Справа № 420/6804/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Правління ОСББ Лузанівське 309 (Миколаївська дорога,309, м.Одеса, 65102), Департаменту міського господарства Одеської міської ради (вул..Косовська,2-Д, м.Одеса, 65074), Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради (вул..Косовська,2-Д, м.Одеса, 65074), Комунального підприємства Міськзелентрест Одеської міської ради (вул.Хімічна,3,каб.1, м.Одеса, 65070) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Правління ОСББ Лузанівське 309 , Департаменту міського господарства Одеської міської ради, Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради, Комунального підприємства Міськзелентрест Одеської міської ради, в якому позивач просить (з урахуванням заяв про уточнення позовних вимог):
зобов`язати Голову правління ОСББ Лузанівське 309 Іванова Лілія Вікторівна, скласти АКТ та звернутися з проханням письмової заяви до Департамент екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради та Департамент міського господарства Одеського міської ради для створення комісії по знесенню дерева та по обрізці дерев у дворі будинку за адресою: АДРЕСА_2
зобов`язати Департамент екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради та Департамент міського господарства Одеського міської ради створити комісії по обрізці та видалення дерев у дворі будинку за адресою: АДРЕСА_2 .
зобов`язати КП Міськзелентрест Одеського міської ради виконати дій но обрізці та видалення дерев у дворі будинку за адресою: АДРЕСА_2 .
визнати протиправними дій Голови правління ОСББ Лузанівське 309 Іванова Лілія Вікторівна, за що не виконала повідомлень та відписку на відповідь від 28 травня 2020 року за № б д 1501. від Департаменту міського господарства Одеського міської ради.
В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що ОСОБА_1 неодноразово звертався, до Голови правління ОСББ Лузанівське - 309 ОСОБА_2 з приводу знесення сухого дерева - тополя та обрізки дерев у дворі будинку за адресою АДРЕСА_1 , який знаходиться на обслуговуванні ОСББ Лузанівське 309 . У зверненнях позивач зазначав, що потрібно скласти АКТ та звернутися з проханням - письмовою заявою до Департамент екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради та Департамент міського господарства Одеського міської ради для створення комісії по знесенню дерева та по обрізці дерев у дворі будинку вищевказаного адресою, проте отримав відмову, яку вважає протиправною.
Ухвалою суду від 28.07.2020 року було відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження.
До суду 21.08.2020 року (вхід. №33110/20) від Комунального підприємства Міськзелентрест Одеської міської ради надійшов відзив на позову заяву, відповідно до якого відповідач проти задоволення позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначивши, що КП МІСЬКЗЕЛЕНТРЕСТ є неналежним відповідачем у даній справі, оскільки не є суб`єктом владних повноважень, та не має жодних публічно-владних управлінських функцій. Крім того зазначає, що відповідальність за утримання зелених насаджень за адресою: АДРЕСА_2 покладається на балансоутримувача будинку за даною адресою, а саме ОСББ Лузанівське 309 .
07.09.2020 року (вхід. №35448/20) до суду від Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради надійшов відзив на позову заяву, відповідно до якого відповідач проти задоволення позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначивши, що поточне утримання дерев, клумб, тротуарних газонів, зелених майданчиків прибудинкової території покладається на підприємства і організації житлово-комунального господарства, підприємства, установи, організації (незалежно від Форм власності) і громадян - власників будинків на територіях, прилеглих до їх споруд та будинків. Зазначивши, що підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява про видалення зелених насаджень, подана юридичною чи фізичною особою. Після надходження заяви компетентний орган (Департамент) утворює комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості (далі - комісія), до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а у разі потреби - балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень. Житловий будинок за вищевказаною адресою знаходиться на обслуговуванні ОСББ Лузанівська-309 і всі питання мешканців будинку вирішує самостійно відповідно до чинного законодавства. Таким чином, голові правління ОСББ Лузанівська-309 необхідно було подати заяву на обстеження зелених насаджень в установленому порядку. За наведених обставин Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради зазначає, що діє в межах своїх повноважень.
Ухвалою суду від 05.10.2020 року продовжено розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 08.10.2020р. закрито підготовче провадження у справі. Призначено адміністративну справу до судового розгляду, на 05 листопада 2020 року о 11 годині 00 хвилин за участю сторін.
Ухвалою суду від 05.11.2020р., яку занесено до протоколу судового засідання, на підставі положень ч.9 ст.205 КАС України, вирішено продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження з ухваленням судового рішення 16.11.2020 року.
Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.
ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 разом з матір`ю ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_2 проживає за адресою АДРЕСА_1 .
ОСОБА_1 є особою з інвалідністю з дитинства 1 групи, що підтверджується доводкою МСЕК Серії 2-18 АА, від 24 грудня 1996 року.
Будинок за адресою АДРЕСА_2. Перебуває на обслуговуванні ОСББ Лузанівське 309 .
Як зазначає позивач та не заперечується Правління ОСББ Лузанівське 309 , позивач в усному порядку неодноразово звертався до Правління ОСББ Лузанівське 309 за проханнями з приводу знесення сухого дерева - тополя та обрізки дерев у дворі будинку за адресою АДРЕСА_3 , який знаходиться на обслуговуванні ОСББ Лузанівське 309 .
Проте прохання позивача були проігноровані та невиконані.
29.04.2020р. позивач вернувся заявою про знесення дерева до Одеського міського голови ОСОБА_4 , департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради та депутата Одеської міської ради ОСОБА_5 .
На виконання доручення в. о. заступника міського голови - директора департаменту міського господарства ОСОБА_7., яке надано Одеським міським головою ОСОБА_4 , департаментом екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради розглянуто звернення гр. ОСОБА_1 від 01.06.2020р. № 38-Б1-988/ЄЦЗГ та надано відповідь листом від 15.06.2020р. № 898/05-05/25 на ім`я заступника директора департаменту міського господарства Одеської міської ради для узагальнення відповідно до резолюції в. о. заступника міського голови ОСОБА_7.
Відповідно до вказаного листа, Комісією в результаті обстеження встановлено, що дерево породи тополя діаметром 35 см за адресою АДРЕСА_2 знаходиться у не задовільному стані (сухе 100%) та підлягає видаленню.
Проте, ОСББ Лузанівське 309 не виконано будь-яких дій щодо знесення сухого дерева - тополя та обрізки дерев у дворі будинку за адресою АДРЕСА_3 .
Відповідно до частин 1, 2, 4ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Частиною 1 статті 7 цього Кодексу передбачено, що суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до п.п.7 ч.1 ст.4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Суд зазначає, що в контексті даної справи, ОСББ Лузанівське 309 по відношенню до позивача виступає як суб`єкт владних повноважень.
Положеннями ст.1 Закону України Про благоустрій населених пунктів визначено, що благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Відповідно до п.2 ст.10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Рішенням Одеської міської ради від 23.12.2011 року №1631-VI зі змінами, затверджені Правила благоустрою території міста Одеси (надалі - Правила), (переглянути можна за посиланням https://www.omr.gov.ua/ru/acts/council/38553/), відповідно до яких, а саме розділу 4 Правил затверджено Порядок утримання зелених насаджень на об`єктах благоустрою .
Таким чином, відповідно до п.4.1 Правил, утримання зелених насаджень здійснюється відповідно до вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів , Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.04.2006р. №105, цих Правил, інших нормативно-правових актів.
Пунктом 4.2 Правил, передбачено утримання зелених насаджень, що включає їх охорону, створення нових зелених насаджень, догляд за існуючими, захист від шкідників і хвороб, огляд, капітальний і поточний ремонт, облік, розвиток зелених зон.
Охорона, утримання та відновлення зелених насаджень на об`єктах благоустрою, а також видалення дерев, які виросли самосівом, здійснюється за рахунок коштів державного або місцевого бюджету залежно від підпорядкування об`єкта благоустрою, а на земельних ділянках, переданих у власність, наданих у постійне користування або в оренду, за рахунок коштів їх власників або користувачів.
Поточне утримання скверів, бульварів, парків та інших об`єктів зеленого господарства загального користування покладається на їх балансоутримувачів. Поточне утримання дерев, клумб, тротуарних газонів, зелених майданчиків прибудинкової території покладається на підприємства і організації житлово-комунального господарства, підприємства, установи, організації (незалежно від Форм власності) і громадян - власників будинків на територіях, прилеглих до їх споруд та будинків.
Пунктом 4.16. Правил встановлено Порядок видалення зелених насаджень на території міста Одеси.
Порядок видалення зелених насаджень на території міста Одеси визначає процедуру видалення дерев, кущів, газонів і квітників (далі - зелені насадження) на території міста Одеси, який розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2006 р. №1045 Про затвердження порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників на території населеного пункту .
Видалення зелених насаджень на території міста Одеси здійснюється за рішенням уповноваженого виконавчого органу Одеської міської ради (далі - Компетентний орган) на підставі ордера (крім випадків, передбачених окремими пунктами цього Порядку).
Відповідно до п.2.1.3 та п.2.2.4 Положення про Департамент екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради (надалі - Положення) затвердженого рішенням Одеської міської ради від 11.12.2019 р. №545-VII - Департамент здійснює заходи з визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості на території міста Одеси та організовує процедуру обстеження зелених насаджень з метою визначення їх якісного стану.
Відповідно до п.4.3.12 Положення, директор (або особа яка його заміщує) утворює комісію з питань визначена стану зелених насаджень та їх відновної вартості (надалі - Комісія) у встановленому законом порядку.
Комісія у своїй діяльності безпосередньо керується постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. № 1045 Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах .
Відповідно до п.4 Порядку - підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява про видалення зелених насаджень, подана юридичною чи фізичною особою.
Після надходження заяви компетентний орган утворює комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості (далі - комісія), до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а у разі потреби - балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень.
Згідно рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 14.02.2008 р. №102 Про утримання зелених насаджень у місті Одесі Комунальне підприємству Міськзелентрест здійснює утримання міських зелених насаджень загального користування (додаток 1), парків - пам`яток садово-паркового мистецтва та дерев-ботанічних пам`яток природи (додаток 2) та спеціального призначення.
Відповідно до вказаногорРішення, адреса: АДРЕСА_2 не входить до утримання комунального підприємства Міськзелентрест .
Судом встановлено, що на виконання доручення в. о. заступника міського голови - директора департаменту міського господарства ОСОБА_7., яке надано Одеським міським головою ОСОБА_4 , департаментом екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради розглянуто звернення гр. ОСОБА_1 від 01.06.2020р. № 38-Б1-988/ЄЦЗГ та надано відповідь листом від 15.06.2020р. № 898/05-05/25 на ім`я заступника директора департаменту міського господарства Одеської міської ради для узагальнення відповідно до резолюції в. о. заступника міського голови ОСОБА_7.
Відповідно до вказаного листа, Комісією в результаті обстеження встановлено, що дерево породи тополя діаметром 35 см за адресою АДРЕСА_2 знаходиться у не задовільному стані (сухе 100%) та підлягає видаленню.
Відповідно до вище наведеного, видалення зазначеного сухого дерева підлягає виконанню ОСББ Лузанівське 309 .
Щодо обрізки дерев у дворі будинку за адресою АДРЕСА_2, суд звертає увагу, що відповідно пункту 4.16.16. Правил благоустрою території міста Одеси визначено, що санітарне, омолоджувальне і формувальне обрізання дерев не є видаленням зелених насаджень і проводиться за рішенням балансоутримувача без рішення компетентного органу (Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради) та оформлення акта обстеження зелених насаджень.
Пунктом 4.17 Положення встановлений порядок проведення формувального, санітарного та омолоджувальне обрізання дерев, який визначає процедуру обрізання дерев на території міста Одеси, згідно якого, проведення відповідних робіт здійснюється на підставі технічних умов, що видаються КП Міськзелентрест .
Житловий будинок за вищевказаною адресою знаходиться на обслуговуванні ОСББ Лузанівська-309 і всі питання мешканців будинку вирішує самостійно відповідно до чинного законодавства.
Таким чином, голові правління ОСББ Лузанівська-309 необхідно було подати заяву на обстеження зелених насаджень в установленому порядку.
З огляду на вище викладене обставин позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом визнання протиправною бездіяльності Голови правління ОСББ Лузанівське 309 , щодо не проведення омолоджувального і формувального обрізання дерев та видалення сухого на 100% дерева - тополя та зобов`язання Голови правління ОСББ Лузанівське 309 провести омолоджувальне і формувальне обрізання дерев та видалення сухого на 100% дерева - тополя у дворі будинку за адресою: АДРЕСА_2 .
Позовні вимоги щодо зобов`язання Департамент екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради та Департамент міського господарства Одеського міської ради створити комісії по обрізці та видалення дерев у дворі будинку за адресою: АДРЕСА_2 та зобов`язати КП Міськзелентрест Одеського міської ради виконати дій но обрізці та видалення дерев у дворі будинку за адресою: АДРЕСА_2 є передчасними та безпідставними.
Згідно зі ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Згідно положень ст.75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст.76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає частковому задоволенню.
Окремо суд зазначає, що заява про уточнення позовних вимог від 28.09.2020р. (вх.№39340/20) судом в засіданні 08.10.2020 року повернута позивачеві, оскільки є самостійним позовом з огляду на те, що у вказаній заяві вказано іншого відповідач, зовсім інші позовні вимоги та вказано інші підстави позову.
Згідно ч. 1 ст. 47 КАС України, крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
З аналізу наведених норм вбачається, що вищезазначена стаття регулює порядок реалізації права позивача змінити позовні вимоги. Вимоги статті випливають із принципів диспозитивності та змагальності.
Суд зазначає, що предметом позову є матеріально - правові вимоги позивача до відповідача. При цьому, підстава позову - це фактичні обставини, на яких ґрунтується вимога позивача.
Підстави позову - це факти, які обґрунтовують вимогу про захист права чи законного інтересу. Тобто це обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, які об`єктивуються у поданих доказах. Під підставами позову слід розуміти обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, а не самі по собі посилання позивача на певну норму закону. До підстав позову входять лише юридичні факти, тобто ті, з якими норми матеріального права пов`язують виникнення, зміну чи припинення прав та обов`язків суб`єктів спірного матеріального правовідношення, та які у своїй сукупності дають право особі звернутися до суду з вимогами до іншої особи.
Зміна предмету адміністративного позову можлива у такі способи: заміна одних позовних вимог іншими; доповнення позовних вимог новими; вилучення деяких із позовних вимог; пред`явлення цих вимог іншому відповідачу в межах спірних правовідносин.
Як вбачається із уточненого позову, позивачем заявлено нові вимоги, позивач в уточненому позові змінює підстави та одночасно предмет позову, що суперечить вимогам адміністративного судочинства, оскільки стаття 47 КАС надає позивачу можливість до закінчення підготовчого засідання змінити або предмет або підставу позову.
Керуючись статтями 12, 139, 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Правління ОСББ Лузанівське 309 (Миколаївська дорога,309, м.Одеса, 65102), Департаменту міського господарства Одеської міської ради (вул..Косовська,2-Д, м.Одеса, 65074), Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради (вул..Косовська,2-Д, м.Одеса, 65074), Комунального підприємства Міськзелентрест Одеської міської ради (вул.Хімічна,3,каб.1, м.Одеса, 65070) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльності Голови правління ОСББ Лузанівське 309 (Миколаївська дорога,309, м.Одеса, 65102), щодо не проведення омолоджувального і формувального обрізання дерев та видалення сухого на 100% дерева - тополя.
Зобов`язати Голову правління ОСББ Лузанівське 309 (Миколаївська дорога,309, м.Одеса, 65102) провести омолоджувальне і формувальне обрізання дерев та видалення сухого на 100% дерева - тополя у дворі будинку за адресою: АДРЕСА_2 .
В іншій частині позову відмовити.
Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.293,295 та п.15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.С. Єфіменко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2020 |
Оприлюднено | 17.11.2020 |
Номер документу | 92863805 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні