Рішення
від 04.11.2020 по справі 906/1117/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" листопада 2020 р. м. Житомир Справа № 906/1117/19

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Шніт А.В.

секретар судового засідання Степанченко О.С.

за участю представників сторін:

від позивача: Горкуша М. А., довіреність № 0-6-0.62-27/62-20 від 27.02.2020;

від відповідача: Фещенко І. С., ордер серія АА №1020962 від 03.07.2020;

Кучевський В.В., довіреність № 2/1 від 20.01.2020;

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області

до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Квінта-5"

про звільнення самовільно зайнятої земельної ділянки та стягнення шкоди

Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області звернулося до господарського суду із позовом до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Квінта-5" про зобов`язання відповідача звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,5693га, розташовану за адресою: м.Житомир, вул.Театральна, 13 та вул.В.Бердичівська, 4/11-10; стягнути заподіяну ним шкоду внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки на загальну суму 87 242,76грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що у відповідача відсутні документи, що посвідчують право власності або право користування на вказану земельну ділянку, що свідчить про самовільне її зайняття шляхом встановлення металевих конструкцій (воріт), чим заподіяно шкоду у розмірі 87 242,76грн.

В якості правових підстав позову позивач зазначає ст.ст. 6, 9, 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" та ст.ст. 1, 3, 5 Закону України "Про охорону земель".

Ухвалою суду від 11.11.2019 відкрито провадження у справі, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

09.01.2020 на поштову адресу суду від відповідача надійшов відзив від 08.01.2020 на позовну заяву, згідно якого відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі (а.с.68-76).

15.01.2020 на поштову адресу суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив від 13.01.2020 на позовну заяву (а.с.78-85).

17.02.2020 на адресу суду від відповідача надійшли заперечення щодо відповіді на відзив на позовну заяву (а.с. 107-111).

02.03.2020 на адресу суду від відповідача надійшла заява про долучення документів до матеріалів справи, а саме копії заяви від 09.12.2019 про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,5 га.

25.06.2020 до суду від позивача надійшла заява від 24.06.2020 про уточнення позовних вимог (вх.№15224/20 від 25.06.2020), згідно якої позивач просить зобов`язати відповідача звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,5693га, розташовану за адресою м.Житомир, вул.Театральна, 13 та на вул.В.Бердичівська, 4/11-10, шляхом знесення металевої конструкції (воріт), за власний рахунок, та стягнути заподіяну ним шкоду внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки на загальну суму 87 242,76грн на рахунок: р/р UA128999980314050611000006797, код 24062200, ідентифікаційний код 38035726, отримувач: Житомирська міська ОТГ (а.с. 186-187).

Ухвалою суду від 07.07.2020 постановлено прийняти до розгляду заяву Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 24.06.2020 про уточнення позовних вимог (вх.№15224/20 від 25.06.2020) та здійснювати розгляд справи з її урахуванням.

Ухвалою господарського суду від 22.07.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу №906/1117/19 до судового розгляду по суті на 15.09.2020.

В судовому засіданні 15.09.2020 оголошено перерву до 01.10.2020.

01.10.2020 до суду від представника відповідача надійшла заява від 01.10.2020 про долучення до матеріалів справи документів.

У зв`язку із тимчасовою непрацездатністю судді Шніт А.В. судове засідання 01.10.2020 у справі №906/1117/19 не відбулося.

Ухвалою суду від 06.10.2020 призначено судове засідання на 03.11.2020.

В судовому засіданні 03.11.2020 оголошено перерву до 04.11.2020.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представники відповідача заперечували проти задоволення позовних вимог.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області №292-ДК від 20.04.2018 (а.с.15-16) та на підставі доповідної начальника Міськрайонного управління у Житомирській області та м. Житомир Петренко О.А. №290/423-18-0.15 від 06.04.2018 здійснено державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів, шляхом проведення перевірки земельної ділянки прилеглої до будинків, які розташовані за адресами: вул. В.Бердичівська, 4/11-10 та вул. Театральна, 13.

За результатами перевірки складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом-земельної ділянки №292-ДК/700/АП/09/01-18 від 15.05.2018, в якому зафіксовано, що ОСББ "Квінта-5" в особі голови правління Носкова Володимира Федоровича та на підставі рішення загальних зборів членів об`єднання організовано роботи по встановленню металевих конструкцій (ворота) на земельній ділянці загального користування (прибудинкова територія) за адресою м. Житомир вул. Театральна, 13, та вул. В.Бердичівська, 4/11-10. На момент перевірки документи, що посвідчують право власності або право користування на вказану земельну ділянку у ОСББ "Квінта-5" відсутні. Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу даної земельної ділянки у власність або надання у користування (оренду) ОСББ "Квінта-5" чи іншого вчиненого правочину відсутні, що свідчить про факт самовільного зайняття земельної ділянки площею 0,5693 га (а.с.17-18).

У план-схемі земельної ділянки, яка є додатком до акту перевірки, міститься розташування спірної займаної відповідачем земельної ділянки та зазначено її розмір - 0,5693 (масштаб 1:1000) (а.с.40).

За результатами перевірки Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області 15.05.2018 внесено припис ОСББ "Квінта-5" в особі голови правління Носкова В.Ф. з вимогою усунути вищезазначене порушення вимог земельного законодавства шляхом реєстрації права власності або користування земельною ділянкою, або звільнити самовільно земельну ділянку (а.с.19-20).

Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області виконано розрахунок №292-ДК/0251П/07/01-18 від 16.05.2018 розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки (в межах населеного пункту) (а.с.23) згідно якого розмір заподіяної шкоди становить 87242,76грн.

В травні 2018 року Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Квінта-5" звернулося до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, в якому просило визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо проведення перевірки та скасувати припис від 15.05.2018 за реєстраційним №292-ДК/0525Пр/03/01/-18.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 29.08.2018 у справі №806/2348/18 позов задоволено.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 20.02.2019 у справі №806/2348/18 апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області задоволено повністю, рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 29.08.2008 скасовано; ухвалено нове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Квінта-5" відмовлено. Постанова суду набрала законної сили з дати її прийняття (а.с. 24-29).

16.05.2018 державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Житомирській області Метельським В.В. складено протокол про адміністративне правопорушення №292-ДК/0251П/07/01/-18, згідно якого встановлено, що ОСББ "Квінта-5" в особі голови правління Носкова Володимира Федоровича та на підставі рішення загальних зборів членів об`єднання організовано роботи по встановленню металевих конструкцій (ворота) на земельній ділянці загального користування (прибудинкова територія) за адресою м. Житомир вул. Театральна, 13, та вул. В.Бердичівська, 4/11-10. На момент перевірки документи, що посвідчують право власності або право користування на вказану земельну ділянку у ОСББ "Квінта-5" відсутні. Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу даної земельної ділянки у власність або надання у користування (оренду) ОСББ "Квінта-5" чи іншого вчиненого правочину відсутні, що відповідно до ст.1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель свідчить про факт самовільного зайняття земельної ділянки площею 0,5693 га, що є порушенням статей 125, 126 Земельного кодексу України та ст.1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель (а.с. 21-22).

Згідно протоколу правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду (збитки), що підтверджуються розрахунком розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, який розраховано відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №963 від 25.07.2007.

Особою, що вчинила адміністративне правопорушення, вказано ОСОБА_1 . Особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, повідомлено, що розгляд справи про адміністративне правопорушення відбудеться 28.05.2018.

В запереченнях щодо відповіді на відзив на позовну заяву (а.с.109) відповідач вказав на відкрите провадження у справі №296/5619/18 в Корольовському районному суді м.Житомира про скасування постанови, що стосується даної справи.

Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень станом на 04.11.2020 Корольовським районним судом міста Житомира 04.09.2020 у справі №296/5619/18 постановлено ухвалу, відповідно до якої адміністративний позов ОСББ "Квінта-5" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання протиправною та скасування постанови залишено без розгляду. Ухвала набрала законної сили негайно після її підписання суддею.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши подані докази, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом, який визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля є Закон України від 19.06.2003 №963-IV "Про державний контроль за використанням та охороною земель" (далі - Закон № 963).

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами, що закріплено у ст. 79 Земельного кодексу України.

Згідно ст. 2 Закону № 963, основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.

Положенням про Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, визначено питання щодо організації та здійснення державного нагляду (контролю), зокрема, з дотримання земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності (далі - Положення №15).

Пунктом 1 Положення №15, визначено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Пунктом 7 Положення № 15 передбачено, що Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно статті 9 Закону № 963, державний контроль здійснюється також шляхом проведення перевірок.

Згідно ст. 6 Закону № 963 до повноважень спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель належать здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.

В свою чергу, у відповідності до положень ст. 10 Закону № 963 державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, серед іншого, мають право:

- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

Відповідно до припису від 15.05.2018 ОСББ "Квінта-5" в особі голови правління Носкова В.Ф. на підставі рішення загальних зборів членів об`єднання організовано роботи по встановленню металевих конструкцій (ворота) на земельній ділянці загального користування (прибудинкова територія) за адресою м. Житомир вул. Театральна, 13, та вул. В.Бердичівська, 4/11-10. На момент перевірки документи, що посвідчують право власності або право користування на вказану земельну ділянку у ОСББ "Квінта-5" відсутні. Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу даної земельної ділянки у власність або надання у користування (оренду) ОСББ "Квінта-5" чи іншого вчиненого правочину відсутні, що свідчить про факт самовільного зайняття земельної ділянки площею 0,5693га та запропоновано усунути вищевказане порушення вимог земельного законодавства шляхом реєстрації права власності або користування земельною ділянкою, або звільнити самовільно зайняту земельну ділянку.

Статями 125, 126 ЗК України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Приписами п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Статтею 3 вказаного Закону передбачено, що державна реєстрація речових прав є обов`язковою.

Суд зазначає, що факт використання позивачем земельної ділянки загального користування (прибудинкова територія) за адресою: м. Житомир вул. Театральна, 13, та вул. В.Бердичівська, 4/11-10 підтверджується актом обстеження земельної ділянки від 15.05.2018 №292-ДК/436 та доданим до нього планом-схемою земельної ділянки, згідно яких відповідачем на вказаній земельній ділянці організовано роботи по встановленню металевих конструкцій (ворота).

Вказана обставина встановлена рішенням суду у справі №806/2348/18, яке набрало законної сили, та на підставі ч.4 ст.75 ГПК України не підлягає доказуванню у даній справі.

До матеріалів справи відповідачем подано копію заяви до Житомирської міської ради від 09.12.2019 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею (орієнтовною площею) 0,5 га з метою оформлення права постійного користування на земельну ділянку за адресою м.Житомир, вул.В.Бердичівська,4/11, 6, 8, 10 та Театральна,13 для будівництва та обслуговування багатоквартирних будинків (а.с.132).

Відповідно до Рішення сімдесятої сесії сьомого скликання №1975 від 30.07.2020 (а.с.221-224) знято з розгляду сесії на довивчення питання надання суб`єктам земельних відносин дозволів на розроблення проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок згідно з додатком 6, а саме:

- за адресою вул.Театральна,13 (орієнтовно визначена площа 0,4053га);

- за адресою вул.В.Бердичівська,4/11 (орієнтовно визначена площа 0,1700га);

- за адресою вул.В.Бердичівська, 10 (орієнтовно визначена площа 0,1568га).

Таким чином, право користування чи оренди на земельну ділянку, щодо якої здійснювалась перевірка, за ОСББ Квінта не було зареєстровано станом на дату проведення перевірки та на день розгляду справи судом, рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки, щодо якої проводилась перевірка, у власність або користування (оренду) відповідачу чи іншого вчиненого правочину ОСББ "Квінта-5" не надано.

За вказаних обставин, суд вважає висновок позивача про самовільне зайняття ОСББ "Квінта-5" та використання земельної ділянки площею 0,5693 га, яка розташована за адресою: вул. Театральна, 13 та вул. В.Бердичівська, 4/11-10 м. Житомир, - законним та обґрунтованим.

Саме лише заперечення відповідачем факту вчинення правопорушення, виявленого в межах перевірки, не може слугувати достатньою підставою для висновку про відсутність вчинення правопорушення.

На підставі вищевикладеного, вимога про зобов`язання ОСББ Квінта-5 звільнити самовільно зайняту земельну ділянку, площею 0,5693га, розташовану за адресою м.Житомир вул. Театральна, 13 та вул. В.Бердичівська, 4/11-10 шляхом знесення металевої конструкції (воріт), за власний рахунок - підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст. 211 ЗК України встановлено, що за самовільне зайняття земельних ділянок громадяни несуть цивільну відповідальність відповідно до законодавства.

Головним управління Держгеокадастру у Житомирській області 16.05.2018 здійснено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, яка склала 87242,76 грн та на даний час не відшкодована.

Відповідно до ст.56 Закону України Про охорону земель особи, винні в порушенні законодавства України про охорону земель, несуть відповідальність згідно із законом, у тому числі за самовільне зайняття земельних ділянок. Застосування заходів дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від відшкодування шкоди, заподіяної земельним ресурсам. Така шкода підлягає відшкодуванню в повному обсязі.

Верховний Суд України в пунктах 12 і 16 постанови Пленуму № 7 від 16.04.2004 Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ роз`яснив, що у випадках самовільного зайняття земельних ділянок, псування, забруднення земель чи вчинення інших порушень земельного законодавства шкода відшкодовується відповідно до статей 22, 623, 1166, 1172, 1192 ЦК України у повному обсязі особами, що її заподіяли.

Згідно з ч.1 ст.1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоду завдано не з її вини.

Відшкодування шкоди, заподіяної порушенням земельного законодавства, за своєю правовою природою є відшкодуванням позадоговірної шкоди, тобто деліктною відповідальністю.

Загальною підставою деліктної відповідальності є протиправне, шкідливе, винне діяння завдавача шкоди (цивільне правопорушення). При цьому, для настання деліктної відповідальності необхідна наявність всіх складових правопорушення: протиправної поведінки особи; настання шкоди; причинного зв`язку між двома першими елементами; вини завдавача шкоди.

Судом встановлено, що матеріали справи містять докази, які вказують на наявність в діях відповідача складу вказаного правопорушення.

Заперечуючи щодо позовних вимог в частині стягнення шкоди, відповідач вказує на відсутність у позивача повноважень на подання заяви до суду про стягнення шкоди завданої внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок.

Відповідно до п.4. Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль), зокрема, за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності (підпункту 25-1); складає протоколи про адміністративні правопорушення та розглядає справи про адміністративні правопорушення, накладає адміністративні стягнення (підпункт 25-7); розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та в ж и в а є з а х о д і в д о ї ї в і д ш к о д у в а н н я в установленому законодавством порядку (підпункт 25-8).

Вказаним положенням спростовуються доводи відповідача відносно відсутності у позивача повноважень на звернення до суду з вимогою про відшкодування шкоди, завданої самовільним зайняттям земельної ділянки, оскільки п.25-8 Положення №15 прямо передбачає завдання Держгеокадастру не лише розраховувати розмір шкоди, а й вживати заходів до її відшкодування.

Порядок визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок визначений постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття та знесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу" №963 від 25.07.2007 (далі - Методика).

Так, розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, визначається для всіх категорій земель та для земель житлової та громадської забудови за встановленими формулами, закріпленими у п.4 Методики. При цьому, складові формул для визначення розміру шкоди для земель житлової та громадської забудови та інших категорій земель є різними в залежності від категорії земель за цільовим призначенням.

Відповідно до п. 4 Методики розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земель для всіх категорій земель (крім земель житлової та громадської забудови), визначається за такою формулою:

Шс = Пс x Нп x Кф x Кі , де

Шс - розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, гривень;

Пс - площа самовільно зайнятої земельної ділянки, гектарів;

Нп - середньорічний дохід, який можна отримати від використання земель за цільовим призначенням, визначений у додатку 1, з урахуванням переліків, наведених у додатках 2 і 3;

Кф - коефіцієнт функціонального використання земель, визначений у додатку 4;

Кі - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, який дорівнює добутку коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2007 та наступні роки.

Позивач в обґрунтування розміру шкоди посилається на розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, виконаний державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Житомирській області. Із розрахунку вбачається, що розмір шкоди розрахований за формулою, визначеною для всіх категорій земель (крім земель житлової та громадської забудови).

Вказана шкода підлягає відшкодуванню до загального фонду місцевого бюджету Житомирської ОТГ.

Таким чином, невідшкодування ОСББ "Квінта-5" у добровільному порядку шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, є підставою для її стягнення в судовому порядку. Зважаючи на вищевикладене, вимога про стягнення заподіяної шкоди внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки на загальну суму 87 242,76грн, на рахунок UA128999980314050611000006797, код класифікації доходів бюджету 24062200, код отримувача 38035726, отримувач Житомирська міська ОТГ, підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Пунктом 2 частини 1 ст.129 ГПК України передбачено, що судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи, що позов задоволено, судовий збір слід покласти на відповідача.

Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов`язати Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Квінта-5" (10014, м.Житомир, вул.Велика Бердичівська, 8, ідентифікаційний код 40884929) звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 0,5693га, розташовану за адресою м.Житомир вул.Театральна,13 та вул.Велика Бердичівська,4/11-10 шляхом знесення металевої конструкції (воріт) за власний рахунок.

3. Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Квінта-5" (10014, м.Житомир, вул.Велика Бердичівська, 8, ідентифікаційний код 40884929) заподіяну шкоду внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки на загальну суму 87 242,76грн, на рахунок UA128999980314050611000006797, код класифікації доходів бюджету 24062200, код отримувача 38035726, отримувач Житомирська міська ОТГ.

4. Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Квінта-5" (10014, м.Житомир, вул.Велика Бердичівська, 8, ідентифікаційний код 40884929) на користь Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (10002, м.Житомир, вул.Довженка,45, ідентифікаційний код 39765513):

- 3842,00грн судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 11.11.20

Суддя Шніт А.В.

Віддрукувати:

1 - у справу;

2 - позивачу (рек.) та на електронну пошту: zemagentstvo.zt@ukr.net;

3 - відповідачу (рек.) та на електронну пошту: kvinta-5@ukr.net

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення04.11.2020
Оприлюднено12.11.2020
Номер документу92795245
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/1117/19

Ухвала від 15.07.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Ухвала від 24.06.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Постанова від 21.04.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 16.03.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 23.02.2021

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 28.12.2020

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Рішення від 04.11.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 06.10.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 15.09.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 22.07.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні