Справа №295/14385/19
Категорія 65
2-а/295/270/20
УХВАЛА
Іменем України
29.10.2020 року м. Житомир
Богунський районний суд м. Житомира у складі:
головуючого судді Кузнєцова Д.В.,
секретаря судового засідання Поліщук О.В.,
за участю:
позивача ОСОБА_1 ,
представника позивача Товянської І.О.,
представника відповідача Федосюк В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі клопотання представника позивача - адвоката Товянської Ірини Олегівни про залучення співвідповідача в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Державного інспектора відділу контролю за використанням та охороною земель у Коростенському, Лугинському, Народицькому, Овруцькому, Олевському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області Киреєва Сергія Олександровича про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення ,
ВСТАНОВИВ:
20.09.2019 ОСОБА_1 звернувся до суду із адміністративним позовом, у якому просить скасувати постанову № 478-ДК/0204По/07/01/19 від 11.09.2019, винесену державним інспектором Киреєвим С.О. про накладення адміністративного стягнення на позивача за ст.53-1 КУпАП у виді штрафу в сумі 170 грн. та закрити справу про адміністративне правопорушення.
27.09.2019 ухвалою судді Богунського районного суду м. Житомира відкрито провадження у даній справі, задоволено клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
06.11.2019 відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву.
В судовому засіданні представником позивача було заявлено клопотання про залучення до участі у справі в якості співвідповідача - Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області .
Позивач ОСОБА_1 підтримав в судовому засіданні заявлене його представником клопотання.
Натомість представник державного інспектора Киреєва С.О. в судовому засіданні заперечила проти задоволення клопотання. Вважає залучення Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області в якості співвідповідача недоцільним, оскільки оскаржувана постанова виносилась безпосередньо державним інспектором і жодним чином Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області не завірялась.
Розглянувши заявлене клопотання, з урахуванням думок сторін, суд зазначає наступне.
Пунктом 9 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, що відповідачем є суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Згідно зі ст. 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Відповідно до ч. 3 ст. 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду, що передбачено ч. 5 ст. 242 КАС України.
У постанові від 26 грудня 2019 року у справі №724/716/16-а за позовом особи до державного інспектора сільського господарства у Чернівецькій області Дробота В.Д., третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Державна інспекція сільського господарства в Чернівецькій області, про визнання протиправною та скасування постанови Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду зазначив, що пунктом 7-1 частини другої статті 255 КУпАП передбачено, що у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 - 244-20 цього Кодексу протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів. Крім того, протоколи про адміністративні правопорушення має право складати громадський інспектор сільського господарства (статті 52 - 53-1, 53-3, 53-4).
На час виникнення спірних відносин центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України та який входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, була Державна інспекція сільського господарства України (Держсільгоспінспекція України), яка відповідно до покладених на неї завдань, зокрема організовувала та здійснювала державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності (підпункт а пункту 1 частини четвертої Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 №459/2011 Про Державну інспекцію сільського господарства України ).
Частиною третьою статті 288 КУпАП, якою визначено порядок оскарження постанови у справі про адміністративне правопорушення передбачено, що постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі можна оскаржити у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному КАС України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.
Проаналізувавши наведені норм права суд касаційної інстанції у справі №№724/716/16-а зробив висновок, що при розгляді справ про адміністративні правопорушення, зокрема, передбачених статтею 53-1 КУпАП державні інспектори відповідного орану діють не як самостійний суб`єкт владних повноважень, а від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Державної інспекції сільського господарства України.
Отже, на переконання Верховного Суду, відповідні інспектори не можуть виступати самостійним відповідачем у таких справах, оскільки належним відповідачем є саме відповідний орган, на який, зокрема положеннями статті 242-1 КУпАП покладено функціональний обов`язок розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 47 - 50, 52 - 53-1 КУпАП.
З огляду на викладене, суд вважає клопотання представника позивача про залучення до участі у справі співвідповідача обґрунтованим та задовольняє його.
Керуючись статтями 46, 48, 243, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України
У Х В А Л И В:
Клопотання представника позивача - адвоката Товянської Ірини Олегівни задовольнити.
Залучити Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області (вул. Довженка, 45, м. Житомир, 10002, код ЄДРПОУ 39765513) до участі у справі №295/14385/19 як співвідповідача.
Направити Головному управлінню Держгеокадастру у Житомирській області копію позовної заяви та доданих до неї документів.
Встановити Головному управлінню Держгеокадастру у Житомирській області строк для подання відзиву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали про залучення управління до участі у справі №295/14385/19 як співвідповідача.
Копію ухвали невідкладно направити сторонам.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею та окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2020 |
Оприлюднено | 11.11.2020 |
Номер документу | 92710855 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Богунський районний суд м. Житомира
Кузнєцов Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні