ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" листопада 2020 р. справа № 300/3103/20
17 год. 00 хв.
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Кафарського В.В.,
за участю секретаря судового засідання Вакун В.М.,
представників позивача - Бабчука П.В., Давимуки В.Я.,
представників відповідача - Полатайка І.О., Білецької Г.Р.,
представника Івано-Франківської обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад - Жарського Т.В.,
представника Яремчанської МПП Сила людей - Лозовського Т.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Яремчанської міської організації політичної партії Українська стратегія Гройсмана (вул. Сврбоди, 392, м. Яремче, Надвірнянський район, Івано-Франківська обл., 78501, код ЄДРПОУ 43810425) до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області (вул. Свободи, 266, м. Яремче, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78501, код ЄДРПОУ 43798211), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Івано-Франківська обласна організація політична партія Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад (вул. Грушевського, 22А, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 43740039), Яремчанська міська організація політичної партії Сила людей (вул. Свободи, 264, м. Яремче, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78500, код ЄДРПОУ 39378656), про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Яремчанська міська організація політичної партії Українська стратегія Гройсмана (далі - позивач) 03.11.2020 о 17:14 год. звернулася до суду з адміністративним позовом до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області (далі - відповідач), відповідно до змісту якого просить:
1) визнати протиправними дії Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області щодо проведення 31.10.2020 повторного перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029;
2) скасувати рішення - постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029;
3) скасувати рішення - постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області про встановлення підсумків голосування в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради;
4) скасувати рішення - постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області від 01.11.2020 про:
- встановлення результатів виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради;
- встановлення кількості мандатів та визначення депутатів, обраних в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Яремчанської міської ради на місцевих виборах 25.10.2020;
- визначення депутатів, обраних до Яремчанської міської ради у територіальних виборчих округах на місцевих виборах 25.10.2020.
5) зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області виконати вимоги статті 255 Виборчого кодексу України, а саме: встановити підсумки голосування в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підрахунок голосів дільничної виборчої комісії №261029 та документації, складеної цією дільничною виборчою комісією;
6) зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області виконати вимоги статті 256 Виборчого кодексу України в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, а саме: встановити результати виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, врахувавши кількість голосів виборців на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підсумки голосування та документації, складеної дільничною виборчою комісією №261029;
7) зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області виконати вимоги статей 258-260 Виборчого кодексу України в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, а саме: встановити результати виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради; встановити кількість мандатів та визначити депутатів обраних в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Яремчанської міської ради на місцевих виборах 25.10.2020; визначити депутатів, обраних до Яремчнаської міської ради у територіальних виборчих округах, врахувавши інформацію про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підрахунок голосів дільничної виборчої комісії №261029 та документації, складеної цією дільничною виборчою комісією.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на те, що Яремчанська міська організація політичною партії Українська стратегія Гройсмана була учасником виборчого процесу, оскільки висунула єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати до Яремчанської міської ради. Так, за результатами проведення голосування, дільничними виборчими комісіями №№201025, 261026, 2611027, 26028, 261029, 261030 було проведено підрахунок голосів виборців з дотриманням вимог чинного Виборчого кодексу України і встановлено результати голосування на кожній виборчі дільниці, про що складено протоколи. За результатами підрахунку голосів виборців дільничними виборчими комісіями, як зазначає представник позивача, від політичної партії Українська стратегія Гройсмана до Яремчанської міської ради як депутати мали ввійти 3 кандидати в депутати. 26.10.2020 Яремчанською МТВК було прийнято рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців виборчих дільниць №№201025, 261026, 2611027, 26028, 261029, 261030. В ході проведення повторного підрахунку голосів виборців вказаних виборчих дільниць, 8 виборчих бюлетенів, які дільничною виборчою комісією №261029 були визнані недійсними, Яремчанською МТВК були визнані дійсними. В результаті таких дій та повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029 Яремчанською МТВК до Яремчанської міської ради від політичної парті Українська стратегія Гройсмана ввійшли тільки 2 кандидати в депутати. Такі дії відповідача по проведенню повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029 позивач вважає протиправними, серед іншого, посилаючись на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.10.2020 у справі №300/2999/20, яким визнано протиправною та скасовано постанову Яремчанської МТВК №55 від 26.10.2020 про проведення повторного підрахунку голосів виборців в частині проведення перерахунку голосів виборців на виборчих дільницях №261029 та №261030.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.11.2020 о 09:25 год. відкрито провадження в даній адміністративній справі та витребувано в Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області докази у справі.
04.11.2020 об 11:03 год. на електронну пошту Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника Івано-Франківської обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад про залучення Івано-Франківської обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад до участі у справі №300/3103/20 як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача. Заява мотивована тим, що рішення у даній справі безпосередньо може вплинути на права та охоронювані інтереси Івано-Франківської обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад .
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.11.2020 клопотання представника Івано-Франківської обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад - задоволено. Залучено Івано-Франківську обласну організацію політичної партії Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад (вул. Грушевського, 22А, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 43740039) в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача до участі в адміністративній справі №300/3103/20 за позовом Яремчанської міської організації політичної партії Українська стратегія Гройсмана до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії.
04.11.2020 о 14:00 год. на електронну пошту Івано-Франківського окружного адміністративного суду Яремчанська міська територіальна виборча комісія Надвірнянського району Івано-Франківської області направила частину витребуваних ухвалою від 04.11.2020 документів: постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області №55 від 26.10.2020 Про порядок повторного підрахунку голосів виборців Яремчанською міською територіальною виборчою комісією ; витяг з протоколу Про порядок повторного підрахунку голосів виборців Яремчанською міською територіальною виборчою комісією виборчих дільниць №№261025, 261026, 261027, 261028, 261029, 261030; протокол дільничної виборчої комісії №261029 з виборів депутатів Яремчанської міської ради на місцевих виборах 25.10.2020 про підрахунок голосів виборців; протокол Яремчанської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029.
В судовому засіданні 04.11.2020 голова Яремчанської МПП Сила людей подав суду клопотання, яким просив залучити до участі у справі №300/3103/20 третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Суд протокольною ухвалою задовольнив клопотання Яремчанської МПП Сила людей та залучив Лозинського Т.А. до участі у справі № 300/3103/20 як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
В судовому засіданні 04.11.2020 суд поставив на обговорення питання щодо необхідності оголошення перерви для ознайомленням представником позивача з матеріалами справи та надання часу для подання доказів, які витребовувались судом ухвалою про відкриття провадження.
Представники Яремчанської міської організації політичної партії Українська стратегія Гройсмана не заперечували щодо оголошення перерви.
Представники Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області не заперечували щодо оголошення перерви.
Представники третіх осіб, які не заявляли самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача також не заперечили щодо оголошення перерви.
Суд протокольною ухвалою оголосив перерву до 05.11.2020 об 11:00 год.
05.11.2020 о 09:49 год. представник відповідача подав через канцелярію суду докази та відзив на позовну заяву, згідно якого відповідача заперечив проти позовних вимог. У відзиві відповідач вказує, що частиною 10 статті 254 Виборчого кодексу України є передбачені три можливі підстави обов`язкових випадків прийняття відповідачем рішення про повторний підрахунок голосів, зокрема, у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії. Так, з протоколу виборчої дільниці №261029 слідує, що в пункті 9 на сторінці 1 у графі кількість виборців які взяли участь у голосування на виборчій дільниці вказано число 952 , однак таке число не відповідає пункту 7 на тій же сторінці, графа кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені . Також, пункт 11 на сторінці 2 сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій не відповідає сумі відданих голосів за пунктом 12, а саме вказане число 90 , а не 881 . Таким чином, на переконання відповідача, враховуючи неточності в протоколі підрахунку голосів на виборчій дільниці №261029, питання щодо форми та способу усунення таких неточностей шляхом перерахунку належить до дискреційних повноважень відповідача та було реалізовано в належний спосіб з підстав, передбачених законодавством. Крім того, щодо посилань позивача на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.10.2020 у справі №300/2999/20, представник відповідача вказує, що таке рішення було проголошено 31.10.2020 о 10:00 год. та набуло чинності 02.11.2020 (враховуючи дводенний строк на оскарження). Таким чином, на момент проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №261029 відповідач діяв абсолютно правомірно, оскільки Постанова №55 від 26.10.2020 була чинною, правомірною та не скасованою у судовому порядку.
05.11.2020 в судовому засіданні представник позивача подав заяву про зменшення розміру позовних вимог.
Суд у зв`язку із невідповідністю такої заяви вимогам частини 1 статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України повернув дану заяву, оскільки вона подана з порушенням частини 7 статті 47 КАС України - порушено процесуального порядку подання (подана у другому судовому засіданні), окрім того вимоги згідно її змісту сформовані некоректно та нечіткою.
В судовому засіданні 05.11.2020 представники позивача підтримали позовні вимоги та просили позов задовольнити повністю.
Представники відповідача заперечили проти позову, просили у його задоволені відмовити.
Представник Івано-Франківської обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад заперечив проти позову, просив у його задоволені відмовити.
Представник Яремчанської МОПП Сила людей заперечив щодо задоволення позову.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши зібрані в матеріалах справи докази, судом встановлено наступне.
Постановою Верховної Ради України Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році від 15.07.2020 за №795-ІХ призначено на 25.10.2020 чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
Постановою Центральної виборчої комісії Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 від 08.08.2020 за №160 призначено на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
Так, 10.08.2020 Центральною виборчою комісією постановою Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій від 10.08.2020 №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Івано-Франківської області.
Центральною виборчою комісією 30.08.2020 прийнято постанову №208 Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25.10.2020 , якою оголошено з 05.09.2020 початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25.10.2020.
На території Яремчанської міської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області утворено шість виборчих дільниць: 261025, 261026, 261027, 261028, 261029, 261030.
За результатами проведення голосування, дільничною виборчою комісією №201029 проведено підрахунок голосів виборців і встановлено результати голосування на даній виборчій дільниці, про що складено протокол.
Відповідно до копії протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 від 26.10.2020 (07:00 год) з виборів депутатів до Яремчанської міської ради Івано-Франківської області, кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування - 952, кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування - 39, загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені - 991, кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці - 952 (а.с. 107).
Згідно витягу з протоколу Про порядок повторного підрахунку голосів виборців Яремчанською міською територіальною виборчою комісією виборчих дільниць 261025, 261026, 261027, 261028, 261029, 261030 від 26.10.2020 (16:00 год.) за рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільниць 261025, 261026, 261027, 261028, 261029, 261030 проголосувало 16 членів комісії: за - 15, проти - 1 (а.с. 95-96).
26.10.2020 Яремчанська міська територіальна виборча комісія Надвірнянського району Івано-Франківської області прийняла постанову №55 Про порядок повторного підрахунку голосів виборців Яремчанською міською територіальною виборчою комісією виборчих дільниць 261025, 261026, 261027, 261028, 261029, 261030 (а.с. 94).
31.10.2020 о 16:50 год. Яремчанською МТВК було закінчено проведення повторного підрахунку голосів виборців і оголошено підсумки голосування з виборів депутатів Яремчанської міської ради, що підтверджується протоколом Яремчанської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 (а.с. 116-123).
Відповідно до вказаного протоколу Яремчанської міської територіальної виборчої комісії, кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування - 952, кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування - 39, загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені - 991, кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці - 991.
Протоколом Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області від 01.11.2020 (21:45 год.) підведено підсумки голосування з виборів депутатів Яремчанської міської ради у межах територіального виборчого округу №3 (а.с.с 124-151).
Вважаючи протиправними дії Яремчанської МТВК по проведенню повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 20 частини першої статті 92 Конституції України, організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає та регулює Виборчий кодекс України від 19.12.2019 р. № 396-IX (далі - ВК України).
Згідно з частинами 1 та 4, пунктом 1 частини 5 статті 12 ВК України, вибори проводяться на основі рівного виборчого права. Громадяни України беруть участь у виборах на рівних засадах. Усі партії (організації партій), які набули статусу суб`єкта виборчого процесу відповідно до цього Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених цим Кодексом.
Рівність прав і можливостей кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі відповідних виборів забезпечується, зокрема, забороною привілеїв чи обмежень кандидатів в залежності від суб`єкта висування, за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, інвалідності та стану здоров`я, за мовними або іншими ознаками.
Приписами частини 1 статті 20 ВК України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Згідно частин 1-3 статті 32 ВК України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституції України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
До виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.
Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.
Частиною 1 статті 33 ВК України передбачено, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Відповідно до частини 4 статті 33 ВК України, територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Частиною 5 статті 33 ВК України встановлено, що дільничні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних і місцевих виборів у межах відповідних виборчих дільниць.
Згідно частини 1 статті 250 ВК України підсумкове засідання дільничної виборчої комісії розпочинається після закінчення голосування виборців на виборчій дільниці і проводиться у тому самому приміщенні, де відбувалося голосування. Підсумкове засідання проводиться без перерви і закінчується після складення та підписання протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.
Зі змісту частини 2 статті 250 ВК України слідує, що підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.
Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється відкрито і прозоро виключно членами дільничної виборчої комісії. Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці проводиться у послідовності викладених положень цієї статті та у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією (частинна 5 статті 250 ВК України).
Відповідно до частини 1 статті 251 ВК України, дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.
Згідно частини 2 статті 251 ВК України, до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих за територіальні виборчі списки кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) цифрами заносяться: 1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією; 2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничною виборчою комісією; 3) кількість виборців, включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування); 4) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування; 5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування; 7) загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені; 8) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню; 9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці; 10) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними; 11) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх організацій партій; 12) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної організації партії; 13) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку від кожної організації партії; 14) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний список від кожної організації партії, не підтримавши окремого кандидата у депутати з цього списку.
Протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому, округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці, складається дільничною виборчою комісією у чотирьох примірниках. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу (частина 23 статті 251 ВК України).
Частиною 10 статті 251 ВК України встановлено, що пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.
Суд встановив, що за результатами проведення голосування, дільничною виборчою комісією №201029 проведено підрахунок голосів виборців і встановлено результати голосування на даній виборчій дільниці, про що складено протокол, відповідно до якого, серед іншого, кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування - 952, кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування - 39, загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені - 991, кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці - 952 (а.с. 107).
Частиною 1 статті 253 ВК України визначено, що транспортування документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, здійснюється головою або заступником голови дільничної виборчої комісії та іншими двома членами цієї комісії - представниками різних суб`єктів подання кандидатур до складу відповідної дільничної виборчої комісії. Під час транспортування виборчих документів членами дільничної виборчої комісії їх супроводжують поліцейські, а у разі необхідності, за зверненням територіальної виборчої комісії, - співробітники Служби безпеки України, які повинні забезпечити охорону під час транспортування. Інші члени дільничної виборчої комісії, не зайняті у транспортуванні виборчих документів, кандидати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій партій, офіційні спостерігачі за їхнім бажанням можуть також супроводжувати транспортування таких документів. Супроводження таких документів іншими особами забороняється. Під час транспортування документів забороняється розпечатувати пакети з виборчими бюлетенями та іншою документацією.
Статтею 254 ВК України встановлено порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією
Так, згідно частини 1 статті 254 ВК України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.
Відповідно до частини 2 статті 254 ВК України засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії (частина 3 статті 254 ВК України).
Приписами частини 5 статті 254 ВК України визначено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно частини 6 статті 254 ВК України, рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
Відповідно до частини 9 статті 254 ВК України, за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Частиною 10 статті 254 Виборчого кодексу України передбачено, що в разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.
Таким чином, з системного аналізу норм частин 5, 9, 10 статті 254 ВК України можна дійти висновку про те, що виключно до повноважень територіальної виборчої комісії віднесено питання прийняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці. При цьому, територіальна виборча комісія зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці лише в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії. В інших випадках, передбачених вищевказаними нормами частини 9, 10 статті 254 ВК України, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, тобто таке повноваження носить дискреційний характер. Зокрема, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про перерахунок голосів на дільниці у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії. В такому випадку, згідно приписів частини 10 статті 254 ВК України, територіальна виборча комісія зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.
Судом встановлено, що згідно протоколу дільничної виборчої комісії №261029 з виборів депутатів Яремчанської міської ради на місцевих виборах 25.10.2020 про підрахунок голосів виборців:
- кількість виборців які взяли участь у голосування на виборчій дільниці (пункті 9 на сторінці 1) - 952, а загальна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені (пункт 7 на сторінці 1) - 991 (а.с. 107);
- сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій (пункт 11 на сторінці 2) - 90, при цьому, сума відданих голосів згідно пункту 12 на сторінці 2 (кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії) - 881 (Яремчанська міська ОПП Сила людей - 43, ІФООПП ВО об`єднання Батьківщина - 294, ІФООПП ВО об`єднання Платформа громад - 68, ЯМОПП Українська стратегія Гройсмана - 19, ІФООПП Слуга народу - 20, ІФОРОПП Європейська солідарність - 60, ІФОРОПП Варта - 64, ІФОТОПП Голос - 39, ІФОРОПП Перемога Пальчевського - 15, ІФООПП Пропозиція - 1, ІФООПП За майбутнє - 90, ІФООПП Українська Галицька Партія - 28, ІФООВО Свобода - 70, ІФООПП Об`єднання Самопоміч - 43, ІФООПП Удар Віталія Кличка - 24, ІФООПП Сила і честь - 3) (а.с. 108).
Отже, в даному випадку суд констатує факт неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, що згідно вимог частини 10 статті 254 ВК України зобов`язало відповідача прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.
Стосовно посилань позивача на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.10.2020 у справі №300/2999/20, як на підставу не здійснення відповідачем повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029, суд наголошує на тому, що дане рішення проголошено, як слідує із його тексту 31.10.2020 о 10:00 год. та згідно резолютивної частини: рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів, з дня його проголошення. Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а в разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції . Дане рішення оскаржене не було, та, як наслідок, набрало законної сили 02.11.2020.
Як уже встановлено судом, Яремчанською МТВК закінчено проведення повторного підрахунку голосів виборців, зокрема, по виборчій дільниці №261029 - 31.10.2020 о 16:50 год., тобто до моменту набрання законної сили рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.10.2020 у справі №300/2999/20, а тому суд погоджується із відповідачем, що дане рішення не впливало на порядок та сам факт повторного підрахунку голосів відповідачем станом на 31.10.2020.
Суд звертає увагу, що згідно змісту позовної заяви, позивач вказує, що в протоколі дільничної виборчої комісії №201029 з виборів депутатів Яремчанської міської ради політична партія Українська стратегія Гройсмана набрала 311 голосів виборців, а політична партія Сила людей набрала 304 голоси виборців. Проте, вже згідно протоколу Яремчанської МТВК про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 з виборів депутатів Яремчанської міської ради партія Сила людей набрала 312 голосів виборців. Однак такі доводи позивача не знайшли свого підтвердження за наслідками розгляду даної справи.
Так, суд, дослідивши протокол по підрахунку голосів виборців дільничної виборчої комісії №201029 та протокол Яремчанської МТВК про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029, констатує, що згідно протоколу дільничної виборчої комісії №261029 з виборів депутатів Яремчанської міської ради на місцевих виборах 25.10.2020 про підрахунок голосів виборців, Яремчанська міська організація політичної партії Українська стратегія Гройсмана отримала 19 голосів виборців (а.с. 108). Стільки ж голосів виборців Яремчанська міська організація політичної партії Українська стратегія Гройсмана отримала внаслідок повторного перерахунку відповідачем, а саме - 19, що підтверджується протоколом Яремчанської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 (а.с. 117).
Таким чином, суд встановив, що за наслідками повторного перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029 фактично не змінено загальну кількість голосів виборців за Яремчанську міську організацію політичної партії Українська стратегія Гройсмана . Так, позивач отримав 19 голосів виборців, та, як наслідок, суд наголошує, що права позивача під час повторного перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029 не порушено жодним чином.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що відповідач у даних правовідносинах діяв правомірно та у межах повноважень, наданих чинним законодавством, а тому позовні вимоги позивача в частині визнання протиправними дій Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області щодо проведення 31.10.2020 повторного перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029 є безпідставними та необґрунтованими.
Як наслідок, враховуючи похідність позовних вимог від вищевказаної позовної вимоги, не підлягають до задоволення також позовні вимоги в частині скасування постанов відповідача про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029, про встановлення підсумків голосування в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, про встановлення результатів виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, про встановлення кількості мандатів та визначення депутатів, обраних в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Яремчанської міської ради на місцевих виборах 25.10.2020, про визначення депутатів, обраних до Яремчанської міської ради у територіальних виборчих округах на місцевих виборах 25.10.2020.
Також суд зазначає, що оцінка обставин виявлених порушень виборчого законодавства, на предмет того, чи ставлять такі порушення під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, та чи є підстави до прийняття рішення про повторний підрахунок голосів, входить до дискреційних повноважень територіальної виборчої комісії. Лише відповідач, серед іншого, відповідно до вимог частини 10 статті 254 ВК України може ставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та приймати рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на такій виборчій дільниці, в тому числі, у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії.
Так, дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.
Обмежуючим фактором для рішень представників влади згідно з визначенням дискреційних повноважень є закон і справедливість.
Отже, дискреційне право органу виконавчої влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях, у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.
Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному органу держави та особам уповноважених на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення.
Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № К(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями необхідно розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
З огляду на положення Кодексу адміністративного судочинства України, Виборчого кодексу України, адміністративний суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Таким чином, не підлягають до задоволення позовні вимоги в частині зобов`язального характеру, а саме зобов`язання відповідача встановити підсумки голосування на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підрахунок голосів дільничної виборчої комісії №261029 та документації, складеної цією дільничною виборчою комісією, встановити результати виборів депутатів Яремчанської міської ради, врахувавши кількість голосів виборців на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підсумки голосування та документації, складеної дільничною виборчою комісією №261029, встановити результати виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради; встановити кількість мандатів та визначити депутатів обраних в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Яремчанської міської ради на місцевих виборах 25.10.2020; визначити депутатів, обраних до Яремчнаської міської ради у територіальних виборчих округах, врахувавши інформацію про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підрахунок голосів дільничної виборчої комісії №261029 та документації, складеної цією дільничною виборчою комісією.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову Яремчанської міської організації політичної партії Українська стратегія Гройсмана до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії слід відмовити повністю.
Щодо розподілу судових витрат суд зазначає наступне.
Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
В даному випадку судом встановлено, що позивачем при зверненні до суду з цією позовною заявою, доказів сплати судового збору не надано.
Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (надалі - Закон № 3674-VI).
Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік , встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 01.01.2020 складає 2 102,00 грн.
Із змісту адміністративного позову слідує, що позивач просить суд:
1) визнати протиправними дії Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області щодо проведення 31.10.2020 повторного перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці №261029;
2) скасувати рішення - постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029;
3) скасувати рішення - постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області про встановлення підсумків голосування в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради;
4) скасувати рішення - постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області від 01.11.2020 про встановлення результатів виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради;
5) скасувати рішення - постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області від 01.11.2020 про встановлення кількості мандатів та визначення депутатів, обраних в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Яремчанської міської ради на місцевих виборах 25.10.2020;
6) скасувати рішення - постанову Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області від 01.11.2020 про визначення депутатів, обраних до Яремчанської міської ради у територіальних виборчих округах на місцевих виборах 25.10.2020;
7) зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області виконати вимоги статті 255 Виборчого кодексу України, а саме: встановити підсумки голосування в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підрахунок голосів дільничної виборчої комісії №261029 та документації, складеної цією дільничною виборчою комісією;
8) зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області виконати вимоги статті 256 Виборчого кодексу України в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, а саме: встановити результати виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, врахувавши кількість голосів виборців на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підсумки голосування та документації, складеної дільничною виборчою комісією №261029;
9) зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області виконати вимоги статей 258-260 Виборчого кодексу України в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, а саме встановити результати виборів в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, врахувавши інформацію про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підрахунок голосів дільничної виборчої комісії №261029 та документації, складеної цією дільничною виборчою комісією;
10) зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області виконати вимоги статей 258-260 Виборчого кодексу України в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, а саме встановити кількість мандатів та визначити депутатів обраних в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Яремчанської міської ради на місцевих виборах 25.10.2020, врахувавши інформацію про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підрахунок голосів дільничної виборчої комісії №261029 та документації, складеної цією дільничною виборчою комісією;
11) зобов`язати Яремчанську міську територіальну виборчу комісію Надвірнянського району Івано-Франківської області виконати вимоги статей 258-260 Виборчого кодексу України в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25.10.2020 з виборів депутатів Яремчанської міської ради, а саме визначити депутатів, обраних до Яремчнаської міської ради у територіальних виборчих округах, врахувавши інформацію про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №261029 на підставі протоколу про підрахунок голосів дільничної виборчої комісії №261029 та документації, складеної цією дільничною виборчою комісією.
Таким чином, позивачем заявлено 11 (одинадцять) вимог немайнового характеру, а тому при зверненні до адміністративного суду з даним позовом позивач мав сплати судовий збір у розмірі 23 122,00 грн.
Доказів понесення сторонами інших судових витрат суду не подано.
За таких обставин, враховуючи, що заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення, документів на підтвердження звільнення позивача від сплати судового збору суду не надано, підлягає стягненню з позивача до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 23 122,00 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 271, 272, 273, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
в задоволенні Яремчанської міської організації політичної партії Українська стратегія Гройсмана (вул. Сврбоди, 392, м. Яремче, Надвірнянський район, Івано-Франківська обл., 78501, код ЄДРПОУ 43810425) до Яремчанської міської територіальної виборчої комісії Надвірнянського району Івано-Франківської області (вул. Свободи, 266, м. Яремче, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78501, код ЄДРПОУ 43798211), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Івано-Франківська обласна організація політична партія Всеукраїнське об`єднання Платформа Громад (вул. Грушевського, 22А, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 43740039), Яремчанська міська організація політичної партії Сила людей (вул. Свободи, 264, м. Яремче, Надвірнянський район, Івано-Франківська область, 78500, код ЄДРПОУ 39378656), про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Стягнути з Яремчанської міської організації політичної партії Українська стратегія Гройсмана (вул. Сврбоди, 392, м. Яремче, Надвірнянський район, Івано-Франківська обл., 78501, код ЄДРПОУ 43810425) до Державного бюджету України (Отримувач коштів: ГУК у м. Івано-Франківську/ОТГ м. Івано-Франківська /22030101; Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37952250; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача: UA698999980313111206084009612; Код банку отримувача (МФО) 899998, Код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір у розмірі 23 122 (двадцять три тисячі сто двадцять дві) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів, з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а в разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Суддя Кафарський В.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2020 |
Оприлюднено | 06.11.2020 |
Номер документу | 92645730 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні