Рішення
від 20.10.2020 по справі 380/3103/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/3103/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Кухар Н.А.

секретаря судового засідання Шавель М.М.

за участю:

представника позивача - Дроздова Д.В.

представника відповідача - Дутканич Н.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Комторг-Сервіс" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та в м. Севастополі, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними дій та зобов"язання вчинити дії ,-

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Комторг-Сервіс" (79040, вул. Городоцька, 359, м. Львів) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та в м. Севастополі (73026, пр.Ушакова,75, м. Херсон) Головного управління ДПС у Львівській області (79003, вул. Стрийська, 35, м. Львів) про визнання протиправними дій та зобов"язання вчинити дії .

18.09.20 позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог, у якій просить:

1. Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та в м. Севастополі щодо не проведення списання безнадійного податкового боргу в сумі 87 613,70 грн з плати за землю, розташовану на території ВЕЗ Крим за адресою м. Євпаторія вул. Інтернаціональна, буд. 88, нарахованого за період з 20 лютого 2014 по 31 грудня 2014 року;

2. Зобов`язати Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та в м. Севастополі списати Приватному підприємству "Комторг-Сервіс" безнадійний податковий борг в сумі 87 613,70 грн з плати за землю, розташовану на території ВЕЗ Крим за адресою м. Євпаторія вул. Інтернаціональна, буд 88, нарахованого за період з 20 лютого 2014 по 31 грудня 2014 року, внести відповідні коригування в інтегровану картку платника за неосновним місцем обліку та передати відповідну інформацію податковому органу за основним місцем обліку;

3. Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області внести в необхідні дані щодо списання податкового боргу Приватного підприємства "Комторг-Сервіс" в інтегровану картку платника за основним місцем обліку та передати відомості про відсутність заборгованості Приватного підприємства "Комторг-Сервіс" зі сплати податків і зборів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що на підставі витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 15.02.2013 № 529631, ним подано до Євпаторійської ОДПІ ГУ Міндоходів в АРК податкову декларацію з сплати за землю за 2014 рік щодо сплати земельного податку. Позивачем самостійно задекларовано до сплати земельний податок в розмірі 8767,75 грн. щомісяця на загальну суму 105213,00 грн., яку потрібно було сплачувати до 30 числа кожного місяця. За січень та лютий 2014 року ним сплачено земельний податок в сумі 8767,75 грн. З березня 2014 року сплачувати земельний податок позивач не міг через події пов`язані з тимчасовою окупацією Криму. Наявність податкового боргу, який на даний час обліковується, як несплачені податкові зобов`язання в інформаційних базах даних ДПС України, перешкоджає позивачеві здійснити припинення підприємницької діяльності на підставі рішення засновника №29/11/2017. Наміри врегулювання питання щодо списання вказаного податкового боргу не призвели до дієвих результатів, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Відповідачем - Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та в м. Севастополі надано суду відзив на позов, у якому позов не визнав, зазначив, що згідно ст. 101 ПК України передбачена можливість визнання податкового боргу безнадійним та проведення процедури його списання у зв`язку зі спливом строку давності 1095 діб. Однак, абз 12 п 12.3 ст.12 с Закону України Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII зупинено застосування до платників податків із місцезнаходженням на території ВЕЗ Крим норм статей 59,60,87-101,124,126,129 ПК України. Просить відмовити у задоволення позову.

Відповідачем - Головним управлінням ДПС у Львівській області надано суду відзив на позов, у якому позов не визнав, зазначив, що у позивача облікується податковий борг по земельному податку, тому державному реєстратору було скеровано повідомлення 27-ОПП від 03.03.18 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи. Просить відмовити у задоволення позову.

Ухвалою суду від 24.04.2020р позов залишено без руху та надано час для усунення недоліків.

Ухвалою суду від 14.05.2020р. відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 06.07.2020р. відмовлено у задоволенні клопотання про проведення судового засідання в режимі відео конференції.

Ухвалою суду від 11.08.2020р. відмовлено у задоволення заяви про забезпечення доказів.

Ухвалою суду від 27.08.2020р. відмовлено у задоволенні клопотання про залишення позовної заяви без розгляду.

Ухвалою суду від 29.09.2020р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив задоволити, представник відповідача Головного управління ДПС у Львівській області позов не визнала, просила відмовити у його задоволенні.

Представник відповідача Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та в м. Севастополі в судове засідання не з`явився, подав клопотання про розгляд справи у відсутності представника.

Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті вважає, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що 15.02.2013р. між ПП Фараон та позивачем був укладений договір купівлі-продажу нерухомого майна (а.с.172-176), відповідно до якого покупець прийняв у власність торгово-розважальний центр, що знаходиться за адресою м. Євпаторія вул. Інтернаціональна, буд 88. Об`єкт продажу розташований на земельній ділянці, яка перебуває в платному користуванні ПП Фараон відповідно до договору оренди земельної ділянки від 17.12.2007 р. строком на 49 років до 14.11.2056 р.

13.02.2014р. позивачем було складено податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік, якою визначено до сплати щомісяця земельний податок в розмірі 8767,75 грн., а всього на суму 105213,00 грн. (а.с.49-51).

Позивачем здійснено сплату податку за землю за січень та лютий 2014р. згідно квитанцій ( ас.с. 181,182).

Станом на час звернення позивача до суду з даними позовом заборгованість з податку на землю за період березень -грудень 2014р. складає 87 613,70 грн.

У зв`язку з тимчасовою окупацією АРК, офіційною датою початку якої, відповідно до ч. 2 с. 1 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України від 15 квітня 2014 року № 1207-VII є 20.02.2014р., позивач з об`єктивних причин втратив можливість використання орендованої земельної ділянки та відповідно сплачувати земельний податок, який відповідно до ст. 8 Податкового кодексу України має зараховуватись до бюджетів органів місцевого самоврядування.

Протягом 2019р. позивач неодноразово звертався до відповідачів з приводу врегулювання питання щодо списання податкового боргу з податку на землю, яке не вирішено на час звернення до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд дійшов наступних висновків.

Законом України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" № 1636-VII від 12 серпня 2014 року (надалі Закон1636 ) підпунктом 2 пункту 5 Прикінцевих положень, підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України доповнено пунктом 26 такого змісту: "На період дії Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" цей Кодекс застосовується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" № 1636-VII від 12 серпня 2014 року".

Відповідно до пункту 12.1. ст. 12 Закону 1636 початком тимчасової окупації території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя вважається дата набрання чинності Резолюцією № 68/262 Сесії Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 27 березня 2014 року про підтримку територіальної цілісності України.

Оскільки Резолюція № 68/262 має силу рекомендацій державам-членам і Раді Безпеки та не потребує ратифікації, то фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, не застосовуються з 1 березня 2014 року.

Відповідно до підпункту 11 пункту 12.3 ст. 12 Закону 1636 до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, не застосовуються починаючи з першого числа місяця, в якому набрала чинності Резолюція N 68/262 Сесії Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 27 березня 2014 року про підтримку територіальної цілісності України, фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів.

Відповідно до пункту 15.1. ст. 15 Закону 1636 будь-якій юридичній особі - резиденту України, яка змінює (змінила) своє місцезнаходження з тимчасово окупованої території на іншу територію України: а) списується податковий борг, суми розстрочених (відстрочених) грошових зобов`язань за будь-якими податками (зборами, обов`язковими платежами), що виникли з моменту тимчасової окупації.

Суд зазначає, що ніяких додаткових вимог для таких юридичних осіб, що змінили своє місцезнаходження з тимчасово окупованої території на іншу територію України, для списання сум податкового боргу, який виник з 20.02.2014 року, положення п. 15.1 ст. 15 розділу ІІ Закону 1636 не передбачають. Тобто це мало б здійснюватися в автоматичному порядку.

Отже, суд за результати розгляду справи дійшов висновку про необхідність списання податкового боргу платника, порушене право платника підлягає відновленню шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень списати податковий борг.

Відповідно до положень ст. 101 ПК України списання податкового боргу віднесено до повноважень контролюючого органу, яким в даному випадку є ГУ ДПС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та в м. Севастополі внести відповідні коригування в інтегровану картку платника за неосновним місцем обліку та передати відповідну інформацію податковому органу за основним місцем обліку таз обов`язання Головного управління ДПС у Львівській області внести в необхідні дані щодо списання податкового боргу Приватного підприємства "Комторг-Сервіс" в інтегровану картку платника за основним місцем обліку та передати відомості про відсутність заборгованості Приватного підприємства "Комторг-Сервіс" зі сплати податків і зборів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, суд зазначає, що такі до задоволення не підлягають як передчасні.

Згідно з ч.2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 КАС України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню частково.

Керуючись ст.ст. 72,77,94, 241 -246 КАС України , суд -

в и р і ш и в :

адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та в м. Севастополі щодо не проведення списання безнадійного податкового боргу Приватного підприємства "Комторг-Сервіс" в сумі 87 613,70 грн з плати за землю, розташовану на території ВЕЗ Крим за адресою м. Євпаторія вул. Інтернаціональна, буд. 88, нарахованого за період з 20 лютого 2014 по 31 грудня 2014 року.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та в м. Севастополі (73026, пр.Ушакова,75, м. Херсон) списати Приватному підприємству "Комторг-Сервіс" (79040, вул. Городоцька, 359, м. Львів) безнадійний податковий борг в сумі 87 613,70 грн з плати за землю, розташовану на території ВЕЗ Крим за адресою м. Євпаторія вул. Інтернаціональна, буд 88, нарахованого за період з 20 лютого 2014 по 31 грудня 2014 року.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення виготовлений 30.10.2020 року.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92536145
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/3103/20

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Постанова від 09.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 30.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Рішення від 20.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 27.08.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні