Ухвала
від 17.11.2020 по справі 600/2371/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

17 листопада 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/2371/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боднарюка О.В. розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника позивача в адміністративній справі за позовом Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто" до Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області, про визнання протиправними дій, а також визнання протиправними рішень та їх скасування,-

В С Т А Н О В И В:

Чернівецька обласна організація політична партія "Рідне місто" (далі - позивач), звернулась в суд з позовом до Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними дії Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області про проведення 11.11.2020 року повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 730447 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області та визнати протиправним і скасувати протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 730447 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області від 11 листопада 2020 року;

- визнати протиправними дії Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області про проведення 11.11.2020 року повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області та визнати протиправним і скасувати протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області від 11 листопада 2020 року;

- визнати протиправними дії Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області по встановленню 12.11.2020 року підсумків голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 4 та визнати протиправним і скасувати протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 4 від 12.11.2020 року;

- визнати протиправними дії Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області по встановленню 12.11.2020 року підсумків голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 та визнати протиправним і скасувати протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 від 12.11.2020 року;

- визнати протиправними дії Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області про встановлення 13.11.2020 року результатів виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та визнати протиправним і скасувати протокол про результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 13.11.2020 року;

- зобов`язати Чернівецьку міську територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 4 з врахуванням відомостей, що викладені у протоколі дільничної виборчої комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730447 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області;

- зобов`язати Чернівецьку міську територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 з врахуванням відомостей, що викладені у протоколі дільничної виборчої комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області;

- зобов`язати Чернівецьку міську територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області встановити результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЙ В СПРАВІ.

1. 16.11.2020 року ухвалою Чернівецького адміністративного суду відкрито провадження в справі за правилами спрощеного провадження. Призначено розгляд справи на 17:30 год. 16 листопада 2020 р.

2. 16.11.2020 року учасниками справи подано заяви відповідно до вимог частини 3 статті 194 КАС України, про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

3. 17.11.2020 року до ухвалення рішення у справі, через канцелярію суду надійшло клопотання представника позивача про залишення без розгляду позовних вимог в частині, на підставі пункту 5 частини 1 статті 240 КАС УКраїни.

4. Також 17.11.2020 року представником позивача подано до суду клопотання про відмову від позову в частині позовних вимог, зокрема щодо: визнання протиправними дії Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області про проведення 11.11.2020 року повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області та визнати протиправним і скасувати протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області від 11 листопада 2020 року; визнання протиправними дії Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області по встановленню 12.11.2020 року підсумків голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 та визнати протиправним і скасувати протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 від 12.11.2020 року; зобов`язання Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 з врахуванням відомостей, що викладені у протоколі дільничної виборчої комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області.

ДО ВКАЗАНИХ ПРАВОВІДНОСИН СУД ЗАСТОСОВУЄ НАСТУПНІ ПОЛОЖЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ТА РОБИТЬ ВИСНОВКИ ПО СУТІ СПОРУ.

1. Розглянувши заяву представника позивача про залишення адміністративного позову без розгляду в частині позовних вимог, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що представником позивача до суду подана зазначена вища заява 17.11.2020 року під час розгляду справи, після подання учасниками справи (16.11.2020) заяв про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо надійшла заява позивача про залишення позову без розгляду.

Разом з тим, згідно вимог частини 2 статті 240 КАС України заява про залишення позову без розгляду може бути подана лише до початку розгляду справи по суті.

Частиною 1 статті 166 КАС України визначено, що при розгляді справи судом учасники справи викладають свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення, міркування тощо щодо процесуальних питань у заявах та клопотаннях, а також запереченнях проти заяв і клопотань.

Статтею 167 КАС України визначено загальні вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення.

Так, згідно частини 1 статті 167 КАС України будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) особи, яка подає заяву чи клопотання або заперечення проти них, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України; ) найменування суду, до якого вона подається; номер справи, прізвище та ініціали судді (суддів), якщо заява (клопотання, заперечення) подається після постановлення ухвали про відкриття провадження у справі; зміст питання, яке має бути розглянуто судом, та прохання заявника; підстави заяви (клопотання, заперечення); перелік документів та інших доказів (за наявності), що додаються до заяви (клопотання, заперечення); інші відомості, які вимагаються цим Кодексом.

До заяви, скарги, клопотання чи заперечення, які подаються на стадії виконання судового рішення, в тому числі в процесі здійснення судового контролю за виконанням судових рішень, додаються докази їх надіслання (надання) іншим учасникам справи (провадження).

Водночас, згідно частини 2 статті 167 КАС України якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.

Суд звертає увагу на те, що представником позивача зазначену вище заяву подано з порушенням вимог частини 2 статті 240 ВК України, оскільки судом розпочато на час подання такої заяви розгляд справи по суті. Відтак, вказана заява є очевидно безпідставно, а тому підлягає поверненню заявнику без розгляду згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України.

2. Розглянувши заяву представника позивача про відмову від позову в частині позовних вимог, суд виходить з такого.

Відповідно до положень частини 1 статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) особи, які беруть участь у справі, мають рівні процесуальні права і обов`язки. Пунктом 3 частини 3 статті 44 КАС України визначено право учасника справи подавати до адміністративного суду заяви та клопотання.

Відповідно до вимог частини 1 статті 47 КАС України крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову.

Частинами 1, 5 статті 189 КАС України передбачено, що позивач може відмовитись від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Відповідно до частини 3 статті 189 КАС України про прийняття відмови від позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі. У разі часткової відмови позивача від позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі щодо частини позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що дії представника позивача не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Враховуючи наведене суд приймає відмову представника позивача від позову.

Пунктом 2 частини 1 статті 238 КАС України передбачено, що суд закриває провадження у справі у випадку якщо позивач відмовився від позову і таку відмову прийнято судом.

Згідно частини 2 статті 239 КАС України у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

3. Отже, з огляду на наведене вище, враховуючи встановлені обставини в справі, суд дійшов висновку про задоволення клопотання представника позивача, шляхом закриття провадження в справі в частині позовних вимог, щодо: визнання протиправними дій Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області про проведення 11.11.2020 року повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області та визнати протиправним і скасувати протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області від 11 листопада 2020 року; визнання протиправними дій Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області по встановленню 12.11.2020 року підсумків голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 та визнати протиправним і скасувати протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 від 12.11.2020 року; зобов`язання Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 з врахуванням відомостей, що викладені у протоколі дільничної виборчої комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області.

РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.

1. Відповідно до частини 9 статті 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

2. Згідно з частини 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Як вбачається із матеріалів справи, провадження у даній справі було відкрито без сплати позивачем судового збору.

3. Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).

Відповідно до статті 4 Закону № 3674-VI за подання адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (2102 грн).

4. Судом встановлено, що позивачем подано до суду адміністративний позов, який містить вимоги немайнового характеру, які в частині випливають одна з іншої, оскільки стосуються одних і тих же правовідносин. По своїй суті, вимоги позивача, від яких останній бажає відмовитись, про що подав відповідну заяву стосуються визнання дій/рішень протиправними і їх скасування, а також зобов`язання вчинити дії, щодо документування відповідачем результатів виборів по виборчому округу №5. Відтак, позивачу необхідно було сплатити судовий збір у сумі 2102,00 грн.

5. Відповідно до частини 2 статті 238 КАС України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету.

6. Враховуючи наведе вище, слід стягнути з позивача на користь Державного бюджету України несплачений судовий збір в розмірі 2102,00 грн.

На підставі наведеного та керуючись статтями 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Клопотання представника позивача Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", про залишення адміністративного позову в частині позовних вимог - повернути без розгляду.

2. Клопотання представника позивача Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто", про відмову від адміністративного позову в частині позовних вимог - задовольнити повністю.

3. Закрити провадження у адміністративній справі № 600/2371/20-а в частині позовних вимог, щодо: визнання протиправними дій Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області про проведення 11.11.2020 року повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області та визнати протиправним і скасувати протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області від 11 листопада 2020 року; визнання протиправними дій Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області по встановленню 12.11.2020 року підсумків голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 та визнати протиправним і скасувати протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 від 12.11.2020 року; зобов`язання Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу № 5 з врахуванням відомостей, що викладені у протоколі дільничної виборчої комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області.

4. Стягнути з Чернівецької обласної організації політичної партії "Рідне місто" до Державного бюджету України (стягувач: Державна судова адміністрація України, отримувач коштів Чернівецьке УК/м.Чернівці/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) 37978173; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; номер рахунку отримувача (ІВАN) UA828999980313191206084024002; код класифікації доходів бюджету 22030101; призначення платежу за подання адміністративного позову) - судовий збір у сумі 2102,00 гривень.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 278 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення (підписання).

Суддя О.В. Боднарюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2020
Оприлюднено19.11.2020
Номер документу92896212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/2371/20-а

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Рішення від 17.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні