Ухвала
від 13.11.2020 по справі 340/381/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

13 листопада 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/381/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі

заявник: головний державний виконавець відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Назаровець А.Т. (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13)

позивач: фермерське господарство "Бірюза" (28200, Кіровоградська область, смт. Новгородка, вул. Пушкіна, 136, код ЄДРПОУ 23686572)

відповідач-1: Головне управління ДФС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 40, код ЄДРПОУ 39393501)

відповідач-2: Державна фіскальна служба України (м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197)

про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

У провадженні Кіровоградського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №340/381/19 за позовом фермерського господарства "Бірюза" до Головного управління ДФС у Кіровоградській області, ДФС України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 28.03.2019 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 27.06.2019 року, адміністративний позов ФГ "Бірюза" задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДФС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №1021338/23686572 від 12.12.2018 року. Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 30.11.2018 року, складену фермерським господарством "Бірюза", в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.

Вказане судове рішення набрало законної сили 27.06.2019 року, з цих підстав 20.11.2019 року судом позивачу видано виконавчий лист щодо примусового виконання його зобов`язальної частини.

Постановою державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України від 20.12.2019 року відкрито виконавче провадження ВП №60911765 щодо примусового виконання виконавчого листа №340/381/19 про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №1 від 30.11.2018 року, складену фермерським господарством "Бірюза", в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.

До суду 03.11.2020 року надійшло подання державного виконавця, у якому він просить суд замінити боржника у виконавчому провадженні - Державну фіскальну службу України - її правонаступником - Державною податковою службою України.

Ухвалою судді від 04.11.2020 року заяву про заміну сторони виконавчого провадження призначено до розгляду у судовому засіданні на 13.11.2020 року.

У судове засідання учасники справи не прибули, що відповідно до частини 2 статті 379 КАС України не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши питання про заміну сторони виконавчого провадження, суд дійшов до таких висновків.

Згідно з частинами 1, 2, 4 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Процесуальне правонаступництво унормовано статтею 52 КАС України, згідно з якою у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Відповідно до частин 1, 2 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.

Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Згідно з частиною 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Судом установлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Постановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєстрована як юридична особа 17.05.2019 року. Державна фіскальна служба України з 17.05.2019 року перебуває у стані припинення.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р "Питання Державної податкової служби" погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 28.08.2019 року №36 "Про початок діяльності Державної податкової служби України" розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.

Отже, діяльність та адміністративна компетенція Державної фіскальної служби України у сфері реалізації державної податкової політики припинилася, а її функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах у цій сфері з 28.08.2019 року перейшли до іншого органу державної влади - Державної податкової служби України.

Відповідно до Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

ДПС відповідно до покладених на неї завдань забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення реєстрів, банків і баз даних, ведення яких покладено законодавством на ДПС (пп.9 п.4 Положення).

Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Тож оскільки наразі реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних та розрахунків коригування належить до повноважень ДПС України, якою ведеться цей реєстр, тому, зважаючи на положення частини 4 статті 379 КАС України, суд замінює боржника у виконавчому провадженні про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити. про зобов`язання ДФС України вчинити певні дії, її правонаступником - ДПС України.

Керуючись статтями 248, 256, 379 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Подання державного виконавця про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.

2 . Замінити боржника у виконавчому провадженні №60911765 - Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197) - її правонаступником - Державною податковою службою України (код ЄДРПОУ 43005393).

3. Копію ухвали направити державному виконавцю та учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду, через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2020
Оприлюднено16.11.2020
Номер документу92830482
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/381/19

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 15.11.2019

Цивільне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

Рішення від 15.11.2019

Цивільне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні