Рішення
від 10.11.2020 по справі 1.380.2019.001977
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.001977

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Хоми О.П.,

з участю секретаря судового засідання Павлішевського М.В.,

з участю представників: позивача Копанського М.Л.,

відповідача Венгжина О.Я,

третьої особи Шила А.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Снятинська сільська рада Дрогобицького району Львівської області, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 про визнання протиправними та скасування розпорядження,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернулась до суду з позовом до Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області (далі-відповідач, Дрогобицька РДА), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Снятинська сільська рада Дрогобицького району Львівської області (далі - Снятинська сільрада), ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , в якому просить визнати протиправним та скасувати розпорядження відповідача від 25.10.2018 №550 Про затвердження детального плану території .

В обґрунтування позовних вимог посилається на такі обставини. ОСОБА_1 є власницею нежитлового приміщення - будівля ферми (позначена на плані літ. А-1 ), яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Вказане нерухоме майно розміщене на земельній ділянці площею 4,7677 га, кадастровий номер 4621286800:02:0002:0104. ОСОБА_1 вживались заходи щодо оформлення права власності на земельну ділянку для обслуговування такого нерухомого майна. Під час цього ОСОБА_1 стало відомо, що розроблений нею проект землеустрою не відповідає попередньо розробленій та затвердженій містобудівній документації - детальному плану території земельної ділянки орієнтовною площею 3,8778 гектарів господарського двору села Залужани Снятинської сільської ради, розробленої ТзОВ ПО Укр Захід Урбанізація , затвердженому розпорядженням відповідача від 25.10.2018 №550. Зазначає, що відповідачем порушено порядок прийняття спірного розпорядження, яке полягає у недотриманні форми та змісту повідомлення про громадські слухання. Затверджений з порушеннями детальний план території порушує права та інтереси позивача як власника нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці, яка входить до детального плану території, затвердженого спірним розпорядженням відповідача від 25.10.2018 №550 Про затвердження детального плану території . Крім того, протокол проведення громадських слухань від 01.10.2018 містить неточності, а саме щодо кількості присутніх осіб та осіб, які брали участь у голосуванні, а також не містить даних щодо наявності чи відсутності пропозицій громадськості до проекту містобудівної документації, які були зареєстровані та розглянуті.

Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Вказав, що в газеті Франковий край від 31.08.2018 № 35 (249) опубліковано оголошення про те, що Снятинська сільська рада повідомляє про проведення процедури громадського обговорення (розгляд та врахування пропозиції громадськості) містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Снятинка, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району та Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району . У вказаному оголошенні зазначено, що з примірником проекту детального плану території можна ознайомитися в приміщенні селищної ради. При цьому, примірник детального плану містить повну інформацію про такий проект детального плану території. У випадку наявності будь-яких зауважень щодо затвердження даного детального плану на території Снятинської сільської ради позивачеві необхідно було їх подати Снятинській сільській раді, однак цього не було зроблено. Щодо доводів позивача про наявність неточностей у протоколі проведення громадських слухань від 01.10.2018, вказав, що на початку такого протоколу зазначено, що на громадських слуханнях присутні 45 осіб, вказана кількість осіб голосувала. Окрім того, скасування судом розпорядження голови райдержадміністрації про затвердження детального плану не можливо, без скасування розпорядження про надання дозволу на розроблення цього детального плану. Вказане, на думку відповідача, свідчить про прийняття спірного розпорядження на підставі та в межах, встановлених законом.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Держгеокадастру у Львівській області свого відношення до позову не висловила.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Снятинська сільрада проти позову заперечила.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 заперечили щодо задоволення позову.

Ухвалою від 22.04.2019 позовна заява, подана без додержання вимог, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України), залишалася без руху, позивачу надавався строк для усунення недоліків. Вимоги ухвали позивачем виконано.

Позивачем 26.04.2019 (вх.№14893) подано заяву про забезпечення позову.

Ухвалою від 02.05.2019 у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову відмовлено повністю.

Ухвалою від 02.05.2019 відкрито провадження у справі та призначено до підготовчого засідання.

Позивачем 16.05.2019 (вх.№17056) подано заяву про забезпечення позову.

Ухвалою від 20.05.2019 задоволено заяву позивача про забезпечення позову.

Відповідачем 23.05.2019 (вх.№17867) подано відзив на позовну заяву.

Представником позивача 23.05.2019 (вх.№17791) подано клопотання про витребування доказів.

Ухвалою від 23.05.2019 задоволено клопотання представника позивача про витребування доказів.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Снятинською сільрадою 17.07.2019 (вх.25171) подано клопотання про залучення третіх осіб.

У підготовчому засіданні 17.07.2019 ухвалою суду задоволено клопотання про залучення третіх осіб та залучено до участі справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 .

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.08.2019 залишено без змін ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 20.05.2019 про забезпечення позову у даній справі.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Снятинською сільрадою 11.09.2019 (вх.№32485) подано клопотання про закриття провадження у справі.

Позивачем 07.10.2019 (вх.№36154) подано заперечення на клопотання про закриття провадження у справі.

Ухвалою від 29.10.2019 у задоволенні клопотання третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Снятинської сільської ради Дрогобицького району Львівської області відмовлено повністю.

Ухвалою суду від 17.12.2019 підготовче провадження у справі закрито.

В судове засідання 15.01.2020 сторони, належним чином повідомлені про місце, час і дату розгляду справи, не з`явились.

Судове засідання 19.02.2020 відкладено, у зв`язку з неявкою третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.

Третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 20.02.2020 ( вх.№9641) подано клопотання про розгляд справи, призначеної на 20.02.2020 без їх участі, у якому щодо задоволення позову заперечили.

В судовому засіданні, призначеному на 04.03.2020, оголошено перерву для виклику свідка.

Третіми особами які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 06.03.2020 подано клопотання про розгляд справи призначеної на 04.03.2020 без їх участі, у якому щодо задоволення позову заперечили. ( вх.12801).

Третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 04.05.2020 (вх.№ 22229) подано клопотання про розгляд справи, призначеної на 05.05.2020 без їх участі, у яких треті особи щодо задоволення позову заперечили.

Судові засідання 08.04.2020 та 05.05.2020 відкладались на підставі поданих представником відповідача 08.04.2020 (вх. №2454ел) та 04.05.2020 (вх.№ 3691ел) клопотань про відкладення розгляду справи у зв`язку з запровадженням карантину, пов`язаного із запобігання поширенню корона вірусної хвороби (COVID-19).

Представником відповідача 06.07.2020 (вх.№6200ел) подано клопотання про відкладення розгляду справи.

В судові засідання 14.07.2020 та 11.08.2020 сторони, належним чином повідомлені про місце, час і дату розгляду справи, не з`явились.

Представником відповідача 14.09.2020 (вх.№8138ел) подано клопотання про відкладення розгляду справи.

В судове засідання 15.09.2020 сторони, належним чином повідомлені про місце, час і дату розгляду справи, не з`явились.

Представником третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Снятинської сільради 10.11.2020 (вх.№10126ел) подано клопотання про розгляд справи за його відсутності.

В судовому засіданні 10.11.2020 судом змінено порядок дослідження доказів у зв`язку із повторною неявкою свідка та досліджено письмові докази.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Розпорядженням Дрогобицької РДА від 26.04.2018 №239 надано дозвіл на розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні - детального плану території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради Дрогобицького району.

Розпорядження від 26.04.2018 №239 прийнято за результатами розгляду звернення Снятинської сільської ради про надання дозволу на розроблення детального плану території господарського двору села Залужани,

Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради Дрогобицького району розроблено ТзОВ ПО УкрЗахідУрбанізація .

В газеті Франковий край від 31.08. 2018 № 35 (249) опубліковано оголошення, такого змісту: Снятинська сільська рада повідомляє про проведення процедури громадського обговорення (розгляд та врахування пропозиції громадськості) містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Снятинка, Снятинської сільської ради. Дрогобицького району та Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району .

Розробник проектів Детального плану території - ТзОВ ПО УкрЗахідУрбанізація

м. Львів, вул. Декарта, 17.

Підстава для розроблення документації:

Розпорядження Дрогобицької районної державної адміністрації №238 та №239, від 26.04. 2018.

З примірником проекту детального плану території можна ознайомитися в приміщенні селищної ради.

Громадське обговорення відбудеться в понеділок, 01.10.2018, в приміщенні Народного дому с. Залужани, о 16:00 годині .

Мешканців села Снятинка додатково повідомлено про громадські слухання також письмовими запрошеннями, направленими Виконавчим комітетом Снятинської сільради.

Громадські слухання відбулися 01.10.2018, про що свідчить протокол проведення громадських слухань щодо детального плану території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району, Львівської області.

З вказаного протоколу слідує, що на громадських слуханнях зареєструвалось 45 осіб.

За результатами громадських обговорень вирішено:

- визнати ситуацію щодо проекту детального плану території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району, Львівської області такою, що не суперечить інтересам громади Снятинської сільської ради і мешканцям району та погоджено розташування земельних ділянок.

- рекомендувати детальний план території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району, Львівської області до затвердження.

За вказане рішення проголосувало 45 осіб

Розпорядженням Дрогобицької РДА від 25.10.2018 №550 Про затвердження детального плану території затверджено детальний план території земельної ділянки орієнтовною площею 3.8778 га господарського двору села Залужани (Снятинська сільська рада за межами населеного пункту) Дрогобицького району Львівської області.

Позивач стверджує про те, що розпорядження відповідача від 25.10.2018 №550 прийнято з недотриманням процедури та порушує її право на користування майном, яке розташоване на земельній ділянці, яка включена до детального плану території, затвердженого таким розпорядженням.

ОСОБА_1 є власником цегляного нежитлового приміщення - будівля ферми (позначена на плані літ. А-1 ), яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Право власності підтверджується договором купівлі-продажу нежитлового приміщення, посвідченого 18.09.2012 державним нотаріусом Стебницької державної нотаріальної контори Зайченко Н.В., реєстраційний номер 980 та витягом про державну реєстрацію прав за №35589316, виданим 22.09.2012 Комунальним підприємством Львівської обласної ради Дрогобицьке міжміське бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки .

Відповідно до пункту 1 договору купівлі-продажу нежитлового приміщення від 18.02.2012 вказане нерухоме майно розміщене на земельній ділянці площею 4,7677 га, кадастровий номер 4621286800:02:0002:0104.

Як вбачається із матеріалів справи, ОСОБА_1 вживались заходи щодо виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 .

Зокрема, ОСОБА_1 02.04.2019 на адресу Відділу містобудування та архітектури Дрогобицької районної державної адміністрації було подано заяву з проханням надати висновок про погодження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для іншого сільськогосподарського призначення (КВЦПЗ 01.13.), розробленої ФОП ОСОБА_16 .

Відділом містобудування та архітектури Дрогобицької районної державної адміністрації 05.04.2019 надано відповідь у формі листа за №33 Про розгляд листа , яким повідомлено, що розроблений проект землеустрою не відповідає попередньо розробленій та затвердженій містобудівній документації - детальному плану території земельної ділянки орієнтовною площею 3,8778 гектарів господарського двору села Залужани Снятинської сільської ради, розробленої ТзОВ ПО Укр Захід Урбанізація .

Розпорядження відповідача від 25.10.2018 №550 Про затвердження детального плану території є предметом оскарження у даній справі з підстав порушення процедури прийняття такого, зокрема щодо неналежного повідомлення про проведення громадських слухань та не оприлюднення проекту містобудівної документації.

При вирішенні спору суд керувався наступним.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI (далі-Закон №3038-VI) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 1 Закону №3038-VI детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Відповідно до частини 2 статті 19 Закону №3038-VI детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів.

Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Відповідно до частин 3-8 вказаної статті на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.

Детальний план території визначає:

1) принципи планувально-просторової організації забудови;

2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;

3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;

4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;

5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;

6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;

7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;

8) систему інженерних мереж;

9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;

10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;

11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території). Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.

Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України Про доступ до публічної інформації шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.

При цьому, відповідно до частини 1 статті 21 Закону №3038-VI громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині 1 цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється (частина 2 статті 21 Закону №3038-VI).

Відповідно до частини 3 вказаної статті Закону №3038-VI сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення); 4) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 5) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Згідно з частиною 10 статті 21 Закону №3038-VI порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.

Порядок розроблення детального плану регулюється Порядком розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011 (надалі - Порядок № 290).

Згідно до пункту 1.4 Порядку №290 організація розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї здійснюється шляхом забезпечення:

оприлюднення рішення про розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї;

визначення розробника містобудівної документації або внесення змін до неї та укладання договору з урахуванням положень, встановлених Законом України Про публічні закупівлі ;

складання разом із розробником та затвердження проекту завдання на розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї;

надання розробнику вихідних даних, а також вимог щодо розміщення об`єктів державного й регіонального значення або доручення щодо їх збирання;

фінансування розроблення містобудівної документації або внесення змін до неї відповідно до укладеного договору;

надання розробнику оновленої картографічної основи, складеної відповідно до вимог законодавства;

здійснення контролю за розробленням або внесенням змін до містобудівної документації;

узгодження проекту містобудівної документації з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, в частині врегулювання питань щодо територій спільних інтересів;

розгляду проекту містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою згідно зі статтею 20 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ;

подання проекту містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України, містобудівної документації з планування територій на регіональному рівні, генерального плану міст експертній організації для проведення експертизи в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №548 Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації ;

подання на затвердження завершеного проекту містобудівної документації.

Механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій (далі - містобудівна документація) визначено Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05. 2011 № 555 (далі - Порядок № 555)

Відповідно до пункту 4 Порядку № 555 замовники містобудівної документації оприлюднюють у двотижневий строк прийняті рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті замовника містобудівної документації.

Оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті замовника містобудівної документації.

Згідно з пунктом 5 Порядку № 555 повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити: інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі; основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації; відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення; інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації; інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій; відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій; інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).

Відповідно до пункту 7 Порядку № 555 громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Згідно з пунктом 8 Порядку № 555 громадські слухання проводяться під головуванням уповноваженого представника замовника містобудівної документації, який: забезпечує реєстрацію їх учасників; оголошує порядок денний; інформує учасників про порядок ведення протоколу, подання пропозицій (зауважень) у письмовій та/або усній формі, зміст пропозицій (зауважень), що надійшли, та процедуру їх врахування; забезпечує ведення обговорення, подання пропозицій (зауважень) громадськості з дотриманням регламенту; забезпечує аудіо- та/або відеофіксацію перебігу громадських слухань; готує протокол громадських слухань.

Пунктом 9 Порядку № 555 передбачено, що пропозиції подаються громадянами у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові, місця проживання, особистим підписом і повинні містити обґрунтування з урахуванням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів та правил.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 555 затвердження проектів містобудівної документації без проведення процедури розгляду пропозицій громадськості забороняється, а матеріали щодо розгляду таких пропозицій є невід`ємною складовою частиною зазначеної документації.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 555 пропозиції громадськості підлягають реєстрації органом місцевого самоврядування та розглядаються розробником і замовником проектів містобудівної документації у місячний строк.

За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова.

У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії (далі - комісія).

Пунктом 14 Порядку № 555 визначено, що комісія у двотижневий строк розглядає спірні питання та приймає рішення про врахування або мотивоване відхилення таких пропозицій.

Відповідно до пункту 15 Порядку № 555 у разі неспроможності комісії врегулювати спірні питання між сторонами остаточне рішення приймає відповідний орган місцевого самоврядування під час затвердження містобудівної документації .

Громадські слухання розпочинаються з доповіді розробника та/або замовника про розроблений проект містобудівної документації.

Перебіг громадських слухань та подані пропозиції (зауваження) оформляються протоколом, який підписується головуючим. Файл аудіо- та/або відеофіксації перебігу громадських слухань додається до протоколу.

Відсутність пропозицій і зауважень громадськості фіксується у протоколі громадських слухань.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку, що громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні відбуваються оприлюдненням проектів містобудівної документації на місцевому рівні, наданням особам, які мають право на подання пропозицій до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, строку для подання таких пропозицій; безпосереднім поданням пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування; утворенням погоджувальної комісії у разі необхідності та, відповідно, оприлюдненням результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.

Саме такий висновок сформовано Верховним Судом у постановах від 10.07.2018 у справі № 369/7675/14-а, від 14.08. 2018 у справі № 695/725/15-а, від 19.06. 2019 у справі № 815/1884/18, від 13.03. 2020 у справі № 320/6466/18, від 15.04.2020 у справі № 702/1384/16-а та від 03.11.2020 у справі № 826/11632/16.

При цьому, пунктом 5 Порядку № 555 визначено, яку саме інформацію повинне містити повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації.

Судом встановлено, що в газеті Франковий край від 31.08. 2018 № 35 (249) опубліковано оголошення про проведення громадських слухань проекту Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Снятинка, Снятинської сільської ради. Дрогобицького району та Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району .

Всупереч вимог пункту 5 Порядку № 555 вказане повідомлення не містило інформації:

- про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі;

- основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації;

- відомості про замовника проектів містобудівної документації;

- інформації про строки ознайомлення з проектом містобудівної документації, пояснювальною запискою, розділом Охорона навколишнього природного середовища , який розробляється у складі проекту містобудівної документації та одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку;

- інформації про посадову особу замовника містобудівної документації, відповідальну за забезпечення організації розгляду пропозицій, та адресу, за якою можуть надсилатися пропозиції (зауваження);

- відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій;

- інформації стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).

Таким чином, повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки орієнтовною площею 3.8778га господарського двору села Залужани (Снятинська сільська рада за межами населеного пункту) Дрогобицького району Львівської області не відповідало вимогам Порядку №555.

Суд звертає увагу, що представником позивача направлялись адвокатські запити, щодо отримання інформації про повідомлення громадян про проведення громадських слухань під час розроблення проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району , які долучені представником позивача до матеріалів справи.

Відповідно до наданих відповідей на такі адвокатські запити, відповідачем не надано іншої інформації, ніж встановлено в ході судового розгляду даної адміністративної справи.

Надані головою Снятинської сільради та третіми особами пояснення про розміщення на дошці оголошень сільради оголошення про громадські слухання щодо містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району та про вручення мешканцям села Залужани, в тому числі і ОСОБА_1 , запрошень про участь в громадських слуханнях 01.10.2018, копія якого знаходиться в матеріалах справи, не спростовують встановленого судом факту не відповідності такого оголошення вимогам пункту 5 Порядку № 555 та відсутності у цьому оголошенні визначеної нормативно-правовим актом необхідної інформації.

Вказане свідчать, що повідомлення про проведення громадських слухань щодо розроблення проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району не відповідало вимогам чинного законодавства.

Ба більше, з наданих представниками Дрогобицької РДА та Снятинської сільради пояснень та відповідей на адвокатські запити (від 31.12.2019 №02-21/2062 та від 09.01.2020 № 14), встановлено, що відповідачем не забезпечено у встановлений чинним законодавством спосіб оприлюднення проекту детального плану території.

На офіційному сайті Дрогобицької РДА офіційно були оприлюднені лише розпорядження від 26.04.2018 №239 Про надання дозволу на розроблення детального плану території та від 25.10.2018 №550 Про затвердження розроблення детального плану території .

Сукупність встановлених судом обставин дає підстави стверджувати про те, що громадські слухання щодо проекту містобудівної документації Детальний план території земельної ділянки господарського двору села Залужани, Снятинської сільської ради, Дрогобицького району проведено з порушенням встановленої чинним законодавством процедури.

Оскільки, законодавець визначив, що рішення, що стосуються розроблення містобудівної документації здійснюється з урахуванням інтересів громадськості та, відповідно, впливають на інтереси кожного її представника, прийняття спірного розпорядження з порушенням порядку проведення громадських слухань, не відповідає вимогам чинного законодавства.

Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не подано належних доказів на спростування встановлених судом фактичних обставин щодо порушення порядку проведення громадських слухань, що відповідно зумовило протиправність прийняття спірного розпорядження.

Доводи відповідача про те, що скасування судом розпорядження про затвердження детального плану не можливо без скасування розпорядження про надання дозволу на розроблення цього детального плану є помилковими і не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства.

Судом не дається оцінка доводам Снятинської сільради та третіх осіб про відсутність земельної ділянки з кадастровим номером 4621286800:02:0002:0104 , користування фізичними особами - учасниками справи окремими земельними ділянками та сплатою ними земельного податку тощо, оскільки вказане не спростовує висновків суду про порушення відповідачем процедури проведення громадських слухань, які передували прийняттю спірного розпорядження.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши Розпорядженням відповідача від 25.10.2018 №550 Про затвердження детального плану території , суд дійшов переконання, що таке прийнято відповідачем без урахування вимог чинного законодавства та з порушенням передбачених статтею 2 КАС України принципів, тому його слід визнати протиправним та скасувати, задовольнивши позовні вимоги.

У зв`язку із висновком суду про задоволення позову, підлягають скасуванню застосовані ухвалою суду від 20.05.2019 заходи забезпечення позову.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Дрогобицької РДА понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в :

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , код РНОКПП НОМЕР_1 ) до Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області (вул. 22 Січня, 37, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, код ЄДРПОУ 04056477), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Держгеокадастру у Львівській області (пр. В. Чорновола, 4, м. Львів, 79019, код ЄДРПОУ 39769942), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Снятинська сільська рада Дрогобицького району Львівської області (вул. Зелена, 9, с. Снятинка, Дрогобицький район, Львівська область, 82155, код ЄДРПОУ 20825369), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_8 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_10 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_11 ), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_10 ), ОСОБА_14 ( АДРЕСА_12 ), ОСОБА_15 ( АДРЕСА_13 ) про визнання протиправними та скасування розпорядження, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області (вул. 22 Січня, 37, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, код ЄДРПОУ 04056477) від 25.10.2018 №550 Про затвердження детального плану території .

Стягнути з Дрогобицької районної державної адміністрації Львівської області (вул. 22 Січня, 37, м. Дрогобич, Львівська область, 82100, код ЄДРПОУ 04056477) за рахунок бюджетних асигнувань в користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , код РНОКПП НОМЕР_1 ) 768 (сімсот шістдесят вісім) грн 40 к. судових витрат.

Скасувати заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою суду від 20.05.2019.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 20 листопада 2020 року.

Суддя О.П. Хома

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу93007766
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001977

Рішення від 10.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Постанова від 07.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні