ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
23 листопада 2020 року м. Житомир справа № 240/20172/20
категорія 101030600
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Черноліхов С.В., розглядаючи позовну заяву кандидата в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області від політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка" ОСОБА_3 до Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району про визнання дій протиправними, скасування протоколу,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся кандидат в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області від політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка ОСОБА_3 із позовом, в якому просить:
- визнати протиправним встановлення результатів виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області шляхом складання протоколу Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району про результати виборів депутатів Овруцької міської ради в єдиному багатомандатному окрузі від 17 листопада 2020 року;
- скасувати протокол Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області про результати виборів депутатів Овруцької міської ради в єдиному багатомандатному окрузі від 17 листопада 2020 року;
- визнати протиправним офіційне оприлюднення відповідачем результатів виборів депутатів Овруцької міської ради.
Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Наведене узгоджується з повноваженнями суду при вирішенні справи, визначеними статтею 245 КАС України. Зокрема, визнати протиправним суд може дії, бездіяльність, нормативно-правовий акт або акт індивідуальної дії.
Так, у пункті 3 прохальної частини позовної заяви позивач просить суд визнати протиправним офіційне оприлюднення відповідачем результатів виборів депутатів Овруцької міської ради, що не відповідає нормам положень статей 5, 245 КАС України.
Ще більшої ваги такі недоліки набувають з огляду на положення частини 2 статті 9 КАС України, відповідно до яких суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відтак позивачу необхідно привести цю вимогу у відповідність до норм статей 5 і 245 КАС України.
Крім того, згідно з частиною першою статті 160 КАС України, у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
Відповідно до пункту 4 частини 5 статті 160 КАС України, в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Під змістом позовних вимог розуміються запропоновані позивачем, із установлених законом, способи захисту свого публічного права, свободи чи інтересу, а обставинами, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, є конкретні юридичні факти з настанням яких суб`єкти публічного права вступають між собою у спірні правовідносини. При цьому позовні вимоги і обставини в їх обґрунтування мають викладатися лаконічно, чітко, зрозуміло, з використанням прийнятої юридичної термінології.
У порушення наведеної правової норми, позивачем у позові не наведено обставин на обгрунтування вимоги про визнання протиправним офіційного оприлюднення відповідачем результатів виборів депутатів Овруцької міської ради.
Частинами першою та другою статті 169 КАС України визначено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
З урахуванням викладеного, позовну заяву слід залишити без руху із встановленням позивачу строку для усунення її недоліків шляхом подання до суду нової позовної заяви до відповідача, оформленої з урахуванням положень статті 160 КАС України, в 2-х примірниках.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 243, 248, 256, 273 КАС України,
ухвалив:
Позовну заяву кандидата в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області від політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка" ОСОБА_3 залишити без руху.
Позивачу усунути зазначені в ухвалі суду недоліки до 15:00 23 листопада 2020 року.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати особі, яка її подала, не пізніше наступного дня після її постановлення.
У разі якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті у строк, встановлений судом, позовну заяву буде повернуто позивачу.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя С.В. Черноліхов
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2020 |
Оприлюднено | 23.11.2020 |
Номер документу | 93007045 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні