Ухвала
від 18.11.2020 по справі 610/1699/20
БАЛАКЛІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

Іменем України

№ 610/1699/20 № 1-кп/610/254/2020

м. Балаклія 18.11.2020 року

Балаклійський районний суд Харківської області -

головуючий: ОСОБА_1

за участі

потерпілого: представника Управління соціального захисту населення Балаклійської районної державної адміністрації Харківської області за довіреністю ОСОБА_2 ,

обвинуваченої: ОСОБА_3 ,

прокурора: ОСОБА_4 ,

секретаря: ОСОБА_5 ,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі суду кримінальне провадження (№ 12020220190000032) за обвинуваченням

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; місце народження, реєстрації: АДРЕСА_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 ; з професійно-технічною освітою; офіційно не працевлаштованої; не заміжньої, має на утриманні дитину 2006 р.н.; рнокпп НОМЕР_1 ; раніше не судимої,

у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 358, ч. 1 ст. 190 КК України,

в с т а н о в и в:

15.05.2019р., ОСОБА_3 , з метою отримання державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, порядок отримання якої передбачено ст. 4 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», прибула до Управління соціального захисту населення Балаклійської районної державної адміністрації, що розташоване за адресою: Харківська область, м. Балаклія, пл. Ростовцева, 4, та цього ж дня заповнила заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, а саме отримання державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, затвердженої Наказом Міністерства соціальної політики України від 21.04.2015 № 441, в ході заповнення якої ОСОБА_3 була попереджена про відмову в призначенні або припиненні виплати призначеної соціальної допомоги та/або повернення надміру нарахованих коштів у разі подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім`ї.

Відповідно до п. 6 «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250, обов`язковими документами для призначення соціальної допомоги, які подаються до органу соціального захисту населення є: заява про надання державної соціальної допомоги, документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім`ї, довідка про склад сім`ї, декларація про доходи та майно осіб (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї), та довідка про наявність та розмір земельної частки (паю). Для призначення соціальної допомоги на наступний строк уповноважений представник сім`ї подає заяву і декларацію про доходи на майно.

Так, ОСОБА_3 , 15.05.2019р., в день заповнення заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, а саме отримання державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, в період робочого часу з 08 години 00 хвилин по 17 годину 00 хвилин, більш точного часу у ході досудового розслідування не встановлено, знаходячись в приміщенні Управління соціального захисту населення Балаклійської районної державної адміністрації, що розташоване за адресою: Харківська область, м. Балаклія, пл. Ростовцева, 4, маючи злочинний умисел направлений на заволодіння бюджетними коштами державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, шляхом обману, діючи умисно, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свої дій, та бажаючи їх настання, будучи з 22.01.2019 офіційно працевлаштованою на посаду продавця продовольчих товарів у ФО-П ОСОБА_6 та отримуючи заробітну платню, особисто склала завідомо недостовірний офіційний документ декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 22.07.2003 №204, на підставі якої здійснюється обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї у відповідності до положень п.6 «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 де в другому розділі Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги «Відомості про членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні\будинку осіб, членів сім'ї. що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», з метою подальшого отримання соціальної допомоги ОСОБА_3 , не вказала про наявність у неї доходу у виді заробітної плати, яку остання на момент заповнення декларації отримувала від ФО-П ОСОБА_6

15 травня 2019 року, в період з 08.00 години до 17.00 години, за адресою: АДРЕСА_3 , в Управлінні соціального захисту населення Балаклійської районної державної адміністрації Харківської області, ОСОБА_3 , з метою отримання державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, порядок отримання якої передбачено ст. 4 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», заповнила заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, а саме отримання державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 21.04.2015 № 441, в ході заповнення якої була попереджена про відмову в призначенні або припиненні виплати призначеної соціальної допомоги та/або повернення надміру нарахованих коштів у разі подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім'ї.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям» розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім'ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім'ї.

Відповідно до п. 6 «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250, обов`язковими документами для призначення соціальної допомоги, які подаються до органу соціального захисту населення є: заява про надання державної соціальної допомоги, документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім'ї, довідка про склад сім'ї, декларація про доходи та майно осіб (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї), та довідка про наявність та розмір земельної частки (паю). Для призначення соціальної допомоги на наступний строк уповноважений представник сім'ї подає заяву і декларацію про доходи на майно.

Відповідно до п. 14 «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 розмір соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, але не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім`ї. Середньомісячний сукупний дохід сім`ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги.

ОСОБА_3 , маючи єдиний злочинний умисел направлений на заволодіння бюджетними коштами державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, шляхом обману, діючи умисно, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свої дій, та бажаючи їх настання, будучи з 22.01.2019 офіційно працевлаштованою на посаду продавця продовольчих товарів у ФО-П ОСОБА_6 та отримуючи заробітну платню, особисто склала документ декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 22.07.2003 №204, на підставі якої здійснюється обчислення середньомісячного сукупного доходу сім'ї у відповідності до положень п.6 «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 де в другому розділі Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги «Відомості про членів сім'ї або зареєстрованих у житловому приміщенні\будинку осіб, членів сім'ї. що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», з метою подальшого отримання соціальної допомоги ОСОБА_3 , не вказала про наявність у неї доходу у виді заробітної плати, яку остання отримувала від ФО-П ОСОБА_6 .

Відповідно до положення п. 20 «Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250, соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям призначається на шість місяців. Таким чином, внаслідок умисного невнесення ОСОБА_3 відомостей про наявність у неї доходу у виді заробітної плати, яку остання отримувала від ФО-П ОСОБА_6 до декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 22 липня 2003 року № 204, сума надмірно нарахованої державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям ОСОБА_3 за період з 15.05.2019 по 31.10.2019 становить 6767,64 грн.: у травні 2019 року 1127,94 грн.; у червні 2019 року 1127,94 грн.; у липні 2019 року 1127,94 грн.; у серпні 2019 року 1127,94 грн.; у вересні 2019 року 1127,94 грн.; у жовтні 2019 року 1127,94 грн., чим державі в особі Управління соціального захисту населення Балаклійської районної державної адміністрації завдано збитків на загальну суму 6767 гривень 64 копійки.

Обвинувачена у вчиненні інкримінованих їй кримінальних правопорушень винуватою себе визнала повністю і підтвердила факт їх вчинення при обставинах, викладених у цій ухвалі.

Під час допиту пояснила, що під час складання документів на отримання державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям внесла до них неправдиві відомості, не вказавши про наявність у неї доходу від офіційного працевлаштування. В результаті їй була призначена вказана допомога і вона отримувала грошові кошти до виявлення цього факту. Щиро розкаюється, пояснюючи скрутним матеріальним становищем і необхідністю утримання дитини, оскільки є одинокою матір'ю. На цей час повністю відшкодувала завдані державі збитки.

Виконавши вимоги ч. 3 ст. 349 КПК України, за клопотанням учасників судового провадження суд визнав недоцільним дослідження доказів на підтвердження події інкримінованих кримінальних правопорушені, винуватості обвинуваченої у їх вчиненні.

Суд кваліфікує дії обвинуваченої за:

ч. 1 ст. 358 КК України, як

підроблення офіційного документа, який видається чи посвідчується установою, організацією, і який надає права або звільняє від обов`язків, з метою використання його підроблювачем,

ч. 1 ст. 190 КК України, як

заволодіння чужим майном шляхом обману

(шахрайство).

За правилом ч. 1 ст. 337 КПК України судовий розгляд проводиться лише в межах висунутого обвинувачення.

Обвинувачена заявила клопотання про звільнення її від кримінальної відповідальності у зв`язку з дійовим каяттям, на підставі ст. 45 КК України.

Представник потерпілого не заперечувала проти звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності, підтвердила повне відшкодування обвинуваченою завданої кримінальним правопорушенням майнової шкоди, надавши відповідну письмову довідку.

Прокурор не заперечував проти звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності з вказаної правової підстави.

Відповідно до ст. 45 КК України особа, яка вперше вчинила кримінальний проступок або необережний нетяжкий злочин, крім корупційних кримінальних правопорушень, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона після вчинення кримінального правопорушення щиро покаялася, активно сприяла розкриттю кримінального правопорушення і повністю відшкодувала завдані нею збитки або усунула заподіяну шкоду.

Дійове каяття це активна поведінка особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, що полягає у щирому каятті, активному сприянні розкриттю кримінального правопорушення та повному відшкодуванню заподіяних нею збитків або усуненні заподіяної шкоди.

Вчинення триваючого або продовжуваного кримінального правопорушення, двох або більше кримінальних правопорушень вищевказаної класифікації, які утворюють сукупність, не перешкоджає для застосуванняст. 45 КК Українилишеза умови, що вони не складають реальної сукупності.

Встановлено, що обвинувачена ОСОБА_3 раніше до кримінальної відповідальності не притягувалася, ці кримінальні проступки вчинила вперше, одним діянням вчинила два кримінальних проступки (ідеальна сукупність), жоден з яких не є корупційним, після їх вчинення щиро розкаялася, активно сприяла розкриттю кримінального правопорушення, про що свідчить її конструктивна поведінка під час досудового розслідування і судового розгляду з визнання винуватості, надання показань, які покладені в основу обвинувачення, добровільно повністю відшкодувала завдані нею збитки.

Наявні всі умови, передбачені ст. 45 КК України,які в сукупності є підставою для звільнення особи від кримінальної відповідальності у зв`язку з дійовим каяттям і таке звільнення особи від кримінальної відповідальності є обов`язковим.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України суд закриває кримінальне провадження у зв`язку із звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Згідно до ч. 1 статті 285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законодавством України про кримінальну відповідальність.

Оскільки завдані кримінальним правопорушенням збитки повністю відшкодовані, тому цивільний позов з цього предмету необхідно залишити без розгляду.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 129, 284-285, 369-378 КПК України,

п о с т а н о в и в:

1. ОСОБА_3 напідставі ст.45КК України,у зв`язкуз дійовимкаяттям,звільнити від кримінальної відповідальності за вчинені нею кримінальні правопорушення, передбачені ч. 1 ст. 358, ч. 1 ст. 190 КК України, а кримінальне провадження (№ 12020220190000032) закрити.

2.Цивільний позов фінансового управління Балаклійської РДА Харківської області до ОСОБА_3 залишити без розгляду.

Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду через Балаклійський районний суд протягом 7 днів з дня її оголошення.

Головуючий ОСОБА_1

СудБалаклійський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено31.05.2023
Номер документу92964576
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Шахрайство

Судовий реєстр по справі —610/1699/20

Ухвала від 08.12.2023

Кримінальне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Ігнатьєв Д. П.

Ухвала від 08.12.2023

Кримінальне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Ігнатьєв Д. П.

Ухвала від 06.04.2023

Кримінальне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Ігнатьєв Д. П.

Ухвала від 23.12.2021

Кримінальне

Балаклійський районний суд Харківської області

Купін В. В.

Ухвала від 28.09.2021

Кримінальне

Балаклійський районний суд Харківської області

Купін В. В.

Ухвала від 15.07.2021

Кримінальне

Балаклійський районний суд Харківської області

Храмцов В. Б.

Ухвала від 24.06.2021

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Люшня А. І.

Ухвала від 17.12.2020

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Люшня А. І.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Харківський апеляційний суд

Люшня А. І.

Ухвала від 18.11.2020

Кримінальне

Балаклійський районний суд Харківської області

Стригуненко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні