П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 жовтня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/10800/20 Головуючий в 1 інстанції: Єфіменко К.С.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача - Шляхтицького О.І.,
суддів: Семенюка Г.В., Домусчі С.Д.,
секретар - П`ятіна В.В.
за участю: представника Непомнющого О.М. та позивачів - Коваль Н.С.,
представника Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВЛАДА НАРОДУ» , Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» , Регіональної організації політичної партії «НАРОД» в Одеській області, Одеської обласної регіональної організації політичної партії «НАШ ДІМ - ОДЕСА» , Одеської обласної організації політичної партії «УСПІШНА КРАЇНА» , Одеської обласної організації політичної партії «ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК» - Кравченка І.В.,
представника Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області - Янєва Ю.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційні скарги Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області та ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2020 року по справі № 420/10800/20 за адміністративним позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВЛАДА НАРОДУ» , Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» , Регіональної організації політичної партії «НАРОД» в Одеській області, Одеської обласної регіональної організації політичної партії «НАШ ДІМ - ОДЕСА» , Одеської обласної організації політичної партії «УСПІШНА КРАЇНА» , Одеської обласної організації політичної партії «ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК» до Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , про встановлення факту одноразового грубого та систематичного порушення Білгород-Дністровською районною територіальною виборчою комісією Одеської області Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України та визнання протиправними та скасування постанов Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області від 12.10.2020 «Про внесення змін у постанову «Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського районну Одеської області № 3 від 26.08.2020» , -
ВСТАНОВИВ:
Короткий зміст позовних вимог.
16 жовтня 2020 року ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ; Одеська обласна регіональна парторганізація політичної партії ВЛАДА НАРОДУ ; Одеська обласна регіональна парторганізація політичної партії ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ ; Регіональна організація політичної партії НАРОД в Одеській області; Одеська обласна регіональна організація політичної партії НАШ ДІМ ОДЕСА ; Одеська обласна організація політичної парти УСПІШНА КРАЇНА ; Одеська обласна організація політичної партії ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК звернулись з вищевказаним адміністративним позовом, в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог, просили:
- встановити факт одноразового грубого та систематичного порушення Білгород-Дністровською районною територіальною виборчою комісією Одеської області Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України;
- визнати протиправною та скасувати постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 45 від 12.10.2020 Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 ;
- визнати протиправною та скасувати постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 46 від 12.10.2020 Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 .
В обґрунтування позовних вимог зазначалось, що Постанова № 45 від 12.10.2020 не містить посилання на жодну норму Виборчого кодексу України або норму іншого нормативно-правового акту, яка надавала б право Білгород-Дністровській районній територіальній виборчій комісії Одеської області достроково припинити повноваження вищезазначених членів Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, що безперечно свідчить про протиправність оскаржуваного рішення районної територіальної комісії, оскільки відповідно до п.5 ч.3 ст.37 ВК України рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформлюється у формі постанови, яка повинна містити посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови. Окрім того, згідно п. 9.7. Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів затвердженого постановою ЦВК від 10.08.2020 № 173 постанова виборчої комісії зокрема повинна містити нормативно-правове обґрунтування. Нормативно-правовим обґрунтуванням постанови є посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня або судові рішення, якими керувалася комісія під час прийняття постанови. Крім того позивачі зазначають, що вказана постанова суперечить ряду рішень Одеського окружного адміністративного суду.
Щодо протиправності постанови № 46 від 12.10.2020 позивачі зазначили, що відповідач не має можливості припиняти повноваження зазначених у ній осіб як членів сільської територіальної виборчої комісії, оскільки відповідні особи фактично не набували членства в комісії з огляду на те, що рішення про їх призначення (постанова № 38 від 05.10.2020) є скасованим в судовому порядку через його протиправність, а тому таке рішення не породжує жодних правових наслідків з моменту його прийняття для учасників спірних правовідносин.
Отже, Білгород-Дністровська районна територіальна виборча комісія Одеської області в черговий раз протиправно змінила склад Кароліно - Бугазької сільської територіальної виборчої комісії, втрутилась в діяльність суб`єкта виборчого процесу та протиправно позбавила виборців (позивачів) права бути членами виборчих комісій, які організовують підготовку та проведення відповідних виборів, що в сукупності свідчить про грубе порушення Білгород - Дністровською районною територіальною виборчою комісією ВК України (ст. 9,19,21,37,208), ст. 19 Конституції України та порушення п. 9.7. Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів затвердженого постановою ЦВК від 10.08.2020 № 173., п. 13. Роз`яснення щодо порядку дострокового припинення повноважень усього складу та окремих членів виборчих комісій з місцевих виборів , затверджених постановою ЦВК Про Роз`яснення щодо порядку дострокового припинення повноважень усього складу та окремих членів виборчих комісій з місцевих виборів від 06.10.2020 № 351.
Відповідач відзив на позовну заяву не надав.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції.
Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 18 жовтня 2020 року адміністративний позов задовольнив частково.
Визнав протиправною та скасував постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії (місце знаходження: 67700, Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Грецька, 24, Ідентифікаційний код юридичної особи: 43761787) № 45 від 12.10.2020 Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 .
Визнав протиправною та скасував постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області (місце знаходження: 67700, Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Грецька, 24, Ідентифікаційний код юридичної особи: 43761787) № 46 від 12 жовтня 2020 року "Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області" № 3 від 26.08.2020 у частині включення до складу Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії ОСОБА_8 , 1999 р.н.; ОСОБА_9 , 1957 р.н.; ОСОБА_10 , 2000 р.н.; ОСОБА_11 , 1990 р.н.; ОСОБА_12 , 1990 р.н.; ОСОБА_13 , 2000 р.н.
В решті позовних вимог - відмовив.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги.
Частково не погоджуючись з даним рішенням суду, Білгород-Дністровська районна територіальна виборча комісія в Одеській області подала апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм процесуального та неправильним застосуванням норм матеріального права, неповним з`ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, невідповідністю висновків суду обставинам справи, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважав встановленими, у зв`язку з чим просить його скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову, в частині його задоволення відмовити.
Апелянт, мотивуючи власну правову позицію, акцентує на таких обставинах і причинах незаконності і необґрунтованості оскаржуваного судового рішення:
- суд першої інстанції не звернув увагу, на те, що позивачі від обласних політичних партій заявляють про наявність порушень їх інтересів, однак відповідно до частини 2 статті 203 ВК України вони не мають права подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій;
- суд не дав належної оцінки тому, що Білгород-Дністровська районна територіальна виборча комісія з місцевих виборів, керуючись статтями 203, 208 ВК України дійшла висновку про те, що члени Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії (позивачі у справі) не можуть мати статусу членів територіальної виборчої комісії, з огляду на те, що місцеві організації, які їх висунули у порядку статті 203 ВК України відсутні у відповідному реєстрі політичних партій (місцевих осередків);
Частково не погоджуючись з даним рішенням суду ОСОБА_1 також подав апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з неповним з`ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, у зв`язку з чим просить його скасувати в частині відмови в задоволенні позову та ухвалити в цій частині нове рішення, яким позовну вимогу про встановлення факту одноразового грубого та систематичного порушення Білгород-Дністровською районною територіальною виборчою комісією Одеської області Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України задовольнити.
Апелянт, мотивуючи власну правову позицію, акцентує на таких обставинах і причинах незаконності і необґрунтованості оскаржуваного судового рішення:
- твердження суду першої інстанції відносно того, що оскаржувана постанова № 45 від 12.10.2020 містить норми матеріального права спростовується тим, що вона взагалі не містить нормативно-правового обґрунтування: відсутнє посилання на норму матеріального права, яка б надавала відповідачу право достроково припинити повноваження членів Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії, які є позивачами у даній справі, що є грубим порушенням пункту 5 частини 3 статті 37 Виборчого кодексу України;
- суд першої інстанції не врахував, що припинити повноваження можливо лише діючому члену виборчої комісії, а відхилити можливо лише подану суб`єктом подання на розгляд кандидатуру особи, яка має намір тільки стати членом комісії;
- доводи суду першої інстанції про те, що постанова № 45 від 12.10.2020 прийнята відповідачем з посиланням на фактичні обставини є хибними, оскільки наведена у ньому інформація є такою, що не відповідає фактичним обставинам справи та спростовується відомостями самого реєстру, на який посилався відповідач при прийнятті рішення.
- відповідач не наділений правом на виключення місцевих організацій політичних партій, зі списку суб`єктів подання відповідних кандидатур, відібраних за результатами жеребкування, адже в компетенції відповідача знаходиться лише питання щодо дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії (фізичної особи), який включений до такої комісії за поданням відповідного суб`єкта висування;
- суд першої інстанції не врахував, що приймаючи оскаржуване рішення, яке оформлене постановою № 45 від 12.10.2020, відповідач діяв явно не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, які визначені Конституцією України та Виборчим кодексом України, що все само по собі є грубим порушенням вказаних законодавчих актів.
Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційних скарг, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційних скарг, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для їх задоволення.
Обставини справи.
Суд першої інстанції встановив, що постановою Центральної виборчої комісії № 160 від 8 серпня 2020 року Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року (зі змінами згідно з Постановою Центральної виборчої комісії № 181 від 18.08.2020), призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1 - 24.
Постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 утворено та сформовано склад, зокрема, Кароліно - Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області у складі 18 осіб.
Постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 27 від 30 вересня 2020 року, достроково припинено повноваження членів Кароліно -Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області: ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , ОСОБА_2 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 .
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі № 420/10006/20 від 03.10.2020 (суддя ОСОБА_14 ), залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2020, визнано протиправною та скасовано постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області № 27 від 30 вересня 2020 року Про дострокове припинення повноважень членів Кароліно - Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області .
Постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 38 від 05 жовтня 2020 року Про внесення змін до постанови Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 , на підставі подання Одеської регіональної організації Радикальної партії ОСОБА_15 про включення члена комісії до складу Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії, враховуючи факт ненадходження у встановлений термін подань від суб`єктів подання - політичних партій, членів комісій, повноваження яких припинено постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеській області Про дострокове припинення повноважень членів Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Одеської області №27 від 30.09.2020 та факт відсутності мінімальної кількості членів комісії, необхідних для прийняття рішень, протягом 01.10.2020 року, 20.10.2020 та 03.10.2020 (відсутність кворуму Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області), а також розглянувши подання про заміну членів Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород - Дністровського району Одеської області від Одеської регіональної організації політичної партії Опозиційна Платформа За Життя , вирішено, зокрема, включити до складу територіальної виборчої комісії: ОСОБА_16 від Одеської регіональної організації Радикальної партії Олега Ляшка; ОСОБА_17 ; ОСОБА_18 ; ОСОБА_19 ; ОСОБА_20 ; ОСОБА_21 ; Димченка Максима Миколайовича, та достроково припинити повноваження члена комісії - заступника голови комісії ОСОБА_22 від Одеської регіональної організації політичної партії Опозиційна Платформа За Життя , та включити до складу члена комісії ОСОБА_23 від Одеської регіональної організації політичної партії Опозиційна Платформа За Життя і призначити її заступником голови комісії; достроково припинити повноваження члена комісії ОСОБА_24 від Одеської регіональної організації політичної партії Опозиційна Платформа За Життя та включити до складу комісії ОСОБА_22 Одеської регіональної організації політичної партії Опозиційна Платформа За Життя .
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі № 420/10276/20 від 09 жовтня 2020 року (суддя ОСОБА_25 ), зокрема, визнано протиправною та скасовано постанову Білгород - Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області № 38 від 05 жовтня 2020 року Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 в частині включення до складу Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_26 .
Рішення Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі № 420/10276/20 від 09.10.2020 набрало законної сили 13.10.2020 на підставі постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Постановою Білгород - Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 45 Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 встановлено, що станом на 12.10.2020 виявлено відсутність в державному реєстрі - юридичних осіб наступних політичних партійних осередків, а саме: Одеська обласна регіональна організація політичної партії Влада Народу ; Одеська обласна регіональна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Громадський контроль ; Регіональна організація політичної партії Народ в Одеській області; Одеська обласна регіональна організація політичної партії Наш Дім - Одеса ; Одеська обласна організація політичної партії Успішна країна ; Одеська обласна регіональна організація політичної партії Відродження і Розвиток . Також встановлено відсутність будь-яких офіційних регіональних представництв (штабів) зазначених партій, а також, що усі так звані партії використовують один той самий адрес електронної пошти та номер мобільного телефону. В результаті чого, постановлено невідкладно, але не пізніше 13.10.2020 звернутися до правоохоронних органів з метою внесення до ЄРДР відомості про вчинення злочину передбаченого ст. 157, 358 КК України організаціями під назвою (неіснуючими політичними партіями): Одеська обласна регіональна організація політичної партії Влада Народу ; Одеська обласна регіональна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Громадський контроль ; Регіональна організація політичної партії Народ в Одеській області; Одеська обласна регіональна організація політичної партії, Наш Дім - Одеса ; Одеська обласна організація політичної партії Успішна країна ; Одеська обласна регіональна організація політичної партії Відродження і Розвиток . Припинити повноваження наступних членів виборчої комісії: ОСОБА_4 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_1 та викласти додаток 2 до постанови від 26.08.2020 № 3 у нові редакції.
Постановою Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 46 Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 розглянуто заяви про дострокове складання повноважень від членів Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород - Дністровського району Одеської області, враховуючи пропозиції Голови Білгород - Дністровської районної територіальної виборчої комісії, та про включення у склад Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії нових членів комісії. Постановлено достроково припинити повноваження членів Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області: ОСОБА_17 ; ОСОБА_18 ; ОСОБА_19 ; ОСОБА_20 ; ОСОБА_21 ; ОСОБА_26 та включити до складу Кароліно - Бугазської сільської територіальної виборчої комісії Білгород - Дністровського району Одеської області: ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 ; Карабута Івана Олександровича,; ОСОБА_13 та затвердити додаток 2 до постанови № 3 від 26.08.2020 у новій редакції.
Позивачі , вважаючи вказані постанови № 45 та № 46 від 12.10.2020 Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області №3 від 26.08.2020 незаконними, звернулись до суду.
Вказані обставини сторонами не заперечуються, а отже є встановленими.
Висновок суду першої інстанції.
Частково задовольняючи позовні, суд першої інстанції посилався на висновки рішення Одеського окружного адміністративного суду та постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду по справах №№ 420/10006/20, 420/10276/20, 420/10432/20, які набрали законної сили, та якими зокрема встановлені повноваження членів виборчої комісії: ОСОБА_4 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_1 .
Відмовляючи у задоволенні позовної вимоги про встановлення факту одноразового грубого та систематичного порушення Білгород-Дністровською районною територіальною виборчою комісією Одеської області Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України, суд зазначив, що оскільки відповідачем приймались оскаржені постанови з посиланням на певні фактичні обставини та норми матеріального права, з якими не погодився суд під час розгляду цієї справи, тому оскаржені постанови відповідача не були свавільними, що унеможливлює задоволення цієї позовної вимоги згідно положень ч.1 ст.245 КАС України.
Колегія суддів погоджується по суті із вказаними висновками суду першої інстанції з огляду на таке.
Джерела права й акти їх застосування та оцінка суду.
Виборчий кодекс України (далі - ВК України ) від 19.12.2019 № 396-ІХ відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Відповідно частини 1 статті 21 ВК України виборчий процес кожних виборів, передбачених цим Кодексом, здійснюється на засадах: гарантії реалізації виборчих прав громадян, визначених Конституцією України та цим Кодексом; дотримання основних принципів виборчого права, визначених Конституцією України та цим Кодексом; законності та заборони протиправного втручання будь-кого у виборчий процес; політичного плюралізму та багатопартійності; публічності і відкритості виборчого процесу, усіх його процедур з урахуванням обмежень, встановлених законом, належного інформування виборців та інших суб`єктів виборчого процесу; свободи передвиборної агітації, рівного доступу всіх кандидатів і суб`єктів їх висування на відповідних виборах до засобів масової інформації незалежно від їх форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками яких є партії (організації партій); неупередженості органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів, партій.
Згідно з частиною 1 статті 22 ВК України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5)офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до частини 1 статті 32 ВК України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Згідно частинами 2-3 статті 32 ВК України до виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії. Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 33 ВК України виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Згідно з частинами 1-2 статті 63 ВК України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 1 статті 64 ВК України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно з пунктом 11 частини 2 статті 64 Виборчого кодексу України виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків.
Як встановлено судом першої інстанції - рішенням Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі № 420/10006/20 від 03.10.2020 (суддя ОСОБА_14 ), залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2020, визнано протиправною та скасовано постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області № 27 від 30 вересня 2020 року «Про дострокове припинення повноважень членів Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області» .
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що повноваження членів Кароліно - Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 було відновлено на підставі рішення суду, яке набрало законної сили.
У свою чергу, скасування у судовому порядку постанови Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області № 27 від 30 вересня 2020 року «Про дострокове припинення повноважень членів Кароліно - Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області» нівелює наслідки прийняття постанови Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 38 від 05 жовтня 2020 року, зокрема, у частині включення до складу територіальної виборчої комісії: ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 та ОСОБА_26 .
Також, Одеський окружний адміністративний рішенням від 09.10.2020 по справі № 420/10276/20 (суддя ОСОБА_25 ) визнав протиправною та скасовував постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області № 38 від 05.10.2020 «Про внесення змін у постанову «Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020» у частині включення до складу Кароліно -Бугазської сільської територіальної виборчої комісії ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_26 .
Рішення Одеського окружного адміністративного суду по адміністративній справі № 420/10276/20 від 09.10.2020 набрало законної сили 13.10.2020 на підставі постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Отже, судом першої інстанції правильно встановлено, що повноваження членів комісії ОСОБА_4 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_1 судами та їм надана оцінка у рішеннях які набрали законної сили та вказані особи визнані такими, що можуть бути членами виборчої комісії.
Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Окремо суд зазначає, що у постанові П`ятого апеляційного адміністративного суду у справі № 420/10432/20 від 16.10.2020 встановлено наступні обставини: Постанови БДРТВК № 45 та 46 від 12 жовтня 2020 року, які надані відповідачем до суду першої інстанції в якості доказу зміни складу КБСТВК, суд апеляційної інстанції відхиляє, оскільки рішення про зміну складу комісії прийнято всупереч рішенню Одеського окружного адміністративного суду у справі № 420/10006/20 від 03 жовтня 2020 року, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2020 та рішенню Одеського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2020 року у справі № 420/10276/20 від 09.10.2020, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13.10.2020 .
Згідно з частиною 3 статті 38 Виборчого кодексу України, член виборчої комісії має право, зокрема, брати участь у підготовці питань, що вносяться на розгляд виборчої комісії; виступати на засіданнях виборчої комісії, ставити іншим учасникам засідання запитання щодо порядку денного, вносити пропозиції з питань, віднесених до повноважень комісії; за дорученням відповідної виборчої комісії перевіряти діяльність виборчих комісій нижчого рівня; безперешкодно відвідувати всі приміщення виборчої комісії, ознайомлюватися з усіма документами виборчої комісії, членом якої він є, та виборчих комісій нижчого рівня на відповідній території.
За приписами пункту 9 частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони з урахуванням прав особи на участь у процесі прийняття рішень.
У матеріалах справи відсутні відомості про участь позивачів та про їх запрошення до участі у засіданнях відповідача під час прийняття оспорюваних рішень.
Врахувавши наведене та проаналізувавши рішення суду першої та апеляційної інстанцій (Одеського окружного адміністративного суду та постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду по справах №№ 420/10006/20, 420/10276/20, 420/10432/20), які набрали законної сили, колегія суддів вважає , що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що позовна вимога позивачів про визнання протиправною та скасування постанови Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 46 від 12.10.2020 Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 підлягає частковому задоволенню, а саме: визнати протиправною та скасувати постанову Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області № 46 від 12 жовтня 2020 року у частині включення до складу Кароліно-Бугазської сільської територіальної виборчої комісії ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 ; ОСОБА_12 ; ОСОБА_13 .
Також за наведених вище обставин та враховуючи рішення суду першої та апеляційної інстанцій зазначені вище, якими зокрема встановлені повноваження членів виборчої комісії: ОСОБА_4 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_1 суд першої інстанції дійшов правильного висновку про скасування постанови Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 45 від 12.10.2020 в частині припинення повноваження членів виборчої комісії: ОСОБА_4 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_1 .
Надаючи оцінку 1 пункту зазначеної вище постанови, а саме невідкладно, але не пізніше 13.10.2020 року звернутися до правоохоронних органів з метою внесення до ЄРДР відомості про вчинення злочину передбаченого ст.ст.157,358 КК України організаціями під назвою (неіснуючими політичними партіями): Одеська обласна регіональна організація політичної партії Влада Народу ; Одеська обласна регіональна організація політичної партії Всеукраїнське об єднання Громадський контроль ; Регіональна організація політичної партії Народ в Одеській області; Одеська обласна регіональна організація політичної партії, Наш Дім - Одеса ; Одеська обласна організація політичної партії Успішна країна ; Одеська обласна регіональна організація політичної партії Відродження і Розвиток , суд першої інстанції зазначив про таке.
Приймаючи постанову № 45 від 12.10.2020, Білгород-Дністровська районна територіальна виборчої комісії Одеської області, як на підставу припинення повноважень вказаних членів сільської територіальної виборчої комісії послалась на відсутність в Єдиному держаному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про місцеві організації політичних партій, за поданням яких були включені відповідні особи до складу Кароліно - Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області.
В той же час, у переліку, наведеному в частині 4 статті 203 Виборчого кодексу України, який, як вказувалось вище, є вичерпним, відсутня така підстава для припинення повноважень члена відповідної виборчої комісії як відсутність відомостей про місцеву організацію політичної партії в державному реєстрі юридичних осіб.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 9 Виборчого кодексу України виборці, окрім іншого, мають право бути членами виборчих комісій, які організовують підготовку та проведення відповідних виборів. Відповідно до якого член виборчої комісії не обов`язково повинен бути членом політичної партії.
Згідно з частиною 1 статті 203 Виборчого кодексу України склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій політичних партій у кількості не менше дев`яти і не більше вісімнадцяти осіб.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 203 ВК України право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій має зареєстрована в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцева організація політичної партії.
Як встановлено під час розгляду справи та підтверджено матеріалами справи, відповідно до даних офіційного веб - порталу Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) файлу Зареєстровані обласні структурні утворення політичних партій з розділу Зареєстровані громадські формування , який доступний для перегляду в мережі Інтернет за наступним посиланням: https://iust.odessa.gov.ua/?view=cat&categorv=709.
У вищевказаному файлі міститься інформація про позивачів, а саме:
№ 155 Одеська обласна організація Політичної партії "УСПІШНА КРАЇНА" - дата реєстрації 23.02.2015, свідоцтво про реєстрації №330;
№183 ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК" - дата реєстрації 15.12.2014, свідоцтво № 322;
№199 ОДЕСЬКА ОБЛАСНА РЕГІОНАЛЬНА ПАРТОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ "ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ" - дата реєстрації 15.12.2014, свідоцтво №336;
№ 229 ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "НАШ ДІМ - ОДЕСА"- дата реєстрації 21.08.2015, свідоцтво № 354;
№ 255 РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "НАРОД" В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ - дата реєстрації 27.07.2016, свідоцтво № 431.
№ 262 Одеська обласна регіональна парторганізація ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ВЛАДА НАРОДУ" - дата реєстрації 20.04.2016, свідоцтво № 381.
Окрім того, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі - ЄДР) міститься інформація про самі партії, якими зареєстровані відповідні обласні структурні утворення:
- ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК - код ЄДРПОУ: 39348930;
- ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ ВЛАДА НАРОДУ - код ЄДРПОУ: 39387173;
- ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ - код ЄДРПОУ: 39594378;
- ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ НАШ ДІМ - ОДЕСА - код ЄДРПОУ: 39931823;
- ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ УСПІШНА КРАЇНА - код ЄДРПОУ: 37882413 (ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ УСПІШНА КРАЇНА );
- ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ НАРОД В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ - код ЄДРПОУ: 40690457
Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи, апеляційний суд дійшов висновку, що вказані політичні партії та їх місцеві організації зареєстровані в відповідному до закону порядку, у тому числі і у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, а отже, суд першої інстанції правильно виснував, що постанова Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії № 45 від 12.10.2020 Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області №3 від 26.08.2020 в частині невідкладно, але не пізніше 13.10.2020 року звернутися до правоохоронних органів з метою внесення до ЄРДР відомості про вчинення злочину передбаченого ст.ст.157,358 КК України організаціями під назвою (неіснуючими політичними партіями): Одеська обласна регіональна організація політичної партії Влада Народу ; Одеська обласна регіональна організація політичної партії Всеукраїнське об єднання Громадський контроль ; Регіональна організація політичної партії Народ в Одеській області; Одеська обласна регіональна організація політичної партії, Наш Дім - Одеса ; Одеська обласна організація політичної партії Успішна країна ; Одеська обласна регіональна організація політичної партії Відродження і Розвиток підлягає скасуванню.
При цьому, дослідивши список (в електронному вигляді), на який посилався голова Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області, колегія суддів зазначає, що він не є актуальним на час вирішення справи, а отже визнає його неналежним доказом у розумінні статті 73 КАС України.
За таких обставин є правильним висновок суду першої інстанції про скасування вказаної постанови відповідача у повному обсязі, оскільки вона ґрунтується на обставинах , які повністю спростовані позивачами у справі.
Щодо позовної вимоги встановити факт одноразового грубого та систематичного порушення Білгород-Дністровською районною територіальною виборчою комісією Одеської області Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції, що така вимога не підлягає задоволенню, оскільки відповідачем приймались оскаржені постанови з посиланням на певні фактичні обставини та норми матеріального права, з якими не погодився суд під час розгляду цієї справи, а тому оскаржені постанови відповідача не були свавільними, що унеможливлює задоволення цієї позовної вимоги згідно положень ч.1 ст.245 КАС України.
Наведені позивачами факти порушення відповідачем норм виборчого законодавства, на переконання суду, не є достатнім для кваліфікації дій відповідача, як одноразового грубого та систематичного порушення Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За наведених обставин суд першої інстанції дійшов правильного висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Доводи апеляційної скарги.
Щодо доводу апеляційної скарги ОСОБА_1 , з того приводу, що приймаючи оскаржуване рішення, яке оформлене постановою № 45 від 12.10.2020, відповідач діяв явно не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, які визначені Конституцією України та Виборчим кодексом України, що все само по собі є грубим порушенням вказаних законодавчих актів, колегія суддів зазначає наступне.
Статтею 6 ВК України визначено, що виборчі права громадян України - це гарантовані Конституцією України та цим Кодексом їхні права на участь у виборах, які проводяться в Україні. Основні виборчі права громадян України включають: 1) право вільно обирати (право голосу на виборах); 2) право бути обраним.
Основним критерієм оцінки є грубість порушення відповідачем Конституції України, Виборчого кодексу України та інших законів України.
Поняття одноразове грубе порушення є оціночним та встановлюється за розсудом відповідного суб`єкта припинення повноважень комісії. Звісно, грубими мають визнаватися такі дії чи бездіяльність комісії, які посягають на принципи виборчих прав, унеможливлюють проведення виборів, ставлять під сумнів легітимність виборчого процесу, є явно відвертими ,тощо.
Апелянтом не надано до суду доказів порушення Білгород-Дністровською районною територіальною виборчою комісією Одеської області Конституції України, Виборчого кодексу України та інших законів України, які б ставили під сумнів можливість реалізації громадянами України, які мешкають на території Одеської області, права на формування виборчого органу, здійснення свого волевиявлення.
З наданих апелянтом до суду документів не вбачається наявність одноразового грубого порушення чи систематичного порушення Білгород-Дністровською районною територіальною виборчою комісією Одеської області Конституції України, Виборчого кодексу України та інших законів України.
Апелянтом не доведено наявності умислу у Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області на вчинення протиправних дій при винесенні Постанов № 45 та № 46 від 12.10.2020 Про внесення змін у постанову Про утворення та формування складу сільських, селищних, територіальних виборчих комісій Білгород-Дністровського району Одеської області № 3 від 26.08.2020 .
Підсумовуючи наведене, колегія суддів зазначає, що наявність наведених позивачами порушень не може бути підставою для визнання факту одноразового грубого та систематичного порушення Білгород-Дністровською районною територіальною виборчою комісією Одеської області Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України.
Доводи апеляційної скарги Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області фактично містять посилання на норми права, які регулюють процедуру реєстрації політичних партій і прийняття участі у місцевих виборах, а також процедуру утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій Білгород - Дністровського району Одеської області.
Водночас правова оцінка порядку формування складу територіальних виборчих комісій дана у мотивувальній частині судового рішення.
Апеляційна скарга Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області не містить належних та обґрунтованих доводів, які б спростовували наведений висновок суду. У ній також не зазначено інших міркувань, які б не були предметом перевірки апеляційного суду та щодо яких не наведено мотивів відхилення такого аргументу.
Інші доводи апеляційних скарг встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Отже, на підставі встановлених в ході судового розгляду обставин, суд першої інстанції правильно по суті дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ; Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії ВЛАДА НАРОДУ ; Одеської обласної регіональної парторганізації політичної партії ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ ; Регіональної організації політичної партії НАРОД в Одеській області; Одеської обласної регіональної організації політичної партії НАШ ДІМ ОДЕСА ; Одеська обласна організація політичної парти УСПІШНА КРАЇНА ; Одеської обласної організації політичної партії ВІДРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК є частково обґрунтованими та підлягають частковому задоволенню.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно по суті вирішив спірне питання, а наведені в скаргах доводи правильність висновків суду не спростовують, та ,з огляду на швидкоплинність розгляду даної категорії справ, не знаходить вагомих підстав для застосування пункту 4 частини 3 статті 317 КАС України.
За таких обставин, апеляційні скарги задоволенню не підлягають.
При поданні апеляційних скарг в цій справі апелянтами не додано документу про сплату судового збору, тому з урахуванням вимог частини дев`ятої статті 273 КАС України питання про його стягнення суд вирішує цією постановою.
П`ятий апеляційний адміністративний суд постановами від 21 жовтня 2020 року відстрочив сплату судового збору у розмірі 2 522,40 грн до вирішення справи по суті.
Враховуючи несплату апелянтами судового збору за подачу апеляційних скарг, суд у відповідності до приписів статті 139, частини 9 статті 273 КАС України, приходить до висновку про стягнення із кожного із апелянтів судового збору у сумі 2 522 (дві тисячі п`ятсот двадцять дві гривні) 40 копійок.
Керуючись статтями 272, 273, 278, 308, 315, 316, 321, 322, 325, 326 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційні скарги Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області та ОСОБА_1 залишити без задоволення, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2020 року по справі № 420/10800/20 - залишити без змін.
Стягнути з Білгород-Дністровської районної територіальної виборчої комісії Одеської області (67700, Одеська обл., м. Білгород-Дністровський, вул. Грецька, 24, ідентифікаційний код юридичної особи: 43761787) на користь Державної судової адміністрації України (отримувач коштів: отримувач коштів - ГУК у м. Києві /м. Київ/ 22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача - UA9089 9998 03131 1125 60000 26001, код класифікації доходів бюджету - 22030106) судовий збір за подання апеляційної скарги в розмірі 2 522 (дві тисячі п`ятсот двадцять дві гривні) 40 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 РНОКПП: НОМЕР_1 ) на користь Державної судової адміністрації України (отримувач коштів: отримувач коштів - ГУК у м. Києві /м. Київ/ 22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача - UA9089 9998 03131 1125 60000 26001, код класифікації доходів бюджету - 22030106) судовий збір за подання апеляційної скарги в розмірі 2 522 (дві тисячі п`ятсот двадцять дві гривні) 40 копійок.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Головуючий суддя Шляхтицький О.І. Судді Семенюк Г.В. Домусчі С.Д.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2020 |
Оприлюднено | 23.10.2020 |
Номер документу | 92357563 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Шляхтицький О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні