КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 листопада 2020 року м. Київ №320/10812/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Басая О.В.,
за участі секретаря судового засідання Чубко А.Ю.,
за участю:
представника позивача - Апихтіної О.Л.,
представника відповідача - Карпенка Л.О.,
представника третьої особи - Курінського О.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача кандидат у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 , про визнання протиправними дій, скасування протоколу та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулася Київська обласна організація Політичної партії "Наш Край" з позовом до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, в якому просить:
- визнати протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області щодо складення та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року без врахування 15 виборчих бюлетенів з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" Скуратівську Надію Юріївну;
- скасувати протокол Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року;
- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області скласти протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4, у якому врахувати 15 голосів виборців за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 , оскільки факт реального існування відповідних виборчих бюлетенів задокументований та підтверджений належними доказами;
- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області при встановленні підсумків голосування та результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області 25 жовтня 2020 року врахувати протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 з урахуванням 15 голосів виборців за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 .
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідачем при складенні та оголошенні протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року протиправно не було враховано 15 виборчих бюлетенів з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 .
З цих підстав, на думку позивача, протокол Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року є протиправним, а тому підлягає скасуванню.
Згідно з ухвалою від 04.11.2020 суд відкрив провадження в адміністративній справі, визначив, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження з урахуванням особливостей провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій, які встановленні статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України. А також, залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 .
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні пояснив, що при здачі протоколів дільничною виборчою комісією виборчої дільниці №321314 були виявлені розбіжності у протоколах, що унеможливлювали встановлення результатів волевиявлення виборців без повторного підрахунку бюлетенів. Підтвердив, що при повторному підрахунку бюлетенів було виявлено їх нестачу і те, що дільнична виборча комісія могла самостійно скласти протокол про підрахунок голосів виборців з позначкою "Уточнений", а тому позов визнав.
Представник третьої особи позовні вимоги підтримав.
Допитана в якості свідка у судовому засіданні ОСОБА_2 пояснила, що належним чим запаковані бюлетені з відповідними документами було доставлено до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області 26.10.2020. Підтвердила наявність певних математичних недоліків при складанні протоколу.
Допитана в якості свідка у судовому засіданні ОСОБА_3 пояснила, що вона особисто здійснювала підрахунок голосів виборців, при якому було встановлено наявність 15 голосів за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 .
Розглянувши позовну заяву, заслухавши доводи та пояснення сторін, свідків, дослідивши докази та оцінивши їх у сукупності, судом встановлено наступне.
Дільничною виборчою комісією 26.10.2020 було складено протокол про підрахунок голосів виборців на виборчі дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 (т. 1, а.с. 65-72).
Згідно даного протоколу кількість голосів виборців, які підтримали кандидата в депутати ОСОБА_1 , включену до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" становила 15.
При здачі протоколів Дільничною виборчою комісією №321314 до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області були виявлені розбіжності, що унеможливлюють встановлення результатів волевиявлення виборців, у зв`язку з чим відповідачем 27.10.2020 прийнято постанову про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №321314.
На виконання вказаного рішення Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області було проведено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314, про що складено протокол від 02.11.2020 (т. 1, а.с. 73-81).
Згідно даного протоколу кількість голосів виборців, які підтримали кандидата в депутати ОСОБА_1 , включену до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край", становила 0.
Вважаючи протиправними дії відповідача зі складання та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року у зв`язку з тим, що не було враховано 15 виборчих бюлетенів з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 , позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Виборчим кодексом України, Законом України "Про Центральну виборчу комісію", а також актами Центральної виборчої комісії.
Постановою Верховної Ради України від 15.07.2020 №795-IX "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" на неділю - 25 жовтня 2020 року, призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, відповідно до Конституції України регулює Виборчий кодекс України.
Згідно з ст. 1, ч. 6 ст. 2 ВК України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Основні виборчі права громадян України включають: право вільно обирати (право голосу на виборах); право бути обраним.
Відповідно до ст. 11 ВК України, громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно з ч. 1, п. 4 ч. 2 ст. 206 ВК України, територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.
Статтею 254 ВК України визначено порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією.
З моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії (ч. 1 ст. 254 ВК України).
Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням (частина друга статті 254 Виборчого кодексу України).
Згідно з ч. 3 ст. 254 ВК України, на засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії
При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами (ч. 4 ст. 254 ВК України).
Згідно з ч. 5 ст. 254 ВК України, за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:
1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;
2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";
3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії (ч. 6 ст. 254 ВК України).
Згідно з ч. 9 ст. 254 ВК України, за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
У разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.
Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії не допускається (ч. 10 ст. 254 ВК України).
Судом встановлено, що постановою Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 27.10.2020 призначено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Таке рішення прийнято у зв`язку з тим, що при здачі протоколів дільничною виборчою комісією виборчої дільниці №321314 до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії були виявлені розбіжності у протоколах з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4, що унеможливлюють встановити результати волевиявлення виборців без повторного перерахунку бюлетенів.
Відповідно до ч. 11 ст. 254 ВК України, протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та запечатані пакети з іншими виборчими документами дільничної виборчої комісії до проведення відповідного повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці територіальною виборчою комісією зберігаються у приміщенні, де відбувається засідання територіальної виборчої комісії.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.
Згідно з ч. 12 ст. 254 ВК України, повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.
Територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів (ч. 3 ст. 254 ВК України).
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що при складенні та оголошенні протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року протиправно не було враховано 15 виборчих бюлетенів з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 .
На підтвердження вказаних обставин позивач посилається на письмові пояснення членів дільничної виборчої комісії №321314 про те, що 25.10.2020 під час підрахунку бюлетенів, які підтверджують факт наявності волевиявлення громадян за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 висунуту від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край", кількість голосів склала 15, що засвідчено в протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з вибрів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 (т. 1, а.с. 20).
Підчас повторного підрахунку голосів виборців Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області виявлено факт зникнення виборчих бюлетенів з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 у кількості 15 штук.
Після виявлення факту зникнення даних бюлетенів до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії було викликано правоохоронні органи та подано заяву про викрадення виборчих бюлетенів.
Водночас, при прийнятті рішення у даній адміністративній справі суд керується наступним.
Так, представниками сторін і свідками підтверджена наявність розбіжностей у протоколах з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4.
Також судом враховується те, що станом на час проведення повторного підрахунку голосів було виявлено зникнення певної кількості бюлетенів, про що було повідомлено правоохоронні органи і стало підставою для внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомостей про вчинення кримінального правопорушення.
У той же час, сторонами підтверджено, що станом на час складання Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 були відсутні належні докази, а саме - бюлетені, які б підтверджували, що за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" Скуратівську Надію Юріївну 15 виборців віддали свій голос.
Згідно з ч. 2 ст. 12 ВК України, кожен виборець має один голос на кожних виборах, у яких він має право брати участь.
При цьому, саме зміст виборчого бюлетеня надає змогу виборчій комісії встановити кандидата, за якого виборець віддав свій голос та, відповідно, підрахувати результати виборів.
Будь-які інші документи, з яких можуть визначатись результати виборів та які повинні враховуватись виборчою комісією як при первинному, такі і при повторному підрахунку голосів у законі не визначені.
Враховуючи викладене, суд зазначає, що доводи позивача про протиправність дій відповідача щодо складення та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року є необґрунтованими, оскільки станом на час такого повторного перерахунку голосів виборців виборчі бюлетені з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 були відсутні, а їх наявність в силу закону не може підтверджуватись будь-якими іншими доказами.
Також, повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 був проведений відповідачем на виконання постанови Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 27.10.2020 про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №321314, яка не оскаржена, була та є чинною, а тому підлягала виконанню.
Отже, доводи позивача про протиправність дій відповідача щодо складення та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року спростовуються встановленими судом обставинами, а тому позовні вимоги в частині оскарження таких дій та скасування відповідного протоколу є необґрунтованими.
Позовні вимоги в іншій частині є похідними від позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо складення та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року та скасування відповідного протоколу, а тому також є необґрунтованими.
Суд не приймає визнання позову відповідачем, оскільки такі дії суперечать закону та встановленим обставинам справи.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами:
1) письмовими, речовими і електронними доказами;
2) висновками експертів;
3) показаннями свідків.
Згідно з ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в п. 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) №303-A, пункт 29).
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Згідно з ч. 9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
При зверненні до суду з цим позовом позивачем не було надано документ, що підтверджує сплату судового збору.
Частинами 1, 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем, ставка судового збору встановлюється у розмірі - 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з ч. 3 ст. 6 цього ж Закону, у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
У цьому провадженні позивачем заявлено до відповідача чотири вимоги немайнового характеру. Таким чином, з урахуванням розміру позовних вимог та встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, позивачу за подання до суду цього позову необхідно було сплатити судовий збір у сумі 8 408,00 грн.
Враховуючи, судовий збір позивачем сплачено не було, а адміністративний позов задоволенню не підлягає, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Київського окружного адміністративного суду судового збору за подання позовної заяви в розмірі 8 408,00 грн.
Керуючись статтями 9, 14, 72-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 273-278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Стягнути з Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" (місцезнаходження Київська обл., м. Вишневе, вул. Святошинська, 27б/70, офіс 2, код ЄДРПОУ 39863371) на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів - ГУК у Київ. обл./м.Київ/22030101, Код отримувача - (код за ЄДРПОУ) 37955989, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача UA718999980313151206084010001, Код класифікації доходів бюджету 22030101) несплачений судовий збір у розмір 8 408 (вісім тисяч чотириста вісім) грн 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Басай О.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2020 |
Оприлюднено | 06.11.2020 |
Номер документу | 92653030 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Басай О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні