Рішення
від 18.11.2020 по справі 640/8010/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2020 року м. Київ № 640/8010/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю АС - Нафтогазресурс доДержавної служби геології та надр України провизнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю АС - Нафтогазресурс (далі по тексту - позивач, ТОВ АС - Нафтогазресурс ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної служби геології та надр України (далі по тексту - відповідач, Держгеонадра), в якому просить:

1) визнати протиправною бездіяльність Держгеонадра, яка полягає у нездійсненні розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю АС - Нафтогазресурс з доданими документами на продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року № 4213 на користування надрами Бутівсько - Коломийцівської площі;

2) зобов`язати Держгеонадра розглянути заяву ТОВ АС - Нафтогазресурс з доданими документами на продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року № 4213 на користування надрами Бутівсько - Коломийцівської площі, прийнявши за наслідками такого розгляду наказ з урахуванням принципу мовчазної згоди, встановленого частиною шостою статті 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , із продовженням строку дії спеціального дозволу за реєстраційним номером 4213 від 31 серпня 2012 року на п`ять років з дня реєстрації наказу про продовження дії спеціального дозволу.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що він здійснює діяльність у сфері геологічної розвідки та промислового видобутку нафти та газу та 31 серпня 2012 року отримав від Держгеонадра спеціальний дозвіл на користування надрами за реєстраційним номером 4213, строком дії на 5 років. За три місяці до закінчення строку дії вказаного спеціального дозволу, позивач звернувся до відповідача із заявою про продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами та додав до неї передбачений законодавством пакет документів. Вказана заява була отримана відповідачем 26 травня 2017 року, проте рішення про продовження або відмову у продовженні дії спеціального дозволу відповідачем прийнято не було. Разом з тим, відповідач необґрунтовано декілька разів повертав заяву та документи на доопрацювання. Також позивач зазначив, що з урахуванням принципу мовчазної згоди, він набув право на здійснення спеціального користування надрами, а рішення про продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами за реєстраційним номером 4213 від 31 серпня 2012 року вважається продовженим.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 квітня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання.

Вказаною ухвалою суду відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення йому даної ухвали надати відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, або заяву про визнання позову.

20 травня 2020 року представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому зазначено, що заява про продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами, неодноразово поверталась позивачу у зв`язку з її невідповідністю вимогам Порядку №615. Таким чином, протиправна бездіяльність у даному випадку відсутня, оскільки відповідачем вчинялись дії щодо розгляду заяви позивача. Крім того, відповідач зазначив, що застосування принципу мовчазної згоди можливе лише за умови подання суб`єктом господарювання заяви та документів у повному обсязі, чого позивачем здійснено не було.

03 червня 2020 року від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій він зазначив, що за результатами розгляду заяв, відповідач не прийняв рішення, яке мав би прийняти, зокрема, про відмову у продовженні або про продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами, що і є протиправною бездіяльністю.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 листопада 2020 року позовну заяву ТОВ АС - Нафтогазресурс залишено без розгляду в частині позовних вимог про визнання бездіяльності Держгеонадра щодо нерозгляду заяв про продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами від 23 травня 2017 року, від 17 серпня 2017 року вих. №17/08/01-17, від 25 липня 2018 року вих. №25/07-18/1 та від 15 січня 2019 року вих. №15/01-19/1, а також щодо зобов`язання Держгеонадра розглянути вказані заяви Товариства з обмеженою відповідальністю АС - Нафтогазресурс з доданими документами на продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року № 4213 на користування надрами Бутівсько - Коломийцівської площі, прийнявши за наслідками такого розгляду наказ з урахуванням принципу мовчазної згоди, встановленого частиною шостою статті 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , із продовженням строку дії спеціального дозволу за реєстраційним номером 4213 від 31 серпня 2012 року на п`ять років з дня реєстрації наказу про продовження дії спеціального дозволу.

Відповідно до частини восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У С Т А Н О В И В:

ТОВ АС - Нафтогазресурс є юридичною особою, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (КВЕД 71.12).

31 серпня 2012 року Держгеонадра видала ТОВ АС - Нафтогазресурс спеціальний дозвіл на користування надрами №4213 зі строком дії на 5 років. Вид користування надрами: геологічне вивчення, у тому числі дослідно - промислова розробка. Мета користування надрами: пошук і розвідка покладів вуглеводнів у кам`яновугільних та девонських відкладах, у разі відкриття родовища - дослідно - промислова розробка, геолого - економічна оцінка і затвердження запасів ДКЗ України. Назва родовища: Бутівсько - Коломийцівська площа. Місцезнаходження: Полтавська область, Великобагачанський район. Вид корисної копалини: нафта, газ природний.

15 листопада 2012 року між ТОВ АС - Нафтогазресурс та ОСОБА_1 укладено угоду (договір) на проведення розвідувальних робіт, пунктом 1.1 якого визначено, що ОСОБА_1 відповідно до положень статті 97 Земельного кодексу України надає згоду на тимчасове зайняття ТОВ АС - Нафтогазресурс земельної ділянки, що знаходиться на території Великобагачанського району Полтавської області, для проведення розвідувальних робітна свердловині №9, загальною площею 3,1702 га, у тому числі ріллі - 3,1702 га, що знаходиться у власності ОСОБА_1 , кадастровий номер земельної ділянки: 5320255100:00:002:0064.

Згідно з пунктом 1.2 договору ТОВ АС - Нафтогазресурс проводить вищевказані роботи і зобов`язується відшкодувати ОСОБА_1 усі збитки, спричинені проведенням розвідувальних робіт, в тому числі неодержані доходи. ТОВ АС - Нафтогазресурс також зобов`язується за свій рахунок привести вищезазначену земельну ділянку у попередній стан шляхом здійснення її рекультивації відповідно до робочого проекту землеустрою щодо проведення технічної рекультивації та передати після завершення цих робіт у встановленому порядку ОСОБА_1 .

Додатковою угодою №1 від 15 серпня 2017 року до угоди (договору) на проведення розвідувальних робіт від 15 листопада 2012 року внесено зміни до вступної частини угоди, пункту 2.4 та розділу Х, та зазначено стороною угоди ОСОБА_2 замість ОСОБА_1

30 серпня 2017 року між ТОВ АС - Нафтогазресурс та ОСОБА_2 укладено додаткову угоду №2 до угоди (договору) на проведення розвідувальних робіт від 15 листопада 2012 року, якою внесено зміни до пункту 2.2 останньої та зазначено, що угода для проведення розвідувальних робіт укладається на термін проведення ТОВ АС - Нафтогазресурс робіт за даною угодою, який починається з моменту передачі ТОВ АС - Нафтогазресурс земельної ділянки, та закінчується в момент повернення рекультивованої земельної ділянки ОСОБА_2 за актом прийому - передачі. Угода укладається на термін необхідних для проведення робіт на свердловині №9 до 30 серпня 2022 року.

23 травня 2017 року ТОВ АС - Нафтогазресурс звернулось до Держгеонадра із заявою на продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами від 31 серпня 2012 року №4213.

Держгеонадра листом від 04 серпня 2017 року №16786/03/12-7 відмовила позивачу у продовженні строку дії спеціального дозволу відповідно до пункту 15 Порядку №615, у зв`язку з тим, що у пакеті документів, серед іншого, ТОВ АС - Нафтогазресурс надало висновок про проведення державної експертизи звітів щодо результатів геологічного вивчення надр, а також інших геологічних матеріалів, наданий ДНВП Геоінформ України від 21 березня 2017 року. Проте, за ДНВП Геоінформ України закріплено напрями корисних копалин, по яких може проводитись державна експертиза звітів щодо результатів геологічного вивчення надр, а також інших геологічних матеріалів, до яких не відносяться, зокрема, газоподібні та рідкі горючі корисні копалини.

У подальшому, 17 серпня 2017 року ТОВ АС - Нафтогазресурс звернулось із заявою на продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року №4213 разом з пакетом документів у відповідності до вимог Порядку №615.

Держгеонадра листом від 08 червня 2018 року вих. №10114/03/12-18, відповідно до пункту 15 Порядку №615, повернула ТОВ АС - Нафтогазресурс заяву з пакетом документів щодо продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року №4213, у зв`язку з тим, що:

1) у заяві не зазначено місцезнаходження ділянки надр та вид корисної копалини;

2) у пакеті документів відсутня пояснювальна записка з обґрунтуванням необхідності проведення геологорозвідувальних робіт на ділянці надр із зазначенням мети її геологічного вивчення, потужності підприємства;

3) у пакеті документів відсутня оглядова геологічна карта (масштаб 1:200000-1:50000) з лініями проектних геологічних розрізів;

4) у наданих документах не виправлені зауваження Державної служби геології та надр України, надані листом від 04 серпня 2018 року №16786/03/12-17, а саме: відповідно до переліку переможців конкурсу серед спеціалізованих державних геологічних підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Держгеонадра, які проводитимуть державну експертизу звітів щодо результатів геологічного вивчення надр, а також інших геологічних матеріалів (згідно з витягом з протоколу від 21 березня 2017 року засідання Конкурсної Комісії Держгеонадра з розгляду питань щодо проведення державної експертизи звітів щодо результатів геологічного вивчення надр, а також інших геологічних матеріалів), за ДНВП Геоінформ України закріплено напрями корисних копалин, по яких може проводитись державна експертиза звітів щодо результатів геологічного вивчення надр, а також інших геологічних матеріалів, до яких не відносяться, зокрема, газоподібні та рідкі горючі корисні копалини.

25 липня 2018 року ТОВ АС - Нафтогазресурс звернулось до Держгеонадра з заявою про повторний розгляд заяви на продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року №4213, посилаючись на те, що рішення про повернення заяви з пакетом документів, оформлене листом Держгеонадра від 08 червня 2018 року вих. №10114/03/12-18 прийнято з грубим порушенням строків для розгляду відповідних документів та прийняття відповідного рішення.

Держгеонадра листом від 01 жовтня 2018 року №19682/03/12-18 повторно повернула заяву ТОВ АС - Нафтогазресурс з пакетом документів, у зв`язку з тим, що у наданих документах не виправлені зауваження Держгеонадра, надані листом від 04 серпня 2017 року.

15 січня 2019 року ТОВ АС - Нафтогазресурс звернулось до Держгеонадра із заявою про продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року №4213.

Листом від 24 січня 2019 року №1734/03/12-19 Держгеонадра також повернула вказану заяву з пакетом документів відповідно до пункту 14 Порядку №615.

18 вересня 2019 року ТОВ АС - Нафтогазресурс ще раз звернулось до Держгеонадра із заявою про продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року №4213.

Проте, Держгеонадра листом від 01 жовтня 2019 року, як і у попередні рази, повернула заяву з доданими до неї документами у зв`язку з не відповідністю вимогам Порядку №615.

Позивач, вважаючи бездіяльність Держгеонадра щодо нездійснення розгляду його заяви про продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року №4213 та неприйняття відповідного рішення про продовження або відмову у продовженні строку його дії протиправною, звернувся до адміністративного суду за захистом своїх прав.

При цьому, з урахуванням ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 листопада 2020 року, предметом розгляду у даній адміністративній справі є лише вимоги про визнання протиправною бездіяльністю відповідача щодо нерозгляду заяви про продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами від 18 вересня 2019 року вих. №19/09-16 та додатками до неї.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, згідно визначення, наведеного у статті 1 Кодексу України про надра від 27 липня 1994 року №132/94-ВР, надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.

Користувачами надр, відповідно до частини першої статті 13 Кодексу України про надра, можуть бути підприємства, установи, організації, громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.

Згідно приписів статті 15 Кодексу України про надра, надра надаються у постійне або тимчасове користування.

Постійним визнається користування надрами без заздалегідь встановленого строку.

Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до 5 років) і довгостроковим (до 50 років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено.

Перебіг строку користування надрами починається з дня одержання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами, якщо в ньому не передбачено інше, а в разі укладення угоди про розподіл продукції - з дня, зазначеного в такій угоді.

Якщо користування надрами пов`язане з провадженням діяльності, визначеної Законом України Про оцінку впливу на довкілля , надання їх у користування здійснюється з урахуванням результатів оцінки впливу на довкілля (згідно статті 15-1 Кодексу України про надра).

Стаття 16 Кодексу України про надра стосується спеціальних дозволів на користування надрами, зокрема відповідно до її частини восьмої переоформлення спеціальних дозволів на користування надрами, внесення до них змін, видача дублікатів, продовження терміну дії спеціальних дозволів на користування надрами, зупинення їх дії або анулювання, поновлення їх дії у разі зупинення здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр у встановленому законодавством порядку.

У відповідності до пункту 1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року №1174 (Положення №1174), Держгеонадра є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Зокрема, згідно підпунктів 9 та 11 пункту 3 Положення №1174 Держгеонадра відповідно до покладених на неї завдань: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); здійснює переоформлення спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), внесення до них змін та видачу дублікатів, продовжує строк дії спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами).

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2011 року №615 затверджено Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами (Порядок №615), який, згідно пункту 1, регулює питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін.

Користувачами надр можуть бути особи, визначені статтею 13 Кодексу України про надра (далі - надрокористувачі).

Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності .

Згідно приписів абзацу п`ятого пункту 14 Порядку №615 для продовження строку дії дозволу на видобування корисних копалин надрокористувач подає органу з питань надання дозволу заяву на видобування корисних копалин не пізніше ніж за шість місяців. У заяві зазначається причина продовження строку дії дозволу. Надрокористувач, що не подав заяву в установлений строк, втрачає право на продовження строку дії дозволу.

Для продовження строку дії дозволу надрокористувач подає ті ж документи, що і для отримання дозволу без проведення аукціону (абзац шостий пункту 14 Порядку).

Рішення про продовження строку дії дозволу приймається органом з питань надання дозволу протягом 45 днів після надходження документів у повному обсязі та розміщується на офіційному веб-сайті органу з питань надання дозволу протягом п`яти робочих днів з дати прийняття рішення про продовження строку дії дозволу (абзац п`ятнадцятий пункту 14 Порядку).

При цьому, згідно з пунктом 8 Порядку документи, що не відповідають вимогам цього Порядку, повертаються заявникові. Інформація про повернення документів протягом трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про повернення розміщується на офіційному веб - сайті органу з питань надання дозволу.

За пунктом 15 Порядку надрокористувачеві відмовляється у продовженні строку дії дозволу у разі: невиконання ним умов користування надрами, передбачених дозволом або відповідною угодою; прийняття органом місцевого самоврядування, іншими уповноваженими органами рішення про обмеження користування надрами відповідно до законодавства; подання заявником документів не в повному обсязі; виявлення у поданих документах недостовірних даних; невідповідності документів, поданих заявником, вимогам пункту 14 цього Порядку; наявності інформації від правоохоронних органів та суб`єктів фінансового моніторингу, що заявник здійснює фінансування тероризму в Україні; наявності зауважень Мінприроди щодо продовження строку дії дозволу відповідно до природоохоронного законодавства, передбачених пунктом 25 цього Порядку.

Надрокористувачеві відмовляється у внесенні змін до дозволу у разі: невиконання ним умов користування надрами, передбачених дозволом або відповідною угодою; прийняття органом місцевого самоврядування, іншими уповноваженими органами рішення про обмеження користування надрами відповідно до законодавства; подання заявником документів не в повному обсязі; виявлення у поданих документах недостовірних даних; невідповідності документів, поданих заявником, вимогам пункту 17 цього Порядку.

Внесення змін до дозволу здійснюється, зокрема, на підставі заяви та поданих надрокористувачем (або правонаступником - у випадку, передбаченому підпунктом 8 цього пункту) документів (відповідно до абзацу першого пункту 17 Порядку).

Згідно приписів пункту 17 Порядку, внесення змін до дозволу на видобування корисних копалин здійснюється із зазначенням в особливих умовах дозволу умови щодо здійснення оцінки впливу на довкілля у випадках, передбачених Законом України Про оцінку впливу на довкілля .

Внесення змін до дозволу на геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ) за результатами оцінки впливу на довкілля здійснюється на підставі інформації Мінприроди в п`ятнадцятиденний строк з дня її надходження до Держгеонадр.

Відповідно до пункту 18 Порядку, орган з питань надання дозволу надає протягом 30 календарних днів з дати надходження заяви про переоформлення дозволу (внесення змін до нього) та документів, що додаються до неї, заявникові дозвіл на новому бланку з урахуванням відповідних змін або вмотивовану відмову.

Інформація про надходження заяви про переоформлення дозволу або про внесення змін до нього та про результат розгляду заяви розміщується на офіційному веб - сайті органу з питань надання дозволу протягом трьох робочих днів з моменту переоформлення або внесення змін.

У разі відмови в наданні, продовженні строку дії, переоформленні, видачі дубліката дозволу або внесенні змін до нього документи повертаються в повному обсязі заявникові (пункт 21 Порядку).

Як зазначено у пункті 25 Порядку, про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження.

Держгеонадра інформують Мінприроди про надходження заяв і документів, зазначених у додатку 1, про надання та продовження строку дії дозволів з одночасним надсиланням копій цих документів не пізніше ніж протягом п`яти робочих днів з дня їх реєстрації.

Мінприроди в строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня надходження документів, зазначених в абзаці другому цього пункту, надсилає до Держгеонадр пропозиції щодо надання чи продовження строку дії дозволів разом із зазначенням умов, за яких можливе користування надрами на запропонованих ділянках надр, в частині дотримання вимог природоохоронного законодавства або зауваження щодо надання чи продовження строку дії дозволів.

У разі ненадання Мінприроди пропозицій щодо надання чи продовження строку дії дозволів разом із зазначенням умов, за яких можливе користування надрами на запропонованих ділянках надр, в частині дотримання вимог природоохоронного законодавства протягом 15 робочих днів з дня надходження від Держгеонадр документів у повному обсязі вважається, що пропозиції щодо надання чи продовження строку дії дозволів відсутні.

Наказ Держгеонадр про надання дозволу розміщується протягом п`яти днів на офіційному веб - сайті Держгеонадр.

Наказ Держгеонадр про зупинення, анулювання, відмову в наданні чи продовженні строку дії дозволу розміщуються протягом п`яти робочих днів на офіційному веб - сайті відповідного органу.

Отже, вищенаведені приписи законодавства свідчать про те, що ними встановлено відповідні строки у межах яких Держгеонадра повинна вчинити відповідні дії, зокрема, в контексті спірних правовідносин - повернути документи заявнику, прийняти рішення про продовження строку дії спеціального дозволу або про відмову у продовженні строку дії. При цьому, регламентовано процедуру і підстави, згідно яких приймається відповідне рішення про продовження строку дії спеціального дозволу або про відмову у прийнятті такого рішення.

Таким чином, відповідач, отримавши від позивача документи про продовження строку дії спеціального дозволу щодо якого заявлено позов, був зобов`язаний у строки, з підстав та відповідно до процедури, визначеної Порядком №615, вчинити конкретні дії - повернути документи заявнику у разі їх невідповідності вимогам Порядку №615, або прийняти одне з двох рішень у формі наказу, а саме: щодо продовження або відмову в продовженні строку дії спеціального дозволу позивача; відповідний наказ підлягав розміщенню протягом 5 робочих днів на офіційному веб-сайті Держгеонадра.

Так, згідно наявної копії, спеціальний дозвіл позивача від 31 серпня 2012 року №4213 був виданий строком на 5 років.

Звернення позивача у відповідності до абзацу п`ятого пункту 14 Порядку до Держгеонадра із заявою про продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами від 18 вересня 2019 року вих. №19/09-16 та додатками до неї, підтверджується матеріалами справи.

Зазначена заява була отримана Держгеонадра 19 вересня 2019 року, що підтверджується відміткою про отримання.

Разом з тим, за результатами розгляду вказаної заяви та доданих до неї документів, Держгеонадра листом від 01 жовтня 2019 року повернула заяву з доданими до неї документами у зв`язку з не відповідністю вимогам Порядку №615, зокрема:

1) у заяві не зазначено місцезнаходження ділянки надр відповідно до адміністративно - територіального устрою України, а саме: населений пункт та прив`язка на місцевості;

2) на підготовлених та поданих товариством графічних матеріалах відсутні умовні позначення;

3) на ситуаційному плані з нанесеними межами площі геологічного вивчення наведені географічні координати кутових точок у вигляді, який не відповідає наданому каталогу;

4) на оглядовій геологічній карті не визначено нанесені лінії проектних геологічних розрізів, враховуючи наявний геологічний розріз по лінії І-І.

З огляду на зазначене, судом встановлено, що заява позивача від 18 вересня 2019 року вих. №19/09-16 була належним чином розглянута позивачем, та у відповідності до пункту 8 Порядку №615 була повернута позивачу у зв`язку з невідповідністю вимогам вказаного Порядку.

Таким чином, доводи позивача про те, що за результатами розгляду його заяви про продовження строку дії спеціального дозволу відповідачем не було прийнято жодного рішення, не відповідають встановленим обставинам справи.

Крім того, позивачем не долучено до позовної заяви, а також не конкретизовано які саме з наданих ним документів, подавались до Держгеонадра разом із заявою від 18 вересня 2019 року, відтак у суду відсутня можливість встановити відповідність поданих документів вимогам законодавства.

Також, суд зауважує, що Держгеонадра листом від 04 серпня 2017 року №16786/03/12-7 відмовила позивачу у продовженні строку дії спеціального дозволу відповідно до пункту 15 Порядку №615. Однак, вказана відмова не оскаржувалась позивачем у судовому порядку, що призвело до того, що разом з поданням кожної наступної заяви про продовження строку дії спеціального дозволу, строк на звернення з такою заявою був пропущений.

З огляду на вище викладене, суд дійшов висновку про відсутність протиправної бездіяльності відповідача щодо розгляду заяви від 18 вересня 2019 року, а тому підстав для задоволення позовних вимог позивача немає.

Щодо вимоги зобов`язального характеру, в частині зобов`язання Держгеонадра розглянути заяву ТОВ АС - Нафтогазресурс з доданими документами на продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року №4213 на користування надрами, прийнявши за наслідками такого розгляду наказ з урахуванням принципу мовчазної згоди, встановленого частиною шостою статті 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , суд зазначає, що зазначена вимога є похідною від попередньої, а тому, оскільки суд не знайшов підстав для задоволення вимоги про визнання протиправною бездіяльність Держгеонадра, яка полягає у нездійсненні розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю АС - Нафтогазресурс з доданими документами на продовження строку дії спеціального дозволу від 31 серпня 2012 року № 4213 на користування надрами Бутівсько - Коломийцівської площі, вимога зобов`язального характеру також задоволенню не підлягає.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Аналіз матеріалів справи підтверджує, що відповідач діяв згідно приписів частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, правомірно, а саме: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, суд приходить до переконання про доведеність відповідачем правомірності вчинених дій та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Беручи до уваги положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та враховуючи відмову позивачу у задоволенні позовних вимог, відшкодування судового збору останньому не здійснюється.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 257 - 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю АС - Нафтогазресурс відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією.

Суддя Є.В. Аблов

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю АС - Нафтогазресурс (код ЄДРПОУ 37959056, адреса: 36020, Полтавська область, м. Полтава, вул. Соборності, 19)

Відповідач: Державна служба геології та надр України (код ЄДРПОУ 37536031, адреса: 03680, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 16)

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено19.11.2020
Номер документу92928132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/8010/20

Постанова від 11.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 11.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 26.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 26.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 01.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 01.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 19.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 19.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні