ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" листопада 2020 р. справа № 300/3033/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Микитюка Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Костюк О.С.,
представників позивача - Сливінського О.А., Жарського Т.В.,
представника відповідача - Острижнюк Т.С.,
представника третьої особи - Пахара О.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: кандидата на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області ОСОБА_1
до відповідача: Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області
третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - кандидата на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області Вівчаренка Мирослава Васильовича
про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Кандидат на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Сливінський О.А., 01.11.2020 о 17 год 21 хв. звернувся до суду з адміністративним позовом до Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області, за змістом якого просить: визнати протиправним протокольне рішення Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області про врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №260745, №760775, №260776; зобов`язати Угринівську сільську територіальну виборчу комісію Івано-Франківського району Івано-Франківської області вирішити питання про визнання виборів Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області такими, що не відбулися та про призначення повторних виборів.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 25.10.2020 при проведенні голосування на місцевих виборах Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області дільничними виборчими комісіями №№ 260745, 760775, 260776 в межах єдиного одномандатного сільського виборчого округу, який охоплює всю територію відповідної Угринівської сільської територіальної громади Івано-Франківського району Івано-Франківської області вчинено протиправні дії щодо організації та проведення на всіх вищевказаних виборчих дільницях голосування у день голосування не відповідно до вимог Виборчого кодексу України. В день проведення голосування "25" жовтня 2020 року дільничною виборчою комісією №760775 було оголошено перерву в роботі дільничної виборчої комісії з 11 год. 27 хв. по 11 год. 35 хв. Всупереч положенням Виборчого кодексу України на всіх виборчих дільницях єдиного одномандатного сільського виборчого округу, який охоплює всю територію відповідної Угринівської сільської територіальної громади Івано-Франківського району Івано-Франківської області, а саме: №№ 260745, 760775, 260776, підрахунок голосів у день голосування не було організовано і проведення відповідно до Виборчого кодексу України (у всіх дільницях порушувалась послідовність підрахунку голосів виборців по видах виборів; протоколи про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів не складалися після завершення підрахунку голосів виборців з кожних місцевих виборів; після висипання всіх бюлетенів на стіл для підрахунку та здійснення підрахунку голосів виборців до Івано-Франківської обласної та районної рад, одночасно відкривалися кілька виборчих скриньок, бюлетені з виборів Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області не складалися назад у виборчі скриньки, а стояли на столі).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.11.2020 о 14 год. 35 хв. відкрито провадження в адміністративній справі та витребувано в Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області докази у справі.
03.11.2020 о 09 год. 01 хв. на електронну пошту Івано-Франківського окружного адміністративного суду від Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області надійшов відзив на позовну заяву та витребувані ухвалою від 02.11.2020 докази у справі.
03.11.2020 представником кандидата на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області Вівчаренка Мирослава Васильовича подано заяву про залучення його до участі в справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Тисменицького району Івано-Франківської області.
Суд ухвалою залучив до участі в адміністративній справі №300/3033/20 за позовом кандидата на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 до Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області про визнання рішення протиправним та зобов`язання до вчинення дій, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - кандидата на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області ОСОБА_2 .
Враховуючи вимоги статей 65, 243 КАС України суд протокольними ухвалами відмовив у задоволенні клопотань представника позивача про виклик та допит свідків, а також про прослуховування CD диска, оскільки такі не відносяться до предмету позову.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав вимог позовної заяви, просили позов задовольнити повністю.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечила, з підстав відзиву на позовну заяву, просила суд у задоволенні позову відмовити повністю.
Представник третьої особи в судовому засіданні заперечив щодо задоволення позову.
Розглянувши матеріали адміністративної справи за правилами спрощеного позовного провадження, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши зібрані в матеріалах справи докази, судом встановлено наступне.
Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 призначено на 25.10.2020 чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
Згідно постанови Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020" №160 від 08.08.2020 призначено на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
10.08.2020 Центральною виборчою комісією постановою "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" від 10.08.2020 №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Івано-Франківської області.
Постановою Івано-Франківської районної територіальної комісії №1 від 22.08.2020 утворено та сформовано склад комісій, згідно додатку 13 - Угринівську сільську територіальну виборчу комісію.
Центральною виборчою комісією 30.08.2020 прийнято постанову № 208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року", якою оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.
Постановою Угринівської сільської територіальної виборчої комісії за №6А від 17.09.2020 зареєстровано кандидата на посаду Угринівського сільського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, згідно з додатком (а.с. 4).
Позивач звернувся до відповідача із заявою.
У відповідь на заяву кандидата на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 повідомлено таке.
Угринівська сільська територіальна виборча комісія Івано-Франківського району Івано-Франківської області керуючись приписами статей 250, 254, 256 протягом 26-28 жовтня 2020 року приймала на безперервному засіданні протоколи дільничних виборчих комісій, в т. ч. з такого виду виборів як вибори на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області.
Результати виборів встановлено 28 жовтня 2020 року.
Протокол про встановлення результатів датовано 26 жовтня 2020 року з огляду на те, що він, враховуючи приписи зазначених вище статей, вівся на безперервному засіданні Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області.
Таким чином Угринівська сільська територіальна виборча комісія Івано-Франківського району Івано-Франківської області врахувала відомості відповідних дільничних виборчих комісій 28 жовтня 2020 року (а.с.5).
Позивач звернувся до відповідача із скаргою від 29.10.2020, у якій просив вибори Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області визнати такими, що не відбулися та призначити повторні вибори, однак дана заява відповідачем залишена без розгляду, оскільки подана з порушенням строків.
Угринівською сільською територіальною виборчою комісією Івано-Франківського району Івано-Франківської області, на засіданні о 20:00 год 25.10.2020 прийнято протокол №18, з якого зокрема встановлено, що на підставі протоколів дільничних виборчих комісій згідно статті 278 Виборчого кодексу України Угринівська сільська територіальна виборча комісія на своєму безперервному засіданні встановила результати з виборів Угринівського сільського голови. Найбільшу кількість голосів виборців у єдиному одномандатному сільському виборчому окрузі набрав кандидат на посаду сільського голови: ОСОБА_2 .
26.10.2020 Угринівською сільською територіальною виборчою комісією прийнято постанову №27 "Про визнання голови Угринівської сільської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області обраними у єдиному одномандатному окрузі".
Вважаючи протокольне рішення Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області про врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №260745, №760775, №260776 протиправним, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 20 частини першої статті 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.
Виборчим кодексом України (надалі також - ВК України) затверджено гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Частиною 1 статті 1 ВК України визначено, що вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.
Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 3 ВК України відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів: місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).
Виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів (ч.1 ст.20 ВК України).
Частина 1 статті 22 ВК України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до частини 1 статті 196 ВК України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
В Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів (ч.1 ст.32 ВК України).
Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України (ч. 3 ст.32 ВК України).
Згідно частини 1 статті 33 ВК України виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів (ч.4 ст.33 ВК України).
За змістом частин 1 та 4 статті 36 Виборчого кодексу України, основною формою роботи виборчої комісії є засідання. Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини її складу.
Статтями 250, 251, 253 Виборчого кодексу України регламентовано порядок підрахунку голосів на виборчій дільниці, складення протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, порядок транспортування і передачі виборчих документів до територіальної виборчої комісії.
Статтею 254 Виборчого кодексу України визначено порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією.
Згідно частини 5 статті 254 ВК України за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах. Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу (ч.12 ст.254 ВК України).
Відповідно до частини 15 статті 254 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним лише у разі виявлення порушення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 252 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 252 Виборчого кодексу України визначено, що дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:
1) випадків незаконного голосування (заповнення, опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частинами п`ятою, десятою статті 248 цього Кодексу; голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз) у кількості, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів;
2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів;
3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів у кількості, що перевищує більше ніж на 10 відсотків кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів.
Таким чином, законодавцем визначено вичерпний перелік порушень, у разі виявлення яких при повторному підрахунку голосів виборців, територіальна виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним.
При цьому, згідно пункту 1 частини 1 статті 252 ВК України голосування на виборчій дільниці може бути визнано недійсним у разі виявлення територіальною виборчою комісією при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці випадків незаконного голосування, а саме: 1) заповнення, опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частинами п`ятою, десятою статті 248 цього Кодексу, 2) голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах, 3) голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно 4) голосування особою більше ніж один раз. Голосування на відповідній виборчій дільниці визнається недійсним згідно п.1 ч.1 ст.252 ВК України за умови, що вказані випадки перевищують 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів.
Як встановлено в судовому засіданні, Угринівською сільською територіальною виборчою комісією 25.10.2020 о 20:00 год. на безперервному засіданні Угринівської сільської територіальної виборчої комісії прийнято протокол №18.
Суд зазначає, що даний протокол прийнято у відповідності до п. 1 частини 5 статті 254 Виборчого кодексу України, а саме враховано відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№260745, 260775, 260776.
За наявності належним чином складених та доставлених відповідно до вимог ВК України до Угринівської сільської територіальної виборчої комісії примірників №№ 1 та 2 протоколів із вищевказаних дільничних комісій, та відсутності поданих до моменту їх отримання відповідних скарг, у відповідача були відсутні підстави для прийняття рішення про повторний перерахунок голосів на цій виборчих дільницях.
Крім того, суд звертає увагу на те, що ОСОБА_1 , кандидат на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області, 31.10.2020 звертався до суду з позовною заявою до Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області про визнання протиправними дій дільничних виборчих комісій №260745, №760775, №260776 в межах єдиного одномандатного сільського виборчого округу, який охоплює всю територію відповідної Угринівської сільської територіальної громади Івано-Франківського району Івано-Франківської області щодо організації та проведення на всіх вищевказаних виборчих дільницях відповідного виборчого округу голосування 25.10.2020 не відповідно до вимог Виборчого кодексу України; зобов`язання Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області визнати вибори Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області такими, що не відбулися; зобов`язати Угринівську сільську територіальну виборчу комісію Івано-Франківського району Івано-Франківської області призначити повторні вибори Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області, яку ухвалою суду від 01.11.2020 залишено без розгляду.
Таким чином, доводи представників позивача щодо протиправності неприйняття відповідачем рішення про визнання недійсним голосування на виборчих дільницях №№260745, 260775, 260776 з перших місцевих виборів депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів до Угринівської сільської територіальної громади Івано-Франківського району Івано-Франківської області є безпідставними.
Підпунктом 6 пункту 1 статті 280 Виборчого кодексу України визначено, що територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів приймає рішення про визнання виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі, сільського, селищного, міського голови такими, що не відбулися, та про призначення повторних виборів, якщо голосування у день голосування (день повторного голосування) було визнано недійсним або не було організовано і проведено відповідно до цього Кодексу на всіх виборчих дільницях відповідного виборчого округу.
Враховуючи викладене вище, в Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області не було підстав визнавати вибори Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області такими, що не відбулися та про призначення повторних виборів.
Отже, суд зазначає, що Угринівська сільська територіальна виборча комісія Івано-Франківського району Івано-Франківської області при прийнятті протокольного рішення про врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №260745, №760775, №260776 діяла в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Виборчим кодексом України.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги кандидата на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 до Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Тисменицького району Івано-Франківської області про визнання протиправним протокольного рішення Угринівської сільської територіальної виборчої комісії Івано-Франківського району Івано-Франківської області про врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №260745, №760775, №260776; зобов`язати Угринівську сільську територіальну виборчу комісію Івано-Франківського району Івано-Франківської області вирішити питання про визнання виборів Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області такими, що не відбулися та про призначення повторних виборів, є безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню.
Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Позивачем не сплачено судовий збір при поданні до суду цієї позовної заяви, а також на час вирішення справи.
Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".
Частиною 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з частиною 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір", у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року складає 2102,00 грн.
Як слідує зі змісту позовних вимог, позивачем заявлено дві позовні вимоги немайнового характеру, а відтак при зверненні до адміністративного суду з позовом підлягав до сплати судовий збір у розмірі 1681,60 грн. як за дві позовні вимоги.
Доказів понесення сторонами інших судових витрат суду не подано.
За таких обставин, враховуючи, що заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення, документів на підтвердження звільнення позивача від сплати судового збору суду не надано, підлягає стягненню з позивача до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1681,60 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 295, 271, 272, 273, 297, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Стягнути з кандидата на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1681,60 грн. (одну тисячу шістсот вісімдесят одну) гривню 60 копійок.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом двох днів, з дня його проголошення.
Строк на апеляційне оскарження, відповідно до частини 5 статті 270 КАС України, не може бути поновлено.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.
У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення судом апеляційної інстанції.
Учасники справи:
позивач - кандидат на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )
відповідач - Угринівська сільська територіальна виборча комісія Тисменицького району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 43778319, вулиця Польова, 1, Тисменицький район, Івано-Франківська область, 77423);
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - кандидат на посаду Угринівського сільського голови Івано-Франківського району Івано-Франківської області ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 ).
Суддя Микитюк Р.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2020 |
Оприлюднено | 04.11.2020 |
Номер документу | 92589119 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні