Ухвала
від 09.11.2020 по справі 120/3280/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

09 листопада 2020 р. Справа № 120/3280/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Віятик Наталії Володимирівни,

за участю:

секретаря судового засідання: Драло В.О.,

позивача: ОСОБА_1 ,

представника відповідача 2: Кобзаря О.Д.,

розглянувши заяву ОСОБА_1 про заміну боржника у виконавчому листі у справі за позовом ОСОБА_1 до Комісії з ліквідації Департаменту житлово - комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації, Вінницької обласної державної адміністрації, Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, наказу, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, стягнення моральної шкоди

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Комісії з ліквідації Департаменту житлово - комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації, Вінницької обласної державної адміністрації, Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, наказу, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, стягнення моральної шкоди.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 16.10.2020 адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії з ліквідації Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації №8 від 25 травня 2020 щодо звільнення ОСОБА_1 .

Визнано протиправним та скасовано наказ голови комісії з ліквідації Департаменту від 26 травня 2020 № 19-о про звільнення ОСОБА_1 з посади головного спеціаліста-юрисконсульта Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації.

Поновлено ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста-юрисконсульта Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації з 29 травня 2020 , на якій вона працювала до прийняття наказу голови комісії з ліквідації Департаменту від 26 травня 2020р. №19-о.

Стягнуто з Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації (код ЄДРПОУ 38986709) середній заробіток за час вимушеного прогулу з 29 травня 2020 в сумі 38 642,86 грн. (тридцять вісім тисяч шістсот сорок дві гривні вісімдесят шість копійок) з відповідними відрахуваннями загальнообов`язкових платежів.

В іншій частині позову відмовлено.

Рішення суду допущено до негайного виконання в частині поновлення на посаді та присудження виплати заробітної плати - у межах суми стягнення за один місяць, а саме 7728,58 грн. (сім тисяч сімсот двадцять вісім гривень п`ятдесят вісім копійок) з відповідними відрахуваннями загальнообов`язкових платежів.

На виконання вказаного рішення суду 16.10.2020 Вінницьким окружним адміністративним судом видано два виконавчі листи.

22.10.2020 на адресу суду надійшла заява від ОСОБА_1 про заміну відповідача правонаступником, у якій вона з посиланням на ст. 52 КАС України просить суд замінити боржника у виконавчих листах, є а саме, Департамент житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації на його правонаступника- Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації.

Ухвалою суду від 28.10.2020, з урахуванням положень статті 379 КАС України, вказану заяву призначено до розгляду в судове засідання на 09.11.2020.

Позивач в судовому засіданні підтримала подану заяву та просила її задовольнити.

Представник Вінницької облдержадміністрації заперечував щодо задоволення заяви вказавши на її безпідставність, мотивуючи свою позицію тим, що Управління не є правонаступником Департаменту.

Відповідно до ч. 2 ст. 379 КАС України неприбуття судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Враховуючи, що особи, що беруть участь у справі належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання, суд на місці ухвалив розглянути питання про заміну боржника у виконавчих листах за відсутності інших учасників справи.

Суд розглянувши подану заяву, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №120/3280/20- а за позовом ОСОБА_1 до Комісії з ліквідації Департаменту житлово - комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації, Вінницької обласної державної адміністрації, Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, наказу, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, стягнення моральної шкоди.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 16.10.2020 адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії з ліквідації Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації №8 від 25 травня 2020 щодо звільнення ОСОБА_1 .

Визнано протиправним та скасовано наказ голови комісії з ліквідації Департаменту від 26 травня 2020 № 19-о про звільнення ОСОБА_1 з посади головного спеціаліста-юрисконсульта Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації.

Поновлено ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста-юрисконсульта Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації з 29 травня 2020 , на якій вона працювала до прийняття наказу голови комісії з ліквідації Департаменту від 26 травня 2020р. №19-о.

Стягнуто з Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації (код ЄДРПОУ 38986709) середній заробіток за час вимушеного прогулу з 29 травня 2020 в сумі 38 642,86 грн. (тридцять вісім тисяч шістсот сорок дві гривні вісімдесят шість копійок) з відповідними відрахуваннями загальнообов`язкових платежів.

В іншій частині позову відмовлено.

Рішення суду допущено до негайного виконання в частині поновлення на посаді та присудження виплати заробітної плати - у межах суми стягнення за один місяць, а саме 7728,58 грн. (сім тисяч сімсот двадцять вісім гривень п`ятдесят вісім копійок) з відповідними відрахуваннями загальнообов`язкових платежів.

На виконання вказаного рішення суду 16.10.2020 Вінницьким окружним адміністративним судом видано два виконавчі листи, боржником у яких визначено Департамент житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації .

ОСОБА_1 подано заяву про заміну у виконавчих листах боржника його правонаступником, а саме, Департамент житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації на Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації.

В обґрунтування зазначає, що повноваження та функції Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації після його ліквідації передано Управлінню розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації, відтак, останнє є правонаступником першого.

Оцінюючи доводи позивача, суд виходить з наступного.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва. Під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Відповідну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 13 березня 2019 року (справа № 524/4478/17), від 20 лютого 2019 року (справа № 826/16659/15).

Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Така правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.

У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Така позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10.09.2020 у справі № 420/5772/18.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво- це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.

Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.

Відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 11.10.2019 (справа №812/14008/16).

У межах вирішення питання, яке є предметом розгляду в цій справі, для встановлення факту публічного правонаступництва визначальним є встановлення або припинення первісного суб`єкта - Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації, або перехід повністю чи частково його функцій (адміністративної компетенції) до Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації.

Так, 05.09.2019 розпорядженнями голови Вінницької обласної державної адміністрації №686, №687 створено Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації та Управління розвитку транспорту і затверджено Положення про ці (управління).

При цьому, як видно зі змісту Положень про новоутворені управління, до них перейшли повноваження Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації.

Зокрема, до Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації перейшли повноваження Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обладержадміністрації, а саме:

- здійснення аналізу стану і тенденцій розвитку сфер житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу, енергозбереження, дорожнього господарства, транспорту, зв`язку, діяльності курортів, прийняття участі у визначенні пріоритетів розвитку відповідних сфер, а також формуванні напрямів інвестиційної політики та підготовки пропозицій із зазначених питань, спрямованих на забезпечення сталого розвитку області та організацію надання послуг, підвищення їх якості та конкуренто-спроможності;

- підготовка пропозицій щодо реформування і розвитку сфер житлово-комунального господарства, енергетики, транспорту, дорожнього господарства, зв`язку, діяльності курортів, спрямованих на виконання законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, та забезпечення здійснення заходів для їх реалізації;

- взяття участі у підготовці відповідних інформаційних матеріалів з питань, що належать до компетенції ;

- розробка проектів нормативно-правових актів в сферах житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу, енергозбереження, дорожнього господарства, транспорту, зв`язку, діяльності курортів, у законодавчо визначених випадках;

- сприяння розвитку науки, впровадженню нових технологій, підвищенню технічного рівня надання послуг, їх якості та конкурентоспроможності;

- виконання функцій органу управління підприємств, установ та організацій, які є спільною власністю територіальних громад області;

- спрямування та контроль роботи відповідних структурних підрозділів райдержадміністрацій;

- методологічна допомога та координація діяльності;

- спрямування та контроль роботи відповідних структурних підрозділів райдержадміністрацій;

- методологічна допомога та координація діяльності роботи підприємств, установ та організацій житлово-комунального господарства, енергетики, дорожнього господарства, транспорту, зв`язку, курортів;

- внесення в установленому порядку пропозицій щодо вдосконалення системи обліку, звітності та державної статистики у сфері житлово-комунального господарства, енергетики, дорожнього господарства, транспорту, зв`язку, діяльності курортів;

- забезпечення методичного керівництва нормування та погодження загальновиробничих норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності;

- вирішення інших питань у сфері житлово-комунального господарства, енергетики, дорожнього господарства, транспорту, зв`язку, діяльності курортів відповідно до законодавства;

- організація роботи щодо взаємодії з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Міністерством інфраструктури України з питань координації роботи житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу, зв`язку, авіаційного, автомобільного, залізничного, річкового, міського електричного транспорту, дорожнього господарства, діяльності курортів.

Отже, як видно Вінницька облдержадміністрація не відмовилася від функцій і завдань, які раніше виконувались Департаментом житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації, а фактично передала їх новоствореним управлінням.

Відтак, беручи до уваги, що посадові обовязки ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста-юрисконсульта стосувалися виконання функцій і завдань, які раніше виконувались Департаментом житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації в частині передано саме Управлінню розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації, а отже відбулось фактичне (компетенційне) правонаступництво.

Окремо суд вказує, що відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 16.10.2020 внесено запис про припинення Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації .

Положеннями статті 104 Цивільного кодексу України (ЦК України) визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Враховуючи наведені вище обставини, правонаступником Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації у даних правовідносинах є Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації.

Згідно частини першої статті 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни боржника за виконавчими листами № 120/3280/20-а виданими Вінницьким окружним адміністративним судом 16.10.2020 у справі №120/3280/20-а, а саме - Департамент житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації його правонаступником- Управлінням розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації у виконавчих листах .

Керуючись ст.ст. 256, 379 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про заміну боржника у виконавчих листах №120/3280/20-а задовольнити.

Замінити сторону боржника у виконавчих листах №120/3280/20-а від 16.10.2020, а саме Департамент житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької облдержадміністрації на його правонаступника - Управління розвитку територій та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації (вул. В. Порика, 29, м. Вінниця, 21037, код ЄДРПОУ 43217456).

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала в повному обсязі складена: 12.11.2020.

Суддя Віятик Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2020
Оприлюднено12.11.2020
Номер документу92797746
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/3280/20-а

Постанова від 10.06.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 01.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Постанова від 28.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Постанова від 28.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні