Рішення
від 18.11.2020 по справі 600/2409/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/2409/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Кушнір В.О., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина" до Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області про визнання протиправним дій, визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Чернівецька обласна регіональна парторганізація політичної партії "Команда Михайлішина" звернулась до суду з позовом, у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області про визнання недійсним виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", яке було прийнято 11.11.2020р. на засіданні Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області;

- визнати протиправними дії Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області по встановленню 12.11.2020р. підсумків голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 та визнати протиправним і скасувати протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 від 12.11.2020р.;

- визнати протиправними дії Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області по встановленню 13.11.2020р. результатів виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та визнати протиправним і скасувати протокол про результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 13.11.2020р.;

- зобов`язати Чернівецьку міську територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 із врахуванням відомостей щодо дійсності виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", та який був визнаний недійсним 11.11.2020р. на засіданні Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області;

- зобов`язати Чернівецьку міську територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області встановити результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 11.11.2020р. Чернівецькою міською територіальною виборчою комісією Чернівецького району Чернівецької області (далі - Чернівецька МТВК Чернівецького району) на засіданні було складено протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області. Крім того, 12.11.2020р. Чернівецькою МТВК Чернівецького району на засіданні було складено протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5, де до підсумків з голосування було внесено відомості про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, які були встановлені на підставі протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області. Також зазначає, що згодом, 13.11.2020р. Чернівецькою МТВК Чернівецького району на засіданні було складено протокол про результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Позивач вважає, що Чернівецькою міською територіальною виборчою комісією Чернівецького району Чернівецької області при наведених вище діях було допущено порушення вимог виборчого законодавства. Так, зокрема, вказує, що при проведенні 11.11.2020р. повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 Чернівецькою міською територіальною виборчою комісією Чернівецького району Чернівецької області були прийняті рішення визнати недійсними низку виборчих бюлетенів з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, серед яких, зокрема, було визнано недійсним бюлетень, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина". Позивач стверджує, що підставою прийняття такого рішення відповідачем було те, що на бюлетені відсутня печатка відповідної дільничної виборчої комісії. Натомість, наполягає, що в спірному бюлетені була печатка дільничної виборчої комісії, проте її відтиск на думку членів Чернівецької МТВК, є поганої якості, внаслідок чого членам комісії було важко встановити номер дільничної виборчої комісії.

Позивач спростовує наявність такої підстави для визнання недійсним спірного бюлетеня також тим, що відповідачем не встановлено, що відбиток печатки на спірному бюлетені з виборчої дільниці №730449 не є печаткою відповідної дільничної виборчої комісії.

У зв`язку з наведеним, позивач вважає, що необхідно визнати протиправним та скасувати рішення відповідача про визнання недійсним зазначеного вище виборчого бюлетеня, а також визнати протиправними та скасувати всі подальші дії та рішення відповідача, вчинені та прийняті з урахуванням визнання такого бюлетеня недійсним, в тому числі: дії Чернівецької МТВК Чернівецького району по встановленню 12.11.2020р. підсумків голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 та протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 від 12.11.2020р.; дії Чернівецької МТВК по встановленню 13.11.2020р. результатів виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та протокол про результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 13.11.2020р. На підставі вказаного, позивач також вважає, що відповідача необхідно зобов`язати встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 з урахуванням відомостей щодо дійсності спірного виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області та встановити результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Ухвалою суду від 17.11.2020р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи. Вказаною ухвалою, серед іншого відповідача зобов`язано в строк до 14:00год. 17.11.2020р. подати відзив на позовну заяву та витребувано від відповідача додаткові докази.

Ухвалою суду про витребування доказів від 17.11.2020р. відповідача також зобов`язано в строк до 14:00год. 17.11.2020р. надати для огляду в судовому засіданні виборчі бюлетені, які були визнані 11.11.2020р. Чернівецькою міською територіальною виборчою комісією Чернівецького району Чернівецької області як недійсні при проведенні повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області.

У встановлений судом строк, відповідачем не надано відзиву на позовну заяву.

Представником відповідача 17.11.2020р. подано клопотання про продовження строку на подання відзиву і доказів до 17:00год. 17.11.2020р.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав дане клопотання. Представник позивача не заперечував проти оголошення судом перерви.

Враховуючи на зазначені обставини, судом у судовому засіданні оголошено перерву до 17:00год.

В судовому засіданні після перерви представник позивача у вступному слові позовні вимоги підтримав та просив задовольнити повністю, посилаючись на обставини, викладені в позові.

Відповідач в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог. Пояснив, що за рішення про визнання недійсним спірного бюлетеня проголосовано комісією в порядку, визначеному Виборчим кодексом України, відтак, на думку представника відповідача, воно є правомірним.

В судовому засіданні досліджено відеозаписи, надані позивачем в якості доказів, а також оригінал бюлетеня, який визнаний недійсним оскаржуваним рішенням.

Представник позивача у судовому засіданні просив продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представником відповідача заявлено аналогічне клопотання.

Зважаючи на подані представниками позивача та відповідача заяви, керуючись ч.3 ст.194 КАС України, суд продовжує розгляд справи в письмовому провадженні.

Судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Чернівецька обласна регіональна парторганізація політичної партії "Команда Михайлішина" (ІКЮО 43812380) 21.09.2020р. зареєстрована як юридична особа, вид діяльності "94.92 діяльність політичних організацій" (а.с.125).

Згідно витягу з постанови Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області №9 від 25.09.2020р. зареєстровані кандидати у депутати Чернівецької міської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина" (а.с.9).

26.10.2020 року складено протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області у територіальному виборчому окрузі №5 (а.с.10-20).

За змістом витягу з протоколу №16 засідання Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області, яке розпочато 25 жовтня 2020 року, заслухавши голову комісії ОСОБА_1 , яка зазначила, що враховуючи порушення, допущенні при оформленні протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях згідно з переліком..., в т.ч. №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, неможливість усунути неточності в протоколах ДВК без підрахунку бюлетенів (ч.9 ст. 254 Виборчого кодексу України), слід провести повторний підрахунок голосів на вищевказаних виборчих дільницях після прийняття та затвердження протоколів усіх ДВК м.Чернівці, за результатами постановлено: провести перерахунок голосів виборців, згідно протоколів про підрахунок голосів виборів на виборчих дільницях згідно з переліком...., в т.ч. №730449, враховуючи неможливість усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколах дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Чернівецької обласної ради, Чернівецької районної ради, Чернівецької міської ради, Чернівецького міського голови (а.с.153).

11.11.2020р. Чернівецькою міською територіальною виборчою комісією Чернівецького району Чернівецької області на засіданні складено протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області у територіальному окрузі №5, відповідно до якого відбувся повторний підрахунок голосів виборців (а.с.21-27).

З досліджуваного у судовому засіданні відеозапису безперервного засідання, на якому зафіксовано повторний підрахунок голосів 11.11.2020р., зокрема, і на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, встановлено, що на засіданні комісією визнано недійсним виборчий бюлетень, у якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина" (а.с.148а).

Зазначена обставина не заперечувалась сторонами та в силу ч.1 ст.78 КАС України приймається судом як така, що не підлягає доказуванню, оскільки не має обґрунтованого сумніву щодо її достовірності або добровільності їх визнання.

12.11.2020р. Чернівецькою міською територіальною виборчою комісією Чернівецького району Чернівецької області складено протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5, згідно якого до підсумків з голосування було внесено, з-поміж інших, відомості про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, які були встановлені на підставі протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області (а.с.28-61).

13.11.2020р. Чернівецькою міською територіальною виборчою комісією Чернівецького району Чернівецької області на засіданні складено протокол (уточнений) про результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі (а.с.62-123).

Позивач вважає, що відповідачем на засіданні комісії 11.11.2020р. протиправно визнано недійсним виборчий бюлетень з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області. У зв`язку з цим, на думку позивача, всі подальші дії та рішення відповідача є також протиправними. З указаних підстав позивач звернувся до суду з цим позовом.

До вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Верховна Рада України постановою від 15 липня 2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято постанову від 08.08.2020р. №160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р.", згідно пункту 1 якої на неділю 25 жовтня 2020 року призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1 - 24.

Постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020р. "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" від 10.08.2020 №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій, у тому числі у межах Чернівецької області.

Статтею 38 Конституції України визначено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Гарантії права громадян на участь у виборах відповідно до Конституції України визначає Виборчий кодекс України, який окрім цього, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

За визначенням статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

У відповідності до ч.1 ст.22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5)офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно із ч.1 ст.32 Виборчого кодексу України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

До виборчих комісій, у відповідності до ч.2 ст.32 Виборчого кодексу України належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.

Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України (ч.3 ст.32 Виборчого кодексу України).

За змістом ч.4 ст.33 Виборчого кодексу України територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Згідно ч.1 ст.63 Виборчого кодексу України, рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Відповідно до ч.1 ст.64 Виборчого кодексу України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Частиною 1 ст.196 Виборчого кодексу України передбачено, що виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Порядок підрахунку голосів на виборчій дільниці врегульовано ст.250 Виборчого кодексу України.

Зокрема, частиною 2 статті 250 Виборчого кодексу України встановлено послідовність дій дільничної виборчої комісії при проведенні підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу. Пакети з протоколами та іншою виборчою документацією з виборів, підрахунок щодо яких вже завершено, до закінчення засідання дільничної виборчої комісії зберігаються у приміщенні, де відбувається засідання, у полі зору членів дільничної виборчої комісії та осіб, присутніх на засіданні комісії. Пакети з виборчою документацією транспортуються в порядку, встановленому статтею 253 цього Кодексу, до територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - до територіальної виборчої комісії, що встановлює результати виборів, відразу після завершення підрахунку голосів виборців та складання відповідних протоколів з усіх місцевих виборів, які організовувалися відповідною дільничною виборчою комісією (абзаци 2 та 4 ч.2 ст.250 Виборчого кодексу України).

У відповідності до ч.6 ст.250 Виборчого кодексу України дільнична виборча комісія запаковує опрацьовані виборчі документи у пакети. Пакет з виборчими документами заклеюється, на пакеті робиться напис, який вказує на кількість та вид запакованих документів, а також зазначаються назва місцевих виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.

Згідно із ч.10 ст.251 Виборчого кодексу України пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.

Статтею 253 Виборчого кодексу України встановлено порядок транспортування і передачі виборчих документів до територіальної виборчої комісії.

Частиною 5 ст.254 Виборчого кодексу України врегульовано, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Так, зі змісту витягу з протоколу №16 засідання Чернівецької МТВК, яке розпочато 25 жовтня 2020 року, судом встановлено, що враховуючи порушення, допущенні при оформленні протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях згідно з переліком..., в т.ч. №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, неможливість усунути неточності в протоколах ДВК без підрахунку бюлетенів (ч.9 ст. 254 Виборчого кодексу України), вирішено провести повторний підрахунок голосів на вищевказаних виборчих дільницях після прийняття та затвердження протоколів усіх ДВК м.Чернівці, в т.ч. №730449.

Підстави та передумови для прийняття рішення про повторний підрахунок голосів закріплено в частинах 9-10 ст.254 Виборчого кодексу України.

Однак, суд звертає увагу на те, що позивачем не оскаржуються підстави повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях, серед яких і виборча дільниця №730449.

Судом встановлено, що при здійсненні повторного підрахунку голосів виборців, в тому числі і на виборчій дільниці №730449, було визнано недійсним виборчий бюлетень з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина".

В силу абз.2 ч.12 ст.254 Виборчого кодексу України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.

Так, статтею 250 Виборчого кодексу України врегульовано порядок підрахунку голосів на виборчій дільниці.

У відповідності до ч.28 ст.250 Виборчого кодексу України при підрахунку виборчих бюлетенів з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчі бюлетені розкладаються на місця, позначені окремими табличками, що містять з обох боків назву організації партії, напис "Недійсні".

При розкладанні виборчих бюлетенів визначений виборчою комісією член комісії показує кожний виборчий бюлетень усім членам комісії, виголошуючи результат волевиявлення виборця. У разі виникнення сумнівів щодо змісту виборчого бюлетеня виборча комісія вирішує питання шляхом голосування. При цьому кожен член комісії має право оглянути особисто виборчий бюлетень. На час огляду виборчого бюлетеня робота з іншими виборчими бюлетенями припиняється (абз.3 ч.28 ст.250 Виборчого кодексу України).

В судовому засіданні досліджено оригінал виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, який було визнано недійсним 11.11.2020р. на засіданні Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області (до матеріалів справи долучено його копію). Так, у вказаному бюлетені проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина". На відтиску печатки видно номер дільничної виборчої комісії (а.с.234).

Представник відповідача пояснив, що підставою для визнання недійсним спірного бюлетеня стало те, що на відтиску печатки, не було чітко видно номер дільничної виборчої комісії. Обставини щодо підстав визнання спірного бюлетеня недійсним підтверджуються відеозаписом, дослідженим в судовому засіданні.

Перелік підстав, за яких виборчі бюлетені вважаються недійсними є вичерпним та визначений у частині 29 ст.250 Виборчого кодексу України.

Так, недійсними вважаються виборчі бюлетені з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), на яких:

а) на яких відсутня печатка відповідної дільничної виборчої комісії;

б) до яких не внесено зміни відповідно до частини тринадцятої статті 242 цього Кодексу або внесено зміни без рішення виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії чи внесені зміни не відповідають рішенню виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, міської (міста з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії;

в) якщо у виборчому бюлетені проставлено позначки навпроти назви декількох організацій партій;

г) якщо не проставлено жодної позначки біля повної назви організації партії;

ґ) якщо не відокремлено контрольний талон виборчого бюлетеня;

д) якщо з інших причин неможливо встановити зміст волевиявлення виборця щодо підтримки виборчого списку певної організації партії.

Отже, відповідач визнав недійсним спірний бюлетень з підстав, визначених в п."а" ч.29 ст.250 Виборчого кодексу України.

Натомість, суд наголошує, що відсутність печатки і нечіткість печатки є двома різними обставинами.

Нечіткість печатки на виборчому бюлетені не є підставою для визнання такого бюлетеня недійсним.

Відтак, суд вважає, що відповідачем прийнято рішення про визнання недійсним виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", яке було прийнято 11.11.2020р., з підстав, не передбачених Виборчим кодексом України.

За таких обставин, таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню, відповідно позов в цій частині слід задовольнити.

Частиною 30 ст.250 Виборчого Кодексу України передбачено, що недійсні виборчі бюлетені підраховуються окремо. Їх кількість оголошується і заноситься секретарем комісії до відповідних протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. Недійсні виборчі бюлетені запаковуються. На пакеті робиться напис "Недійсні виборчі бюлетені", зазначаються назва місцевих виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, кількість запакованих виборчих бюлетенів, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.

Територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів (ч.13 ст.254 Виборчого кодексу України).

Статтею 255 Виборчого кодексу України визначено порядок встановлення підсумків голосування на місцевих виборах.

Згідно з ч.1 ст.255 Виборчого кодексу України територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів, зокрема, міська (міста з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія - протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів міської ради в межах територіального виборчого округу на підставі протоколів районних в місті виборчих комісій про підсумки голосування в межах частини цього округу.

В силу ч.2 ст.255 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на дев`ятий день з дня голосування (а у разі проведення повторного голосування - не пізніше як на третій день з дня повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів такі відомості:

1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями;

2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями;

3) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях;

4) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені;

5) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування на виборчих дільницях;

6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування;

7) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування;

8) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні у приміщенні для голосування;

9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні за місцем перебування;

10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

11) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях;

12) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними;

13) відсоток загальної кількості виборчих бюлетенів, визнаних недійсними, у відношенні до загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні.

В силу ч.3 ст.255 Виборчого кодексу України до протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у відповідному багатомандатному виборчому окрузі, єдиному одномандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, крім відомостей, зазначених у частині другій цієї статті, цифрами і прописом заносяться відомості про кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, за кожного кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Частиною 4 ст.255 Виборчого кодексу України визначено, що до протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), крім відомостей, зазначених у частині другій цієї статті, цифрами і прописом заносяться:

1) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх організацій партій в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу);

2) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу);

3) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку від кожної організації партії, в межах територіального виборчого округу;

4) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список, не підтримавши окремого кандидата з цього списку, від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу.

Протокол територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі містить відомості, зазначені у частині другій цієї статті, і відомості, зазначені відповідно у частинах третій або четвертій цієї статті. Відомості про підсумки голосування в межах виборчого округу заносяться цифрами до протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів по кожній виборчій дільниці і сумарно по виборчому округу (частині виборчого округу) (частини 5-6 ст.255 Виборчого кодексу України).

Статтею 256 Виборчого кодексу України передбачено порядок встановлення результатів виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше).

Так, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів ( абз.1 ч.1 ст.256 Виборчого кодексу України).

Згідно із абз.5 ч.1 ст.256 Виборчого кодексу України до протоколу про результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) заносяться прописом та цифрами такі відомості:

1) кількість виборчих бюлетенів, виготовлених на замовлення територіальної виборчої комісії;

2) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями;

3) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями;

4) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях;

5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені;

6) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях;

7) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

8) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними;

9) кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, у кожному територіальному окрузі;

10) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної організації партії, у кожному територіальному окрузі;

11) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний список кандидатів у депутати від кожної організації партії, не підтримавши конкретного кандидата з цього списку, у кожному територіальному окрузі;

12) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного округу;

13) загальна кількість голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх організацій партій, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного округу;

14) відсоток сумарної кількості голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 12 цієї частини) у відношенні до загальної кількості голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх організацій партій в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 13 цієї частини).

До протоколу про результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) заносяться прописом та цифрами також відомості, передбачені статтями 257-259 цього Кодексу (абз.6 ч.1 ст.256 Виборчого кодексу України).

Судом встановлено, що на підставі наведених вище положень Виборчого кодексу України, відповідачем 12.11.2020р. складено протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 від 12.11.2020 р., а також 13.11.2020 складено протокол про результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 13.11.2020р.

Водночас, визнання недійсним виборчого бюлетеня, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", яке було прийнято 11.11.2020 р. на засіданні Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області є підставою для внесення відповідних відомостей до указаних вище протоколів. Іншими словами, такі протоколи фіксують відомості голосування без врахування бюлетеня, який визнано недійсним.

У зв`язку з цим, враховуючи висновок суду про протиправність рішення відповідача щодо визнання спірного бюлетеня недійсним, зазначені вище протоколи є також протиправними, та як юридичні наслідки неправомірного рішення, підлягають скасуванню.

Відповідно, позов що стосується таких вимог позивача є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст.278 КАС України визначено, що суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше визначене законом рішення. У разі виявлення порушень, що можуть бути підставою для притягнення до відповідальності не за правилами цього Кодексу, суд постановляє окрему ухвалу з повідомленням про наявність таких порушень і надсилає її до органів чи осіб, уповноважених вжити у зв`язку з цим заходів, встановлених законом.

Визначаючись щодо способу захисту порушеного права позивача, як суб`єкта виборчого процесу, суд також враховує і принцип пропорційності, адже у даному випадку порушено право не тільки позивача бути обраним, а і право виборців вільно обирати (право голосу на виборах), крім того суд враховує, що кожен виборець має рівні права не залежно від того який відсоток від загальної кількості голосів в подальшому отримає його обранець, тобто кожен голос має бути врахований і у даному випадку занесений до відповідних протоколів.

Виходячи з наведеного, керуючись повноваженнями, визначеними ст.245 КАС України, суд вважає за необхідне зобов`язати Чернівецьку міську територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5, а також встановити результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі із врахуванням відомостей щодо дійсності виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", та який був визнаний недійсним 11.11.2020р. на засіданні Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області.

За таких обставин, позов в цій частині підлягає задоволенню.

Суд вважає, що не підлягають задоволенню позовні вимоги про визнання протиправними дій відповідача по встановленню 12.11.2020р. підсумків голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 та встановлення 13.11.2020р. результатів виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 1 статті 5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист встановленим даною нормою шляхом.

Відповідно до приписів ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, для цілей реалізації завдання адміністративного судочинства із захисту порушених права та інтересів осіб рішеннями, діями чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, приписами Кодексу адміністративного судочинства на суб`єкта владних повноважень покладено обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності.

Разом з цим, Кодекс адміністративного судочинства України покладає на позивача обов`язок обґрунтування своїх вимог щодо порушення його прав рішенням, діями чи бездіяльністю відповідача, якими порушено його права та інтереси, з наданням доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення таких прав, свобод чи інтересів.

Тобто, вимога про захист прав повинна бути обґрунтованою.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на протиправність рішення відповідача про визнання недійсним виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", яке було прийнято 11.11.2020р. на засіданні Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області.

Натомість, жодних доводів щодо протиправних дій, вчинених відповідачем при встановленні 12.11.2020р. підсумків голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 та при встановленні 13.11.2020р. результатів виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, позивачем не зазначено.

Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідач зобов`язаний був, у відповідності до приписів Виборчого кодексу України, встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 та встановити результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Суд враховує, що саме протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 від 12.11.2020р., а також протокол про результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 13.11.2020р. є рішеннями суб`єкта владних повноважень, якими вирішено питання щодо прав, обов`язків та інтересів позивача.

Разом з цим, суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність згідно статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності небезпідставної заяви за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі Афанасьєв проти України від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).

Отже, ефективний засіб правого захисту в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату.

Таким чином, враховуючи висновки Європейського суду з прав людини, з огляду на відсутність обґрунтувань вимог про визнання протиправними дій щодо складення оскаржуваних протоколів, та враховуючи, що рішенням, яке стосується прав, свобод, обов`язків та інтересів позивача є самі протоколи, які, в даному випадку, фіксують підсумки голосування та результати виборів без врахування визнаного недійсним бюлетеня, суд вважає, що визнання вказаних протоколів протиправними та їх скасування забезпечує ефективний засіб захисту прав позивача.

Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В ході судового розгляду справи відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, на виконання вимог ч.2 ст.77 КАС України не доведено правомірності визнання недійсним виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", яке було прийнято 11.11.2020р. на засіданні Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області. Відтак позов, враховуючи висновки суду наведені вище, підлягає задоволенню частково.

Згідно ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, судові витрати слід розподілити за правилами ст.139 КАС України пропорційно до задоволених вимог.

Керуючись статтями 241 - 246, 250, 273 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області про визнання недійсним виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", яке було прийнято 11.11.2020р. на засіданні Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області.

3. Визнати протиправним і скасувати протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 від 12.11.2020р.

4. Визнати протиправним і скасувати протокол про результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 13.11.2020р.

5. Зобов`язати Чернівецьку міську територіальну виборчу комісію Чернівецького району Чернівецької області: встановити підсумки голосування з виборів депутатів Чернівецької міської ради у межах територіального виборчого округу №5 та встановити результати виборів депутатів Чернівецької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, із врахуванням відомостей щодо дійсності виборчого бюлетеня з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області, в якому було проставлено позначку навпроти Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина", та який був визнаний недійсним 11.11.2020р. на засіданні Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області під час повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №730449 з виборів депутатів Чернівецької міської ради Чернівецького району Чернівецької області.

6. У задоволенні іншої частини вимог - відмовити.

7. Стягнути з Чернівецької обласної регіональної парторганізації політичної партії "Команда Михайлішина" (код ЄДРПОУ 43812380) до Державного бюджету України (стягувач: Державна судова адміністрація України, отримувач коштів Чернівецьке УК/м.Чернівці/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) 37978173; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; номер рахунку отримувача (ІВАN) UA828999980313191206084024002; код класифікації доходів бюджету 22030101; призначення платежу за подання адміністративного позову) - судовий збір у сумі 1051 (одна тисяча п`ятдесят одна) грн.

8. Стягнути з Чернівецької міської територіальної виборчої комісії Чернівецького району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 43767642) до Державного бюджету України (стягувач: Державна судова адміністрація України, отримувач коштів Чернівецьке УК/м.Чернівці/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) 37978173; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; номер рахунку отримувача (ІВАN) UA828999980313191206084024002; код класифікації доходів бюджету 22030101; призначення платежу за подання адміністративного позову) - судовий збір у сумі 1051 (одна тисяча п`ятдесят одна) грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 278 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення (підписання).

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Чернівецька обласна регіональна парторганізація політичної партії "Команда Михайлішина" (О. Кобилянської, 53/29, м.Чернівці, Чернівецька область, 58000; (код ЄДРПОУ 43812380)

Відповідач - Чернівецька міська територіальна виборча комісія Чернівецького району Чернівецької області (вул.Емінеску, 2, м.Чернівці, Чернівецька область, 58010; код ЄДРПОУ 43767642)

Суддя В.О. Кушнір

Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено20.11.2020
Номер документу92956174
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним дій, визнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —600/2409/20-а

Постанова від 22.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 22.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 22.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 21.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 21.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 18.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні