КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ОКРЕМА УХВАЛА
05 листопада 2020 року м. Київ №320/10812/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Басая О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача кандидат у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 , про визнання протиправними дій, скасування протоколу та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулася Київська обласна організація Політичної партії "Наш Край" з позовом до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача кандидат у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 , в якому просить:
- визнати протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області щодо складення та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року без врахування 15 виборчих бюлетенів з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1;
- скасувати протокол Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року;
- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області скласти протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4, у якому врахувати 15 голосів виборців за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 , оскільки факт реального існування відповідних виборчих бюлетенів задокументований та підтверджений належними доказами;
- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області при встановленні підсумків голосування та результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області 25 жовтня 2020 року врахувати протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 з урахуванням 15 голосів виборців за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 .
Згідно з ухвалою від 04.11.2020 суд відкрив провадження в адміністративній справі, визначив, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження з урахуванням особливостей провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій, які встановленні статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України та призначив судове засідання на 04 листопада 2020 року о 15 год. А також, суд витребував докази за власною ініціативою від Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області: 1) належним чином засвідчену копію протоколу безперервного засідання Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області; 2) належним чином засвідчену копію протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 26 жовтня 2020 року; 3) належним чином засвідчену копію протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року; 4) належним чином засвідчені копії пояснень членів ДВК №321314. Витребувані документи відповідач мав надати суду до 14 год. 04.11.2020 безпосередньо до канцелярії суду.
Текст даної ухвали був направлений на електронну пошту Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області gostomel_tvk@ukr.net, що підтверджується звітом про доставку електронного листа. Також при здійсненні судового виклику до суду на 04.11.2020 о 15 год шляхом телефонограми о 11 год. 34 хв. секретар судового засідання Чубко А.Ю. повідомила голову Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області Карпенка Леоніда Олександровича про те, що копія ухвали суду від 04.11.2020 про відкриття провадження у справі, копія позовної заяви та повістка про виклик до суду надіслані на електронну пошту та звернула увагу на те, що згідно з даною ухвалою, суд витребував від відповідача письмові докази.
У судове засідання, яке було призначене на 04.11.2020 о 15 год. відповідач не прибув, витребувані судом докази не надав, про причини неявки суду не повідомив, що змусило суд відкласти судове засідання на 04.11.2020 о 20 год.
Текст повістки про виклик відповідача до суду в судове засідання, яке призначене на 04.11.2020 був направлений на електронну пошту Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області gostomel_tvk@ukr.net, що підтверджується звітом про доставку електронного листа. Крім цього, був здійсненний судовий виклик до суду на 20 год. 04.11.2020 шляхом телефонограми о 15 год. 58 хв.
На електронну пошту суду о 16 год. 20 хв. 04.11.2020 від Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області надійшло клопотання, у якому відповідач просить відкласти судове засідання, що призначене на 15 год. 04.11.2020, у зв`язку з тим , що на час надходження листа від суду Гостомельська селищна територіальна виборча комісія Бучанського району Київської області пішла на технічну перерву, кімната, в якій знаходиться комісія опломбована. Комісія не має доступу до необхідних суду документів у зв`язку з відсутністю кворуму.
У судове засідання, яке було призначене на 04.11.2020 о 20 год. відповідач повторно не прибув, витребувані судом докази не надав, що змусило суд знову відкласти судове засідання на 05.11.2020 о 10 год.
У судове засідання, яке призначене на 10 год. 05.11.2020 прибув голова Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області Карпенко Леонід Олександрович, однак, доказів, які витребував суд, не надав.
Відповідно до статті 24 Виборчого кодексу України (далі - ВК України), органи виконавчої влади, у тому числі центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, а також суди, виборчі комісії, органи ведення Державного реєстру виборців, правоохоронні органи України (прокуратура, Національна поліція України, Служба безпеки України) організовують свою роботу під час виборчого процесу, в тому числі у вихідні дні та в день голосування, таким чином, щоб забезпечити охорону приміщень виборчих комісій, а також охорону виборчих бюлетенів та іншої виборчої документації, прийом і розгляд документів щодо підготовки та проведення виборів, позовних заяв, скарг та звернень виборчих комісій, своєчасне проведення розрахунків, здійснення відповідних реєстраційних дій у строки та спосіб, установлені цим Кодексом.
Згідно з частиною шостою статті 63 ВК України, суди, виборчі комісії, органи Державного реєстру виборців, правоохоронні органи організовують свою роботу під час виборчого процесу, в тому числі у вихідні дні та в день голосування, таким чином, щоб забезпечити прийом та розгляд скарг (позовних заяв) і звернень виборчих комісій у строки та спосіб, встановлені цим Кодексом.
Однак, в порушення зазначених норм відповідач не забезпечив належним чином організацію своєї роботи під час виборчого процесу, не забезпечив своєчасну явку свого представника у судове засідання, не виконав ухвалу суду про витребування доказів, що потребує вжиття судом заходів реагування на вказане порушення, яке, з урахуванням швидкоплинності виборчого процесу, перешкоджає здійсненню правосуддя.
Статтею 129 1 Конституції України обов`язковість рішень суду (до яких належать і ухвали) визначена як одна з основних засад судочинства.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", судові рішення, що набрали законної сили є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.
Згідно з частинами другою та третьою статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до частини другої статті 33 ВК України, статус Центральної виборчої комісії визначається Конституцією України, цим Кодексом, Законом України "Про Центральну виборчу комісію" та іншими законами.
Центральна виборча комісія очолює систему виборчих комісій, які забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних виборів, і є комісією вищого рівня щодо всіх окружних, дільничних виборчих комісій та всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів. Центральна виборча комісія здійснює повноваження окружної виборчої комісії в закордонному окрузі загальнодержавних виборів.
Відповідно до статті 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Комісія, зокрема: забезпечує дотримання передбачених Конституцією та законами України принципів і засад виборчого процесу та процесу референдуму; здійснює контроль за додержанням вимог законодавства України про вибори і референдуми; здійснює консультативно-методичне забезпечення діяльності виборчих комісій та комісій з референдумів, приймає обов`язкові для використання в роботі виборчих комісій та комісій з референдумів роз`яснення і рекомендації з питань застосування законодавства України про вибори і референдуми; здійснює контроль за дотриманням політичними партіями, іншими суб`єктами виборчого процесу та процесу референдуму вимог законодавства про вибори і референдуми.
Статтею 21 цього ж Закону передбачено, що Комісія, серед іншого: здійснює контроль за організацією підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснює контроль за дотриманням виборчого законодавства України, забезпечує його однакове застосування на всій території України під час підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів.
Відповідно до положень статті 249 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
В окремій ухвалі суд має зазначити закон чи інший нормативно-правовий акт (у тому числі його статтю, пункт тощо), вимоги яких порушено, і в чому саме полягає порушення.
З метою забезпечення виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, суд встановлює у ній строк для надання відповіді залежно від змісту вказівок та терміну, необхідного для їх виконання.
Окрема ухвала стосовно порушення законодавства, яке містить ознаки кримінального правопорушення, надсилається прокурору або органу досудового розслідування, які повинні надати суду відповідь про вжиті ними заходи у визначений в окремій ухвалі строк. За відповідним клопотанням прокурора або органу досудового розслідування вказаний строк може бути продовжено.
Отже, під час розгляду справи суд встановив порушення відповідачем вимог чинного законодавства, зокрема, статей 24, 63 ВК України, а також невиконання судового рішення в частині надання витребуваних доказів, що потребує постановлення судом окремої ухвали та направлення її до Центральної виборчої комісії для вжиття відповідних заходів реагування.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 243, 248, 249, 256, 294, 295, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
Повідомити Центральну виборчу комісію про допущені Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області порушення у вигляді невиконання судового рішення (ухвали суду) та неналежної організації своєї роботи під час виборчого процесу, для вжиття відповідних заходів реагування.
Ухвалу направити для виконання Центральній виборчій комісії (площа Лесі Українки, 1, м. Київ, post@cvk.gov.ua).
Про вжиті заходи з розгляду окремої ухвали повідомити Київський окружний адміністративний суд у місячний строк з дня отримання окремої ухвали.
Копію ухвали суду надіслати (видати) учасникам справи (їх представникам) та Центральній виборчій комісії.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Окрема ухвала може бути оскаржена особами, яких вона стосується.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Басай О.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2020 |
Оприлюднено | 06.11.2020 |
Номер документу | 92653035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Басай О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні