Рішення
від 27.10.2020 по справі 914/2033/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.10.2020 справа № 914/2033/18

Господарський суд Львівської області у складі судді М.М. Петрашка розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сільпо-Фуд

до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Червона калина 2009

за участю у справі третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_1

за участю у справі третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_2

за участю у справі третьої особи-3, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_3

за участю у справі третьої особи-4, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Сихівської районної адміністрації

про зобов`язання здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів

за участю представників :

від позивача М.В. Самолюк

від відповідача В.М. Бобко, Т.Т. Олексин

від третьої особи-1 не з`явився

від третьої особи-2 не з`явився

від третьої особи-3 не з`явився

від третьої особи-4 О.М. Кузів

Суть спору : Позовні вимоги заявлено Товариством з обмеженою відповідальністю Сільпо-Фуд до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Червона калина 2009 про зобов`язання ОСББ Червона Калина 2009 здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: АДРЕСА_1 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ СІЛЬПО-ФУД , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: м.Львів, проспект Червоної Калини, 62 на територію біля будинку НОМЕР_1 по проспекту Червоної Калини, в м.Львові визначену у Генеральному плані План благоустрою М 1:500 будинку НОМЕР_1 по пр.Червоної Калини у м.Львові та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд під №7, господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 20.06.2019р. позов задоволено частково, зобов`язано ОСББ Червона Калина 2009 здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: АДРЕСА_1 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ СІЛЬПО-ФУД , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: м.Львів, проспект Червоної Калини, 62 на іншу територію, згідно вимог чинного законодавства України.

Постановою Західного апеляційного господарського суду від 17.09.2019р. апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Червона калина 2009" залишено без задоволення, а рішення Господарського суду Львівської області від 20.06.2019р. у справі №914/2033/18 - залишено без змін.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 26.11.2019р. касаційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Червона калина 2009" задоволено частково, постанову Західного апеляційного господарського суду від 17.09.2019р. та рішення Господарського суду Львівської області від 20.06.2019р. у справі №914/2033/18 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Господарського суду Львівської області.

Як зазначає Верховний суд у своїй постанові, рішення та постанова судів попередніх інстанцій у цій справі ухвалені з неправильним застосуванням до спірних правовідносин норм матеріального права та з порушенням норм процесуального права, оскільки суди не здійснили повне і всебічне з`ясування обставин, що мають значення для правильного вирішення спору у цій справі, не дослідили належним чином докази, наявні в матеріалах справи, а висновки судів ґрунтуються на неналежних та недопустимих доказах, у зв`язку з чим суди попередніх інстанцій дійшли передчасних висновків про часткове задоволення позову.

Зокрема судом касаційної інстанції зазначено, що задовольняючи позов та зобов`язуючи відповідача здійснити переміщення контейнерів зі спірної території на іншу територію, згідно вимог чинного законодавства України, судом не враховано положення Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про благоустрій населених пунктів" та Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" і того, що спірні контейнери мають бути розміщені не на будь-якій іншій території, а на спеціально відведеній території, в даному випадку відповідно зазначеній у Генеральному плані "План благоустрою", М1:500 будинок АДРЕСА_1 та прилеглій території, II Експлікація будинків та споруд під №7, господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.

У постанові Верховного суду також зазначено, що судом не було достеменно з`ясовано обставини щодо місця розміщення спірного контейнерного майданчика до виникнення спору між сторонами, яке розміщення контейнерного майданчика було встановлено у проектній документації до будинку НОМЕР_1, як і не з`ясовано право відповідача вчиняти дії щодо спірного об`єкту, зважаючи на порядок розміщення контейнерних майданчиків встановлений законодавством, з урахуванням предмету і підстав позову.

При цьому колегія суддів Верховного суду зазначає, що зобов`язуючи відповідача перемістити спірні контейнери на іншу територію, суд не врахував, що у позові ТзОВ "Сільпо-Фуд" просило суд зобов`язати відповідача перемістити контейнери на територію біля будинку НОМЕР_1 визначену у Генеральному плані "План благоустрою" (згідно вимог позову), а також не було взято до уваги докази щодо розміщення контейнерного майданчика у Генеральному плані "План благоустрою" М1:500 будинку АДРЕСА_1.

Також Верховний суд зазначає, що судом не враховано, що в акті від 20.07.2018, складеному представниками ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області за участі представників сторін, не було встановлено порушень вимог розміщення контейнерного майданчика, а зафіксовано лише фактичне розміщення спірного контейнерного майданчика.

Водночас, як зазначає Верховний суд, суд першої інстанції розглядаючи спір та вказуючи на порушення п.2.8. Санітарних норм та неналежне розміщення контейнерного майданчика, не врахував, що положеннями п. 2.10. цих норм передбачено можливість зміни розташування контейнерного майданчика, у випадку відсутності можливості розмістити контейнери відповідно до вимог вказаних норм, саме комісією за участю посадових осіб спеціально уповноважених органів містобудування та архітектури і державної санітарно-епідеміологічної служби, а також представників балансоутримувача будинку та органу самоорганізації населення.

Як вказав суд касаційної інстанції, такий порядок не враховано судом першої інстанції, з урахуванням також і відсутності права відповідача самовільно, без відповідних погоджень, переміщати спірні контейнера.

Крім того у постанові Верховного Суду зазначено, що суд першої інстанції, розглядаючи спір суд не звернув належної уваги на те, що у позові ТОВ "Сільпо-Фуд" просило зобов`язати відповідача перемістити спірні контейнери на територію відповідно до Генерального плану "План благоустрою" (згідно вимог позову), приймаючи рішення про часткове задоволення позову та зобов`язуючи відповідача перемістити спірні контейнери на іншу територію відповідно до вимог законодавства, суд не зазначив у судовому рішенні в якій саме частині суд відмовляє у позові.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 02.01.2020р. розпочато новий розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Хід розгляду справи викладено в ухвалах суду та відображено у протоколах судового засідання.

Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив позов задовольнити з підстав, що наведені у позовній заяві та відповіді на відзив.

Представник відповідача проти позову заперечив, у задоволенні позовних вимог просив відмовити з підстав, що наведені у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, заслухавши представників позивача, відповідача та третьої особи-4, суд встановив таке .

Товариство з обмеженою відповідальністю Сільпо-Фуд є орендарем нежитлового приміщення в ТЦ ВАМ за адресою: місто Львів, проспект Червоної Калини, 62.

16.04.2018р. Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку Червона калина 2009 було здійснено переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля будинку по АДРЕСА_1 до території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо Товариства з обмеженою відповідальністю Сільпо-Фуд , що розташоване у будівлі ТРЦ ВАМ Товариства з обмеженою відповідальністю Пам`ять за адресою: місто Львів, проспект Червоної Калини, 62.

Позивач вважає, що відповідачем порушено державні санітарні норми, розмістивши контейнери для накопичення відходів на відстані 10 метрів від вищевказаної будівлі ТРЦ ВАМ (вхід в офіс ЗРУ мережі Сільпо Позивача), зазначаючи при цьому, що контейнерні майданчики повинні бути віддалені від стін житлових та громадських будівель і споруд на відстань не менше 20 метрів.

При цьому, як зазначив позивач, місце розташування контейнерів для вивозу твердих побутових відходів визначено, затверджено та відведено для будинку НОМЕР_1 по проспекту Червоної Калини у місті Львові Проектом на будинок НОМЕР_1 та прибудинкову територію за адресою: місто Львів, проспект Червоної Калини, який було прийнято в експлуатацію відповідними державним органами у відповідності до Генерального плану План благоустрою М1:500 будинку НОМЕР_1 по проспекту Червоної Калини у місті Львові та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд під №7, господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.

26.04.2018р. позивачем було направлено скаргу №372/06 в Управління державного нагляду за додержанням санітарного законодавства ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області, в Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради, в ПрАТ Львівобленерго , в ТзОВ Пам`ять , в ТзОВ ДВ ЕКОСВІТ та ОСББ Червона Калина 2009 щодо неправомірних дій по встановленню контейнерів твердих побутових відходів перед входом в офіс ЗРУ ТзОВ Сільпо-Фуд за адресою: місто Львів, проспект Червоної Калини, 62.

Однак, як зазначає позивач, на його адресу не надійшло жодного письмового реагування на дану ситуацію.

20.07.2018р. головним спеціалістом відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Львівського міського управління ГУДПСЛ у Л/о ОСОБА_5, головним спеціалістом ВЖГ Сихівської РДА ОСОБА_6, головним спеціалістом Сихівської РДА ОСОБА_7, у присутності директора з адміністративної діяльності ЗРУ мережі Сільпо ТзОВ Сільпо-Фуд ОСОБА_8, головного юрисконсульта ТзОВ Сільпо-Фуд ОСОБА_4 , голови правління ОСББ Червона Калина 2009 ОСОБА_9, члена правління ОСББ Червона Калина 2009 ОСОБА_10 було складено акт комісійного обстеження, яким встановлено факт розміщення контейнерного майданчика на відстані 10,5 м від стіни будівлі ТЦ ВАМ ТзОВ Сільпо-Фуд .

20.07.2018р. позивачем направлено лист №537/06 начальнику ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області з вимогою проведення позапланової перевірки відповідача щодо порушення державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць про неналежне встановлення контейнерного майданчика для твердих побутових відходів та притягнути винних осіб до відповідальності.

За твердженням позивача, з моменту створення ОСББ Червона Калина 2009 і по квітень 2018 року відповідач мав зовсім інше місце розташування контейнерних майданчиків для вивозу твердих побутових відходів, яке влаштовувало мешканців ОСББ та не створювало незручностей для позивача.

Натомість, як зазначає позивач, відповідачем самовільно без відповідних погоджень та порушуючи Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць, ДБН В.2.2-9:2018, ДСТУ-НББ.2.2.-7, було здійснено переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля будинку по АДРЕСА_1 на територію до нежитлових приміщень позначених цифрами 11,12,14.15,16,17.18,19 за адресою: АДРЕСА_1 та до території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ Сільпо-Фуд , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: місто Львів, проспект Червоної Калини, 62.

Враховуючи наведене, позивач звернувся до Господарського суду Львівської області та просить зобов`язати ОСББ Червона Калина 2009 здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: АДРЕСА_1 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ СІЛЬПО-ФУД , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: місто Львів, проспект Червоної Калини, 62 на територію біля будинку НОМЕР_1 по проспекту Червоної Калини, в місті Львові, визначену у Генеральному плані План благоустрою М1:500 будинку НОМЕР_1 по проспекту Червоної Калини у місті Львові та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд під №7, господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.

Відповідач проти позову заперечив, подавши відзив на позовну заяву, в якому Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Червона калина 2009 посилається на те, що 21.04.2011р. ухвалою Львівської міської ради №376 затверджено Правила благоустрою міста Львова, відповідно до пункту 1.1. яких, Правила є нормативно-правовим актом, який встановлює порядок благоустрою та утримання об`єктів благоустрою міста Львова, визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста, які спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

При цьому відповідач зазначає, що Правила благоустрою міста Львова є чинними з 21.04.2011р. по даний час та є обов`язковими для виконання на території міста Львова всіма органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, органами самоорганізації населення, посадовими особами міської ради, об`єднаннями громадян, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства.

Посилаючись на пункт 7.1.7 Правил благоустрою міста Львова, відповідач зазначає, що контейнерні майданчики влаштовуються на відстані не менше 20 метрів від вікон та дверей житлових будинків, дитячих закладів, спортивних та дитячих майданчиків, а також місць відпочинку для населення, але не більше 100 м від входів до під`їздів житлових будинків.

01.12.2016р. між відповідачем та ТзОВ ДВ-Екосвіт укладено договір №99-ОС про надання послуг з вивезення побутових відходів, а 01.08.2018р. укладено з ТзОВ ДВ Вейст-Груп договір №43К про надання послуг з вивезення побутових відходів.

За твердженням відповідача, відповідно до вищевказаного договору Виконавець - ТзОВ ДВ Вейст-Груп здійснює вивезення твердих побутових відходів своєчасно, відтак місце облаштування контейнерною майданчика та контейнери для збирання твердих побутових відходів, перебувають в охайному стані, будь-який неприємний запах відсутній.

Як зазначає відповідач, у квітні 2018 року було облаштовано контейнерний майданчик із необхідною кількістю контейнерів для збирання твердих побутових відходів на відстані не менше 20 м від вікон та дверей житлових будинків, дитячих закладів, спортивних та дитячих майданчиків, а також місць відпочинку населення, але не більше 100 м від входів до під`їздів житлових будинків, а саме: більше ніж 20 метрів від спортивного та дитячого майданчика, вікон та дверей житлового будинку по АДРЕСА_1, дитячі заклади та місця відпочинку населення в радіусі місця облаштування контейнерного майданчика відсутні.

На думку відповідача, місце облаштування контейнерного майданчика, так само як і контейнери для збирання твердих побутових відходів, відповідають усім вимогам Правил благоустрою міста Львова, які у свою чергу розроблені та затвердженні на підставі вимог чинного законодавства України - (п.п. 1.8. п.1) Правил.

При цьому відповідач звернув увагу, що іншого місця для розташування контейнерного майданчика та контейнерів для збирання твердих побутових відходів, на власній території відповідача не має, так само, як і будь-якого документа, виданого уповноваженим державним органом, який би зобов`язував відповідача розташувати останні у визначеному місці.

Відповідачем долучено до матеріалів справи лист-відповідь Сихівської районної адміністрації ЛМР №34-345 від 17.01.2019р., в якому повідомлено, що районною адміністрацією не видавалось розпорядження щодо розташування контейнерного майданчику на АДРЕСА_1 .

Відповідач повідомив, що іншого місця для розташування контейнерного майданчика та контейнерів для збирання твердих побутових відходів, на власній території немає, і при цьому немає жодного документа, виданого уповноваженим державним органом, який би зобов`язував ОСББ Червона калина 2009 розташувати останні у визначеному місці. Водночас в Генеральному плані при проектуванні будинку АДРЕСА_1 не було визначено місце розташування контейнерного майданчика для відповідача.

Також на підтвердження права власності на земельну ділянку на якій розміщені контейнери відповідач долучив до матеріалів справи державний акт та план меж земельної ділянки.

Відповідач вважає, що за результатами проведеної виїзної наради за участю представників ГУ Держпродспожив служби, голови правління ОСББ Червона калина 2009 , представника позивача, представників Сихівської районної адміністрації, відповідно до акту комісійного обстеження від 20.07.2018р. встановлено відстань від місця здійснення підприємницької діяльності позивача, тобто розташування офісу останнього до місця розташування контейнерів 10,5 м, жодних порушень щодо розташування вищевказаних контейнерів не виявлено та не зафіксовано та відсутні порушення п.7.1.7. Правил благоустрою міста Львова, оскільки офісне приміщення позивача не відноситься до житлового будинку, дитячого закладу, спортивного чи дитячою майданчику, чи місця відпочинку населення.

З аналогічних підстав відповідач не вбачає порушення прав третіх осіб у даній справі.

Крім цього, відповідач заперечив проти тверджень позивача щодо призначення ділянки №7 на Генеральному плані, оскільки на вказаній ділянці розміщений турнік для господарських цілей - 1 шт. (згідно таблиці - III Відомості об`ємів робіт, елементів благоустрою і озеленення).

При цьому відповідач зазначив, що ділянка №7 (господарський майданчик) знаходиться навпроти входу до під`їздів №7, 6, 5 та дитячого майданчика - відстань до яких менше 20 метрів, що суперечить пункту 7.1.7. Правил благоустрою міста Львова та пункту 2.8. Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць , затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України №145 від 17.03.2011р. (стосовно вимог по розташуванню контейнерів для відходів).

Третя особа ОСОБА_3 підтримала позов та повідомила, що відповідно до договору купівлі-продажу від 24.04.2013р., посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Е.В. Тертичною, їй на правах приватної власності належить нежитлове приміщення загальною площею 33,5 кв.м, розміщене за адресою: АДРЕСА_1.

За твердженням третьої особи: ОСОБА_3, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Червона Калина 2009 без будь-якого погодження, розмістило на відстані не більше двох метрів від входу в приміщення майданчик для збору побутових відходів, що суперечить Правилам благоустрою міста Львова, які затверджені ухвалою Львівської міської ради №376 від 21.04.2011р.

Третя особа-4 подала пояснення щодо суті спору, в якому зазначила, що Сихівською районною адміністрацією Львівської міської ради повідомлено Голову правління ОСББ "Червона Калина 2009" про те, що районною адміністрацією розпорядження щодо розташування контейнерного майданчика на АДРЕСА_1 не видавалось. Інформація щодо такого розміщення наявна в забудовника, оскільки є необхідною при проектуванні забудови і повинна бути визначена в генеральному плані.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, заслухавши доводи та заперечення учасників справи, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю з таких підстав .

Відповідно до положень статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

За приписами статті 4 Господарського процесуального кодексу України, право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Завданням суду при здійсненні правосуддя, в силу статті 2 Закону України Про судоустрій і статус суддів є, зокрема, забезпечення кожному права на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

За змістом положень вказаних норм, розпорядження своїм правом на захист є диспозитивною нормою цивільного законодавства, яке полягає у наданні особі, яка вважає свої права порушеними, невизнаними або оспорюваними, можливості застосувати способи захисту, визначені законом або договором.

При цьому, предметом позову є матеріально-правова вимога позивача до відповідача, а підставою - посилання на належне йому право, юридичні факти, що призвели до порушення цього права, та правове обґрунтування необхідності його захисту.

Згідно із статтею 4 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , громадяни мають право, зокрема, на безпечні для здоров`я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище.

Статтями 15, 19, 22 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення встановлені вимоги до атмосферного повітря в населених пунктах, до жилих приміщень, в т.ч. зобов`язання підприємств, установ, організацій утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності земельні ділянки, споруди будь-якого призначення, території відповідно до вимог санітарних норм.

Згідно із пунктом "а" статті 14 Закону України Про відходи , громадяни України, іноземці та особи без громадянства у сфері поводження з відходами мають право на безпечні для їх життя та здоров`я умови при здійсненні операцій щодо поводження з відходами.

Відповідно до частини 6 статті 35-1 Закону України Про відходи , житлові масиви і внутрішньодворові території, дороги загального користування та інші об`єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками, урнами для побутових відходів.

Пунктами 1, 3 та статті 7 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , співвласники багатоквартирного будинку, зобов`язані: забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; використовувати спільне майно багатоквартирного будинку за призначенням; додержуватися вимог правил утримання багатоквартирного будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, санітарних норм .

Відповідно до пункту 1.2. Державних санітарних норм та правил утримання, територій населених місць (надалі - Санітарні норми), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.04.2011р. за №457/19195, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2011 №145, Санітарні норми встановлюють вимоги до санітарного очищення територій населених місць, а також правила виконання робіт з належного прибирання об`єктів благоустрою та державного санітарно-епідеміологічного нагляду у сфері благоустрою населених пунктів і поводження з відходами.

Пунктом 1.3 Санітарних норм передбачено, що дія Санітарних норм поширюється на відносини, що виникають у сфері благоустрою населених пунктів та поводження з відходами, та вони є обов`язковими для виконання органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності та підпорядкування і громадянами.

Згідно із пунктом 2.6. Санітарних норм, у разі застосування планово-подвірної системи збирання побутових відходів на об`єктах благоустрою населених пунктів мають бути виділені спеціально обладнані майданчики для розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів (контейнерні майданчики) із зручними під`їздами для сміттєвозів.

Відповідно до пункту 2.7. Санітарних норм, контейнерні майданчики повинні мати водонепроникне тверде покриття та бути обладнані навісами, огорожею та ізольовані від об`єктів обслуговування населення, господарських дворів і магістральних вулиць смугою зелених насаджень шириною не менше 1,5 м, не повинні бути прохідними для пішоходів і транзитного руху транспорту.

Пунктом 2.8. Санітарних норм передбачено, що контейнерні майданчики повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд , майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м.

Як встановлено судом, відповідачем самовільно було розміщено та облаштовано контейнери для вивозу твердих побутових відходів (контейнерний майданчик) на відстані 10,5 м від стіни будівлі ТЦ ВАМ ТзОВ Сільпо-Фуд , в межах земельної ділянки, що належить ОСББ Червона калина 2009 .

Тобто, як вбачається із матеріалів справи, дії відповідача щодо переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів (контейнерного майданчика) призвели до порушення пункту 2.8. Санітарних норм, оскільки контейнерний майданчик самовільно було розміщено та облаштовано відповідачем на відстані меншій ніж 20 метрів від приміщення для ведення підприємницької діяльності позивача, що свідчить про порушення відповідачем законних прав позивача.

Виходячи із вищенаведеного, проаналізувавши обставини справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що в даному випадку позивач правомірно просить зобов`язати відповідача здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів від приміщення позивача.

При цьому слід зазначити, що згідно із пунктом 2.9. Санітарних норм, місця розташування контейнерних майданчиків на об`єктах благоустрою населених пунктів визначаються у складі проектів будівництва житлових і громадських будівель і споруд , а для території садибної забудови - у складі проектів детальних планів цих територій.

Вимоги, які необхідно враховувати під час проектування, будівництва та утримання контейнерних майданчиків, встановлено національним стандартом ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013 "Настанова з улаштування контейнерних майданчиків", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.10.2013р. №506 (далі - ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013).

Згідно із пунктом 3.2. ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013, контейнерний майданчик - спеціально обладнанні майданчики для розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів із зручними під`їздами для спеціально обладнаних транспортних засобів.

Пунктом 4.4. ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013 встановлено, що місця розміщення контейнерних майданчиків на об`єктах благоустрою населених пунктів визначаються у складі проектів будівництва житлових і громадських будівель і споруд , а для території садибної забудови - у складі проектів детальних планів цих територій.

Згідно статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п`ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту.

Однак, як встановлено судом, в Генеральному плані при проектуванні будинку АДРЕСА_1 не зазначено такого місця як контейнерний майданчик .

Проте, проектом на будинок НОМЕР_1 та прибудинкову територію за адресою: АДРЕСА_1, який було прийнято в експлуатацію відповідними державним органами у відповідності до Генерального плану План благоустрою М1:500 будинку АДРЕСА_1 та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд, під №7 передбачено господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.

Вищенаведене дає підстави для висновку про те, що за наявності у багатоквартирному будинку (АДРЕСА_1) господарського майданчику, площею 9,0 м.кв., самовільне розташування контейнерного майданчику на території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: АДРЕСА_1 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо ТзОВ Сільпо-Фуд , розташованого у будівлі ТРЦ ВАМ ТзОВ Пам`ять за адресою: місто Львів, проспект Червоної Калини, 62 - за ініціативи відповідача є таким, що суперечить вимогам чинного законодавства України.

Разом з тим, в II Експлікаціі будинків та споруд під №7 не визначено мети призначення цього господарського майданчика.

Тим не менше, судом встановлено, що до переміщення контейнерних майданчиків на спірну територію, вони перебували поза межами території Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Червона Калина 2009 визначеної у Генеральному плані План благоустрою М1:500 будинку АДРЕСА_1 та прилеглої території. Разом з тим, відповідно до листа Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради № 34-345 від 17.01.2019р., місце розташування контейнерного майданчика було визначено при проектуванні будинку в Генеральному плані, і районною адміністрацією не видавалося розпорядження щодо розташування контейнерного майданчику на АДРЕСА_1.

Однак, суд звертає увагу відповідача, що самовільне розміщення контейнерного майданчику в межах власної території, яка навіть належить на праві власності на земельну ділянку, має узгоджуватись з положеннями законодавства, і зокрема частин 2, 4, 5 ст. 319 Цивільного кодексу України відповідно до яких, власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Власність зобов`язує. Власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі.

Разом з тим, суд вважає за необхідне звернути увагу відповідача на те, що пунктом 2.10. Санітарних норм передбачено, що у виняткових випадках у районах забудови, що склалася, де немає можливості дотримання відстаней, зазначених у п.2.8. Санітарних норм, місця розташування контейнерних майданчиків встановлюються комісією за участю посадових осіб спеціально уповноважених органів містобудування і архітектури, державної санітарно-епідеміологічної служби, а також представників балансоутримувача будинку та органу самоорганізації населення.

Комісією складається акт довільної форми щодо місця розташування контейнерного майданчика, який підписується всіма членами комісії у чотирьох примірниках для кожної із сторін.

Відповідно до пункту 7.1.8. Правил благоустрою міста Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради №376 від 21.04.2011р., у разі неможливості дотримання зазначених вимог контейнери для твердих побутових відходів встановлюються на відстані, яка визначається міжвідомчою комісією (за участю районного архітектора, уповноважених представників санітарно-епідеміологічних служб та управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, громадських та житлово-експлуатаційних організацій).

Таким чином, слід звернути увагу відповідача, що у випадку існування обставин, що передбачені п.2.8. Санітарних норм та пунктом 7.1.8. Правил благоустрою міста Львова, прийняття рішення щодо встановлення іншого місця розташування контейнерних майданчиків належить до виключної компетенції комісії, створеної у відповідності до вказаних норм.

Слід зазначити, що актом від 20.07.2018, складеним представниками ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області за участі представників сторін, не визначалося місце розміщення контейнерного майданчика, а лише зафіксовано фактичне розміщення спірного контейнерного майданчика.

В матеріалах справи міститься клопотання ОСББ Червона калина 2009 від 04.10.2019р. № 59 адресоване Голові Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради з проханням визначити місце розташування контейнерного майданчика у порядку передбаченому законодавством.

Вказане клопотання подане після ухвалення рішення Господарського суду Львівської області від 20.06.2019р. та постанови Західного апеляційного господарського суду від 17.09.2019р. у даній справі.

Однак, жодних результатів розгляду вказаного клопотання від 04.10.2019р. № 59 до матеріалів справи не долучено, як і доказів оскарження відповідачем дій чи бездіяльності Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради матеріали справи не містять.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до віддання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить вирішення питань збирання, транспортування, утилізація та знешкодження побутових відходів.

Статтею 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" встановлює елементи благоустрою. Так, згідно пункту 3 частини 1 вказаної статті визначено, що елементами (частинами) об`єктів благоустрою серед іншого є будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів.

Згідно із статтею 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів , організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Таким чином, враховуючи те, що переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з ініціативи відповідача призвело до порушення законних прав позивача, а також зважаючи на те, що у відповідності до Генерального плану План благоустрою М1:500 будинку АДРЕСА_1 та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд, під №7 передбачено лише господарський майданчик, площею 9,0 м.кв. та при цьому не було визначено іншого місця розташування контейнерного майданчика для відповідача, суд дійшов висновку, що позовна вимога до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Червона калина 2009 є обгрунтована, підтверджена матеріалами справи та підлягає задоволенню.

При цьому, задовольняючи позов, суд враховує те, що ухвалене судове рішення призведе до усунення порушень прав позивача, за захистом яких він звернувся з підстав, визначених у позовній заяві.

Сплата позивачем судового збору підтверджується платіжним дорученням №4785317 від 23.10.2018р. на суму 1762,00 грн.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, суд дійшов висновку стягнути з відповідача на користь позивача 1762,00 грн. судового збору, оскільки позов у даній справі підлягає задоволенню повністю.

Керуючись статтями 13, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 129, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ

1 . Позов задовольнити.

2 . Зобов`язати Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Червона калина 2009 здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: АДРЕСА_1 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі Сільпо Товариства з обмеженою відповідальністю Сільпо-Фуд , розташованого у будівлі ТЦ ВАМ Товариства з обмеженою відповідальністю Пам`ять за адресою: місто Львів, проспект Червоної Калини, будинок 62 на територію біля будинку 64 по проспекту Червоної Калини в місті Львові, визначену у Генеральному плані План благоустрою М 1:500 будинку АДРЕСА_1 та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд під №7, господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.

Стягувач : Товариство з обмеженою відповідальністю Сільпо-Фуд (02090, місто Київ, вулиця Бутлерова, будинок 1, ідентифікаційний код 40720198);

Боржник : Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Червона калина 2009 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 36609480).

3 . Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Червона калина 2009" (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 36609480) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільпо-Фуд" (02090, місто Київ, вулиця Бутлерова, будинок 1, ідентифікаційний код 40720198) судовий збір в розмірі 1762,00 грн.

4 . Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку та строки, визначені главою 1 розділу IV Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 06.11.2020р.

Суддя М.М. Петрашко

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено06.11.2020
Номер документу92675107
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2033/18

Постанова від 26.05.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Ухвала від 19.04.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Постанова від 16.02.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 02.02.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 21.12.2020

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 07.12.2020

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Рішення від 27.10.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

Ухвала від 17.09.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

Ухвала від 10.09.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

Ухвала від 20.08.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Петрашко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні