Рішення
від 04.11.2020 по справі 300/3072/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" листопада 2020 р. справа № 300/3072/20

14 год. 25 хв.

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Микитюка Р.В.,

за участю секретаря судового засідання - Костюк О.С.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - Арнутова С.В.,

представника відповідача - Людкевич С.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Кандидата на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1

до відповідача: Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області в особі голови С.С.Людкевич

про визнання постанови, дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Кандидат на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 (надалі також - позивач), 02.11.2020 о 14 год 30 хв. звернулася до суду з адміністративним позовом до Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області (надалі також - відповідач), з урахування уточнення просить: визнати протиправними дії Рожнятівської СТВК щодо не розгляду по суті скарги ОСОБА_1 від 27.10.2020, які порушили норми ВК України; визнати незаконною та скасувати Постанову №25 від 30.10.2020; зобов`язати Рожнятівську селищну територіальну виборчу комісію Калуського району Івано-Франківської області розглянути скаргу ОСОБА_1 від 27.10.2020 по суті; зобов`язати суб`єкта владних повноважень Рожнятівську селищну територіальну виборчу комісію Калуського району Івано-Франківської області провести підрахунок голосів виборців по дільницях, в яких є порушення ВК України; зобов`язати суб`єкта владних повноважень Рожнятівську селищну територіальну виборчу комісію Калуського району Івано-Франківської області відкрити списки виборців та перевірити наявність особистого голосування осіб.

В обґрунтування позову зазначено, що 30.10.2020 Рожнятівська селищна територіальна виборча комісія Калуського району Івано-Франківської області у відповідності до статті 72 Виборчого кодексу України (надалі ВК України) винесла постанову №25, згідно якої відмовила позивачу у розгляді її скарги. Відповідно до п. 1 вказаної постанови позивачу було відмовлено в розгляді скарги від 27.10.2020 з доповненням від 28.10.2020 на дії дільничних комісій, в зв`язку з тим, що скаргу подано кандидатом на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 не розглядати в зв`язку з поданням її до Центральної виборчої комісії, а копія до СТВК. У пункті 2 вказано, що підготовити відповідь на скаргу кандидату на посаду Рожнятівського селищного голови Шевчук Н.Й. не по суті, а по тексту скарги. У пункті 3 вказано, що копію рішення видати на посаду Рожнятівського селищного голови Шевчук Наталії Йосипівні. Вивчивши та проаналізувавши оскаржувану постанову, а також дії відповідача, позивач вважає, що відповідач істотно порушив норми чинного законодавства України, а внаслідок чого, позивач вимушений звернутися до суду за захистом своїх порушених прав та прийняття згідного правого рішення щодо дій відповідача на підставі наведених фактів. Також зазначає, що при вивченні копій протоколів дільничних комісій було виявлено те, що всі вони складені із порушенням порядку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.11.2020 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу термін для усунення недоліків позовної заяви - до 14:00 год. 03 листопада 2020 року.

Позивачем недоліки позовної заяви усунуто в строк, встановлений судом., відтак ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.11.2020 о 16 год. 35 хв. відкрито провадження в адміністративній справі та витребувано в Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області докази у справі.

04.11.2020 о 09 год. 08 хв. на електронну пошту Івано-Франківського окружного адміністративного суду від Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області надійшов відзив на позовну заяву та витребувані ухвалою від 03.11.2020 докази у справі.

Особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій врегульовано статтею 273 КАС України.

За правилами ч.ч.1, 2 ст.273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму. Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

Рішення, дії чи бездіяльність територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії (ч.4 ст.273 КАС України).

За правилами ч.11 ст.273 КАС України суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк після надходження позовної заяви. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли до дня голосування, вирішуються судом у дводенний строк, але не пізніше ніж за дві години до початку голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, вирішуються судом до закінчення голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, але після закінчення голосування, вирішуються судом у дводенний строк після надходження позовної заяви.

Позивач та її представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, з підстав адміністративного позову, просили задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечила, з підстав відзиву на позовну заяву, просила суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Розглянувши матеріали адміністративної справи за правилами спрощеного позовного провадження, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши зібрані в матеріалах справи докази, судом встановлено наступне.

Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 призначено на 25.10.2020 чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

Згідно постанови Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020" №160 від 08.08.2020 призначено на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

10.08.2020 Центральною виборчою комісією постановою "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" від 10.08.2020 №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Івано-Франківської області.

Судом встановлено, що у відповідності до постанови №3 від 25.08.2020 р. Калуською Районною ТВК утворено та сформовано склад Рожнятівської СТВК в кількості 12 осіб для забезпечення підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року.

Центральною виборчою комісією 30.08.2020 прийнято постанову № 208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року", якою оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

25 жовтня 2020 р. о 20:00 год. Рожнятівська СТВК розпочала безперервне засідання відповідно до статті 254 ВКУ по прийняттю та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій. Перші прийняття та розгляд виборчих документів дільничних виборчих комісій розпочато о 02:00 год. Комісією були прийняті пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, які були розпечатано та оголошено зміст дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях, а також запечатані пакети з іншими виборчими документами.

27 жовтня 2020 р. о 17:45 год. до Рожнятівської СТВК, як суб`єкта оскарження, надійшла копія скарги направлена кандидатом на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 до Центральної Виборчої Комісії, як а також копія доповнення до скарги, що надійшла 28 жовтня 2020, щодо оскарження рішення Рожнятівської СТВК.

30.10.2020 Рожнятівська селищна територіальна виборча комісія Калуського району Івано-Франківської області у відповідності до статті 72 ВК України винесла постанову №25, згідно якої відмовила позивачу у розгляді її скарги.

Зокрема у відповідності до п. 1 вказаної постанови позивачу було відмовлено в розгляді скарги від 27.10.2020 з доповненням від 28.10.2020 на дії дільничних комісій, в зв`язку з тим, що скаргу подано кандидатом на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 не розглядати в зв`язку з поданням її до Центральної виборчої комісії, а копія до СТВК. У пункті 2 вказано, що підготовити відповідь на скаргу кандидату на посаду Рожнятівського селищного голови Шевчук Н.Й. не по суті, а по тексту скарги. У пункті 3 вказано, що копію рішення видати на посаду Рожнятівського селищного голови Шевчук Наталії Йосипівні (а.с.30).

Не погоджуючись із вказаною постановою відповідача, вважаючи дії відповідача при винесенні постанови протиправними, позивач звернулася до суду з даним адміністративним позовом.

Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є Виборчий кодекс України (далі - ВК України).

Відповідно ч. 1 ст. 21 ВК України виборчий процес кожних виборів, передбачених цим Кодексом, здійснюється на засадах: гарантії реалізації виборчих прав громадян, визначених Конституцією України та цим Кодексом; дотримання основних принципів виборчого права, визначених Конституцією України та цим Кодексом; законності та заборони протиправного втручання будь-кого у виборчий процес; політичного плюралізму та багатопартійності; публічності і відкритості виборчого процесу, усіх його процедур з урахуванням обмежень, встановлених законом, належного інформування виборців та інших суб`єктів виборчого процесу; свободи передвиборної агітації, рівного доступу всіх кандидатів і суб`єктів їх висування на відповідних виборах до засобів масової інформації незалежно від їх форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками яких є партії (організації партій); неупередженості органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів, партій.

Відповідно до ст. 20 ВК України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з ч. 1 ст. 22 ВК України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Частинами 1-3 ст. 63 ВК України передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до відповідної виборчої комісії, а також розгляд скарг та прийняття рішення виборчою комісією здійснюються в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 64 ВК України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно ст. 65 ВК України суб`єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути:

1) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах. Від імені кандидата суб`єктом звернення зі скаргою може бути також довірена особа кандидата, представник кандидата у Центральній виборчій комісії, територіальній виборчій комісії;

2) партія (організація партії) - суб`єкт відповідного виборчого процесу в особі її керівника, уповноваженого представника, уповноваженої особи партії (організації партії) чи іншої особи, уповноваженої рішенням центрального керівного органу партії (керівного органу організації партії);

3) офіційний спостерігач від кандидата, партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу, громадської організації;

4) виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта оскарження.

Виборець може оскаржити до відповідної виборчої комісії рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів оскарження, якщо такі рішення, дії чи бездіяльність порушують особисто його виборчі права або охоронювані законом інтереси щодо участі у виборчому процесі, у тому числі на участь у роботі виборчої комісії, на здійснення спостереження, на присутність на засіданні виборчої комісії у визначених цим Кодексом випадках, під час проведення голосування відповідно до цього Кодексу, незабезпечення встановлених цим Кодексом умов для голосування виборців з порушенням здоров`я (у зв`язку з інвалідністю, тимчасовим розладом здоров`я, віком).

Кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах та від його імені довірена особа можуть оскаржити до відповідної виборчої комісії рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів оскарження, якщо такі рішення, дії чи бездіяльність стосуються відповідного регіону, округу, де цей кандидат зареєстрований для участі у виборах.

До Центральної виборчої комісії може бути подана скарга на:

1) бездіяльність окружної виборчої комісії;

2) бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.

До територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, може бути подана скарга на:

1) рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування з відповідних місцевих виборів;

2) рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії, яка забезпечує організацію і проведення відповідних місцевих виборів (у разі якщо підсумки голосування з відповідних місцевих виборів не встановлюються).

До територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування з відповідних місцевих виборів, може бути подана скарга на рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії, яка забезпечує організацію і проведення відповідних місцевих виборів.

До територіальної виборчої комісії, яка утворила відповідну дільничну виборчу комісію, може бути подана скарга на дії чи бездіяльність члена такої дільничної виборчої комісії.

До окружної виборчої комісії, може бути подана скарга на рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії виборчої дільниці, яка входить до відповідного територіального виборчого округу, дії чи бездіяльність члена такої дільничної виборчої комісії.

Статтею 67 ВК України встановлено вимоги до змісту і форми скарги.

Частиною дев`ятою цієї статті передбачено, що у разі надходження скарги (сканованої копії скарги) засобами електронної пошти (в електронній формі), крім тієї, яка засвідчена кваліфікованим електронним підписом, вона опрацьовується виборчою комісією в установленому цим Кодексом порядку після надходження цієї скарги у письмовій формі на паперових носіях. Днем подання такої скарги вважається день отримання скарги виборчою комісією у письмовій формі на паперових носіях.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 69 ВК України скарга, оформлена з дотриманням вимог статті 67 цього Кодексу, розглядається відповідною виборчою комісією на її засіданні не пізніш як на третій день з дня отримання скарги, за винятком випадків, передбачених частинами другою - четвертою цієї статті.

Скарга щодо порушень, які мали місце до дня голосування, розглядається виборчою комісією у строк, передбачений частиною першою цієї статті, але не пізніше 24 години дня, що передує дню голосування.

Скарга щодо порушення, яке мало місце у день голосування, під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та/або під час транспортування виборчих документів, розглядається відповідною виборчою комісією у дводенний строк з дня її отримання.

В силу положень ч. 2 ст. 72 ВК України перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення:

1) чи подано скаргу належним суб`єктом звернення зі скаргою, визначеним цим Кодексом;

2) чи віднесено цим Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб`єкт розгляду скарги);

3) чи дотримано суб`єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені цим Кодексом.

Нормою ч. 3 цієї ж статті встановлено, що виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб`єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб`єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених цим Кодексом.

Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що скарга має розглядатися суб`єктом, якому така скарга надійшла. Разом з тим, якщо скарга подана до неналежного суб`єкта розгляду скарги, остання залишається без розгляду.

В контексті даної спірної ситуації, суд зауважує, що у межах розгляду цієї адміністративної справи позивачем оспорюється протиправна бездіяльність щодо не забезпечення розгляду скарги.

Так, з матеріалів справи судом встановлено, що позивач звернулася до Центральної виборчої комісії (вул. Лесі Українки, 1, м. Київ, 01126) зі скаргою у порядку ст. 63, 64 Виборчого кодексу України, в якій просила вжити заходів до повної та об`єктивної перевірки виборів Рожнятівського селищного голови, яку провела Рожнятівська селищна територіальна виборча комісія та здійснити перерахунок голосів з наданням доступу до відкритих списків виборців.

Однак, суд звертає увагу, що вказана скарга направлена до Центральної виборчої комісії з метою її розгляду по суті, а не до Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області.

Доказів перенаправлення зазначеної скарги до Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області від Центральної виборчої комісії суду не надано.

Отже, суд зазначає, що Рожнятівська селищна територіальна виборча комісія Калуського району Івано-Франківської області при прийнятті Постанови №25 від 30.10.2020 діяла в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Виборчим кодексом України.

Тому, відсутні правові підстави для задоволення вимоги зобов`язального характеру щодо розгляду скарги Кандидата на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 у відповідності до Виборчого кодексу України.

Щодо позовної вимоги зобов`язати Рожнятівську селищну територіальну виборчу комісію Калуського району Івано-Франківської області розглянути у відповідності до Виборчого кодексу України скаргу суб`єкта виборчого процесу - Кандидата на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 , то така задоволенню не підлягає, оскільки є похідною та залежною від перших двох позовних вимог.

Що стосується вимог позивача про зобов`язання суб`єкта владних повноважень Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області провести підрахунок голосів виборців по дільницях, в яких є порушення ВК України, а також зобов`язання суб`єкта владних повноважень Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області відкрити списки виборців та перевірити наявність особистого голосування осіб, то суд зазначає, що у цій частині слід відмовити, оскільки вони є похідними від перших трьох вимог та стосуються тверджень, викладених позивачем у скарзі до Центральної виборчої комісії, копія якої надійшла до Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області.

Відтак, враховуючи наведені приписи чинного законодавства та встановлені обставини, суд дійшов висновку, що обставини покладені позивачем в основу заявленого позову не знайшли свого підтвердження під час розгляду даної адміністративної справи.

Наведені позивачем обґрунтування позовних вимог не дають правових підстав для визнання протиправними дій Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області щодо не забезпечення розгляду скарги.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги кандидата на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 до Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправними дій Рожнятівської СТВК щодо не розгляду по суті скарги ОСОБА_1 від 27.10.2020, які порушили норми ВК України; визнання незаконною та скасування Постанови №25 від 30.10.2020; зобов`язання Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області розглянути скаргу ОСОБА_1 від 27.10.2020 по суті; зобов`язання суб`єкта владних повноважень Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області провести підрахунок голосів виборців по дільницях, в яких є порушення ВК України, а також зобов`язання суб`єкта владних повноважень Рожнятівської селищної територіальної виборчої комісії Калуського району Івано-Франківської області відкрити списки виборців та перевірити наявність особистого голосування осіб, є безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Позивачем не сплачено судовий збір при поданні до суду цієї позовної заяви, а також на час вирішення справи.

Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".

Частиною 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з частиною 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір", у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року складає 2102,00 грн.

Як слідує зі змісту позовних вимог, позивачем заявлено 5 (п`ять) позовних вимог немайнового характеру, а відтак при зверненні до адміністративного суду з позовом підлягав до сплати судовий збір у розмірі 4204,00 грн. (840,80 грн. x 5 = 4204 грн.)

Доказів понесення сторонами інших судових витрат суду не подано.

За таких обставин, враховуючи, що заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення, документів на підтвердження звільнення позивача від сплати судового збору суду не надано, підлягає стягненню з позивача до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4204,00 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 295, 271, 272, 273, 297, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Стягнути з кандидата на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4204,00 грн. (чотири тисячі двісті чотири) гривні 00 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом двох днів, з дня його проголошення.

Строк на апеляційне оскарження, відповідно до частини 5 статті 270 КАС України, не може бути поновлено.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення судом апеляційної інстанції.

Учасники справи:

позивач - кандидат на посаду Рожнятівського селищного голови Калуського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )

відповідач - Рожнятівська селищна територіальна виборча комісія Калуського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 43783769, вул. Єдності, 15, смт. Рожнятів, Рожнятівський район, Івано-Франківська область, 77600).

Суддя Микитюк Р.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2020
Оприлюднено04.11.2020
Номер документу92619720
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/3072/20

Постанова від 08.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 07.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 07.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 04.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні