Рішення
від 27.10.2020 по справі 460/3958/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

27 жовтня 2020 року м. Рівне №460/3958/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання З.В. Рожко та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник Найдич М.А., відповідача: представник представник Довгалюк І.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю - фірма "Верстатник" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, зобов`язання вчинення певних дій, В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю - фірма "Верстатник" звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області про:

1) визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0001621204 від 29.06.2016, №0002401203 від 25.10.2016, №0002411203 від 25.10.2016, від 24.11.2016 №0002801203, від 24.11.2016 №0002811203, від 26.12.2016 №0002951203, від 26.12.2016 №0002961203, від 09.02.2018 №0025205001, від 09.02.2018 №0025195001, від 01.08.2018 №0246165001, від 02.10.2018 №0325395001, від 26.12.2018 №0532145012, від 05.06.2019 №0179905012, від 05.11.2019 №0273525004, від 23.05.2016 №0001321204, від 04.08.2016 №0001731204, від 15.09.2016 №0002161204, від 26.10.2016 №0002431203, від 26.10.2016 №0002441203, від 25.11.2016 №0002601203, від 25.11.2016 №0002591203, від 09.02.2018 №0025135001, від 09.02.2018 №0025045001, від 01.08.2018 №00246235001, від 02.10.2018 №0325435001, від 26.12.2018 №0532095012, від 06.11.2019 №0274925004, від 06.11.2019 №0274955004, 06.11.2019 №0274975004, від 30.10.2017 №0014755001, від 30.10.2017 №0014745001, від 16.11.2017 №0029175001, від 30.01.2018 №0013235001, від 09.02.2018 №0025375001, від 11.07.2018 №0224175001, від 11.07.2018 №0224235001, від 16.08.2018 №0261335001, від 05.10.2018 №0334955012, від 05.10.2018 №0334975012, від 12.11.2018 №0408815012, від 03.01.2019 №0002335012, від 02.04.2018№0115275012, від 05.11.2019 №0273985004, від 02.03.2020 №0017395004;

2) зобов`язання Головного управління ДПС у Рівненській області внести зміни до інтегрованих карток платника Товариства з обмеженою відповідальністю-фірма "Верстатник" за платежем орендної плати з юридичних осіб, земельного податку та податку на додану вартість шляхом виключення податкового боргу в розмірі 89265,16 грн. по земельному податку, 188061,31 грн. по орендній платі з юридичних осіб, 27171,13 грн. по податку на додану вартість, що виник на підставі податкових повідомлень-рішень №0001621204 від 29.06.2016, №0002401203 від 25.10.2016, №0002411203 від 25.10.2016, від 24.11.2016 №0002801203, від 24.11.2016 №0002811203, від 26.12.2016 №0002951203, від 26.12.2016 №0002961203, від 09.02.2018 №0025205001, від 09.02.2018 №0025195001, від 01.08.2018 №0246165001, від 02.10.2018 №0325395001, від 26.12.2018 №0532145012, від 05.06.2019 №0179905012, від 05.11.2019 №0273525004, від 23.05.2016 №0001321204, від 04.08.2016 №0001731204, від 15.09.2016 №0002161204, від 26.10.2016 №0002431203, від 26.10.2016 №0002441203, від 25.11.2016 №0002601203, від 25.11.2016 №0002591203, від 09.02.2018 №0025135001, від 09.02.2018 №0025045001, від 01.08.2018 №00246235001, від 02.10.2018 №0325435001, від 26.12.2018 №0532095012, від 06.11.2019 №0274925004, від 06.11.2019 №0274955004, 06.11.2019 №0274975004, від 30.10.2017 №0014755001, від 30.10.2017 №0014745001, від 16.11.2017 №0029175001, від 30.01.2018 №0013235001, від 09.02.2018 №0025375001, від 11.07.2018 №0224175001, від 11.07.2018 №0224235001, від 16.08.2018 №0261335001, від 05.10.2018 №0334955012, від 05.10.2018 №0334975012, від 12.11.2018 №0408815012, від 03.01.2019 №0002335012, від 02.04.2018 №0115275012, від 05.11.2019 №0273985004, від 02.03.2020 №0017395004;

3) зобов`язання Головного управління ДПС у Рівненській області внести зміни до інтегрованої картки платника Товариства з обмеженою відповідальністю-фірма "Верстатник" шляхом скасування нарахованої за період з 01.01.2016 по 17.03.2020 пені за платежем з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 252568,30 грн., земельного податку в розмірі 58165,69 грн. та податку на додану вартість в розмірі 4534,42 грн.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що в періоди, які підлягали перевірці, позивачем своєчасно сплачувались податкові зобов`язання по орендній платі з юридичних осіб, земельного податку та податку на додану вартість. Позивач зазначає, що відповідачем не взято до уваги, що сплата частини зобов`язань були котролюючим органом розстрочена. Також відповідачем протиправно здійснювалося зарахування частини платежів в рахунок погашення зобов`язань за попередній період. Крім того, відповідачем неправомірно розраховано періоди за які нараховано пеню з 01.01.2016 по 17.03.2020 за платежем з орендної плати з юридичних осіб, земельного податку та податку на додану вартість. Враховуючи викладене, позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач проти задоволення позову заперечив, подав відзив на позовну заяву (а.с.136-139 т.2). Обґрунтовуючи заперечення зазначає, що контролюючим органом проведено камеральні перевірки з питань своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по земельному податку, по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності та по податку на додану вартість ТОВ «Верстатник» за наслідками яких складено відповідні акти, якими встановлено, що ТОВ «Верстатник» порушено встановлені Податковим кодексом України терміни сплати самостійно визначених грошових зобов`язань та узгоджених грошових зобов`язань, що визначені контролюючим органом. На підставі складених актів, податковим органом прийнято оскаржені податкові повідомлення-рішення. Відповідач вказує, що інтегрованою карткою платника податків (далі - ІКП) підтверджується факт наявності заборгованості по узгодженим грошовим зобов`язанням по платежах орендна плата, земельний податок та податок на додану вартість за спірний період. Контролюючий орган усі сплачені позивачем кошти у відповідності до пункту 87.9 статті 87 Податкового кодексу України спрямовував у рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення, внаслідок чого на підставі пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України застосував до платника штрафні санкції та відповідно до статті 129 Податкового кодексу України нарахував пеню. У зв`язку із наявністю податкового боргу в ТОВ «Верстатник» було прийнято Рішення про розстрочення (відстрочення) податкового боргу від 25.07.2016 №5 по земельному податку та Рішення про розстрочення (відстрочення) податкового боргу від 25.07.2016 №1 з орендної плати за землю. Відповідач зазначає, що розстрочення є лише формою розрахунків платника з бюджетом шляхом зміни строків платежу, яка може застосовуватись в тому числі і у процедурі примусового стягнення податкового боргу. Рішення про розстрочення не змінює статус такої заборгованості - податковий борг - несплачена сума узгодженого (самостійно задекларованого) грошового зобов`язання, та не спростовує того факту, що боржник вчинив податкове правопорушення у вигляді несплати такого і таке правопорушення триває до часу погашення боргу в добровільному чи примусовому порядку. При цьому, розстрочення податкового боргу приймається за заявою платника податків, який усвідомлював, що ним було допущено податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної сплати самостійно узгоджених податкових зобов`язань. Тобто позивач був обізнаний, що несплата податкових зобов`язань заподіює шкоду суспільним інтересам у вигляді несвоєчасного надходження до Бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань і така шкода є наслідком протиправної бездіяльності саме платника, а отже втручання держави шляхом нарахування штрафних санкцій на такі суми податкового боргу є правомірним та передбачуваним для останнього, з огляду на встановлену відповідальність за несвоєчасне перерахування податкових зобов`язань та не є надмірним з огляду на визначеність розміру такої відповідальності та правовідносин, що склались. Враховуючи викладене, відповідач просив відмовити в задоволенні позову повністю

Після усунення недоліків, ухвалою суду від 30.06.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №460/3958/20. Вирішено розгляд справи провести за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначено на 21.07.2020.

В підготовчому засіданні 21.07.2020 оголошено перерву до 31.07.2020.

В підготовчому засіданні 31.07.2020 оголошено перерву до 15.09.2020.

Ухвалою суду від 08.09.2020 підготовче засідання з 15.09.2020 відкладено до 24.09.2020.

Ухвалою суду від 24.09.2020 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю - фірма «Верстатник» в частині визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0001621204 від 29.06.2016, №0002401203 від 25.10.2016, №0002411203 від 25.10.2016, від 24.11.2016 №0002801203, від 24.11.2016 №0002811203, від 26.12.2016 №0002951203, від 26.12.2016 №0002961203, від 23.05.2016 №0001321204, від 04.08.2016 №0001731204, від 15.09.2016 №0002161204, від 26.10.2016 №0002431203, від 26.10.2016 №0002441203, від 25.11.2016 №0002601203, від 25.11.2016 №0002591203 та зобов`язання внести зміни до інтегрованих карток платника Товариства з обмеженою відповідальністю-фірма "Верстатник" шляхом виключення податкового боргу, що виник на підставі податкових повідомлень-рішень №0001621204 від 29.06.2016, №0002401203 від 25.10.2016, №0002411203 від 25.10.2016, від 24.11.2016 №0002801203, від 24.11.2016 №0002811203, від 26.12.2016 №0002951203, від 26.12.2016 №0002961203, від 23.05.2016 №0001321204, від 04.08.2016 №0001731204, від 15.09.2016 №0002161204, від 26.10.2016 №0002431203, від 26.10.2016 №0002441203, від 25.11.2016 №0002601203, від 25.11.2016 №0002591203, - залишено без розгляду.

Ухвалою суду від 24.09.2020 закрито підготовче провадження у справі та розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні 27.10.2020.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала з підстав зазначених в ньому та просила позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечила з підстав викладених у відзиві на позов та просила відмовити в задоволенні позову повністю.

В судовому засіданні 27.10.2020 проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Заслухавши думку учасників справи, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд встановив наступне.

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по земельному податку Товариства з обмеженою відповідальністю - фірма «Верстатник» (далі ТОВ - фірма «Верстатник» ), за наслідками якої складено акт №178/17-00-50-01/13983286 від 24.01.2018 (а.с.31-33 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по земельному податку.

На підставі акта №178/17-00-50-01/13983286 від 24.01.2018 контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 09.02.2018 №0025195001, яким нараховано штраф в розмірі 1346,46грн. та №0025205001, яким нараховано штраф в розмірі 19784,75грн. (а.с.34, 35-36 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по земельному податку ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №2416/17-00-50-01/13983286 від 27.07.2018 (а.с.39-41 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по земельному податку.

На підставі акта №2416/17-00-50-01/13983286 від 27.07.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 01.08.2018 №0246165001, яким нараховано штраф в розмірі 28163,76грн. (а.с.42-43 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по земельному податку ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №3098/17-00-50-01/13983286 від 14.09.2018 (а.с.45 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по земельному податку.

На підставі акта №3098/17-00-50-01/13983286 від 14.09.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.10.2018 №0325395001, яким нараховано штраф в розмірі 2772,99грн. (а.с.46 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по земельному податку ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №4408/17-00-50-01/13983286 від 13.12.2018 (а.с.49 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по земельному податку.

На підставі акта №4408/17-00-50-01/13983286 від 13.12.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.12.2018 №0532145012, яким нараховано штраф в розмірі 4173,34грн. (а.с.50 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по земельному податку ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №3871/17-00-50-01/13983286 від 28.05.2019 (а.с.53-55 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по земельному податку.

На підставі акта №3871/17-00-50-01/13983286 від 28.05.2019 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.06.2019 №0179905012, яким нараховано штраф в розмірі 6942,58грн. (а.с.56-57 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по земельному податку ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №315/17-00-50-01/13983286 від 16.10.2019 (а.с.59-60 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по земельному податку.

На підставі акта №315/17-00-50-01/13983286 від 16.10.2019 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.11.2019 №0273525004, яким нараховано штраф в розмірі 6889,57грн. (а.с.61-62 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №179/17-00-50-01/13983286 від 24.01.2018 (а.с.85-87 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб.

На підставі акта №179/17-00-50-01/13983286 від 24.01.2018 контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 09.02.2018 №0025135001, яким нараховано штраф в розмірі 59442,26грн. та №0025045001, яким нараховано штраф в розмірі 4389,23грн. (а.с.88, 89 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №2415/17-00-50-01/13983286 від 27.07.2018 (а.с.94-95 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб.

На підставі акта №2415/17-00-50-01/13983286 від 27.07.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 01.08.2018 №0246235001, яким нараховано штраф в розмірі 17017,56грн. (а.с.96 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №3099/17-00-50-01/13983286 від 14.09.2018 (а.с.98 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб.

На підставі акта №3099/17-00-50-01/13983286 від 14.09.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.10.2018 №0325435001, яким нараховано штраф в розмірі 5428,46грн. (а.с.99 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №4407/17-00-50-01/13983286 від 13.12.2018 (а.с.100 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб.

На підставі акта №4407/17-00-50-01/13983286 від 13.12.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.12.2018 №0532095012, яким нараховано штраф в розмірі 7812,68грн. (а.с.101 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №314/17-00-50-01/13983286 від 16.10.2019 (а.с.102-103 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» не дотримано терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб.

На підставі акта №4407/17-00-50-01/13983286 від 13.12.2018 контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 06.11.2019 №0274925004, яким нараховано штраф в розмірі 17019,34грн., №0274955004, яким нараховано штраф в розмірі 300,00грн. та №0274975004, яким нараховано штраф в розмірі 200,00грн. (а.с.104-106 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №96/17-00-50-01/13983286 від 09.10.2017 (а.с.201 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №96/17-00-50-01/13983286 від 09.10.2017 контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 30.10.2017 №0014755001, яким нараховано штраф в розмірі 4366,56грн. та №0014745001, яким нараховано штраф в розмірі 1356,58грн. (а.с.202, 203 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №337/17-00-50-01/13983286 від 30.10.2017 (а.с.212 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №337/17-00-50-01/13983286 від 30.10.2017 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.11.2017 №0029175001, яким нараховано штраф в розмірі 223,76грн. (а.с.213 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №45/17-00-50-01/13983286 від 15.01.2018 (а.с.216 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №45/17-00-50-01/13983286 від 15.01.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.01.2018 №0013235001, яким нараховано штраф в розмірі 1922,84грн. (а.с.217 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №188/17-00-50-01/13983286 від 30.01.2018 (а.с.222 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №188/17-00-50-01/13983286 від 30.01.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.02.2018 №0025375001, яким нараховано штраф в розмірі 1021,70грн. (а.с.223 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №1906/17-00-50-01/13983286 від 02.07.2018 (а.с.225 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №1906/17-00-50-01/13983286 від 02.07.2018 контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 11.07.2018 №0224175001, яким нараховано штраф в розмірі 1372,82грн. та №0224235001, яким нараховано штраф в розмірі 2962,67грн.

(а.с.226, 227-228 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №2445/17-00-50-01/13983286 від 30.07.2018 (а.с.231 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №2445/17-00-50-01/13983286 від 30.07.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.08.2018 №0261335001, яким нараховано штраф в розмірі 1303,80грн. (а.с.232 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №3234/17-00-50-01/13983286 від 21.09.2018 (а.с.233 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №3234/17-00-50-01/13983286 від 21.09.2018 контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 05.10.2018 №0334955012, яким нараховано штраф в розмірі 4575,36грн. та №0334975012, яким нараховано штраф в розмірі 275,47грн. (а.с.234-235, 236 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №3718/17-00-50-01/13983286 від 01.11.2018 (а.с.238 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №3718/17-00-50-01/13983286 від 01.11.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.11.2018 №0408815012, яким нараховано штраф в розмірі 1165,17грн. (а.с.239 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №4450/17-00-50-01/13983286 від 17.12.2018 (а.с.240 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №4450/17-00-50-01/13983286 від 17.12.2018 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.01.2019 №0002335012, яким нараховано штраф в розмірі 1165,17грн. (а.с.241 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №1907/17-00-50-01/13983286 від 19.03.2019 (а.с.242 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №1907/17-00-50-01/13983286 від 19.03.2019 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.04.2019 №0115275012, яким нараховано штраф в розмірі 882,00грн. (а.с.243 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №331/17-00-50-01/13983286 від 16.10.2019 (а.с.246 т.1), відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №331/17-00-50-01/13983286 від 16.10.2019 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.11.2019 №0273985004, яким нараховано штраф в розмірі 1546,92грн. (а.с.247 т.1).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання ТОВ - фірма «Верстатник» , за наслідками якої складено акт №324/17-00-50-01/13983286 від 13.02.2020, відповідно до якого в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України ТОВ - фірма «Верстатник» порушено терміни сплати узгодженого податкового зобов`язання по податку на додану вартість.

На підставі акта №324/17-00-50-01/13983286 від 13.02.2020 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.03.2020 №0017395004, яким нараховано штраф в розмірі 2525,28грн. (а.с.248 т.1).

Вважаючи вищевказані податкові повідомлення-рішення протиправними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом про їх скасування.

Вирішуючи адміністративний спір по суті суд зазначає наступне.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

До функцій, які виконують контролюючі органи, зокрема, належить здійснення адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків (підпункт 19-1.1.1 пункт 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України).

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Пунктом 76.1 статті 76 Податкового кодексу України визначено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Відповідно до пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Суд зазначає, що відповідачем була здійснена камеральна перевірка своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку, про що зазначено в пункті 102.1 статті 102 Податкового кодексу України.

Відповідно до статті 114 Податкового кодексу України граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов`язань, визначеним статтею 102 цього Кодексу.

Статтею 203 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація по податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Приписами пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Отже, камеральні перевірки та нарахування штрафів контролюючим органом проведено з дотриманням норм Податкового кодексу України, що відповідає висновкам Верховного Суду, які наведені в постанові від 3 квітня 2020 року у справі № 640/1091/19.

У вказаній справі Верховний Суд також зазначив, що датою, з якої обчислюється 1095-денний строк, впродовж якого може бути накладений штраф - є дата сплати узгодженої суми податкового зобов`язання, а не дата, на яку припадає закінчення встановленого законом строку сплати узгодженого грошового зобов`язання.

Згідно з пунктом 87.9 статті 87 Податкового кодексу України встановлено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Судом встановлено, що судом встановлено, що 25.07.2016 фіскальним органом щодо позивача були прийняті Рішення №5 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу по земельному податку, Рішення №1 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу по орендній платі за землю та Рішення №6 про розстрочення (відстрочення) податкового боргу по податку на додану вартість (а.с. 20, 110 т.1, а.с. 3 т.2).

Відповідно до Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за № 751/28881, надання розстрочок (відстрочок) грошових зобов`язань (податкового боргу) відображається в ІКП як зменшення суми грошових зобов`язань (податкового боргу) за датою укладання договору про розстрочення (відстрочення). Для відображення розстрочених (відстрочених) сум грошових зобов`язань (податкового боргу) в ІКП відображається обліковий показник (операція) щодо надання розстрочення (відстрочення) усієї суми розстрочених (відстрочених) грошових зобов`язань (податкового боргу) згідно з договором про розстрочення (відстрочення). Відображення в ІКП чергової суми розстрочення (відстрочення) здійснюється шляхом використання облікових показників (операцій) щодо нарахування платежу згідно з графіком погашення розстрочених (відстрочених) сум, передбаченим договором про розстрочення (відстрочення) грошових зобов`язань (податкового боргу) (спеціальним законом або рішенням суду). Погашення суми розстрочення (відстрочення) грошових зобов`язань (податкового боргу) здійснюється у загальному порядку погашення згідно з черговістю виникнення (п.1 підрозділ 3 розділ VІ).

За затримку сплати узгоджених сум грошових зобов`язань у разі укладання договору про розстрочення податкового боргу платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу за порушення строку сплати узгоджених сум грошових зобов`язань в розмірі, який залежить від кількості днів затримки сплати узгодженої суми грошових зобов`язань з дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошових зобов`язань, і до дня укладення договору про розстрочення податкового боргу.

Згідно з підпунктом 66.1.5 пункту 66.1 статті 66 Податкового кодексу України, підставою для внесення змін до облікових даних платників податків є рішення суду, що набрало законної сили.

Відповідно до пункту 66.2 статті 66 Податкового кодексу України, внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 1.2 розділу 1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року №1588 (далі - Порядок № 1588) визначено, що ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.9.1 розділу 9 Порядку № 1588, контролюючі органи проводять внесення змін і доповнень до Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб на підставі: інформації органів державної реєстрації; інформації банків та інших фінансових установ про відкриття (закриття) рахунків платників податків; документально підтвердженої інформації, що надається платниками податків; інформації суб`єктів інформаційного обміну, уповноважених вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно платника податків; рішення суду, що набрало законної сили; даних перевірок платників податків.

Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. В Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 3 розділу 1 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 №422 (надалі - Порядок №422) оперативний облік податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску здійснюється органами ДФС в інформаційній системі органів ДФС. Пунктом 5, 6 розділу 1 цього ж Порядку №422 визначено, що контроль достовірності первинних показників за податками і зборами, митними та іншими платежами до бюджетів та єдиним внеском здійснюється керівниками структурних підрозділів органів ДФС за напрямами роботи. Загальний контроль за достовірністю відображення в ІКП облікових показників забезпечується підрозділом, який здійснює облік платежів та інших надходжень. Дії працівників органів ДФС при відображенні в інформаційній системі органів ДФС первинних показників фіксуються із зазначенням ідентифікатора користувача, дати та часу дії. При виявленні некоректних базових записів структурними підрозділами за напрямами роботи готується коригуючий документ з обов`язковим посиланням на первинний документ, показники якого виправляються. Коригування даних в інформаційній системі органів ДФС здійснюється підрозділами, відповідальними за введення таких даних з первинних документів, за поточною датою. У разі необхідності коригування облікових показників ІКП у ручному режимі таке коригування здійснюється виключно за рішенням керівника (заступника керівника) органу ДФС, підготовленим відповідним структурним підрозділом за напрямом роботи. У разі встановлення, що перекручення (викривлення) показників допущене у результаті умисних дій працівників органів ДФС, такі працівники притягуються до відповідальності у встановленому законодавством порядку. За даними оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску ДФС та її територіальними органами формується звітність про нарахування та надходження податків, зборів, єдиного внеску, надходження митних та інших платежів до бюджетів, податковий борг, недоїмку зі сплати єдиного внеску, відшкодування податку на додану вартість, результати контрольно-перевірочної роботи, розстрочення (відстрочення) грошових зобов`язань (податкового боргу), надміру сплачені податки, збори, єдиний внесок тощо.

Абзацом 6 пункту 2 розділу 1 Порядку № 422 визначено, що інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.

Згідно з пунктом 1 глави 1 розділу 2 Порядку № 422 з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу. Облікові та звітні показники включаються до еталонних довідників з подальшим обов`язковим внесенням відповідних змін до реєстрів операцій та показників, які формуються ДФС за погодженням Міністерства фінансів України. Зміни до реєстрів операцій та показників вносяться не пізніше 15 числа місяця, наступного за місяцем впровадження нових операцій та/або показників. Спеціальне кодування всіх операцій, що використовуються для відображення в ІКП облікових показників, забезпечує автоматизоване ведення ІКП. Усі вартісні облікові-операції та облікові показники в ІКП проводяться у гривнях з двома десятковими знаками. Облік нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску відображається в ІКП окремими обліковими операціями в хронологічному порядку. При цьому кожна операція фіксується в окремому рядку із зазначенням виду операції та дати її проведення. Інформаційна система органів ДФС після відображення облікової операції забезпечує автоматичне проведення в ІКП розрахункових операцій. В ІКП на дату проведення кожної облікової операції підбиваються підсумки за всіма її графами. Облікові показники, які відображаються у ІКП, залежать від форми обліку згідно із переліком форм інтегрованих карток для обліку податків, зборів та єдиного внеску, що відкриваються для юридичних та фізичних осіб (далі - Перелік форм ІКП). Для організації оперативного обліку кожній ІКП присвоюється код, який її ідентифікує в інформаційній системі оперативного обліку органів ДФС та не може бути присвоєний іншій ІКП.

Отже, виходячи з аналізу положень статті 74 Податкового кодексу України, інформаційна система "Податковий блок" повинна відображати фактичні задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності, її корегування можливе лише за наслідками узгодження податкових зобов`язань та податкового кредиту, а органи ДПС України використовують згадану систему у своїй роботі, в тому числі, й для відображення рішень судів, які набрали законної сили, якими встановлений факт відсутності узгодженого грошового зобов`язання.

Співставленням даних інтегрованих карток ТОВ - фірма «Верстатник» за платежем "орендна плата з юридичних осіб", «земельний податок з юридичних осіб» та «податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» та даних актів камеральних перевірок судом встановлено, що відповідачем в переважній більшовсті випадків неправильно визначено кількість днів прострочення сплати позивачем узгоджених сум податкових зобов`язань, що, в свою чергу, призвело до неправильного визначення сум штрафних санкцій у спірних рішеннях та некоректного нарахування пені.

Крім цього судом встановлені випадки, коли відповідачем двічі застосовано штрафні санкції за одне і теж порушення, а також випадки, коли відповідачем застосовано штраф у розмірі 20% за порушення сплати узгоджених зобов`язань менше 30 днів.

В сукупності все вищевикладене, вказує на невідповідність даних податкового обліку та даних камеральних перевірок позивача, фактичним обставинам справи та наявним в матеріалах справи доказам.

У відповідності до положень статті 19-3 Податкового кодексу України, здійснення реєстрації та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням віднесено до функцій державних податкових інспекції.

При цьому, згідно положення пункту 21.1.10 статті 21 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючих органів зобов`язані: вносити до інформаційних баз даних інформацію з документів, отриманих від платників податків у паперовій формі, а також інформацію про взаємодію з платниками податків, отриману в іншій формі.

Інтегрована картка платника податків є документом, який відображає облік нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету, тому відображення в ній податкової заборгованості по фактично сплаченим сумам порушує права платника податків.

У даному випадку у платника податків наявний матеріально-правовий інтерес в тому, щоб дані карток його особових рахунків правильно відображали точний облік усіх нарахованих і сплачених сум до бюджету, оскільки невідповідність такого обліку фактичним задекларованим показникам сталась не з вини позивача.

Відповідно до підпунктів 19-1.1.1, 19-1.1.2, 19-1.1.10 та 19-1.1.24 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, зокрема: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; забезпечують ведення обліку податків, зборів, платежів; здійснюють відстрочення, розстрочення та реструктуризацію грошових зобов`язань та/або податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, а також списання безнадійного податкового боргу.

Відповідно до статті 19-3 Податкового кодексу України, державні податкові інспекції здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб-платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Згідно із пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

З урахуванням наведених правових норм функції з вирішення питань щодо внесення змін до інтегрованих карток платників податків віднесено до повноважень органів ДПС центрального або регіонального рівня. Таким чином, повноваженнями щодо внесення змін до інтегрованих карток платника (ТОВ - фірма «Верстатник» ) наділене лише Головне управління ДПС у Рівненській області.

Враховуючи викладене, позовні вимоги позивача про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 09.02.2018 №0025205001, від 09.02.2018 №0025195001, від 01.08.2018 №0246165001, від 02.10.2018 №0325395001, від 26.12.2018 №0532145012, від 05.06.2019 №0179905012, від 05.11.2019 №0273525004, від 09.02.2018 №0025135001, від 09.02.2018 №0025045001, від 01.08.2018 №00246235001, від 02.10.2018 №0325435001, від 26.12.2018 №0532095012, від 06.11.2019 №0274925004, від 06.11.2019 №0274955004, 06.11.2019 №0274975004, від 30.10.2017 №0014755001, від 30.10.2017 №0014745001, від 16.11.2017 №0029175001, від 30.01.2018 №0013235001, від 09.02.2018 №0025375001, від 11.07.2018 №0224175001, від 11.07.2018 №0224235001, від 16.08.2018 №0261335001, від 05.10.2018 №0334955012, від 05.10.2018 №0334975012, від 12.11.2018 №0408815012, від 03.01.2019 №0002335012, від 02.04.2018№0115275012, від 05.11.2019 №0273985004, від 02.03.2020 №0017395004 та зобов`язання Головного управління ДПС у Рівненській області внести зміни до інтегрованих карток платника Товариства з обмеженою відповідальністю-фірма "Верстатник" шляхом виключення податкового боргу у відповідному розмірі, що виник на підставі вказаних податкових повідомлень-рішень та шляхом скасування нарахованої за період відповідний період пені, підлягають до задоволення.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Головного управління ДПС у Рівненській області внести зміни до інтегрованої картки платника Товариства з обмеженою відповідальністю-фірма "Верстатник" шляхом скасування нарахованої за період з 01.01.2016 по 17.03.2020 пені за платежем з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 252568,30 грн., земельного податку в розмірі 58165,69 грн. та податку на додану вартість в розмірі 4534,42 грн., суд зазначає, що нарахування пені та визначення її розміру є виключно дискреційними повноваженнями відповідача, а тому суд не може втручатися у них.

Згідно зі статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням встановлених обставин справи та зазначених норм матеріального та процесуального права, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити частково.

Суд зазначає, що з метою захисту прав позивача та відновлення фінансового стану останнього, єдиним ефективним способом захисту є зобов`язання відповідача внести зміни до інтегрованої картки платника податків.

Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 4444,60грн. відповідно до квитанції від 09.06.2020 та платіжного доручення №49 від 10.06.2020 (оригінали яких знаходяться в матеріалах справи) підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю - фірма "Верстатник" (код ЄДРПОУ 13983286, вулиця Будівельників, будинок 12, місто Рівне, 33016) до Головного управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142449, вулиця Відінська, будинок 12, місто Рівне, 33023) задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 09.02.2018 №0025205001 та №0025195001, від 01.08.2018 №0246165001, від 02.10.2018 №0325395001, від 26.12.2018 №0532145012, від 05.06.2019 №0179905012, від 05.11.2019 №0273525004, від 09.02.2018 №0025135001 та №0025045001, від 01.08.2018 №00246235001, від 02.10.2018 №0325435001, від 26.12.2018 №0532095012, від 06.11.2019 №0274925004, №0274955004 та №0274975004, від 30.10.2017 №0014755001 та №0014745001, від 16.11.2017 №0029175001, від 30.01.2018 №0013235001, від 09.02.2018 №0025375001, від 11.07.2018 №0224175001 та №0224235001, від 16.08.2018 №0261335001, від 05.10.2018 №0334955012 та №0334975012, від 12.11.2018 №0408815012, від 03.01.2019 №0002335012, від 02.04.2018№0115275012, від 05.11.2019 №0273985004, від 02.03.2020 №0017395004 та зобов`язати Головне управління ДПС у Рівненській області внести зміни до інтегрованих карток платника Товариства з обмеженою відповідальністю-фірма "Верстатник" шляхом виключення податкового боргу у відповідному розмірі, що виник на підставі вказаних податкових повідомлень-рішень та шляхом скасування нарахованої за період відповідний період пені.

В задоволенні решти вимог - відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Верстатник" за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Рівненській області пропорційну частину судових витрат у вигляді сплаченого судового збору, а саме в розмірі 4444,60 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складений 06 листопада 2020 року.

Суддя Н.В. Друзенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92955330
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3958/20

Ухвала від 06.05.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 16.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Рішення від 27.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Рішення від 27.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні