Справа № 752/15842/20
Провадження № 2/752/6501/20
У Х В А Л А
14.08.2020 року Голосіївський районний суд міста Києва в складі:
головуючого судді Колдіної О.О.,
з участю секретаря Медведєвої К.І.,
розглянувши заяву представника позивача про забезпечення позову у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Відділу у Віньковецькому районі Головного управління держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_2 , треті особи: Київська міська рада, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування державної реєстрації, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
в провадженні Голосіївського районного суду м. Києва знаходиться цивільна справа за позовом ОСОБА_1 до Відділу у Віньковецькому районі Головного управління держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_2 , треті особи: Київська міська рада, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування державної реєстрації, зобов`язання вчинити дії.
Відповідно до поданої заяви, позивач просить суд скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:82:243:0004 площею 0,0535 га, розташованої по АДРЕСА_1 та зобов`язати Відділ у Віньковецькому районі Головного управління держгеокадастру у Хмельницькій області скасувати запис в Державному земельному кадастрі та поземельній книзі про державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:82:243:0004 площею 0,0535 га, розташованої по АДРЕСА_1 .
Представником позивача, зокрема, подано заяву про забезпечення позову шляхом накладення заборони Київській міській раді та Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчиняти дії щодо розгляду питання передачі земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:82:243:0004 площею 0,0535 га, розташованої по АДРЕСА_1 у власність відповідачу ОСОБА_2 та третім особам.
Свою заяву представник позивача обґрунтовує тим, що ОСОБА_1 має статус учасника бойових дій у відповідності із пунктом 19 статті 6 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту . Реалізовуючи своє першочергове право на відведення земельної ділянки для індивідуального житлового будівництва, 12.09.2017 року Позивач звернувся до Київської міської ради із клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва, обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд за адресою: АДРЕСА_1 (вхідний № К-31379).
Оскільки станом на 13.10.2017 року Київською міською радою рішення про надання дозволу або про відмову у наданні дозволу не прийнято, Позивач подав до Київської міської ради Заяву-повідомлення про використання права мовчазної згоди (МЗГ-1969), якою повідомив Київську міську раду, про те, що враховуючи пункт 7 статті 118 Земельного кодексу України та пункт 10 статті 20 рішення Київської міської ради від 04.03.2015 № 195/1060 ним укладено з комунальним підприємством Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. КП Київський інститут земельних відносин склало відповідний проект землеустрою.
У відповідь на подану документацію із землеустрою ГУ Держгеокадастру у м. Києві ОСОБА_1 було повідомлено, що внести відповідні відомості до Державного земельного кадастру не вбачається можливим, оскільки у ДЗК за вказаною адресою містяться відомості про зареєстровану земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:82:243:0004, площею 0,0535 га, яка частково накладається на земельну ділянку, що розміщено за адресою АДРЕСА_1 , на яку, за замовленням позивача було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у справі- клопотання К-31379.
Як згодом позивачу стало відомо, рішенням Київської міської ради про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки громадянці ОСОБА_2 на АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських споруд - надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0.05 га у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд згідно план-схемою.
Надалі, на підставі рішення Київської міської ради про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки громадянці ОСОБА_2 на АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських споруд на підставі звернення ОСОБА_2 Відділом у Віньковецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області 20.07.2020 року відповідні відомості до Державного земельного кадастру та сформовано земельну ділянку за кадастровим номером 8000000000:82:243:0004, площею 0,0535 га, відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ- 8001142862020 від 22.07.2020 року.
Відповідно до Рішення Київської міської ради від 20.04.2017 №241/2463 Про затвердження Порядку набуття прав на землю із земель комунальної власності у місті Києві наступним етапом отримання у власність земельної ділянки має бути прийняття рішення рішення Київської міської ради про передання у власність ОСОБА_2 земельної ділянки, що знаходиться на АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських споруд.
Позивач зазначає, що органами державної влади та відповідачем ОСОБА_2 вчиняються активні дії щодо отримання останньою у власність земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:82:243:0004, площею 0,0535 га. В такому разі виконання судового рішення у даній цивільній справі буде істотно ускладнене чи взагалі стане неможливим, в тому числі поновлення порушеного права позивача, як особи, ка має право на першочергове отримання земельної ділянки на яку вже було розроблено Проект землеустрою, в зв`язку з чим вжиття заходів забезпечення позову є необхідним з метою забезпечення вподальшому виконання рішення суду.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.149 ЦПК України суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 150 цього Кодексу заходів забезпечення позову.
Згідно з ст.150 ЦПК України позов забезпечується: 1) накладенням арешту на майно та (або) грошові кошти, що належать або підлягають передачі або сплаті відповідачеві і знаходяться у нього чи в інших осіб; 1-1) накладенням арешту на активи, які є предметом спору, чи інші активи відповідача, які відповідають їх вартості, у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави; 2) забороною вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку вчинити певні дії, у разі якщо спір виник із сімейних правовідносин; 4) забороною іншим особам вчиняти дії щодо предмета спору або здійснювати платежі, або передавати майно відповідачеві чи виконувати щодо нього інші зобов`язання; 5) зупиненням продажу арештованого майна, якщо подано позов про визнання права власності на це майно і про зняття з нього арешту; 6) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа, який оскаржується боржником у судовому порядку; 8) зупиненням митного оформлення товарів чи предметів; 9) арештом морського судна, що здійснюється для забезпечення морської вимоги; 10) іншими заходами у випадках, передбачених законами, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України за № 9 від 22.12.2006 р. Про практику застосування судами цивільного процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову суд, при розгляді заяви про забезпечення позову, повинен з`ясувати характер спору, що виник між сторонами, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати позивач, суті позовних вимог.
Забезпечення позову - це сукупність встановлених законом заходів, що вживаються судом за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, якщо існує ймовірність невиконання судового рішення у майбутньому або виникнення складнощів під час його виконання.
Тобто, вжиття заходів забезпечення позову є заходом забезпечення в майбутньому виконання судового рішення.
Під час вирішення питання щодо наявності підстав для забезпечення позову суд повинен врахувати обґрунтованість заявленого клопотання, пов`язаність заходів забезпечення позову з предметом позову, співмірність заходів забезпечення із заявленими вимогами, а також запобігти порушенню прав третіх осіб в зв`язку з вжиттям судом заходів забезпечення позову.
Позивач звернувся до суду з позовом про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:82:243:0004 площею 0,0535 га, розташованої по АДРЕСА_1 та зобов`язання скасувати запис в Державному земельному кадастрі та поземельній книзі про державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:82:243:0004 площею 0,0535 га, розташованої по АДРЕСА_1 .
Забезпечення позову шляхом заборони Київській міській раді та Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчиняти дії щодо розгляду питання передачі земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:82:243:0004 площею 0,0535 га, розташованої по АДРЕСА_1 у власність відповідачу ОСОБА_2 та третім особам, суд вважає співмірними заходами забезпечення з огляду на предмет спору, оскільки не застосування даного виду забезпечення позову може призвести до подальшого відчуження майна та вчинення дій щодо перереєстрації права власності, що унеможливить виконання рішення суду.
З огляду на викладене та враховуючи суть позовних вимог, суд вважає, що заява представника позивача про забезпечення позову є обґрунтованою, а тому підлягає задоволенню, оскільки невжиття заходів забезпечення позову може в подальшому ускладнити виконання рішення суду.
Керуючись ст.ст.149, 150, 151 ЦПК України, суд
у х в а л и в:
заяву представника позивача про забезпечення позову у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Відділу у Віньковецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_2 , треті особи: Київська міська рада, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування державної реєстрації, зобов`язання вчинити дії задовольнити .
Заборонити Київській міській раді та Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчиняти дії щодо розгляду питання передачі земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:82:243:0004 площею 0,0535 га, розташованої по АДРЕСА_1 у власність відповідачу ОСОБА_2 та третім особам.
Стягувачем є ОСОБА_1 (зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ).
Боржниками є Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 36), Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 32-А).
Ухвала є виконавчим документом.
Ухвала суду підлягає негайному виконанню.
Строк предявлення ухвали до виконання становить 3 (три) роки.
Копію ухвали надіслати сторонам.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення до Кирївського апеляційного суду.
Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя:
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2020 |
Оприлюднено | 13.11.2020 |
Номер документу | 92818324 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Голосіївський районний суд міста Києва
Колдіна О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні