів в депутати Кароліно-Бугазської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області , розглядались питання щодо виконання рішень Одеського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 року у справі №420/10286/20 стосовно повторного розгляду документів громадянина ОСОБА_46 та виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 року у справі №420/10270/20 стосовно повторного розгляду документів громадянки ОСОБА_47 ..
За таких підстав, суд дійшов висновку, що питання про повторне скасування реєстрації кандидатами громадян ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_45 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 не розглядалось під час засідання комісії 14.10.2020 року, а оскаржувані постанови прийняті з порушенням вимог ст.ст.36, 37, 231 Виборчого кодексу України.
Суд також погоджується з твердженням позивачів про те, що згідно з абз. 2 частини 2 статті 231 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про скасування реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування. Тобто, граничний строк для прийняття Кароліно-Бугазською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області рішення про скасування реєстрації кандидата в депутати та кандидата на посаду сільського голови сплинув 07.10.2020 року включно, у зв`язку з чим після настання вказаної календарної дати Кароліно-Бугазська територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області не могла розглядати відповідні питання та приймати по ним рішення.
За таких обставин, зважаючи на те, що Кароліно-Бугазська територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області прийняла постанови про повторне скасування реєстрації кандидатів у депутати та кандидата на посаду сільського голови, які не були предметом розгляду засідання 14.10.2020 року, фактично повторюють скасовані в судовому порядку рішення, прийняті поза межами строків, встановлених ч.2 ст.231 Виборчого кодексу України, суд дійшов висновку, що постанови про повторне скасування реєстрації кандидатами громадян ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_45 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 від 14.10.2020 року - є протиправними та підлягають скасуванню.
Суд відхиляє твердження відповідача про те, що станом на 01.01.2020 року відсутні дані про запис та свідоцтва наступних політичних партій: політичної партії ВЛАДА НАРОДУ , політичної партії ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ , політичної партії НАРОД , політичної партії НАШ ДІМ - ОДЕСА , політичної партії УСПІШНА КРАЇНА , оскільки зазначені обставини досліджені П`ятим апеляційним адміністративним судом при розгляді справи №420/10432/20, під час якого встановлено, що Одеську обласну організацію політичної партії УСПІШНА КРАЇНА зареєстровано 23.02.2015р., Одеську обласну регіональну парторганізацію ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ - 15.12.2014р., Регіональну організацію політичної партії «НАРОД» в Одеській області - 27.07.2016р., Одеську обласну регіональну парторганізацію політичної партії ВЛАДА НАРОДУ - 20.04.2016р., Політичну партію НАШ ДІМ - ОДЕСА - 21.08.2015р.
Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відтак, беручи до уваги наведене, та оцінюючи надані сторонами по справі письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать до часткового задоволення.
Відповідно до ч.3 ст.161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Позивачами до адміністративного позову документ про сплату судового збору не доданий.
Згідно з частиною 9 статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
У свою чергу, правові засади справляння судового збору, платники, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України «Про судовий збір» №3674-VІ від 08.07.2001 року (далі - Закон України «Про судовий збір» ).
Згідно ч.1 ст.2 Закону України «Про судовий збір» , платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством (ч.1 ст. 3 Закону).
Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, встановлюється ставка судового збору - 1 розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, судовий збір становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Приписами Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» №294-IX від 14.11.2019 року, встановлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року - 2102,00 гривень.
У разі коли у позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Відповідно до абз. 2 ч.7 ст.6 Закону України «Про судовий збір» , у разі коли позов немайнового характеру подається одночасно кількома позивачами до одного або кількох відповідачів, судовий збір сплачується кожним позивачем окремим платіжним документом у розмірах, установлених статтею 4 цього Закону за подання позову немайнового характеру.
Суд зазначає, що з позовними вимогами про визнання протиправними та скасування постанов Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 14.10.2020 року №№174, 175, 177, 178, 181, 182, 183 звернулись ОСОБА_1 , , ОСОБА_2 ,, ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , Одеська обласна регіональна парторганізація політичної партії ВЛАДА НАРОДУ , Одеська обласна регіональна парторганізація політичної партії ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ , Регіональна організація політичної партії НАРОД в Одеській області, Одеська обласна регіональна організація політичної партії НАШ ДІМ - ОДЕСА , Одеська обласна організація політичної партії УСПІШНА КРАЇНА , Одеська обласна організація політичної партії ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК .
З огляду на відмову у задоволення вказаних позовних вимог, оскільки позивачами не було сплачено судовий збір за подачу даного адміністративного позову, суд доходить висновку, що з позивачів необхідно стягнути судовий збір на користь Державного бюджету України у відповідному розмірі.
Суд зазначає, що з позовними вимогами немайнового характеру щодо оскарження постанов Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області про повторне скасування кандидатами у депутати та кандидатом на посаду сільського голови звернулись ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , які заявили позовні вимоги кожен окремо в своїй частині, а тому судовий збір має бути сплачений кожною фізичною особою у розмірі 840,80 грн. як за одну позовну вимогу немайнового характеру.
За таких підстав загальний розмір судового збору за даними позовними вимогами складає 8408,00 грн. (10х840,80 грн.).
З огляду на задоволення позову у цій частині, оскільки позивачами не було сплачено судовий збір при подачі позову, суд вважає за необхідне стягнути з Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 8408,00 гривень.
Керуючись ст.ст.72-77, 139, ч.3ст.194,ст.ст.241-246,255,268-273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 ), Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВЛАДА НАРОДУ» (вул. Івана Франка, 8, м. Ізмаїл, Одеська область, 68600), Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» (вул. Петра Могили, буд.8, м. Рівне, 33001), Регіональної організації політичної партії «НАРОД» в Одеській області (65123, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семена Палія, буд. 113, корп. А, кв.29), Одеської обласної регіональної організації політичної партії «НАШ ДІМ - ОДЕСА» (65023, Одеська обл., м. Одеса, пров. Топольського, 4-А, прим. 101), Одеської обласної організації політичної партії «УСПІШНА КРАЇНА» (65007, Одеська обл., м. Одеса, вул. Водопровідна, буд.1-А, кв.109), Одеської обласної організації політичної партії «ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК» (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Олександрійська, 21, кв.51), кандидата на посаду сільського голови, виборця ОСОБА_8 ( АДРЕСА_8 ), кандидатів у депутати, виборців ОСОБА_9 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_10 ), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_8 ), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_11 ), ОСОБА_14 ( АДРЕСА_12 ), ОСОБА_15 ( АДРЕСА_13 ), ОСОБА_16 ( АДРЕСА_14 ), ОСОБА_17 ( АДРЕСА_15 ) до Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (вул. Приморська, буд.1, с. Кароліно-Бугаз, Овідіопольський район, Одеська область, 67844) - задовольнити частково.
2. Визнати протиправними та скасувати постанови Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області від 14.10.2020 року про повторне скасування реєстрації кандидатами у депутати Кароліно-Бугазської сільської об`єднаної територіальної громади висунутого шляхом самовисування, громадян ОСОБА_13 , ОСОБА_11 , ОСОБА_10 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_16 та ОСОБА_48 .
3. Визнати протиправною та скасувати постанову про повторне скасування кандидатом на посаду Кароліно-Бугазського сільського голови від 14.10.2020 року громадянина ОСОБА_8 ..
4. В іншій частині позовних вимог відмовити.
5. Стягнути з Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43782503) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: УК у м.Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача 38016923; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); МФО89998, р/р UA338999980313181206084015005, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмірі 8408 (вісім тисяч чотириста вісім) гривень 00 копійок.
6. Стягнути з ОСОБА_12 ( АДРЕСА_8 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 5885 (п`ять тисяч вісімсот вісімдесят п`ять) гривень 60 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
7. Стягнути з ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 5885 (п`ять тисяч вісімсот вісімдесят п`ять) гривень 60 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
8. Стягнути з ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 5885 (п`ять тисяч вісімсот вісімдесят п`ять) гривень 60 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
9. Стягнути з ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 5885 (п`ять тисяч вісімсот вісімдесят п`ять) гривень 60 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
10. Стягнути з ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_5 ) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 5885 (п`ять тисяч вісімсот вісімдесят п`ять) гривень 60 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
11. Стягнути з ОСОБА_6 ( АДРЕСА_16 , РНОКПП НОМЕР_6 ) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 5885 (п`ять тисяч вісімсот вісімдесят п`ять) гривень 60 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
12. Стягнути з ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 , РНОКПП НОМЕР_7 ) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 5885 (п`ять тисяч вісімсот вісімдесят п`ять) гривень 60 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
13. Стягнути з Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВЛАДА НАРОДУ» (вул. Івана Франка, 8, м. Ізмаїл, Одеська область, 68600, код ЄДРПОУ 39387173) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 14714 (чотирнадцять тисяч сімсот чотирнадцять) гривень 00 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
14. Стягнути з Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» (вул. Петра Могили, буд.8, м. Рівне, 33001, код ЄДРПОУ 39594378) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 14714 (чотирнадцять тисяч сімсот чотирнадцять) гривень 00 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
15. Стягнути з регіональної організації політичної партії "НАРОД" в Одеській області (65123, м. Одеса, вул. Семена Палія, 113, корпус А, кв. 29, код ЄДРПОУ 40690457) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 14714 (чотирнадцять тисяч сімсот чотирнадцять) гривень 00 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
16. Стягнути з Одеської обласної регіональної організації політичної партії "НАШ ДІМ - ОДЕСА" (65023, м. Одеса, провулок Топольського, 4-А, приміщення 101, код ЄДРПОУ 39931823) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 14714 (чотирнадцять тисяч сімсот чотирнадцять) гривень 00 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
17. Стягнути з Одеської обласної організації політичної партії УСПІШНА КРАЇНА (вул. Водопровідна, буд. 1-А, кв.109, м. Одеса, 65007) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 14714 (чотирнадцять тисяч сімсот чотирнадцять) гривень 00 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
18. Стягнути з Одеської обласної організації політичної партії ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК (вул. Олександрійська, 21, кв. 51, м. Чорноморськ, Одеська область, 68001) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 14714 (чотирнадцять тисяч сімсот чотирнадцять) гривень 00 копійок на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.278 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя Бутенко А.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 23.10.2020 |
Номер документу | 92355450 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні