ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/3358/20
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бездрабка О.І.,
при секретарі - Альошиній І.В.,
за участю:
представника позивача - Крупіци О.С.,
представника відповідача - Мартинюк Н.В.,
представників третіх осіб - Корнелюка В.В., Бєлої Є.Ю., Опаренка О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" до Дніпровської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області, треті особи: Херсонська регіональна організація Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!", Херсонська Обласна організація Політичної партії "СЛУГА НАРОДУ", Херсонська регіональна організація Політичної партії "Опозиційна платформа - за життя" про визнання протиправним та скасування рішення від 30.10.2020 р.,
встановив:
Херсонська обласна організація політичної партії "НАШ КРАЙ" (далі - позивач) звернулася з позовною заявою до Дніпровської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області (далі - відповідач), в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Дніпровської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області, оформлене протоколом від 30.10.2020 року про перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 650652;
- зобов`язати Дніпровську районну у місті Херсоні територіальну виборчу комісію Херсонської області здійснити повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці № 650652 з виборів депутатів Херсонської міської ради Херсонської області у територіальному виборчому окрузі № 1.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 30.10.2020 р. відповідачем проведено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 650652, за результатами якого визнано голосування на виборчій дільниці частково недійсним. Підставою визнання частини бюлетенів недійсними стала відсутність у правому верхньому куті виборчого бюлетеня номера виборчої дільниці. Вважає таке рішення протиправним, оскільки за змістом ст.240 ВК України наявність номеру виборчої дільниці на бюлетені не є обов`язком, а залежить від технічної можливості поліграфічного підприємства та рішення територіальної виборчої комісії і аж ніяк не може бути підставою визнання бюлетеня недійсним, враховуючі те, що усі інші реквізити бюлетеня наявні та з нього можна зробити висновок про волевиявлення виборця.
Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 31.10.2020 р. адміністративну справу № 540/3358/20 передано для розгляду судді Попову В.Ф .
Ухвалою від 31.10.2020 р. задоволено самовідвід судді Попова В.Ф. та передано справу до відділу документального забезпечення Херсонського окружного адміністративного суду для вирішення питання про повторний розподіл в порядку ст.31 КАС України.
Згідно витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 31.10.2020 р. адміністративну справу № 540/3358/20 передано для розгляду судді Бездрабку О.І.
Ухвалою від 31.10.2020 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 01.11.2020 р. о 13:00 год., відповідачу надано строк для подання до суду відзиву на позовну заяву до 01.11.2020 р. о 12:00 год.
У встановлений суддею строк відповідач відзив на позовну заяву не надав.
Ухвалою від 01.11.2020 р. залучено до участі у розгляді справи в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Херсонську регіональну організацію Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!", Херсонську Обласну організацію Політичної партії "СЛУГА НАРОДУ", Херсонську регіональну організацію Політичної партії "Опозиційна платформа - за життя".
Ухвалою від 01.11.2020 р. закрито підготовче провадження та розпочато розгляд справи по суті.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити з викладених у позовній заяві підстав.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог, вказавши на те, що за результатами розгляду скарги довіреної особи кандидата на посаду Херсонського міського голови Кирилова Ю.Є. 30.10.2020 р. проведено перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 650652, внаслідок якого визнано такими, що не підлягають врахуванню, 234 виборчих бюлетенів. Підставою для такого рішення слугувало відсутність у правому верхньому куті виборчого бюлетеня номера виборчої дільниці. Вважає такі дії ТВК правомірними та такими, що відповідають вимогам Виборчого кодексу України.
Представники третіх осіб заперечували проти задоволення позовних вимог, оскільки жодних порушень Дніпровською районною у місті Херсоні територіальною виборчою комісією Херсонської області при проведенні перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 650652 не допущено.
Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовної заяви виходячи з наступного.
15 липня 2020 року Верховна Рада України відповідно до п.30 ч.1 ст.85 Конституції України, ч.2 ст.194 Виборчого кодексу України, керуючись ч.5 ст.8 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", ст.2 Закону України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях", Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад", ст.ст.1, 3 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації", Указом Президента України від 07.02.2019 р. № 32/2019 "Про межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях", прийняла Постанову № 795-ІХ, якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених п.п.2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.
На підставі вказаної постанови Центральною виборчою комісією прийнято постанову "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р." від 08.08.2020 р. № 160, згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 р. перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.
15.09.2020 р. конференцією Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" прийнято рішення про висування кандидатів у депутати Херсонської міської ради, які зареєстровані.
25.10.2020 р. відбулись перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
За результатами розгляду скарги довіреної особи кандидата на посаду Херсонського міського голови Кирилова Ю.Є. від 26.10.2020 р., Дніпровською районною у місті Херсоні територіальною виборчою комісією Херсонської області 30.10.2020 р. проведено перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 650652 з виборів депутатів Херсонської міської ради у територіальному виборчому окрузі № 1, які відбулись 25.10.2020 р.
Згідно протоколу від 30.10.2020 р. кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією - 1617; кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничною виборчою комісією - 1095; кількість виборців, включених до списку виборців, включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) - 1654; кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування - 10; кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування - 519; кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування - 3; загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені - 522; кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню - 234; кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці - 288; кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 23; сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій - 265; кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" - 25.
Позивач вважає, що відповідачем протиправно визнано недійсними бюлетені, в яких відсутній у правому верхньому куті номер виборчої дільниці, у зв`язку з чим звернувся до суду з даною позовною заявою.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає та регулює Виборчий кодекс України від 19.12.2019 р. № 396-IX (далі - ВК України).
Згідно ч.ч.1-3 ст.32 ВК України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституції України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
До виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.
Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.
Частиною 1 статті 33 ВК України передбачено, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Відповідно до ч.4 ст.33 ВК України територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Частиною 5 статті 33 ВК України встановлено, що дільничні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних і місцевих виборів у межах відповідних виборчих дільниць.
Згідно ч.1 ст.250 ВК України підсумкове засідання дільничної виборчої комісії розпочинається після закінчення голосування виборців на виборчій дільниці і проводиться у тому самому приміщенні, де відбувалося голосування. Підсумкове засідання проводиться без перерви і закінчується після складення та підписання протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.
Зі змісту ч.2 ст.250 ВК України слідує, що підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.
Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється відкрито і прозоро виключно членами дільничної виборчої комісії. Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці проводиться у послідовності викладених положень цієї статті та у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією (ч.5 ст.250 ВК України).
Відповідно до ч.1 ст.251 ВК України дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.
Згідно ч.2 ст.251 ВК України до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих за територіальні виборчі списки кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) цифрами заносяться: 1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією; 2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничною виборчою комісією; 3) кількість виборців, включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування); 4) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування; 5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування; 7) загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені; 8) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню; 9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці; 10) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними; 11) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх організацій партій; 12) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної організації партії; 13) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку від кожної організації партії; 14) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний список від кожної організації партії, не підтримавши окремого кандидата у депутати з цього списку.
Протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому, округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці, складається дільничною виборчою комісією у чотирьох примірниках. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу (ч.3 ст.251 ВК України).
Частиною 10 статті 251 ВК України встановлено, що пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.
Згідно ч.1 ст.254 ВК України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.
Відповідно до ч.2 ст.254 ВК України засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії (ч.3 ст.254 ВК України).
Приписами ч.5 ст.254 ВК України визначено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно ч.6 ст.254 ВК України рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
Частиною 9 статті 254 ВК України передбачено, що за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Відповідно до ч.12 ст.254 ВК України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.
В силу вимог ч.13 ст.254 ВК України територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів.
З аналізу даних правових норм слідує, що територіальна виборча комісія може провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог Виборчого кодексу України під час підрахунку голосів на виборчій дільниці.
Судом встановлено, що за результатами розгляду скарги довіреної особи кандидата на посаду Херсонського міського голови Кирилова Ю.Є. від 26.10.2020 р. Дніпровською районною у місті Херсоні територіальною виборчою комісією Херсонської області 30.10.2020 р. проведено перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 650652 та складено відповідний протокол.
Сторонами не заперечується законність прийняття відповідачем рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 650652, а тому дані обставини в силу ч.1 ст.78 КАС України не підлягають доказуванню.
Спірним у справі є правомірність визнання Дніпровською районною у місті Херсоні територіальною виборчою комісією Херсонської області бюлетенів, у яких відсутній у правому верхньому куті номер виборчої дільниці, такими, що не підлягають врахуванню.
З цього приводу суд зазначає, що ст.240 ВК України встановлено загальні вимоги до виборчого бюлетеня з місцевих виборів.
Зокрема, ч.4 ст.240 ВК України передбачено, що виборчий бюлетень повинен містити назву та дату місцевих виборів, а в разі проведення повторного голосування - зазначення "повторне голосування" та дату його проведення, позначення виборчого округу, номер виборчого округу (за наявності), а також позначені місця для номера виборчої дільниці, печатки дільничної виборчої комісії. За наявності підтвердженої відповідним поліграфічним підприємством технічної можливості територіальна виборча комісія може прийняти рішення про виготовлення виборчих бюлетенів із зазначенням номерів виборчих дільниць.
В той же час згідно ч.25 ст.250 ВК України якщо зазначені на виборчому бюлетені позначення (номер) виборчого округу та/або номер виборчої дільниці не відповідають позначенню (номеру) відповідного виборчого округу та/або номеру виборчої дільниці, на якій проводиться підрахунок голосів, такі виборчі бюлетені вважаються такими, що не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.
Відповідно до ч.26 ст.250 ВК України кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, оголошується і заноситься до протоколу про підрахунок голосів виборців. Виборчі бюлетені, що не підлягають врахуванню, запаковуються. На пакеті робиться напис "Виборчі бюлетені, що не підлягають врахуванню", зазначаються назва місцевих виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.
З викладеного вбачається, що однією з вимог до виборчого бюлетеня є зазначення у ньому виборчої дільниці, а наслідком недотримання цієї вимоги є визнання бюлетеня таким, що не підлягає врахуванню при встановленні кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців.
Як вже зазначалося, під час перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 650652 відповідачем було встановлено 234 бюлетені, в яких у правому верхньому куті не було зазначено номера виборчої дільниці, внаслідок чого їх визнано такими, що не підлягають врахуванню, та занесено у відповідну графу протоколу перерахунку голосів виборців від 30.10.2020 р.
Такі дії Дніпровської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області повністю відповідають вимогам ст.ст.254, 250 ВК України.
Доводи позивача про визнання відповідачем голосування на виборчій дільниці № 650652 частково недійсними суд не бере до уваги, так як Дніпровською районною у місті Херсоні територіальною виборчою комісією Херсонської області такого рішення не приймалося.
Також відповідачем не визнавалися бюлетені недійсними з підстав не зазначення у правому верхньому куті номера виборчої дільниці. Стосовно таких бюлетенів Дніпровською районною у місті Херсоні територіальною виборчою комісією Херсонської області прийнято рішення про визнання їх такими, що не підлягають врахуванню.
Таким чином, доводи, які покладено позивачем в обґрунтування позовних вимог, щодо визнання голосування на виборчій дільниці № 650652 недійсним та про визнання виборчих бюлетенів на цій виборчій дільниці недійсними не відповідають фактичним обставинам та прийнятому Дніпровською районною у місті Херсоні територіальною виборчою комісією Херсонської області рішенню.
Приписами ч.1 ст.90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивачем не надано до суду жодних належних та допустимих доказів на підтвердження обставин, якими обґрунтовує свої позовні вимоги, а тому суд не вбачає підстав для задоволення позовної заяви Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ".
Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи, суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року складає 2102 грн.
Згідно ст.4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Цією ж нормою встановлено, що за подання до адміністративного суду юридичною особою адміністративного позову немайнового характеру судовий збір складає 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відтак, розмір судового збору за подання до адміністративного суду позову із заявленими вимогами немайнового характеру складає 2102 грн.
Враховуючи те, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем не сплачено, а за результатами розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовної заяви, то з позивача до Державного бюджету України підлягає стягненню судовий збір в розмірі 2102 грн.
Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 242-246, 250, 255, 273, 278 КАС України, суд -
вирішив :
Відмовити в задоволенні позовної заяви Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" (73003, м.Херсон, вул.Перекопська, 19, код ЄДРПОУ 39833792) до Дніпровської районної у місті Херсоні територіальної виборчої комісії Херсонської області (73036, м.Херсон, вул.Перекопська, 166, каб.122, код ЄДРПОУ 43781280), треті особи: Херсонська регіональна організація Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" (73003, м.Херсон, вул.Ярослава Мудрого, буд.12-14, код ЄДРПОУ 43576407), Херсонська Обласна організація Політичної партії "СЛУГА НАРОДУ" (73000, м.Херсон, просп.Ушакова, буд.57, офіс 302, код ЄДРПОУ 43692731), Херсонська регіональна організація Політичної партії "Опозиційна платформа - за життя" (73000, м.Херсон, просп.Ушакова, буд.2, офіс 10, код ЄДРПОУ 42162684) про визнання протиправним та скасування рішення від 30.10.2020 р.
Стягнути з Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ" (73003, м.Херсон, вул.Перекопська, 19, код ЄДРПОУ 39833792) до Державного бюджету України (УК у м Херсоні/м Херсон/22030101, код ЄДРПОУ 37959779, банк отримувач: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок: UA078999980313181206084021002, код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в дводенний строк з дня проголошення судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя О.І. Бездрабко
кат. 101030600
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2020 |
Оприлюднено | 03.11.2020 |
Номер документу | 92559564 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні