Постанова
від 19.11.2020 по справі 320/11644/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/11644/20 Суддя (судді) першої інстанції: Щавінський В.Р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2020 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача Кузьменка В. В.,

суддів Василенка Я. М., Ганечко О. М.,

за участю секретаря Кірієнко Н. Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом Київської обласної організації політичної партії За майбутнє , Київської обласної організації політичної партії Громадська позиція до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про визнання протоколу протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, за апеляційною скаргою Київської обласної організації політичної партії Громадська позиція на рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020, -

В С Т А Н О В И Л А:

Київська обласна організація політичної партії За майбутнє 13.11.2020 звернулася до суду з позовом до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області у якому просила визнати протиправним та скасувати протокол Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області від 08 листопада 2020 року. Також просила зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №321309, 320222, 320602, 320603, 320604, 321310, 321311, 332312, 321313, 321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області, за наслідками чого скласти новий протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області.

Крім того, Київська обласна організація Політичної партії Громадська позиція 13.11.2020 звернулась з позовом до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, в якому просила суд визнати протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області щодо складання протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 08 листопада 2020 року протиправними. Просила визнати протиправним та скасувати рішення Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області у вигляді протоколу від 08 листопада 2020 року про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року та зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області здійснити повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №3 на виборчих дільницях №320604, №320222, №321310.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.11.2020 відкрито спрощене позовне провадження у адміністративній справі №320/11646/20 та об`єднано у одне провадження адміністративні справи №320/11644/20 та №320/11646/20, оскільки вони стосуються одного предмета доказування та об`єднаному провадженню присвоєно №320/11644/20.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що протокол Гостомельської ТВК від 08.11.2020 містить не достовірні данні (розбіжності) порівняно з даними протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з відповідних місцевих виборів. Розбіжності суттєво вплинули на розподіл депутатських мандатів, та дають підстави стверджувати, що оскаржуваний протокол був складений без врахування протоколів дільничних виборчих комісій.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 позовні вимоги залишено без задоволення.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, позивач Київська обласна організація політичної партії Громадська позиція подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що ухвалено з порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення про задоволення позову в повному обсязі.

Представник апелянта в судове засідання не з`явився, надіслав до суду клопотання про апеляційний розгляд справи за його відсутності, просив задовольнити апеляційну скаргу та позовні вимоги у повному обсязі.

Від представника Київської обласної організації політичної партії За майбутнє надійшов відзив на апеляційну скаргу, відповідно до якого, позивач підтримав вимоги апеляційної скарги та просив скасувати рішення суду першої інстанції.

Представник відповідача та голова Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області у судовому засіданні заперечували щодо задоволення апеляційної скарги у повному обсязі, письмового відзиву на апеляційну скаргу не подали.

Інші учасники процесу, повідомлені належним чином засобами телефонного зв`язку, в судове засідання не з`явилися.

Відповідно до ст. 268 КАС України, у справах, визначених статтями 273-277, 280-283, 285-289 цього Кодексу, щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд негайно повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку.

Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи, визначеної частиною першою цієї статті, з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду.

Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Враховуючи, що учасники справи повідомлялися належним чином, в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов`язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 3 ст. 268 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності учасників які не з`явилися.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як убачається з матеріалів справи, 15.07.2020 Верховною Радою України прийнято постанову № 795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25.10.2020.

Постановою Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 № 160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

25.10.2020 відбулися перші місцеві вибори, зокрема, з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області.

Дільничними виборчими комісіями №321309, 320222, 320602, 320603, 320604, 321310, 321311, 332312, 321313, 321314 був проведений підрахунок голосів виборців з виборів депутатів відповідно до ст. 250 ВК України та відповідно до ст. 251 ВК України складено протоколи про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області та транспортовано до Гостомельської СТВК Бучанського району Київської області.

За наслідками голосування з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області 08.11.2020 о 19 год. 23 хв. Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області складено протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Ознайомившись з протоколом Гостомельської СТВК про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, позивачі встановили, що у ньому містяться, на їхню думку, недостовірні дані (розбіжності) порівняно із даними протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з відповідних місцевих виборів, у зв`язку з чим звернулись із даним адміністративним позов до суду.

Судом першої інстанції зроблено висновок про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для скасування протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області від 08.11.2020.

Апелянт посилається на те, що Гостомельською СТВК допущено порушення встановленого порядку при встановленні результатів виборів. Вказує, що дані протоколів №321309, 320222, 320602, 320603, 320604, 321310, 321311, 332312, 321313, 321314, щодо Ірпінської міської організації політичної партії ГРОМАДЯНСЬКА ПОЗИЦІЯ , Київської обласної організації політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ , Київської обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина , Київської обласної організація політичної партії СЛУГА НАРОДУ , суттєво відрізняються від протоколів виборчих дільниць, наданих відповідачем та на підставі яких здійснювався підрахунок голосів.

Надаючи правову оцінку обставинам справи та висновкам суду першої інстанції судова колегія зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 77 та п. 20 ч. 1 ст. 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюються законом.

Спеціальним законом в Україні, який регламентує порядок проведення виборів народних депутатів України, є Закон України Про вибори народних депутатів України (Закон № 4061-VI), який втратив чинність 01 січня 2020 року у зв`язку з прийняттям Виборчого кодексу України, крім положень щодо організації та проведення проміжних виборів і заміщення народних депутатів України, обраних у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, повноваження яких достроково припинені, що діють до наступних чергових або позачергових виборів народних депутатів України (далі - Закон).

Виборчий кодекс України (ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до приписів частини 2 статті 19 ВК України забезпечення умов для реалізації виборчих прав громадян, дотримання основних засад виборчого права, належне здійснення виборчих процедур і механізмів, передбачених цим Кодексом, точне і достовірне встановлення результатів виборів гарантується .

Відповідно до статті 20 ВК України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно ч. 1 ст. 22 ВК України, суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є,

1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах;

2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;

3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;

4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;

5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

У відповідності до ч. 1 ст. 33 ВК України - виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України (ч. 3 ст. 32 ВК України).

Частинами 4-5 ст. 33 ВК України визначено, що територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів. Дільничні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних і місцевих виборів у межах відповідних виборчих дільниць.

До повноважень територіальної виборчої комісії згідно зі статтею 206 ВК України належить, зокрема, встановлення підсумків та результатів відповідних виборів, розгляд звернень, заяв і скарг стосовно підготовки та проведення відповідних місцевих виборів, прийняття щодо них рішень, здійснення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується відповідних місцевих виборів, здійснення інших повноважень, передбачених Кодексом.

Стаття 250 ВК України визначає порядок підрахунку голосів на виборчій дільниці.

Частиною 1 цієї статті передбачено, що підсумкове засідання дільничної виборчої комісії розпочинається після закінчення голосування виборців на виборчій дільниці і проводиться у тому самому приміщенні, де відбувалося голосування. Підсумкове засідання проводиться без перерви і закінчується після складення та підписання протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.

Згідно абз. 2 ч. 2 ст. 250 ВК України підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.

Частиною 5 цієї статті передбачено, що підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється відкрито і прозоро виключно членами дільничної виборчої комісії. Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці проводиться у послідовності викладених положень цієї статті та у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.

Стаття 254 ВК України визначає порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією.

Відповідно до ст. 254 ВК України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

У відповідності до ч. 3 вказаної статті на засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими ч. 10 ст. 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ;

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом (частина п`ята статті 254 ВК України).

За наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

У разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії не допускається.

Судом першої інстанції долучено до матеріалів справи копії протоколів ДВК, які були надані відповідачем та копії протоколів ДВК наданих позивачем.

Згідно Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №321314 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 (складений 02.11.2020 об 19 год. 50 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

- Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 22;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 47;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 132;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 107;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 6;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 13;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 51;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 19;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 31;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 4;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 48;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 163;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 68;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 1;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 0;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 10;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 29.

Згідно уточнюючого Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №321313 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №2 (складений 26.10.2020 об 20 год. 30 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 4;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 63;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 79;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 23;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 19;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 2;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 129;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 7;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 1;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 6;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 8;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 19;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 55;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 2;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 0;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 6;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 29.

Згідно Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №321312 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №4 (складений 31.10.2020 об 19 год.55 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 7;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 95;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 117;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 67;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 3;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 13;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 43;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 165;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 9;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 6;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 25;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 147;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 114;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 1;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 0;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 11;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 35.

Згідно уточнюючого Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №321311 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №2 (складений 06.11.2020 об 8 год.25 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 27;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 49;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 165;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 104;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 6;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 6;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 40;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 57;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 18;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 5;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 77;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 48;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 274;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 1;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 4;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 0;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 34.

Згідно Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №321603 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №1 (складений 28.10.2020 об 20 год. 30 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 24;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 53;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 48;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 186;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 14;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 6;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 33;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 5;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 20;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 20;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 3;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 58;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 14;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 20;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 2;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 9;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 9.

Згідно Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №321604 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №3 (складений 26.10.2020 об 06 год. 15 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 14;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 19;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 19;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 39;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 7;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 0;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 28;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 7;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 8;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 2;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 1;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 23;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 1;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 7;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 0;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 11;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 9.

Згідно Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №321310 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №3 (складений 26.10.2020 об 08 год. 55 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 9;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 57;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 173;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 31;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 7;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 24;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 44;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 102;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 17;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 10;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 9;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 73;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 201;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 1;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 2;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 11;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 102.

Згідно Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №320222 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №3 (складений 26.10.2020 об 04 год. 16 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 6;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 42;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 32;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 23;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 11;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 7;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 48;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 36;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 3;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 2;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 14;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 29;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 100;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 0;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 0;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 19;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 14.

Згідно уточненого Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №320602 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №1 (складений 28.10.2020 об 20 год. 15 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 29;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 115;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 48;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 210;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 35;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 12;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 15;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 2;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 3;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 58;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 15;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 43;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 15;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 43;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 0;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 42;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 20.

Згідно уточненого Протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці №320309 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у територіальному виборчому окрузі №2 (складений 26.10.2020 об 18 год. 04 хв.) встановлено наступні результати виборів, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 39;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 78;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 77;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 79;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 7;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 6;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 64;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 70;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 16;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 15;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 85;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 55;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 157;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 19;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 8;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 1;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 58.

За результатами виборів 25 жовтня 2020 року Гостомельською селищною територіальною комісією Бучанського району Київської області прийнято протокол від 08.11.2020 складений о 19 год. 23 хв.

Відповідно до вказаного протоколу про результати виборів, встановлено сумарну кількість голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списик кандидатів від кожної місцевої організації політичної партії в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу а саме:

-Київська обласна організація політичної партії УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка - 181;

-Київська обласна організація політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 618;

-Київська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 890;

-Київська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність - 890;

-Київська територіальна організація політичної партії Радикальної партії Олега Ляшка - 115;

-Київська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського - 89;

-Київська обласна політична організація політичної партії Нові обличчя - 495;

-Київська обласна територіальна організація політичної партії Голос - 470;

-Київська обласна організація партії Громадський рух Миколи Томенка Рідна країна - 126;

-Київська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Свобода - 128;

-Ірпінська міська організація політичної партії Громадянська позиція - 285;

-Київська обласна організація політичної партії Наш край - 658;

-Київська обласна організація політичної партії За майбутнє - 999;

-Київська обласна (крайова) організація політичної партії Народний рух України - 95;

-Київська обласна організація політичної партії Разом сила - 16;

-Київська обласна організація політичної партії Єдина громада - 120;

-Київська обласна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя - 339.

Згідно з ч. 19 ст. 255 ВК України територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів, зокрема: протокол про підсумки голосування приймається територіальною виборчою комісією, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, в порядку, передбаченому ст. 254 цього Кодексу.

До складу Гостемельської ТВК входить 18 членів Гостемельської ТВК. Протокол від 08.11.2020 підписаний головою територіальної виборчої комісії, заступником голови територіальної виборчої комісії, секретарем територіальної виборчої комісії та 11 членами територіальної виборчої комісії, з яких ОСОБА_1 зробив запис утримався , а члени комісії ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 зробили запис окрема думка .

Відповідно до ч.13 ст.36 ВК України член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден з рішенням, прийнятим комісією, має право протягом двох днів після засідання, на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити окрему думку, яка додається до протоколу відповідного засідання виборчої комісії.

Разом з тим, вказані члени комісії не висловили у письмовій формі власну окрему думку.

Суду надано копію присяги члена комісії ОСОБА_5 від 08.11.2020, що підтверджує факт складання ОСОБА_5 присяги відповідно до чинного законодавства та спростовує посилання апелянта про те, що ОСОБА_5 не є поважним членом Гостомельської СТВК та не міг підписувати оскаржуваний протокол.

Апелянт переконаний, що відповідачем було взято до уваги протоколи виборчих дільниць, які суттєво відрізняються від копій протоколів, отриманих кандидатами в депутати та офіційними спостерігачами на виборчих дільницях, та наполягає на повторному перерахунку голосів на виборчих дільницях.

Обставини, які обумовлюють проведення територіальною виборчою комісією повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлено ч. 9-10 ст. 254 ВК України.

В матеріалах справи відсутні акти щодо невідповідності протоколів дільничних виборчих комісій та скарги, які надійшли до моменту прийняття територіальною виборчою комісією виборчої документації по конкретній виборчій дільниці.

Під час безперервного засідання комісії були присутні представники різних партій та під час засідання по встановленню підсумків голосування не надходило скарг від суб`єктів виборчого процесу.

Кандидатами у депутати Гостомельської ОТГ ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 ОСОБА_9 , ОСОБА_10 скарги про виявлення порушення виборчого законодавства, були надані до Гостомельської СТВК 12.11.2020, тобто вже після прийняття територіальною виборчою комісією виборчої документації від спірних виборчих дільниць №321309, 320222, 320602, 320603, 320604, 321310, 321311, 332312, 321313, 321314 та прийняття оскаржуваного протоколу. До вищевказаних скарг не були долучені акти про порушення вимог законодавства під час встановлення результатів голосування.

Вказане свідчить про те, що територіальна виборча комісія не мала права не приймати протоколи дільничних виборчих комісій під час підрахунку голосів.

Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів можливе у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії, не допускається (абзац 2 ч. 10 ст. 254 ВК України).

Крім того, відповідачем проведено перерахунок голосів на виборчій дільниці №321314, про що складено відповідну постанову від 27.10.2020 та проведено перерахунок голосів на виборчій дільниці №321312, про що складено відповідну постанову від 28.10.2020.

Територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці.

Відповідно до ч. 8 ст. 268 ВК України, якщо після підписання протоколу в ньому виявлені неточності, територіальна виборча комісія на своєму засіданні розглядає питання про внесення змін до протоколу шляхом складання нового протоколу, на якому робиться позначка Уточнений . Протокол з позначкою Уточнений складається і підписується у порядку та в кількості примірників, встановлених цією статтею.

Копії протоколів дільничних виборчих комісій були оформлені відповідно до Порядку виготовлення, передачі та вимоги до протоколів територіальних і дільничних виборчих комісій (зі змінами, внесеними постановою Центральної виборчої комісії від 22.10.2020 № 410) та поданні відповідачеві, що виключає сумніви у їх недостовірності.

Таким чином, враховуючи вищенаведене у сукупності, беручи до уваги при цьому кожен аргумент, викладений учасниками справи, рішення суду першої інстанції у цій справі є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права та при дотриманні норм процесуального права, в судовому рішенні повно і всебічно з`ясовані обставини в адміністративній справі, та колегія суддів не вбачає підстав для його скасування.

Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Згідно з ч. 1 ст. 271 КАС України у справах, визначених статтями 273-277, 280-289 цього Кодексу, суд проголошує повне судове рішення.

Копії судових рішень у справах, визначених цією статтею, невідкладно видаються учасникам справи або надсилаються їм, якщо вони не були присутні під час його проголошення.

Відповідно до ч. 3 ст. 272 КАС України судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.

Як убачається з матеріалів справи, апеляційну скаргу прийнято до розгляду судом без сплати судового збору.

Згідно ч. 9 ст. 273 КАС України, у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат встановлених цим Кодексом.

Частиною першої статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено у розмірі 2102,00 грн.

Відповідно до п.п. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру сплачується судовий збір у розмір 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з п.п. 2 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір ставка судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв`язку з нововиявленими обставинами дорівнює 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Таким чином, апелянт повинен сплатити судовий збір за подання апеляційної скарги на рішення суду в розмірі 3153,00 грн. (2102,00*150%).

Керуючись ст.ст. 242, 272, 308, 315, 316, 321, 322 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Київської обласної організації політичної партії Громадська позиція на рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі за адміністративним позовом Київської обласної організації політичної партії За майбутнє , Київської обласної організації політичної партії Громадська позиція до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про визнання протоколу протиправним та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 - залишити без змін.

Стягнути з Київської обласної організації політичної партії Громадська позиція (адреса: 07335, Київська область, Вишгородський район, село Демидів, вул. Гуреева, буд. 9; код ЄДРПОУ 37236193) до спеціального фонду Державного бюджету України (рахунок - UA908999980313111256000026001, отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача - 37993783, код класифікації доходів - 22030106, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП)) судовий збір за подання апеляційної скарги в розмірі 3153 (три тисячі сто п`ятдесят три) гривні 00 копійок.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач: В. В. Кузьменко

Судді: Я. М. Василенко

О. М. Ганечко

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92988665
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/11644/20

Постанова від 19.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 15.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні