Ухвала
від 27.10.2020 по справі 911/2566/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"27" жовтня 2020 р. м. Київ Справа № 911/2566/19

за кредиторською заявою Головного управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, буд 5А; код ЄДРПОУ 43141377)

у справі № 911/2566/19

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Насіння (03150, м. Київ, вул. Предславинська, буд. 34-Б; код ЄДРПОУ 30674952)

до боржника Фермерського господарства Братерське (07211, Київська обл., Іванківський р-н, с. Мусійки, вул. Центральна, буд. 145; код ЄДРПОУ 38589325)

про банкрутство

Суддя Наріжний С.Ю.

За участю секретаря Горової О.В.

За участю представників учасників у справі:

від ГУ ДПС у Київській області: Вірчак В.Г.

ВСТАНОВИВ:

у провадженні Господарського суду Київської області перебуває справа № 911/2566/19 за заявою ТОВ Торговий дім Насіння про банкрутство ФГ Братерське , провадження в якій відкрите згідно ухвали суду від 05.11.2019.

05.11.2019 Господарським судом Київської області було здійснено публікацію на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення № 64008 про відкриття провадження у справі про банкрутство ФГ Братерське .

Постановою Господарського суду Київської області від 21.01.2020 визнано банкрутом ФГ Братерське та відкрито його ліквідаційну процедуру; ліквідатором призначено арбітражного керуючого Косякевича С.О.; вирішено інші процедурні питання у справі.

21.01.2020 Господарським судом Київської області було здійснено публікацію на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення № 64467 про визнання ФГ Братерське банкрутом.

На даний час у справі триває ліквідаційна процедура.

04.09.2020 до суду надійшла заява ГУ ДПС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 18762/20) про визнання грошових вимог до Боржника у сумі 3659,00 грн.

Ухвалою суду від 07.09.2020 вказану заяву ГУ ДПС у Київській області залишено без руху та після усунення заявником недоліків кредиторської заяви ухвалою суду від 30.09.2020 розгляд кредиторської заяви призначено в судовому засіданні на 27.10.2020.

22.10.2020 до суду надійшов лист ліквідатора Банкрута від 19.10.2020 № 40-1019/688 (вх. № 22978/20) про результат розгляду вимог ГУ ДПС у Київській області.

26.10.2020 до суду надійшло клопотання ліквідатора Банкрута від 26.10.2020 № 40-1026/712 (вх. № 23233/20) про розгляд справи без участі ліквідатора у зв`язку з зайнятістю в іншому судовому процесі.

27.10.2020 в судове засідання з`явився представник заявника ГУ ДПС у Київській області, подану заяву про визнання грошових вимог до Боржника підтримав і просив задовольнити. Інші учасники у справі в судове засідання не з`явились.

Розглянувши кредиторську заяву з доданими доказами та заслухавши пояснення представника заявника судом встановлено наступне.

В заяві ГУ ДПС у Київській області просить суд визнати грошові вимоги до Боржника у сумі 3659,00 грн, з яких: 599,00 грн по основній заборгованості з ПДВ та 3060,00 грн - штрафні санкції з податку на прибуток підприємств, застосовані відповідно до податкових повідомлень-рішень від 04.09.2018, 13.11.2018 та 29.05.2019.

Згідно повідомлення ліквідатора Банкрута про результат розгляду кредиторських вимог, вимоги з ПДВ у сумі 599,00 грн визнані повністю та віднесені до 3 черги задоволення вимог кредиторів, вимоги з податку на прибуток визнані частково, у сумі 1020,00 грн, які виникли на підставі ППР від 29.05.2019, та які нараховані 15.11.2019.

Щодо вимог з податку на прибуток, які виникли на підставі ППР від 04.09.2018 та від 13.11.2018, на загальну суму 2040,00 грн, такі вимоги відхилені у зв`язку з пропуском строку позовної давності, встановленого ст. 258 ЦК України.

Відносно грошових вимог ГУ ДПС у Київській області з ПДВ в розмірі 599,00 грн судом встановлено, що вказана заборгованість виникла у зв`язку з поданням до контролюючого органу податкової декларації з ПДВ від 18.02.2018 № 9024267843 на загальну суму 2646,00 грн.

При цьому, у зв`язку з наявною у Боржника переплатою з ПДВ у сумі 2047,00 грн, сума боргу з ПДВ складає 599,00 грн.

Дослідивши подані докази судом встановлено, що вимоги заявника з ПДВ у сумі 599,00 грн є узгодженим податковим боргом, який визнається ліквідатором Банкрута повністю, отже відповідні вимоги підлягають визнанню та включенню до 3 черги задоволення вимог кредиторів.

Щодо грошових вимог заявника з податку на прибуток у сумі 3060,00 грн, судом встановлено, що вказані вимоги виникли на підставі ППР: від 04.09.2018 № 0041995301 на суму 1020,00 грн (штрафна санкція); від 13.11.2018 № 0079025305 на суму 1020,00 грн (штрафна санкція) та від 29.05.2019 № 0025735305 на суму 1020,00 грн (штрафна санкція).

Відповідні штрафні санкції застосовані до Боржника за результатом проведення податкових перевірок та у зв`язку з неподанням Боржником податкової звітності з податку на прибуток: за перше півріччя 2018 року, за 9 місяців 2018 року та річної за 2018 рік.

Згідно ч. 14.1.157. ст. 14 ПК України, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Відповідно до ч. 14.1.175. ст. 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Частиною 46.1. статті 46 ПК України визначено, що податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно ч. 54.1. ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до ч. 54.3. ст. 54 ПК України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема, згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (підпункт 54.3.3. частини 54.3. цієї статті).

Частиною 57.1. статті 57 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 57.3. ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до ч. 58.2. ст. 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Частиною 102.1 статті 102 ПК України визначено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Згідно ч. 102.4. ст. 102 ПК України, у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Відповідно до ст. 256, 258 ЦК України, позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Позовна давність в один рік застосовується, зокрема, до вимог про стягнення неустойки (штрафу, пені).

Відносно доводів ліквідатора Банкрута про пропуск заявником строку позовної давності, передбаченого ст. 258 ЦК України, за ППР від 04.09.2018 та від 13.11.2018, на загальну суму 2040,00 грн, суд зазначає наступне

Положеннями частини 1.1. статті 1 ПК України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно зі статтею 41 ПК України, органи державної податкової служби віднесено до переліку контролюючих органів, що здійснюють від імені держави функції контролю за своєчасністю і правильністю сплати суб`єктами господарювання податків і зборів, зокрема, шляхом проведення документальних невиїзних перевірок платників податків відповідно до статті 78 ПК України.

Положеннями статті 46 ПК України на платників податків покладено обов`язок з подання податкових декларацій контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі яких здійснюється нарахування (сплата) податкового зобов`язання. У разі невиконання платником податків обов`язку щодо подання податкової звітності контролюючий орган в силу частини 102.1. статті 102 ПК України має право провести податкову перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених ПК України, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.

При цьому, частиною 102.4. статті 102 ПК України законодавцем встановлено граничний строк давності для стягнення контролюючим органом податкового боргу, нарахованого платнику податків за результатами проведення його податкової перевірки та/або самостійно визначеного платником податків у податковій декларації, у 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу.

Отже, податковим законодавством передбачено спеціальний строк давності для звернення податкової інспекції до платника податків з вимогою про погашення податкового боргу, який застосовується імперативно (в силу закону), на відміну від визначеної статтею 256, 258 ЦК України позовної давності, наслідки спливу якої застосовуються лише за заявою сторони спору згідно частини 3 статті 267 ЦК України. Вказані положення ЦК України є загальними нормами відносно спеціальних положень ПК України, що визначають порядок застосування штрафних санкцій до платників податків, які прострочили сплату податкових платежів.

Виходячи з положень статей 57, 58 ПК України, грошові зобов`язання суб`єкта господарювання щодо сплати податкових платежів, визначених контролюючим органом в ході податкової перевірки, виникають з моменту отримання платником податків податкового повідомлення-рішення із зазначенням суми грошового зобов`язання, що підлягає сплаті, та граничних строків його сплати або по завершенню оскарження в адміністративних судах такого рішення з набранням сили відповідного судового рішення. При цьому, у разі визначення платником податків суми податкового зобов`язання у податковій декларації, податковий борг вважається узгодженим та підлягає оплаті платником податків протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПК України для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 06.09.2018 у справі № 903/984/16.

Як встановлено судом, за наслідком проведення камеральних податкових перевірок своєчасності подання Боржником податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми податкової зобов`язання з податку на прибуток від 03.09.2018, 12.11.2018 та 18.03.2019, у зв`язку з встановленням контролюючим органом порушення термінів подання Боржником податкової звітності з податку на прибуток, до Боржника було застосовано штрафні санкції на підставі ППР від 04.09.2018 № 0041995301, від 13.11.2018 № 0079025305 та від 29.05.2019 № 0025735305, отже контролюючим органом не було пропущено строки давності, визначені спеціальними нормами статті 102 ПК України.

Враховуючи викладене вище суд дійшов висновку про відхилення доводів ліквідатора Банкрута про пропуск ГУ ДПС у Київській області строку позовної давності згідно ст. 258 ЦК України за вимогами, що виникли на підставі ППР від 04.09.2018 № 0041995301, від 13.11.2018 № 0079025305 та від 29.05.2019 № 0025735305, на загальну суму 3060,00 грн.

Проаналізувавши подані матеріали в сукупності суд дійшов висновку про те, що заявлені вимоги з податку на прибуток на загальну суму 3060,00 грн (штрафні санкції), є обґрунтованими та документально підтвердженими, отже підлягають визнанню та включенню до 6 черги задоволення вимог кредиторів.

Поряд з викладеним вище суд зазначає, що згідно ч. 4 ст. 45 КУзПБ, для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Враховуючи, що заявлені ГУ ДПС у Київській області вимоги до Боржника є конкурсними та в той же час такими, що заявлені з пропуском встановленого строку для їх заявлення, до таких вимог застосовуються наведені положення ч. 4 ст. 45 КУзПБ.

Керуючись ст. 232-235, 255, п. 17.5. розділу ХІ ГПК України, ст. 45, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву ГУ ДПС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 18762/20) задовольнити. Визнати грошові вимоги ГУ ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377) до ФГ Братерське (код ЄДРПОУ 38589325) у сумах: 4204,00 грн - 1 черга задоволення вимог кредиторів; 599,00 грн - 3 черга задоволення вимог кредиторів; 3060,00 грн - 6 черга задоволення вимог кредиторів.

2. Копію ухвали надіслати учасникам у справі.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом десяти днів з дати складення та підписання повного тексту ухвали шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через Господарський суд Київської області.

Повний текст ухвали виготовлено і підписано 02.11.2020.

Суддя С.Ю. Наріжний

Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено03.11.2020

Судовий реєстр по справі —911/2566/19

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 11.12.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 25.09.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 06.07.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Поляков Б.М.

Ухвала від 18.05.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Поляков Б.М.

Ухвала від 27.04.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Рішення від 13.04.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 02.04.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 22.03.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 23.02.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні