Рішення
від 18.11.2020 по справі 420/8568/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8568/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко О.А., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду справу за позовом ОСОБА_1 до Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області про визнання протиправними та скасування рішень,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 04 вересня 2020 року надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області, в якій позивач просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати Рішення Знам`янської сільської ради № 34/864-VII від 12.06.2020 року Про створення опорних закладів освіти Знам`янської сільської ради та їх філій у частині, що стосується Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26363970);

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Знам`янської сільської ради № 37/977-VII від 27.07.2020 року Про припинення юридичних осіб у частині, що стосується Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26363970).

Ухвалою суду від 09 вересня 2020 року позов ОСОБА_1 залишено без руху та встановлено позивачу 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали. Роз`яснено, що виявлені недоліки повинні бути усунені, шляхом надання до суду належним чином оформленої позовної заяви з обґрунтуванням порушення прав позивача та належним чином засвідчених додатків до позовної заяви (з копією відповідачу).

14 вересня 2020 року до суду від позивача за вх. №36780/20 надійшла належним чином оформлена позовна заява із належним чином засвідченими додатками (у 2-х примірниках).

Ухвалою від 21 вересня 2020 року прийнято до розгляду позовну заяву ОСОБА_1 (вх. №36780/20), відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Позивач позовні вимоги обґрунтовує тим, що оскаржувані рішення Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області прийняті без дотримання встановленої процедури, зокрема, без проведення консультацій з громадськістю, без оприлюднення належним чином відповідних рішень. Вказується також, що наведеними рішеннями порушено права позивача, як члена територіальної громади та батьків учнів ліквідованого навчального закладу, а саме порушено право на доступність освіти, на забезпечення рівного доступу до здобуття повної загальної середньої освіти.

До Одеського окружного адміністративного суду від представника заявника ОСОБА_1 21.08.2020 року за вхідних №33031/20 надійшла заява про забезпечення позовних вимог до подання адміністративного позову.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року по справі №420/8006/20 суд ухвалив заяву представника заявника ОСОБА_1 про забезпечення позовних до подання адміністративного позову від 21.08.2020 року (вхідний №33031/20) задовольнити частково. Заборонено органам державної реєстрації вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26363970) до набрання законної сили судового рішення по цій справі. В задоволенні решти заяви - відмовлено.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року по справі №420/8006/20 - скасовано та прийнято нове судове рішення, яким відмовлено представнику заявника у задоволенні заяви про забезпечення позову до подання позовної заяви.

23 жовтня 2020 року до суду від представника позивача за вх. №44509/20 надійшла заява про забезпечення позову шляхом заборонити органам державної реєстрації вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26363970) до вирішення справи по суті.

26 жовтня 2020 року ухвалою суду заяву представника позивача про забезпечення позову (вх. №44509/20) повернуто заявнику без розгляду.

Суд зазначає, що ухвала від 21 вересня 2020 року була направлена на офіційну адресу електронної пошти відповідача ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка розміщена на офіційному веб сайті відповідача ІНФОРМАЦІЯ_2 у розділі Контакти , та отримана відповідачем 22 вересня 2020 року, що підтверджується звітом про доставку (а.с.224).

Відповідно до п.2 ч.6 ст.251 КАС України днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи.

Однак, станом на момент прийняття даного рішення відзив на позов від відповідача до суду не надійшов.

Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї доказами, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та перевіривши їх наданими доказами, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 є матір`ю ОСОБА_2 (а.с.121), який навчається у 1 класі Великозименівського ЗЗСО І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (а.с.123) та є матір`ю ОСОБА_3 (а.с.122), який навчається у 2 класі Великозименівського ЗЗСО І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (а.с.124).

12 червня 2020 року Знам`янська сільська рада Іванівського району Одеської області прийняла рішення №34/864-VІІ Про створення опорних закладів освіти Знам`янської сільської ради та їх філій (а.с.140-142), відповідно до якого сільська ради вирішила, окрім іншого:

8. Реорганізувати шляхом приєднання до опорного закладу освіти Новоєлизаветівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області Великозименівський заклад загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області.

4. Утворити філію опорного закладу освіти Новоєлизаветівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області: -Великозименівська філія опорного закладу освіти Новоєлизаветівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області, яка знаходиться за адресою: 67134, Одеська область, Великомихайлівський район, с.Великозименове, вул.Садова, 2.

7. Припинити юридичні особи:

- Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради (код ЄДРПОУ 26363970).

27 липня 2020 року Знам`янська сільська рада Іванівського району Одеської області прийняла рішення №37/977-VІІ Про припинення юридичних осіб (а.с.147-148), відповідно до якого рада, з метою формування доступної та якісної системи освіти і виховання, що відповідає вимогам суспільства, вирішила, окрім іншого:

1. Припинити юридичні особи: - Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради (код ЄДРПОУ 26363970).

8. Вважати таким, що втратив чинність пункт 7 рішення Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області прийняла рішення №34/864-VІІ Про створення опорних закладів освіти Знам`янської сільської ради та їх філій .

06 липня 2020 року жителі сіл Великозименове та Марціянове Іванівського району Одеської області провели збори щодо надання повноважень відповідному члену громади для представництва інтересів зацікавлених осіб в питання відстоювання інтересів Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня від імені батьків, чиї діти навчаються в зазначеній вище школі та інших небайдужих членів громади, а саме ОСОБА_1 та визначили коло її повноважень, про що складено протокол від 06.07.2020 року (а.с.125-128).

28 липня 2020 року в.о. начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого апарату Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області прийняв наказ №77/ОД Про попередження працівників (а.с.149), відповідно до якого наказав: керівникам Цибулівського ЗЗСО І-ІІ ст. та Великозименівського ЗЗСО І ст. в установленому законом порядку повідомити працівникам шкіл про зміну істотних умов праці в порядку та в строки, визначені чинним законодавством України (ст.32, ч.1 ст.40 КЗпПУ) .

22 червня 2020 року колектив Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради провів зустріч з головою Знам`янської сільської ради та його заступником, про що складено протокол (ас.179-183), на якій, серед іншого, обговорювалось питання доцільності реорганізації освітнього закладу.

23 червня 2020 року відбулись сумісні збори колективу школи та батьків, про що складено протокол №1 від 23.06.2020 року (а.с.184-186). На зазначених зборах колектив школи та батьки висловились щодо відтермінування реорганізації школи до 2024 року.

06 липня 2020 року були проведені збори батьків, вчителів та мешканців села Великозименове та Марціянове Великомихайлівського району Одеської області, на яких, окрім іншого, обговорювалось питання доцільності прийняття спірних рішень відповідачем та про що складено протокол №2 (а.с.193-197).

Протокол від 06 липня 2020 року було направлено відповідачу листом, зареєстрованим у відповідача 13.07.2020 року за вх. №177-Б (а.с.198-199), з вимогою скасувати спірне рішення №34/864-VІІ від 12.06.2020 року.

Також 13 липня 2020 року позивачем подано до відповідача звернення за вх. №178-Б (а.с.86), в якому зокрема запрошено представників Знам`янської об`єднаної територіальної громади Знам`янської сільської ради Одеської області на загальні збори сіл Великозименове та Марціянове для обговорення законності прийнятого сільською радою рішення №34/864-VІІ від 12.06.2020 року та його скасування.

Відповідач на вказане звернення надав відповідь без номеру та дати (а.с.205-206), у якій зокрема зазначив, що права здобувачів освіти спірним рішенням не порушуються, по закінченні учнями 4 класу їхні батьки мають право обрати заклад освіти на свій розсуд для подальшого навчання дитини відповідно до ст.8, ст.9 Закону України Про повну загальну середню освіту .

Мешканці села Великозименове та села Марціянове Великомихайлівського району Одеської області провели збори зокрема з питання прийнятого відповідачем рішення №34/864-VІІ від 12.06.2020 року про що склали протокол №3 (а.с.207-213). На зазначених зборах мешканці вказаних сіл прийняли рішення щодо звернення до відповідача з проханням скасування спірного рішення.

10 серпня 2020 року позивач звернулась до відповідача із листом, зареєстрованим у відповідача 10.08.2020 року за вх. №210-Б (а.с.214) з вимогою скасувати рішення №34/864-VІІ від 12.06.2020 року, до якого було додано протокол №3 від 12.06.2020 року.

Суд зазначає, що оскільки збори мешканців села Великозименове та села Марціянове Великомихайлівського району Одеської області не призвели до скасування спірних рішень, позивач звернулась до суду з даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 3 Конвенції Про права дитини , схваленої резолюцією 44 сесії Генеральної Асамблей ООН від 20 листопада 1989 року №44/25, ратифікованої постановою Верховної Ради України від 27 лютого 1991 року № 789-XII визначено, що в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини. Держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів. Держави-учасниці забезпечують, щоб установи, служби і органи, відповідальні за піклування про дітей або їх захист, відповідали нормам, встановленим компетентними органами, зокрема, в галузі безпеки й охорони здоров`я та з точки зору численності і придатності їх персоналу, а також компетентного нагляду.

Відповідно до статті 53 Конституції України кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов`язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам. Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі. Громадянам, які належать до національних меншин, відповідно до закону гарантується право на навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови у державних і комунальних навчальних закладах або через національні культурні товариства.

Згідно зі статтею 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України Про місцеве самоврядування в Україні .

Відповідно до абзацу 2 пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Відповідно до частин 1, 2, 3, та 11 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55,56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України Про доступ до публічної інформації , крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

В актах та проектах актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування не може бути обмежено доступ до інформації про витрати чи інше розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним чи комунальним майном, у тому числі про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримують ці кошти або майно, а також до іншої інформації, обмеження доступу до якої заборонено законом.

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти врегульовані Законом України Про освіту .

Законом України Про освіту визначено, що освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об`єднаного спільними цінностями і культурою, та держави. Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

Повна загальна середня освіта має три рівні освіти: початкова освіта тривалістю чотири роки; базова середня освіта тривалістю п`ять років; профільна середня освіта тривалістю три роки. Початкова, базова середня і профільна середня освіта можуть здобуватися в окремих закладах освіти або у структурних підрозділах однієї юридичної особи (закладу освіти) (частина 3 статті 12 Закону України Про освіту ).

Відповідно до частини 3 статті 66 Закону України Про освіту сільські, селищні ради: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти; засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів; оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти, та інші видатки у сфері освіти; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України Про загальну середню освіту батьки або особи, які їх замінюють, мають право: вибирати навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей; приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності закладу загальної середньої освіти; обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладів загальної середньої освіти; звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей; захищати законні інтереси дітей.

Відповідно до приписів статті 8 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні загальні збори громадян за місцем проживання є формою їх безпосередньої участі у вирішенні питань місцевого значення. Рішення загальних зборів громадян враховуються органами місцевого самоврядування в їх діяльності. Порядок проведення загальних зборів громадян за місцем проживання визначається законом та статутом територіальної громади.

Згідно з нормами статті 13 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов`язковому розгляду органами місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 3 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 996 від 03 листопада 2010 року (далі - Порядок № 996), консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 996 в обов`язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які: стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища; передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами; визначають порядок надання адміністративних послуг тощо.

Отже, оскаржувані рішення впливають на таке важливе конституційне право позивача (її дітей), як право на освіту, що є безумовною підставою для врахування думки територіальної громади при прийнятті таких рішень.

Предметом спору у даній справі є рішення Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області № 34/864-VII від 12.06.2020 року Про створення опорних закладів освіти Знам`янської сільської ради та їх філій та рішення Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області № 37/977-VII від 27.07.2020 року Про припинення юридичних осіб у частині, що стосуються Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26363970).

Суд виходить з того, що відповідачем в порушення вимог чинного законодавства оскаржувані рішення прийнято без попереднього обговорення з громадськістю з метою урахування інтересів батьків та дітей можливості створення нового навчального закладу шляхом реорганізації двох існуючих.

Оскаржуваними рішеннями відповідача вирішено питання про конституційні права мешканців села Великозименове Великомихайлівського району Одеської області на освіту.

Під час вирішення питання щодо необхідності проведення консультацій з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій, яке відповідно до чинного законодавства є правом відповідача, Знам`янська сільська рада Іванівського району Одеської області мала виходити з того, що право на освіту є конституційним правом мешканців села Великозименове.

Суд зазначає, що відповідно до пункту 12 Порядку № 996 у даному випадку прийняттю оскаржуваних рішень відповідача мали б передувати консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій.

Проведення таких консультацій є необхідним задля дотримання якнайкращого забезпечення інтересів дитини, зобов`язання держави щодо якого визначено у статті 3 Конвенції Про права дитини , ратифікованої постановою Верховної Ради України від 27 лютого 1991 року № 789-XII, також, проведення таких консультацій випливає зі змісту чинного законодавства та міжнародних зобов`язань держави.

Правова позиція щодо необхідності проведення консультацій з громадськістю у разі вирішення питання про ліквідацію навчальних закладів викладена Верховним Судом у постановах від 14 серпня 2018 року у справі №359/6814/17, 06 лютого 2019 року у справі №720/1536/16-а, від 27 лютого 2018 року № 495/7147/16-а, від 07 квітня 2020 року у справі 2140/1730/18.

Крім іншого, відповідач порушив вимоги ст.15 Закону України Про доступ до публічної інформації , що полягає в опублікуванні спірних рішень поза межами визначеного строку.

Як зазначено у статті 3 Конвенції Про права дитини , схваленої резолюцією 44 сесії Генеральної Асамблей ООН від 20.11.1989 № 44/25, ратифікованої постановою Верховної Ради України від 27.02.1991 № 789-XII, що в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Отже, у випадку наявності будь-якої правової колізій, неповноти, нечіткості або суперечливості законодавства, що регулює спірні правовідносини, що стосуються інтересів дітей, з урахуванням положень статті 3 Конвенції Про права дитини , пріоритети повинні надаватися якнайкращому забезпеченню інтересів дітей.

Не проведення обговорень проекту спірних рішень та прийняття рішень без урахування думки батьків учнів з цього приводу говорить проте, що спірне рішення не відповідає критеріям, визначеним ч. 3 ст. 2 КАС України, згідно з якими рішення суб`єкта владних повноважень має бути прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), добросовісно і розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

З огляду на зазначене суд приходить до висновків про протиправність оскаржуваних рішень відповідача та про необхідність їх скасування в частині, які стосуються Великозименівського ЗЗСО І ст.

Відтак, вимоги позивача підлягають задоволенню з урахуванням вимог ч.2 ст.9 КАС України шляхом:

- визнання протиправним та скасування рішення Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області № 34/864-VII від 12.06.2020 року Про створення опорних закладів освіти Знам`янської сільської ради та їх філій у частині, що стосується Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26363970), а саме пункт 8, яким вирішено Реорганізувати шляхом приєднання до опорного закладу освіти Новоєлизаветівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області Великозименівський заклад загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області та пункт 4, яким вирішено Утворити філію опорного закладу освіти Новоєлизаветівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області: - Великозименівська філія опорного закладу освіти Новоєлизаветівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області, яка знаходиться за адресою: 67134, Одеська область, Великомихайлівський район, с.Великозименове, вул.Садова, 2 ;

- визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області № 37/977-VII від 27.07.2020 року Про припинення юридичних осіб у частині, що стосується Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26363970), яким вирішено Припинити юридичні особи: - Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради (код ЄДРПОУ 26363970) .

Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст.77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до квитанції від 20.08.2020 року (а.с.118) позивачем при поданні позову сплачено судовий збір за дві вимоги немайнового характеру, а відтак з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань підлягає стягненню на користь позивача сума сплаченого судового збору у розмірі 1681,60 грн.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 262, 295, КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області № 34/864-VII від 12.06.2020 року Про створення опорних закладів освіти Знам`янської сільської ради та їх філій у частині, що стосується Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26363970), а саме пункт 8, яким вирішено Реорганізувати шляхом приєднання до опорного закладу освіти Новоєлизаветівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області Великозименівський заклад загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області та пункт 4, яким вирішено Утворити філію опорного закладу освіти Новоєлизаветівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області: - Великозименівська філія опорного закладу освіти Новоєлизаветівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області, яка знаходиться за адресою: 67134, Одеська область, Великомихайлівський район, с.Великозименове, вул.Садова, 2 .

Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області № 37/977-VII від 27.07.2020 року Про припинення юридичних осіб у частині, що стосується Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26363970), яким вирішено Припинити юридичні особи: - Великозименівського закладу загальної середньої освіти І ступеня Знам`янської сільської ради (код ЄДРПОУ 26363970) .

Стягнути із Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області за рахунок бюджетних асигнувань Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 1681,60 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач:Знам`янська сільська рада Іванівського району Одеської області (вул.Лікарняна, буд.9а, с.Знам`янка, Іванівський район, Одеська область, 67211, код ЄДРПОУ 04378474).

Суддя Вовченко О.А.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено18.11.2020
Номер документу92920755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/8568/20

Повістка від 11.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 26.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 10.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 05.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 25.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Рішення від 18.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні