ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/72
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 листопада 2020 року м. Київ № 640/297/19
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" до Головного управління ДПС у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №1299261514 від 03.10.2018р. Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №1299261514 від 03.10.2018р.
Ухвалою суду від 05.02.2019 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
22.02.2019 р. відповідачем надано відзив на позов.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" (м. Київ, вул. Будіндустрії, буд. 5, код 38374839) зареєстроване в якості юридичної особи 10.09.2012 р., перебуває на обліку в якості платника податків у Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Голосіївському районі; 52.24 Транспортне оброблення вантажів (основний); 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.
13.06.2018 р. Головним управлінням ДФС у м. Києві скеровано на адресу ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" лист за №27291/10/26-15-14-01-04 з вимогою надати документи по взаємовідносинах з ТОВ "Транс Буд Сервіс" (код 33631728) за жовтень, листопад, грудень 2015 р., в тому числі, щодо використання у власній господарській діяльності товару (кабель, коробка, приймач-передавач, акумуляторна батарея), придбання яких документально оформлено із зазначеним платником податків.
Листом від 09.07.2018 р. за №68 ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" повідомило про відсутність запитуваної інформації.
Відповідно до пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, наказу Головного управління ДФС у м. Києві №13197 від 31.08.2018 р. проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" (код 38374839) з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ "Транс Буд Сервіс" (код 33631728) за жовтень, листопад, грудень 2015 р., про що складено акт від 21.09.2018 р. №607/26-15-14-01/38374839.
Згідно з висновками акту перевірки встановлено порушення вимог п. 198.1, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 104 631 грн., в т.ч., по періодах: за жовтень 2015 р. - 40 741 грн., за листопад 2015 р. - 45 371 грн., за грудень 2015 р. - 18 519 грн.
До вказаних висновків контролюючий орган дійшов з огляду на наступне.
За жовтень, листопад і грудень 2015 р. ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" задекларовано податкові зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 533 618 грн., задекларовано податковий кредит у розмірі 503 886 грн.
Перевіркою правомочності визначення податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ "Транс Буд Сервіс" (код 33631728) встановлено його завищення на загальну суму 104 631 грн., в т.ч., по періодах: за жовтень 2015 р. - 40 741 грн., за листопад 2015 р. - 45 371 грн., за грудень 2015 р. - 18 519 грн.
Перевіркою встановлені факти документального оформлення ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" операцій з придбання послуг у суб`єкта господарювання ТОВ "Транс Буд Сервіс" (код 33631728), за яким на підставі наданих для перевірки документів та податкової інформації, наявної в податковому органі, не підтверджено придбання послуг по ланцюгу постачання.
Між вказаними суб`єктами господарювання укладено договір з надання послуг по подачі бетону на відстань та вантажного транспорту №0308/2015 від 03.07.2015 р., згідно з умовами якого ТОВ "Транс Буд Сервіс" як виконавець зобов`язався надати послуги з подачі на відстань бетононасосами на об`єктах ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" як замовника.
До перевірки надано акти приймання-передачі наданих послуг на загальну суму 627 779 грн., в т.ч., ПДВ 104 631 грн., підписані він імені виконавця директором ОСОБА_1 , податкові накладні від 31.10.2015 р. № 350 на суму ПДВ 40 741 грн., від 30.11.2015 р. №351 на суму ПДВ 40 741 грн., від 29.12.2015 р. №352 на суму ПДВ 18 519 грн., зареєстровані в ЄРПН.
Вказана сума ПДВ включена позивачем до податкового кредиту.
Згідно з АІС "Податковий блок" ТОВ "Транс Буд Сервіс" остання фінансова звітність зареєстрована товариством за жовтень 2015 р.
Згідно з базою даних ЄРПН з 01.10.2015 р. по 31.12.2015 р. не встановлено, що на адресу ТОВ "Транс Буд Сервіс" проводилась реєстрація постачальниками податкових накладних з номенклатурою, реалізованих на адресу ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА".
Відповідно до допиту ОСОБА_2 (співзасновник ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" з часткою 50%) встановлено, що вказана особа жодної інформації про діяльність вказаного товариства не має.
Згідно з вироком у справі №755/10187/16-к від 29.07.2016 р. Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_2 визнано винуватим у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.205, ч.2 ст.205, ч.1 ст.358 КК України щодо обставин створення та діяльності ТОВ "Транс Буд Сервіс".
За сукупністю вказаних матеріалів перевіркою не підтверджено реальність проведення господарських операцій між ТОВ "Транс Буд Сервіс" та ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА".
03.10.2018 р. контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №1299261514, згідно з яким за порушення вимог п. 198.1, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України позивачу збільшено податкове зобов`язання з ПДВ на 104 631 грн., а також нараховано штрафні санкції у розмірі 26 158 грн.
Рішенням ДФС України від 17.12.2018 р. за №40658/6/11-11-1104-02-25 в задоволенні скарги позивача на вказане податкове повідомлення-рішення відмовлено.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" - вважає вказане податкове повідомлення-рішення протиправним з таких підстав.
Позивач зазначає, що в розумінні пп.78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України у контролюючого органу не виникло право на проведення перевірки, оскільки позивачем надано відповідь на запит.
Щодо висновків акту перевірки по суті позивач зазначає, що відповідачем не наведено в акті підстав для висновку про порушення позивачем п. 198.1, 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України.
Припущення службових осіб відповідача щодо наявності ознак нереальності здійснення господарської діяльності не підтверджується документально; всі первинні документи щодо оформлення господарських операцій з ТОВ "Транс Буд Сервіс" позивачем оформлено належним чином.
Чинне законодавство не ставить право формування податкового кредиту від виконання контрагентом вимог податкового законодавства.
Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (в редакції станом на 21.09.2018р.) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно з пп.78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
В даному випадку документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" (код 38374839) з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ "Транс Буд Сервіс" (код 33631728) за жовтень, листопад, грудень 2015 р., про що складено акт від 21.09.2018 р. №607/26-15-14-01/38374839, проведена з посиланням на пп.78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.
Згідно з матеріалами справи на лист від 13.06.2018 р. Головного управління ДФС у м. Києві за №27291/10/26-15-14-01-04 з вимогою надати документи по взаємовідносинах з ТОВ "Транс Буд Сервіс" (код 33631728) за жовтень, листопад, грудень 2015 р., в тому числі, щодо використання у власній господарській діяльності товару (кабель, коробка, приймач-передавач, акумуляторна батарея), придбання яких документально оформлено із зазначеним платником податків, листом від 09.07.2018 р. за №68 ТОВ "ВК СЕРВІС УКРАЇНА" повідомило про відсутність запитуваної інформації і не надано жодних документів, хоча згідно з матеріалами справи у позивача в період жовтень, листопад, грудень 2015 р. були господарські взаємовідносини з вказаним контрагентом.
Тобто, перевірка проведена з передбачених законодавством підстав.
Щодо висновків акту перевірки та оскаржуваного податкового повідомлення-рішення суд зазначає наступне.
Згідно з п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (в редакції станом на жовтень-грудень 2015 р.) для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно з п. 198.1, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
В даному випадку згідно зі змісту акту перевірки підставою для висновку завищення податкового кредиту на загальну суму 104 631 грн., в т.ч., по періодах: за жовтень 2015 р. - 40 741 грн., за листопад 2015 р. - 45 371 грн., за грудень 2015 р. - 18 519 грн. за липень 2016 р., стали взаємовідносини позивача з ТОВ "Транс Буд Сервіс" (код 33631728) за вказаний період.
Згідно з вироком у справі №755/10187/16-к від 29.07.2016 р. Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_2 визнано винуватим у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.205, ч.2 ст.205, ч.1 ст.358 КК України.
Під час розгляду справи встановлено, що на початку жовтня 2015 року у невстановлений досудовим розслідуванням час, ОСОБА_2 , діючи повторно, в кафе "Пузата хата", що розташоване за адресою: м.Київ, вул.Будівельників, буд.40, зустрівся з невстановленою слідством особою з приводу придбання (перереєстрації) на його ім`я в органах державної влади, за грошову винагороду, суб`єкта підприємницької діяльності ТОВ "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728), з метою прикриття незаконної діяльності.
Усвідомлюючи протиправний характер дій, запропонованих йому невстановленою слідством особою, як майбутнього учасника перереєстрованого підприємства, усвідомлюючи, що підприємство перереєстровується з метою прикриття незаконної діяльності інших осіб, ОСОБА_2 , з корисливих мотивів, погодився на таку пропозицію.
В свою чергу, ОСОБА_2 , реалізуючи злочинний умисел, направлений на придбання суб`єкта підприємницької діяльності, надав невстановленій досудовим розслідуванням особі копії паспорту серії НОМЕР_1 , виданий Монастирищенським РС УДМС України в Черкаській обл. 19 березня 2013 року та ідентифікаційного коду №3204921733, яка на підставі цих документів виготовила протокол №3-09/15 Загальних зборів учасників від 30.09.2015 року, Статут ТОВ "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728), в якому ОСОБА_2 був зазначений, як учасник товариства.
В подальшому, згідно домовленості з невстановленою слідством особою ОСОБА_2 зустрівся в кафе "Пузата хата", що розташоване за адресою: м.Київ, вул.Будівельників, буд.40, після чого, з метою досягнення злочинної мети, яка полягала у придбанні ТОВ "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728) для подальшого його використання з метою прикриття незаконної діяльності, ОСОБА_2 підписав отриманий від невстановленої слідством особи Статут ТОВ "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728), в якому ОСОБА_2 був зазначений, як засновник та керівник товариства, що підтверджується висновком судово-почеркознавчої експертизи №19/111/8-436/кдд від.15.04.2016 року, чим засвідчив факт придбання даного товариства.
В подальшому, ОСОБА_2 передав протокол №3-09/15 Загальних зборів учасників від 30.09.2015 року, Статут ТОВ "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728) та інші документи невстановленій слідством особі. Таким чином, ОСОБА_2 виконав запропоновані дії невстановленої слідством особи.
На час підписання ОСОБА_2 протоколу №3-09/15 Загальних зборів учасників від 30.09.2015, Статуту ТОВ "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728), останній розумів, що дане товариство перереєстровується на його ім`я з метою прикриття незаконної діяльності невстановлених осіб. Тобто, ОСОБА_2 усвідомлював, що "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728), буде використано з метою прикриття незаконної діяльності.
Дані дії, ОСОБА_2 , як виконавець злочину, здійснював виключно за грошову винагороду з метою прикриття незаконної діяльності. При перереєстрації "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728) ОСОБА_2 не мав наміру здійснювати фінансово-господарську діяльність на вказаному товаристві.
Таким чином, ОСОБА_2 фактично набуто право власності на частку "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728).
На підставі вищевказаних установчих документів, засвідчених ОСОБА_2 , як учасник підприємства, невстановлена досудовим слідством особа, 28.10.2015 здійснила державну перереєстрацію "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728) в відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницької районної реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві, розташованого за адресою: м. Київ, вул.Ялтинська, 14 та отримала печатку товариства.
Незаконна діяльність ОСОБА_2 та невстановлених осіб полягала в наступному: так останні, отримавши реєстраційні документи "ТРАНС БУД СЕРВІС" (код за ЄДРПОУ 33631728), а також печатку вказаного товариства, здійснювали незаконну діяльність з метою штучного формування податкового кредиту з податку на додану вартість іншим підприємствам для ухилення від сплати податків до Державного бюджету України.
... суд вважає доведеним в судовому засіданні, що ОСОБА_2 своїми умисними діями, вчинив фіктивне підприємство, тобто придбання суб`єкта підприємницької діяльності (юридичної особи) з метою прикриття незаконної діяльності, та фіктивне підприємництво, тобто створення та придбання суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності, вчинене повторно, а також підроблення офіційних документів, які видаються підприємством та надають права, з метою використання їх як підроблювачем, так і іншою особою та їх збут, а тому його дії підлягають кваліфікації за ч.1 ст.205, ч.2 ст.205, ч.1 ст.358 КК України. https://reyestr.court.gov.ua/Review/59593087
Згідно зі змістом вказаного вироку не лише встановлено протиправність обставин щодо придбання юридичної особи ТОВ "Транс Буд Сервіс" та використання для цього підпису ОСОБА_2 , а й те, що реквізити та рахунки вказаної юридичної особи використовувались для прикриття незаконної діяльності, що полягає у безпідставному переведенні безготівкових коштів у готівку.
Тобто, вказаний висновок безпосередньо стосується неможливості ведення вказаною юридичною особою легальної підприємницької діяльності.
Враховуючи наявність вказаного вироку станом на час проведення перевірки та встановлення ним протиправної діяльності осіб, що від імені вказаного контрагента підписували первинні документи, суд вважає висновок контролюючого органу щодо фіктивності господарських операцій позивача з вказаним контрагентом обґрунтованим.
У постанові від 16.01.2018 року у справі №К/9901/1478/18 (2а-7075/12/2670) Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду висловив правову позицію, яка полягає у тому, що статус фіктивного нелегального підприємства несумісний з легальною підприємницькою діяльністю. Господарські операції таких підприємств не можуть бути легалізовані навіть за формального підтвердження документами бухгалтерського обліку.
Зокрема, суд погодився з висновком судів попередніх інстанцій, які встановили, що всі первинні документи контрагента позивача є неналежними, оскільки вони підписані особою, який значився як засновник та директор Товариства, проте фактично ніякого відношення до вказаного підприємства не має, фінансово-господарською діяльністю не займається, адміністративно - розпорядчі функції керівника підприємства не виконує, що встановлено в межах розслідування кримінальної справи № 77-00186, порушеної за фактом вчинення злочинів, передбачених ч.2 ст. 205 ч.1, ч.3 ст. 358 Кримінального кодексу України. http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/71630425
Крім того, суд зазначає, що до матеріалів справи позивачем не долучено належним чином копій первинних документів, які надавалися під час перевірки, і, за твердженням позивача, оформлені відповідно до вимог чинного законодавства, і у суду відсутні підстави для висновку про те, що формування показників бухгалтерської та податкової звітності з вказаним контрагентом відбулося на законних підставах.
За таких обставин суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 257-262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позовних вимог відмовити.
2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 17.11.2020 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2020 |
Оприлюднено | 18.11.2020 |
Номер документу | 92896607 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні