Провадження №3/760/2438/21
Справа №760/20789/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 лютого 2021 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ МЕДІВЕЙ (03083, м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Пирогівський шлях, буд. 34, кв. (офіс) 11, ЄДРПОУ 41728863), паспорт серії НОМЕР_1 від 28.11.2002, виданий Дніпровським РУ ГУ МВС України в м. Києві, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , код ДРФО НОМЕР_2 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,
ВСТАНОВИВ:
04.02.2021 року до Солом`янського районного суду м. Києва після додаткової перевірки від Київської митниці Держмитслужби надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1416/10000/20 від 20.08.2020 року, складеним відносно гр. ОСОБА_1 , з якого вбачається, що 15.02.2020 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин-Дорогуск Волинської митниці Держмитслужби, автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 , з Польщі на митну територію України ввезено медичні вироби, загальною вагою брутто 85 кг.
Переміщення вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 14.02.2020 № UA100000/2020/817844 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП від 14.02.2020 № PX82762978, СMR від 14.02.2020 № 140220/1, інвойсів від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/EX, 04/01/2020/EX, 05/01/2020/EX.
Відповідно до СMR від 14.02.2020 № 140220/1 відправником товарів виступала компанія EJKO SPZOO SK (05-870 Radonice 44A, 05-870 Blonie, Poland) за дорученням компанії GELARRY (SC) LIMITED , 152 MORRISON STREET; ЕН3 8ЕВ EDINBURGH, SCOTLAND, одержувачем - ТОВ МЕДІВЕЙ (вул. Пирогівський шлях, 34, оф. 11, 03083, м. Київ, Україна).
17.02.2020, після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, товари, а саме Виріб медичний. Прилади та інструменти що використовуються у медицині, хірургії: -арт.8100-10 Консоль шейвера. Barracuda - 1компл., в комплект входить: 8100-25 Рукоятка шейвера Barracuda зручним керуванням 1шт. 8100-30 Ножний перемикач шейвера Barracuda 1шт. VFCB-45P Лезо шейвера, Fast Cut,4,5 мм, 130 мм, одноразове 1шт. VFRB-45P Лезо шейвера, Full Radius, 4,5 мм, 130мм, одноразове 1шт. VCCB-45P Лезо шейвера, Clean Cut, 4,5 мм, 130 мм, одноразове1шт.-арт.8100-10 Консоль шейвера Barracuda -1компл. в комплект входить: 8100-25Рукоятка шейвера Barracuda з ручним керуванням 1шт. VCB-45P Лезо шейвера, CleanCut, 4,5 мм, 170 мм, одноразове 1шт.-арт.5512-10 Помпа для відсмоктування та іригації для лапароскопії -1компл. В комплект входить: 5201-63 Одноразовий набір трубок 1шт.-арт.5201-10 Універсальна іригаційна помпа 1компл. в комплект входить: 5201-62 Одноденні трубки для помпи 1шт. 5201-61 Одноразові трубки пацієнта 1шт. Виробник: Vimex Sp. z o.o. Торговельна марка: Vimex. Країна виробництва: PL , були заявлені до митного контролю та митного оформлення декларантом ТОВ Еллада-Груп ОСОБА_2 (гр. 14, 54) на митному посту Київ-західний за МД № UA100030/2020/131404.
Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 01.08.2018 № UKR-010818, укладений між компанією GELARRY (SC) LIMITED (Великобританія) та ТОВ МЕДІВЕЙ (Україна), додаток до нього від 31.01.2020 № 21, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Згідно з інвойсами від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/EX, 04/01/2020/EX, 05/01/2020/EX, виставленими компанією GELARRY (SC) LIMITED (Великобританія) для ТОВ МЕДІВЕЙ (Україна), загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів становить 30 258, 21 євро.
27.05.2020, листом за вих. № 08-20/20-02-01/11/5292, з метою перевірки законності ввезення на митну територію України медичних виробів на адресу ТОВ МІАМЕД (ЄДРПОУ 42718162), Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща.
29.07.2020 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на зазначений запит (лист Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Держмитслужби від 28.07.2020 № 20/20-02-01/7.8/1697).
Митні органи Польщі разом з відповіддю надали роздруківки із митної системи транзиту та експорту, які свідчать про те, що по книжці МДП № PX82762978 транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 в Україну було відправлене медичне обладнання загальною вагою брутто 466 кг.
Із документів, наданих митними органами Польщі (експортна митна декларація від 14.02.2020 № 20PL445010E0222383) ідентифіковано товари, оформлені Київською митницею Держмитслужби за електронною митною декларацією від 17.02.2020 № UA100030/2020/131404.
Товари ідентифіковано за найменуванням, кількістю, вагою брутто (85 кг), виробником та за номерами інвойсів. Однак, відповідно до експортної МД № 20PL445010E0222383 вартість товарів становить 15 255, 70 євро, а згідно з інвойсами від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/EX, 04/01/2020/EX, 05/01/2020/EX, поданими до Київської митниці Держмитслужби - 30 258,21 євро.
Відповідно до вказаної експортної декларації відправником товарів виступала компанія VIMEX SP. Z O.O. (TURUNSKA 27 44-122 GLIWICE, Польща), одержувачем - LLC MEDIVEI (PYROHIVSKYI SHLIAKH 34 OFFICE 11 03083 KYIV, UA)/ ТОВ МЕДІВЕЙ (вул. Пирогівський шлях, 34, офіс 11, 03083, м. Київ, Україна).
Тобто, в результаті вивчення експортних документів, отриманих від митних органів Республіки Польща, і документів митного оформлення товарів, заявлених за МД від 17.02.2020 № UA100030/2020/131404, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування товарів, їх виробника, кількості, ваги, але не співпадають відомості щодо відправника та вартості товарів.
Відповідно до облікової картки суб`єкта ЗЕД № 125/2018/193 керівником ТОВ МЕДІВЕЙ (код ЄДРПОУ 41728863) є ОСОБА_1 .
Перебуваючи на посаді керівник підприємства ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Отже, на думку митного органу, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Представник Київської митниці Держмитслужби в судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил складений відносно ОСОБА_1 .
Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності в судовому засіданні пояснив, що у протоколі зроблено висновок про те, що при поданні документів для митного оформлення товарів було надано документи, які містять неправдиві відомості, що призвело до заниження митної вартості імпортованого товару.
Вказаний висновок зроблено внаслідок співставлення даних про товар, які містяться в документах, наданих митною адміністрацією Республіки Польща та документах, які подавались в складі митної декларації від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844 для митного оформлення товару.
Разом з тим дане співставлення є некоректним, оскільки висновки контролюючого органу, які були викладені в протоколі базуються на господарських операціях та документах, які не мають відношення до взаємовідносин GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія) з ТОВ Медівей (Україна).
Контролюючим органом під час проведення перевірки було взято до уваги отриману від митних органів Республіки Польща відповідь разом з доданою експортною митною декларацією від 14.02.2020 № 20PL445010E0222383, відповідно до якої загальна вартість тих же товарів становить 15 255,70 євро (EUR).
Відповідно до експортної митної декларації від 14.02.2020 № 20PL445010E0222383 компанія VIMEX SP. Z O.O . (Польща ) є відправником товару Вироби медичні , а ТОВ Медівей є вантажоотримувачем вказаного товару. Вартість товару 15 255,70 євро (EUR).
Разом з тим, контролюючим органом було залишено поза увагою, що відповідно до вказаної митної декларації ТОВ Медівей не є покупцем даного товару, а відтак даний суб`єкт не має жодного відношення до господарської операції, яка стала підставою для оформлення вказаної експортної митної декларації.
Відповідно до інвойсів №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ від 31.01.2020, які були надані митному органу в складі митних декларацій: компанія GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія) - продавець товару; компанія VIMEX SP. Z O.O (Польща) - вантажовідправник/виробник товару ТОВ Медівей (Україна) - одержувач товару;
Вказане вище підтверджується також митною декларацією від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844, відповідно до якої: компанія GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія) - продавець товару; компанія EJKO SP. ZO.O - відправник товару з Польщі до України; ТОВ Медівей (Україна) - вантажоотримувач.
Таким чином, фактичною підставою для митного оформлення товарів на підставі інвойсів від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ стало придбання ТОВ Медівей (Україна) відповідного товару в компанії GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія) на підставі Контракту від 01.08.2018 року № UKR-010818.
01.08.2018 року між компанією GELARRY (SC) LIMITED , Велика Британія (надалі - Продавець) та ТОВ Сервісмед , Україна (надалі - Покупець) було укладено відповідний Контракт від 01.08.2018 року на поставку товарів.
Відповідно до умов вищевказаного Контракту від 01.08.2018 року Продавець за замовленнями Покупця здійснює продаж і відвантаження медичного обладнання у межах загальної вартості Контракту, згідно специфікації до Контракту, які є невід`ємними частинами.
На виконання Контракту від 01.08.2018 року Продавцем було виставлено інвойси від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ на суму загальну суму 30 258,21 євро (EUR).
Таким чином, оскільки підставою для митного оформлення на підставі МД від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844 стали взаємовідносини між GELARRY (SC) LIMITED та ТОВ Медівей щодо купівлі-продажу товару, то в складі документів необхідних для митного оформлення товарів подавалися саме документи (договір, інвойс), що стосувалися господарських операції між вказаними суб`єктами.
У контролюючих органів відсутні будь-які дані стосовно того, що виставлені продавцем - компанією GELARRY (SC) LIMITED , на адресу покупця - ТОВ Медівей , інвойси від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ, видані на підставі Контракту від 01.08.2018 року № UKR-010818 або вказаний Контракт є підробленими чи одержаними незаконним шляхом, або містять неправдиві відомості.
На підставі викладеного просив закрити відносно гр. України ОСОБА_1 справу про порушення митних правил у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.
Так, за змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або необережні) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ст. 458 МК України, ст. 9 КУпАП України ознаки складу адміністративного правопорушення об`єднуються у чотири групи: а) об`єкт адміністративного правопорушення; б) об`єктивна сторона адміністративного правопорушення; в) суб`єкт адміністративного правопорушення; г) суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення.
Усі вказані елементи складу адміністративного проступку є неподільним цілим. Наявність цих елементів обов`язкова для кваліфікації конкретного діяння, як адміністративного проступку. Якщо, хоча б один з них відсутній, або не відповідає вимогам, що передбачені відповідною статтею глави 68 МК України, вказане діяння не є порушенням митних правил.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст.483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Об`єктом правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України, пов`язаного з порушенням митних правил, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
Об`єктивною стороною передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України правопорушення є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема, поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Суб`єктивна сторона за ч. 1 ст.483 МК України передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з конкретною метою порушення встановленого порядку.
Суб`єктом наведеного правопорушення є громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Тобто, в разі того, якщо притягнення особи до відповідальності за ст. 483 МК України обґрунтовується поданням органу доходів і зборів невідповідних документів як підстав для переміщення товару через митний кордон України, то у цьому випадку має бути доведено: 1) підроблення таких документів; 2) чи одержання їх незаконним шляхом; 3) або наявність в них неправдивих відомостей щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів; 4) або наявність в них неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Встановлено, що 20.08.2020 року головним державним інспектором відділу оперативного реагування №1 (у м. Київ) управління забезпечення протидії митним правопорушенням Київської митниці Держмитслужби відносно ОСОБА_1 був складений протокол про порушення митних правил №1416/10000/20 за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Підставою для складання вказаного протоколу стало, на думку митного органу, вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання документів, які містять неправдиві відомості, що призвело до заниження митної вартості імпортованого товару.
Вказаний висновок зроблено внаслідок співставлення даних про товар, які містяться в документах, наданих митною адміністрацією Республіки Польща та документах, які подавались в складі митної декларації від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844 для митного оформлення товару.
Однак, обставини викладені у протоколі про порушення ОСОБА_1 митних правил є необґрунтованими та такими, що не відповідають диспозиції норми МК України, з огляду на наступне.
Встановлено, що контролюючим органом під час проведення перевірки було взято до уваги отриману від митних органів Республіки Польща відповідь разом з доданою експортною митною декларацією від 14.02.2020 № 20PL445010E0222383, відповідно до якої загальна вартість тих же товарів становить 15 255,70 євро (EUR).
Відповідно до експортної митної декларації від 14.02.2020 № 20PL445010E0222383 компанія VIMEX SP. Z O.O . (Польща ) є відправником товару Вироби медичні , а ТОВ Медівей є вантажоотримувачем вказаного товару. Вартість товару 15 255,70 євро (EUR).
Разом з тим, контролюючим органом було залишено поза увагою, що відповідно до вказаної митної декларації ТОВ Медівей не є покупцем даного товару, а відтак даний суб`єкт не має жодного відношення до господарської операції, яка стала підставою для оформлення вказаної експортної митної декларації.
Відповідно до інвойсів №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ від 31.01.2020, які були надані митному органу в складі митних декларацій: компанія GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія) - продавець товару; компанія VIMEX SP. Z O.O (Польща) - вантажовідправник/виробник товару ТОВ Медівей (Україна) - одержувач товару.
Вказане вище підтверджується також митною декларацією від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844, відповідно до якої: компанія GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія) - продавець товару; компанія EJKO SP. ZO.O - відправник товару з Польщі до України; ТОВ Медівей (Україна) - вантажоотримувач.
Таким чином, фактичною підставою для митного оформлення товарів на підставі інвойсів від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ стало придбання ТОВ Медівей (Україна) відповідного товару в компанії GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія) на підставі Контракту від 01.08.2018 року № UKR-010818.
01.08.2018 року між компанією GELARRY (SC) LIMITED , Велика Британія (надалі - Продавець) та ТОВ Сервісмед , Україна (надалі - Покупець) було укладено відповідний Контракт від 01.08.2018 року на поставку товарів.
Відповідно до умов вищевказаного Контракту від 01.08.2018 року Продавець за замовленнями Покупця здійснює продаж і відвантаження медичного обладнання у межах загальної вартості Контракту, згідно специфікації до Контракту, які є невід`ємними частинами.
На виконання Контракту від 01.08.2018 року Продавцем було виставлено інвойси від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ на суму загальну суму 30 258,21 євро (EUR).
Тобто, контролюючим органом було залишено поза увагою, що в даному випадку мало місце мінімум дві торгівельні операції: придбання товару компанією GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія) у компанії VIMEX SP. Z O.O (Польща) на підставі контракту № 05/2020. Відповідно до експортної декларації вартість товару становить 15 255,70 євро (EUR).
Вказане підтверджується контрактом № 05/2020, а також листом компанії VIMEX SP. Z O.O від 21 вересня 2020 року, яким підтверджується, що компанія VIMEX SP. Z O.O продала товари саме GELARRY (SC) LIMITED на підставі інвойсів від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ за вартістю 15 255,70 євро (EUR).
При цьому, даним листом компанія VIMEX SP. Z O.O підтвердила, що між нею та ТОВ Медівей жодних господарських взаємовідносин не існувало щодо даного вантажу.
Також мала місце, поставка товару компанією GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія) на ТОВ Медівей (Україна), на підставі Контракту від 01.08.2018 року № UKR-010818, інвойсів від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ та митної декларації від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844.
Вартість такої поставки, становить 30 258,21 (EUR).
При цьому, оскільки саме друга торгівельна операція стосувалася поставки товару на митну територію України, а інвойси від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ, видані на підставі Контракту від 01.08.2018 року № UKR-010818, укладеного між GELARRY (SC) LIMITED як продавцем та ТОВ Медівей як покупцем, то саме вказані інвойси стали підставою для митного оформлення та визначенні вартості товару при ввезені на митну територію України.
В даному випадку, вартість вказана в отриманій від митних органів Республіки Польща експортної митної декларації від 14.02.2020 № 20PL445010E0222383 не має жодного відношення для визначення митної вартості товару ТОВ Медівей , оскільки вказана декларація оформлялася компанією VIMEX SP. Z O.O (Польща) на підставі господарської операції, сторонами якої є VIMEX SP. Z O.O (Польща) та GELARRY (SC) LIMITED (Велика Британія), а не ТОВ Медівей .
При цьому, ТОВ Медівей було придбано товар у GELARRY (SC) LIMITED за більшою ціною, що є цілком обґрунтованим, зважаючи на те, що GELARRY (SC) LIMITED не є виробником такого товару і придбала його з метою подальшого перепродажу. При цьому, така операція не суперечить жодному положенню чинного законодавства України, що свідчить про відсутність будь-якого порушення.
Крім того, при митному оформленні ТОВ Медівей було сплачено 7 % ПДВ саме від суми 30 258,21 (EUR), а тому в такому випадку жодного приховування товару з метою ухилення від слати митних платежів не було.
Таким чином, оскільки підставою для митного оформлення на підставі МД від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844 стали взаємовідносини між GELARRY (SC) LIMITED та ТОВ Медівей щодо купівлі-продажу товару, то в складі документів необхідних для митного оформлення товарів подавалися саме документи (договір, інвойс), що стосувалися господарських операції між вказаними суб`єктами.
Слід зазначити, що у контролюючих органів відсутні будь-які дані стосовно того, що виставлені продавцем - компанією GELARRY (SC) LIMITED , на адресу покупця - ТОВ Медівей , інвойси від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ, видані на підставі Контракту від 01.08.2018 року № UKR-010818 або вказаний Контракт є підробленими чи одержаними незаконним шляхом, або містять неправдиві відомості.
Згідно з п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил № 8 від 03.06.2005 року документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
За таких обставин відсутні будь-які належні та допустимі докази того, що ТОВ Медівей було подано митному органу документи, які містять неправдиві дані необхідні для визначення митної вартості товару.
Відповідно до ч. 1 ст. 49 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Згідно із ч. 1 ст. 53 Митного кодексу України у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.
Відповідно до ч. 2 ст. 53 Митного кодексу України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
З матеріалів справи встановлено, що на виконання положень митного кодексу України при митному оформленні товару ТОВ Медівей було надано всі необхідні документи, як підтверджують вартість товарів.
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 57 Митного кодексу України визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції);
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 279 Митного кодексу України, відповідно до якої статті базою оподаткування митом товарів, що переміщуються через митний кордон України, є для товарів, на які законом встановлено адвалорні ставки мита, - митна вартість товарів.
За умовами Контракту від 01.08.2018 року № UKR-010818 та згідно з інвойсами від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ вартість товару становить 30 258,21 (EUR).
Придбання товару саме за 30258,21 (EUR) підтверджується й специфікаціями, які були виставлені компанією GELARRY (SC) LIMITED , на адресу покупця - ТОВ Медівей .
Вказане є підтвердженням правильності визначення ТОВ Медівей митної вартості товару та відповідно й правильності подання документів для митного оформлення товарів.
Таким чином, ТОВ Медівей з дотриманням положень чинного законодавства було здійснено митне оформлення товарів на підставі Контракту від 01.08.2018 року № UKR-010818 та згідно з інвойсами від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ.
Вказане свідчить про те, що висновок контролюючого органу про подання ТОВ Медівей МД від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844 з неправдивими відомостями є необґрунтованим та таким, що суперечить фактичним обставинам справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.
Згідно з ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч. 1 ст. 265 Митного кодексу України декларантами мають право виступати: 1) при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір; 2) в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.
Згідно з ч. 1 ст. 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Відповідно до графи 14 електронної митної декларації від 17.02.2020 року № UA100030/2020/131404 декларантом є Товариство з обмеженою відповідальністю Еллада-Груп .
Згідно з графою 54 митної декларації № UA100030/2020/131404 відповідальною особою за заповнення та надання до органу доходів та зборів документів, необхідних для переміщення товарів через митний кордон України, є ОСОБА_2 , яка відповідно до вимог ст. 266 Митного кодексу України несе відповідальність, передбачену Митним кодексом України, у повному обсязі.
З вказаного вбачається, що фактично митну декларацію № UA100030/2020/131404 було складено ТОВ Еллада-Груп в особі ОСОБА_2 , яка відповідно і заповнювала її та додавала у складі митної декларації відповідні документи.
Отже, ТОВ Медівей в особі ОСОБА_1 не складало митну декларацію № UA100030/2020/131404 та не надавало митному органу документи, необхідні для митного оформлення товару.
Таким чином, протокол про порушення митних правил та додані до нього документи не містять жодних доказів та обґрунтувань, у зв`язку із чим митними органами було прийнято рішення, що саме ОСОБА_1 вчинила дане правопорушення.
Крім того, Київською митницею Держмитслужби не надано документів, що містять пояснення ТОВ Еллада-Груп , зокрема, й ОСОБА_2 , з яких можна було б встановити, що митні органи вчиняли дії, спрямовані на встановлення осіб, винних у вчиненні даного правопорушення.
Відповідно до принципу поза розумним сумнівом , зміст якого сформульований у п. 43рішення Європейського суду з прав людини у справі Кобець проти України від 14.02.2008 р., доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом.
Тому, фактично вказане свідчить про те, що митні органи, склали відповідний протокол на основі виключно власних припущень, щодо суб`єкта даного правопорушення, оскільки жодних доказів наявності вини ОСОБА_1 матеріали даної справи не містять.
Враховуючи диспозицію ст. 483 Митного кодексу України, а також вищевказану практику Верховного Суду зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносини (встановлений законом порядок сплати податків і зборів).
Підставою для оформлення митних документів та подання їх контролюючому органу стали виставлені продавцем - компанією GELARRY (SC) LIMITED , на адресу покупця - ТОВ Медівей інвойси від 31.01.2020 №№ 03/01/2020/ЕХ, 04/01/2020/ЕХ, 05/01/2020/ЕХ, видані на підставі Контракту від 01.08.2018 року № UKR-010818.
На підставі вказаних документів було встановлено, що ТОВ Медівей придбало у компанії GELARRY (SC) LIMITED товар на суму 30 258,21 (EUR), а отже було вчинено дії щодо митного оформлення вказаного товару.
Враховуючи те, що у ОСОБА_1 як керівника ТОВ Медівей не було підстав для сумнівів у достовірності та дійсності вищевказаних документів, то на виконання Контракту 01.08.2018 року № UKR-010818 ТОВ Медівей було підготовлено документи для митного оформлення товару, зокрема було подано МД від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844.
Таким чином, при заповненні МД від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844 в діях ТОВ Медівей , у тому числі у діях ОСОБА_1 , був відсутній умисел на подання неправдивих відомостей, необхідних для визначення митної вартості товару, оскільки цілеспрямованих та усвідомлених дій на подання неправдивих відомостей, у випадку якщо таке в дійсності мало місце, не було.
При цьому митними органами не було надано жодних доказів, які б підтверджували, що при заповненні митної декларації від 14.02.2020 року № UA10000/2020/817844 в діях ТОВ Медівей , зокрема у діях ОСОБА_1 , був наявний умисел на подання неправдивих відомостей, необхідних для визначення митної вартості товару, або ж вчинення будь-яких інших дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
Наведене підтверджує відсутність умислу як суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 483 Митного кодексу України, на порушення митних правил.
Таким чином, оскільки в даному випадку відсутній умисел на вчинення правопорушення, передбаченого ст. 483 Митного кодексу України, тому відсутня суб`єктивна сторона вчинення даного правопорушення, що зумовлює відсутність правових підстави для притягнення ОСОБА_1 як керівника ТОВ Медівей , до відповідальності за статтею 483 Митного кодексу України.
Стаття 7 КУпАП України передбачає, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. При цьому провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законів.
У силу принципу презумпції невинуватості, визначеної ч. 3 ст. 62 Конституції України і діючою в адміністративному праві, всі сумніви щодо доведеності вини особи, яка притягується до відповідальності, тлумачиться на її користь. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.
При цьому надані Київською митницею Держмитслужби документи не містять достатніх даних на підтвердження факту вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил та кваліфікації її дій за відповідною статтею Митного кодексу України.
Митним органом не надано жодних доказів, що б підтверджували той факт, що вартість товару, покупцем якого є ТОВ Медівей , становить саме 15255,70 євро (EUR), а не 30 258,21 (EUR), як було заявлено у митних деклараціях, контракті на придбання товару та інвойсах.
Таким чином, викладені у протоколі про порушення митних правил №1416/10000/20 не відповідають фактичним обставинам справи, а у діях ОСОБА_1 відсутній склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, тому є підстави для закриття у зв`язку з цим провадження у справі на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП України.
Згідно п. 1 ст. 247 КУпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Отже, виходячи з вищенаведеного суд приходить до висновку про відсутність складу адміністративного правопорушення у діях ОСОБА_1 що за ст. 247 КУпАП є підставою до закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Керуючись ст.ст. 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 366, 374, 458, 483, 489 МК України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Закрити провадження відносно громадянки ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , р.н., за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2021 |
Оприлюднено | 11.02.2021 |
Номер документу | 94782216 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Оксюта Т. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні