ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
27 жовтня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2463/20
Луганський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Петросян К.Є.,
за участю: секретаря судового засідання - Полякової В.К,
представника позивача - Плакса А.В.,
представника відповідача 1 - Зайченко К.В.,
представника відповідача 2 - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Астронтрансавто до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
26 червня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Астронтрансавто (далі ТОВ Астронтрансавто або позивач) до Державної податкової служби України (далі ДПС України або відповідач 1), Головного управління Державної податкової служби у Луганській області (далі ГУ ДПС у Луганській області або відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в обґрунтування якого, з урахуванням уточнення, зазначено таке.
Комісією центрального рівня з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України 09.06.2020 було прийнято рішення №21992/39732383/2, яким залишено без змін рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Луганській області щодо відмови у реєстрації податкової накладної.
Позивач вважає рішення Комісії центрального рівня з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в ЄРПН щодо відмови у реєстрації податкової накладної необґрунтованим та таким, що порушує його права, а тому підлягає скасуванню з наступних підстав.
05 травня 2020 року TOB Астронтрансавто було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 19 від 30.04.2020 (реєстраційний номер документа: 9096413907). Реєстрацію вищезазначеної податкової накладної було призупинено Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі ГУ ДПС у Луганській області.
Електронна версія квитанції № 1 від 05.05.2020 містить підставу зупинення реєстрації - Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 77.12, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій .
Позивач 08.05.2020 у встановленому порядку надіслав до Комісії регіонального рівня письмові пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію заблокованої податкової накладної, але Комісією регіонального рівня було відмовлено в реєстрації зазначеної вище податкової накладної рішенням від 14.05.2020 №1565157/39732383 з підстав неподання платником податку копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування/навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних .
22.05.2020 позивач направив до Комісії з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України скаргу на вищевказане рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 30.04.20 з наданням визначених Комісією регіонального рівня недостатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної документів.
Натомість, 10.06.2020 позивачем було отримано електронну версію рішення комісії центрального рівня від 09.06.2020 про залишення скарги ТОВ Астронтрансавто без задоволення та рішення Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної без змін з підстав: ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Позивач вважає, що висновки у рішенні Комісії центрального і регіонального рівнів про зупинення податкової накладної є невмотивованими з огляду на наступні обставини.
Так, Комісіями не взято до уваги специфіку діяльності позивача, який має у приватній власності та оперативному володінні спеціалізований автотранспорт. Свою господарську діяльність позивач здійснює на підставі дозволених та зареєстрованих в Реєстрі кодів ВЕД, з яких основним видом такої діяльності є код 77.12 - Надання в оренду вантажних автомобілів .
На цій підставі позивач надає послуги оренди вантажних автомобілів та передав за відповідним договором оперативної оренди № 2044 від 31.05.2019 всі транспортні засоби ТОВ Макон ЛТД за дислокацією їх у місті Маріуполь. В підтвердження здійснення господарської діяльності за кодом УКТЗЕД 77.12 позивачем була виписана податкова накладна № 19 від 30.04.2020 (реєстраційний номер документа: 9096413907). Розрахунок за договором оперативної оренди здійснювався за першою подією - авансовим платежем у розмірі 500 000,00 грн з ПДВ.
Позивач у відповідності до вимог Податкового кодексу України надіслав у встановлені строки до контролюючого органу відомості про об`єкти оподаткування за формою № 20-ОПП. Крім того, придбання позивачем автомобілів у ТОВ Сканія Кредит Україна здійснювалось за відповідним кодом УКТЗЕД, що згідно норм Податкового кодексу України віднесені законодавцем до товарної позиції 8704239100 за УКТ ЗЕД, що підтверджуються договорами фінансового лізингу, актом приймання-передачі автомобілів, що на вході має інше значення ніж код на виході - код УКТЗЕД 77.12 , що також підтверджується договором оперативної оренди, додатками до нього та банківськими виписками.
Також зауважує, що за аналогічну господарську діяльність позивача з надання послуг оренди вантажних автомобілів, у квітні 2020 року комісією регіонального рівня були зареєстровані податкові накладні № 6 від 23.04.20 та № 14 від 29.04.20 і в правомірності такої реєстрації з боку комісії сумнівів не виникало.
Крім того, у червні 2020 року, за наслідками здійснення аналогічної господарської діяльності позивача у травні 2020 року, Комісією центрального рівня за наслідками адміністративного оскарження позивачем рішень у відмові реєстрації податкових накладних № 1 від 05.05.2020 (реєстраційний номер документа: 9120691088); № 2 від 05.05.2020 (реєстраційний номер документа: 9120810598); № 3 від 05.05.2020 (реєстраційний номер документа: 9120789397); № 4 від 05.05.2020 (реєстраційний номер документа: 9120709593) і наданні на розгляд Комісії тих самих первинних документів, що і у спірному рішенні за цим позовом, податкові накладні Комісією були зареєстровані.
На підставі викладеного, просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії центрального рівня з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України від 09.06.2020 за № 21992/39732383/2;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України від 14.05.2020 за № 1565157/39732383 до податкової накладної № 19 від 30.04.20 (реєстраційний номер документа: 9096413907);
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30.04.2020 № 19 (реєстраційний номер документа: 9096413907) на суму 500 000,00 грн з ПДВ, з дати подачі, а саме з 05 травня 2020 року.
Ухвалою суду від 30.06.2020 позовну заяву ТОВ Астронтрансавто залишено без руху.
Ухвалою суду від 20.07.2020 відкрито провадження у справі та визначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 23.09.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено судовий розгляд по суті.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні пред`явленому позову та просив його задовольнити.
Представник відповідача 1 у судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, причину неявки суду не повідомив. Правом надання відзиву на позовну заяву не скористався.
Представник відповідача 2 у судовому засіданні проти позовних вимог ТОВ Астронтрансавто заперечував та просив суд відмовити у задоволенні позову. Відповідно до відзиву на адміністративний позов суду пояснив наступне (т.1 а.с.131-138).
ТОВ Астронтрансавто через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДПС України здійснено спробу реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 30.04.2020 № 19.
05.05.2020 ТОВ Астронтрансавто було надіслано квитанцію про зупинення реєстрації вищевказаної податкової накладної у зв`язку з виявленими помилками, а саме: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 77.12 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Позивачем була подана Таблиця даних платника податку від 13.09.2018 року № 1, яка була врахована контролюючим органом відповідно до рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків від 14.09.2018 №916145/39732383, однак 17.09.2018 прийнято рішення №917562/39732383 про неврахування Таблиці платника податку від 13.09.2018 року № 1 з підстав наявності в органах Державної фіскальної служби податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.
21.09.2018 позивачем було вдруге подано Таблицю даних платника податку № 1, яка не була врахована контролюючим органом відповідно до рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків від 26.09.2018 №930218/39732383 з тих підстав, що до поданої Таблиці не надано пояснення щодо здійснення господарської діяльності.
02.10.2018 року позивачем було втрете подано Таблицю даних платника податку № 1, яка не була врахована контролюючим органом відповідно до рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків від 04.10.2018 №942681/39732383 з тих підстав, що до поданої Таблиці не надано пояснення щодо здійснення господарської діяльності та підприємством не надано свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.
Платником податків було надано Комісії регіонального рівня пояснення від 05.05.2020 з долученням наступних документів: копія Договору фінансового лізингу між ТОВ Сканія Кредіт Україна (лізингодавець) та ТОВ Астронтрансавто (лізингоодержувач) від 21.03.2019 року № 89-02044 з 6 додатками; копія додаткової угоди № 1 до договору фінансового лізингу № 89-02044; копія додаткової угоди № 2 до договору фінансового лізингу № 89-02044 з 2 додатками; копія видаткової накладної від 31.05.2019 року № 3503; копія договору оперативної оренди від 22.05.2019 № 2044 між ТОВ Астронтрансавто (орендодавець) та TOB Макон ЛТД (орендар); копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів; виписку по рахунку за 30.04.2020.
Однак, відповідно до наданих документів, а саме відповідно до Специфікації № 1 до Договору оперативної оренди транспортних засобів № 2044 від 22.05.2019 вказано, що вартість місячної оренди транспортних засобів складає 360 000,00 грн в той час, як податкова накладна від 30.04.2020 № 19 складена на суму 500 000,00 грн.
Крім того, позивачем до адміністративного позову було надано акт надання послуг від 30.04.2020 № 73, який не надавався позивачем на розгляд Комісії регіонального рівня, відповідно до якого, були виконані послуги з оренди вантажних автомобілів - самоскидів Scania Р 440 (у кількості 5 одиниць) на суму 360 000,00 грн, та калькуляцію орендної плати автомобілів до договору № 2044 від 31.05.2019, в якій також зазначено розмір місячної орендної плати за 5 автомобілів у сумі 360 000,00 грн, в той час, як податкова накладна від 30.04.2020 № 19 складена на суму 500 000,00 грн.
Отже, на думку відповідача 2, надані позивачем документи на розгляд Комісії регіонального рівня та до матеріалів судової справи містять інформацію про розмір місячної оренди вантажних автомобілів відмінну від суми, на яку складено податкову накладну від 30.04.2020 № 19, а отже, надані платником податків документи не дають змоги підтвердити господарську операцію, на виконання якої складено податкову накладну від 30.04.2020 № 19 через невідповідність даних у цих документах та у поданій на реєстрацію податковій накладній.
Крім того, позивачем до матеріалів справи надано договори оренди об`єкта нерухомості від 29.12.2018 № А-5/19, від 01.01.2020 № А-6/20 та акти приймання - передачі, які на розгляд Комісії Головного управління ДПС у Луганській області також не були надані позивачем.
Отже, Комісією регіонального рівня було прийняте рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.05.2020 №1565157/39732383, яким платнику податків відмовлено у реєстрації ПН № 19 в ЄРПН у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Також в рішенні зазначена додаткова інформація: Не надано розрахунків (калькуляцій) щодо визначення розміру орендної плати за одиницю автотранспорту виходячи з ціни придбання, амортизаційних відрахування та строку експлуатації. Не надано документів (договорів) щодо місцезнаходження (дислокації) транспорту. Не надано актів звірки, що підтверджують право платника на складання зазначених податкових накладних. Проведеним аналізом ЄРПН встановлено невідповідність визначених договором сум внесення передплати з визначеними в договорі (специфікації) .
Зазначитв, що 30.04.2020 позивачем до контролюючого органу було подано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП, в якому було зазначено лише один об`єкт оподаткування - екскаватор гусеничний DOOSAN DX 340 LCA-K.
Наступне повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП ТОВ Астронтрансавто було подано 28.05.2020, в якому зазначено про 6 вантажних автомобілів-самоскидів Scania Р 440 B8X4HZ, проте з номерами шасі відміним від тих, які були надані за договором фінансового лізингу від 21.03.2019 № 89-02043.
Станом на 05.08.2020 позивачем так і не подано до контролюючого органу повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП про п`ять вантажних автомобілів - самоскидів Scania, які вказані за договором фінансового лізингу від 21.03.2019 № 89-02043 та в документах, які були надані позивачем на розгляд Комісії ГУ ДПС у Луганській області під час зупинення реєстрації податкової накладної від 30.04.2020 № 19.
На підставі викладеного, вважає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної відносно позивача таким, що прийнято з дотриманням норм податкового законодавства, а тому позовні вимоги ТОВ Астронтрансавто є необґрунтованими.
Користуючись правом на подання заяв по суті справи, позивачем подана відповідь на відзив відповідача 2, в якій зазначив, що ТОВ Астронтрансавто на розгляд Комісії регіонального рівня було надано пояснення від 08 травня 2020 року з документальним підтвердженням здійснення господарської операції по заблокованій податковій накладній № 19 за договором оперативної оренди від 31.05.2019 № 2044, в якому зазначено, що розрахунок за договором оперативної оренди здійснювався авансовим платежем у розмірі 500 000,00 грн з ПДВ та надана банківська виписка. Тобто, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснювалася за правилами Податкового кодексу України за першою подією - отримання авансового платежу. Таким чином, не надання на розгляд Комісії регіонального рівня акта надання послуг від 30 квітня 2020 року за № 73 обґрунтовувалось тим, що акт сам по собі не є підставою відображення податкового кредиту і реєстрації податкової накладної. Крім того, позивачем до контролюючого органу було подано повідомлення про об`єкти оподаткування (транспортні засоби за відповідним договором оперативної оренди від 31.05.2019 № 2044) за формою № 20-ОПП, що підтверджується квитанцією № 2, в якій визначено дату її прийняття до контролюючого органу та факт її реєстрації, внаслідок чого вважає посилання відповідача 2 у відзиві на факт відсутності форми № 20-ОПП, безпідставним (т.1 а.с.211-213).
Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача 2, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-74 КАС України, суд прийшов до такого.
Судом встановлено, що ТОВ Астронтрансавто (старе найменування ТОВ Сєвдонстрой на підставі рішення засновника від 28.03.2019 № 15-2019), ідентифікаційний код 39732383, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Сметаніна, буд. 3, офіс 3, є юридичною особою, основний вид діяльності 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів, як платник податків перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Луганській області, Сєвєродонецьке управління, ДПІ у м. Сєвєродонецьку (м. Сєвєродонецьк), про що свідчать виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та діє на підставі затвердженого статуту, є платником податку на додану вартість (т. 1 а.с.84-106, т.2 а.с. 83-84).
На підставі договору фінансового лізингу від 21.03.2019 № 89-02044, укладеного між ТОВ Сканія Кредіт Україна та ТОВ Сєвдонстрой , додаткової угоди № 1 від 17.04.2019 до договору фінансового лізингу № 89-02044 та додаткової угоди № 2 від 28.05.2019 до договору фінансового лізингу № 89-02044 за видатковою накладною від 31.05.2019 № 3503 та актом приймання-передачі предмету лізингу від 31.05.2019, ТОВ Астронтрансавто отримало від ТОВ Сканія Кредіт Україна у фінансовий лізинг:
1) вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_1 ;
2) вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_2 ;
3) вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_3 ;
4) вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_4 ;
5) вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_5 (т.1 а.с.15-51).
31.05.2019 ТОВ Астронтрансавто уклало з ТОВ Макон ЛТД договір № 2044 оперативної оренди транспортних засобів, пунктом 1.1 якого визначено обов`язок позивача передати ТОВ Макон ЛТД транспортні засоби в оперативну оренду, перелік яких буде визначений у Специфікаціях до цього Договору (Додаток № 1). У пункті 2.1 договору від 31.05.2019 № 2044 сторони визначили, що орендар має право вносити передплату, розмір та періоди якої визначено Специфікацією, яка є невід`ємною частиною цього Договору (т. 1 а.с. 52-56).
У Специфікації № 1 до Договору оперативної оренди транспортних засобів від 31.05.2019 № 2044, яка є Додатком № 1 до вказаного договору, сторони узгодили, що вартість місячної орендної плати за 3 одиниці з ПДВ становить 360000,00 грн, а також передбачили внесення передплати за 3 одиниці з ПДВ у квітні 2020 року в сумі 1500000,00 грн (т.1 а.с.57).
Відповідно до затвердженої калькуляції розрахунку орендної плати автомобілів Scania до договору від 31.05.2019 № 2044 ( НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_9 , НОМЕР_10 ) щомісячна орендна плата за 5 одиниць автомобілів складає 360000,00 грн (т. 1 а.с.68).
31.05.2019 між позивачем та ТОВ Макон ЛТД складено акт приймання-передачі транспортних засобів в оперативну оренду до договору оперативної оренди транспортних засобів від 31.05.2019 № 2044: вантажного автомобіля-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_1 ; вантажного автомобіля-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_2 ; вантажного автомобіля-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_3 ; вантажного автомобіля-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_4 ; вантажного автомобіля-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_5 (т.1 а.с.58).
Згідно з повідомленням про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою № 20-ОПП від 03.06.2019 ТОВ Астронтрансавто повідомило ДПІ у м.Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області про такі об`єкти оподаткування: вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_1 ; вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_2 ; вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_3 ; вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_4 ; вантажний автомобіль-самоскид Scania P 440 В8Х4НZ, номер шасі НОМЕР_5 (т.1 а.с.215-217).
Квитанцією № 2 від 03.06.2019 підтверджено прийняття контролюючим органом від ТОВ Астронтрансавто повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою № 20-ОПП від 03.06.2019 (т.1 а.с.214).
У судовому засіданні представником ГУ ДПС у Луганській області визнано наявність у контролюючого органу вказаного повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою № 20-ОПП від 03 червня 2019 року.
Відповідно до договорів оренди об`єкта нерухомості від 29.12.2019 № А-5/19 та від 01.01.2020 року № А-6/20, актів приймання-передачі до договорів оренди об`єкта нерухомості від 01.01.2019 та від 01.01.2020, ТОВ Макон ЛТД орендує у ТОВ Торговий дім БМС виробниче приміщення № 6 площею 134,6 кв. м, виробниче приміщення № 4 площею 149,9 кв. м, виробниче приміщення № 7 площею 7 площею 373,8 кв. м, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 (т.1 а.с.69-78).
З метою виконання умов договору оперативної оренди транспортних засобів від 31.05.2019 № 2044, ТОВ Макон ЛТД здійснило попередню оплату (аванс) за оренду авто ТОВ Астронтрансавто (5 одиниць) 30.04.2010 в сумі 500000,00 грн, у тому числі ПДВ в сумі 83333,33 грн, що підтверджується банківськими виписками по рахунку за 30.04.2020 (т.1 а.с.63-65).
На отриману від ТОВ Макон ЛТД попередню оплату (аванс) в сумі 5000000,00 грн, ТОВ Астронтрансавто склало податкову накладну від 30.04.2020 № 19 на послуги з оренди вантажного автомобіля-самоскида Scania P 400 (5 одиниць), код послуги згідно з ДКПП - 77.12, на загальну суму коштів 500000,00 грн (т.1 а.с.139).
Згідно з поданою податковою декларацією з податку на додану вартість за квітень 2020 року та додатком 5 Розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) ТОВ Астронтрансавто задекларовані податкові зобов`язання з податку на додану вартість по операціях з ТОВ Макон ЛТД (т.2 а.с. 52-56).
Податкову накладну від 30.04.2020 № 19 ТОВ Астронтрансавто через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронної звітності засобами телекомунікаційного зв`язку 05.05.2020 направлено до ДПС України на реєстрацію, яку відповідно до квитанції прийнято, але реєстрацію зупинено із зазначенням такої підстави для зупинення: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 30.04.2020 № 19 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 77.12 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с. 79).
Судом встановлено, що ТОВ Астронтрансавто подана Таблиця даних платника податку від 13.09.2018 року № 1, яка була врахована контролюючим органом відповідно до рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків від 14.09.2018 року № 916145/39732383 (т.1 а.с. 196-197).
Однак, контролюючим органом 17.09.2018 року прийнято рішення №917562/39732383 про неврахування таблиці платника податку від 13.09.2018 року № 1 з підстав наявності в органах Державної фіскальної служби податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій (т.1 а.с. 197 зворотній бік).
21.09.2018 року ТОВ Астронтрансавто вдруге подано Таблицю даних платника податку № 1, яка не була врахована контролюючим органом відповідно до рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків від 26.09.2018 №930218/39732383 з тих підстав, що до поданої таблиці не надано пояснення щодо здійснення господарської діяльності (т.1 а.с. 198-199).
02.10.2018 року ТОВ Астронтрансавто втрете подано Таблицю даних платника податку № 1, яка не була врахована контролюючим органом відповідно до рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків від 04.10.2018 №942681/39732383 з тих підстав, що до поданої таблиці не надано пояснення щодо здійснення господарської діяльності та підприємством не надано свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (т. 1 а.с. 200-201).
ТОВ Астронтрансавто в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку направлено повідомлення від 12.05.2020 року № 5 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в якому зазначено, що письмове пояснення та копії первинних документів додаються окремими файлами. Окремими файлами до ГУ ДПС у Луганській області, Сєвєродонецьке управління, ДПІ у м. Сєвєродонецьку (м. Сєвєродонецьк) в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку надані та прийняті контролюючим органом: письмове пояснення від 12 травня 2020 року вих. № 5; договір фінансового лізингу від 21.03.2019 № 89-02044 разом з 6 додатками; додаткова угода № 1 до договору фінансового лізінгу № 89-02044; додаткова угода № 2 до договору фінансового лізінгу № 89-02044 з 2 додатками; видаткова накладна від 31.05.2019 № 3503; договір оперативної оренди від № 2044; копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів; виписка по рахунку за 30.04.2020, що що підтверджено квитанціями №№ 1, 2 (т. 1 а.с. 218-250, т.2 а.с.1).
Відповідно до протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14 травня 2020 року № 82 по ТОВ Астронтрансавто , код ЄДРПОУ 39732383, попередня назва Сєвдонстрой до поданих повідомлень по податковим накладним не надано повного пакету документів, які підтверджують реальність господарських операцій. По ТОВ Астронтрансавто не надано розрахунків (калькуляцій) щодо визначення розміру орендної плати за одиницю автотранспорту виходячи з ціни придбання, амортизаційних відрахування та строку експлуатації. Не надано документів (договорів) щодо місцезнаходження (дислокації) транспорту. Не надано актів звірки, що підтверджують право платника на складання зазначених податкових накладних. Проведеним аналізом ЄРПН встановлено невідповідність визначених договором сум внесення передплати з визначеними в договорі (специфікації) (т.1 а.с.141-142).
Комісією ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 14.05.2020 № 1565157/39732383, яким ТОВ Астронтрансавто відмовлено в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 30.04.2020 №19.
У вищевказаному рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної зазначено підстави прийняття вказаного рішення, а саме ненадання платником податку копій документів: первинних документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Додаткова інформація - не надано розрахунків (калькуляцій) щодо визначення розміру орендної плати за одиницю автотранспорту виходячи з ціни придбання, амортизаційних відрахування та строку експлуатації. Не надано документів (договорів) щодо місцезнаходження (дислокації) транспорту. Не надано актів звірки, що підтверджують право платника на складання зазначених податкових накладних. Проведеним аналізом ЄРПН встановлено невідповідність визначених договором сум внесення передплати з визначеними в договорі (специфікації) (т.1 а.с.13-14).
Позивачем до Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку подано скаргу від 22 травня 2020 року на рішення Комісії ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14 травня 2020 року № 1565157/39732383 до якої були також додані: калькуляція вартості, договори оренди нерухомого майна та банківська виписка за квітень 2020 року, що підтверджено квитанціями №№ 1, 2 (т.2 а.с.2-43).
Рішенням Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 червня 2020 року № 21992/39732383/2 скаргу ТОВ Астронтрансавто залишено без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14 травня 2020 року № 1565157/39732383 залишено без змін (т.1 а.с. 12).
Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246), Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 1165), та Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520).
Абзацами першим-третім пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно з абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (абзац другий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (абзац третій пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Абзацом п`ятим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Відповідно до абзацу дев`ятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Згідно з абзацом десятим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац тринадцятий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, абзацом першим та десятим пункту 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункти 13, 14 Порядку № 1246).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України затвердив Порядок № 1165, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з пунктом 2 Порядку № 1165 у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;
комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС;
комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС;
таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Абзацом другим пункту 5 Порядку № 1165 регламентовано, що податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, які є Додатком 3 до Порядку №1156, критерієм ризиковості здійснення операцій визначено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Пунктом 10 Порядку № 1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 Порядку № 1165 закріплено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу другого пункту 25, абзацу першого пункту 26 Порядку № 1156 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Порядок № 520 визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).
Згідно з пунктом 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Абзацом першим пункту 6 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , ;Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).
Згідно з пунктами 9, 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення. Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункти 12, 13 Порядку № 520).
Таким чином, у ГУ ДПС у Луганській області наявні повноваження на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, надання контролюючому органу відповідних повноважень є лише передумовою подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом якої у даній справі є прийняття рішення, законність та обґрунтованість якого повинна бути перевірена.
Судом встановлено, що підставою для прийняття оскарженого рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних стало ненадання розрахунків (калькуляцій) щодо визначення розміру орендної плати за одиницю автотранспорту виходячи з ціни придбання, амортизаційних відрахування та строку експлуатації, документів (договорів) щодо місцезнаходження (дислокації) транспорту, актів звірки, що підтверджують право платника на складання зазначених податкових накладних, та встановлена проведеним аналізом Єдиного реєстру податкових накладних невідповідність визначених договором сум внесення передплати з визначеними в договорі (специфікації).
З приводу ненадання цих документів, суд зазначає, що відповідно до абзацу одинадцятого статті 1, статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХIV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Ведення зазначених документів передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88.
З огляду на приписи пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України, суд дійшов висновку, що обов`язок подання податкової накладної на реєстрацію у платника податків виникає після кожного отримання коштів як попередньої оплати (аванс) незалежно від наявності інших первинних документів, що позивачем виконано шляхом подання податкової накладної від 30 квітня 2020 року № 19 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за правилом першої події.
Судом встановлено, що ТОВ Астронтрансавто надавалися до контролюючого органу первинні документи, які підтверджують та розкривають суть, внутрішню сторону господарської операції, на виконання якої складено податкову накладну від 30 квітня 2020 року № 19 за правилом першої події - отримання коштів як попередньої оплати (аванс), внаслідок чого оскаржене рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідає критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовна вимога про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обґрунтованою і такою, що підлягає задоволенню.
З огляду на викладене, підлягає задоволенню також позовна вимога про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну ТОВ Астронтрансавто від 30 квітня 2020 року № 19 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до ДПС України - 05 травня 2020 року, як похідна позовна вимога від вимоги про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Що стосується позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 червня 2020 року №21992/39732383/2 про залишення без задоволення скарги ТОВ Астронтрансавто на рішення Комісії ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14 травня 2020 року № 1565157/39732383, суд зазначає таке.
Згідно з підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України платник податків має право оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), у тому числі надану йому у паперовій або електронній формі індивідуальну податкову консультацію, яка йому надана, а також узагальнюючу податкову консультацію.
Порядок оскарження рішень контролюючих органів врегульовано приписами статті 56 Податкового кодексу України.
Відповідно до вимог пункту 56.1 статті 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
У разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня (пункт 56.2 статті 56 Податкового кодексу України).
Згідно з абзацами першим, третім пункту 56.3 статті 56 Податкового кодексу України скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку (пункт 56.10 статті 56 Податкового кодексу України).
Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Завданням адміністративного судочинства згідно з частиною першою статті 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною першою статті 5 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Таким чином, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражені права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення.
При цьому, неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану її суб`єктивних прав та обов`язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов`язку.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень є таким, що порушує права і свободи особи в тому разі, якщо, по-перше, таке рішення прийнято владним суб`єктом поза межами визначеної законом компетенції, а по-друге, оспорюване рішення є юридично значимими, тобто таким, що має безпосередній вплив на суб`єктивні права та обов`язки особи шляхом позбавлення можливості реалізувати належне цій особі право або шляхом покладення на цю особу будь-якого обов`язку.
Платниками податків до суду можуть бути оскаржені рішення, дії, бездіяльність суб`єктів владних повноважень, які порушують права, свободи та інтереси. Втім, задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті позовні вимоги, які відновлюють фактично порушені права, свободи та інтереси особи у сфері публічно-правових відносин.
Оскаржуване рішення ДПС України про результати розгляду скарги саме по собі не є юридично значимим для позивача, оскільки не має безпосередній вплив на суб`єктивні права та обов`язки позивача шляхом позбавлення його можливості реалізувати належне йому право або шляхом покладення на нього будь-якого обов`язку, не містить приписів вчинити обов`язкові дії позивачу та не створює для нього жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни чи припинення прав позивача, не порушує права свободи та інтереси позивача у сфері публічно-правових відносин, відтак безпосередньо не порушує права та інтереси позивача.
Зазначена правова позиція неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема, в постановах від 31 травня 2019 року у справі № 826/1023/16, від 11 червня 2019 року у справах №№ 826/7257/16, 826/24656/15, від 18 червня 2019 року у справі № 826/7961/16, від 24 червня 2019 року у справі № 826/11001/15, від 12 липня 2019 року у справі 813/5256/13, від 27 квітня 2020 року у справі № 360/1050/19, від 26 червня 2020 року у справі №826/15059/16, від 03 вересня 2020 року у справі № 810/5742/15, від 08 вересня 2020 року у справі № 826/24880/15.
Відповідно до частини п`ятої статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
На підставі викладеного, у задоволенні позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 червня 2020 року № 21992/39732383/2 про залишення без задоволення скарги ТОВ Астронтрансавто на рішення Комісії ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14 травня 2020 року № 1565157/39732383 належить відмовити.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. Руїз Торія проти Іспанії (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.
За встановлених в цій справі обставин та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити частково.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених вимог (частина третя статті 139 КАС України).
Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір в загальному розмірі 4204,00 грн (т.1 а.с.11, 122). Оскільки позов підлягає частковому задоволенню, на користь позивача підлягають стягненню судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2102,00 грн з ГУ ДПС у Луганській області за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 91, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Астронтрансавто до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14 травня 2020 року №1565157/39732383 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 30 квітня 2020 року № 19.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Астронтрансавто від 30 квітня 2020 року № 19 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до Державної податкової служби України - 05 травня 2020 року.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746; 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Енергетиків, 72) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Астронтрансавто (код ЄДРПОУ 39732383; 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Сметаніна, буд.3, офіс 3) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві грн 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено та підписано 28 жовтня 2020 року.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2020 |
Оприлюднено | 28.10.2020 |
Номер документу | 92473032 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні