Рішення
від 06.11.2020 по справі 140/12791/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2020 року ЛуцькСправа № 140/12791/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Димарчук Т.М.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Луцької міської ради, виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Луцької міської ради (далі відповідач-1), виконавчого комітету Луцької міської ради (далі відповідач-2) про визнання протиправними дій виконавчого комітету Луцької міської ради щодо надання відповіді у вигляді листа від 11.06.2020 №6.4-7/1208/2020 на заяву позивача про надання дозволу на проведення експертизи грошової оцінки земельної ділянки з метою подальшого її набуття у власність шляхом викупу, кадастровий номер 0710100000:11:014:0064 площею 0,0476 га, за адресою: АДРЕСА_1 та зобов`язання Луцької міської ради розглянути заяву позивача від 22.05.2020 про надання дозволу на проведення грошової оцінки земельної ділянки з метою подальшого набуття її у власність шляхом викупу кадастровий номер 0710100000:11:014:0064 площею 0,0476 га, за адресою: АДРЕСА_1 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач 22.04.2020 придбав у власність через електронні торги приміщення загальною площею 25,5 м.кв., яке розташоване на земельній ділянці комунальної власності кадастровий номер 0710100000:11:014:0064 площею 0,0476 га за адресою: АДРЕСА_1 .

22.05.2020 позивач звернувся до Луцької міської ради із заявою щодо надання дозволу на проведення експертизи грошової оцінки вказаної земельної ділянки з метою подальшого її набуття у власність шляхом викупу. Також було надано згоду на здійснення авансового внеску в рахунок оплати

Листом від 11.06.2020 №6.4- 7/1208/2020 2020 виконавчий комітет Луцької міської ради на заяву позивача від 22.05.2020 повідомив про відсутність правових підстав для прийняття рішення про надання дозволу на проведення експертизи грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер 0710100000:11:014:0064 площею 0,0476 га, за адресою: АДРЕСА_1 з метою її подальшого набуття у власність.

Вказаний лист позивач вважає протиправним та необґрунтованим, оскільки виключно до компетенції пленарних засідань міських рад віднесено вирішення питання щодо регулювання земельних відносин, яка реалізує її шляхом прийняття нормативних та інших актів у формі рішень.

Виконавчий комітет Луцької міської ради, надаючи лист-відповідь про відмову у задоволенні заяви про надання дозволу на проведення експертизи грошової оцінки земельної ділянки з метою подальшого її набуття у власність шляхом викупу, діяв не в межах та не на підставі чинних норм законодавства України, чим порушив права позивача.

З листа-відповіді не вбачається нормативного обґрунтування щодо невинесення на пленарне засідання сесії Луцької міської ради питання стосовно надання позивачу дозволу на проведення експертизи грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності кадастровий номер 0710100000:11:014:0064 площею 0,0476 га за адресою: АДРЕСА_1 з метою подальшого її набуття у власність шляхом викупу.

Положення норм Земельного кодексу України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" надають Луцькій міській раді повноваження на вирішення питання про надання або відмову у наданні дозволу на проведення експертизи грошової оцінки земельної ділянки та зобов`язують прийняти рішення, а також визначають підстави, з яких таке рішення, може бути прийняте.

Відповідачем-1 відповідного рішення прийнято не було.

З наведених підстав позивач просить позов задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 04.09.2020 у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову у справі за позовом ОСОБА_1 до Луцької міської ради, виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, відмовлено.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 07.09.2020 прийнято дану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та на підставі частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України) ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

У відзиві на позов від 08.10.2020 №1.1-8/4650/2020 представник Луцької міської ради просив у задоволенні позову відмовити з наступних підстав.

Виконавчим комітетом Луцької міської ради прийнято рішення від 02.10.2019 №595-1 "Про затвердження реєстру адміністративних послуг", де однією із адміністративних послуг, які надаються Луцькою міською радою, є надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (для подальшого викупу земельної ділянки, на якій розміщений об`єкт нерухомого майна). Документи, які вимагаються міською радою для надання вказаної адміністративної послуги, зазначені у затвердженій інформаційній картці по наданню послуги.

Разом з тим, ОСОБА_1 при зверненні до міської ради для отримання адміністративної послуги щодо надання дозволу не було додано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровим номером 0710100000:11:014:0064 та графічний додаток до рішення міської ради, розроблений на актуальній топографо-геодезичній зйомці, не давнішої 1 року з дати реєстрації Службою містобудівного кадастру та моніторингу.

При розгляді заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки кадастровим номером 0710100000:11:014:0064 (з метою подальшого набутім її у власність шляхом викупу) було встановлено, що на даній земельній ділянці розташовується, як об`єкт нерухомого майна, який належить на праві власності позивачу (будки сторожів, загальною площею 25,5 кв.м.), так і нерухоме майно, що належить на праві комунальної власності територіальній громаді сіл, селищ, міст Волинської області, в особі Волинської обласної ради, а саме: підземна та наземна частини евакуаційного виходу та вентиляційної шахти сховища №00001 (захисна споруда цивільного захисту (цивільної оборони), яка є складовою частиною інженерно-лабораторного корпусу (А-9), загальною площею 5877,3 кв.м та яка перебуває на обліку в фонді захисних споруд Волинської області та перебуває в управлінні Волинської обласної ради. Тому, вказана ділянка підлягатиме поділу на дві окремі земельні ділянки, які забезпечуватимуть обслуговування об`єктів нерухомого майна, що розташовані на цій земельній ділянці, але мають різні форми власності.

Після поділу вищезазначеної земельної ділянки комунальної власності та сформування нових земельних ділянок, одна із яких буде використовуватись для забезпечення обслуговування належного позивачу на праві власності об`єкта нерухомого майна, він зможе подати відповідну заяву та документи для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, яку у подальшому матиме право викупити у приватну власність в порядку статті 128 та частини 2 статті 134 Земельного кодексу України, про що позивача було повідомлено листом від 11.06.2020 № 6.4-7/1208/2020.

Враховуючи вищевикладені обставини, Луцька міська рада не має правових підстав для прийняття рішення про надання громадянину ОСОБА_1 дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 0,0476 га, з кадастровим номером 0710100000:11:014:0064, з метою її подальшого набуття у приватну власність (шляхом викупу).

З огляду на зазначене, відповідач вважає, що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованим. Просить в задоволенні позову відмовити.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов до Луцької міської ради підлягає до задоволення, з наступних мотивів та підстав.

Частина 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси і просити про їх захист.

Судом встановлено, що з метою набуття у власність земельної ділянки шляхом викупу, ОСОБА_1 22.05.2020 звернувся з письмовою заявою до Луцької міської ради про надання дозволу на проведення експертизи грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності на АДРЕСА_1 , площею 0,0476 га, з кадастровим номером 0710100000:11:014:0064 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, з метою її подальшого набуття у приватну власність (шляхом викупу). До заяви було додано: документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України або документ, що посвідчує особу іноземця чи особу без громадянства; облікову картку платника податків; правовстановлюючі документи на об`єкти нерухомого майн. Що знаходяться на земельній ділянці; витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Листом від 11.06.2020 №6.4- 7/1208/2020 2020 виконавчим комітетом Луцької міської ради на заяву позивача від 22.05.2020 за підписом заступника міського голови відмовлено ОСОБА_1 у задоволенні заяви про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 0,0476 га, з кадастровим номером 0710100000:11:014:0064, з метою її подальшого набуття у приватну власність з тих підстав, що на вищезазначеній земельній ділянці розташовується, як об`єкт нерухомого майна (приміщення будки сторожів, загальною площею 25,5 кв.м, реєстраційний номер майна - 24677002), який належить ОСОБА_1 на праві власності (свідоцтво від 24.04.2020 №1244, видане приватним нотаріусом Луцького міського нотаріального округу Валянеькою Т.ІІ. на підставі Акта про проведені електронні торги, складеного старшим державним виконавцем Першого відділу державної виконавчої служби міста Луцька Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Колодій І.В. від 22.04.2020, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 24.04.2020, індексний номером витягу - 207520843, номер запису про право власності - 36335835), так і нерухоме майно, що належить на праві комунальної власності територіальній громаді сіл, селиш, міст Волинської області, в особі Волинської обласної ради, а саме: підземна та наземна частини евакуаційного виходу та вентиляційної шахти сховища №00001 (захисна споруда цивільного захисту (цивільної оборони), яка є складовою частиною Інженерно-лабораторного корпусу (А-9), загальною площею 5877,3 кв.м, реєстраційний номер нерухомого майна - 139512307101, номер запису про право власності - 2214910.

Відповідно до інформації, зазначеної в листі Управління з питань цивільного захисту населення Волинської обласної державної адміністрації від 03.06.2020 №327/01-10/2-20, вищезазначене сховище № НОМЕР_1 перебуває на обліку в фонді захисних споруд Волинської області та перебуває в управлінні Волинської обласної ради.

Враховуючи, що на земельній ділянці кадастровим номером 0710100000:11:014:0064 знаходиться, як об`єкт нерухомого майна, що перебуває в приватній власності, так і об`єкт нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності, а також зважаючи на звернення Комунального підприємства інформаційно-аналітичний центр "Волиньенергософт" від 13.04.2020 №32, яке є балансоутримувачем сховища №00001 (захисна споруда цивільного захисту (цивільної оборони), яка є складовою частиною Інженерно-лабораторного корпусу (А-9), загальною площею 5877,3 кв.м. щодо оформлення права користування земельною ділянкою для обслуговування підземної частини сховища №00001, вищезазначена ділянка підлягатиме поділу на дві окремі земельні ділянки, які забезпечуватимуть обслуговування об`єктів нерухомого майна, розташованих на цій земельній ділянці, але мають різні форми власності.

Враховуючи вищевикладене, Луцька міська рада не має правових підстав прийняти відповідне рішення про надання ОСОБА_1 дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 0,0476 га. кадастровим номером 0710100000:11:014:0064. з метою її подальшого набуття у приватну власність ОСОБА_1 .

Після поділу вищезазначеної земельної ділянки комунальної власності та сформування нових земельних ділянок, одна із яких буде використовуватися для забезпечення обслуговування належного ОСОБА_1 на праві власності об`єкта нерухомого майна він зможе подати відповідну заяву та документи для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, яку він матиме право викупити у приватну власність відповідно до ст. 128 та ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України (а.с.7-8).

Не погоджуючись із діями відповідачів, ОСОБА_1 звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суб`єктивне право на земельну ділянку виникає і реалізується на підставах і в порядку, визначених Конституцією України, Земельним Кодексом України та іншими законами України, що регулюють земельні відносини.

Так згідно з частиною першою статті 81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі:

а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами;

б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності;

в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування;

г) прийняття спадщини;

ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Відповідно до частини першої статті 116 Земельним Кодексом України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Статтею 12 Земельного Кодексом України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, організація землеустрою.

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного Кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 127 Земельного Кодексу України органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.

Продаж земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на конкурентних засадах у формі аукціону здійснюється у випадках та порядку, встановлених главою 21 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 128 Земельного Кодексу України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Частиною 2 статті 128 Земельного Кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Згідно з частиною 3 статті 128 Земельного Кодексу України орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Положеннями пункту 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що питання регулювання земельних відносин, відповідно до закону, вирішується виключно на пленарних засіданнях сільських, селищних, міських рад.

Відповідно до частин першої, другої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що вирішення заяви позивача повинно відбуватись в порядку, визначеному Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", тобто на пленарному засіданні ради із прийняттям відповідного рішення, оскільки саме такий спосіб прийняття рішення про надання дозволу (або відмови) на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, передбачений законодавством.

Тобто, способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади, з регулювання земельних відносин, є прийняття рішення сесією. Відтак, приписами чинного законодавства встановлено, що розгляд клопотання заінтересованої особи у вирішенні зазначеного питання повинно прийматися у формі рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування.

З аналізу вказаних норм вбачається, що відповідач, отримавши заяву позивача щодо надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, повинен був розглянути її та прийняти у місячний строк за результатом розгляду відповідне рішення: або про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, або про мотивовану відмову в цьому.

Як встановлено судом, за результатом поданої позивачем заяви виконавчий комітет Луцької міської ради інформаційним листом від 11.06.2020 №6.4- 7/1208/2020 2020 повідомив ОСОБА_1 про те, що Луцька міська рада не має правових підстав для прийняття рішення про надання позивачу дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 0,0476 га, з кадастровим номером 0710100000:11:014:0064, з метою її подальшого набуття у приватну власність (шляхом викупу).

Відсутність належним чином оформленого рішення Луцької міської ради про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи відмову у його наданні у формі рішення, свідчить про те, що уповноважений орган - Луцька міська рада не прийняла жодного рішення з числа тих, які повинна була ухвалити за законом.

Наданий відповідачем лист не може сприйматися судом як належна відмова у наданні такого дозволу, оскільки питання не вирішене у встановленому законом порядку.

Відповідач-1 допустив протиправну бездіяльність стосовно не розгляду у визначеному законом порядку поданої позивачем заяви.

Крім того, Законом України "Про адміністративні послуги" №5203-VI від 06.09.2012 визначено правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг.

Статтею 1 Закону України "Про адміністративні послуги" визначено, що адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб`єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов`язків такої особи відповідно до закону.

Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України "Про адміністративні послуги" суб`єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб`єктом надання є посадова особа, - органом, якому вона підпорядковується.

На підставі зазначених норм законодавства виконавчим комітетом Луцької міської ради прийнято рішення від 02.10.2019 №595-1 "Про затвердження реєстру адміністративних послуг", де однією із адміністративних послуг, які надаються Луцькою міською радою, є надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (для подальшого викупу земельної ділянки, на якій розміщений об`єкт нерухомого майна). Документи, які вимагаються міською радою для надання вказаної адміністративної послуги, зазначені у затвердженій інформаційній картці по наданню послуги.

Відповідно до частин 1, 4 статті 9 Закону України "Про адміністративні послуги" адміністративні послуги надаються суб`єктами надання адміністративних послуг безпосередньо або через центри надання адміністративних послуг. Заява на отримання адміністративної послуги (далі - заява) подається в письмовій, усній чи електронній формі.

Відповідно до частин 5, 6 статті 9 Закону України "Про адміністративні послуги" перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, визначаються законом. Забороняється вимагати від суб`єкта звернення документи або інформацію для надання адміністративної послуги, не передбачені законом.

Згідно з частинами 1, 4 статті 13 Закону України "Про адміністративні послуги" суб`єкт звернення для отримання адміністративної послуги в центрі надання адміністративних послуг звертається до адміністратора - посадової особи органу, що утворив центр надання адміністративних послуг, яка організовує надання адміністративних послуг шляхом взаємодії з суб`єктами надання адміністративних послуг.

Основними завданнями адміністратора є:

1) надання суб`єктам звернень вичерпної інформації та консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг;

2) прийняття від суб`єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, їх реєстрація та подання документів (їх копій) відповідним суб`єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання;

3) видача або забезпечення направлення через засоби поштового зв`язку суб`єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб`єкта звернення), повідомлення щодо можливості отримання адміністративних послуг, оформлених суб`єктами надання адміністративних послуг;

4) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб`єктами надання адміністративних послуг;

5) здійснення контролю за додержанням суб`єктами надання адміністративних послуг термінів розгляду справ та прийняття рішень;

6) надання адміністративних послуг у випадках, передбачених законом;

7) складення протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;

8) розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладення стягнень.

У відзиві на позов представник відповідача Луцької міської ради вказує, що позивачем ОСОБА_1 при зверненні до міської ради для отримання адміністративної послуги щодо надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки не було додано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровим номером 0710100000:11:014:0064 та графічний додаток до рішення міської ради, розроблений на актуальній топографо-геодезичній зйомці, не давнішої 1 року з дати реєстрації Службою містобудівного кадастру та моніторингу.

Однак, як вбачається з інформаційної картки рішення Луцької міської ради про надання фізичній особі дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності та/або проведення її експертної грошової оцінки (викуп земельної ділянки, на якій розміщується об`єкт нерухомого майна) результатом послуги (розгляду заяви на отримання адміністративної послуги) є:

1. Рішення Луцької міської ради про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та проведення її експертної грошової оцінки або рішення Луцької міської ради про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки.

2. Рішення Луцької міської ради про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та проведення її експертної грошової оцінки або рішення Луцької міської ради про відмову у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки.

3. Витяг з протоколу сесії міської ради (у разі, якщо міською радою не прийнято рішення).

4. Лист з зауваженнями до поданих документів для їх доопрацювання.

Суд звертає увагу, що суб`єкт надання адміністративних послуг (адміністратор ЦНАПу) прийняв заяву з додатками від позивача без будь-яких зауважень (щодо змісту, переліку чи повноти документів).

Листа із зауваженнями до поданих документів для їх доопрацювання чи неповноти ОСОБА_1 надіслано не було.

А тому, за відсутності зауважень та недоліків до поданих позивачем документів у суб`єкта надання адміністративних послуг, Луцькою міською радою за результатами розгляду заяви позивача від 22.05.2020 мало бути прийняте відповідне рішення про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки або рішення про відмову у наданні такого дозволу.

Відтак, способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача, є саме зобов`язання Луцької міської ради у встановленому законодавством порядку розглянути питання щодо надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи відмову в цьому із прийняттям відповідного рішення.

Разом з тим, як вбачається з позовної заяви, предметом оскарження є також інформаційний лист виконавчого комітету Луцької міської ради від 11.06.2020 №6.4-7/1208/2020 про відмову у наданні дозволу на проведення експертизи грошової оцінки земельної ділянки.

Однак, на переконання суду, оскаржуваний лист не є рішенням суб`єкта владних повноважень, відтак, не може бути предметом судового оскарження з огляду на наступне.

Право на судовий захист гарантоване статтею 55 Конституції України. Відповідно до статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

За змістом частини першої статті 4 КАС України рішення суб`єкта владних повноважень є нормативно-правовим або індивідуальним актом.

Нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.

Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

З урахуванням вищевикладеного, лист виконавчого комітету Луцької міської ради від 11.06.2020 №6.4-7/1208/2020 не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для позивача, а носить лише інформаційний характер.

А тому, позовні вимоги до виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання протиправними дій щодо надання відповіді позивачу у вигляді листа від 11.06.2020 №6.4-7/1208/2020 до задоволення не підлягають.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи те, що Луцькою міською радою не розглянуто заяву ОСОБА_2 від 22.05.2020 про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки та не прийнято відповідного рішення, тоді як виключною компетенцією міських рад є вирішення питання щодо регулювання земельних відносин, які розглядаються на пленарному засіданні ради із прийняттям відповідного рішення, тому суд дійшов висновку, що відповідач-1 допустив протиправну бездіяльність, у зв`язку з чим позовні вимоги до Луцької міської ради підлягають задоволенню шляхом визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання у встановленому законодавством порядку розглянути заяву ОСОБА_2 від 22.05.2020 з прийняттям відповідного рішення.

Крім того, зважаючи на відсутність у матеріалах справи доказів про понесення позивачем витрат на професійну правничу допомогу, питання щодо їх розподілу судом не вирішується.

Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Луцької міської ради задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Луцької міської ради щодо не розгляду у встановленому законодавством порядку заяви ОСОБА_1 від 22.05.2020 про надання дозволу на проведення експертизи грошової оцінки земельної ділянки з метою подальшого набуття її у власність шляхом викупу, кадастровий номер 0710100000:11:014:0064 площею 0,0476 га, за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Луцьку міську раду у встановленому законодавством порядку розглянути заяву ОСОБА_1 від 22.05.2020 про надання дозволу на проведення експертизи грошової оцінки земельної ділянки з метою подальшого набуття її у власність шляхом викупу, кадастровий номер 0710100000:11:014:0064 площею 0,0476 га, за адресою: АДРЕСА_1 та прийняти відповідне рішення.

У задоволенні позову до виконавчого комітету Луцької міської ради відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, встановленого статтею 295 КАС України, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_2 ).

Відповідач: Луцька міська рада (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Богдана Хмельницького, 19, код ЄДРПОУ 3474524).

Відповідач: Виконавчий комітет Луцької міської ради (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Богдана Хмельницького, 19, код ЄДРПОУ 04051327).

Головуючий-суддя Т.М. Димарчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2020
Оприлюднено10.11.2020
Номер документу92735526
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/12791/20

Рішення від 20.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Постанова від 10.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 06.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні