Рішення
від 24.11.2020 по справі 420/12356/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12356/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 листопада 2020 року о 18:15 год. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Єфіменка К.С., за участю секретаря судового засідання Кузьменко Е.Х., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі №27 суду справу за позовною заявою Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ (вул.Богдана Хмельницького,14, м.Одеса, 65007) до Одеської обласної територіальної виборчої комісії (пр.-кт Шевченка,4, каб.359, м.Одеса, 65032) треті особи - Одеська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , Одеська обласна організація політичної партії Партія Шарія , Регіональна організація політичної партії Довіряй ділам в Одеській області, Одеська обласна організація політичної партії Слуга Народу , Одеська регіональна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя , Одеська обласна організація політичної партії За майбутнє , Одеська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування протоколів та постанов,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 15.11.2020 року надійшов адміністративний позов Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ до Одеської обласної територіальної виборчої комісії, в якому позивач просить:

визнати протиправними дії Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) при проведенні підрахунку з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів № 4,5 та 10 від 10.11.2020 року;

скасувати протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів № 4, 5 та 10 від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359);

визнати протиправними дії Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) при проведенні результатів виборів з виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року;

скасувати протокол про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359);

визнати протиправним та скасувати постанову Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) про встановлення порядку кандидатів в депутати в територіальних виборчих списках № 145 від 10.11.2020 року.

визнати протиправним та скасувати постанову Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) про встановлення порядку кандидатів в депутати в єдиному виборчому списку № 146 від 10.11.2020 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 25 жовтня 2020 року з 08:00 до 20:00 год. відбулось голосування з виборів депутатів обласних, районних, сільських рад, а також селищних, сільських і міських голів на десяти територіальних виборчих округах Одеської області та відповідними дільничними виборчими комісіями проведені підрахунки голосів. Починаючи з 25 жовтня 2020 року міськими, селищними та сільськими територіальними виборчими комісіями на підставі протоколів і даних дільничних виборчих комісій прийняті відповідні протоколи про підсумки голосування у відповідних межах 10 територіальних виборчих округів та його частин. За результатами опрацювань дільничними виборчими комісіями проведені підрахунки голосів і складені відповідні протоколи, які були передані до відповідних вищестоящих територіальних виборчих комісій. У подальшому територіальними виборчими комісіями були складені відповідні протоколи про підсумки голосування міськими, селищними та сільськими територіальними виборчими комісіями Одеського району Одеської області та подані до Одеської територіальної виборчої комісії. 10.11.2020 року відповідачем на відповідному засіданні затверджено протоколи Одеської обласної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9 та № 10 від 10.11.2020 року. Проте, позивач зазначає, що Протоколи Одеської обласної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчих округів №4, №5 та №10 від 10.11.2020 року суттєво відрізняється від даних і показників, які сумарно розраховуються з відомостей з протоколів про підсумки голосування у міських, селищних та сільських територіальних виборчих комісій в межах частини територіальних округів №4, №5 та №10. Таким чином, позивач зазначає. що відповідач приймаючи протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів №4, №5 та №10 від 10.11.2020 року у порушення принципу чесності виборів, що передбачає точне і достовірне встановлення результатів виборів (ч. 2 статті 19 ВК України) вніс недостовірні дані до протоколу про кількість недійсних бюлетенів та підсумки голосування, що суттєво вплинуло на результати голосування та порушило права позивача. В зв`язку з чим позивач вважає, що дії, протоколи та постанови Одеської обласної територіальної виборчої комісії протиправними.

15.11.2020 року, згідно з витягом з протоколу автоматизованої розподілу судової справи між суддями, зазначена справа передана для розгляду судді Радчуку А.А.

Під час вирішення питання щодо прийняття до провадження адміністративного позову та відкриття провадження по справі, суддя зробив висновок про неможливість прийняття вказаного адміністративного позову до провадження та необхідності заявити самовідвід.

Ухвалою суду від 16.11.2020 року заяву судді Одеського окружного адміністративного суду Радчука А.А. про самовідвід було задоволено.

16.11.2020 року, згідно з витягом з протоколу автоматизованої розподілу судової справи між суддями, зазначена справа була передана для розгляду судді Єфіменка К.С.

Ухвалою від 16.11.2020 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу з урахуванням особливостей, встановлених ст.ст.268-273 КАС України. Призначено судове засідання на 17.11.2020 року об 10 год. 00 хв.

16.11.2020 до суду від Одеської обласної територіальної виборчої комісії надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнав у повному обсязі, в задоволенні позову просив відмовити, зазначивши, що на протязі всього часу приймання Одеською обласною територіальною виборчою комісією протоколів про підсумки голосування в межах частин територіальних виборчих округів від відповідних територіальних виборчих комісій жоден з представників Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ не був присутній, що підтверджується протоколом безперервного засідання Одеської обласної територіальної виборчої комісії та додатками до нього. Натомість позивач додає до позову копії протоколів деяких територіальних виборчих комісій, при цьому не вказуючи джерело їх отримання та не надає суду жодних доказів законності отримання даних документів та їх відповідності дійсності. Посилання позивача на те, що загальна кількість голосів виборців, які підтримали позивача, складає 29309, що перевищує 5% від загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки від усіх організацій політичних партій у межах єдиного багатомандатного виборчого округу на заслуговують на увагу, оскільки є лише припущеннями позивача, зробленими на підставі інформації, зібраної у невстановленому порядку та з невідомих джерел, та є результатом арифметичних дій, які через невірні вихідні дані дали невірний результат відповідно. Як вбачається з протоколу безперервного засідання Одеської обласної територіальної виборчої комісії, безліч територіальних виборчих комісій при прийнятті протоколів про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу були відправлені для складання відповідних протоколів з позначкою Уточнений , що позивачем скоріш за все не було взято до уваги. Одеською обласною територіальною виборчою комісією було прийнято постанову № 145 Про встановлення порядку кандидатів в депутати в територіальних виборчих списках , якою був затверджений список обраних осіб з числа кандидатів в депутати по територіальним виборчим спискам кандидатів в депутати Одеської обласної ради, та постанову № 146 Про встановлення порядку кандидатів в депутати в єдиному виборчому списку , якою був затверджений список обраних осіб з числа кандидатів в депутати по єдиному виборчому списку кандидатів в депутати Одеської обласної ради. Згідно з постановою № 14 від 06.09.2020 утворено 10 територіальних виборчих округів та 1438 дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Одеської обласної ради, відповідно до якої було утворено і визначено межі лише територіальних виборчих округів з виборів депутатів Одеської обласної ради з присвоєнням їм порядкового номеру, а до утворення дільничних виборчих комісій Одеська обласна територіальна виборча комісія відношення не має. Крім того, результати голосування встановлюються виключно на підставі оригіналів протоколів територіальних виборчих комісій, а тому не можуть бути встановлені за протоколами, на які посилається позивач.

Ухвалою суду від 17.11.2020 року клопотання представника позивача від 17.11.2020 року задоволено. Зупинено провадження у справі № 420/12356/20 до набрання законної сили рішенням Одеського окружного адміністративного суду (суддя Завальнюк І.В.) по справі №420/12351/20.

Ухвалою суду від 23.11.2020 року, яку занесено до протоколу судового засідання, поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 23.11.2020 року до участі в справі були залучені треті особи.

Ухвалою суду від 23.11.2020 року клопотання представника відповідача про закриття провадження по справі в частині позовних вимог (від 21.11.2020р. ЕП/21928/20) залишено без задоволення.

Ухвалою суду від 23.11.2020 року, яку занесено до протоколу судового засідання, у судовому засіданні оголошено перерву до 24.11.2020 року до 10.00 год.

Під час судового розгляду справи у судовому засіданні 24.11.2020 року представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не прибув без поважних причин.

Представники Одеської обласної організації політичної партії Слуга Народу заперечили проти задоволення позовних вимог з огляду на те, що вказаний спір вже фактично був вирішений в рамках справи №420/12351/20 та рішення у цій справі вже набрало законної сили.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що 25 жовтня 2020 року з 08:00 до 20:00 год. відбулось голосування з виборів депутатів обласних, районних, сільських рад, а також селищних, сільських і міських голів на десяти територіальних виборчих округах Одеської області та відповідними дільничними виборчими комісіями проведені підрахунки голосів.

Всього на виборах до Одеської обласної ради взяло участь 11 політичних партій (обласних організацій).

Починаючи з 25 жовтня 2020 року міськими, селищними та сільськими територіальними виборчими комісіями на підставі протоколів і даних дільничних виборчих комісій прийняті відповідні протоколи про підсумки голосування у відповідних межах 10 територіальних виборчих округів та його частин.

Як вбачається з протоколу безперервного засідання Одеської обласної територіальної виборчої комісії, останньою затверджено протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах 10 територіальних виборчих округів.

Зокрема, Протокол Одеської обласної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчого округу №4 від 10.11.2020 року. Згідно пункту 12 вказаного протоколу Відповідач зазначив кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 6222. Згідно пункту 15 кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу підпункт 9 Одеська обласна організація політичної партії Наш Край - 1558.

Протокол Одеської обласної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчого округу №5 від 10.11.2020 року. Згідно пункту 12 вказаного протоколу Відповідач зазначив кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 7080. Згідно пункту 15 кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу підпункт 9 Одеська обласна організація політичної партії Наш Край - 3760.

Протокол Одеської обласної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчого округу №10 від 10.11.2020 року. Згідно пункту 12 вказаного протоколу Відповідач зазначив кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 10647. Згідно пункту 15 кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу підпункт 9 Одеська обласна організація політичної партії Наш Край - 2468.

У подальшому Одеською обласною територіальною виборчою комісією прийнято протокол про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, в якому зазначено наступне:

1. Кількість виборців, які взяли участь у голосуванні 618855.

2. Кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними 51 881 (пункт 8).

3. Кількість голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата (виборча квота) складає 6 513 голосів (пункт 17 протоколу).

4. Сумарна кількість голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів від кожної місцевої організації в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (12 пункт протоколу), в якому зазначені дані відносно позивача про кількість виборців, які підтримали Позивача у кількості 28 259.

5. Загальна кількість голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати усіх місцевих організацій політичних партій, в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу становить 566 971 (пункт 13 протоколу).

6. Місцеві організації партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, на підтримку територіальних виборчих списків у межах єдиного багатомандатного округу подолано 5 і більше відсотків загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій, у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 15 рішення, оформленого протоколом Відповідача): Одеська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Батьківщина 38753 - 6,84 %; Одеська обласна організація політичної партії Партія Шарія 28886 - 5,09%; Регіональна організація політичної партії Довіряй ділам в Одеській області 66 875 - 11.80%; Одеська обласна організація політичної партії Слуга Народу - 99479 - 17,55 %; Одеська регіональна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя 151991 - 26,81%; Одеська обласна організація політичної партії За майбутнє 56749 - 10,01 %; Одеська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність 58804 - 10,37%.

7. Загальна кількість голосів виборців, поданих на підтримку всіх територіальних виборчих списків місцевих організацій політичних партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, у межах єдиного багатомандатного виборчого округу складає 501537 (пункт 16 протоколу).

Крім того, Одеською обласною територіальною виборчою комісією було прийнято постанову № 145 Про встановлення порядку кандидатів в депутати в територіальних виборчих списках , якою був затверджений список обраних осіб з числа кандидатів в депутати по територіальним виборчим спискам кандидатів в депутати Одеської обласної ради, та постанову № 146 Про встановлення порядку кандидатів в депутати в єдиному виборчому списку , якою був затверджений список обраних осіб з числа кандидатів в депутати по єдиному виборчому списку кандидатів в депутати Одеської обласної ради.

Вважаючи протоколи Одеської обласної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округах № 4, № 5 та № 10 від 10.11.2020 року, протокол про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії, постанову Одеської обласної територіальної виборчої комісії про встановлення порядку кандидатів в депутати в територіальних виборчих списках № 145 від 10.11.2020 року, постанову Одеської обласної територіальної виборчої комісії про встановлення порядку кандидатів в депутати в єдиному виборчому списку № 146 від 10.11.2020 року - протиправними і такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся за судовим захистом із даним позовом.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів, а також достатність та взаємний зв`язок у їх сукупності, суд вважає позовні вимоги безпідставними та не підлягаючими задоволенню, зважаючи на наступні обставини.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, визначає Виборчий кодекс України.

Відповідно до частин 1,2 ст.63 Виборчого кодексу України (далі ВК України), рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно з ч.1 ст.64 ВК України, суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до п.1-1 ч.1 ст.64 ВК України, виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржують ся рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків.

Виборчий процес, у розумінні ч.1 ст.20 ВК України - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Відповідно до ч.1 ст.22 ВК України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до ч.3 ст.32 ВК України виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

Виборчі комісії, у розумінні ч.1 ст.33 ВК України, є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Частиною 4 статті 33 ВК України визначено, що територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Відповідно до вимог ч.1 ст.206 ВК України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.

При цьому, пунктами 1,22,23 частини 2 статті 206 ВК України визначено, що відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови, зокрема: забезпечує підготовку та проведення відповідних місцевих виборів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом та законами України.

Таким чином, ВК України зобов`язано територіальну виборчу комісію забезпечити організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.

Згідно приписів п.п.1,3 частини 1 статті 255 ВК України, територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів:

1) виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна виборча комісія - протоколу про підсумки голосування з відповідних виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради в межах територіального виборчого округу на підставі протоколів відповідних сільських, селищних, міських виборчих комісій про підсумки голосування в межах частини цього округу;

3) сільська, селищна, міська:

а) протоколу про підсумки голосування з відповідних виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради;

Частина 2 статті 255 ВК України, передбачає правило, відповідно до якого, територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою Уточнений ) дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на дев`ятий день з дня голосування (а у разі проведення повторного голосування - не пізніше як на третій день з дня повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів такі відомості:

1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями;

2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями;

3) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях;

4) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені;

5) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування на виборчих дільницях;

6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування;

7) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування;

8) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні у приміщенні для голосування;

9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні за місцем перебування;

10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

11) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях;

12) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними;

13) відсоток загальної кількості виборчих бюлетенів, визнаних недійсними, у відношенні до загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні.

Частиною 4 вказаної статті передбачено, що до протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), крім відомостей, зазначених у частині другій цієї статті, цифрами і прописом заносяться:

1) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх організацій партій в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу);

2) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу);

3) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку від кожної організації партії, в межах територіального виборчого округу;

4) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список, не підтримавши окремого кандидата з цього списку, від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу.

У відповідності до частини 1 статті 256 ВК України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою Уточнений ) не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.

До протоколу про результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) заносяться прописом та цифрами такі відомості:

1) кількість виборчих бюлетенів, виготовлених на замовлення територіальної виборчої комісії;

2) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями;

3) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями;

4) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях;

5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені;

6) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях;

7) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

8) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними;

9) кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, у кожному територіальному окрузі;

10) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної організації партії, у кожному територіальному окрузі;

11) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний список кандидатів у депутати від кожної організації партії, не підтримавши конкретного кандидата з цього списку, у кожному територіальному окрузі;

12) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного округу;

13) загальна кількість голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх організацій партій, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного округу;

14) відсоток сумарної кількості голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 12 цієї частини) у відношенні до загальної кількості голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх організацій партій в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 13 цієї частини).До протоколу про результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) заносяться прописом та цифрами також відомості, передбачені статтями 257-259 цього Кодексу.

Згідно частини 1 статті 257 ВК України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія заносить до протоколу про результати виборів відомості про організації партій, які, відповідно до частини третьої статті 256 цього Кодексу, мають право на участь в розподілі депутатських мандатів на відповідних місцевих виборах.

Частина 3 статті 257 ВК України встановлює правило, відповідно до якого, територіальна виборча комісія встановлює кількість голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата (виборча квота). Виборча квота обчислюється як ціла частина результату ділення загальної кількості голосів, поданих на підтримку усіх територіальних виборчих списків організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, встановленої відповідно до частини другої цієї статті, на кількість депутатських мандатів, встановлену шляхом віднімання від кількісного складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), сумарної кількості гарантованих для кожної партії мандатів відповідно до частини першої статті 260 цього Кодексу.

Згідно приписів п. п. 1, 3 частини 1 статті 255 ВК України, територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна виборча комісія - протоколу про підсумки голосування з відповідних виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради в межах територіального виборчого округу на підставі протоколів відповідних сільських, селищних, міських виборчих комісій про підсумки голосування в межах частини цього округу.

Відповідно до ч.19 ст.255 ВК України протокол про підсумки голосування приймається територіальною виборчою комісією, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, в порядку, передбаченому статтею 254 цього Кодексу.

Так, згідно з ч.1 ст.254 ВК України з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі.

Частиною 2 цієї ж статті визначено, що засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у ч.1 цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

Відповідно до ч.3 ст.254 ВК України на засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у ч.1 цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими ч.10 ст.251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

За правилами, наведеними у ч.4 ст.254 ВК України, при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

Частиною 5 статті 254 ВК України визначено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ;

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до ч.6 ст.254 ВК України рішення, передбачене ч.5 цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Представником позивача подані до суду витребувані ним, як адвокатом, належним чином засвідченні копії примірників №2 Авагардівської ТВК, Таїровської СТВК, Любашівської СТВК, Роздільнянської МТВК, Подільської ТВК, Вигоднянької ТВК, Кодимської ТВК, Южненської МТВК в межах одномандатних виборчих округів №№4,5 та 10 з доказами їх отримання у встановленому законом порядку.

Під час дослідження вказаних письмових доказів була встановлена невідповідність даних протоколів вказаних ТВК, які були направлені до відповідача Одеської обласної ТВК щодо кількості осіб, які проголосували за кандидатів Одеської обласної організації Політичної партії НАШ КРАЙ на загальну кількість 372 голоси виборців.

Відповідно до оприлюднених результатів голосування по виборах депутатів Одеської обласної ради Одеська обласна організації Політичної партії НАШ КРАЙ здобула 28259 голосів виборців, тоді як 5% бар`єр для проходження до складу обласної ради становить 28532 голоси виборців.

Представник позивача вважає, що з урахуванням вказаної розбіжності, яка повинна бути додана до результату Політичної партії НАШ КРАЙ , позивач повинен подолати %5 бар`єр, в зв`язку із чим, невідповідність голосів виборців у п.15 підсумкових протоколах Одеської обласної ТВК по виборах депутатів обласної ради по одномандатним виборчим округам №№4,5 та 10 повинна бути усунута шляхом визнання вказаних протоколів протиправними та їх скасування судом.

Разом з тим суд зазначає, що згідно положень ч.4 ст.78 КАС України не підлягає повторному доведенню обставини, які встановленими судовими рішеннями, ухваленими в порядку адміністративного, цивільного чи господарського судочинства по спору між тими саме сторонами з того саме предмету спору та з аналогічних підстав.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду (суддя Завальнюк І.В.) від 16.11.2020 року по справі №420/12351/20, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2020 року, в задоволенні адміністративного позову Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ до Одеської обласної територіальної виборчої комісії, треті особи - Одеська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , Одеська обласна організація політичної партії Партія Шарія , Регіональна організація політичної партії Довіряй ділам в Одеській області, Одеська обласна організація політичної партії Слуга Народу , Одеська регіональна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя , Одеська обласна організація політичної партії За майбутнє , Одеська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії відмовлено.

Зокрема, у вказаному рішенні, судом визнано необґрунтованими позовні вимоги щодо:

визнання протиправним та скасування рішення, оформленого протоколом Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 4 від 10.11.2020 року;

зобов`язання Одеської обласної територіальної виборчу комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) виправити недоліки шляхом складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 4 з позначкою Уточнений ;

визнання протиправним та скасування рішення, оформленого протоколом Одеської обласної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 5 від 10.11.2020 року;

зобов`язання Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) виправити недоліки шляхом складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 5 з позначкою Уточнений ;

визнання протиправним та скасування рішення, оформленого протоколом Одеської обласної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 10 від 10.11.2020 року;

зобов`язання Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) виправити недоліки шляхом складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 10 з позначкою Уточнений ;

визнання протиправним та скасування рішення, оформленого протоколом Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року, в частині пунктів:

8) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними 51881 - повністю пункт 8;

9) кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у кожному територіальному виборчому окрузі : Одеська обласна організація політичної партії Наш край ; номер територіального виборчого округу, 4, (прописом) - одна тисяча п`ятсот п`ятдесят вісім, цифрами, 1558, номер територіального виборчого округу, 5, (прописом) - три тисячі сімсот шістдесят, цифрами - 3760; номер виборчого округу, 10, (прописом) - дві тисячі чотириста шістдесят вісім, цифрами 2468 ;

10) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши конкретного кандидата з цього списку, у кожному територіальному виборчому окрузі: Одеська обласна організація політичної партії Наш край ; номер виборчого округу, 4, (прописом) - сто шістдесят одна, цифрами -161; номер виборчого округу, 5, (прописом) - триста сімдесят три, цифрами - 373; номер виборчого округу, 10, (прописом) - двісті шістнадцять, цифрами - 216 ;

11) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у кожному територіальному виборчому окрузі: Одеська обласна організація політичної партії Наш край , номер виборчого округу 5, порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 1, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_1 , (прописом) - дві тисячі сімсот дев`яносто одна, цифрами - 2791; номер виборчого округу 10, порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 1, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_2 , (прописом) - одна тисяча триста сімдесят сім, цифрами - 1377; порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 2, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_3 , (прописом) - сто сімдесят дві, цифрами - 172; порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 3, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_4 , (прописом) - сто дев`яносто дев`ять, цифрами - 199, порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 5, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_5 , (прописом) - сто тридцять, цифрами - 130, порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 6, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_6 , (прописом) - п`ятдесят п`ять, цифрами - 55 ;

12) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списик кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу в частині даних про Одеську обласну організації політичної партії Наш край , прописом - двадцять вісім тисяч двісті п`ятдесят дев`ять, цифрами - 28259 ;

13) загальна кількість голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій, в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу, (прописом) - п`ятсот шістдесят шість тисяч дев`ятсот сімдесят одна, цифрами - 566971 - повністю пункт 13;

14) відсоток сумарної кількості голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 12) у відношенні до загальної кількості голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 13): порядковий №, 9, Одеська обласна організація політичної партії Наш край , (прописом) - чотири цілих дев`яності вісім сотих, цифрами - 4,98;

15) місцеві організації, політичних партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, на підтримку територіальних виборчих списків, яких у межах єдиного багатомандатного округу подолано 5 і більше відсотків загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій, у межах єдиного багатомандатного виборчого округу - повністю пункт 15;

16) загальна кількість голосів виборців, поданих на підтримку всіх територіальних виборчих списків місцевих організацій політичних партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, у межах єдиного багатомандатного виборчого округу, прописом - п`ятсот одна тисяча п`ятсот тридцять сім, цифрами - 501 537 - повністю весь пункт;

17) кількість голосів, необхідних для отримання одного депутатського мандату (виборча квота), прописом - шість тисяч п`ятсот тринадцять, цифрами - 6513 - повністю весь пункт;

18) кількість депутатських мандатів, отриманих кандидатами в депутати, включеними до кожного територіального виборчого списку кожної місцевої організації політичної партії, яка має право на участь у розподілі депутатських мандатів, визначена відповідно до частини другої статті 258 Кодексу - повністю пункт 18;

19) сумарна кількість депутатських мандатів, розподілених у кожному територіальному виборчому окрузі, визначена відповідно до частини четвертої статті 258 Кодексу - повністю пункт 19;

20) кількість невикористаних голосів виборців, поданих у кожному територіальному виборчому окрузі на підтримку виборчого списку кожної місцевої політичної партії, яка має право на участь у розподілі депутатських мандатів, визначена відповідно до частини третьої статті 258 Кодексу - повністю пункт 20;

21) територіальні виборчі списки кандидатів від кожної місцевої організації політичної партії у кожному територіальному виборчому окрузі з порядком кандидатів у депутати, встановленим відповідно до частини другої статті 259 Кодексу ;

22) депутати в територіальних виборчих округах обрано - повністю пункт 22;

23) кількість мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, визначена відповідно до частини першої статті 260 Кодексу, (прописом) - тридцять чотири, цифрами - 34 - повністю пункт 23 ;

24) загальна кількість голосів виборців, поданих у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на підтримку єдиного виборчого списку від кожної місцевої організації політичної партії/, яка бере участь у розподілі мандатів, визначена відповідно до частини другої статті 260 Кодексу - повністю весь пункт;

25) кількість депутатських мандатів, отриманих кандидатами в депутати включеними до єдиного списку від кожної місцевої організації політичної партії, яка бере участь у розподілі мандатів - повністю весь пункт;

26) депутатами в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиними виборчими списками місцевих організацій політичних партій обрано - повністю весь пункт;

зобов`язати Одеську обласну територіальну виборчу комісію (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) виправити недоліки шляхом складання протоколу про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з позначкою Уточнений відомостей у пунктах 8-26 протоколу з урахуванням мотивувальної та резолютивної частин рішення суду, а саме:

8) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними 51031 ;

12) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списик кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу в частині даних про Одеську обласну організації політичної партії Наш край , прописом двадцять дев`ять тисяч триста дев`ять, цифрами - 29 309 ;

9) кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у кожному територіальному виборчому окрузі : Одеська обласна організація політичної партії Наш край ; номер територіального виборчого округу, 4, (прописом) - одна тисяча сімсот дев`яносто сім, цифрами - 1797; номер територіального виборчого округу, 5, (прописом) - три тисячі дев`ятсот п`ятдесят дев`ять, цифрами - 3959; номер виборчого округу, 10, (прописом) - три тисячі вісімдесят чотири, цифрами 3084 ;

10) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши конкретного кандидата з цього списку, у кожному територіальному виборчому окрузі: Одеська обласна організація політичної партії Наш край ; номер виборчого округу, 4, (прописом) - чотириста, цифрами - 400; номер виборчого округу, 5, (прописом) - п`ятсот шістдесят вісім, цифрами - 568; номер виборчого округу, 10, (прописом) - шістсот тридцять шість, цифрами - 636 ;

11) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у кожному територіальному виборчому окрузі: Одеська обласна організація політичної партії Наш край , номер виборчого округу 5, порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 1, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_1 , (прописом) - дві тисячі сімсот дев`яносто п`ять, цифрами - 2795; номер виборчого округу 10, порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 1, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_2 , (прописом) - одна тисяча триста вісімдесят сім, цифрами - 1387; порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 2, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_3 , (прописом) - триста п`ятдесят чотири, цифрами - 354; порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, З, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_4 , (прописом) - двісті одна, цифрами - 201, порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 5, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_5 , (прописом) - сто тридцять одна, цифрами - 131, порядковий номер кандидата в депутати в територіальному виборчому списку, 6, прізвище, ім`я, по батькові кандидата у депутати, ОСОБА_6 , (прописом) - п`ятдесят шість, цифрами - 56 ;

12) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списик кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу в частині даних про Одеську обласну організації політичної партії Наш край , прописом - двадцять дев`ять тисяч триста дев`ять, цифрами - 29309 ;

13) загальна кількість голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій, в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу, (прописом) - п`ятсот шістдесят сім тисяч вісімсот двадцять вісім, цифрами - 567828 ;

14) відсоток сумарної кількості голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 12) у відношенні до загальної кількості голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 13): порядковий №. 9, Одеська обласна організація політичної партії Наш край , (прописом) - п`ять цілих шістнадцять сотих, цифрами - 5,16;

включити до пункту 15) місцеві організації, політичних партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, на підтримку територіальних виборчих списків, яких у межах єдиного багатомандатного округу подолано 5 і більше відсотків загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій, у межах єдиного багатомандатного виборчого округу Одеську обласну організацію політичної партії Наш край зазначивши кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії прописом двадцять дев`ять тисяч триста дев`ять , відсоток загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії , прописом , п`ять цілих шістнадцять сотих та цифрами , 5,16 ;

16) загальна кількість голосів виборців, поданих на підтримку всіх територіальних виборчих списків місцевих організацій політичних партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, у межах єдиного багатомандатного виборчого округу, (прописом) , п`ятсот тридцять тисяч шістсот п`ятдесят шість , цифрами 530 656 ;

17) кількість голосів, необхідних для отримання одного депутатського мандату (виборча квота) - прописом шість тисяч дев`ятсот вісімдесят дві , (цифрами) - 6 982 ;

змінити пункти 18-26 протоколу про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в єдиному багатомандатному окрузі з урахуванням включення Одеської обласної організації політичної партії Наш край до списку місцевих організацій політичних партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів у межах єдиного багатомандатного виборчого округу з урахуванням виборчої квоти шість тисяч дев`ятсот вісімдесят два голосів виборців.

Суд звертає увагу на те, що у п.15 прохальної частини той саме позивач до того саме відповідача просив суд задовольнити позовну вимогу: включити до пункту 15) оскаржених рішень щодо визначення результатів голосування, які містяться у протоколах підрахунку голосів по одномандатним виборчим округам №№4,5 та 10 місцеві організації, політичних партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, на підтримку територіальних виборчих списків, яких у межах єдиного багатомандатного округу подолано 5 і більше відсотків загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій, у межах єдиного багатомандатного виборчого округу Одеську обласну організацію політичної партії Наш край зазначивши кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії прописом двадцять дев`ять тисяч триста дев`ять , відсоток загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії , прописом , п`ять цілих шістнадцять сотих та цифрами , 5,16 .

Таким чином, судом в рамках розгляду справи №420/12351/20 вже встановлено, що відсутні підстави для скасування чи внесення змін до пункту 15) оскаржених рішень щодо визначення результатів голосування, які містяться у протоколах підрахунку голосів по одномандатним виборчим округам №№4,5 та 10 з виборів депутатів Одеської обласної ради.

Ця обставина є встановленою судовим рішенням, що набрало законної сили, в зв`язку із чим, суд на підставі положень ч.4 ст.78 КАС України, застосовує вказані висновки суду до спірних правовідносин та вважає, що позовні вимоги про скасування протоколів.

Висновки суду про відсутність підстав для внесення змін до п.15 протоколів підрахунку голосів по одномандатним виборчим округам №№4,5 та 10 з виборів депутатів Одеської обласної ради не дає змоги задовольнити позовні вимоги про їх скасування з тих саме підстав, в зв`язку із чим, в задоволенні позовної вимоги скасувати протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів №4,5 та 10 від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) не підлягають задоволенню на підставі положень ч.1 ст.245 КАС України.

Щодо позовних вимог скасувати протокол про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) визнати протиправним та скасувати постанови Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) про встановлення порядку кандидатів в депутати в територіальних виборчих списках № 145 від 10.11.2020 року та визнання протиправним та скасування постанови Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) про встановлення порядку кандидатів в депутати в єдиному виборчому списку № 146 від 10.11.2020 року суд зазначає, що вказані позовні вимоги є похідними від заявленої позовної вимоги скасувати протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів №4,5 та 10 від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359), а тому суд також повинен відмовити у задоволенні цих позовних вимог на підставі положень ч.1 ст.245 КАС України.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними дії Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) при проведенні підрахунку з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів №№4,5 та 10 від 10.11.2020 року; скасування протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів №№4,5 та 10 від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359); визнання протиправними дії Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) при проведенні результатів виборів з виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року; скасування протоколу про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) суд зазначає наступне.

Статтею 64 ВК України встановлені належні способу захисту порушеного права суб`єкту виборчого процесу. Зокрема ч.2 цієї статті встановлено, що належним способом захисту права суб`єкту виборчого процесу, у разі оскарження результатів виборів, є оскарження рішення комісії, яка встановлює підсумки голосування з цього приводу.

Окрім того, відповідно до наведених положень ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Тобто, судом здійснюється оцінка законності дій суб`єкта владних повноважень при ухваленні (винесенні) ним рішення, як складова поняття законності прийнятого ним рішення та ці вимоги не можуть бути розглянуті судом окремо, з відривом від надання оцінки законності винесеного та оскарженого у суду акту суб`єкта владних повноважень.

Оскільки судом раніше зроблений висновок про відсутність підстав для скасування протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів №4,5 та 10 від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) той й вимоги про визнання протиправними дій відповідача з підведення підсумків голосування у зазначених одномандатних виборчих округах та при проведенні підсумків результатів виборів з виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року; скасування протоколу про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року задоволенню не підлягають на підставі положень ч.1 ст.245 КАС України.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд констатує, що в ході офіційного з`ясування обставин у справі відповідач фактично ухилився від обов`язку доведення правомірності оскаржуваних рішень, оригінали виборчої документації від міських, селищних, сільських територіальних виборчих комісій не надав, посилаючись на фізичну неможливість надати таких обсяг доказів у стислі строки розгляду справи (в межах одного вихідного дня). Отже, оглянути та дослідити вказані докази у визначений ч.11 ст.273 КАС України строк для розгляду справи цієї категорії є неможливим.

Разом з тим, покладений на суб`єкта владних повноважень даною нормою тягар доказування правомірності свого рішення не звільняє позивача від обов`язку доказування своїх тверджень чи заперечень.

Тобто, ці норми КАС України одночасно покладають обов`язок на сторони доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.

Суд зазначає, що доведення має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що протиправність оскаржуваних рішень доведено поз розумним сумнівом. При цьому, розумним є сумнів, який ґрунтується на певних обставинах та здоровому глузді, випливає зі справедливого та зваженого розгляду всіх належних та допустимих відомостей, визнаних доказами.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, покладених в основу їх задоволення аргументів, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд в ході офіційного з`ясування обставин у справі достеменно не встановив очевидних ознак фальсифікацій під час встановлення відповідачем підсумків та результатів голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради, оскільки такі обставини не підтверджуються належними та допустимими доказами.

За таких умов підстави для задоволення позову відсутні.

При викладених обставинах, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення даного адміністративного позову.

Відповідно до частини 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Згідно з частиною 9 статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

При зверненні до суду з цим позовом позивачем не було надано документ, що підтверджує сплату судового збору.

Згідно з ч.2 ст.132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України "Про судовий збір".

Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно із ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Частиною 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" визначено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Відповідно до ст.7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що встановлений законом на 1 січня 2020 року, становить 2102,00 грн.

При цьому, перевіряючи правильність сплати позивачем судового збору та визначаючи кількість вимог немайнового характеру, звернених до суду, необхідно враховувати, що вимога про визнання протиправними акта, дії чи бездіяльності як передумови для застосування інших способів захисту порушеного права (скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення, зобов`язати прийняти рішення, вчинити дії чи утриматися від їх вчинення тощо) як наслідків протиправності акта, дій чи бездіяльності є однією вимогою.

Відтак, в даному провадженні позивачем заявлено до відповідача чотири вимоги немайнового характеру у зв`язку із чим, з урахуванням розміру позовних вимог та встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, позивачу за подання до суду цього позову необхідно було сплатити судовий збір у сумі 4204,00 грн (2102,00 грн. х 2 = 4204,00 грн.).

Враховуючи, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем не було сплачено, а адміністративний позов задоволенню не підлягає, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Одеського окружного адміністративного суду судового збору за подання позовної заяви в розмірі 4204,00 грн.

Керуючись ст.ст.139,242-246,273 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ (вул.Богдана Хмельницького,14, м.Одеса, 65007) до Одеської обласної територіальної виборчої комісії (пр.-кт Шевченка,4, каб.359, м.Одеса, 65032) треті особи - Одеська обласна організація Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , Одеська обласна організація політичної партії Партія Шарія , Регіональна організація політичної партії Довіряй ділам в Одеській області, Одеська обласна організація політичної партії Слуга Народу , Одеська регіональна організація політичної партії Опозиційна платформа - За життя , Одеська обласна організація політичної партії За майбутнє , Одеська територіальна організація політичної партії Європейська солідарність про визнання протиправними дій Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) при проведенні підрахунку з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів № 4,5 та 10 від 10.11.2020 року, скасування протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів №4,5 та 10 від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359), визнання протиправними дій Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) при проведенні результатів виборів з виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року, скасування протоколу про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 10.11.2020 року Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359), визнання протиправною та скасування постанови Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) про встановлення порядку кандидатів в депутати в територіальних виборчих списках № 145 від 10.11.2020 року, визнання протиправною та скасування постанови Одеської обласної територіальної виборчої комісії (ідентифікаційний код юридичної особи 43780202 місцезнаходження юридичної особи: 65032, Одеська область, місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4, кабінет 359) про встановлення порядку кандидатів в депутати в єдиному виборчому списку № 146 від 10.11.2020 року - відмовити повністю.

Стягнути з Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38016923; Банк отримувача Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача UA338999980313181206084015005; Код класифікації доходів бюджету 22030101; Призначення платежу *;101 судовий збір за розгляд Одеським окружним адміністративним судом справи № 420/12356/20) судовий збір в розмірі 4204,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.272 КАС України.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом двох днів з дня проголошення судового рішення.

Суддя К.С. Єфіменко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2020
Оприлюднено26.11.2020
Номер документу93073963
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/12356/20

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Окрема думка від 28.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 29.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 28.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 24.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні