Ухвала
від 27.10.2020 по справі 420/2493/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2493/20

УХВАЛА

27 жовтня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бжассо Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Одесі за правилами загального позовного провадження клопотання представника відповідача про зупинення провадження в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Ройлянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Саратської районної ради Одеської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) за участі третіх осіб що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Саратська райдержадміністрація Одеської області, Саратська районна рада Одеської області, Відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Саратської РДА в Одеській області

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Ройлянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Саратської районної ради Одеської області, за результатом розгляду якого, позивач просить суд:

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Ройлянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Саратської районної ради Одеської області (ЄДРПОУ: 25814525, юридична адреса: 68240, Одеська обл., Саратський р-н., с. Ройлянка, вул. Центральна, буд. 35) :

- у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Ройлянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Саратської районної ради Одеської області за адресою: 68240, Одеська обл., Саратський р-н., с. Ройлянка, вул. Центральна, буд. 35;

- у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель Ройлянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Саратської районної ради Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків зазначених в акті перевірки № 203 від 19.12.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 203 від 19.12.2019 року за номерами: 1, 2, 4-6, 8-15, 17.

Ухвалою суду від 01.04.2020 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 24.07.2020 року, яка занесена до протоколу судового засідання підготовче провадження закрито, справа призначена до судового розгляду по суті.

12.10.2020 року від представника відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі на час карантину.

26.10.2020 року представник позивача на адресу суду електронним засобом зв`язку надав клопотання про розгляд справи без його участі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. №641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» визначено:

« 2. Залежно від епідемічної ситуації в регіоні або районі чи місті обласного значення (далі - окремі адміністративно-територіальні одиниці регіону) встановлюється «зелений» , «жовтий» , «помаранчевий» або «червоний» рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19 (далі - рівень епідемічної небезпеки).

3. Рівень епідемічної небезпеки встановлюється за результатом оцінки епідемічних показників та визначається рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке розміщується на офіційному інформаційному порталі Кабінету Міністрів України (за посиланням http://covid19.gov.ua).

4. «Жовтий» , «помаранчевий» або «червоний» рівень епідемічної небезпеки встановлюється на території регіону, в якому наявне значне поширення COVID-19.

Рівень епідемічної небезпеки може змінюватися для всієї території регіону або території окремих адміністративно-територіальних одиниць регіону.

В регіоні, щодо якого відсутнє рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій про встановлення рівня епідемічної небезпеки, застосовуються протиепідемічні заходи, передбачені для «зеленого» рівня епідемічної небезпеки…

6. Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій раз на сім днів приймає рішення про встановлення на території регіону або окремих адміністративно-територіальних одиниць регіону рівня епідемічної небезпеки «жовтий» , «помаранчевий» або «червоний» .

Рішення про послаблення «червоного» , «помаранчевого» та «жовтого» рівня епідемічної небезпеки не може бути переглянуто раніше ніж через 14 днів з дня встановлення такого рівня епідемічної небезпеки» .

Протоколом № 35 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 9 жовтня 2020 року визначено:

« 2. Встановити з 00 годин 00 хвилин 12 жовтня 2020 р. «помаранчевий» рівень епідемічної небезпеки поширення СОVID-19 у, зокрема, Одеській області - у містах Одесі, Біляївці, Ізмаїлі, Чорноморську, Теплодарі та у Березівському, Овідіопольському, Подільскому, Татарбунарському районах» .

Згідно до Наказу Одеського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2020 року № 22 - ОС/ДС в Одеському окружному адміністративному суді з 21 жовтня 2020 року на період запровадження в Україні карантинних заходів припинено розгляд справ у відкритих судових засіданнях за участю учасників судового процесу.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 КАС України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Суд зазначає, що зупинення провадження в адміністративній справі - це тимчасове припинення вчинення у справі будь-яких процесуальних дій у зв`язку з обставинами, що перешкоджають розглядові справи, до моменту, коли ці обставини перестануть існувати або будуть вчинені необхідні дії.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі: захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання.

Положення цієї норми передбачає право суду зупинити провадження у разі захворювання учасника справи, що перешкоджає прибуттю до суду.

На думку суду, введення на території України карантинних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 свідчить про те, що загроза розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19, є перешкодою для нормального функціонування підприємств, установ та організацій у звичайному режимі, у тому числі, й шляхом слухання справ у судах за участі сторін.

Суд зазначає, що аналогія закону - це засіб заповнення прогалин у законодавстві, який полягає в застосуванні до нього іншої норми закону, яка регламентує подібні відносини.

На думку суду, вжиття на території України та м. Одеси обмежувальних карантинних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, є обставиною, яка за своєю суттю подібна до обставин, за яких суд не може слухати справу через хворобу учасника справи, у зв`язку із чим, суд вважає доцільним застосування у даному випадку аналогії закону та зупинення провадження у справі на підставі п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України, з метою захисту життя та здоров`я учасників справи, недопущення порушення права особи на особисту або через представника участь у судовому розгляді справи та дотримання процесуальних строків розгляду справи, що передбачені КАС України.

Керуючись ст. ст. 7, 205, 236, 248, 256, 294 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача задовольнити.

Зупинити провадження по справі № 420/2493/20 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Ройлянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Саратської районної ради Одеської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) за участі третіх осіб що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Саратська райдержадміністрація Одеської області, Саратська районна рада Одеської області, Відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Саратської РДА в Одеській області до скасування обмежувальних заходів.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, строк оскарження обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження:

на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала суду може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду відповідно до п.15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Ухвала суду складена та підписана судом 27 жовтня 2020 року.

Суддя Н.В. Бжассо

Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено29.10.2020
Номер документу92445812
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)

Судовий реєстр по справі —420/2493/20

Ухвала від 09.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 09.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 28.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні