Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" листопада 2020 р. м. Житомир Справа № 906/936/20
Господарський суд Житомирської області у складі:
судді Давидюка В.К.,
секретаря судового засідання Зоренка О.М.
за участю представників сторін:
від позивача: Ярош В.В., адвокат, ордер АМ №1004312 від 30.07.2020,
Яцків В.С., адвокат , ордер АМ №1004129 від 30.07.2020;
від відповідача 1: Григорчук Н.І., розпорядження від 09.07.2020 № 584;
від відповідача 2: Григорчук Н.І., розпорядження від 09.07.2020 № 584;
від третіх осіб: не з`явилися;
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі за правилами загального позовного провадження справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Фонтан-10"
до 1. Житомирської міської ради;
2. Виконавчого комітету Житомирської міської ради;
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на
стороні відповідача: 1) Департаменту реєстрації Житомирської міської ради;
2) Комунального підприємства "Трамвайно-тролейбусне управління" Житомирської
міської ради
про визнання недійсним та скасування рішень Виконавчого комітету Житомирської міської ради, визнання недійсним та скасування свідоцтв про право власності на нежитлові приміщення.
Процесуальні дії у справі, стислий виклад позицій сторін у справі.
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Фонтан-10" звернулось до суду з позовом до Житомирської міської ради та Виконавчого комітету Житомирської міської ради про:
- визнання недійсним та скасування рішень Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 09.09.2010 №661 та від 10.09.2010 б/н про оформлення права власності на будівлю, частину службових приміщень 1-го поверху; частину службових приміщень 2-го поверху житлового будинку №10 по площі Польовій у м. Житомирі;
- визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності на нерухоме майно - на будівлю, частину службових приміщень 1-го поверху; частину службових приміщень 2-го поверху на площі Польовій, 10, у м. Житомирі, індексний номер: 9105301, видане 09.09.2013 Державним реєстратором реєстраційної служби Житомирського МУЮ Сладковою-Головатюк М.О. в частині реєстрації права власності на нежитлові приміщення, які розташовані на першому поверсі будинку та позначені на поверховому плані №3 площею 14,6 кв.м та на другому поверсі, позначені на поверхневому плані №ХІ площею 14,6 кв.м.
Ухвалою від 18.08.2020 суд відкрив провадження у справі, залучив до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департамент реєстрації Житомирської міської ради та Комунальне підприємство "Трамвайно-тролейбусне управління" Житомирської міської ради, та призначив підготовче судове засідання на 01.10.2020.
Ухвалою від 01.10.2020 задоволено заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Фонтан-10" про забезпечення доказів.
Ухвалою від 29.10.2020 суд прийняв до розгляду заяву ОСББ "Фонтан-10" про зміну предмета позову і уточнення позовних вимог від 20.10.2020, за якою позивач просить:
- визнати незаконним і скасувати рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 09.09.2010 №661 "Про оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна та внесення змін в рішення міськвиконкому" в частині пункту 31 Додатку №1 до рішення щодо оформлення права власності за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради на нежиле приміщення загальною площею 88,50 кв. м (інвентарна справа №17949), які розташовані на 1-му і 2-му поверхах житлового багатоквартирного будинку №10 по площі Польовій у м. Житомирі;
- визнати недійсним і скасувати свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 09.09.2013 серії САК №328554, видане на будівлю, частину службових приміщень 1-го поверху; частину службових приміщень 2-го поверху по площі Польовій, 10 у м. Житомирі, індексний номер: 9105301, та припинити право власності Територіальної громади м. Житомира в особі Житомирської міської ради на вказане приміщення, зареєстроване в Реєстрі прав власності на нерухоме майно за реєстраційним номером майна: 31517333 від 16.09.2010;
- визнати незаконним і скасувати рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.02.2010 №96 "Про оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна" в частині пункту 20 Додатку № 1 до рішення щодо оформлення права власності за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради на нежитлове приміщення площею 12,0 кв. м (інвентарна 17949), за адресою: площа Польова, 10, м. Житомир;
- визнати недійсним і скасувати свідоцтво про право власності на нежитлове приміщення від 12.02.2010 серії САС №129230, видане Виконкомом Житомирської міської ради, на нежитлове приміщення загальною площею 12 кв.м за адресою: площа Польова, 10 у м. Житомирі, та припинити право власності Територіальної громади м. Житомира в особі Житомирської міської ради на вказане приміщення, зареєстроване в Реєстрі прав власності на нерухоме майно за реєстраційним номером майна: 297562367 від 22.02.2010.
Водночас ухвалою від 29.10.2020 продовжено строк підготовчого провадження на підставі ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950, призначено підготовче провадження на 12.11.2020 о 15:00.
В судовому засіданні 12.11.2020 представники сторін надали згоду про початок розгляду справи по суті.
Представники позивача зазначили, що приміщення на першому поверсі площею 14,5 кв. м та приміщення на другому поверсі площею 14,6 кв.м у будинку за адресою: м. Житомир, площа Польова,10 є допоміжними з моменту будівництва гуртожитку та здачі його в експлуатацію, і не є самостійними окремими об`єктами, а тому не могли бути об`єктом приватизації чи іншого способу набуття права власності на них, як окремих об`єктів нерухомого майна. Співвласники будинку за вказаною адресою є співвласниками усього спільного мана, зокрема підвальних /допоміжних приміщень як невід`ємних конструктивних елементів будинку.
Представник відповідачів не заперечувала щодо заявлених позовних вимог.
Фактичні обставини, які встановив суд, та зміст спірних правовідносин.
За інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 28.11.2017 за номером 13051020000014707 зареєстровано Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Фонтан-10" (ОСББ "Фонтан-10") як юридичну особу, місцезнаходження якої: м. Житомир, площа Польова, 10.
31.03.2018 між головою Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Фонтан-10" та директором Комунального підприємства "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство №13" Житомирської міської ради підписано акт приймання-передачі житлового комплексу (або його частини) з балансу КП "ВЖРЕП №13" ЖМР на баланс ОСББ "Фонтан-10" будинку за адресою: м. Житомир, пл. Польова, 10. У вказаному акті зазначено, що разом з житловим комплексом передано, зокрема інвентаризаційну справу №17949 (а.с. 31-32).
Відповідно до матеріалів інвентаризаційної справи №17949, будинок складається з двох частин: літери "А" та літери "Б". Згідно з зведеним оціночним актом, жилий будинок №10 на майдані Польовий у м. Житомирі є гуртожитком (а.с. 23-33).
У частині будинку під літерою "А" на першому поверсі розташоване приміщення площею 14,5 кв. м, з якого, згідно з поверхового плану, здійснюється вхід у підвал. Право власності на вказане приміщення оформлено за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради на підставі свідоцтва про право власності серії САК№328554 від 09.09.2013.
На даний час приміщення передано в оренду Фізичній особі-підприємцю Лубківському Валерію Григоровичу, що підтверджується договором оренди нерухомого майна №296 від 20.03.2019 (а. с. 44-46).
В частині будинку під літерою "А" на другому поверсі розташовано приміщення площею 14,6 кв.м, право власності на яке зареєстроване за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради, відповідно до свідоцтва про право власності серії САК№328554 від 09.09.2013.
На підставі договору оренди нерухомого майна №350 від 05.06.2019, приміщення площею 14,6 кв.м за адресою: м. Житомир, пл. Польова, 10 передано в користування ОСББ "Фонтан-10" (а.с.47-49).
Згідно з свідоцтвом про право власності серії САК№328554 від 09.09.2013 за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради зареєстровано будівлю, частину службових приміщень І поверху, частину приміщень ІІ поверху за адресою: м. Житомир, пл. Польова, 10 загальною площею 86,9 кв.м (а.с. 37).
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта за пошуковими параметрами - реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 31517333, за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради зареєстровано право власності на нежиле приміщення за адресою: м. Житомир, пл. Польова, 10 загальною площею 88,50 кв.м. У відомостях про технічний опис майна зазначено, що об`єкт нерухомого майна складається з нежилих приміщень, що не є окремо розташованим об`єктом нерухомості. Серед підстав виникнення права власності вказано: свідоцтво про право власності, рішення виконкому Житомирської міської ради від 09.09.2010 №661 (а.с.41).
Рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради "Про оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна та внесення змін в рішення міськвиконкому" від 09.09.2010 №661 вирішено, серед іншого, оформити право власності на об`єкти нерухомого майна, що належать юридичним та фізичним особам з видачею свідоцтва про право власності згідно з додатком 1 (а.с. 89).
Додатком 1 до рішення від 09.09.2010 №661 затверджено перелік об`єктів нерухомого майна, що належать юридичним та фізичним особам, за якими оформлюється право власності з видачею свідоцтва. Відповідно до п. 31 переліку, за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради оформлюється право власності на нежиле приміщення загальною площею 88,50 кв.м (інвентарна справа №17949) за адресою: м. Житомир, пл. Польова, 10 (а.с. 90).
Як стверджує позивач, у договорі оренди нерухомого майна №296 від 20.03.2019, який укладений з Фізичною особою-підприємцем Лубківським Валерієм Григоровичем, неправильно вказано площу приміщення, яке розташоване на першому поверсі будинку за адресою: м. Житомир, пл. Польова, 10.
Так, у п.1.1. вказаного договору зазначено, що орендарю передано в строкове платне користування нежитлові приміщення для розміщення офісу за адресою: м. Житомир, площа Польова, 10, загальною площею 12 кв.м.
В матеріалах інвентаризаційної справи №17949 наявний журнал підрахунку площі житлового будинку з нежитловим (вбудовними) приміщеннями літера "А", за яким на першому поверсі будинку розташована сходова клітина площею 14,5 кв.м.
За результатами огляду приміщень 09.10.2020 за участю представників ОСББ "Фонтан-10", Житомирської міської ради, Виконавчого комітету Житомирської міської ради встановлено, що приміщення на першому поверсі будинку за адресою: м. Житомир, пл. Польова, 10. площею 12 кв.м та площею 14,5 кв.м є одним і тим самим приміщенням (а.с. 210-212).
Згідно з рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.02.2010 №96 "Про оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна" в частині п.20 додатку №1 до рішення оформлено право власності за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради на нежитлове приміщення площею 12,00 кв.м (інвентарна справа №17949) за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 220-221).
Водночас на вказане нежитлове приміщення видано свідоцтво про право власності серії САС№129230 (а.с. 218). Відповідно до витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 23.02.2010, нежилому приміщенню за адресою: м. Житомир, пл. Польова, 10 присвоєно реєстраційний номер 29756267 (а.с. 219).
За інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта за пошуковими параметрами - реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 29756267, за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради зареєстровано право власності на нежиле приміщення загальною площею 12,00 кв.м. У відомостях про технічний опис майна вказано, що об`єкт нерухомого майна складається з нежитлового приміщення. Підстава виникнення права власності: свідоцтво про право власності, рішення виконкому Житомирської міської ради від 11.02.2010 №96 (а.с. 222 - 223).
За позицією представників "Фонтан-10", на приміщення першого поверху з невідомих причин видано два свідоцтва про право власності серії САК№328554 від 09.09.2013 та серії САС№129230 від 12.02.2010. Водночас приміщення на першому поверсі будинку за адресою: м. Житомир, пл. Польова, 10 є допоміжним, а приміщення на другому поверсі будинку за вказаною адресою - службовим і віднесене до допоміжних, а тому такі приміщення не можуть бути самостійним об`єктом права комунальної власності, що призвело до порушення права спільної сумісної власності співвласників багатоквартирного будинку.
Норми права, які застосовував суд, оцінка доказів та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.
Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду", власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов`язані брати участь у загальних витратах, пов`язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку чи гуртожитках. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т. ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.
Офіційне тлумачення зазначеної норми вказаного Закону здійснено у рішенні Конституційного Суду від 02.03.2004 №4-рп/2004 зі змінами згідно з рішенням Конституційного Суду від 09.11.2011 №N14-рп/2011.
В рішенні Конституційного Суду України від 02.03.2004 №4-рп/2004 визначено, що допоміжні приміщення (підвали сараї, кладовки, горища, колясочні і т.ін.) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього.
Допоміжні приміщення, відповідно до пункту 2 статті 10 Закону, стають об`єктами права спільної власності співвласників багатоквартирного будинку, тобто їх спільним майном, одночасно з приватизацією громадянами квартир. Для підтвердження набутого в такий спосіб права не потребується вчинення будь-яких інших додаткових юридичних дій. Власникам квартир немає необхідності створювати з цією метою об`єднання співвласників багатоквартирного будинку.
Як передбачено ч. 2 ст. 382 ЦК України (в редакції, чинній від 01.01.2010), з власникам квартири у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, у тому числі і власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.
Згідно з ст. 1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" для цілей цього Закону наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
- допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку (сходові клітини, вестибюлі, перехідні шлюзи, позаквартирні коридори, колясочні, кладові, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші технічні приміщення);
- нежиле приміщення - приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового фонду і є самостійним об`єктом цивільно-правових відносин.
Ключовим питанням у справі є визначення правового статусу нежитлових приміщень на першому та другому поверсі будинку, а саме: приналежності спірних приміщень до допоміжних чи до нежитлових в структурі будинку.
Основна ознака, яка дозволяє розмежувати допоміжні та нежитлові приміщення, є їх функціональне призначення.
Допоміжними приміщеннями є всі без винятку приміщення багатоквартирного житлового будинку, незалежно від наявності або відсутності в них того чи іншого обладнання, комунікацій, адже їх призначенням є обслуговування не лише будинку, а й власників квартир, підвищення життєвого комфорту і наявність різних способів задоволення їх побутових потреб, пов`язаних із життєзабезпеченням (п. 34 постанови Верховного Суду у справі № 915/1096/18 від 08.04.2020).
Згідно з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 23.10.2019 у справі №598/175/15-ц, допоміжні приміщення не є окремими об`єктами нерухомості. Вони належать до житлового фонду та знаходяться у спільній власності співвласників багатоквартирного будинку.
У багатоквартирних жилих будинках розташовуються нежилі приміщення, які призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру і є самостійним об`єктом цивільно-правових відносин, до житлового фонду не входять (ч. 4 ст. 4 Житлового кодексу Української РСР), і в результаті приватизації квартир будинку їх мешканцями право власності на такі приміщення не виникає.
До нежитлових належать ті приміщення, які з самого початку будувалися не як допоміжні, а як такі, що мають інше призначення (для здійснення торгівлі, надання послуг, влаштування паркінгу, здійснення господарської діяльності, перукарні, офіси, поштові відділення тощо), залишаються тими, що не підпадають під правовий режим допоміжних приміщень.
За своїм правовим статусом нежитлові приміщення є окремими об`єктами нерухомого майна. Вони є самостійними об`єктами цивільно-правових відносин і знаходяться у власності конкретних осіб (приватній, комунальній чи державній). Це окремі, ізольовані приміщення в багатоквартирному будинку.
Відповідно до матеріалів інвентаризаційної справи №17949, у будинку №10 літера "А" на площі Польова у м. Житомирі на першому поверсі розташований сходовий майданчик площею 14,5 кв.м. з зазначенням - допоміжна площа 14,5 кв.м (а.с. 29). На другому поверсі будинку №10 літера "А" за вказаною адресою за номером ХІ зазначено службове приміщення площею 14,6 кв. м із визначенням допоміжна площа 14,6 кв.м (а.с.30).
Згідно з поверховим планом, в приміщенні гуртожитку на першому поверсі розміщений сходовий майданчик з входом до підвалу площею 14,5 кв. м (а.с. 27), на другому поверсі - службове приміщення площею 14,6 кв. м (а.с. 28), з якого розташований вихід до міжкімнатної секції.
В акті обстеження від 09.10.2020 здійснено фотофіксацію спірних приміщень (а.с. 210-212).
Отже, приміщення на першому поверсі площею 14,5 кв. м та приміщення на другому поверсі площею 14,6 кв. м проектувалися як невід`ємні частини гуртожитку, які є допоміжними за своїм функціональним призначенням.
Статус спірних приміщень як допоміжних підтверджений документацією на гуртожиток (введений в експлуатацію в 1980 році), відповідно до якої в будинку не передбачалось будь-яких окремих нежитлових приміщень.
Натомість у справі відсутні докази того, що спірні приміщення будувалися не як допоміжні, а як інші приміщення в будинку, що не належать до житлового фонду, тобто є самостійними об`єктами нерухомого майна, з іншим призначенням, ніж допоміжні приміщення.
Водночас в акті приймання-передачі будинку не вказано, що ОСББ "Фонтан-10" передавалися будь-які окремі нежитлові приміщення у складі гуртожитку за адресою: м. Житомир, площа Польова, 10.
З огляду на обставини справи та подані докази, суд дійшов висновку, що спірні приміщення з дати прийняття об`єкта в експлуатацію призначалися для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців і є спільною сумісною власністю власників квартир, розташованих у цих будинках, які реалізували право захисту через ОСББ "Фонтан-10". Право спільної сумісної власності на ці приміщення автоматично виникає в силу положень ст. 382 ЦК України та ч. 2 ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" у разі приватизації державного житлового фонду.
За приписами ч. 3 ст. 41 Конституції України, ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Як передбачено ч.10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб (ст.16 ЦК України).
Згідно з ч.1 ст. 21 ЦК України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Відповідно до ч. 1 ст. 393 ЦК України, правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.
Беручи до уваги викладене, спірні приміщення у будинку № 10 на площі Польова у м. Житомирі є допоміжними, які призначені для забезпечення експлуатації будинку та є його невід`ємною частиною.
За вказаного, у Виконавчого комітету Житомирської міської ради не було підстав визнавати право власності за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради на нежиле приміщення загальною площею 12 кв.м. (інвентаризаційна справа №17949) в частині пункту 20 додатку №1 до рішення "Про оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна" від 11.02.2010 №96 та видавати свідоцтво серії САС№129230 від 12.02.2010, оскільки вони суперечать нормам законодавства.
Крім того, за відсутності підтвердженого статусу нежитлових приміщень - частини приміщень І поверху та частини приміщень ІІ поверху загальною площею 88,50 кв.м, рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради "Про оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна та внесення змін в рішення міськвиконкому" від 09.09.2010 №661 в частині пункту 31 додатку №1 про визнання права власності за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради та видачу свідоцтва серії САК№328554 від 09.09.2013, також не відповідає ст. 41 Конституції України, ст. ст. 319, 321, 382 ЦК України, Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду", Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".
Абзацом 3 ч. 3 ст. 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).
Оскільки право власності Житомирської міської ради зареєстровано в Реєстрі прав власності на нерухоме майно без самостійного рішення державного реєстратора, з метою ефективного захисту порушених прав ОСББ "Фонтан-10" необхідно одночасно з визнанням недійсними і скасування правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності від 09.09.2013 серії НОМЕР_1 та свідоцтва про право власності від 12.02.2010 серії САС№129230) на спірні приміщення визнати припиненими права власності міської ради на них.
Статтею 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (ст. 73 ГПК України).
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Судові витрати за результатами розгляду справи.
Відповідно до п.2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Судовий збір у розмірі 9459,00 грн ((2102,00 грн х 4 вимоги немайнового характеру) + 1051,00 грн (судовий збір за подання заяви про забезпечення доказів)) покладається на Виконавчий комітет Житомирської міської ради, оскільки вказаний орган місцевого самоврядування вчинив дії, пов`язані з безпідставним отриманням у власність Житомирської міської ради спірних приміщень.
Водночас ОСББ "Фонтан-10" заявило вимогу щодо стягнення витрат на правничу допомогу у розмірі 25000,00 грн.
Частинами 1, 2 ст. 126 ГПК України визначено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами.
Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи (частини 3,4 ст. 126 ГПК України).
Як передбачено частинами 5,6 цієї статті у разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, які підлягають розподілу між сторонами. Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
В матеріалах справи наявні: копія договору про надання правової допомоги №Ю-30/20 від 24.04.2020, укладений між адвокатом Ярошем В.В. та ОСББ "Фонтан-10" (а.с.54), ордер на надання правової допомоги серія АМ №1004132 від 30.07.2020 (а.с. 52), копія свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю (а.с. 53), копія договору про надання правової допомоги №20/20 від 24.04.2020, укладений між адвокатом Яцковим В.С. та ОСББ "Фонтан-10" (а.с. 57), ордер на надання правової допомоги серія АМ №1004129 від 30.07.2020 (а.с. 55), копія свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю (а.с. 56), детальний опис наданої правничої допомоги (а.с. 58), а також копії платіжного доручення про сплату адвокату Ярошу В.В. гонорару за договором про надання правової допомоги №Ю-30/20 від 24.04.2020 у розмірі 12500,00 грн, (а.с.59-60), копії витягу з банківської виписки про сплату гонорару за договором про надання правової допомоги №20/20 від 24.04.2020 у розмірі 12500,00 грн, одержувач яких є ОСОБА_1 (а.с. 61-62).
Клопотання про зменшення розміру витрат на професійну правничу допомогу відповідачі до суду не подавали.
З огляду на документальне підтвердження обсягу наданих послуг і виконання робіт та їх вартості, вимога ОСББ "Фонтан-10" про стягнення витрат на професійну правничу допомогу у сумі 25000,00 грн покладається на Виконавчий комітет Житомирської міської ради.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати недійсними і скасувати рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 09.09.2010 №661 "Про оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна та внесення змін в рішення міськвиконкому" в частині пункту 31 Додатку №1 до рішення щодо оформлення права власності за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради на нежиле приміщення загальною площею 88,50 кв. м (інвентарна справа №17949), які розташовані на першому і другому поверхах житлового багатоквартирного будинку №10 по площі Польовій у м. Житомирі.
3. Визнати недійсним і скасувати свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 09.09.2013 серії САК№328554, видане на будівлю, частину службових приміщень першого поверху та частину службових приміщень другого поверху по площі Польовій, 10 у м. Житомирі, індексний номер: 9105301, та припинити право власності Територіальної громади м. Житомира в особі Житомирської міської ради на вказане приміщення, зареєстроване в Реєстрі прав власності на нерухоме майно за реєстраційним номером майна: 31517333 від 16.09.2010.
4. Визнати недійсними і скасувати рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.02.2010 №96 "Про оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна" в частині пункту 20 Додатку № 1 до рішення щодо оформлення права власності за Територіальною громадою м. Житомира в особі Житомирської міської ради на нежитлове приміщення площею 12,0 кв. м (інвентарна справа 17949), за адресою: м. Житомир, площа Польова. 10.
5. Визнати недійсним і скасувати свідоцтво про право власності на нежитлове приміщення від 12.02.2010 серії САС№129230 на нежитлове приміщення загальною площею 12 кв.м за адресою: м. Житомир, площа Польова, 10, та припинити право власності Територіальної громади м. Житомира в особі Житомирської міської ради на вказане приміщення, зареєстроване в Реєстрі прав власності на нерухоме майно за реєстраційним номером майна 29756267 від 22.02.2010.
6. Стягнути з Виконавчого комітету Житомирської міської ради (10014, м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, 4/2, ідентифікаційний код 04053625)
на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Фонтан-10" (10009, м. Житомир, площа Польова, 10, ідентифікаційний код 41763819)
- 9459,00 грн судового збору.
7. Стягнути з Виконавчого комітету Житомирської міської ради (10014, м. Житомир, майдан ім. С.П. Корольова, 4/2, ідентифікаційний код 04053625)
на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Фонтан-10" (10009, м. Житомир, площа Польова, 10, ідентифікаційний код 41763819)
- 25000,00 грн витрат на професійну правничу допомогу.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складено: 19.11.20
Суддя Давидюк В.К.
Віддрукувати:
1- в справу;
2,3, 4 - сторонам ;
5,6 - третім особам;
Відправити рек.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2020 |
Оприлюднено | 20.11.2020 |
Номер документу | 92967109 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Давидюк В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні