Рішення
від 15.11.2020 по справі 420/2405/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2405/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Бутенко А.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом публічного акціонерного товариства Північтранс (65025, м. Одеса, вул. 21 км. Старокиївської дороги) до Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (65032, м. Одеса, пр-т Шевченка, 4), Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування (65032, м. Одеса, пр-т Шевченка, 4), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ПП ДІАМАНТ (код ЄДРПОУ 31374057,67668, Одеська обл., Біляївський район, село Великий Дальник,2-й пров. Б. Хмельницького, 4А,), ПАТ Чорноморська транспортна компанія (код ЄДРПОУ 34221158, 65007, м. Одеса, вул. Новощепний ряд, буд.5), ТОВ Харчування (код ЄДРПОУ 20926627, 68610, Одеська обл., м Ізмаїл, вул. Аеродромне шосе, буд. 10), ТОВ Транском Стар (код ЄДРПОУ 42723321, 67668, Одеська обл., Біляївський район, с. Великий Дальник, вул. Богдана Хмельницького,буд.54), ТОВ Пасавтотранссервіс (код ЄДРПОУ 03114939, 66300, Одеська обл. м. Подільськ вул. Соборна, 192), ПП Тана (код ЄДРПОУ 24540882, 65005, м. Одеса, вул. Маловського, буд.3), ФОП ОСОБА_1 (66421, Одеська обл., Ананьївський район, с. Ананьїв Перший, Четверта Дільниця), ФОП ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ), ПП АТП Кіностудії (код ЄДРПОУ 25047020,65400, м. Одеса, Французький бульвар, 33), ФОП ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ), ФОП ОСОБА_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_3 ), ФОП ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 ), ТОВ Болградтранс (Код ЄДРПОУ 03115086, 67702, Одеська обл., Белградський район, м. Болград, вул. Ізмаїльська, буд.81), ПП Біплан (код ЄДРПОУ 24529188, 65029, м. Одеса, Узвіз Ольгіївський, буд.8А, кв.2), ТОВ Алекх-М (код ЄДРПОУ 34243276, 68500, Одеська обл., Тарутинський район, смт. Тарутино, вул. Гагаріна, буд. 10), ТОВ Автолайн Одеса(код ЄДРПОУ 36851363, 65045, м. Одеса, вул. В. Арнаутська, буд.76, офіс 1), ТОВ Авто Комфорт Плюс (код ЄДРПОУ 42109264, 68400, Одеська обл., Арцизький район, м. Арциз, вул. Соборна, буд.2 Б), ПП Авто Комфорт (код ЄДРПОУ 34302399, 67000, Одеська обл., Миколаївський район, смт. Миколаївка, вул. Лісна, буд.25-А), Ренійська АТП-15140 (код ЄДРПОУ 22511592,68800,Одеська обл., Ренійський район, м. Рені), про визнання протиправними дій та бездіяльності, скасування наказів та рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Стислий зміст позовних вимог.

З позовом до суду звернулось публічне акціонерне товариство Північтранс до Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації, Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ПП ДІАМАНТ, ПАТ Чорноморська транспортна компанія, ТОВ Харчування, ТОВ Транском Стар, ТОВ Пасавтотранссервіс, ПП Тана, ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ПП АТП Кіностудії, ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ТОВ Болградтранс, ПП Біплан (код ЄДРПОУ 24529188, 65029, м. Одеса, Узвіз Ольгіївський, буд.8А, кв.2), ТОВ Алекх-М, ТОВ Автолайн Одеса, ТОВ Авто Комфорт Плюс, ПП Авто Комфорт, Ренійська АТП-15140, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 18.08.2020 року (вхід. №32922/20 від 20.08.2020 року), просило суд:

1) визнати протиправною діяльність Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (Код ЄДРПОУ 40028860), яка полягає у:

- не винесенні об`єктів конкурсу № 9, № 10, № 12, № 13, № 14, № 15 та № 17 на наступне засідання конкурсного комітету (13.02.2020р.) на виконання Наказу від 19.09.2019р. № 54/0-1 2019;

- незаконному винесенні на конкурс об`єктів (№ 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19) та прийнятті відповідних рішень (Наказів) за результатами засідання конкурсного комітету від 13.02.2020р.;

2) скасувати Накази Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (Код ЄДРПОУ 40028860) по визначенню переможців конкурсу від 13.02.2020р. по об`єктам:№ 12 Наказ № 16/0-2020 від 17.02.2020р.; № 15 Наказ № 17/0-2020 від 17.02.2020р.; № 18 Наказ № 18/0-2020 від 17.02.2020р.; № 19 Наказ № 19/0-2020 від 17.02.2020р.;

3) зобов`язати Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (Код ЄДРПОУ 40028860) негайно:

- розірвати укладені на підставі даних Наказів договори з перевізниками щодо обслуговування

наступних маршрутів: Маршрут № 344/343 Надеждівка - Одеса АС «АВ «Привоз»; Маршрут № 312/311 Арциз (військове містечко) Южне АС; Маршрут № 905/906, № 905-1/906-1 Арциз АС - Ізмаїл АС; Маршрут № 1133/1 132 Главани - Одеса АС «АВ «Привоз»;

- скликати та організувати проведення позачергового засідання Конкурсного комітету для розгляду об`єктів конкурсу № 9, № 10, № 12, № 13, № 14, № 15, №17, які були затверджені та опубліковані в оголошенні про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області від 27.07.2019 року в газеті Одеської обласної ради «Одеські вісті» №57 (5180), шляхом винесення відповідних Наказів;

4) визнати протиправною діяльність Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування (тимчасовий орган Одеської обласної державної адміністрації), яка полягає у:

- не виконанні Наказу Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації від 19.09.2019р. № 54/0-2019 «Про скасування рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо об`єктів конкурсу №9, № 10, № 12, № 13, №14, № 15 та № 17» стосовно розгляду об`єктів № 9, 10, 12, 13, 14, 15, 17 на засіданні конкурсного комітету - 13.02.2020р.;

- незаконному розгляді та прийнятті відповідних рішень на засіданні конкурсного комітету (13.02.2020р.) стосовно об`єктів конкурсу (№ 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19), у зв`язку цим скасувати рішення Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських і внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування (тимчасовий орган Одеської обласної державної адміністрації), оформленого Протоколом 43-го засідання обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування від 13.02.2020р. стосовно наступних об`єктів: № 12: Маршрут № 344/343 Надеждівка - Одеса АС «АВ-«Привоз»; № 13: Маршрут № 548/547 Кам`янське - Одеса АС «АВ Привоз»; №14: Маршрут № 2042/2041 Василівка - Одеса АС «АЦ «Привоз» (ч/з Сарату, Арциз); 15: Маршрут №312/311 Арциз (військове містечко) - Южне АС; №16: Маршрут №635/636 Кам`янське - Білгород-Дністровський АС; №18: Маршрут №905/906, №905-1/906-1 Арциз АС - Ізмаїл АС; №19: Маршрут №1133/1132 Главани - Одеса АС «АВ Привоз»);

- зобов`язати Обласний конкурсний комітет з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування (тимчасовий орган Одеської обласної державної адміністрації) визначити переможців конкурсу, який проводився 12.09.2019р. по об`єктах (№ 9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17) на підставі отриманих та поданих учасниками на конкурс документів (станом на 19.08.2019г.) з дотриманням усіх процедур;

5) визнати протиправним та скасувати Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (Код ЄДРПОУ 40028860) від 13 лютого 2020 року № 3/0-2020 «Про недопущення перевізника-претендента до конкурсу»;

6) визнати протиправним та скасувати рішення Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування (тимчасовий орган), оформленого Протоколом 43-го засідання обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування від 13 лютого 2020 року та відповідні Накази Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (Код ЄДРПОУ 40028860) по визначенню переможців конкурсу по об`єктам (№№5-9, 16-17, 20-25, 27-30, 35-47, 52-55, 63, 64, 66-69, 71,74-78): Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 9/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 10/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації №11/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 12/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 20/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 22/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 21/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 24/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 25/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 26/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 31/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 32/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 33/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 34/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 35/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 36/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 37/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 38/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 39/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 40/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 41/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 42/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 47/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 48/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 49/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 56/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 58/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 59/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 60/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 61/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 64/0-2020 від 17 лютого 2020 року; Наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації № 65/0-2020 від 17 лютого 2020 року;

7) зобов`язати Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (Код ЄДРПОУ 40028860) та Обласний конкурсний комітет з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування (тимчасовий орган) визначити переможців конкурсу по об`єктах №№5-98, 16-17, 20-25, 27-30, 35-47, 52-55, 63, 64 66-69, 71, 74-78 на підставі отриманих та поданих учасниками на конкурс документів (станом на 21 січня 2020 року) з дотриманням усіх процедур.

Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

В обґрунтування позовних вимог, з посиланням на фактичні обставини справи, позивач зазначив, що наказом №54/0-2019 «Про скасування рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо об`єктів конкурсу № 9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17» скасовано рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, оформленого Протоколом, по зазначених об`єктах конкурсу та вирішено винести об`єкти конкурсу №9, №10, №12, №13, №14, №15 та № 17 на розгляд конкурсним комітетом на наступному засіданні.

За твердженням позивача, об`єкти № 9, 10, 12, 13, 14, 15, 17 не були розглянути на засіданні конкурсного комітету, що відбулося 13.02.2020р., проте, 28.12.2019 року в газеті Одеської обласної ради «Одеські вісті» опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських ті приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області із переліком об`єктів та маршрутів, які вже були об`єктами конкурсу, який проводився 12.09.2019р.

За таких підстав, позивач вважає, що Обласним конкурсним комітетом з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування не було виконано Наказу Організатора конкурсу від 19.09.2019р. № 54/0-2019 «Про скасування рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників, на міжміських і приміський внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо об`єктів конкурсу №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17» в частині розгляду даних об`єктів на наступному засіданні конкурсного комітету, тобто на засіданні, яке було проведено 13.02.2020р.

У позовній заяві позивач також зазначає про те, що конкурсним комітетом зроблено безпідставний висновок про те, що перевізник «Північтранс» не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів), у зв`язку з чим позивача не допущено до участі у конкурсі у подальшому. Позивач вважає вказані дії протиправними, з огляду на надання позивачем відповідної інформації щодо наявності необхідної кількості транспортних засобів для здійснення пасажирських перевезень.

23.06.2020 року від відповідача-Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації надійшов відзив, у якому відповідач, з посиланням на фактичні обставини справи, зазначив, що, на виконання наказу від 19.09.2019 року №54/О-2019, прийнято рішення про винесення автобусних маршрутів 344/343 Надеждівка - Одеса AС «АВ «Привоз», №548/547 Кам`янське - Одеса АС «АВ «Привоз», №2042/2041 Василівка - Одеса АС «АВ «Привоз» (ч/з Сарату, Арциз), №1133/1132 Главани - Одеса АС «АВ- «Привоз», №312/311 Арциз (військове містечко) - Южне АС, №635/636 Кам`янське - Білгород-Дністровський, №905/906 №905-1/906-1 Арциз АС - Ізмаїл АС на розгляд на 43 засіданні конкурсного комітету, яке було призначене на 13.02.2020 року.

За твердженням відповідача, за результатом повторного розгляду вказаних вище маршрутів 13.02.2010 року, конкурсним комітетом, відповідно до протоколу №43 засідання конкурсного комітету, прийнято рішення щодо визначення переможців та укладено відповідні договори.

На підставі зазначеного у відзиві, відповідач просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

22.09.2020 року від представника відповідача - Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації надійшли заперечення щодо заяви про уточнення позовних вимог, в яких відповідач, зокрема, навів аргументи щодо відсутності у позивача необхідної кількості транспортних засобів для здійснення пасажирських перевезень, у зв`язку з чим позивача не допущено до участі у конкурсі.

28.09.2020 року від представника позивача надійшла відповідь на заперечення відповідача, в якій позивач навів аналогічні аргументи та доводи, що зазначені у позовній заяві та у заяві про уточнення позовних вимог.

Заяви чи клопотання від сторін.

11.08.2020 року від представника позивача надійшла заява про залучення третіх осіб, , що не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на боці відповідачів.

20.08.2020 року від представника позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог.

03.11.2020 року від представника відповідача - Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до закінчення дії карантинних обмежень в Одеському окружному адміністративному суді.

09.11.2020 року від представника позивача надійшла заява про відкладення розгляду справи, призначеного на 09.11.2020 року, на іншу дату.

Інших заяв чи клопотань від сторін, до суду не надходило.

Процесуальні дії вчинені судом.

Ухвалою від 19.05.2020 року судом відкрито провадження у справі №420/2405/20 в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 09.06.2020 року.

У зв`язку з неявкою сторін до підготовчого засідання, призначеного на 09.06.2020 року, суд відклав підготовче засідання до 23.06.2020 року.

Протокольною ухвалою від 23.06.2020 року суд продовжив строк підготовчого провадження на тридцять днів.

Ухвалою від 23.06.2020 року суд зупинив провадження у справі №420/2405/20 до 11.08.2020 року.

У зв`язку з неявкою сторін до підготовчого засідання, призначеного на 11.08.2020 року, зважаючи на продовження дії карантину у м. Одесі, суд продовжив зупинення провадження у справі до 31.08.2020 року.

Протокольними ухвалами від 31.08.2020 року суд поновив провадження у справі №420/2405/20, залишив без розгляду заяву представника позивача про залучення третіх осіб, залучив заяву представника позивача про уточнення позовних вимог та зобов`язав представника позивача надіслати учасникам справи примірник заяви про уточнення позовних вимог, у зв`язку з чим суд оголосив перерву у підготовчому засіданні до 22.09.2020 року.

У підготовчому засіданні 22.09.2020 року суд протокольною ухвалою залучив до матеріалів справи заперечення відповідача на заяву позивача про уточнення позовних вимог та призначив наступне підготовче засідання на 15.10.2020 року.

У підготовчому засіданні 15.10.2020 року суд протокольними ухвалами залучив до матеріалів справи відповідь позивача на заперечення відповідача щодо заяви про уточнення позовних вимог, закрив підготовче провадження у справі №420/2405/20 та призначив справу до судового розгляду по суті на 09.11.2020 року.

Ухвалою суду від 09.11.2020 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження по справі №420/2405/20.

У зв`язку з неявкою сторін до судового засідання, призначеного на 09.11.2020 року, зважаючи на наказ Одеського окружного адміністративного суду від 13.10.2020 року №21-ОС/Д/С, враховуючи положення ст.205 КАС України, суд продовжив розгляд справи в порядку письмового провадження.

Інші процесуальні дії судом не вчинялись.

Обставини справи.

Одеською обласною державною адміністрацією в особі управління транспортно-комунікаційної інфраструктури обласної державної адміністрації у газеті Одеської обласної ради «Одеські вісті» від 27.07.2019 №57 (5180) було оголошено конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області, зокрема за маршрутами: 344/343 Надеждівка - Одеса AС «АВ «Привоз» (номер об`єкта конкурсу №9), №548/547 Кам`янське - Одеса АС «АВ «Привоз» (номер об`єкта конкурсу №10), №2042/2041 Василівка - Одеса АС «АВ «Привоз» (ч/з Сарату, Арциз) (номер об`єкта конкурсу №12), №1133/1132 Главани - Одеса АС «АВ- «Привоз» (номер об`єкта конкурсу №13), №312/311 Арциз (військове містечко) - Южне АС (номер об`єкта конкурсу №14), №635/636 Кам`янське - Білгород-Дністровський (номер об`єкта конкурсу №15), №905/906, №905-1/906-1 Арциз АС - Ізмаїл АС (номер об`єкта конкурсу №17). Проведення конкурсу призначено на 12.09.2019 року.

Протоколом 42-го засідання обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування від 12.09.2019 року (надалі Конкурсний комітет) відхилено пропозицію ПАТ «Північтранс» та визначено переможців за бальною системою.

Наказом Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури від 19.09.2019 року №54/О-2019 «Про скасування рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо об`єктів конкурсу №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17», у зв`язку з порушенням пункту 42 Порядку в частині відхилення пропозиції щодо визначення перевізника ПАТ «Північтранс» переможцем на об`єктах конкурсу №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17 відповідно до бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, скасовано рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, оформленого протоколом, по зазначених об`єктах конкурсу, та наказано винести об`єкти №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17 на розгляд конкурсним комітетом на наступному засіданні.

Відповідно до оголошення у газеті «Одеські вісті» від 28.12.2019 року, оголошено конкурс з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області, який відбувся 13.02.2020 року, в тому числі за маршрутами: 344/343 Надеждівка - Одеса AС «АВ «Привоз» (номер об`єкта конкурсу №12), №548/547 Кам`янське - Одеса АС «АВ «Привоз» (номер об`єкта конкурсу №13), №2042/2041 Василівка - Одеса АС «АВ «Привоз» (ч/з Сарату, Арциз) (номер об`єкта конкурсу №14), №1133/1132 Главани - Одеса АС «АВ- «Привоз» (номер об`єкта конкурсу №19), №312/311 Арциз (військове містечко) - Южне АС (номер об`єкта конкурсу №15), №635/636 Кам`янське - Білгород-Дністровський (номер об`єкта конкурсу №16), №905/906, №905-1/906-1 Арциз АС - Ізмаїл АС (номер об`єкта конкурсу №18).

Згідно з даними протоколу 43-засідання конкурсного комітету від 13.02.2020 року, членом конкурсного комітету порушено питання щодо діяльності перевізника-претендента ПАТ «Північтранс», а саме: про здійснення перевірки інформації, поданої зазначеним перевізником для участі у Конкурсі, зокрема, щодо недостатньої кількості транспортних засобів, у зв`язку з чим оголошено перерву з метою перевірки отриманої інформації.

Як вказано у протоколі 43-засідання конкурсного комітету від 13.02.2020 року, організатором проведено перевірку наданої членом конкурсного комітету інформації та встановлено, що перевізником-претендентом ПАТ «Північтранс» листом від 03.02.2020 №130 на запит Організатора від 13.01.2020 №04-08/22, отриманого зазначеним перевізником 21.01.2020, надано інформацію для перевірки Організатором достовірності даних, поданих у документах на участь у Конкурсі. Зазначеним листом перевізник ПАТ «Північтранс» надав перелік чинних договорів, укладених між перевізником-претендентом та організатором перевезень на відповідних територіях. Відповідно до зазначеного переліку між ПАТ «Північтранс» та Департаментом транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради укладено договори на обслуговування міських автобусних маршрутів. Цими договорами встановлено вимоги до транспортних засобів, які повинні здійснювати перевезення пасажирів на автобусних маршрутах. Організатором здійснювалась перевірка інформації про договори, де вимогою до транспортних засобів встановлено лише клас А.

За результатами перевірки встановлено, що перевізник ПАТ «Північтранс», відповідно до укладених договорів, повинен використовувати 156 транспортних засобів зазначеного класу категорії M2, M3 пасажиромісткістю 19 і більше місць, без урахування резервних автобусів. 3 метою перевірки наявності достатньої кількості таких транспортних засобів, Організатором відповідно до наданого перевізником переліку власних, орендованих, наданих в кредит або лізинг транспортних засобів, які використовуються для перевезення пасажирів відповідно до чинного законодавства на момент подання документів на участь у Конкурсі, здійснено підрахунок автобусів, які мають загальну пасажиромісткість від 19 до 22 місць включно та не відноситься до класу автобусів I, II та III. За результатами підрахунку, було встановлено наявність лише 98 таких автобусів.

У протоколі 43-засідання конкурсного комітету від 13.02.2020 року зазначено, що за результатами оголошеної інформації членами конкурсного комітету запропоновано внести на голосування питання рекомендування Організатору розглянути питання недопущення перевізника-претендента ПАТ «Північтранс» до участі у Конкурсі відповідно до підпункту 4 пункту 12 Порядку.

Після обговорення порушеного питання, за результатами опрацьованої інформації, Організатором прийнято рішення про недопущення перевізника-претендента ПАТ «Північтранс» до участі у Конкурсі на всі об`єкти, де ним подано документи на участь у Конкурсі, відповідно до підпункту 4 пункту 12 Порядку, у зв`язку з відсутністю достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів).

13.02.2020 року Управлінням транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації прийнято наказ №3/О-2020, яким не допущено до участі у конкурсі перевізника-претендента ПАТ «Північтранс» (код ЄДРПОУ 05523553) відповідно до підпункту 4 пункту 12 Порядку, у зв`язку з відсутністю достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, які повинні виконуватись відповідно до чинних договорів (дозволів).

У зв`язку з недопущенням позивача до участі у конкурсі, конкурсним комітетом визначено переможців серед інших учасників конкурсу та Управлінням транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації прийнято відповідні накази про визнання переможцями суб`єктів господарювання за маршрутами: 344/343 Надеждівка - Одеса AС «АВ «Привоз» (номер об`єкта конкурсу №12) ТОВ «Автолайн Одеса», №1133/1132 Главани - Одеса АС «АВ- «Привоз» (номер об`єкта конкурсу №19) ФОП ОСОБА_4 , №312/311 Арциз (військове містечко) - Южне АС (номер об`єкта конкурсу №15) ТОВ «Авто Комфорт Плюс», №905/906, №905-1/906-1 Арциз АС - Ізмаїл АС (номер об`єкта конкурсу №18) ФОП ОСОБА_4 .

При цьому, відповідно до даних протоколу 43-засідання конкурсного комітету від 13.02.2020 року, розгляд об`єкту №13 за маршрутом №548/547 Кам`янське - Одеса АС «АВ «Привоз» - відкладено, а за об`єктами №14 за маршрутом №2042/2041 Василівка - Одеса АС «АВ «Привоз» та №16 за маршрутом №635/636 Кам`янське - Білгород-Дністровський перевізники відсутні.

За іншими об`єктами конкурсу, які були розглянуті на засіданні конкурсного комітету 13.02.2020 року, визначені переможці конкурсу, про що видані відповідні накази від 17.02.2020 року.

Вважаючи протиправними бездіяльність відповідачів щодо не винесення на розгляд конкурсного комітету 13.02.2020 року об`єкти конкурсу, оголошеного у газеті Одеської обласної ради «Одеські вісті» від 27.07.2019 №57 (5180), за номерами 9, 10, 12, 13, 14, 15 та 17, а також вважаючи, що ПАТ «Північтранс» протиправно недопущене до конкурсу 13.02.2020 року, позивач звернувся з даною позовною заявою.

Джерела права й акти їх застосування.

Спірні правовідносини врегульовано Законом України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001р. №344-III (надалі - Закон України №2344-ІІІ, в редакції чинній, на момент виникнення спірних правовідносин) та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008р. №1081 (надалі - Порядок 1081, в редакції чинній, на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно зі ст.3 Закону України №2344-ІІІ, цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Відповідно до ст.43 Закону України №2344-ІІІ, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Згідно зі ст.45 цього Закону України №2344-ІІІ, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у ст.34 цього Закону. До участі у конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають користування на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Абзацом 3 ч.1 ст.7 Закону України №2344-ІІІ, передбачено, що забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньо обласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації.

Статтею 44 Закону України №2344-ІІІ передбачено, що у разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років.

У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов`язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п`яти років.

Згідно з ч.12 ст.44 Закону України №2344-ІІІ, порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Так, Порядок №1081 визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут).

Відповідно до п.8 Порядку №1081, переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу.

У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

За приписами пп.4 п.12 Порядку 1081, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень.

Пунктом 16 Порядку 1081 передбачено, що з метою визначення на конкурсних засадах робочого органу організатор: 1) утворює комітет з визначення робочого органу; 2) визначає форму заяви та перелік документів, що подаються для участі в конкурсі; 3) визначає умови конкурсу; 4) розміщує не пізніше ніж за 30 днів до початку конкурсу у засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу та його умови.

За приписами п.17 Порядку 1081, у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", а також умовам проведення відповідного конкурсу.

Згідно з п.28 Порядку 1081, організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію:

1) найменування організатора та робочого органу;

2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу:

на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності;

на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо);

3) умови конкурсу;

4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу;

5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;

6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі;

7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;

8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;

9) розмір плати за участь у конкурсі;

10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу.

Відповідно до пункту 40 Порядку №1081 під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками: наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання); наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу; наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями; наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення); строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації); наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам; наявність та характеристика виробничої бази; умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу; умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом; умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів; досвід роботи перевізника-претендента; наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов; якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб`єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності; умови контролю за станом здоров`я водіїв.

Згідно з п.41 Порядку 1081, під час проведення конкурсу представники організатора та органів державного контролю, які входять до складу конкурсного комітету, відповідно до їх компетенції надають інформацію про діяльність перевізника-претендента. Представники органів державного контролю несуть персональну відповідальність за достовірність поданої інформації відповідно до законодавства.

Пунктом 42 Порядку 1081 передбачено, що у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.

У разі подання на участь у конкурсі з перевезення пасажирів за одним із об`єктів конкурсу на міжобласних автобусних маршрутах двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет подає організатору перевезень пропозицію щодо визначення переможцями конкурсу всіх перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України Про автомобільний транспорт та цього Порядку.

За приписами п.46 Порядку 1081, організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.

Організатор перевезень визнає перевізником-претендентом на конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, який посів друге місце, того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, без урахування показника переможця конкурсу.

У разі коли перевізники-претенденти під час участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах набрали однакову кількість балів, переможець конкурсу визначається шляхом голосування.

Перевізника-претендента, визнаного переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, може бути визнано таким, лише у разі, коли набрана ним за окремим об`єктом конкурсу кількість балів вища ніж нуль.

Відповідно до пунктів 47, 49 Порядку 1081, рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, в тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого.

Рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

За приписами п.55 Порядку 1081, організатор зобов`язаний:

1) забезпечити за заявою автомобільного перевізника продовження строку дії договору (дозволу), але не більше одного разу і не більше ніж на п`ять років у разі виникнення підстав, визначених абзацом дев`ятим пункту 53 цього Порядку;

2) забезпечити дострокове розірвання договору (анулювання дозволу) з автомобільним перевізником - переможцем конкурсу у разі:

- наявності фактів порушення ним умов договору (дозволу). Розірвання договору (анулювання дозволу) відбувається після невиконання надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу). У такому разі для роботи на внутрішньообласному, внутрішньорайонному та міському автобусному маршрутах призначається автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, на строк до закінчення строку дії договору (дозволу), який було розірвано (анульовано), а в разі його відмови чи відсутності - призначається до проведення конкурсу інший автомобільний перевізник, транспортні засоби якого відповідають за параметрами, класом, категорією, комфортністю і пасажиромісткістю вимогам, передбаченим для відповідного виду перевезень, один раз на строк не більш як три місяці;

- підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів;

3) укласти договір з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, у разі:

- настання обставин, передбачених абзацами другим і третім підпункту 2 цього пункту на строк дії договору (дозволу), який було розірвано;

- відмови перевізника-претендента, який визнаний переможцем конкурсу, від укладення договору (одержання дозволу);

4) у разі зупинення судом рішення щодо результатів конкурсного комітету призначити на строк дії відповідної ухвали суду автомобільного перевізника для виконання перевезень, передбачених об`єктом конкурсу;

5) у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету провести новий конкурс за об`єктом (об`єктами), за яким (якими) було прийнято таке рішення суду.

Висновки суду.

Суд зазначає, що спірним у даній справі є проведення засідання конкурсного комітету 13.02.2020 року щодо проведення конкурсу за маршрутами №344/343 Надеждівка - Одеса AС «АВ «Привоз», №548/547 Кам`янське - Одеса АС «АВ «Привоз», №2042/2041 Василівка - Одеса АС «АВ «Привоз» (ч/з Сарату, Арциз), №1133/1132 Главани - Одеса АС «АВ- «Привоз», №312/311 Арциз (військове містечко) - Южне АС, №635/636 Кам`янське - Білгород-Дністровський, №905/906, №905-1/906-1 Арциз АС - Ізмаїл АС, які були предметом конкурсу, проведеного 12.09.2019 року, а також недопущення ПАТ «Північтранс» до конкурсу, призначеного на 13.02.2020 року у зв`язку з недостатньою кількістю транспортних засобів.

Інших порушень при проведені конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області, який відбувся 13.02.2020 року, позивачем не наведено.

Як вже встановлено судом, наказом Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури від 19.09.2019 року №54/О-2019 «Про скасування рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо об`єктів конкурсу №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17», у зв`язку з порушенням пункту 42 Порядку в частині відхилення пропозиції щодо визначення перевізника ПАТ «Північтранс» переможцем на об`єктах конкурсу №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17 відповідно до бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, скасовано рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, оформленого протоколом, по зазначених об`єктах конкурсу, та наказано винести об`єкти №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17 на розгляд конкурсним комітетом на наступному засіданні.

Судом встановлено, що під вказаними номерами об`єкту конкурсу, проведеного 12.09.2019 року, значились такі маршрути: №344/343 Надеждівка - Одеса AС «АВ «Привоз», №548/547 Кам`янське - Одеса АС «АВ «Привоз», №2042/2041 Василівка - Одеса АС «АВ «Привоз» (ч/з Сарату, Арциз), №1133/1132 Главани - Одеса АС «АВ- «Привоз», №312/311 Арциз (військове містечко) - Южне АС, №635/636 Кам`янське - Білгород-Дністровський, №905/906, №905-1/906-1 Арциз АС - Ізмаїл АС.

При цьому, судом встановлено, що на виконання наказу Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури від 19.09.2019 року №54/О-2019 «Про скасування рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо об`єктів конкурсу №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17», розгляд вказаних маршрутів здійснено під час засідання конкурсного комітету 13.02.2020 року.

Суд зауважує, що у відповідності до вимог Закон України №2344-ІІІ, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування поза межами проведення конкурсу не допускається.

При цьому, ані Законом України №2344-ІІІ, ані Порядком 1081 не передбачено проведення окремого засідання конкурсного комітету без оголошення проведення конкурсу або в окремому порядку щодо розгляду питання визначення переможця конкурсу на підставі розгляду конкурсних пропозицій, які були предметом розгляду на минулому конкурсі, проте, рішення щодо визначення переможця за таким конкурсом скасовано організатором проведення конкурсу.

Суд зазначає, що у випадку скасування організатором конкурсу рішення конкурсного комітету з визначення переможця конкурсу за певними маршрутами, розгляд таких маршрутів здійснюється у загальному порядку організації та проведення конкурсу.

Оскільки судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 13.02.2020 року конкурсним комітетом розглянуто конкурсні пропозиції за маршрутами №344/343 Надеждівка - Одеса AС «АВ «Привоз», №548/547 Кам`янське - Одеса АС «АВ «Привоз», №2042/2041 Василівка - Одеса АС «АВ «Привоз» (ч/з Сарату, Арциз), №1133/1132 Главани - Одеса АС «АВ- «Привоз», №312/311 Арциз (військове містечко) - Южне АС, №635/636 Кам`янське - Білгород-Дністровський, №905/906, №905-1/906-1 Арциз АС - Ізмаїл АС, щодо яких скасовано рішення конкурсного комітету від 12.09.2019 року про визначення переможців, суд дійшов висновку, що відповідачем виконано наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури від 19.09.2019 року №54/О-2019 «Про скасування рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо об`єктів конкурсу №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17», отму позовні вимоги в цій частині не належать до задоволення.

Надаючи оцінку рішенню конкурсного комітету від 13.02.2020 року та наказу Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації прийнято №3/О-2020 від 13.02.2020 року, яким не допущено до участі у конкурсі перевізника-претендента ПАТ «Північтранс» (код ЄДРПОУ 05523553) відповідно до підпункту 4 пункту 12 Порядку, у зв`язку з відсутністю достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, які повинні виконуватись відповідно до чинних договорів (дозволів), суд зазначає наступне.

Так, матеріалами справи підтверджено, що на маршрутній мережі ПАТ «Північтранс» має використовувати транспортні засоби класу А у кількості 156 одиниць без врахування резервних транспортних засобів, проте, у переліку транспортних засобів, які використовуються перевізником для здійснення перевезень, недостатня кількість транспортних засобів.

При цьому, суд відхиляє твердження позивача про наявність достатньої кількості транспортних засобів для виконання ним чинних договорів, з огляду на надані позивачем до конкурсного комітету документи, зокрема, інформації про наявність власних та орендованих транспортних засобів.

Суд також відхиляє твердження позивача про те, що умовами конкурсу не передбачено використання транспортних засобів виключно класу А, оскільки перевірка наявності достатньої кількості транспортних засобів у позивача проводилась виключно в рамках укладених позивачем договорів перевезення.

Суд зауважує, що твердження позивача про наявність 161 автобусу для здійснення перевезень за чинними договорами жодним чином не впливає на висновок про відсутність достатньої кількості транспортних засобів для здійснення перевезень, адже, як вже зазначено судом, на маршрутній мережі м. Одеси ПАТ «Північтранс» має використовувати транспортні засоби класу А у кількості 156 одиниць без врахування резервних транспортних засобів. При цьому, необхідно виходити з наявності резервних транспортних засобів у кількості 10 відсотків, що становить у загальній кількості 172 транспортні засоби.

За таких підстав, суд доходить висновку про правомірність недопущення ПАТ «Північтранс» до конкурсу 13.02.2020 року.

Таким чином, суд робить висновок, що доводи позивача про проведення 13.02.2020 року конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області з порушеннями законодавства, не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.

Враховуючи наведене у сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги, пов`язані із невиконанням Управлінням транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації Наказу від 19.09.2019р. № 54/0-2019 «Про скасування рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо об`єктів конкурсу №9, № 10, № 12, № 13, №14, № 15 та № 17», не належать до задоволення.

При цьому, зважаючи на правомірність недопущення ПАТ «Північтранс» до конкурсу 13.02.2020 року, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування наказу Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (Код ЄДРПОУ 40028860) від 13 лютого 2020 року № 3/0-2020 «Про недопущення перевізника-претендента до конкурсу» також не підлягають задоволенню.

Оскільки суд прийшов до висновку про те, що конкурс з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування в Одеській області проведено з урахуванням наказу Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури від 19.09.2019 року №54/О-2019 «Про скасування рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на міжміських і приміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо об`єктів конкурсу №9, №10, №12, №13, №14, №15 та №17», а відповідачем правомірно недопущено ПАТ «Північтранс» до конкурсу 13.02.2020 року у зв`язку відсутністю достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, які повинні використовуватися відповідно до чинних договорів (дозволів), то подальші позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішень щодо визначення переможців конкурсу та відповідних наказів від 13.02.2020 року та від 17.02.2020 року, зобов`язання розірвати укладені договори, зобов`язання скликати та провести позачергове засідання конкурсного комітету та зобов`язання визначити переможців конкурсу - не підлягають до задоволення, так як в даному випадку вказані вимоги є похідними від первинних вимог.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд доходить висновку, що адміністративний позов ПАТ Північтранс до Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації, Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ПП ДІАМАНТ, ПАТ Чорноморська транспортна компанія, ТОВ Харчування, ТОВ Транском Стар, ТОВ Пасавтотранссервіс, ПП Тана, ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ПП АТП Кіностудії, ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ТОВ Болградтранс, ПП Біплан (код ЄДРПОУ 24529188, 65029, м. Одеса, Узвіз Ольгіївський, буд.8А, кв.2), ТОВ Алекх-М, ТОВ Автолайн Одеса, ТОВ Авто Комфорт Плюс, ПП Авто Комфорт, Ренійська АТП-15140, не належить до задоволення.

Згідно зі ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250-251 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову публічного акціонерного товариства Північтранс (65025, м. Одеса, вул. 21 км. Старокиївської дороги, код ЄДРПОУ 05523553) до Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (65032, м. Одеса, пр-т Шевченка, 4, код ЄДРПОУ 40028860), Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування (65032, м. Одеса, пр-т Шевченка, 4), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ПП ДІАМАНТ (код ЄДРПОУ 31374057,67668, Одеська обл., Біляївський район, село Великий Дальник,2-й пров. Б. Хмельницького, 4А,), ПАТ Чорноморська транспортна компанія (код ЄДРПОУ 34221158, 65007, м. Одеса, вул. Новощепний ряд, буд.5), ТОВ Харчування (код ЄДРПОУ 20926627, 68610, Одеська обл., м Ізмаїл, вул. Аеродромне шосе, буд. 10), ТОВ Транском Стар (код ЄДРПОУ 42723321, 67668, Одеська обл., Біляївський район, с. Великий Дальник, вул. Богдана Хмельницького,буд.54), ТОВ Пасавтотранссервіс (код ЄДРПОУ 03114939, 66300, Одеська обл. м. Подільськ вул. Соборна, 192), ПП Тана (код ЄДРПОУ 24540882, 65005, м. Одеса, вул. Маловського, буд.3), ФОП ОСОБА_1 (66421, Одеська обл., Ананьївський район, с. Ананьїв Перший, Четверта Дільниця), ФОП ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ), ПП АТП Кіностудії (код ЄДРПОУ 25047020,65400, м. Одеса, Французький бульвар, 33), ФОП ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ), ФОП ОСОБА_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_3 ), ФОП ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 ), ТОВ Болградтранс (Код ЄДРПОУ 03115086, 67702, Одеська обл., Белградський район, м. Болград, вул. Ізмаїльська, буд.81), ПП Біплан (код ЄДРПОУ 24529188, 65029, м. Одеса, Узвіз Ольгіївський, буд.8А, кв.2), ТОВ Алекх-М (код ЄДРПОУ 34243276, 68500, Одеська обл., Тарутинський район, смт. Тарутино, вул. Гагаріна, буд. 10), ТОВ Автолайн Одеса(код ЄДРПОУ 36851363, 65045, м. Одеса, вул. В. Арнаутська, буд.76, офіс 1), ТОВ Авто Комфорт Плюс (код ЄДРПОУ 42109264, 68400, Одеська обл., Арцизький район, м. Арциз, вул. Соборна, буд.2 Б), ПП Авто Комфорт (код ЄДРПОУ 34302399, 67000, Одеська обл., Миколаївський район, смт. Миколаївка, вул. Лісна, буд.25-А), Ренійська АТП-15140 (код ЄДРПОУ 22511592,68800,Одеська обл., Ренійський район, м. Рені), про визнання протиправними дій та бездіяльності, скасування наказів та рішень, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до суду першої інстанції в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.

Суддя Бутенко А.В.

.

Дата ухвалення рішення15.11.2020
Оприлюднено08.09.2022
Номер документу92864116
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та бездіяльності, скасування наказів та рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/2405/20

Ухвала від 03.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Постанова від 07.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Постанова від 07.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Рішення від 15.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 08.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 23.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні