Постанова
від 09.11.2020 по справі 320/10812/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/10812/20 Суддя (судді) першої інстанції: Басай О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого: Бєлової Л.В.

суддів: Аліменка В.О.,

Безименної Н.В.

за участю секретаря судового засідання: Лещенко В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві апеляційну скаргу Київської обласної організації Політичної партії Наш Край на рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року у справі за адміністративним позовом Київської обласної організації Політичної партії Наш Край до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, третя особа: кандидат у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 , про визнання протиправними дій, скасування протоколу та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

03 листопада 2020 року о 23 год. 53 хв. позивач, Київська обласна організація Політичної партії Наш Край , звернулась до суду першої інстанції з адміністративним позовом, у якому просила:

- визнати протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області щодо складення та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року без врахування 15 виборчих бюлетенів з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 ;

- скасувати протокол Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року;

- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області скласти протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4, у якому врахувати 15 голосів виборців за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 , оскільки факт реального існування відповідних виборчих бюлетенів задокументований та підтверджений належними доказами;

- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області при встановленні підсумків голосування та результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області 25 жовтня 2020 року врахувати протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 з урахуванням 15 голосів виборців за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 .

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Не погоджуючись з таким рішенням суду, позивачем подано апеляційну скаргу, у якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити повністю. Апелянт мотивує свої вимоги тим, що судом першої інстанції порушено норми процесуального права, неповно з`ясовано обставини справи.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги апелянт вказує, що відповідачем при складенні та оголошенні протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року протиправно не було враховано 15 виборчих бюлетенів з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 .

Також, апелянт зазначає, що судом першої інстанції не було обґрунтовано підстав неприйняття визнання позову.

У строк, встановлений судом, відзив на апеляційну скаргу позивача не надходив.

У відкритому судовому засіданні третя особа ОСОБА_1 підтримала вимоги апеляційної скарги та просила її задовольнити.

Заслухавши в судовому засіданні суддю доповідача, пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, дільничною виборчою комісією 26.10.2020 було складено протокол про підрахунок голосів виборців на виборчі дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 (т. 1, а.с. 65-72).

Згідно даного протоколу кількість голосів виборців, які підтримали кандидата в депутати ОСОБА_1 , включену до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Наш Край становила 15.

При здачі протоколів Дільничною виборчою комісією №321314 до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області були виявлені розбіжності, що унеможливлюють встановлення результатів волевиявлення виборців, у зв`язку з чим відповідачем 27.10.2020 прийнято постанову про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №321314.

На виконання вказаного рішення Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області було проведено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314, про що складено протокол від 02.11.2020 (т. 1, а.с. 73-81).

Згідно даного протоколу кількість голосів виборців, які підтримали кандидата в депутати ОСОБА_1 , включену до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Наш Край , становила 0.

Вважаючи дії відповідача зі складання та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року протиправними, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Суд першої інстанції у задоволені адміністративного позову відмовив та зазначив, що доводи позивача про протиправність дій відповідача щодо складення та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року є необґрунтованими, оскільки станом на час такого повторного перерахунку голосів виборців виборчі бюлетені з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії "Наш Край" ОСОБА_1 були відсутні, а їх наявність в силу закону не може підтверджуватись будь-якими іншими доказами.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, врегульовано Конституцією України та Виборчим кодексом України.

Відповідно до положень статті 69 Конституції України народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.

Згідно пункту 20 частини 1 статті 92 Основного Закону, виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

Основним нормативно-правовим актом, що визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів є Виборчий кодекс України у редакції на час виникнення спірних правовідносин (далі - ВК України).

Відповідно до частини 1 статті 196 Виборчого кодексу виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

У силу приписів частини 2 статті 196 Виборчого кодексу (далі - ВК України) у випадках, передбачених цим Кодексом, виборчий процес включає також такі етапи: 1) повторне голосування; 2) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків повторного голосування і результатів місцевих виборів.

Порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією врегульовано статтею 254 ВК України.

Відповідно до частин першої-шостої статті 254 ВК України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії

При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ;

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Таким чином, колегія суддів звертає увагу, що відповідно до вищенаведених положень пункту 3 частини п`ятої статті 254 ВК України, за наявності визначених законодавством підстав територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного перерахунку голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

З матеріалів справи вбачається, що дільничною виборчою комісією 26.10.2020 було складено протокол про підрахунок голосів виборців на виборчі дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 (т. 1, а.с. 65-72).

Згідно даного протоколу кількість голосів виборців, які підтримали кандидата в депутати ОСОБА_1 , включену до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Наш Край становила 15.

Постановою Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 27.10.2020 призначено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

При цьому, колегія суддів звертає увагу на приписи частини першої статті 64 ВК України, якими передбачено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно з підпунктами 1-1, 1-2 пункту 1 частини другої статті 64 ВК України, виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються: рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків; дії чи бездіяльність члена окружної виборчої комісії, територіальної виборчої комісії.

Як вбачається з матеріалів справи, повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 був проведений відповідачем на виконання постанови Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 27.10.2020 про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №321314 на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Таким чином, у випадку незгоди з вищевказаною постановою Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 27.10.2020 про призначення повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, позивач не був позбавлений права оскаржити їх в судовому порядку.

У відкритому судовому засіданні суду апеляційної інстанції третя особа підтвердила, що постанова Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 27.10.2020 про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №321314 на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року не була оскаржена позивачем.

Відтак, як вірно вказав суд першої інстанції, повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 був проведений відповідачем на виконання постанови Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 27.10.2020 про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №321314, яка не оскаржена, була та є чинною, а тому підлягала виконанню.

Відповідно до частини одинадцятої статті 254 ВК України, протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та запечатані пакети з іншими виборчими документами дільничної виборчої комісії до проведення відповідного повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці територіальною виборчою комісією зберігаються у приміщенні, де відбувається засідання територіальної виборчої комісії.

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.

Приписами частини дванадцятої статті 254 ВК України передбачено, що повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.

Так, згідно з частиною третьою статті 254 ВК України, територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів.

З матеріалів справи вбачається, що Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області було проведено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314, про що складено протокол від 02.11.2020 (т. 1, а.с. 73-81).

Згідно з вищезазначеним протоколом, кількість голосів виборців, які підтримали кандидата в депутати ОСОБА_1 , включену до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Наш Край , становила 0.

Апелянт, з посиланням на письмові пояснення членів дільничної виборчої комісії №321314, вказує про те, що 25.10.2020 під час підрахунку бюлетенів, які підтверджують факт наявності волевиявлення громадян за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 висунуту від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край , кількість голосів склала 15, що засвідчено в протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 (т. 1, а.с. 20).

Тому, апелянт вважає, що при складенні та оголошенні протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року відповідачем протиправно не було враховано 15 виборчих бюлетенів з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 .

У відкритому судовому засіданні суду апеляційної інстанції третя особа також підтвердила, що після виявлення факту зникнення даних бюлетенів до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії було викликано правоохоронні органи та подано заяву про викрадення виборчих бюлетенів, за фактом чого внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення кримінального правопорушення.

Згідно з частиною другою статті 12 ВК України, кожен виборець має один голос на кожних виборах, у яких він має право брати участь.

При цьому, як вірно вказав суд першої інстанції, лише зміст виборчого бюлетеня надає змогу виборчій комісії встановити кандидата, за якого виборець віддав свій голос та, відповідно, підрахувати результати виборів.

Так, станом на час проведення повторного підрахунку голосів було виявлено зникнення певної кількості бюлетенів, про що було повідомлено правоохоронні органи і стало підставою для внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомостей про вчинення кримінального правопорушення.

Однак, колегія суддів наголошує, що станом на час складання Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 були відсутні бюлетені, які б підтверджували, що за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 15 виборців віддали свій голос.

Так, лише за наявності такого належного доказу як виборчий бюлетень виборча комісія може встановити кандидата, за якого виборець віддав свій голос, внести такі дані в протокол і підрахувати результати виборів.

Відтак, з системного аналізу норм виборчого законодавства та встановлених фактичних осбатвин справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що доводи позивача про протиправність дій відповідача щодо складення та оголошення протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 від 02 листопада 2020 року не ґрунтуються на належних доказах у справі, оскільки станом на час такого повторного перерахунку голосів виборців виборчі бюлетені з позначкою за кандидата у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 були відсутні, а їх наявність в силу закону не може підтверджуватись будь-якими іншими доказами.

Відповідно до частини першої статті 189 КАС України, позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

Згідно з частиною п`ятою вищевказаної статті, суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Враховуючи вищевикладене, з огляду на непідтвердження під час судового розгляду наявності підстав для визнання протиправними дій відповідача та його зобов`язання при встановленні підсумків голосування та результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області 25 жовтня 2020 року врахувати 15 голосів виборців за кандидата у депутати Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 , колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про неможливість прийняття визнання позову, оскільки останнє буде порушувати права інших суб`єктів виборчого процесу, що, в свою чергу, суперечить частині п`ятій статті 189 КАС України.

Згідно з п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

При цьому, доводи апеляційної скарги жодним чином не спростовують висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права, а відтак не є підставою для скасування рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року.

Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України та судову практику, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог Київської обласної організації Політичної партії Наш Край до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, третя особа: кандидат у депутати Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року від Київської обласної організації Політичної Партії Наш Край ОСОБА_1 , про визнання протиправними дій, скасування протоколу та зобов`язання вчинити певні дії.

Згідно з положеннями ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до вимог ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що рішення суду першої інстанції постановлене з додержанням норм матеріального і процесуального права, обставини справи встановлено повно та досліджено всебічно.

Заслухавши у судовому засіданні доповідь головуючого судді, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Крім того, відповідно до частини дев`ятої статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору.

У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, установлених цим Кодексом.

Згідно частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до статті 4 Закону України Про судовий збір , за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Ставка судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 року рік передбачено, що з 01 січня 2020 року установлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2 102 грн.

Отже, з огляду на заявлення позивачем чотирьох позовних вимог (дві основні, дві похідні), розмір ставки судового збору, за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у цій справі становить 2 102*2*150% = 6 306,00 грн.

Враховуючи те, що апеляційний суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції, а при зверненні з апеляційною скаргою позивачем не було сплачено судовий збір, слід стягнути з Київської обласної організації Політичної партії Наш Край на користь Державного бюджету України витрати зі сплати судового збору у розмірі 6 306,00 грн. за подання апеляційної скарги.

Керуючись ст. 243, 315, 316, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд

П О С Т АН О В И В:

Апеляційну скаргу Київської обласної організації Політичної партії Наш Край на рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року - залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року - залишити без змін.

Стягнути з Київської обласної організації Політичної партії Наш Край (місцезнаходження Київська обл., м. Вишневе, вул. Святошинська, 27б/70, офіс 2, код ЄДРПОУ 39863371) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів отримувач - УК у Печер.р-ні/Печерс.р-н; код отримувача (ЄДРПОУ) - 38004897; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку (МФО) - 899998; номер рахунка - UA638999980313171206081026007; код класифікації доходів бюджету - 22030101) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 6 306,00 (шість тисяч триста шість) гривень.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає .

Повний текст виготовлено 09.11.2020 року о 17 год 00 хв.

Головуючий суддя Л.В. Бєлова

Судді В.О. Аліменко,

Н.В. Безименна

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2020
Оприлюднено10.11.2020
Номер документу92714429
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/10812/20

Постанова від 09.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 08.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 08.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 07.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Рішення від 05.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні