Рішення
від 29.10.2020 по справі 420/5708/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5708/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Токмілової Л.М.

за участі:

секретаря судового засідання - Мунтян С.І.

представника позивача - Григор`єва В.В.

представника відповідача - Шматової О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Солар Блоссом (ЄДРПОУ 32834166, місцезнаходження: 65490, Одеська обл., м.Теплодар, вул. Комунальна 34) до Теплодарської міської ради Одеської області (адреса: вул.Піонерська 7, м.Теплодар, Одеська обл. 65490, код ЄДРПОУ 25041885) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

02.07.2020 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства «Солар Блоссом» до Теплодарської міської ради Одеської області, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області про відмову наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки площею 2,1542 га кадастровий номер 5111500000:01:001:0849 для будівництва наземної сонячної електростанції потужністю до 1 МВт оформлене листом №08-01- 20/949 від 22.06.2020 року.

- зобов`язати Виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеської області надати містобудівні умови та обмежень забудови земельної ділянки площею 2,1542 га кадастровий номер 5111500000:01:001:0849 для будівництва наземної сонячної електростанції потужністю до 1 МВт.

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що 12.06.2020 року ПП Солар Блоссом подано заяву до Теплодарської міської ради Одеської області про надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки для будівництва наземної сонячної електростанції потужністю до 1 МВт. Листом від 22.06.2020 року Теплодарської міської ради Одеської області було відмовлено в наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. Відмовляючи в наданні містобудівних умов та обмежень відповідач послався на ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а саме на невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні - Генеральному плану міста Теплодар, затвердженому рішенням виконавчого комітету Теплодарської селищної ради народних депутатів № 19 від 31.03.1992 року визнаним актуальним рішенням Теплодарської міської ради Одеської області 14.03.2013 року № 349-VI. Також відмовляючи в наданні містобудівних умов та обмежень відповідач вказав на те що цільове призначення та вид використання земельної ділянки також не відповідає вимогам Генерального плану міста Теплодар. Позивач вважає, що підстави для відмови в наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у зв`язку з невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні відсутні, оскільки є затверджений земельно-господарський устрій, що підтверджується Договором оренди землі від 21.01.2015 року та витягом з Державного земельного кадастру, який є невід`ємною частиною генерального плану.

Ухвалою суду від 07.07.2020 року адміністративний позов залишено без руху.

Ухвалою суду від 27.07.2020 року відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження та призначено справу до розгляду.

11.08.2020 року (вх. №31606/20) від представника позивача надійшов відзив на адміністративний позов, в якому представник відповідача зазначає, що земельна ділянка, яка є предметом договору оренди землі від 21.01.2015 року є земельною ділянкою комунально-складської зони міста Теплодар і на ній можливе розташування гаражів-автостоянок відповідно до Генерального плану міста Теплодар, затвердженому рішенням виконавчого комітету Теплопарської селищної ради народних депутатів за №19 від 31.03.1992 року, визнаним актуальним рішенням Тепладарської міської ради Одеської області від 14.03.2013 року за №349-VI. Крім того, представник відповідача вказує на те, що згідно п.16 Договору оренди землі від 21.01.2015 року цільове призначення даної земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємства, у зв`язку з чим відповідачем правомірно відмовлено в наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

21.09.2020 року (вх. №ЕП/14974/20) від представника позивача надійшла заява про відвід судді.

Ухвалою суду від 21.09.2020 року заяву представника позивача про відвід судді залишено без розгляду.

В судовому засіданні 19 жовтня 2020 року представник позивача позовні вимоги із викладених вище підстав підтримав у повному обсязі та просив задовольнити позов.

В судовому засіданні 19 жовтня 2020 року представник відповідача позовні вимоги не визнала у повному обсязі, в задоволенні позову просила відмовити, зважаючи на правомірність та обґрунтованість оскаржуваного рішення.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Приватне підприємство Солар Блоссом користується на праві оренди земельною ділянкою площею 2,1542 га кадастровий номер 5111500000:01:001:0849 за адресою: Україна, 65490, Одеська обл., Біляївський р-н, м. Теплодар, вул. Комунальна, 34 на підставі Договору оренди землі від 21.01.2015 року.

12.06.2020 року ПП Солар Блоссом подано заяву до Теплодарської міської ради Одеської області про надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки для будівництва наземної сонячної електростанції потужністю до 1 МВт. До заяви додано: витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 32721246 від 27.01.2015 року, що посвідчує право оренди земельної ділянки; договір оренди землі від 21.01.2015 року; Свідоцтво про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 11.07.2008 року; викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000 від 01.06.2020 року; витяг з Держгеокадастру від 09.06.2020 року; містобудівний розрахунок; заява про наміри забудови; виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; протокол загальних зборів учасників; статут ПП Солар Блоссом ; наказ про призначення директора ПП Солар Блоссом .

Листом від 22.06.2020 року Теплодарської міської ради Одеської області було відмовлено в наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Пункт 8 частини 1 статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон №3038-VI) визначає, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - це документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Згідно з положеннями статті 1 Закону України від 16 листопада 1992 року № 2780-XII Про основи містобудування (далі - Закон №2780-XII) містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об`єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об`єктів містобудування, спорудження інших об`єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об`єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Статтями 17 та 18 Закону № 2780-XII передбачено, що містобудівна документація регулює планування, забудову та інше використання територій, є основою для вирішення питань раціонального використання територій, вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єктів містобудування та упорядкування територій; вирішення питань вибору, вилучення (викупу), надання у власність чи користування земель для містобудівних потреб.

За змістом статті 5 Закону № 2780-XII при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені, крім іншого, розробка містобудівної документації, проектів конкретних об`єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил; розміщення і будівництво об`єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів тощо.

Пунктом 8 частини 1 статті 1 Закону № 3038-VI визначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Враховуючи викладене, суд зазначає, що містобудівні умови та обмеження є складовою вихідних даних, отримання яких є необхідною умовою для набуття власниками земельних ділянок або землекористувачами права на забудову земельної ділянки. Містобудівні умови та обмеження є видом містобудівної документації та визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва, дотримання яких є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудівної діяльності.

Відповідно до статті 24 Закону № 3038-VI, забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Згідно пункту 1 частини 2 статті 29 Закону № 3038-VI фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

За правилами частини 4 статті 29 Закону № 3038-VI підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Відмова в наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Як вбачається з витягу державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-5114505552020 від 09.06.2020 року цільове призначення земельної ділянки: 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Вид користування - під розміщення складських приміщень.

Крім того, згідно п.16 Договору оренди землі від 21.01.2015 року цільове призначення земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємства.

Таким чином, вказана земельна ділянка не передбачає будівництво наземної сонячної електростанції потужністю до 1МВт.

Згідно показів свідка - директора ПП Солар Блоссом ОСОБА_1 , вона вважає що на земельній ділянці, яка належить приватному підприємству можливо побудувати сонячні батареї. Проте, якими саме документами підтверджується така можливість та яка категорія даної земельної ділянки свідок не може вказати. Крім того, свідок не може зазначити, які документи направлялись відповідачу разом з заявою про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Свідок ОСОБА_2 - начальник відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області зазначила, що ПП Солар Блоссом відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки з підстав невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам Генерального плану міста Теплодар. Вказана відмова надана з урахуванням документів доданих до заяви позивача.

Суд зазначає, що відповідно до Генерального плану міста Теплодар, затвердженому рішенням виконавчого комітету Теплопарської селищної ради народних депутатів за №19 від 31.03.1992 року, визнаним актуальним рішенням Тепладарської міської ради Одеської області від 14.03.2013 року за №349-VI земельна ділянка, яка є предметом договору оренди землі від 21.01.2015 року (кадастровий номер 5111500000:01:001:0849) є земельною ділянкою комунально-складської зони міста Теплодар і на ній можливе розташування гаражів-автостоянок. При цьому, Генеральний план міста Теплодар є чинним та не скасований у судовому порядку.

З наданих відповідачем викопіювань з генерального плану м. Теплодар вбачається про те, що вказана земельна ділянка кадастровий номер 5111500000:01:001:0849 знаходиться на комунально-складській території, тобто в зоні розташування гаражів та автостоянок (а.с. 135-136).

Суд звертає увагу, що ч. 4 ст. 29 Закону № 3038-VI встановлений вичерпний перелік підстав для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, зокрема відповідно до п.3 ч. 4 ст. 29 Закону № 3038-VI передбачено таку підставу для відмови як невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

У листі від 22.06.2020 року №08-01-20/949 відповідачем зазначено, що підставою відмови стало саме невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні - Генеральному плану міста Теплодар, у зв`язку з чим суд не приймає до уваги доводи позивача про необґрунтованість підстав відмови. При цьому, підстава, вказана відповідачем у відповідь на звернення позивача, відповідає вимогам Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Враховуючи викладене, суд вважає правомірною відмову відповідача в наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, оскільки наміри забудови не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

На підставі встановлених судом обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи висновок суду про відмову у задоволенні позову, правові підстави для стягнення з відповідача судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242, 245, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволені адміністративного позову Приватного підприємства Солар Блоссом (ЄДРПОУ 32834166, місцезнаходження: 65490, Одеська обл., м.Теплодар, вул. Комунальна 34) до Теплодарської міської ради Одеської області (адреса: вул.Піонерська 7, м.Теплодар, Одеська обл. 65490, код ЄДРПОУ 25041885) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.

Відповідно до ст.295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено та підписано судом 29.10.2020 року.

Суддя Токмілова Л.Н.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92536384
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5708/20

Постанова від 23.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 29.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні