ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
24.11.2020Справа № 910/16875/19
Господарський суд міста Києва у складі судді Турчина С.О. за участю секретаря судового засідання Шкорупеєва А.Д., розглянувши заяву Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області про відстрочку виконання судового рішення
у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНЕНЕРГОМОНТАЖ"
до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області
третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельно-монтажний трест "ПІВДЕНЕНЕРГОМОНТАЖ"
про стягнення 334266,85 грн
Представники сторін:
від боржника (заявника): Олійник І.Ю.
від стягувача: не з`явився
від третьої особи: не з`явився
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНЕНЕРГОМОНТАЖ" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області про стягнення 334266,85 грн заборгованості.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем взятих на себе зобов`язань за договором на виконання підготовчих робіт №06-22/412 від 27.11.2018 в частині повної та своєчасної оплати за виконані роботи.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 27.02.2020 позов задоволено повністю, стягнуто з Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНЕНЕРГОМОНТАЖ" 334266,85 грн заборгованості та 5014,00 грн витрат зі сплати судового збору.
Постановою Північного апеляційного господарського суду 30.09.2020 апеляційну скаргу Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області на рішення Господарського суду міста Києва від 27.02.2020 у справі №910/16875/19 залишено без задоволення, рішення Господарського суду міста Києва від 27.02.2020 у справі №910/16875/19 залишено без змін.
02.11.2020 на виконання зазначеного рішення видано відповідний наказ.
05.11.2020 Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області звернулося до суду із заявою про відстрочення виконання судового рішення.
Частиною 2 статті 331 Господарського процесуального кодексу України визначено, що заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.
Господарський суд міста Києва ухвалою від 09.11.2020 призначив розгляд заяви Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області про відстрочення виконання судового рішення у судовому засіданні на 24.11.2020.
20.11.2020 через канцелярію суду від ТОВ "ПІВДЕНЕНЕРГОМОНТАЖ" надійшли письмові пояснення щодо заяви Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області про відстрочення виконання судового рішення, у яких стягувач проти вказаної заяви заперечив, посилаючись на те, що несплата відповідачем заборгованості призвела до складного фінансового становища, позивач позбавлений можливості здійснювати розрахунки з контрагентами і сплачувати обов`язкові платежі. Також стягувачем зазначено, що обставини на які посилається заявник в обґрунтування своєї заяви не є підставою для невиконання рішення суду, а також для відстрочення виконання рішення суду.
Присутній у судовому засіданні 24.11.2020 представник Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області (заявника) надав пояснення щодо заяви про відстрочення виконання рішення суду, просив суд її задовольнити.
Представник стягувача та третьої особи у судове засідання 24.11.2020 не з`явилися.
Розглянувши заяву Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області про відстрочення виконання судового рішення, суд дійшов висновку про наступне.
У відповідності до ч.1 ст.331 Господарського процесуального кодексу України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
У відповідності до ч. 3 ст. 331 Господарського процесуального кодексу України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Частиною 4 статті 331 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) стосовно фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, її матеріальний стан; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Господарським процесуальним кодексом України не визначено переліку обставин, які свідчать про неможливість виконання рішення чи ускладнення його виконання, у зв`язку з чим суд оцінює докази, що підтверджують зазначені обставини і за наявності обставин, які ускладнюють виконання рішення чи унеможливлюють його, господарський суд має право, зокрема, відстрочити виконання рішення, ухвали, постанови.
Підставами для задоволення заяви про відстрочку, розстрочку виконання рішення можуть бути обставини, якими його виконання ускладнюється чи видається неможливим. Відстрочка або розстрочка виконання рішення, ухвали, постанови, зміна способу та порядку їх виконання допускаються у виняткових випадках і залежно від обставин справи.
За змістом ч.1 ст.14 ГПК України суд розглядає справу не інакше як, зокрема, на підставі доказів поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
У відповідності до ч.3 ст.13, ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
В обґрунтування своєї заяви Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області зазначає, що кошти, які стягнуті рішенням Господарського суду міста Києва у справі №910/16875/19 від 27.02.2020 з Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області у сумі 334266,85 грн (заборгованість) та 5014,00 грн (судовий збір) не передбачені бюджетними асигнуваннями, установленими кошторисом на 2020 рік та не перебувають на обліку бюджетних зобов`язань в органі Держказначейства, у підтвердження чого заявником надано службову записку вих. №2162/20 від 04.11.2020 відділу планово - фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності про відсутність кошторисних призначень.
Заявник зазначає, що Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області є бюджетною установою, що фінансується за рахунок Державного бюджету України та згідно із ч.1 ст.3 Бюджетного кодексу України - бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Також у відповідності до ч.1,2 ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
Водночас стаття 48 Бюджетного кодексу України визначає, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов`язань минулих років; Зобов`язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов`язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов`язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов`язань не здійснюються.
З урахуванням наведеного, заявник стверджує, що оскільки кошти, які стягнуті рішенням Господарського суду міста Києва у справі №910/16875/19 від 27.02.2020 з Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області у сумі 334266,85 грн (заборгованість) та 5014,00 грн (судовий збір) не передбачені бюджетними асигнуваннями, установленими кошторисом на 2020 рік та не перебувають на обліку бюджетних зобов`язань в органі Держказначейства, Територіальному управлінню потрібно проводити заходи щодо отримання додаткового фінансування та встановлення кошторисних призначень для сплати коштів згідно рішення суду. У зв`язку із наведеним заявником до Державної судової адміністрації України - головного розпорядника коштів Державного бюджету України спрямоване відповідне подання про виділення додаткових бюджетних асигнувань (вих.№02-15/1789/20 від 04.11.2020).
Оцінивши наведені заявником посилання на обставини, які ускладнюють виконання рішення суду, надані заявником в обґрунтування своєї заяви документи, суд дійшов висновку про наявність підстав для відстрочки виконання рішення суду від 27.02.2020 у справі №910/16875/19 згідно статті 331 Господарського процесуального кодексу України.
При цьому судом враховано, що відповідно до статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Статтею 13 Закону України " Про судоустрій і статус суддів" передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.
Згідно із статті 326 Господарського процесуального кодексу України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.
У рішенні Конституційного Суду України № 5-пр/2013 від 26.06.2013, розстрочка (відстрочка) виконання рішення має базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувача і боржника.
У справі "Горнсбі проти Греції" Європейський суд з прав людини зазначив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як складова частина судового розгляду.
Відстрочення - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом. Відстрочення виконання рішення спрямоване на забезпечення повного виконання рішення суду та є допоміжним процесуальним актом реагування суду на перешкоди, які унеможливлюють або ускладнюють виконання його рішення.
У зв`язку з тим, що відстрочка та розстрочка подовжує період відновлення порушеного права стягувача при їх наданні, необхідно враховувати закріплені в нормах матеріального права, і перш за все у Європейській конвенції про захист прав людини та основних свобод, що є частиною національного законодавства, допустимі межі надання відстрочки та розстрочки виконання судового рішення.
Відповідно до правової позиції Європейського суду з прав людини несвоєчасне виконання рішення суду може бути мотивоване наявністю певних обставин, відстрочка та розстрочка виконання рішення суду не повинна шкодити сутності права, гарантованого частиною першою статті 6 Конвенції, згідно з якою "кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи у продовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру", а у системному розумінні даної норми та національного закону суд не повинен перешкоджати ефективному поновленню у правах шляхом виконання судового рішення, тобто, довготривале виконання рішення суду може набути форми порушення права на справедливий судовий розгляд, що не може бути виправдано за конкретних обставин справи та є наслідком зменшення вимог щодо розумності строку.
Ураховуючи встановлені вище обставини, з урахуванням принципів розумності та справедливості, а також те, що рішення суду є обов`язковим до виконання та має бути виконане, з огляду на особливості діяльності Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області, з огляду на те, що Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській області є бюджетною установою, що фінансується за рахунок Державного бюджету України та враховуючи приписи Бюджетного кодексу України, суд вважає, що відстрочення рішення суду не порушить прав стягувача.
Наведені заявником обставини щодо неможливості наразі виконати рішення Господарського суду міста Києва у справі №910/16875/19 від 27.02.2020, суд вважає достатніми для відстрочення вказаного рішення.
У відповідності до ч.5 ст.331 Господарського процесуального кодексу України розстрочення та відстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення такого рішення, ухвали, постанови.
Рішення у справі №910/16875/19 було ухвалено 27.02.2020, а заявник просить суд відстрочити виконання рішення суду до 27.02.2021, що відповідає вимогам ч. 5 ст. 331 Господарського процесуального кодексу України.
З огляду на викладене, з урахуванням балансу інтересів сторін та права на справедливий судовий розгляд, суд дійшов висновку про задоволення заяви Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області про відстрочку виконання рішення Господарського суду міста Києва від 27.02.2020 у справі №910/16875/19.
Керуючись ст.331, 232 - 235 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Заяву Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області про відстрочку виконання судового рішення - задовольнити.
2. Відстрочити виконання рішення Господарського суду міста Києва від 27.02.2020 у справі №910/16875/19 про стягнення з Територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНЕНЕРГОМОНТАЖ" 334266,85 грн заборгованості та 5014,00 грн витрат зі сплати судового збору до 27.02.2021.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та відповідно до підпункту 17.5 пункту 17 Розділу XI "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України може бути оскаржена в апеляційному порядку через Господарський суд міста Києва шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня набрання нею законної сили.
Дата підписання ухвали: 24.11.2020.
Суддя С.О. Турчин
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2020 |
Оприлюднено | 25.11.2020 |
Номер документу | 93036983 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Турчин С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні