Рішення
від 26.10.2020 по справі 912/1975/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,

тел/факс: 32-05-11/24-09-91 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2020 рокуСправа № 912/1975/19 Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Вавренюк Л.С., за участю секретаря судового засідання Олійник В.В., розглянув в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом: Керівника Кіровоградської місцевої прокуратури

в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті

до відповідача: Приватного підприємства "ЛП-ТРАНС І К"

про стягнення 12 064,94 грн.

Представники:

від прокурора - Головіна Т.А., наказ № 103к від 11.09.2020, посвідчення №047835 від 04.09.2017;

від позивача - участі не брали;

від відповідача - участі не брали.

Встановив: до Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява Керівника Кіровоградської місцевої прокуратури (далі - Прокурор), в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті до Приватного підприємства "ЛП-ТРАНС І К" (далі - ПП "ЛП-ТРАНС І К") про стягнення на користь Державного бюджету України плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, у сумі 12 064,94 грн, з покладенням на відповідача судових витрат.

В обґрунтування позовних вимог Прокурор зазначає про порушення відповідачем Закону України "Про дорожній рух", Закону України "Про автомобільний транспорт" та Закону України "Про автомобільні дороги" щодо проїзду автомобільними дорогами загального користування транспортного засобу з перевищенням нормативно допустимої маси та вагових обмежень на вісь без відповідного дозволу.

Ухвалою суду від 15.07.2019 позовну заяву Керівника Кіровоградської місцевої прокуратури, в інтересах держави, в особі Державної служби України з безпеки на транспорті, №78-4871вих19 від 10.07.2019 повернуто без розгляду.

25.07.2019 через відділ канцелярії господарського суду надійшла апеляційна скарга на ухвалу суду від 15.07.2020.

15.09.2020 Постановою Центрального апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Керівника Кіровоградської місцевої прокуратури на ухвалу Господарського суду Кіровоградської області від 15.07.2019 у справі №912/1975/19 задоволено. Ухвалу Господарського суду Кіровоградської області від 15.07.2019 у справі скасовано; справу передано для продовження розгляду до Господарського суду Кіровоградської області.

28.09.2020 матеріали справи №912/1975/19 надійшли до Господарського суду Кіровоградської області.

Ухвалою суду від 30.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження; судовий розгляд призначено на 26.10.2020.

У судовому засіданні 26.10.2020 брав участь Прокурор.

Представник Державної служби України з безпеки на транспорті та відповідач своїм процесуальним правом на участь у судовому засіданні 26.10.2020 не скористались. Про місце, час та дату повідомлені належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень (а.с. 130, 131).

Згідно ч. 1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи, зокрема, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

З огляду на викладене, судом вжито належних заходів щодо повідомлення відповідача про час та місце розгляду справи та враховуючи відсутність підстав для відкладення розгляду справи, господарський суд розглядає справу по суті в судовому засіданні 26.10.2020 за відсутності представника відповідача та представника Державної служби України з безпеки на транспорті.

Відзиву на позовну заяву у встановлений судом строк відповідач не надав та не заперечив стосовно позовних вимог, поважність причин неподання відзиву на позовну заяву суду не повідомив. Заяв та клопотань від відповідача щодо продовження строку подання відзиву на позовну заяву не надходило.

Згідно з ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідач своїм правом на подання відзиву у визначений судом строк не скористався, за таких обставин, рішення приймається за наявними матеріалами справи.

Частиною 4 ст. 75 Господарського процесуального кодексу України господарський суд обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Господарським судом враховано, що 15.09.2020 Постановою Центрального апеляційного господарського суду встановлено обґрунтованість наявності підстав для звернення Прокурора з відповідним позовом та наявність законних підстав представництва для захисту інтересів держави та дотримано вимоги ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру".

Таким чином, обставини, викладені вище, в силу ст. 75 Господарського процесуального кодексу України є такими, що встановлені, та відповідно не потребують доказуванню в даній справі за участю тих самих осіб та вважаються встановленими судом.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши доводи прокурора, оцінивши подані докази, господарський суд встановив наступні обставини справи та відповідні їм правовідносини сторін.

06.09.2018 начальником Управління Укртрансбезпеки у Харківській області затверджено щотижневий графік проведення рейдових перевірок Управління Укртрансбезпеки у Харківській області у період з 10.09.2018 по 16.09.2018 (а.с. 60).

Управлінням Укртрансбезпеки у Харківській області, на підставі направлення від 10.09.2018 №029370, проведено рейдову перевірку на ділянці а/д М-03 Київ-Харків-Довжанський 471 км (а.с. 59).

Як зазначено позивачем, 10.09.2018 при проведенні рейдової перевірки на авто дорозі М-03 Київ-Харків-Довжанський 471 км уповноваженими особами управління Укртрансбезпеки у Харківській області здійснено заходи державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які проводять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

За результатами проведеного габаритно-вагового контролю транспортного засобу марки MAN TGS 18.440, реєстраційний номер НОМЕР_1 , з причепом Wielton NW, реєстраційний номер НОМЕР_2 , складено акт № 0010420 від 10.09.2018 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів (а.с. 57).

За результатами проведеної перевірки посадовими особами Управління складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю за №0023420 від 10.09.2018 та розрахунок плати за проїзд від 10.09.2018 відповідно до затвердженої формули (а.с.56).

Відповідно до Розрахунку від 10.09.2018 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування згідно з актом №0014020 від 10.09.2018 ПП "ЛП-ТРАНС І К" необхідно сплатити до бюджету кошти в сумі 12 064,94 еквівалентній 367,5 євро (а.с. 54).

Управлінням Укртрансбезпеки у Харківській області 19.09.2018 надіслано ПП "ЛП-ТРАНС І К" повідомлення про оплату заборгованості, з доданням копій акту перевірки, розрахунку, довідки про результати здійснення ГВК, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Зазначеним листом ПП "ЛП-ТРАНС І К" повідомлено про необхідність сплати протягом 30 календарних днів коштів за проїзд великоваговим транспортним засобом з перевищенням нормативних параметрів без відповідного дозволу, про що повідомити Управління (а.с. 53, 58).

Відповідно до інформації управління Укртрансбезпеки у Харківській області, ПП "ЛП-ТРАНС І К" плата за проїзд не вносилась (а.с. 73-74).

Відповідно до п. 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових - транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами затверджених постановою Кабінету Міністрів України від №30 (далі - Правила №30), транспортний засіб з вантажем або без вважається великоваговим, якщо максимальна або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху України.

Відповідно до п. 22.5 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги -4м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь -11т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Як встановлено вище, згідно акту №0010420 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, зафіксовано, що на автодорозі М-03 Київ-Харків-Довжанський 471 км вказаний автомобіль перевищив нормативно допустиму масу. А саме: нормативно допустима - 40 тонн, фактична - 41,5 тонн. Також допущено перевищення вагових обмежень на одиночну вісь - замість допустимих 11 тонн (+-2% похибки) навантаження становило 11,4 тонн, відповідно на 400 кг. Крім того, перевищено вагові обмеження на строєну вісь: замість допустимих 22 тонни навантаження становило 23,3 тонн, відповідно на 1300кг (а.с 57).

Згідно Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, транспортний засіб марки MAN TGS 18.440, реєстраційний номер НОМЕР_1 та причіп Wielton NW, реєстраційний номер НОМЕР_2 , станом на даний час, зареєстровані за ПП "ЛП-ТРАНС І К" (а.с. 77).

Згідно п. п. 27, 28 Порядку № 879 плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень та справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Відповідно до ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні вимоги, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879, ставка плати за кожен кілометр відстані при параметрах перевищення навантаження на одиночну вісь, що становить від 10 до 20 відсотків включно становить 0,27 Євро/км, понад 20 відсотків за кожні 5 відсотків - 0,15 Євро/км.

Так, зважування вищевказаного транспортного засобу здійснювалося - за допомогою приладу автоматичного зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантажень на вісь 030T-AS2-PWIA. Наведене підтверджується Сертифікатом перевірки типу на прилад автоматичний для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантаження на вісь 030T-AS2-PWIA, видано 27.11.2017 Державним підприємством "Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів" (а.с. 62).

Окрім цього, п. п. 4, 5 Декларації про відповідність № 6 прилади автоматичні для зважування дорожніх транспортних засобів у русі та вимірювання навантаження на вісь 030T-AS2-PWIA відповідає вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки та Сертифікату перевірки типу №UA.TR.113-0115-17. Органом з оцінки відповідності продукції державного підприємства "Харківський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" видано сертифікат відповідності №UA.TR.002.CВ.0310-17 від 20.12.2017 (а. с. 63, 64).

Таким чином, габаритно-ваговий контроль транспортного засобу (тягача) марки МАN модель ТGS 18/440, реєстраційний номер НОМЕР_3 , з причепом Wielton NW, реєстраційний номер НОМЕР_2 , що використовується відповідачем, здійснювався технічними засобами, що мають відповідний сертифікат відповідності та сертифікат перевірки типу, у зв`язку із чим є придатними до застосування.

Факт перевищення транспортним засобом відповідача вагових обмежень також підтверджується чеком - (роздруківкою) зважування №1834 від 10.09.2018, який формується і видається технічними засобами габаритно-вагового контролю автоматично, що унеможливлює втручання особи в результати зважування (а.с. 55).

Відповідно до п. 31.1 Порядку № 879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначаються за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.

Згідно з даними офіційного сайту Національного банку України курс гривні, встановлений Національним банком України на день проведення розрахунку (10.09.2018) до 100 євро становив 3282,9771 грн (а.с. 67).

Враховуючи зазначене, ПП "ЛП-ТРАНС І К", яке є перевізником вантажу, управлінням Укртрансбезпеки у Харківській області нарахована плата за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування у розмірі 367,5 євро, що еквівалентно 12 064,94 грн.

Листом № 5905/36-18 від 19.09.2018 Управління Укртрансбезпеки у Харківській області повідомило відповідача про необхідність внесення плати за проїзд у розмірі 367,5 євро на підставі п. 31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879, у зв`язку з порушенням порядку проїзду великовагових/великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування (а.с. 53).

Незважаючи на те, що відповідно до п. 31-1 Порядку № 879, перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки, за даними управління Укртрансбезпеки у Харківській області, у визначений термін ПП "ЛП-ТРАНС І К" дані кошти добровільно не сплатив (а.с. 75-76).

Зважаючи на те, що визначена контролюючим органом плата за проїзд відповідачем в добровільному порядку і в установлені законодавством строки не сплачена, вона набуває статусу заборгованості перед Державним бюджетом України, а відтак підлягає стягненню в судовому порядку.

Відповідач у встановлений законом строк плату за проїзд автомобільними дорогами великоваговим транспортним засобом не сплатив, докази оскарження дій Управління Укртрансбезпеки у Харківській області у матеріалах справи відсутні.

Дослідивши обставини справи, надані матеріали, оцінивши надані докази у їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність задоволення позову у повному обсязі з наведених підстав.

Згідно вимог ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов`язання можуть виникати: безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність; з акту управління господарською діяльністю; з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать; внаслідок заподіяння шкоди суб`єкту або суб`єктом господарювання, придбання або збереження майна суб`єкта або суб`єктом господарювання за рахунок іншої особи без достатніх на те підстав; у результаті створення об`єктів інтелектуальної власності та інших дій суб`єктів, а також внаслідок подій, з якими закон пов`язує настання правових наслідків у сфері господарювання.

Статтею 175 Господарського кодексу України передбачено, що майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Суб`єктами майново-господарських зобов`язань можуть бути суб`єкти господарювання, зазначені у ст. 55 цього Кодексу, не господарюючі суб`єкти - юридичні особи, а також органи державної влади, органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією. Якщо майново-господарське зобов`язання виникає між суб`єктами господарювання або між суб`єктами господарювання і не господарюючими суб`єктами - юридичними особами, зобов`язаною та управненою сторонами зобов`язання є відповідно боржник і кредитор. Зобов`язання майнового характеру, що виникають між суб`єктами господарювання та не господарюючими суб`єктами - громадянами, не є господарськими і регулюються іншими актами законодавства. Суб`єкти господарювання у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами, можуть добровільно брати на себе зобов`язання майнового характеру на користь інших учасників господарських відносин (благодійництво тощо). Такі зобов`язання не є підставою для вимог щодо їх обов`язкового виконання.

Відповідно до ст. 176 Господарського кодексу України організаційно-господарськими визнаються господарські зобов`язання, що виникають у процесі управління господарською діяльністю між суб`єктом господарювання та суб`єктом організаційно-господарських повноважень, в силу яких зобов`язана сторона повинна здійснити на користь другої сторони певну управлінсько-господарську (організаційну) дію або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Частиною 2 ст. 29 Закону України "Про дорожній рух" передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 33 Закону України "Про автомобільні дороги" передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом (окрім зазначених у ч. 2 даної статті) є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий, компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Відповідно до п. 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постанов Кабінету Міністрів України №198 від 30.03.1994 перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об`єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

Згідно з п. 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №30 від 18.01.2001 рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Процедура здійснення габаритно-вагового контролю регламентується Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 (далі - Порядок габаритно-вагового контролю).

Відповідно до п. 4 Порядку габаритно-вагового контролю робота пунктів габаритно-вагового контролю в частині організації та проведення робіт із зважування транспортних засобів забезпечується Укртрансбезпекою, її територіальними органами, службами автомобільних доріг в Автономній Республіці Крим, областях та м. Севастополі і підприємствами, визначеними в установленому законодавством порядку.

Згідно із п. 3 п. 2 Порядку габаритно-вагового контролю, великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

У відповідності до пп. 4 п. 2 Порядку габаритно-вагового контролю, габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Матеріалами справи, її фактичними обставинами підтверджено факт перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, що підтверджено Актом №0010420 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 10.09.2018 (а.с. 57).

Доводи прокурора про те, що посадові особи позивача здійснювали габаритно-ваговий контроль транспортного засобу відповідача у відповідності до наданих їм повноважень теж підтверджується матеріалами справи.

Господарським судом встановлено, що 10.09.2018 за результатами проведеної перевірки проведено розрахунок плати за проїзд великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 367,5 євро, що за офіційним курсом Національного банку України станом на 10.09.2018 складає еквівалент у сумі 12 064,94 грн.

Відповідно до п. 28 Порядку № 879 плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 затверджено ставки плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

Відповідно до п. 31-1 Порядку габаритно-вагового контролю визначено, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Пунктом 27 Порядку передбачено, що плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком України на день проведення розрахунку.

Господарським судом встановлено, розрахунок від 10.09.2018 на загальну суму 367,5 євро, станом на 10.09.2018 складає еквівалент у сумі 12 064,94 грн, відповідно до затвердженої формули (з урахуванням норм пункту 31-1, затвердженої постановою КМУ №879 від 27.06.2007), розрахований без помилок та є вірним (а.с. 54).

Відповідно до п. 31-1 Порядку, перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Відповідно до п. 26 Порядку кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.

Господарським судом встановлено, що відповідач повідомлення Управління Укртрансбезпеки у Харківській області (лист №5905/36-18 від 19.09.2018) про необхідність внесення плати за проїзд у розмірі 367,5 євро (12 064,94 грн) на підставі п. 31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 не виконав, у встановлений законом строк плату за проїзд автомобільними дорогами великоваговим транспортним засобом не сплатив, дії Управління Укртрансбезпеки у Харківській області не оскаржив.

З урахуванням викладеного вище, позовні вимоги щодо стягнення з відповідача плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879 у розмірі 12 064,94 грн є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи наведене, позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі з покладенням на відповідача судових витрат у справі на підставі положень п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст. ст. 74, 76, 77, 129, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства "ЛП-ТРАНС І К" (25014, м. Кропивницький, вул. Промислова, 5, код ЄДРПОУ 36200023) на користь Державного бюджету України (отримувач УК у м. Харкові, р/р №31212216020002, код ЄДРПОУ банку 37999649, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету 22160100, код банку (МФО) 899998) плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні у сумі 12 064,94 грн.

Стягнути з Приватного підприємства "ЛП-ТРАНС І К" (25014, м. Кропивницький, вул. Промислова, 5, код ЄДРПОУ 36200023) на користь прокуратури Кіровоградської області (25006, м. Кропивницький, вул. Верхня Пермська, 4, код ЄДРПОУ 02910025, МФО 820172, р/р 35215073004600 в ДКСУ в м. Київ, код класифікації видатків бюджету - 2800) витрати зі сплати судового збору в сумі 1 921,00 грн.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Кіровоградської області.

Копію рішення направити учасникам судового процесу, а саме:

Кіровоградській обласній прокуратурі на електронну пошту: oblprokuratura@kir.gp.gov.ua

Державній службі України з безпеки на транспорті за адресою: 03135, м. Київ, пр. Перемоги, буд. 14;

Приватному підприємству "ЛП-ТРАНС І К" за адресою: 25014, м. Кропивницький, вул. Промислова, 5.

Дата складення повного рішення 03.11.2020.

Суддя Л.С. Вавренюк

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення26.10.2020
Оприлюднено04.11.2020
Номер документу92586814
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/1975/19

Рішення від 26.10.2020

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Вавренюк Л.С.

Ухвала від 30.09.2020

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Вавренюк Л.С.

Постанова від 15.09.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 06.08.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 11.12.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 06.11.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 16.10.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 12.08.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 15.07.2019

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Вавренюк Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні