ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 380/1648/20 пров. № А/857/9252/20
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Пліша М.А.,
суддів Большакової О.О., Ніколіна В. В.,
за участю секретаря судового засідання Юник А. А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Галицької районної адміністрації Львівської міської ради на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24 червня 2020 року (головуючий суддя Кравців О. Р., м. Львів, повний текст складено 26.06.2020) по справі за адміністративним позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Свобода 11 до Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Львівське комунальне підприємство Айсберг про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В :
об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Свобода 11 звернулось в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, - Львівське комунальне підприємство Айсберг , в якому просило визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо нерозгляду заяв позивача про списання з балансу міської ради багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 та багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 ; зобов`язати відповідача скласти акт про списання багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 з балансу; зобов`язати відповідача видати розпорядження Про затвердження акту списання багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 з балансу ЛКП Айсберг ; зобов`язати відповідача скласти акт про списання багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 з балансу; зобов`язати відповідача видати розпорядження Про затвердження акту списання багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 з балансу ЛКП Айсберг .
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24 червня 2020 року позовні вимоги задоволено. Визнано протиправною бездіяльність Галицької районної адміністрації Львівської міської ради щодо не розгляду заяв позивача про списання з балансу міської ради багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 та багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 . Зобов`язано Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради прийняти рішення про списання з балансу Львівського міського комунального підприємства Айсберг багатоквартирного будинку №10 на вул. Шевській у м. Львові та багатоквартирного будинку №2 по вул. Січових Стрільців у м. Львові. Стягнуто на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Свободи 11 за рахунок бюджетних асигнувань Галицької районної адміністрації Львівської міської ради судові витрати у виді судового збору у сумі 6306 (шість тисяч триста шість) грн. 00 коп.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Галицька районна адміністрація Львівської міської ради оскаржила його в апеляційному порядку, просить рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24.06.2020 - скасувати та прийняти нову постанову, якою у позові відмовити.
В апеляційній скарзі зазначає, що будинки АДРЕСА_1 та №2 на вул. С. Стрільців у м. Львові перебувають у власності Львівської міської ради, на обслуговуванні ЛКП Айсберг .
04.02.2019 Галицька районна адміністрація ЛМР звернулась в Управління комунальної власності ЛМР з листом №31-вих-503 та відповідно до ухвали ЛМР від 11.10.2018 №4035 Про врегулювання питання управління багатоквартирна будинками та їх обслуговування у м. Львові скерувала на підпис акти про списання багатоквартирних будинків, які знаходяться на балансі ЛКП Айсберг за адресами, вказаними в листі.
Відповідно до листа Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради від 18.06.2019р. №2302-вих-2888 в процесі списання багатоквартирних будинків з балансу міської ради працівниками управління комунальної власності, спільно з представниками балансоутримувача (ЛКП Айсберг ), 23.05.2019р. було проведено обстеження будинку за адресою АДРЕСА_1 . Обстеженням встановлено, що частина нежитлового приміщення під індексом 16-1 орієнтовною площею 54,8кв.м. - вільна, ніким не використовується, доступ до приміщення вільний, вхід здійснюється з подвір`я будинку. Загальна площа даного приміщення відповідно до поверхового плану будинку - 91,5кв.м., цільове призначення відповідно до експлікації - склад . Відповідно до умов договору купівлі-продажу №2736 від 10.02.2012р., укладеного між управлінням комунальної власності ДЕР ЛМР і ТзОВ Лісан , частину даного нежитлового приміщення загальною площею 36,7кв.м. передано у приватну власність, інша частина, орієнтовною площею 54,8кв.м., управлінням комунальної власності не відчужувалась.
Відповідно до інформації з витягу державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру іпотек, єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна від 10.05.2019р. №166037934 відомості щодо нежитлового приміщення площею 54,8кв.м. відсутні.
12.07.2019р. Галицька районна адміністрація звернулась з листами №31- вих.-3723 та №31-вих-3724 в Комунальну установу Львівський міський центр приватизації державного житлового фонду та в Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради БТІ та ЕО з проханням надати інформацію стосовно реєстрації права власності на приміщення під літ. 16-1 загальною площею 91,5 кв.м.в будинку АДРЕСА_1 і надати в районну адміністрацію завірені належним чином копії документів, що слугували приватизації даного підвального приміщення.
У відповідь на лист Галицької районної адміністрації від 12.07.2019р. №31-вих-3723 Комунальна установа Львівський міський центр приватизації держаного житлового фонду надіслала лист від 20.08.2019р. №2-25629-31 про те, що зазначена установа не є органом приватизації державного житлового фонду та не володіє інформацією, зазначеною в запиті Галицької районної адміністрації ЛМР
Відповідно до листа Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради БТІ та ЕО від 24.07.2019р. №3588 у відповідь на лист Галицької районної адміністрації від 12.07.2019р. №31-вих-3724 згідно архівних даних станом на 29.12.2012р. реєстрацію права власності на приміщення першого поверху під літ.16-1 загальною пл. 91,5 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , - бюро не здійснювало.
23.08.2019р. Галицька районна адміністрація ЛМР звернулась повторно листом №31-вих-4377 в Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради БТІ та ЕО з проханням надати інформацію стосовно реєстрації права власності на приміщення, площею 54,8кв.м. в будинку АДРЕСА_1 і надати в районну адміністрацію завірені належним чином копії документів, що слугували приватизації даного підвального приміщення. Проте відповіді на зазначений лист не отримали.
Зазначені приміщення не передавались ЛКП Айсберг на підставі акту приймання-передачі.
02.03.2020 Галицька районна адміністрація Львівської міської ради листом №4- 3.1-6701 скерувала в Управління комунальної власності на підпис акти про списання багатоквартирних будинків, які знаходяться на балансі ЛКП Айсберг за адресами: вул. С. Стрільців, 2 та вул. Шевська, 10.
18.06.2020 в Галицьку районну адміністрацію надійшов лист №4-2302-17894 з Управління комунальної власності ЛМР про повернення на доопрацювання акту списання багатоквартирного будинку з балансу за адресою, АДРЕСА_1 у зв`язку з тим, що балансоутримувачем не надано інформацію про вільні нежитлові приміщення.
19.06.2020 в Галицьку районну адміністрацію надійшов лист №4-2302-18050 з Управління комунальної власності ЛМР про повернення на доопрацювання акту списання багатоквартирного будинку з балансу за адресою: вул. С. Стрільців, 2 у зв`язку з тим, що у додатках до актів списання не додано документів, що підтверджують правомірне набуття первинного права приватної власності за вказаною адресою, а також у акті списання площа та кількість нежитлових приміщень не відповідає інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та не відповідає відомостям, зазначеним у інвентаризаційній карті будинку на АДРЕСА_2 .
Галицькою районною адміністрацією ЛМР скеровано лист від 30.06.2020 №4-31- 4902 в Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради з проханням надати інформацію щодо укладання договорів оренди та договорів купівлі-продажу з управлінням комунальної власності з вказанням поверховості, площі та літерації на приміщення площею 54,8 кв. м за адресою: м. Львів, вул. Шевська, 10 та розглянути можливість проведення комісійного обстеження даного приміщення спільно з Управлінням комунальної власності ЛМР, Галицькою районною адміністрацією ЛМР та ЛКП Айсберг .
Відповідно до п.2 рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 103 від 17.02.2017 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 30.09.2016 № 876 якщо під час списання з балансу багатоквартирного будинку комісією буде встановлено, що нежитлові приміщення перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Львова і право власності на них не зареєстровано, то необхідно здійснювати передачу цих приміщень на баланс Львівського комунального підприємства Агенція ресурсів Львівської міської ради за актом приймання-передачі, як окремих об`єктів цивільно-правових відносин.
Згідно з п.10 постанови Кабінету міністрів України від 20 квітня 2016 р. № 301 Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків у разі, коли у списаному з балансу багатоквартирному будинку окремі квартири та/або нежитлові приміщення не перебувають у приватній власності та право державної чи комунальної власності на них не зареєстроване, такі квартири та/або нежитлові приміщення приймаються на баланс балансоутримувача, а право власності на них реєструється в установленому законом порядку.
Відповідно до п. 1.3 ухвали Львівської міської ради № 4722 від 1 1.03.2019 Про реалізацію пункту 2 ухвали міської ради від 11.10.2018 № 4035 Про врегулювання питання управління багатоквартирними будинками та їх обслуговування у м. Львові припинення права комунальної власності на багатоквартирний житловий будинок у цілому не є припиненням права власності на нежитлові приміщення, які залишаються у комунальній власності територіальної громади м. Львова, та неприватизований житловий фонд.
Ухвалою Львівської міської ради № 4722 від 11.03.2019 затверджено Порядок підготовки проекту ухвали міської ради про припинення права комунальної власності на житловий багатоквартирний будинок.
Відповідно до п. 5 зазначеного Порядку якщо право комунальної власності на нежитлові приміщення у Державному реєстрі-речових прав на нерухоме майно не зареєстровано, управління комунальної власності департаменту економічного розвитку готує та подає на розгляд виконавчому комітету проект рішення про реєстрацію права комунальної власності на такі нежитлові приміщення. Після прийняття рішення виконавчого комітету управління комунальної власності департаменту економічного розвитку вживає заходи щодо реєстрації права власності на нежитлові приміщення у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до п. 6 зазначеного Порядку після реєстрації права комунальної власності на нежитлові приміщення у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно управління комунальної власності департаменту економічного розвитку передає в юридичний департамент інформаційну довідку районної адміністрації разом з довідкою управління комунальної власності департаменту економічного розвитку про наявність у такому будинку нежитлових приміщень комунальної власності із зазначенням ідентифікаційних даних (індекси, номери та поверховість), площі нежитлових приміщень та реєстраційного номера об`єкта нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до п. 7 зазначеного Порядку отримавши інформаційну довідку районної адміністрації та довідку управління комунальної власності департаменту економічного розвитку, юридичний департамент готує проект ухвали міської ради про припинення права комунальної власності територіальної громади м. Львова в особі Львівської міської ради на житловий багатоквартирний будинок у цілому.
Вважає, що до компетенції суду не входить зобов`язання відповідача приймати конкретне остаточне рішення у тій чи іншій формі, оскільки відповідно до чинного законодавства України суд не має права перебирати на себе повноваження, віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування.
У відповідності до вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що листами від 03.04.2018 ОСББ Свободи 11 звернулося до Галицької районної адміністрації Львівської міської ради з проханням зняти з балансу Львівської міської ради будинок №10 по вул. Шевській та будинок АДРЕСА_2 та передати на баланс ОБСС Свободи 11 як новому балансоутримувачу.
26.03.2019 на зборах власників квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 вирішено приєднати будинок до ОСББ Свободи 11 . З цього приводу уповноважена особа ОСОБА_1 звернувся до керівника ОСББ Свободи 11 Дублянського О.Р. з проханням розглянути можливість приєднання будинку АДРЕСА_2 до ОСББ Свободи 11 .
26.03.2019 на зборах власників квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 вирішено приєднати будинок до ОСББ Свободи 11 /арк.спр.56-57/. З цього приводу уповноважена особа ОСОБА_2 звернулася до керівника ОСББ Свободи 11 Дублянського О.Р. з проханням розглянути можливість приєднання будинку АДРЕСА_1 до ОСББ Свободи 11 .
02.04.2019 на загальних зборах ОСББ Свободи 11 повідомлено про зазначені вище звернення щодо приєднання до ОСББ Свободи 11 . За результатами голосування прийнято рішення про приєднання даних будинків.
Ухвалою Львівської міської ради №4970 від 25.04.2019 надано ОСББ Свободи 11 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для обслуговування багатоквартирних житлових будинків за рахунок земель житлової та громадської забудови, перевівши їх із земель, що не надані у власність або користування: орієнтовною площею 0,0223га на вул. Шевській,10; орієнтовною площею 0,1382га на АДРЕСА_2 .
Ухвалою Львівської міської ради №5524 від 19.09.2019 затверджено ОСББ Свободи 11 проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для обслуговування багатоквартирного житлового будинку за рахунок земель житлової та громадської забудови: - площею 0,1382га на вул. Січових Стрільців,2; - площею 0,0223га на АДРЕСА_1 . ОСББ Свободи 11 здійснити реєстрацію речового права на земельні ділянки відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ; здійснювати будівництво та реконструкцію при умові дотримання вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Голові Галицької районної адміністрації Львівської міської ради надіслано адвокатський запит Ю. Ломаги від 19.02.2020 з приводу надання інформації щодо дій та рішень прийнятих по зверненнях ОСББ Свободи 11 про передачу на баланс вищевказаних будинків.
Листом від 25.02.2020 Галицька районна адміністрація Львівської міської ради відповіла на адвокатський запит та зазначила, що відповідно до ухвали Львівської міської ради від 11.10.2018 №4035 Про врегулювання питання управління багатоквартирними будинками районною адміністрацією прийнято розпорядження від 30.10.2018 №364 Про списання житлових будинків з балансу ЛМКП Айсберг , та створено відповідну комісію. Районною адміністрацією підготовлено відповідні акти списання вказаних будинків та скеровано їх на візування в управління комунальної власності Львівської міської ради. 29.01.2020 управління комунальної власності ЛМР повернуто акти списання вказаних будинків в районну адміністрацію з зауваженнями. Станом на сьогодні акти списання вказаних будинків виправлені та скеровані в управління комунальної власності ЛМР на візування.
Розглядаючи справу, суд першої інстанції вірно зазначив, що особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначено та врегульовано Законом України від 14.05.2015 №417-VIII Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .
На виконання п. 6 ст. 13 Прикінцеві та перехідні положення цього Закону постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 №301 затверджено Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків (далі - Порядок №301), яким визначено механізм списання з балансу міністерствами, іншими центральними виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності.
Згідно з приписами п. 3 Порядку №301 списання з балансу багатоквартирного будинку міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади, державним підприємством або органом місцевого самоврядування, на балансі яких перебувають багатоквартирні будинки (далі - балансоутримувач), у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності (далі - багатоквартирні будинки), здійснюється на підставі прийнятого ними рішення про списання багатоквартирного будинку.
Списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційоване особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку, шляхом направлення балансоутримувачу письмового повідомлення та копій документів, що відповідно до законодавства підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності.
У такому випадку балансоутримувач протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідного повідомлення та документів розпочинає процедуру списання такого будинку з балансу згідно з п. 4 цього Порядку.
Списання багатоквартирного будинку з балансу здійснюється його балансоутримувачем на підставі прийнятого ним розпорядчого документа (далі - розпорядчий документ).
За процедурою, передбаченою п. 4 Порядку №301 для списання багатоквартирного будинку з балансу утворюється відповідна комісія у складі не менше п`яти осіб (далі - комісія). Склад комісії затверджується балансоутримувачем. Комісію очолює представник балансоутримувача. До складу комісії включаються представники балансоутримувача, виконавця послуг з управління будинком або виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій такого будинку.
У роботі комісії бере участь уповноважена особа (особи) від співвласників багатоквартирного будинку за її (їх) згодою. Уповноважена (уповноважені) особа (особи) від співвласників будинку може (можуть) бути залучена (залучені) до складу комісії протягом усього часу роботи комісії, але не пізніше дня підписання акта про списання багатоквартирного будинку з балансу.
Пунктом 6 Порядку №301 передбачено, що за результатами роботи комісії складається акт про списання багатоквартирного будинку з балансу за формою згідно з додатком.
Акт про списання багатоквартирного будинку з балансу підписується всіма членами комісії та затверджується балансоутримувачем (п. 7 Порядку №301).
Згідно п. 8 після затвердження балансоутримувачем акта про списання багатоквартирного будинку з балансу процедура списання відповідного будинку вважається закінченою.
Процедура списання багатоквартирного будинку з балансу повинна бути завершена у строк не більше двох місяців з дня прийняття розпорядчого документа.
Відповідно до п. 10 Порядку №301 у разі, коли у списаному з балансу багатоквартирному будинку окремі квартири та/або нежитлові приміщення не перебувають у приватній власності та право державної чи комунальної власності на них не зареєстроване, такі квартири та/або нежитлові приміщення приймаються на баланс балансоутримувача, а право власності на них реєструється в установленому законом порядку.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 №301 Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків , керуючись положеннями Закону України Про особливості здійснення права власності в багатоквартирних будинках та іншими законодавчими актами виконавчий комітет Львівської міської ради рішенням №876 від 30.09.2016 затвердив Порядок списання з балансу міської ради багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності (далі - Порядок №876), а також форму акта про списання багатоквартирного будинку з балансу /арк.спр.16-17/.
Згідно з п. 3 Порядку №876 списання з балансу багатоквартирного будинку, що перебуває на балансі Львівської міської ради (надалі - балансоутримувач), у якому розташовані приміщення приватної та інших форм власності (надалі - багатоквартирний будинок), здійснюється на підставі прийнятого рішення відповідною районною адміністрацією про списання багатоквартирного будинку.
Балансоутримувач багатоквартирного будинку в особі відповідної районної адміністрації отримує інформацію з Реєстру речових прав на нерухоме майно про належність об`єктів нерухомого майна до приватної та інших форм власності у відповідному багатоквартирному будинку (п. 4 Порядку №876).
Відповідно до п. 5 Порядку списання багатоквартирного будинку з балансу може бути ініційоване, зокрема, особою (особами), якій (яким) на праві приватної власності належить (належать) приміщення у такому будинку, через скерування балансоутримувачу в особі відповідної районної адміністрації письмового повідомлення та копій документів, які відповідно до законодавства підтверджують належність особі (особам) відповідного (відповідних) приміщення (приміщень) на праві приватної власності.
Наступна процедура списання з балансу багатоквартирного будинку передбачена виконавчим комітетом Львівської міської ради за суттю та змістом відповідає процедурі встановленій Порядком, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 №301.
Крім цього п. 16 Порядку №876 передбачено, якщо під час списання з балансу багатоквартирного будинку комісією встановлено, що окремі квартири та/або нежитлові приміщення перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Львова та право власності на які не зареєстровано, потрібно здійснювати передачу за актом приймання-передачі таких приміщень, які виступають окремими об`єктами цивільно-правових відносин, на баланс Львівського комунального підприємства Агенція ресурсів Львівської міської ради .
Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 17.02.2017 №103 внесено зміни до рішення виконавчого комітету від 30.09.2016 №876 та викладено п. 16 у новій редакції: 16. Якщо під час списання з балансу багатоквартирного будинку комісією буде встановлено, що нежитлові приміщення перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Львова і право власності на них незареєстровано, то необхідно здійснювати передачу цих приміщень на баланс Львівського комунального підприємства «Агенція ресурсів Львівської міської ради за актом приймання-передачі як окремих об`єктів цивільно-правових відносин. .
У даній спрній ситуації судом першої інстанції з`ясовано, що ОСББ Свободи 11 листами ще від 03.04.2018 звернулося до Галицької районної адміністрації з проханням зняти з балансу Львівської міської ради визначені багатоквартирні будинки та передати на баланс ОСББ Свободи 11 як новому балансоутримувачу.
Однак, Галицька районна адміністрація з квітня 2018 року і до часу розгляду справи у суді по суті не прийняла рішення про передачу будинків на баланс позивача.
Відповідач стверджує, що у будинках є приміщення, які управлінням комунальної власності не відчужувалися. З приводу цих приміщень Галицька районна адміністрація зверталася з листами до комунальних закладів з проханням надати інформацію стосовно реєстрації права власності. Однак ОКП Львівської міської ради БТІ та ЕО та комунальна установа Львівський міський центр приватизації державного житлового фонду такої інформації не надали /арк.спр.23/.
Відхиляючи доводи відповідача про те, що якщо під час списання з балансу багатоквартирного будинку комісією буде встановлено, що нежитлові приміщення перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Львова і право власності на них незареєстровано, то, з урахуванням рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №103 від 17.02.2017, необхідно здійснювати передачу цих приміщень на баланс Львівського комунального підприємства Агенція ресурсів Львівської міської ради за актом приймання-передачі як окремих об`єктів цивільно-правових відносин, суд першої інстанції правильно зауважив, що процедура підтвердження набуття права комунальної власності не може завадити процедурі списання з балансу будинку та передачі його від ЛКП Айсберг до ОСББ Свобода 11 , за умови коли відповідач визнає, що дане приміщення не відображено в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна.
При цьому вірно вважав, що відповідальність за незавершення процедури списання з балансу будинків ЛМКП Айсберг у строки та в порядку, передбачені законодавством, несе саме відповідач - Галицька районна адміністрація, відтак, слід визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо нерозгляду заяв ОСББ Свобода 11 про списання з балансу ЛМКП будинку АДРЕСА_1 та будинку АДРЕСА_2 .
З урахуванням наведеного, суд першої інстанції обґрунтовано вважав, що ефективним та належним способом захисту прав позивача є саме зобов`язання відповідача прийняти рішення про списання з балансу ЛМКП Айсберг визначених будинків. При цьому покликання відповідача щодо неможливості зобов`язання його прийняти остаточне рішення на сесії не заслуговують на увагу, бо згідно з встановленими у справі обставинами рішення повинна прийняти саме Галицька районна адміністрація, а не колегіальний орган місцевого самоврядування.
З урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а рішення відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Галицької районної адміністрації Львівської міської ради залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 24 червня 2020 року по справі № 380/1648/20 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М. А. Пліш судді О. О. Большакова В. В. Ніколін Повне судове рішення складено 23.10.2020.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2020 |
Оприлюднено | 26.10.2020 |
Номер документу | 92382698 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні