Постанова
від 25.09.2020 по справі 760/20789/20
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/8859/20

Справа №760/20789/20

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ МЕДІВЕЙ (03083, м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Пирогівський шлях, буд. 34, кв. (офіс) 11, ЄДРПОУ 41728863), паспорт серії НОМЕР_1 від 28.11.2002, виданий Дніпровським РУ ГУ МВС України в м. Києві, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , код ДРФО НОМЕР_2 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,

ВСТАНОВИВ:

23.09.2020 року до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1416/10000/20 від 20.08.2020 року, складеним відносно гр. ОСОБА_1 , з якого вбачається, що 15.02.2020 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин-Дорогуск Волинської митниці Держмитслужби, автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 , з Польщі на митну територію України ввезено медичні вироби, загальною вагою брутто 85 кг.

Переміщення вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 14.02.2020 № UA100000/2020/817844 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП від 14.02.2020 № PX82762978, СMR від 14.02.2020 № 140220/1, інвойсів від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/EX, 04/01/2020/EX, 05/01/2020/EX.

Відповідно до СMR від 14.02.2020 № 140220/1 відправником товарів виступала компанія EJKO SPZOO SK (05-870 Radonice 44A, 05-870 Blonie, Poland) за дорученням компанії GELARRY (SC) LIMITED , 152 MORRISON STREET; ЕН3 8ЕВ EDINBURGH, SCOTLAND, одержувачем - ТОВ МЕДІВЕЙ (вул. Пирогівський шлях, 34, оф. 11, 03083, м. Київ, Україна).

17.02.2020, після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, товари, а саме Виріб медичний. Прилади та інструменти що використовуються у медицині, хірургії: -арт.8100-10 Консоль шейвера. Barracuda - 1компл., в комплект входить: 8100-25 Рукоятка шейвера Barracuda зручним керуванням 1шт. 8100-30 Ножний перемикач шейвера Barracuda 1шт. VFCB-45P Лезо шейвера, Fast Cut,4,5 мм, 130 мм, одноразове 1шт. VFRB-45P Лезо шейвера, Full Radius, 4,5 мм, 130мм, одноразове 1шт. VCCB-45P Лезо шейвера, Clean Cut, 4,5 мм, 130 мм, одноразове1шт.-арт.8100-10 Консоль шейвера Barracuda -1компл. в комплект входить: 8100-25Рукоятка шейвера Barracuda з ручним керуванням 1шт. VCB-45P Лезо шейвера, CleanCut, 4,5 мм, 170 мм, одноразове 1шт.-арт.5512-10 Помпа для відсмоктування та іригації для лапароскопії -1компл. В комплект входить: 5201-63 Одноразовий набір трубок 1шт.-арт.5201-10 Універсальна іригаційна помпа 1компл. в комплект входить: 5201-62 Одноденні трубки для помпи 1шт. 5201-61 Одноразові трубки пацієнта 1шт. Виробник: Vimex Sp. z o.o. Торговельна марка: Vimex. Країна виробництва: PL , були заявлені до митного контролю та митного оформлення декларантом ТОВ Еллада-Груп ОСОБА_2 (гр. 14, 54) на митному посту Київ-західний за МД № UA100030/2020/131404.

Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 01.08.2018 № UKR-010818, укладений між компанією GELARRY (SC) LIMITED (Великобританія) та ТОВ МЕДІВЕЙ (Україна), додаток до нього від 31.01.2020 № 21, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Згідно з інвойсами від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/EX, 04/01/2020/EX, 05/01/2020/EX, виставленими компанією GELARRY (SC) LIMITED (Великобританія) для ТОВ МЕДІВЕЙ (Україна), загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів становить 30 258, 21 євро.

27.05.2020, листом за вих. № 08-20/20-02-01/11/5292, з метою перевірки законності ввезення на митну територію України медичних виробів на адресу ТОВ МІАМЕД (ЄДРПОУ 42718162), Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща.

29.07.2020 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на зазначений запит (лист Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Держмитслужби від 28.07.2020 № 20/20-02-01/7.8/1697).

Митні органи Польщі разом з відповіддю надали роздруківки із митної системи транзиту та експорту, які свідчать про те, що по книжці МДП № PX82762978 транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 в Україну було відправлене медичне обладнання загальною вагою брутто 466 кг.

Із документів, наданих митними органами Польщі (експортна митна декларація від 14.02.2020 № 20PL445010E0222383) ідентифіковано товари, оформлені Київською митницею Держмитслужби за електронною митною декларацією від 17.02.2020 № UA100030/2020/131404.

Товари ідентифіковано за найменуванням, кількістю, вагою брутто (85 кг), виробником та за номерами інвойсів. Однак, відповідно до експортної МД № 20PL445010E0222383 вартість товарів становить 15 255, 70 євро, а згідно з інвойсами від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/EX, 04/01/2020/EX, 05/01/2020/EX, поданими до Київської митниці Держмитслужби - 30 258,21 євро.

Відповідно до вказаної експортної декларації відправником товарів виступала компанія VIMEX SP. Z O.O. (TURUNSKA 27 44-122 GLIWICE, Польща), одержувачем - LLC MEDIVEI (PYROHIVSKYI SHLIAKH 34 OFFICE 11 03083 KYIV, UA)/ ТОВ МЕДІВЕЙ (вул. Пирогівський шлях, 34, офіс 11, 03083, м. Київ, Україна).

Тобто, в результаті вивчення експортних документів, отриманих від митних органів Республіки Польща, і документів митного оформлення товарів, заявлених за МД від 17.02.2020 № UA100030/2020/131404, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування товарів, їх виробника, кількості, ваги, але не співпадають відомості щодо відправника та вартості товарів.

Відповідно до облікової картки суб`єкта ЗЕД № 125/2018/193 керівником ТОВ МЕДІВЕЙ (код ЄДРПОУ 41728863) є ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівник підприємства ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Отже, на думку митного органу, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні пояснив, що гр. ОСОБА_1 порушила митні правила, у зв`язку з чим щодо неї складено протокол про порушення митних правил №1416/10000/20 за ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності в судовому засіданні подав клопотання про направлення матеріалів справи на додаткову перевірку.

Вивчивши адміністративний матеріал, прихожу до висновку, що він підлягає поверненню до Київської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України та ст. 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

При цьому, згідно зі ст. 489 МК України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Суд першої інстанції розглядає обставини вчиненого правопорушення в межах, що викладені в протоколі про адміністративне правопорушення.

Як вказують приписи ст. 494 МК України (ст. 256 КУпАП), протокол про порушення митних правил повинен містити зокрема дані про місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил та необхідні для вирішення справи відомості.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис.

Якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз`яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу (ст. 268 КУпАП).

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, одержати примірник протоколу до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митниці адресою (місце проживання або фактичного перебування). Протокол вважається врученим навіть у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею адресою або місце проживання чи фактичного перебування, назване нею, є недостовірним.

Дані вимоги закону посадовою особою уповноваженою на складання протоколу про порушення митних правил дотримані не були.

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, даний протокол був складений митними органами за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 у відповідних розділах протоколу відсутні відповідні підписи про те, чи була вона ознайомлена із протоколом, чи були роз`яснені належні їй права, чи отримала вона копію протоколу.

За відсутності підпису особи, що притягується до адміністративної відповідальності у відповідній графі протоколу відсутня примітка із засвідченням свідків, які б свідчили про його відмову вчинити такий підпис.

Крім того, протоколом №1416/10000/20 від 20.08.2020 року зроблено висновок про те, що при поданні документів для митного оформлення товарів було надано документи, які містять неправдиві відомості, що призвело до заниження митної вартості імпортованого товару, що містить ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Проте варто зазначити, що Київською митницею Держмитниці не надано переклад документів, а саме: NOTA TRANZYTOWA NCTS TIR РХ82762978; POLNOTA EUROPEJSKA (2020.02.14); MANIFESTE DE MARCHANDISES (Carnet TIR PAGE 4); CMR 140220/1.

Тобто, документи, які стали підставою для складання протоколу про порушення митних правил та якими представник митного органу обґрунтовує законність складеного протоколу про порушення митних правил, викладені іноземною мовою без відповідного перекладу в повному обсязі, а лише частково на розсуд митниці.

Однак, відсутність перекладу важливих для вирішення справи документів, позбавляє суд можливості здійснити їх оцінку на предмет належності та допустимості, як доказів на підтвердження винуватості ОСОБА_1 .

Вказане фактично призводить до того, що судом досліджуватиметься лише сам протокол про порушення митних правил № 1416/10000/20 без фактичного дослідження наявних доказів та надання їм належної правової оцінки, що матиме негативний вплив на особу, яка притягається до відповідальності.

Відсутність вищевказаних обставин, а саме неналежне оформлення протоколу про порушення митних правил, позбавляє можливості розглянути справу та прийняти законне і обґрунтоване рішення.

Відповідно до ч. 2 ст. 527 Митного кодексу України у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб`єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

За таких обставин матеріали справи відносно ОСОБА_1 підлягають поверненню до Київської митниці Держмитслужби для приведення змісту протоколу та доданих до нього документів відповідно до вимог чинного законодавства.

На підставі вищевикладеного, прихожу до висновку про направлення матеріалів за вказаним протоколом до Київської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки.

Керуючись ст. 294 КУпАП та ст. 529 МК України -

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали справи за протоколом про порушення митних правил №1416/10000/20 від 20.08.2020 року складеного відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч. 1 ст. 483 МК України повернути до Київської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки 1 місяць, з моменту отримання справи Київською митницею Держмитслужби.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня її постановлення.

Суддя

Дата ухвалення рішення25.09.2020
Оприлюднено03.11.2020
Номер документу92570201
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/20789/20

Постанова від 17.05.2021

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Олійник Василь Іванович

Постанова від 05.02.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

Постанова від 25.09.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні