Постанова
від 17.05.2021 по справі 760/20789/20
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 760/20789/20 Головуючий в суді І інстанції Оксюта Т.Г.

Провадження № 33/824/1565 /20 21 Головуючий - Олійник В.І.

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 травня 2021 року м. Київ

Суддя Київського апеляційного суду Олійник В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу про порушення митних правил за апеляційною скаргою Київської митниці Держмитслужби на постанову Солом`янського районного суду м.Києва від 05 лютого 2021 року, -

в с т а н о в и в :

Постановою судді Солом`янського районного суду м.Києва від 05 лютого 2021 року провадження по справі про порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої за адресою:

АДРЕСА_1 закрито за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Згідно з постановою суду, відповідно до протоколу про порушення митних правил №1416/10000/20 від 20.08.2020 року, складеного відносно ОСОБА_1 , з нього вбачається, що 15.02.2020 року через митний кордон України - міжнародний пункт пропуску Ягодин-Дорогуск Волинської митниці Держмитслужби автомобільним транспортним засобом з (номерний знак НОМЕР_1 ) з Польщі на митну територію України ввезено медичні вироби загальною вагою брутто 85 кг.

Переміщення вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 14.02.2020 року №UA100000/2020/817844 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП від 14.02.2020 року №PX82762978, СMR від 14.02.2020 року №140220/1, інвойсів від 31.01.2020 року №№ 03/01/2020/EX, 04/01/2020/EX, 05/01/2020/EX.

Відповідно до СMR від 14.02.2020 №140220/1 відправником товарів виступала компанія EJKO SPZOO SK (05-870 Radonice 44A, 05-870 Blonie, Poland) за дорученням компанії GELARRY (SC) LIMITED , 152 MORRISON STREET; ЕН3 8ЕВ EDINBURGH, SCOTLAND, одержувачем - ТОВ МЕДІВЕЙ (вул. Пирогівський шлях, 34, оф. 11, 03083, м. Київ, Україна).

17.02.2020 року після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби товари, а саме, Виріб медичний. Прилади та інструменти що використовуються у медицині, хірургії: -арт.8100-10 Консоль шейвера. Barracuda - 1компл., в комплект входить: 8100-25 Рукоятка шейвера Barracuda зручним керуванням 1шт. 8100-30 Ножний перемикач шейвера Barracuda 1шт. VFCB-45P Лезо шейвера, Fast Cut,4,5 мм, 130 мм, одноразове 1шт. VFRB-45P Лезо шейвера, Full Radius, 4,5 мм, 130мм, одноразове 1шт. VCCB-45P Лезо шейвера, Clean Cut, 4,5 мм, 130 мм, одноразове1шт.-арт.8100-10 Консоль шейвера Barracuda -1компл. в комплект входить: 8100-25Рукоятка шейвера Barracuda з ручним керуванням 1шт. VCB-45P Лезо шейвера, CleanCut, 4,5 мм, 170 мм, одноразове 1шт.-арт.5512-10 Помпа для відсмоктування та іригації для лапароскопії -1компл. В комплект входить: 5201-63 Одноразовий набір трубок 1шт.-арт.5201-10 Універсальна іригаційна помпа 1компл. в комплект входить: 5201-62 Одноденні трубки для помпи 1шт. 5201-61 Одноразові трубки пацієнта 1шт. Виробник: Vimex Sp. z o.o. Торговельна марка: Vimex. Країна виробництва: PL , були заявлені до митного контролю та митного оформлення декларантом ТОВ Еллада-Груп ОСОБА_2 (гр. 14, 54) на митному посту Київ-західний за МД №UA100030/2020/131404.

Разом з вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 01.08.2018 №UKR-010818, укладений між компанією GELARRY (SC) LIMITED (Великобританія) та ТОВ МЕДІВЕЙ (Україна), додаток до нього від 31.01.2020 року №21, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр.44 МД.

Згідно з інвойсами від 31.01.2020 року №№ 03/01/2020/EX, 04/01/2020/EX, 05/01/2020/EX, виставленими компанією GELARRY (SC) LIMITED (Великобританія) для ТОВ МЕДІВЕЙ (Україна), загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів становить 30 258, 21 євро.

27.05.2020 року листом за вихідним №08-20/20-02-01/11/5292 з метою перевірки законності ввезення на митну територію України медичних виробів на адресу ТОВ МІАМЕД (ЄДРПОУ 42718162), Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща.

29.07.2020 року до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на зазначений запит (лист Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Держмитслужби від 28.07.2020 року №20/20-02-01/7.8/1697).

Митні органи Польщі разом з відповіддю надали роздруківки з митної системи транзиту та експорту, які свідчать про те, що по книжці МДП №PX82762978 транспортним засобом з (номерний знак НОМЕР_1 ) в Україну було відправлене медичне обладнання загальною вагою брутто 466 кг.

Як вбачається з документів, наданих митними органами Польщі (експортна митна декларація від 14.02.2020 року №20PL445010E0222383) ідентифіковано товари, оформлені Київською митницею Держмитслужби за електронною митною декларацією від 17.02.2020 року №UA100030/2020/131404.

Товари ідентифіковано за найменуванням, кількістю, вагою брутто (85 кг), виробником та за номерами інвойсів. Однак, відповідно до експортної МД

№ 20PL445010E0222383 вартість товарів становить 15 255, 70 євро, а згідно з інвойсами від 31.01.2020 року №№03/01/2020/EX, 04/01/2020/EX, 05/01/2020/EX, поданими до Київської митниці Держмитслужби - 30 258,21 євро.

Відповідно до вказаної експортної декларації відправником товарів виступала компанія VIMEX SP. Z O.O. (TURUNSKA 27 44-122 GLIWICE, Польща), одержувачем - LLC MEDIVEI (PYROHIVSKYI SHLIAKH 34 OFFICE 11 03083 KYIV, UA)/ТОВ МЕДІВЕЙ (вул. Пирогівський шлях, 34, офіс 11, 03083, м. Київ, Україна).

Отже, в результаті вивчення експортних документів, отриманих від митних органів Республіки Польща, і документів митного оформлення товарів, заявлених за МД від 17.02.2020 року №UA100030/2020/131404, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування товарів, їх виробника, кількості, ваги, але не співпадають відомості щодо відправника та вартості товарів.

За обліковою карткою суб`єкта ЗЕД №125/2018/193 керівником ТОВ МЕДІВЕЙ (код ЄДРПОУ 41728863) є ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Отже, на думку митного органу, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Постановою Солом`янського районного суду м.Києва від 05 лютого 2021 року провадження у справі щодо ОСОБА_1 закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України .

В обґрунтуванні суд послався на те, що в даному випадку відсутній умисел на вчинення правопорушення, передбаченого ст.483 Митного кодексу України, тому відсутня суб`єктивна сторона вчинення даного правопорушення, що зумовлює відсутність правових підстав для притягнення ОСОБА_1 як керівника ТОВ Медівей , до відповідальності за статтею 483 Митного кодексу України.

Не погоджуючись з постановою суду, в апеляційній скарзі представник Київської митниці просить постанову скасувати та прийняти нову, якою визнати винною ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України та накласти на неї адміністративне стягнення відповідно до санкції ч.1 ст. 483 МК України.

Зазначає, що в результаті вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари медичні вироби: прилади та інструменти що використовуються у медицині,хірургії в комплектах , вагою брутто 85 кг, нетто - 36 кг та вартістю 15 255, 70 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (15.02.2020 року 1 EUR - 26,5872 грн.) складає 405 606 грн. 35 коп., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Вислухавши пояснення представника митного органу, який підтримав апеляційну скаргу і просив її задовольнити, вивчивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд доходить висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно зі ст.487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Вивченням матеріалів справи встановлено, що суд першої інстанції дійшов до помилкового висновку щодо закриття провадження щодо ОСОБА_1 у зв`язку із відсутністю у її діях складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до CMR від 14.02.2020 №140220/1 відправником товарів виступала компанія EJKO SPZOO SK (05-870 Radonice 44А, 05-870 Blonie, Poland) за дорученням компанії GELARRY (SC) LIMITED , 152 MORRISON STREET; ^ЕНЗ 8ЕВ EDINBURGH, SCOTLAND, одержувачем - TOB МЕДІВЕЙ (вул. Пирогівський шлях, 34, оф. 11, 03083, м. Київ, Україна).

17 лютого 2020 року після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, товари, а саме Виріб медичний. Прилади та інструменти що використовуються у медицині, хірургії: -арт.8100-10 Консоль шейвера. Barracuda - Ікомпл., в комплект входить: 8100-25 Рукоятка шейвера Barracuda зручним керуванням 1шт. 8100-30 Ножний перемикач шейвера Barracuda 1шт. VFCB-45P Лезо шейвера, Fast Cut,4,5 мм, 130 мм, одноразове 1шт. VFRB-45P Лезо шейвера, Full Radius, 4,5 мм, 130мм, одноразове 1шт. VCCB-45P Лезо шейвера, Clean Cut, 4,5 мм, 130 мм, одноразовеІшт.-арт.8100-10 Консоль шейвера Barracuda -Ікомпл. в комплект входить: 8100-25Рукоятка шейвера Barracuda з ручним керуванням 1шт. VCB-45P Лезо шейвера, CleanCut, 4,5 мм, 170 мм, одноразове 1шт.-арт.5512-10 Помпа для відсмоктування та іригації для лапароскопії - Ікомпл. В комплект входить: 5201-63 Одноразовий набір трубок 1шт.-арт.5201-10 Універсальна іригаційна помпа Ікомпл. в комплект входить: 5201-620дноденні трубки для помпи 1шт. 5201-61 Одноразові трубки пацієнта 1шт. Виробник: Vimex Sp. z о.о. Торговельна марка: Vimex. Країна виробництва: PL , були заявлені до митного контролю та митного оформлення декларантом ТОВ Еллада-Груп ОСОБА_2 (гр. 14, 54) на митному посту Київ-західний за МД №UA100030/2020/131404.

Разом з вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 01.08.2018 №UKR-010818, укладений між компанією GELARRY (SC) LIMITED (Великобританія) та TOB МЕДІВЕЙ (Україна), додаток до нього від 31.01.2020 року №21, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Згідно з інвойсами від 31.01.2020 №№03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ, виставленими компанією GELARRY (SC) LIMITED (Великобританія) для TOB МЕДІВЕЙ (Україна), загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів становить 30 258, 21 євро.

27 травня 2020 року листом за вихідним №08-20/20-02-01/11/5292 з метою перевірки законності ввезення на митну територію України медичних виробів на адресу ТОВ МІАМЕД (СДРПОУ 42718162) Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща.

27 травня 2020 року та 29.07.2020 року до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на зазначений запит (лист Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Держмитслужби від 28.07.2020 року за № 20/20-02-01/7.8/1697).

Митні органи Польщі разом з відповіддю надали роздруківки з митної системи транзиту та експорту, які свідчать про те, що по книжці МДП №РХ82762978 транспортним засобом з (номерний знак НОМЕР_2 ) в Україну було відправлене медичне обладнання загальною вагою брутто 466 кг.

Із документів, наданих митними органами Польщі (експортна митна декларація від 14.02.2020 № 20PL445010E0222383) ідентифіковано товари, оформлені Київською митницею Держмитслужби за електронною митною декларацією від 17.02.2020 року №UA100030/2020/131404.

Товари ідентифіковано за найменуванням, кількістю, вагою брутто (85 кг), виробником та за номерами інвойсів.

Проте, відповідно до експортної МД №20PL445010E0222383 вартість товарів становить 15 255, 70 євро, а згідно з інвойсами від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ, поданими до Київської митниці Держмитслужби - 30 258,21 євро.

Згідно із зазначеної експортної декларації відправником товарів виступала компанія VIMEX SP. Z О.О. (TURUNSKA 27 44-122 GLIWICE, Польща), одержувачем - LLC MEDIVEI (PYROHIVSKYI SHLIAKH 34 OFFICE 11 03083 KYIV, UA)/ TOB МЕДІВЕЙ (вул. Пирогівський шлях, 34, офіс 11, 03083, м. Київ, Україна).

Отже, в результаті вивчення експортних документів, отриманих від митних органів Республіки Польща, і документів митного оформлення товарів, заявлених за МД від 17.02.2020 №UA100030/2020/131404, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування товарів, їх виробника, кількості, ваги, але не співпадають відомості щодо відправника та вартості товарів.

Пунктом 1 частини четвертої ст.335 Митного кодексу України встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України надаються такі документи та/або відомості, у числі засобами інформаційних технологій:

а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація);

б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України;... .

Згідно з п.6 Постанови від 03.06.2005 року №8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів .

При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови:

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .

За результатами розгляду справи Солом`янським районним судом міста Києва 25.09.2020 року була винесена постанова, відповідно до якої матеріали справи потребують додаткової перевірки, а саме перекладу документів, які містяться в матеріалах справи.

Вимоги суду виконано. В ході додаткової перевірки досліджено матеріали справи. До матеріалів справи долучено переклад книжки МДП від 25.02.20 та копії CMR від 14.02.2020 року.

Відповідно до ч.3 ст.503 МК України перекладачем може виступати посадова особа митного органу.

Отже, в результаті вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари медичні вироби: прилади та інструменти що використовуються у медицині, хірургії в комплектах , вагою брутто 85 кг, нетто - 36 кг та вартістю 15 255, 70 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (15.02.2020) (1 EUR - 26,5872 грн.) складає 405 606, 35 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

За ч.2 ст.459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-ти річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до облікової картки суб`єкта ЗЕД №125/2018/193 керівником ТОВ МЕДІВЕЙ (код ЄДРПОУ 41728863) є ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівник підприємства ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Відповідно до інформації, наявної в базах даних Держмитслужби, в реєстрі порушників митних правил, підприємство ТОВ МЕДІВЕЙ (код ЄДРПОУ 41728863) та ОСОБА_1 протягом року не притягувались до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.483 або ст.482 Митного кодексу України.

Отже, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вина ОСОБА_1 була доведена в ході провадження в справі та в наявних матеріалах справи.

Щодо підстав закриття провадження у справі за відсутності складу правопорушення, то справа про порушення митних правил №1416/10000/20 була порушена відносно ОСОБА_1 , якою вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Положеннями Митного кодексу України закріплений обов`язок громадян надавати для митного контролю і оформлення товар та документи на нього з достовірною та правдивою інформацією (ст.266 МК України).

Таким чином, вона є суб`єктом адміністративної відповідальності.

Посадовими особами митного органу здійснено повне, всебічне, та об'єктивне дослідження обставини справи, а також з належним врахування характеру вчиненого правопорушення та ступеню вини правопорушника.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Так, відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил, як це передбачено ч.2 ст.459 МК України, можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

За диспозицією ст.483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Згідно з п.6 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил №8 від 03 червня 2005 року, підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів тощо. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Відповідно до вимог ч.1 ст.266 МК України декларант зобов`язаний, серед іншого: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

В даному випадку саме керівник товариства несе повну відповідальність за правильність поданих документів, відсутні також і будь-які дані у матеріалах справи про те, що після встановлення невідповідності накладних, керівником були вчинені будь-які дії, спрямовані на встановлення обставин невідповідності документів.

Крім того, суд апеляційної інстанції враховує те, що санкція ч.1 ст.483 МК України передбачає, накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до пояснень представника митниці, товари - безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались, відповідно до митної декларації, товар відправлено.

Згідно з п.20 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил у разі, коли неможливо виконати постанову суду про конфіскацію товарів, що є безпосередніми предметами порушення митних правил (у тому числі транспортного засобу), або предметів зі спеціально виготовленими сховищами (тайниками), використаних для приховування товарів від митного контролю, або транспортного засобу, що використовувався для переміщення предметів порушення митних правил через митний кордон України, з правопорушників стягується вартість зазначених товарів, предметів і транспортних засобів шляхом зміни способу і порядку виконання рішення.

За статтею 541 Митного кодексу України Виконання постанови суду (судді) про конфіскацію :

1. Постанова суду (судді) про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил у частині конфіскації виконується державним виконавцем в установленому законом порядку.

2. У разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.

3. Витрати органу доходів і зборів, пов`язані із зберіганням товарів, транспортних засобів, щодо яких прийнято постанову про конфіскацію, до моменту винесення такої постанови повинні бути відшкодовані особою, яка вчинила порушення митних правил. Порядок відшкодування зазначених витрат встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Розмір суми, що підлягає відшкодуванню, розраховується в порядку, передбаченому законодавством України для визначення собівартості платних послуг.

Відповідно до статті 461 Митного кодексу України Види адміністративних стягнень за порушення митних правил за порушення митних правил можуть бути накладені такі адміністративні стягнення:

1) попередження;

2) штраф;

3) конфіскація товарів, транспортних засобів комерційного призначення - безпосередніх предметів порушення митних правил, товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю (крім транспортних засобів комерційного призначення, які використовуються виключно для перевезення пасажирів і товарів через митний кордон України за визначеними маршрутами та рейсами, що здійснюються відповідно до розкладу руху на підставі міжнародних договорів, укладених відповідно до закону), а також транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України поза місцем розташування митного органу.

Враховуючи викладені обставини, а також те, що при апеляційному перегляді встановлено, що постанова місцевого суду не відповідає фактичним обставинам справи, то апеляційний суд доходить висновку, що постанова Солом`янського районного суду міста Києва від 05 лютого 2021 року підлягає скасуванню, а апеляційна скарга-задоволенню.

Слід визнати ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ) винною у порушенні митних правил за ч.1 ст.483 Митного кодексу України, застосувавши до неї стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 405 606 грн. 35 коп., з конфіскацією цих товарів , зі стягненням відповідно до статтей 541, ч.3 ст.461 Митного кодексу України її вартості в сумі 405 606 грн. 35 коп., а всього - 811 212 грн. 70 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 454 гривні.

Керуючись положеннями статті 294 КУпАП та ст.. 458, 483 Митного кодексу України, Київський апеляційний суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Київської митниці Держмитслужби задовольнити.

Постанову Солом`янського районного суду м.Києва від 05 лютого 2021 року - скасувати.

Визнати ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ) винною у порушенні митних правил за ч.1 ст.483 Митного кодексу України, застосувавши до неї стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 405 606 грн. 35 коп. з коп., з конфіскацією цих товарів, зі стягненням відповідно до статтей 541, ч.3 ст.461 Митного кодексу України її вартості в сумі 405 606 грн. 35 коп., а всього - 811 212 грн. 70 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 454 гривні.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя Київського

апеляційного суду В.І. Олійник

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2021
Оприлюднено24.05.2021
Номер документу97063684
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/20789/20

Постанова від 17.05.2021

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Олійник Василь Іванович

Постанова від 05.02.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

Постанова від 25.09.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні